abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121937258
Mooi, de persoonlijke aanvallen zijn verwijderd en het topic is opgeschoond. Bedankt Paddy
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_121937267
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een rechter veroordeeld zo'n jongere tot een celstraf of een 2 weken durende taartenbakcurses. Keuze is aan de veroordeelde.
Daarna kan zo'n jongere inderdaad nog thuis begeleiding ontvangen.
Dat zal die, begeleiding van de jeugdreclassering is namelijk onderdeel van de straf. Of cursus of hoe je het ook noemen wilt. :)
pi_121937347
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zal die, begeleiding van de jeugdreclassering is namelijk onderdeel van de straf. Of cursus of hoe je het ook noemen wilt. :)
Maar wat is de stráf dan?
pi_121937362
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat zo'n behandeling niet zoveel zin heeft als ze daar niet gemotiveerd voor zijn. :) Lijkt me lastig om de intrinsieke motivatie hard te maken, maar goed, daar zal wel iets van een procedure aan vooraf gaan.
Dat maak jij ervan. Zo'n veroordeelde krijgt de keuze en mag zo'n cursus weigeren. Er komt echt geen onderzoek vooraf of hij wel genoeg motivatie heeft daarvoor.
pi_121937383
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De behandeling bij de inrichting waar een programma is vastgesteld. Met daarna nog begeleiding van de jeugdreclassering.
pi_121937417
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Zo'n veroordeelde krijgt de keuze en mag zo'n cursus weigeren. Er komt echt geen onderzoek vooraf of hij wel genoeg motivatie heeft daarvoor.
Jawel, dat zei de woordvoerster namelijk in een interview.
pi_121937476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tja, dat vragen de meeste van ons nou precies af in dit topic.
De voorstanders hameren er vooral op dat de straf niet belangrijk is, maar vooral dat het recidivepercentage daalt. En volgens hun kan dat dankzij de taartenbakcursus of hoe je het ook wilt noemen. Straf is dan niet van belang :')
pi_121937501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De behandeling bij de inrichting waar een programma is vastgesteld. Met daarna nog begeleiding van de jeugdreclassering.
Wat jij daarnet zei over motivatie. Sinds wanneer moet je gemotiveerd zijn voor een straf?
En nee, ik vind dit geen straf. Ik vind het knuffelen.
pi_121937564
quote:

[..]

''Als de jongere weigert om aan deze module mee te werken krijgt hij of zij alsnog een celstraf opgelegd. ''

Quote komt uit jouw stukje, het is wel degelijk een keuze die de veroordeelde krijgt voorgelegd.
pi_121937587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat jij daarnet zei over motivatie. Sinds wanneer moet je gemotiveerd zijn voor een straf?
En nee, ik vind dit geen straf. Ik vind het knuffelen.
Sinds we hopen dat de recidive daalt.
pi_121937643
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sinds we hopen dat de recidive daalt.
En je moet inderdaad keihard hopen dat dat lukt door taarten te bakken, want bewijs is daar niet voor. 8)7
pi_121937654
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

''Als de jongere weigert om aan deze module mee te werken krijgt hij of zij alsnog een celstraf opgelegd. ''

Quote komt uit jouw stukje, het is wel degelijk een keuze die de veroordeelde krijgt voorgelegd.
Waar precies heb ik beweerd dat er geen sprake zou zijn van een keuze?
pi_121937679
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En je moet inderdaad keihard hopen dat dat lukt door taarten te bakken, want bewijs is daar niet voor. 8)7
Dat lukt niet door taarten te bakken, nee.
pi_121937716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar precies heb ik beweerd dat er geen sprake zou zijn van een keuze?
post #106
pi_121937736
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:32 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je noemt iets dat in de discussie nog onderbelicht is gebleven, namelijk: kiezen welke straf je wilt.

Daarvan is inderdaad ook nog eens sprake. We zijn zo ver heen dat we jongeren niet meer effectief kunnen straffen en daarom zelfs maar de mond gaan gunnen. Als dit soort idioterie zo goed is voor die jongeren, waarom wordt dat dan niet verplicht gesteld? Hoezo kiezen?
Volgens mij staat er duidelijk dat ze er vrijwillig voor moeten kiezen. Niets hoeft.

Wat mij betreft zadel je de ouders op met deze kinderen door ze als begin een maand of twee het huis niet uit te laten gaan door een enkelband of zoiets. Moet je kijken hoe snel de ouders dat zat zijn. Ik heb liever deze optie en uiteraard zal er dan een leraar misschien over de vloer moeten komen om samen huiswerk te maken (we hebben het nog steeds over minderjarigen) De jeugdzorg kan zich verdienstelijk maken door elke dag een uur met de minderjarige buiten te luchten en ouders te begeleiden. Uiteraard binnen een straal van vijftig meter van woning.

Wanneer het echt van die ontspoorde kinderen zijn door laksheid van ouders, grijpen dezelfde ouders met liefde in, om niet weer je ontspoorde puberkind maanden op je lip te hebben hangen, want dan moet je wel opletten als ouder

Voorgestelde optie kan altijd nog wanneer dit niet werkt. Dan wel met OTS
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_121937775
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Als je dan toch iets met taarten wilt doen, ga dan maar naar de Hema voor zo'n fototaart. Gewoon een leuke foto erop van de oude mevrouw die ze hebben beroofd of het gewonde slachtoffer na de mishandeling. Smakelijk eten.
Mja, of ze zetten het mes er met liefde in. Doe maar niet :+
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_121937836
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

post #106
quote:
Er komt echt geen onderzoek vooraf of hij wel genoeg motivatie heeft daarvoor.
quote:

[..]

Ik dacht in het interview gehoord te hebben dat men daar alleen in aanmerking voor komt nadat duidelijk is geworden of men daar gemotiveerd voor is. Maar hoe men dat te weten wil komen is onduidelijk. :)

Het is overigens dus niet zo dat men kan kiezen voor óf een behandeling of niets, het is óf een behandeling, óf alsnog in detentie.
pi_121937970
Ik ben geloof ik niet helemaal bij. een minderjarige in detentie?
pi_121938013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Volgens mij staat er duidelijk dat ze er vrijwillig voor moeten kiezen. Niets hoeft.

Wat mij betreft zadel je de ouders op met deze kinderen door ze als begin een maand of twee het huis niet uit te laten gaan door een enkelband of zoiets. Moet je kijken hoe snel de ouders dat zat zijn. Ik heb liever deze optie en uiteraard zal er dan een leraar misschien over de vloer moeten komen om samen huiswerk te maken (we hebben het nog steeds over minderjarigen) De jeugdzorg kan zich verdienstelijk maken door elke dag een uur met de minderjarige buiten te luchten en ouders te begeleiden. Uiteraard binnen een straal van vijftig meter van woning.

Wanneer het echt van die ontspoorde kinderen zijn door laksheid van ouders, grijpen dezelfde ouders met liefde in, om niet weer je ontspoorde puberkind maanden op je lip te hebben hangen, want dan moet je wel opletten als ouder

Voorgestelde optie kan altijd nog wanneer dit niet werkt.
Mijn punt is dat je bij het opleggen van straf aan jonge criminelen geen keuzes moet inbouwen. Het is aan rechters om straffen op te leggen. De jonge crimineel is geen klant die op zijn wenken bediend moet worden.

Jongeren thuis bij hun ouders laten zitten, is geen straf. Bovendien zijn niet alle ouders even bereid om gedragsverandering bij hun puber te bevorderen. Sommigen vinden het allemaal wel best. Ik geloof evenmin in doorgeschoten zorg- en hulpverlening in dit soort gevallen. Volgens mij kunnen we prima volstaan met puur het straffen en corrigeren van criminele jongeren. Het kost bovendien klauwen met geld, terwijl gevangeniscellen leeg staan.
pi_121938023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik dacht in het interview gehoord te hebben dat men daar alleen in aanmerking voor komt nadat duidelijk is geworden of men daar gemotiveerd voor is. Maar hoe men dat te weten wil komen is onduidelijk. :)
En je reageerde op mijn post dat ze gewoon mogen kiezen welke 'straf ' ze krijgen. Daarnaast klopt het nog steeds dat het onduidelijk hoe een rechter bepaalt of die motivatie er is. Voor een straf hoeft er wat mij betreft ook geen motivatie te zijn om die te ondergaan. Hoewel ik dus liever veroordeelden een echte straf zie krijgen en hoop dat vele rechters deze motivatie niet zijn bij criminele jongeren. Zodat ze alsnog de cel ingaan.
pi_121938100
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:53 schreef paddy het volgende:
Ik ben geloof ik niet helemaal bij. een minderjarige in detentie?
Jeugddetentie met behandeling is een veel voorkomende straf. Hoewel er wegens geldgebrek meestal niets van die behandeling komt. Dat maakt deze nieuwe maatregel des te schrijnender.
pi_121938103
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:53 schreef Boldface het volgende:
Volgens mij kunnen we prima volstaan met puur het straffen en corrigeren van criminele jongeren.
Als dat ertoe leidt dat jongeren recidiveren kun je je afvragen of dat het resultaat is wat je voor ogen hebt.

quote:
Het kost bovendien klauwen met geld, terwijl gevangeniscellen leeg staan.
Als dit werkt zal dit op termijn toch goedkoper kunnen zijn?
pi_121938139
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En je reageerde op mijn post dat ze gewoon mogen kiezen welke 'straf ' ze krijgen.
Op je laatste zin daarvan, ja. Zie de eerdergenoemde quotes.

quote:
Daarnaast klopt het nog steeds dat het onduidelijk hoe een rechter bepaalt of die motivatie er is. Voor een straf hoeft er wat mij betreft ook geen motivatie te zijn om die te ondergaan.
Als jongeren gemotiveerd zijn om te veranderen, waarom zou je dat niet willen stimuleren?

quote:
Hoewel ik dus liever veroordeelden een echte straf zie krijgen en hoop dat vele rechters deze motivatie niet zijn bij criminele jongeren. Zodat ze alsnog de cel ingaan.
Ik zie liever dat de recidive daalt.
pi_121938369
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:53 schreef Boldface het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je bij het opleggen van straf aan jonge criminelen geen keuzes moet inbouwen. Het is aan rechters om straffen op te leggen. De jonge crimineel is geen klant die op zijn wenken bediend moet worden.

Jongeren thuis bij hun ouders laten zitten, is geen straf. Bovendien zijn niet alle ouders even bereid om gedragsverandering bij hun puber te bevorderen. Sommigen vinden het allemaal wel best. Ik geloof evenmin in doorgeschoten zorg- en hulpverlening in dit soort gevallen. Volgens mij kunnen we prima volstaan met puur het straffen en corrigeren van criminele jongeren. Het kost bovendien klauwen met geld, terwijl gevangeniscellen leeg staan.
Mee eens.
Dat gepamper. Je wordt er gewoon misselijk van. Zal wel door die zoete taartjes komen.
pi_121938527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op je laatste zin daarvan, ja. Zie de eerdergenoemde quotes.

[..]

Je reageerde op mijn gehele post. Maar boeiend
quote:

[..]

Als jongeren gemotiveerd zijn om te veranderen, waarom zou je dat niet willen stimuleren?

[..]

Dat wil ook ik. Maar dat houdt meer in dan alleen sociale vaardigheidstherapie en onzin dingen zoals taartenbakken. En wederom: In samenwerking met een straf.
quote:

[..]

Ik zie liever dat de recidive daalt.
Daders horen gestraft te worden en de kans op recidive hoort verkleind te worden. Dat kan prima in jeugdinrichtingen waar men daders ook behandeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')