Jeugddetentie met behandeling is een veel voorkomende straf. Hoewel er wegens geldgebrek meestal niets van die behandeling komt. Dat maakt deze nieuwe maatregel des te schrijnender.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:53 schreef paddy het volgende:
Ik ben geloof ik niet helemaal bij. een minderjarige in detentie?
Als dat ertoe leidt dat jongeren recidiveren kun je je afvragen of dat het resultaat is wat je voor ogen hebt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:53 schreef Boldface het volgende:
Volgens mij kunnen we prima volstaan met puur het straffen en corrigeren van criminele jongeren.
Als dit werkt zal dit op termijn toch goedkoper kunnen zijn?quote:Het kost bovendien klauwen met geld, terwijl gevangeniscellen leeg staan.
Op je laatste zin daarvan, ja. Zie de eerdergenoemde quotes.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En je reageerde op mijn post dat ze gewoon mogen kiezen welke 'straf ' ze krijgen.
Als jongeren gemotiveerd zijn om te veranderen, waarom zou je dat niet willen stimuleren?quote:Daarnaast klopt het nog steeds dat het onduidelijk hoe een rechter bepaalt of die motivatie er is. Voor een straf hoeft er wat mij betreft ook geen motivatie te zijn om die te ondergaan.
Ik zie liever dat de recidive daalt.quote:Hoewel ik dus liever veroordeelden een echte straf zie krijgen en hoop dat vele rechters deze motivatie niet zijn bij criminele jongeren. Zodat ze alsnog de cel ingaan.
Mee eens.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:53 schreef Boldface het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je bij het opleggen van straf aan jonge criminelen geen keuzes moet inbouwen. Het is aan rechters om straffen op te leggen. De jonge crimineel is geen klant die op zijn wenken bediend moet worden.
Jongeren thuis bij hun ouders laten zitten, is geen straf. Bovendien zijn niet alle ouders even bereid om gedragsverandering bij hun puber te bevorderen. Sommigen vinden het allemaal wel best. Ik geloof evenmin in doorgeschoten zorg- en hulpverlening in dit soort gevallen. Volgens mij kunnen we prima volstaan met puur het straffen en corrigeren van criminele jongeren. Het kost bovendien klauwen met geld, terwijl gevangeniscellen leeg staan.
Je reageerde op mijn gehele post. Maar boeiendquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op je laatste zin daarvan, ja. Zie de eerdergenoemde quotes.
[..]
Dat wil ook ik. Maar dat houdt meer in dan alleen sociale vaardigheidstherapie en onzin dingen zoals taartenbakken. En wederom: In samenwerking met een straf.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als jongeren gemotiveerd zijn om te veranderen, waarom zou je dat niet willen stimuleren?
[..]
Daders horen gestraft te worden en de kans op recidive hoort verkleind te worden. Dat kan prima in jeugdinrichtingen waar men daders ook behandeld.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie liever dat de recidive daalt.
Er zal vast nog wel meer aan bod komen in het programma.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat wil ook ik. Maar dat houdt meer in dan alleen sociale vaardigheidstherapie en onzin dingen zoals taartenbakken. En wederom: In samenwerking met een straf.
Kennelijk verhoogt een langer verblijf in een inrichting als gedetineerde de kans op recidive.quote:Daders horen gestraft te worden en de kans op recidive hoort verkleind te worden. Dat kan prima in jeugdinrichtingen waar men daders ook behandeld.
Blijkbaar misdrijven zwaar genoeg om een gevangenisstraf voor te krijgen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:07 schreef Xa1pt het volgende:
Over wat voor vergrijpen of misdrijven hebben we het hier eigenlijk?
Is dat al eens uitgeprobeerd of is dat een vermoeden?quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zal vast nog wel meer aan bod komen in het programma.
[..]
Kennelijk verhoogt een langer verblijf in een inrichting als gedetineerde de kans op recidive.
Precies.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is dat al eens uitgeprobeerd of is dat een vermoeden?
Ja maar dat mag jíj niet kiezen hoor. Dat bepalen de criminele koekenbakkersquote:Op woensdag 23 januari 2013 15:57 schreef Hathor het volgende:
Wat voor taarten hebben we het over trouwens? Kersen zou er wel in gaan nu.
Helemaal niet onderhandelen met deze crimineeltjes. Gewoon straffen. Niks kiezen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:59 schreef Romanus het volgende:
Gesprek met slachtoffers/nabestaanden zou kunnen helpen. Maar dan niet in ruil voor gevangenisstraf.
Voor woninginbraak bijvoorbeeld kun je ook een gevangenisstraf krijgen. Voor moord krijgen jongeren dan eerder een PIJ-maatregel opgelegd.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Blijkbaar misdrijven zwaar genoeg om een gevangenisstraf voor te krijgen.
Kijkend naar het NL-se jeugdstrafrecht dus waarschijnlijk moord of iets dergelijks, aangezien je voor zware mishandeling gewoon een paar uurtjes schoffelen krijgt.
Maar is er dan wel goed onderbouwd wetenschappelijk bewijs dat in de westerse samenlevingen dat zwaarder straffen wel werkt, want daar roept het hardline volk ook steeds zonder dat hier tegenover bewijs bestaat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:56 schreef probeer het volgende:
Zullen we vanaf nu afspreken dat als iemand zegt 'zwaarder straffen werkt niet', hij/zij met bewijs in de vorm van wetenschappelijk onderzoek komt?
We kunnen iig al vaststellen dat het huidige strafsysteem niet voldoet en dat er verandering dient te komen. Kunnen we twee kanten op: lager straffen of zwaarder straffen. Bij lager straffen krijg je de hoon van het volk en de onrust van de maatschappij over je heen en bij zwaarder straffen sluit je criminelen langer op.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar is er dan wel goed onderbouwd wetenschappelijk bewijs dat in de westerse samenlevingen dat zwaarder straffen wel werkt, want daar roept het hardline volk ook steeds zonder dat hier tegenover bewijs bestaat.
Ik zie hier alleen maar voordelen in.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We kunnen iig al vaststellen dat het huidige strafsysteem niet voldoet en dat er verandering dient te komen. Kunnen we twee kanten op: lager straffen of zwaarder straffen. Bij lager straffen krijg je de hoon van het volk en de onrust van de maatschappij over je heen en bij zwaarder straffen sluit je criminelen langer op.
Je vergeet de derde, anders straffen !quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We kunnen iig al vaststellen dat het huidige strafsysteem niet voldoet en dat er verandering dient te komen. Kunnen we twee kanten op: lager straffen of zwaarder straffen. Bij lager straffen krijg je de hoon van het volk en de onrust van de maatschappij over je heen en bij zwaarder straffen sluit je criminelen langer op.
Nee, die derde staat in de OP. Taartjes bakken met die crimineeltjes.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je vergeet de derde, anders straffen !
Ik moet wel zegen dat het een erg smakelijke keus is geworden !quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, die derde staat in de OP. Taartjes bakken met die crimineeltjes.
De hoon van het volk, ik zou eerder zeggen het geroeptoeter van een stel geindoctrineerde SBS6 mensen die vaak niet meer kijken dan hart van nederland en denken dat ze door te roepen (op zijn pvv's) wel verder komen in het leven, terwijl kennis vergaring de enige weg zou moeten zijn om tot een wel overwogen oordeel te komen ipv in hysterie elkaar na te schreeuwen. Wat je hier duidelijk in dit topic al ziet alleen door het feit de TS de opeingspost naar zijn eigen mening gepresenteerd heeft ipv een objectieve weergave van de feiten zoals deze in het persbericht gepresenteerd werden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heeft SBS/PVV/HvN er mee te makenquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De hoon van het volk, ik zou eerder zeggen het geroeptoeter van een stel geindoctrineerde SBS6 mensen die vaak niet meer kijken dan hart van nederland en denken dat ze door te roepen (op zijn pvv's) wel verder komen in het leven, terwijl kennis vergaring de enige weg zou moeten zijn om tot een wel overwogen oordeel te komen ipv in hysterie elkaar na te schreeuwen. Wat je hier duidelijk in dit topic al ziet alleen door het feit de TS de opeingspost naar zijn eigen mening gepresenteerd heeft ipv een objectieve weergave van de feiten zoals deze in het persbericht gepresenteerd werden.
Maar als ik dit zeg zal ik dadelijk door de populisten wel als wereldvreemde geitenwollen links bomenknuffelende intelectueel weggezet gaan worden.
Ah de conservatieven kunnen blijkbaar niet tegen vernieuwingen in het rechtsysteem.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heeft SBS/PVV/HvN er mee te maken![]()
Het gaat erom dat men jeugdige criminelen de kéuze geeft welke 'straf' ze willen hebben.
Zijn ze gek geworden in dit land?
Mwoh ik bedoelde meer dat ze gedwongen in gesprek moeten gaan met slachtoffers, als die slachtoffers daar om vragen etc. Geen idee hoe dat nu zitquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Helemaal niet onderhandelen met deze crimineeltjes. Gewoon straffen. Niks kiezen.
Dat lijkt me enorm pijnlijk. Zeker als 1 van de 2 partijen dat met tegenzin doet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:09 schreef Romanus het volgende:
[..]
Mwoh ik bedoelde meer dat ze gedwongen in gesprek moeten gaan met slachtoffers, als die slachtoffers daar om vragen etc. Geen idee hoe dat nu zit
ja dat is waar. Maar helaas werkt enkel een gevangenisstraf vaak niet. Ze gaan daarna toch weer de fout in. Sneue figurenquote:Op woensdag 23 januari 2013 20:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat lijkt me enorm pijnlijk. Zeker als 1 van de 2 partijen dat met tegenzin doet.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:15 schreef Romanus het volgende:
[..]
ja dat is waar. Maar helaas werkt enkel een gevangenisstraf vaak niet. Ze gaan daarna toch weer de fout in. Sneue figuren
Dat 'mogen' kiezen is anders niet nieuws hoor, het wordt al tig jaren aangeboden aan verslaafden .. maar ook daar telt dat je eerst bereid moet zijn om geholpen te worden, daar moet je zelf voor kiezen, anders werkt het niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:32 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je noemt iets dat in de discussie nog onderbelicht is gebleven, namelijk: kiezen welke straf je wilt.
Daarvan is inderdaad ook nog eens sprake. We zijn zo ver heen dat we jongeren niet meer effectief kunnen straffen en daarom zelfs maar de mond gaan gunnen. Als dit soort idioterie zo goed is voor die jongeren, waarom wordt dat dan niet verplicht gesteld? Hoezo kiezen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |