Wat bedoel je met de huidige manier? Die mannen kun echt wel 200km per dag rijden hoor, het gaat dan alleen wat langzamer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef nabroer het volgende:
De bekentenissen van de dopingzondaars en de info van o.a. PDM zal weinig oplossen. Het wordt mijn inziens tijd dat Wetenschappers en Medische begeleiders van het wielrennen met informatie komen dat de huidige manier van wielrennen niet zonder medische begeleiding kan. Welke middelen noodzakelijk zijn voor een gezonde sport en welke niet.
Dat ben ik wel met je eens maar etappes van ruim 200k inclusief de Mont Ventoux en op één dag tweemaal de Alp d'huez is wel erg veel van het goede. En als de renners dan zoals vandaag de dag computergestuurd fietsen klagen wij, de volgers, ook de media, dat het zo saai is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:57 schreef Saysem het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de huidige manier? Die mannen kun echt wel 200km per dag rijden hoor, het gaat dan alleen wat langzamer.
Dat lijkt me dus echt onzin. Voor de EPO tijd konden ze nog veel zwaardere etappes rijden, alleen ging het idd wat minder snel. Het zijn wel getrainde topsporters he..quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:06 schreef nabroer het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens maar etappes van ruim 200k inclusief de Mont Ventoux en op één dag tweemaal de Alp d'huez is wel erg veel van het goede. En als de renners dan zoals vandaag de dag computergestuurd fietsen klagen wij, de volgers, ook de media, dat het zo saai is.
Kortere etappes geven welllicht meer spekakel.
Overigens T.J. Slagter in de Tour Down Under:
Tuurlijk, om harder te fietsen zodat ze konden winnen. Betekent niet dat ze in een schoon peloton die tour niet makkelijk uit hadden kunnen rijden natuurlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:17 schreef nabroer het volgende:
[..]
Vandaar dat PDM in 1988 8 van de 9 renners voorzag van bepaalde middelen.
de vraag is ook hoe schoon dat peloton was, Delgado is destijds toch ook betrapt?quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:27 schreef thettes het volgende:
[..]
Tuurlijk, om harder te fietsen zodat ze konden winnen. Betekent niet dat ze in een schoon peloton die tour niet makkelijk uit hadden kunnen rijden natuurlijk.
Daarom snap ik best dat je dan misschien wél aan de middelen moet. Maar als niemand gebruikt is de lengte en zwaarte van koersen wat mij betreft niet echt een sterk argument. Het gaat er immers uiteindelijk om relatief beter te zijn dan de concurrentie, dus doping loont ook in een rittenkoers van een week met zeven vlakke ritten van 80 kilometer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de vraag is ook hoe schoon dat peloton was, Delgado is destijds toch ook betrapt?
Op de 100m sprint gebruiken ze ook doping. De zwaarte en afstand lijkt me idd niet echt relevant voor dopinggebruik.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:31 schreef thettes het volgende:
[..]
Daarom snap ik best dat je dan misschien wél aan de middelen moet. Maar als niemand gebruikt is de lengte en zwaarte van koersen wat mij betreft niet echt een sterk argument. Het gaat er immers uiteindelijk om relatief beter te zijn dan de concurrentie, dus doping loont ook in een rittenkoers van een week met zeven vlakke ritten van 80 kilometer.
De stukken die ik lees / zie zijn een stuk genuanceerder dan dat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, elke krant of TV-programma wil in deze weken uitpakken met zijn eigen "moedige en onbaatzuchtige getuigenis uit liefde voor de sport"
Interessant, bron?quote:, ze gooien daar waarschijnlijk een hoop geld tegenaan
We hadden het juist net over Thomas Dekker die naar het WADA stapt om al zijn kennis te delen?quote:en sommige renners gaan daar dan op in, veel meer dan dat zie ik niet gebeuren?
Opnieuw, de reacties die ik lees zijn een stuk genuanceerder een vaak juist negatief.quote:Leuk hoor, maar sommige van dierespect, wat een baas
reacties, die deel ik niet.
Toen was het evengoed een enorme hype, dus dan zie ik het verschil niet echtquote:Het staat je natuurlijk vrij om "niet nu, in deze post-Armstrong-hetze" te interpreteren als "uit het niets, zonder aanleiding" ipv. gewoon enkele weken geleden, toen dreef de Raboshit ook al lang boven, maar was 't nog net niet de hype van de week.
