abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121933155
quote:
9s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang je de uitkomst niet weet lijkt me dat een nogal voorbarige conclusie.
Mag ik ook al geen mening meer hebben van je?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_121933162
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is het wetenschappelijk bewezen dat je door taarten bakken de kans op recidivisten omlaag brengt?
Is het dan wetenschappelijk bewezen dat strengere straffen minder criminaliteit op levert?

Het is hier in ieder geval wel bewezen dat troll berichten op fok in nieuws gewoon kunnen blijven bestaan waar er door de TS een flink draai naar zijn eigen goeddunken aan gegeven wordt wat totaal niet overeen komt met het orginele persbericht. :D
pi_121933332
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mag ik ook al geen mening meer hebben van je?
Een mening mag je best hebben maar dat houdt niet in dat je dingen uit nieuwsberichten verdraaid omdat je daarmee de waarheid aantast. |:(
pi_121933420
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan man.

Zoals gezegd dan: Het is mijn mening dat dit een kansloos project en dus (o.a.) geldverspilling is.
pi_121933586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoals gezegd dan: Het is mijn mening dat dit een kansloos project en dus (o.a.) geldverspilling is.
Ik ben trots op je.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 23-01-2013 14:25:13 ]
pi_121934467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, maar het is opgezet met als doel om recidive te voorkomen. Daar lijkt me op zichzelf niets mis mee.

[..]

Als ze 3 jaar na dato op dezelfde voet verder gaan hebben we daar natuurlijk niet zoveel aan.
Met dat eerste is op zich niks mis, maar waarom moet de bijbehorende celstraf (die normaal gesproken langer was geweest) dan ineens verkort worden naar een cursus van twee weken? Waarom zou een crimineel niet 3 jaar kunnen vastzitten én op het laatst die cursus kunnen volgen? Waarom moet het in plaats van?
pi_121934519
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:29 schreef Boldface het volgende:

[..]

Met dat eerste is op zich niks mis, maar waarom moet de bijbehorende celstraf (die normaal gesproken langer was geweest) dan ineens verkort worden naar een cursus van twee weken? Waarom zou een crimineel niet 3 jaar kunnen vastzitten én op het laatst die cursus kunnen volgen? Waarom moet het in plaats van?
Omdat die 3 jaar cel mogelijk zorgen voor een verhoogde kans op recidive.
pi_121935483
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat die 3 jaar cel mogelijk zorgen voor een verhoogde kans op recidive.
Kwestie van gevangenissen anders inrichten, gedetineerden minder met elkaar in contact laten komen en dergelijke.
pi_121936079
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:29 schreef Boldface het volgende:
Waarom zou een crimineel niet 3 jaar kunnen vastzitten én op het laatst die cursus kunnen volgen? Waarom moet het in plaats van?
Sowieso gaat het hier om minderjarigen. Een celstraf van drie jaar voor minderjarigen is extreem hoog. Daarnaast spreekt het artikel van jongeren die dreigen af te glijden in het criminele circuit. Dat gezegd hebbende neem ik aan dat het hier geen jongeren betreft die beschuldigt worden van moord, maar dat het gaat om recidivisten die veroordeelt zijn voor kleinere vergrijpen. Gezien het recidivisten zijn, hebben zij blijkbaar al eerder straf gekregen en blijkbaar heeft dat vooralsnog niet geholpen. Bovendien stopt het programma niet na twee weken, maar kan de persoon in kwestie naar huis waar verdere begeleiding plaats zal vinden.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_121936216
En het stuk mbt een taart bakken is volgens mij meer een voorbeeld waarin wordt aangetoond dat de jongeren continu bezig zullen zijn en begeleid worden dan dat het OM echt meent dat je crimineel gedrag afleert door een taart te bakken.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_121936558
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:09 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Sowieso gaat het hier om minderjarigen. Een celstraf van drie jaar voor minderjarigen is extreem hoog. Daarnaast spreekt het artikel van jongeren die dreigen af te glijden in het criminele circuit. Dat gezegd hebbende neem ik aan dat het hier geen jongeren betreft die beschuldigt worden van moord, maar dat het gaat om recidivisten die veroordeelt zijn voor kleinere vergrijpen. Gezien het recidivisten zijn, hebben zij blijkbaar al eerder straf gekregen en blijkbaar heeft dat vooralsnog niet geholpen. Bovendien stopt het programma niet na twee weken, maar kan de persoon in kwestie naar huis waar verdere begeleiding plaats zal vinden.
Het gaat om veroordeelde jongeren die anders de cel in moeten. Dat gebeurd normaal niet bij kleine vergrijpen. Onder andere inderdaad omdat het jongeren zijn.
pi_121936615
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:12 schreef Ahmad1nejad het volgende:
En het stuk mbt een taart bakken is volgens mij meer een voorbeeld waarin wordt aangetoond dat de jongeren continu bezig zullen zijn en begeleid worden dan dat het OM echt meent dat je crimineel gedrag afleert door een taart te bakken.
Ook dat is een mening zonder enig bewijs. Net zo als ik een andere mening daarover heb.
pi_121936647
Dit land gaat naar de donder. Kiezen welke straf je wilt. Táárten bakken 8)7
pi_121936853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
en cupcakes als de misdaad erg zwaar was :')
pi_121936861
quote:

[..]

Het probleem is dat we crimineel gedrag niet eens meer als zodanig aanmerken of benoemen. Jongeren die crimineel gedrag vertonen, zijn al afgegleden naar het criminele circuit. Daar ben je onderdeel van, zo gauw je crimineel gedrag vertoont (ongeacht hoe groot je netwerk is).

Onderstaand de defnities die momenteel gangbaar zijn:

quote:
Hinderlijke jeugdgroep
Deze groep hangt wat rond in de buurt, is af en toe luidruchtig aanwezig en trekt zich niet zoveel aan van de omgeving. Soms loopt het wel eens uit de hand en zijn er kleine schermutselingen, maar dat is doorgaans snel in de kiem gesmoord en vaak ook meer toeval dan gepland. Ook maakt de groep zich incidenteel schuldig aan kleine vernielingen. Een beperkt aantal jongeren maakt zich soms schuldig aan (veelal lichte) gewelds- en (in mindere mate) vermogensdelicten. Over het algemeen is het een groep die nog voldoende autoriteitsgevoelig is en aangesproken kan worden op zijn gedrag.

Overlastgevende jeugdgroep
Deze groep is wat nadrukkelijker aanwezig, kan af en toe provocerend optreden, valt omstanders wel eens lastig (uitschelden of zelfs intimideren), vernielt regelmatig allerlei zaken en laat zich veel minder gelegen liggen aan andere mensen. Geweldsgebruik wordt niet geschuwd en de groepsleden zijn ook minder goed te corrigeren. Ook de lichtere vormen van criminaliteit waar de groep zich schuldig aan maakt, worden doelbewuster gepleegd en de groep is ook meer bezig om te zorgen dat ze niet gepakt wordt.

Criminele jeugdgroep
Deze groep bestaat (in ieder geval voor een deel) uit jongeren die behoorlijk op het criminele pad zijn geraakt. Ze zijn al vaker met de politie in aanraking gekomen. Kenmerkend voor dergelijke groepen is dat ze meer en meer criminaliteit plegen voor het financiële gewin in plaats van voor de kick of het aanzien. Deze jongeren scoren ook hoog op de delicten waar de andere twee typen groepen ook hoog mee scoren. De feiten zijn echter ook ernstiger en ze schrikken ook niet terug voor het gebruik van geweld.
Voor de goede orde: dit is niet wat ik verzin, dit zijn de nu geldende definities.

Wat je ziet, is dat de ernst van de situatie totaal niet wordt (h)erkend. Sterker nog: het wordt zelfs afgezwakt. Dat wat "hinderlijk" wordt genoemd, is in werkelijkheid al duidelijk overlastgevend. En aangezien er ook sprake is van "lichte vormen van criminaliteit" dus ook crimineel.

Wat "overlastgevend" wordt genoemd, is dat stadium allang voorbij. Geweldsmisbruik, intimidatie, criminaliteit... - we zijn het zo normaal gaan vinden dat het slechts als overlastgevend te boek staat.

De omschrijving van de criminele groep is echt tekenend. Jongeren die al vaker met de politie in aanraking zijn gekomen, maar die onverstoord met hun criminele gedrag verder gaan.

Zolang deze definities gangbaar blijven, neem ik opmerkingen over "afglijden naar het criminele circuit" niet eens met een korrel, maar met een blok zout. Volgens mij moeten gewoon terug naar af, om dan weer van voor af aan te beginnen met het erkennen van de ernst.
pi_121936883
quote:
Een intensieve behandeling van 2 weken bij een jeugdinrichting met daarna begeleiding van de jeugdreclassering dekt de lading iets beter.
pi_121936949
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een intensieve behandeling van 2 weken bij een jeugdinrichting met daarna begeleiding van de jeugdreclassering dekt de lading iets beter.
Zo hey, 2 weken ! Dat zal ze leren .
pi_121936981
quote:
6s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

en cupcakes als de misdaad erg zwaar was :')
Koekjes van eigen deeg lijkt me veel doeltreffender .
pi_121936991
quote:
Je noemt iets dat in de discussie nog onderbelicht is gebleven, namelijk: kiezen welke straf je wilt.

Daarvan is inderdaad ook nog eens sprake. We zijn zo ver heen dat we jongeren niet meer effectief kunnen straffen en daarom zelfs maar de mond gaan gunnen. Als dit soort idioterie zo goed is voor die jongeren, waarom wordt dat dan niet verplicht gesteld? Hoezo kiezen?
pi_121937001
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

ja maar dat is zielug :'(
pi_121937048
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:32 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je noemt iets dat in de discussie nog onderbelicht is gebleven, namelijk: kiezen welke straf je wilt.

Daarvan is inderdaad ook nog eens sprake. We zijn zo ver heen dat we jongeren niet meer effectief kunnen straffen en daarom zelfs maar de mond gaan gunnen. Als dit soort idioterie zo goed is voor die jongeren, waarom wordt dat dan niet verplicht gesteld? Hoezo kiezen?
Omdat zo'n behandeling niet zoveel zin heeft als ze daar niet gemotiveerd voor zijn. :) Lijkt me lastig om de intrinsieke motivatie hard te maken, maar goed, daar zal wel iets van een procedure aan vooraf gaan.
pi_121937056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als je dan toch iets met taarten wilt doen, ga dan maar naar de Hema voor zo'n fototaart. Gewoon een leuke foto erop van de oude mevrouw die ze hebben beroofd of het gewonde slachtoffer na de mishandeling. Smakelijk eten.
pi_121937067
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo hey, 2 weken ! Dat zal ze leren .
Na die behandeling in de inrichting blijft de jeugdreclassering ook nog betrokken.
pi_121937081
quote:

[..]

Er staat duidelijk dreigende celstraf in het artikel. Na die twee weken is het gewoon jeugdzorg?
quote:
[...] Voorwaarde is wel dat de jongere bewust kiest voor de behandeling, die direct moet starten na zijn rechtszaak. [...]Na twee weken stopt het programma. De deelnemer mag dan weer naar huis, waar verdere begeleiding op hem wacht.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_121937209
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Er staat duidelijk dreigende celstraf in het artikel. Na die twee weken is het gewoon jeugdzorg?

[..]

Een rechter veroordeeld zo'n jongere tot een celstraf of een 2 weken durende taartenbakcurses. Keuze is aan de veroordeelde.
Daarna kan zo'n jongere inderdaad nog thuis begeleiding ontvangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')