abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:19:28 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122610017
De argumenten van de winterbanden zijn onzin roeper hebben net zoveel grip als slicks in de sneeuw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122610037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Omdat die absoluut niet bovenaan staan qua veiligheid en qua remweg ook niet echt super presteren. En nu nog mijn 2e vraag?
Dat dus, volgens mij presteert een auto met een betere remweg en zomerbanden met een goed profiel nu op natte wegen beter dan een auto met een slechtere remweg en winterbanden die een profiel van 5 mm hebben.
quote:
Voor iemand die het zo hoog met een beetje extra veiligheid heeft, vind ik dat wel triest. Zoals nu met natte wegen (niet besneeuwde), zal mijn auto waarschijnlijk met zomerbanden sneller stil staan dan jouw auto's op winterbanden. Puur omdat mijn remweg standaard al korter is, en die iets verlengde remweg van de zomerbanden ten opzichte van de winterbanden wordt teniet gedaan door de remkracht zelf. :')

Voor iemand die veiligheid zo verafgood valt dat vies tegen van je.
Eveneens waar, het rubber van winterbanden is bij deze temperaturen wellicht ietsjes beter dan dat van zomerbanden. Maar zomerbanden presteren doorgaans beter bij nat weer dan winterbanden, waarom denk je anders dat ze winterbanden niet het hele jaar door aanraden?

Het enige dat nu met dit weertype in het voordeel van een winterband pleit is misschien de temperatuur, meer niet.
Een heer met stijl
pi_122610123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
De argumenten van de winterbanden zijn onzin roeper hebben net zoveel grip als slicks in de sneeuw
Woon jij in NL en zoja waar? Hier is er geen sneeuw en ook geen ijs. Ook is het niet glad, winterbanden zijn niet slechter, maar je bent niet per se met je leven en dat van anderen aan het spelen met zomerbanden onder je auto nu. :')
Een heer met stijl
pi_122610396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

NCAP. Maar die 2e vraag. Waarschijnlijk stelt het niet veel voor, anders had je het wel al geschreven heir. :)
Als je het topic een beetje volgt voordat je gaat vragen, wist je het antw al :')
pi_122610429
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
:)
pi_122610440
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:26 schreef Estolan het volgende:

[..]

Als je het topic een beetje volgt voordat je gaat vragen, wist je het antw al :')
Ja, ik heb gezocht op je posts, en ik ben er al vanaf het begin bij, maar die post is dan ondergesneeuwd in de rest van je bagger.
pi_122610498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat dus, volgens mij presteert een auto met een betere remweg en zomerbanden met een goed profiel nu op natte wegen beter dan een auto met een slechtere remweg en winterbanden die een profiel van 5 mm hebben.

[..]

Eveneens waar, het rubber van winterbanden is bij deze temperaturen wellicht ietsjes beter dan dat van zomerbanden. Maar zomerbanden presteren doorgaans beter bij nat weer dan winterbanden, waarom denk je anders dat ze winterbanden niet het hele jaar door aanraden?

Het enige dat nu met dit weertype in het voordeel van een winterband pleit is misschien de temperatuur, meer niet.
Wat is jou verklaring dan op die tests met temp rond 7gr ( en ook hoger ) bij nat wegdek, en WB meer grip dan ZB???
pi_122610529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:27 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, ik heb gezocht op je posts, en ik ben er al vanaf het begin bij, maar die post is dan ondergesneeuwd in de rest van je bagger.
Ach tja, better luck next time, i guess :')
pi_122610534
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:28 schreef Estolan het volgende:

[..]

Wat is jou verklaring dan op die tests met temp rond 7gr ( en ook hoger ) bij nat wegdek, en WB meer grip dan ZB???
Ik wil eerst een antwoord op mijn vraag...

Maar waarschijnlijk zal het iets zijn wat niet eens in de top 10 staat qua remweg, anders had je het wel trots geschreven. :')

Die van mij staan in ieder geval in de top 5 qua remafstand.
pi_122610629
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:28 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ik raad je allereerst een cursus zinsopbouw aan, want hier snap ik de ballen niet van.

Maar uit die tests kwamen dat winterbanden boven de 7 graden slechter zijn dan zomerbanden en een langere remweg hebben. Een aanvullende leescursus helpt dus wellicht nog meer misverstanden de wereld uit.
Een heer met stijl
pi_122610731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Meer dan dit soort reacties:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ach tja, better luck next time, i guess :')
en af en toe een

"Daarom WB", "Mensen die denken dat ze zonder WB kunnen :')" "Laag niveau van de Fok!kers", zullen we denk ik niet ontvangen van hem denk ik. :')
Een heer met stijl
pi_122610764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk zal het iets zijn wat niet eens in de top 10 staat qua remweg, anders had je het wel trots geschreven. :')

Die van mij staan in ieder geval in de top 5 qua remafstand.
Heb ik al lang gepost....
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:33:31 #263
45206 Pietverdriet
pi_122610770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:21 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Woon jij in NL en zoja waar? Hier is er geen sneeuw en ook geen ijs. Ook is het niet glad, winterbanden zijn niet slechter, maar je bent niet per se met je leven en dat van anderen aan het spelen met zomerbanden onder je auto nu. :')
Ach, heb deze winter drie keer flink sneeuw gezien in het oosten van het land. En dan bedoel ik niet drie dagen.
pi_122610839
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik raad je allereerst een cursus zinsopbouw aan, want hier snap ik de ballen niet van.

Maar uit die tests kwamen dat winterbanden boven de 7 graden slechter zijn dan zomerbanden en een langere remweg hebben. Een aanvullende leescursus helpt dus wellicht nog meer misverstanden de wereld uit.
Ja boven de 7gr een iets langere remweg. Maar wel meer grip in de bochten

En het is nu niet boven de 7gr
pi_122610891
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, heb deze winter drie keer flink sneeuw gezien in het oosten van het land.
Zozo, wel 3 keer, de rest van de keren red je het dus in feite op zomerbanden? Waar of niet waar? Ik wel in ieder geval.
Een heer met stijl
pi_122610905
quote:

[..]

Ach, heb deze winter drie keer flink sneeuw gezien in het oosten van het land. En dan bedoel ik niet drie dagen.
+1
pi_122610970
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ja boven de 7gr een iets langere remweg. Maar wel meer grip in de bochten

En het is nu niet boven de 7gr
Heb jij vorige week toen het 9 graden was je zomerbanden eronder gezet dan? Is best gevaarlijk hoor, mensen die dan geen zomerbanden hebben. :')

En tevens:

"Mensen die denken dat winterbanden met 9 graden veiliger zijn. :')"
Een heer met stijl
pi_122610982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Zozo, wel 3 keer, de rest van de keren red je het dus in feite op zomerbanden? Waar of niet waar? Ik wel in ieder geval.
Daar gaat het niet om

Het gaat om veiliger

Tja, waarom zou ADAC, ANWB etc etc etc dan WB adviseren?
pi_122610987
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Estolan het volgende:

[..]

Heb ik al lang gepost....
Andere dingen vind je niet erg om 263 keer te herhalen, maar je merk en type winterbanden niet...
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:36:59 #270
45206 Pietverdriet
pi_122610996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Nee, want winterbanden geven ook meer grip op koud en nat wegdek.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:37:34 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_122611040
quote:

[..]

Dan weet jij ook dat de hele A18, N18 en N318 zijn prima te berijden zijn geweest met normale banden op één dag na. Dat was de allereerste dag nadat het gesneeuwd had, op een maandag. En doordat de hele stoet toen langzaam reed was het zelfs die dag eigenlijk geen probleem om veilig op de plaats van bestemming te komen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:37:49 #272
45206 Pietverdriet
pi_122611057
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:36 schreef Estolan het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om

Het gaat om veiliger

Ja maar Patrick, dat is een complot!
pi_122611063
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:36 schreef Estolan het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om

Het gaat om veiliger

Waarom heb jij vorige week dan je zomerbanden er niet onder gezet?

Dat is dan veiliger.

Waarom denk je dat de ADAC, ANWB etc etc etc dan ZB adviseren?
Een heer met stijl
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:38:38 #274
45206 Pietverdriet
pi_122611103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan weet jij ook dat de hele A18, N18 en N318 zijn prima te berijden zijn geweest met normale banden op één dag na. Dat was de allereerste dag nadat het gesneeuwd had. En doordat de hele stoet toen langzaam reed was het zelfs die dag eigenlijk geen probleem om veilig op de plaats van bestemming te komen.
Jij vindt een duidelijk kortere remweg niet van belang?
pi_122611144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Waarom heb jij vorige week dan je zomerbanden er niet onder gezet?

Dat is dan veiliger.

Waarom denk je dat de ADAC, ANWB etc etc etc dan ZB adviseren?
Vorige week? Want?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')