Maar van die krant mag je ook geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Afwachten wat andere kranten schrijven alhoewel ik je stelling wel kan aannemen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:35 schreef baggerbaas het volgende:
De Belgische media die weer vakkundig de naam van een Belg laten verdwijnen (zoek de naam Capiot)
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-dopinggebruik.dhtml
Blijkbaar waren er meer, maar zijn ze nu in rap tempo aan het editten geslagenquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:39 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Maar van die krant mag je ook geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Afwachten wat andere kranten schrijven.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:40 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Blijkbaar waren er meer, maar zijn ze nu in rap tempo aan het editten geslagen
http://www.wielerland.nl/(...)w&id=24798&Itemid=36
twitter:Vannieuwkerke twitterde op donderdag 24-01-2013 om 15:34:28Tegenwoordig mag iedereen zomaar wat schrijven. Zegt veel over niveau van een site. Al 10 jaar Belgische media niet gevolgd? @WielerlandNL reageer retweet
Zegt veel over het niveau van Vannieuwkerke dat hij gelijk zo meent te moeten reageren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:45 schreef Steven184 het volgende:
[..]twitter:Vannieuwkerke twitterde op donderdag 24-01-2013 om 15:34:28Tegenwoordig mag iedereen zomaar wat schrijven. Zegt veel over niveau van een site. Al 10 jaar Belgische media niet gevolgd? @WielerlandNL reageer retweet
Maar pronk namen ze niet mee, omdat ze dachten die rijd de TDF niet schoon uit en wil zich niet laten volspuiten met doping.quote:Op donderdag 24 januari 2013 08:30 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Geen DWDD gekeken van de week? Matthé Pronk(nouja zijn vrouw) kwam zijn verhaal doen. En zo zijn er meer, zoals het stuk van het NRC ook vertelde.
Pronk werd in 2001 56e in de Vuelta. Als je dat schoon kan doen, kan je ook echt wel de Tour uitrijden. Dat zijn dan misschien beweegredenen van Rabo geweest, niet dat hij het daadwerkelijk niet had gekund.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Maar pronk namen ze niet mee, omdat ze dachten die rijd de TDF niet schoon uit en wil zich niet laten volspuiten met doping.
De Tour kan je clean niet uitrijden!!!!!!! Dat mag inmiddels toch wel bekend zijn!! Dat hele horden in de jaren 50 en daarvoor de TDF uitreden zonder herstelbevorderende middelen zegt niks!!!! De TOUR kan je niet clean uitrijden!! Herhaal die mantra 1783 keer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Pronk werd in 2001 56e in de Vuelta. Als je dat schoon kan doen, kan je ook echt wel de Tour uitrijden. Dat zijn dan misschien beweegredenen van Rabo geweest, niet dat hij het daadwerkelijk niet had gekund.
Onzin. Het kan wel, alleen je wint niet als anderen wel gebruiken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
De Tour kan je clean niet uitrijden!!!!!!! Dat mag inmiddels toch wel bekend zijn!! Dat hele horden in de jaren 50 en daarvoor de TDF uitreden zonder herstelbevorderende middelen zegt niks!!!! De TOUR kan je niet clean uitrijden!! Herhaal die mantra 1783 keer.
Krijg ik straks van THEFXR billenkoek omdat ik tegen hem in ben durven gaanquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
De Tour kan je clean niet uitrijden!!!!!!! Dat mag inmiddels toch wel bekend zijn!! Dat hele horden in de jaren 50 en daarvoor de TDF uitreden zonder herstelbevorderende middelen zegt niks!!!! De TOUR kan je niet clean uitrijden!! Herhaal die mantra 1783 keer.
Als je de tour schoon probeert te rijden daalt je testo elke dag, tot op het niveau dat het je immuumsysteem gaat aantasten, een soort vorm van beginnende aids, daarom ben je veel vatbaarder voor verkoudheid/griep, dat is wat precies gebeurt, als je je testo niet aanvult en je valt dus uit de tour.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onzin.Het kan wel, alleen je wint niet als anderen wel gebruiken.
lol, alleen die bestaat niet!quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:19 schreef eentwee het volgende:
Jammer dat die non-argumenten voor verkorting van etappes of het vrijgeven van doping elke keer weer terugkomen. Wat een verarming van de hele dopingdiscussie. Zelfs amateurs kunnen de hele Tour rijden in drie weken.
Met twee ballen kun je geen Tour rijden. Dat weet iedereen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lol, alleen die bestaat niet!
en leg mij dan eens uit waarom Lance in 92-96, 3x is uitgevallen in de tour, was het een mietje ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |