Andyy | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:27 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
ukga | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:39 |
Dit topic maar eens volgen. overweeg om een e46 te kopen over paar maanden | |
jitzzzze | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:50 |
Mafketels die zomaar over de vluchtstrook lopen | |
mitchelll0181 | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:04 |
Ja hoor Enkel een kleine pc kopen, special car pc voeding, een 7 inch touchscreen, een inbouwframe en een hoop geduld/tijd | |
jitzzzze | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:05 |
Whehe, voor als ik de postcodestraatsuperkanjer gewonnen heb | |
Andyy | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:22 |
Dan koop je toch gewoon een 760Li met night vision optie Alle lichten uit en die shit sneaken | |
Moody | dinsdag 22 januari 2013 @ 23:31 |
Na mijn E92 335i tijdperk, sta ik nu op het punt om een F30 320i te kopen. Mijn trouwe dealer biedt me een zwarte 320i automaat aan met o.a de volgende opties: - nav pro - dakota grey leer - high executive - sportline, o.a. met 18" velgen en sportstoelen, zwarte accenten - regensensor, lichtsensor, lichtpakket - Hifi actief update - zwarte hemel - 20k op de teller, maart 2012 Een vrij complete auto. Wat zou een realistische vraagprijs zijn vinden jullie? Er zijn weinig vergelijkbare auto's te vinden. Gewoon nieuwsgierig. Zouden jullie eerder voor een kale 328i gaan of een full option 320i? (de laatste kost minder dan een kale 328i). Ik heb 2,5 jaar 300+ pk onder mijn kont gehad, het blijft een lastige kwestie | |
mitchelll0181 | dinsdag 22 januari 2013 @ 23:48 |
Geld zat zo te lezen, full option 328 | |
mitchelll0181 | dinsdag 22 januari 2013 @ 23:52 |
Uhhh 330 bedoel k | |
Moody | dinsdag 22 januari 2013 @ 23:53 |
Die opmerking slaat natuurlijk nergens op. Iedereen met gezond verstand heeft een maximaal budget. F30 330i bestaat niet | |
Andyy | woensdag 23 januari 2013 @ 00:17 |
Die 320i nemen en met een deel van wat je bespaart een chiptune laten uitvoeren? En ohja, een andere uitlaat eronder, de 320i f30 klinkt toch wat minder (onze 20i heeft daarintegen wel 2 uitlaatpijpjes en goed geluid ) | |
Moody | woensdag 23 januari 2013 @ 00:26 |
Waarom? 184pk is in Nederland meer dan voldoende Na 2,5 jaar rijden in een 335i ben ik daar wel achter. Die pk's spreek je maar op sommige momenten aan. Voor Duitsland gelden andere wetten. Ik rijd nogal wat km's over de autobahn. De acceleraties van 80 naar 180 in een 335i zijn verslavend Dat ga ik sowieso missen - ongeacht ik een 320i of 328i neem. Daarbij haal je het genot van een motor uit de motor zelf en niet uit het artificiële geluid dat een uitlaat creëert. Een 4 cylinder turbo geeft i.v.m. en 6 in lijn een zielig geluid. Ik stoor me daar niet aan. Er zijn meer factoren die een auto de moeite waard maken om in de rijden. [ Bericht 7% gewijzigd door Moody op 23-01-2013 00:33:27 ] | |
Andyy | woensdag 23 januari 2013 @ 00:43 |
Je kan het gemis een beetje compenseren door er een chip in te gooien? De 320i en 328i hebben beiden toch het N20 blok, kan met gemak wat bij voor de 20i. En tuurlijk, zo'n 6 in lijn klinkt natuurlijk beter, maar onze X1 20i geeft harde scheten bij het opschakelen, hoor je ook bij de 328i, maar heb tot nu toe geen video's gezien/gehoord waar de 320i het ook doet Eigenlijk alleen lelijke uitlaatclips gehoord daarvan Wat je daar kan horen als die opschakelt, voegt echt wel wat toe aan de belevenis in en buiten de auto | |
Moody | woensdag 23 januari 2013 @ 00:50 |
Ik hoor de uitlaat, niet de motor Je kan een afgetrapt Golfje het geluid van een Lambourghini laten imiteren, maar het blijft een afgetrapt Golfje. Nogmaals, ik ben niet zo van pimpen en mezelf (lees: mijn auto) beter voordoen dan hij eigenlijk is. Ik vroeg me af of hier ervaringsdeskundigen rondlopen die ervaring hebben met de F30 en het verschil in "plezier" tussen de 320i en 328i kunnen aanwijzen. Heb helaas alleen de 320i kunnen proefrijden. Prima motor trouwens. | |
Andyy | woensdag 23 januari 2013 @ 01:31 |
Ik denk niet dat dat met een Golf lukt Maar het blok is gewoon hetzelfde, maar dan geknepen dus rond dezelfde toerentallen maximumkoppel (1250-4500 dacht ik) en vermogen.Enige verschil echte verschil is dat de 328i sneller door zijn versnellingen gaat. Verder zul je de hydraulische stuurbekrachtiging gaan missen vermoed ik, dat EPS is niet fantastisch is mijn ervaring. Als je zelf al aangeeft dat vermogen niet het belangrijkst is, waarom niet rondrijden met meer luxe aan boord ipv onder de motorkap? | |
Moody | woensdag 23 januari 2013 @ 09:26 |
Blok is niet helemaal hetzelfde. De compressie ratio is anders (10:1 vs 11:1). Maar goed, mijn keus voor de 320i staat min of meer al vast. Ik vroeg me af of hier 'experts' rondlopen die goed de waarde van een occasion kunnen inschatten. | |
jitzzzze | woensdag 23 januari 2013 @ 11:10 |
De keus is moeilijk. Hier in Nederland ga je meer plezier van de opties hebben. In Duitsland wil je power hebben. | |
Piet__Piraat | woensdag 23 januari 2013 @ 14:40 |
Voor NL zijn de opties vaak een betere verkoper. Een 328i raak je hier net iets minder snel kwijt omdat het de naam het een flink blok te zijn dat duur is in verbruik en onderhoud. En tegenwoordig koopt NL nog enkel spaarauto's | |
jitzzzze | woensdag 23 januari 2013 @ 19:51 |
mitchelll0181 | woensdag 23 januari 2013 @ 20:38 |
Ja op zon helling wel ja | |
jitzzzze | woensdag 23 januari 2013 @ 20:41 |
Ik vind het een briljante oplossing. Ik ga het morgen ook eens proberen | |
mitchelll0181 | woensdag 23 januari 2013 @ 21:12 |
Wacht .. Wat .. Je had et over die sneeuwketting toch .. | |
jitzzzze | woensdag 23 januari 2013 @ 21:14 |
Ik wel, jij over de kentekenplaat volgens mij | |
mitchelll0181 | woensdag 23 januari 2013 @ 21:25 |
Nee.. Miscommunicatie ten top hahahaha Beiden over hetzelfse hebben en allebei denken dat de ander iets anders bedoeld | |
maart78 | woensdag 23 januari 2013 @ 21:33 |
werelds | |
dester_martijn | woensdag 23 januari 2013 @ 22:33 |
Ik zou voor de 320i gaan. Ik heb in beide auto's gereden. De 328i is een pittig auto die lekkere tussensprints trekt op de snelweg. In 6.6 naar de 100 voor een 4 cilinder is niet slecht denk ik zo. Echter de 320i met zn 184pk komt ook wel lekker vooruit. Je budget in overweging nemende zou ik voor de 320i gaan met lekker veel opties. De 6 cilinder zou ik echter wel missen, maar ja dit probleem is makkelijk opgelost. Ik kan erover meepraten, want ik ruil mijn 318i e90 lci voor een f30 320i. Kijk anders eens op het bmwe90forum.nl. Daar zijn veel leden met f30's. | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 07:40 |
haha, nice | |
Piet__Piraat | donderdag 24 januari 2013 @ 07:54 |
Die foto is wel al oud hè. Maar het schijnt op dat maar liefst 80% van de vrouwelijke 1-rijders niet weet dat ze RWD heeft. Zo'n F30 is wel een erg lekkere kar hoor. Een F11 is nog mooi, maar een F31 zou zeker een kanshebber zijn bij mij. Klein probleempje: ik zit nu nog niet in een beroep waar leasen normaal is. En als ik dat wel kom, zit ik waarschijnlijk niet in die categorie qua budget [ Bericht 10% gewijzigd door Piet__Piraat op 24-01-2013 07:59:41 ] | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 08:01 |
Witte rook uit de uitlaat? Dat is gek. | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 08:55 |
Verstuivers schoonmaken, hoe doe je dat? | |
Craptacular | donderdag 24 januari 2013 @ 16:17 |
Ik heb zelf sinds een week een nieuwe 1 serie. Ik moet zeggen dat het in dat segment imo de mooiste is en rijdt heerlijk. De Audi A3, Volvo V40 of de nieuwe A klasse. | |
Piet__Piraat | donderdag 24 januari 2013 @ 17:04 |
De mooiste? Je hebt tot nu toe alleen het interieur gezien? | |
FkTwkGs2012 | donderdag 24 januari 2013 @ 17:34 |
goeie tt | |
Craptacular | donderdag 24 januari 2013 @ 17:34 |
Smaken verschillen. En kan niet zeggen dat er meiden zijn die het een lelijk ding vinden. Player4life jwz | |
FkTwkGs2012 | donderdag 24 januari 2013 @ 17:37 |
dus alle dames vinden hem mooi denk je? | |
Craptacular | donderdag 24 januari 2013 @ 17:39 |
Ik zie voornamelijk mannen die het een lelijk ding vinden. Heus er zal een type vrouw zijn dat het niks vindt, maar dat zijn waarschijnlijk geen hot chicks he. | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 17:49 |
misschien, maar ik wist helemaal niet dat een 1 serie in een zolderkamer paste | |
FkTwkGs2012 | donderdag 24 januari 2013 @ 17:50 |
1:8 moet zelfs nog wel lukken | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 18:00 |
| |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 18:01 |
Één van de gloeibougies is stuk/erg slecht. Is vervangen moeilijk? | |
Piet__Piraat | donderdag 24 januari 2013 @ 18:22 |
Ben er voorzichtig mee. Ze kunnen enorm vastgeroet zitten. Dan loop je het risico op afbreken bij het uitdraaien. Onderkant valt dan je blok in en vervolgens moet je hele blok open. Ik heb 't een keer zelf gedaan, toen brak de boel ook af. Met uitboren net gered, maar vervolgens wel een nieuw schroefdraad moeten zetten (kon niet op dat moment, dus de gok genomen, week later lag de hele gloeibougie eruit). Voor die vijf tientjes winst heb ik een dag staan klungelen en een week ongemak gehad (geen auto + rekening 120 euro voor nieuw schroefdraad ). Volgende keer zou ik er voor die paar tientjes mooi mee naar een garage gaan en die het risico laten nemen. Bij m'n vaste garage nog eens nagevraagd, die zeiden al dat dat geen knutselklusje is. Moet je voorzichtig laten lostrillen alvorens eraan te werken. Never nooit meer. Potentiële winst in verhouding tot de risico's is te groot. Het is geen foolproof klusje zoals een filtertje vervangen ofzo. | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 18:26 |
Dat zij mijn garagist ook al, dat ze gauw afbreken. Zie net dat ze onder het inlaatspruitstuk zitten, dat is echt een kutklus om eraf te halen. Als je er niets aan doet hé, is dat heel erg? | |
FkTwkGs2012 | donderdag 24 januari 2013 @ 18:40 |
kan niet lelijker!
| |
spectrumanalyser | donderdag 24 januari 2013 @ 18:40 |
hier een stukje over Müller-Werkzeug, een speciaal gereedschap voor afgebroken gloeibougies: http://www.amt.nl/Technie(...)ibougies-AMT022427W/ | |
Piet__Piraat | donderdag 24 januari 2013 @ 18:54 |
Na verloop van tijd worden ze allemaal minder van kwaliteit. Gevolg is dat je auto minder goed zal starten. Bij diesels blijven ze meestal ook nog een tijdje 'meegloeien' zodat het blok wat sneller opwarmt. Hoe slechter je gloeibougies, hoe minder verwarming, hoe langer het opwarmen duurt, dus hogere slijtage (en een wat hoger brandstofverbruik). Of de normale gebruiker daar ooit iets van merkt in de praktijk, weet geen mens. Er zijn zoveel extra factoren van invloed dat echt niet alleen versleten gloeibougies kunnen leiden tot vele km's minder levensduur. Maar voor de kosten (totale vervanging aan onderdelen en werkloon misschien 150 euro) zou ik het eens per ton wel een keer (laten) doen. Gewoon, zodat je weet dat het goed zit. | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 18:58 |
Het is alleen nu merkbaar bij het starten, loopt soms de eerste seconden wat te weinig toeren. Maar corrigeert dat zelf binnen 10 sec. Ook produceert hij een beetje wit/blauwe rook, wat de onverbrande diesel is. Het is niet storend op dit moment en hij warmt ook niet merkbaar langzamer op. Zit vrij snel op de snelweg en dan gaat het altijd wel rap met opwarmen. Heb alleen geen trek om het zelf te doen, want het inlaatspruitstuk eraf halen is echt een peopklus. Heb het wel eens gedaan en vond het ronduit kut. Maar als ze afbreken dan ben je echt kakkend zuur, zie hem er dan maar eens uit te halen. Zou beetje kruipolie niet helpen? | |
LethalNinja | donderdag 24 januari 2013 @ 19:07 |
liever een BMW 1 serie 2012 dan zou'n jaren 90 bak BMW | |
daNpy | donderdag 24 januari 2013 @ 19:17 |
Witte rook = vocht (KVS) Blauwe rook = olie Zwarte rook = brandstof. Wit/blauwe rook is dus eerder wat vocht en olie van je kleppen | |
Piet__Piraat | donderdag 24 januari 2013 @ 19:19 |
Dat inlaatspruitstuk vond ik juist niet zo erg. Was bij mij puur sleutelwerk, niks ingewikkelds. Heb ik zelfs nog een keer in het donker met alleen een zaklamp gemonteerd . Mijn les die ik heb geleerd: niet meer zelf klungelen, gewoon láten doen. Kruipolie helpt niet tegen de roet. Ik begreep van m'n garage dat zij eerste met speciale apparatuur de koolaanslag laten trillen, waardoor de bougie een beetje speling krijgt. Dán kan je veilig demonteren. Kruipolie zal er simpelweg niet doorheen komen. | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 19:32 |
Haal eerst maar je rijbewijs | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 19:34 |
Ik heb het aan een garagehouder gevraagd wat het was. Die zei direct dat het de gloeispiralen zijn. Maar vocht en olie van de kleppen en uitlaat is niet zo boeiend, daar ga ik zeker niets aan doen. Ik zal je raad ter harte nemen. Ik kijk nog even aan hoe het zich volgende week houdt, als het weer wat warmer is. | |
Oksel | donderdag 24 januari 2013 @ 19:35 |
Staat in DLD een 320d uit 2008 te koop voor 12.500. Die dief van een dealer geeft me slechts 4000 voor mijn 118d uit 2005 (230k). Vinden jullie dat ook niet heel weinig? Heb het idee dat hij dubbel wil verdienen. | |
Piet__Piraat | donderdag 24 januari 2013 @ 19:39 |
Precies. Als je er geen echt nadeel van hebt: niet direct doen. Ik had met m'n OBD-scanner gezien dat er iets niet goed zat en merkte dat ie moeilijker startte. Dan is 1 + 1 al gauw 2. Anders had ik 't ook niet gedaan. En het vervangen gaat bij heel veel mensen prima hoor, bij mij gingen de eerste drie ook probleemloos los. Maar die vierde nekte me. En de stress die ik daarvan heb gehad (hele dag klungelen ipv een paar uurtjes) en een tijdje later alsnog een auto die faalde en naar de garage moest, maakt dat ik de volgende keer een andere keuze zou maken. Puur om het risico te verminderen en bij een ander te laten, niet omdat het nou echt zo onmogelijk is. Maar het er kan net wat meer misgaan dan wanneer je een wiel of een remblok vervangt, zeg maar. | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 19:41 |
Zoals ik al zei; geen direct nadeel. Hij start altijd direct, maar loopt soms maar 500 toeren. Binnen 10 seconden loopt ie 1200, wat vrij normaal is als het beetje kouder is. En zakt dan terug naar de 700 ongeveer. En die rook, ik hoef me er geen zorgen om te maken. De kop is goed, er lekt niets; ik vind het wel best zo. De KVS vanmiddag nog gecontroleerd en daar zat nog net zoveel in als een half jaar geleden. En mijn garagist zei direct dat het de gloeispiralen waren toen ik hem uitlegde wat hij doet. En als ie volgende week weer normaal start dan vind ik het allemaal wel prima, zo'n oude diesel kan best wat hebben. | |
Piet__Piraat | donderdag 24 januari 2013 @ 19:44 |
Dat ligt aan de staat van de 320d . Ze gaan ook voor minder weg. En 4k inruil...tsja. Wat verwacht je dan? Goedkoopsten op autoscout.de en mobile.de gaan vanaf ongeveer 6k met vergelijkbare km-standen. Daar zit nog wat onderhandelruimte in. Bovendien moet de dealer ook nog garantie geven (je zei zelf al dat blokken en schijven eraan zitten te komen à een paar honderd euro materiaalkosten), wat werkuren investeren om 'm bij te punten (logisch, na 230k) en iets in z'n zak steken. Ik denk dat het niet eens heel gek is. Vooral omdat je, voor zover ik me kan herinneren, een redelijke basisversie hebt. Althans, geen ingebouwde navi en multifunctioneel stuurwiel volgens mij, toch? | |
Oksel | donderdag 24 januari 2013 @ 19:46 |
Nope, basisding inderdaad. En wil een 320d met max. 125k op de teller. En stoelverwarming. Maargoed, goed te weten. Betekent dat ik net zo goed nog 100k ermee door kan jakkeren, minder waard kan hij niet meer worden. | |
Piet__Piraat | donderdag 24 januari 2013 @ 19:46 |
If it ain't broken, don't fix it . Ik merkte het verschil achteraf wel, maar bij mij waren ze ook wel allemaal gaar. Verbruik werd ook iets beter heb ik 't idee (voor zover ik 't me nog kan herinneren). Maar voor je die investering eruit hebt, ben je weer een hele tijd verder, dus daar hoef je het niet voor te doen | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 19:48 |
Nou inderdaad, heb al genoeg om te fixen Verbruik is van zoveel factoren afhankelijk, van alleen de gloeiers zal het nooit spectaculair dalen. Ben er al achter gekomen dat twee keer gloeien al een heleboel helpt. Hoewel het niet eens nodig is. Eerst maar twee stuurstangeindjes, daarvan is er wel 1 stuk. En een koplampglas, en een sleepring. | |
Piet__Piraat | donderdag 24 januari 2013 @ 19:49 |
Die zijn ook geen drol waard aan inruil. De grootste waardedaling heb je inderdaad al gehad. Mensen die duizenden euro's stukslaan op een tweedehands BMW, willen meestal iets meer aankleding. Omdat ze voor een paar honderd euro extra, vaak veel meer uitrusting krijgen. Je hebt op geen enkel vlak een pré: niet qua uitrusting, niet qua bouwjaar, niet qua km-stand. Dat heb je toen in je aankoopprijs als 't goed is gemerkt, maar merk je nu ook. Als je nog tevreden bent, kun je misschien net zo goed nog twee of drie jaar doorrijden. Leg wel wat geld opzij voor onderhoud, want dat ga je gegarandeerd krijgen. Maar misschien kun je in de tussentijd dan doorsparen voor een F30, wellicht zijn die tzt goed betaalbaar . | |
Hyperdude | donderdag 24 januari 2013 @ 19:55 |
Beat the system is niet zo makkelijk als het lijkt. | |
Oksel | donderdag 24 januari 2013 @ 20:03 |
Heb er in 2008 13.800 EUR voor betaald, met 58k op de teller. Da's inderdaad niet veul. En wil inderdaad een F30, had gehoopt dat ik tussendoor nog even 'goedkoop' een 320d zou kunnen rijden. Goedkoper in verbruik, veel vermogen, rijdt relaxed. Verwacht de komende tijd van m'n 118d de remmen, koppeling, stuurding rechts voor.. maargoed, onderhouden zal goedkoper zijn dan de afschrijving van een 320d verwacht ik. Of toch proberen m'n 118d particulier te verkopen voor 6000? | |
Hyperdude | donderdag 24 januari 2013 @ 20:13 |
6000 voor een 230K 318d? Wie wil dat betalen | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 20:14 |
Ik niet Tenzij hij heel bijzonder is voor de rest, maar dan echt mega moeilijk super speciaal. | |
Hyperdude | donderdag 24 januari 2013 @ 20:16 |
http://www.mathmotivation.com/science/carvalue.html | |
LethalNinja | donderdag 24 januari 2013 @ 21:36 |
? | |
dester_martijn | donderdag 24 januari 2013 @ 21:42 |
Ja dat soort opmerkingen schijnt normaal te zijn als je een afwijkende mening hebt dan meneer. Het uiterlijk heeft ie niet super mee, maar een bochtje wil ie lekker om. | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 21:44 |
Het was nogal een onzinnige opmerking van je. Die kant nog wal raakte. Dus je moet alles maar accepteren wat er gezegd word? | |
dester_martijn | donderdag 24 januari 2013 @ 21:57 |
Pardon, ik had t niet over jou, maar het blijft een behoorlijk nutteloze opmerking. @oksel Ik kreeg 2 jaar terug voor een kale 118i 8000 en particulier uiteindelijk voor niet heel veel meer verkocht. | |
LethalNinja | donderdag 24 januari 2013 @ 21:58 |
Ah vandaar, het is dus zo'n internet nerdje kneusje Lul niet zo slap man, het is gewoon mijn mening.. | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2013 @ 22:01 |
Dat mag je vinden. En daar moet ik het dan maar mee eens zijn? | |
dester_martijn | donderdag 24 januari 2013 @ 22:14 |
Dus als een mening niet in je straatje past ga je poep verkopen? | |
dester_martijn | donderdag 24 januari 2013 @ 22:24 |
Dat gehaat op de 1serie en een x1 komt er wel mee weg. Ik vind die er blikkerig uitzien en heeft wel wat van de dacia duster. | |
LethalNinja | donderdag 24 januari 2013 @ 22:30 |
Jammer dat je niet normaal kan reageren op een mening. | |
daNpy | donderdag 24 januari 2013 @ 22:31 |
Zeg dames kunnen jullie elders ruzie maken | |
Andyy | donderdag 24 januari 2013 @ 23:08 |
Die hangt niet. Maar je moet er maar net van houden, naast een Duster ziet hij er behoorlijk beter uit hoor, agressief door de witte booskijkers, lange motorkap en oversized nieren | |
Craptacular | vrijdag 25 januari 2013 @ 01:02 |
Die tokkiebakken zijn geen porem idd. | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2013 @ 07:30 |
Vanmorgen zonder problemen direct starten. Dat is mooi | |
spectrumanalyser | vrijdag 25 januari 2013 @ 09:33 |
Vanmorgen ook zonder enig probleem een keurig draaiende motor. ik beloof plechtig de accu te laten bijladen, liefst bij de dealer of gerenommeerd adres. liever niet aan een eenvoudige acculader van de bouwmarkt. omdat ik zulke korte afstandjes rij. | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 januari 2013 @ 10:07 |
Het is een 118d, tikfoutje neem ik aan Ik ben nog verbaasd over de tweedehands prijzen in NL moet ik zeggen. Er staan er maar een handjevol onder 8k op. Het lijkt nog lonend om in Duitsland te gaan kijken, mits je goed kan onderhandelen daar (dus privé kopen). Want er komt nog wel 2k BPM + invoer bovenop natuurlijk... | |
Tarado | vrijdag 25 januari 2013 @ 10:18 |
Het is een BMW omdat er BMW op staat maar qua design kan de 1 serie wel wat beter, Golf ziet er beter uit en die nieuwe A klasse van Mercedes eigenlijk ook, dan sla je toch de plank mis als merk. Die X1, is echt een dieptepunt in ontwerp, te lelijk voor woorden, die kopen mannen alleen voor hun slecht pijpende echtgenotes, met een beetje commitment had ze een X5 gehad | |
Moody | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:36 |
Hoppa F30 in the pocket Over een weekje haal ik 'm op. | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:38 |
Pics? | |
Moody | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:39 |
Stond nog niet te koop, dus geen pics. Heb ook geen foto's met mijn telefoon genomen, kom ik nu achter Pics post ik vrijdag of zaterdag | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:42 |
Wel een mooie koop zeg , welke uitvoering? | |
Moody | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:45 |
Een zwarte 320i HE automaat met wat leuke opties (sportine, dakota grey, nav pro, bluetooth etc.) Ben er content mee En dan te bedenken dat ik op zoek was naar een F20 116i/118i als vervanger van mijn E92. Ze lullen je zo een 3-serie in | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:47 |
Nice nice Ben benieuwd naar de pics | |
Moody | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:52 |
Kumpgoe. Alles voor een mede Sesamstraatbewoner | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:53 |
| |
LethalNinja | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:54 |
Leuk man, zet het op Facebook | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:55 |
Ik elke dag. En nou? | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:56 |
Als je terug leest, dan snap je waarom ik dat gepost heb. | |
maart78 | vrijdag 25 januari 2013 @ 20:09 |
mijn lelijke 1 serie start altijd tja dat heb je met zo'n bmw van 15 jaar oud | |
Moody | zaterdag 26 januari 2013 @ 11:49 |
Ik gooi 'm er heel sneaky even tussendoor: V&A / [TK] BMW style 193 M 18" Velgen breedset ZGAN + zomerbanden | |
jitzzzze | zaterdag 26 januari 2013 @ 12:51 |
Wat is deze? | |
Piet__Piraat | zaterdag 26 januari 2013 @ 16:39 |
Nice! En dan ook nog een motorvariantje groter. Wel voldoende hoor, ruim 180pk in dat ding . Zou zelf niet gauw een automaat nemen, maar da's ook een kostenverhaal (revisie, meerverbruik e.d.). | |
spectrumanalyser | zaterdag 26 januari 2013 @ 16:50 |
oe, lees ik dat goed? weer een E92 op de markt binnenkort. ben benieuwd =) | |
Andyy | zaterdag 26 januari 2013 @ 18:45 |
Volgens fabrieksopgave verbruikt hij minder. Maar die 8 traps automaat is best lekker, heeft vrij korte versnellingen dus tussenacceleraties zijn vrij vlot (alleen de 0-100 tijd lijdt er soms onder, in zijn 3 ga je pas over de 100). En met sommige motoren laat die lekkere scheten tijdens het opschakelen | |
jitzzzze | zaterdag 26 januari 2013 @ 18:50 |
Dat is wel een goed verkoopargument | |
Andyy | zaterdag 26 januari 2013 @ 18:56 |
1:45 Daar hoor je het een paar keer zachtjes 1:32 Daar een paar keer vrij hard | |
jitzzzze | zaterdag 26 januari 2013 @ 18:58 |
| |
Andyy | zaterdag 26 januari 2013 @ 19:05 |
Is alleen heeeeel slecht voor het verbruik, omdat het zo tof is om te doen Zal als het droog is zelf een keertje opnemen [ Bericht 0% gewijzigd door Andyy op 26-01-2013 19:14:35 ] | |
jitzzzze | zaterdag 26 januari 2013 @ 19:07 |
het verbruik bedoel je? | |
Andyy | zaterdag 26 januari 2013 @ 19:12 |
Het benzine dat je verbruikt omdat je elke keer trapt voor die plofjes? | |
jitzzzze | zaterdag 26 januari 2013 @ 19:13 |
Dat bedoel je toch? | |
Andyy | zaterdag 26 januari 2013 @ 19:14 |
Ja, dacht dat het er goed stond | |
jitzzzze | zaterdag 26 januari 2013 @ 19:15 |
Er stond gebruik, maar weer een lekkere spraakverwarring dit En dat verbruik, ach, als je het niet dagelijks doet moet het te overzien blijven. Of je accepteert het en geniet ervan. | |
Piet__Piraat | zaterdag 26 januari 2013 @ 21:36 |
Acht versnellingen scheelt inderdaad wel. Wist niet dat ie volgens de fabrieksopgave minder verbruikt. Zit nog met de 'oude' automaten in gedachten, die verbruiken makkelijk 20% of 25% meer dan de handbakken. Nadeel is wel het onderhoud: ze kunnen niet altijd hoog koppel aan, koppelomvormers die kapot gaan enzo. En automaatrevisie is geen grap . | |
Andyy | zaterdag 26 januari 2013 @ 22:26 |
Die in de 320i kan 450NM koppel aan, dat blok levert 270NM. Kan wel even mee lijkt me dan | |
Piet__Piraat | zondag 27 januari 2013 @ 10:04 |
Dan is er weinig aan de hand. Maar toch | |
Moody | zondag 27 januari 2013 @ 13:56 |
180pk is meer dan genoeg. Ben 300 gewend, maar die pk's zie je alleen terug in acceleraties bij 140 km p/u+ (Duitsland dus). Stoplichtracen heb ik nooit gedaan. Petjes laat ik altijd netjes hun zelfvertrouwen bijtanken Op vrijwel elk ander vlak, gebruik je maar de helft (of minder) van het vermogen. Ik wilde geen ¤8000,- extra uitgeven voor de 328i. Of het zou een hele kale 328i worden. Neuh bedankt. Automaat vind ik een must bij het aantal kms dat ik maak. Met de automaat rijd je ongetwijfeld zuiniger dan zonder. Je gaat niet zo snel 1000/1200 toeren rijden in de stad, met automaat gebeurt dat wel. Scheelt aanzienlijk Daarbij kun je niet zo snel opschakelen en relaxt blijven rijden, zoals dat bij een automaat wel kan. Mocht je een keer "sportief" willen doen, dan kun je altijd flipperen. Alleen gebruikt bij de proefrit in mijn E92 dik 2,5 jaar geleden, daarna nooit meer. [ Bericht 3% gewijzigd door Moody op 27-01-2013 14:02:13 ] | |
Piet__Piraat | zondag 27 januari 2013 @ 14:32 |
Ik bedoelde vooral dat je van een 116/118 naar een x20 was gegaan, qua motor . Zo'n 328 is inderdaad leuk, maar heb je niet per se nodig. 180pk is al zat inderdaad. Ik zit daar zelf iets onder en kom in dagelijks verkeer niets tekort. Qua automaat: met die nieuwe geloof ik dat wel ja. Hoeveel rij je per jaar? De oude automaten waren nagenoeg altijd onzuiniger en vooral bij veel km's per jaar merk je dat flink in de portemonnee. Laat mij voorlopig maar handbakken. Duurt nog wel even voor een verbruiksvriendelijke automaat voor mij betaalbaar wordt. Zo'n F30 zit er de komende jaren echt niet in. | |
daNpy | zondag 27 januari 2013 @ 16:07 |
BMWtje | |
jitzzzze | zondag 27 januari 2013 @ 16:10 |
Na maanden tegen een afgebroken antenne te hebben aangekeken, heb ik eindelijk een nieuwe gekocht | |
Moody | zondag 27 januari 2013 @ 19:39 |
Verschilt per jaar. In 2011 zat ik op dik 40.000. In 2012 zo'n 25.000. Een Z4 met automaat zou ik nooit kopen, maar een sedan met handbak ook niet meer | |
Piet__Piraat | zondag 27 januari 2013 @ 20:44 |
Mja, denk dat per motorvariant en autotype de keuze weer anders valt inderdaad . Maar 25k is op zich nog wel te schakelen vind ik. Ik rij zelf ook ongeveer dat. Bij 40k per jaar is een automaat ook zeker voor 't comfort wel lekker . Maar goed, het moet ook prijstechnisch allemaal kunnen natuurlijk. Ik rij alles vanuit de eigen portemonnee, dan spelen zulke argumenten zwaarder dan wanneer je kan leasen. | |
spectrumanalyser | maandag 28 januari 2013 @ 10:22 |
mijn achterruit lijkt als antenne te fungeren bij m'n e46. als ik de achterruitverwarming inschakel, valt zo de helft van de ontvangst weg | |
jitzzzze | maandag 28 januari 2013 @ 14:20 |
vreemd, misschien is je antenne versterker stuk. | |
YoshiBignose | maandag 28 januari 2013 @ 14:24 |
Ja bij de E46 zit de antenne in je achterruit (bij de E36 trouwens ook), maar de achterruitverwarming zou niet moeten storen ermee. Werkte bij mij altijd prima en ik vroeg me dan ook altijd af waarom niet alle auto's dat hebben (antennes zijn lelijk). Je kan trouwens duidelijk zien welke lijnen de antennes zijn, want die worden niet verwarmd dan In de meeste gevallen is dit niet op te lossen, behalve met een nieuwe achterruit. | |
jitzzzze | maandag 28 januari 2013 @ 14:36 |
Bij een touring zit de antenne in een zijruit van de achterbak, duidelijk te herkennen aan de draad die in het glas zit. | |
Piet__Piraat | maandag 28 januari 2013 @ 18:58 |
Verrek, nooit geweten bij de E46. Wel gehoord van een antenneversterker, maar waar ie verder zat wist ik niet. Weer wat geleerd | |
jitzzzze | maandag 28 januari 2013 @ 18:59 |
Aan de bestuurderskant, achter de bekleding in de kofferbak. | |
Hyperdude | maandag 28 januari 2013 @ 19:16 |
Touring? Dan breuk in achterruitverwarming/antenne sporen. Bij mij is 2 keer een achterruit ontvangen. Sinds 2007 geen problemen meer mee gehad. [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 28-01-2013 19:22:29 ] | |
Hyperdude | maandag 28 januari 2013 @ 21:55 |
Je hebt trouwens 2 antennes. Antenna Diversity noemen ze dat. 1 in zijruit. 1 in achterruit http://bmwfans.info/parts(...)s/antenna_diversity/ | |
jitzzzze | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:11 |
Er staat juist dat je antenne normaal in de achterklep (nr 1) zit, maar als je TV of NAVI hebt dat ie dan in een zijruitje zit, dan heb je onderdeel 5 (antenneversterker) wel in je wagen zitten. Anders heb je alleen onderdeel 2 als antenne versterker. Bij een E36 touring zit ie altijd in een zijruitje. | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:33 |
Niet gelezen. Plaatje is van RHD zie ik, en niet van LHD versie. In welk raampie welke antenne zit weet ik niet/geen zin om uit te zoeken. . Bij mij zijn trouwens beide zijraampies voorzien van een antenne; anders dan plaatje dus. | |
mitchelll0181 | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:34 |
Ik heb sinds het weer boven nul is af en toe last dat mn handrem en abs lampje aan gaan... Ook moest ik stoppen bij een stoplicht, en remde heel zacht. En toch ging de abs erin... Iemand enig id ? | |
mitchelll0181 | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:39 |
Google zegt wheel speed sensor als ik t zo lees Iemand ervaring ? | |
boegschroef | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:43 |
Ik ben anders toch heel blij met de automaat in de Z4 Maar ik rij er dan ook 40k per jaar mee. Ik vraag me dan toch af waarom wel in een sedan en niet in een Z4. | |
jitzzzze | dinsdag 29 januari 2013 @ 18:04 |
het staat nogal cryptisch in de beschrijving van de verschillende onderdelen. | |
Moody | dinsdag 29 januari 2013 @ 20:09 |
Logisch toch? Een Z4 rijd je vooral alleen en sportief. Ik heb een gezinnetje (sinds kort) en met een volle auto kan en wil je minder sportief rijden. In zo'n auto vind ik een automaat wel een meerwaarde. | |
Bowny | woensdag 30 januari 2013 @ 09:36 |
Bekend probleem. Waarschijnlijk ABS sensor en het deed zich voornamelijk voor bij vochtig weer. Ook vreemd dat wanneer ik volledig naar links uitstuurde en terug naar neutraal, de lichtjes weer uitgingen | |
boegschroef | woensdag 30 januari 2013 @ 09:53 |
Tegenwoordig hebben veel sportieve auto's ook de flippers aan het stuur. Ook op het circuit is het leuk rijden met de flippers. Daarnaast gebruik ik hem ook als dagelijks vervoer, voor de zondags ritjes gebruik ik een andere auto (ook met automaat ) | |
jitzzzze | woensdag 30 januari 2013 @ 11:25 |
De komende weken weer genoeg te doen: Multiriem vervangen Stuurstangen vervangen + stuurhuis stofhoezen Koplampglas vervangen Sleepring preventief vervangen Dakantenne vervangen Druk druk druk | |
Craptacular | woensdag 30 januari 2013 @ 11:36 |
Ik vernam van de dealer dat nieuwe BMW's de eerste kilometers niet het volle vermogen geven, maar dat het geleidelijk oploopt. Is dit waar? | |
jitzzzze | woensdag 30 januari 2013 @ 11:54 |
Zou een dealer je daarover voorliegen? | |
Craptacular | woensdag 30 januari 2013 @ 11:55 |
Ik was meer benieuwd na hoeveel km's het dan wel op vol vermogen is. | |
jitzzzze | woensdag 30 januari 2013 @ 12:04 |
dat moet je aan je dealer vragen. | |
boegschroef | woensdag 30 januari 2013 @ 12:07 |
In het boekje staat dat je de eerste 2000 km niet het volle vermogen mag gebruiken. Misschien heb je de dealer verkeerd begrepen, of hij snapt het zelf niet | |
jitzzzze | woensdag 30 januari 2013 @ 12:21 |
Is tot de eerste servicebeurt, maar die is inderdaad al bij 2k of 2,5k km. | |
mitchelll0181 | woensdag 30 januari 2013 @ 12:35 |
ECU moet inleren. Als ik mijn adaptations gewist hebt rijdtie de eerste 200 km echt kut | |
boegschroef | woensdag 30 januari 2013 @ 13:42 |
Eerste service beurt bij 2k? De mijne is vorige week voor het eerst voor service weggeweest dit was met 28k! | |
Craptacular | woensdag 30 januari 2013 @ 14:08 |
De eerste 8k staat de boordcomputer op inrijstand, daarna gaat ie los. Blijkbaar. | |
mitchelll0181 | woensdag 30 januari 2013 @ 14:34 |
Klinkt logisch hoor, eerste paar duizend km komt alle zooi binnen in het blok los en dus moet je inderdaad na 2K olie verversen e.d. | |
Andyy | woensdag 30 januari 2013 @ 14:46 |
Vanaf 0 km. 20k er nu opstaan, nog geen service gehad | |
boegschroef | woensdag 30 januari 2013 @ 14:48 |
Ik vind het toch appart, ik heb al veel nieuwe auto's gehad en nog nooit binnen 10k terug naar de dealer gemoeten. Alle bmw's (3 verschillende dealers) bij +- 30k Volkswagen bij 15K | |
jitzzzze | woensdag 30 januari 2013 @ 14:53 |
Ik mocht me toch echt binnen 2,5k weer melden. | |
Craptacular | woensdag 30 januari 2013 @ 16:41 |
Van de boordcomputer? | |
jitzzzze | woensdag 30 januari 2013 @ 18:28 |
Dat durf ik niet te zeggen. | |
Moody | woensdag 30 januari 2013 @ 21:49 |
Is meer een service dan een must gok ik. | |
boegschroef | donderdag 31 januari 2013 @ 09:09 |
Zo kan je het lezen hoewel ik liever niet na 2k weer een paar uurtjes vrij wil nemen om met mijn net nieuwe auto terug naar de dealer te gaan. Dus hoever kan je het service noemen. Misschien heeft de dealer zelf geen vertrouwen in de auto. (geintje natuurlijk ) | |
mitchelll0181 | donderdag 31 januari 2013 @ 10:34 |
Is toch logisch mensen .. komop | |
mitchelll0181 | donderdag 31 januari 2013 @ 10:34 |
| |
bokkepoot | donderdag 31 januari 2013 @ 10:36 |
Een collega had dat ook met zijn E36, alleen in zijn 1/2 als je rustig remde dan greep de ABS in. Hij heeft het laten maken, ik kan wel even vragen wat het was maar dan moet je geduld hebben | |
mitchelll0181 | donderdag 31 januari 2013 @ 10:38 |
Graaag, erg benieuwd kan je me een pm sturen als je wat meer weet | |
mitchelll0181 | donderdag 31 januari 2013 @ 23:56 |
Net op de A15.. Rij 120 ofzo zit er iemand te douwen.. Okeeee dus ik 140, 160, 180 en nog blijven douwen die gast Dus die gast gaat naast me rijden.. Ist een manta.. Half gas gaf gas en t was net alsof ik stil stond... Sick ding had iig een turbo.. En geen kleintje .. Blies mooi af | |
Moody | vrijdag 1 februari 2013 @ 00:00 |
Sowieso...je laten duwen tot 180 is best wel sneu Gewoon 120 blijven rijden en heeeeul rustig naar rechts gaan is veel meer Über. Zeker voor zulke lui. | |
mitchelll0181 | vrijdag 1 februari 2013 @ 00:10 |
Ik reed rechts | |
jitzzzze | vrijdag 1 februari 2013 @ 07:26 |
Vanmiddag de wagen wassen of de multiriem vervangen? | |
maart78 | vrijdag 1 februari 2013 @ 08:50 |
allebei | |
jitzzzze | vrijdag 1 februari 2013 @ 08:56 |
lastig, lastig. Ik ga er nog even over nadenken. Ik denk niet dat ik zoveel tijd heb. | |
Hyperdude | vrijdag 1 februari 2013 @ 09:03 |
Poetsen of onderhoud? Ik zou eerst poetsen. Glimt ie mooi. Op de vluchtstrook. http://wegotmud.com/ | |
jitzzzze | vrijdag 1 februari 2013 @ 09:09 |
Echt een keuze is er dan ook niet | |
Piet__Piraat | vrijdag 1 februari 2013 @ 09:23 |
Lijkt me een duidelijke. Moet ik ook nog eens checken bij mij trouwens. Heb nog een multiriem in de kofferbak liggen, eens kijken hoe die voorin er aan toe is. | |
Hyperdude | vrijdag 1 februari 2013 @ 09:24 |
Bij mij rammelen die lagers ook allemaal wat bij stationair. Zijn er wel eens een paar vervangen bij 1,5 ton ofzo. Nu bij bijna 3 ton motten ze er maar weer eens naar kijken. | |
jitzzzze | vrijdag 1 februari 2013 @ 09:29 |
Alleen nog even kijken hoe ik de nieuwe riem langs de fan ga krijgen. | |
spectrumanalyser | vrijdag 1 februari 2013 @ 11:29 |
bij het stationair draaien hoor ik wat tikken aan de bovenkant van het blok. het lijkt bij de DISA klep vandaan te komen, mogelijk kan hij vrij bewegen als hij dicht hoort te zijn. iets meer toeren en het tikkende geluid is weg. heeft iemand hier dat al eens gehad met een e46? | |
mitchelll0181 | vrijdag 1 februari 2013 @ 12:07 |
Is dat niet dat vacuum klepje.. Vierkant ding 4 boutjes aan de rechterkant van het blok bij een m43 | |
jitzzzze | vrijdag 1 februari 2013 @ 15:08 |
Nieuwe riem zit erop, klusje van een half uurtje en direct resultaat: minder herrie onder de kap. Toch gek, want zo versleten ziet die ouwe er niet uit. | |
Piet__Piraat | vrijdag 1 februari 2013 @ 16:17 |
Kun je er een beetje bij of is dat nog lastig? Bij de E46 heb je niet zoveel sleutelruimte begreep ik, dus moet de radiator er misschien wel uit. Da's zuur. Die van mij ziet er ook nog niet versleten uit, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit. | |
jitzzzze | vrijdag 1 februari 2013 @ 16:19 |
Ik kon er redelijk bij, nou heb ik een e36 4 cilinder. En dat maakt natuurlijk alles uit, bij een 6 cilinder zal je al snel de fan eraf moeten halen. De radiator kan dacht ik blijven zitten. | |
Andyy | zaterdag 2 februari 2013 @ 04:04 |
Ik weet niet of het buiten beter klinkt of in een tunnel, maar had geen keuze door de regen [ Bericht 16% gewijzigd door Andyy op 02-02-2013 04:43:53 ] | |
Andyy | zaterdag 2 februari 2013 @ 04:57 |
Ik haat YouTube, videoconverters en videobewerksoftware Waarom plakt die er een2e achteraan? | |
bokkepoot | zaterdag 2 februari 2013 @ 21:12 |
ABS sensor, hij had hem uit elkaar gevist en wat contactspray gedaan en toen deed ie het weer 4 weken, uiteindelijk vervangen. | |
spectrumanalyser | zondag 3 februari 2013 @ 12:19 |
Een e46 voor 1445 euro, waarbij de ketting 'iets geluid' maakt. blijkbaar weten ze al dat het een dure ingreep zal zijn, en/of is er meer loos. http://link.marktplaats.nl/630859437 | |
Hyperdude | zondag 3 februari 2013 @ 12:37 |
Ik zou 'm al niet kopen omdat de stralers in de voorbumper zo van kleur. verschillen. Iedereen die op zo'n manier dingen fixt, poetst zijn tanden slecht en wast zijn handen niet na WC bezoek | |
Hyperdude | zondag 3 februari 2013 @ 12:40 |
Iemand een goed en betrouwbaar adres om een sleutel (met startblokkering) te laten maken? Liefst goedkoper dan dealer en omg. Adam. Geen markplaatsmannetjes aub. | |
Piet__Piraat | zondag 3 februari 2013 @ 14:33 |
Mja, gewoon een prutauto. Kaler dan deze ga je niet vinden. Gare pookknop, stuur kapot, geen MF-stuur, mistlampen verschillen (motorkap lijkt bij linkerkoplamp ook wat scheef te zitten: schade?), sleepoogkapje is weg (ivm technisch mankement al eens afgesleept?), geen airco, geen armsteun... dit was echt de budgetversie. | |
jitzzzze | zondag 3 februari 2013 @ 15:09 |
En de koplampen verschillen ook van kleur, en hij produceert wel erg veel en donkere rook voor en stationair lopende auto vind ik | |
Craptacular | zondag 3 februari 2013 @ 15:37 |
Daarnaast zo'n jaren 90 tokkie bak moet je niet willen rijden. | |
Piet__Piraat | zondag 3 februari 2013 @ 16:02 |
Jij komt hier ook alleen maar om een beetje stennis te schoppen hè? Als je niets toe te voegen hebt, blijft dan gewoon weg. | |
mitchelll0181 | zondag 3 februari 2013 @ 17:06 |
Voor t geld best leuk ding.. | |
spectrumanalyser | zondag 3 februari 2013 @ 17:15 |
tja ik moet toegeven dat mijn e46 bij aanschaf ook kamperlichtjes had. meteen op markplaats gedumpt en zowaar kreeg ik er meer voor dan ik uitgaf aan originele pinkers. nu heeft deze e46 dan zwarte nieren. waarom? het staat voor geen meter | |
jitzzzze | zondag 3 februari 2013 @ 17:16 |
Ik zou me meer zorgen maken om die rook en de tik in de motor. | |
Hyperdude | zondag 3 februari 2013 @ 18:40 |
Wat zijn kamperpinkers, en wat zijn normale pinkers 100% origineel hiero: Zie zo 123 geen verschil met die dingen van dat marktplaatsgebakkie /care ook trouwens | |
spectrumanalyser | zondag 3 februari 2013 @ 18:41 |
hoe langer je kijkt, deste meer dingen ga je vinden. dat lichtblauwe draadje wat zichtbaar over de vloer loopt, is dat soms van de 'electrische' installatie | |
jitzzzze | zondag 3 februari 2013 @ 18:45 |
Die samen met een witte uit de middenconsole komt, op de tunnel achterin? Zal wel een versterker aan hangen. | |
spectrumanalyser | zondag 3 februari 2013 @ 18:45 |
mja, kwestie van smaak. in ieder geval, de pinkers die ik aantrof in m'n e46 leken wel van de aldi te komen. de bevestigingsclip brak al af door er naar te kijken. en er zaten dan ook nog eens gewoon witte bolletjes in. el cheapo | |
spectrumanalyser | zondag 3 februari 2013 @ 18:46 |
jitzzzze | zondag 3 februari 2013 @ 18:46 |
Leuke vlekken op die stoelen | |
Piet__Piraat | zondag 3 februari 2013 @ 20:08 |
Portiervak is ook goed beschadigd zie ik. Net als de handremhoes. | |
maart78 | zondag 3 februari 2013 @ 20:22 |
stuur en buitenspiegel ook | |
jitzzzze | zondag 3 februari 2013 @ 20:36 |
En wat ligt er eigenlijk op het dashboard? | |
Piet__Piraat | zondag 3 februari 2013 @ 20:38 |
Stuur had ik genoemd, spiegel had ik nog niet gezien. Wat een uitgeleefde dramabak zeg . | |
rival | maandag 4 februari 2013 @ 13:39 |
advertentie is weg..... jammer | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 13:43 |
Gelukkig hebben de Google cache nog: http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl | |
rival | maandag 4 februari 2013 @ 13:51 |
geen foto's.... maar zie dat het een sedan is.... | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 13:52 |
Wat gek, hier lijkt het net de originele site. | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 13:53 |
Yeah, nu met zwarte rook | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 13:53 |
Nog een foto van 6 lampen en 6 verschillende kleuren | |
rival | maandag 4 februari 2013 @ 13:55 |
voor dat geld had ik een mooie circuit/driftwagen heb er al een 2.8 motor voor liggen namelijk | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 13:56 |
Vind vooral die donkere rook bij stationair lopen bijzonder | |
rival | maandag 4 februari 2013 @ 14:00 |
die foto die je hier neerzet is tocxh gewoon condensrook? | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 14:00 |
Vind het wel donker voor condensrook, maar wellicht heb je gelijk. | |
rival | maandag 4 februari 2013 @ 14:05 |
maarja de motor zou er toch meteen uit gaan | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 14:05 |
Deze koop je inderdaad niet om er nog een ton bij de rijden. | |
rival | maandag 4 februari 2013 @ 14:06 |
zat meteen ff te kijken..... die coupés blijven aardig wat waard... sedans heb je wel al voor een prikkie | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 14:11 |
Daar zijn er ook meer van. Iedereen heeft een sedan. Tourings en coupe's zie je veel minder rijden. | |
daNpy | maandag 4 februari 2013 @ 21:45 |
Wat zou het ongeveer kosten om bij een E91 de houtinleg te vervangen voor de zilverkleurige interieurdelen? Kan ik daar een beetje rekening mee houden als ik een mooie E91 vind met houteninleg in het interieur | |
Hyperdude | maandag 4 februari 2013 @ 21:54 |
Vraag de dealert. Of kijk bv. hiero http://www.ebay.de/sch/i.(...)erieurleisten&_frs=1 | |
daNpy | maandag 4 februari 2013 @ 21:55 |
Bedankt, valt nog alles mee | |
Hyperdude | maandag 4 februari 2013 @ 21:59 |
Dit soort aankledingsdingen vind ik eigenlijk best geschikt, en makkelijk/goedkoop , om te wennen aan wat er in zit. Ik heb zelf van dat lichte leer; champagne ofzo. Vond ik eerst eigenlijk maar opzichtig, maar vind ik nu eigenlijk mooier dan al dat zwart/grijs. Ebay/marktplaats moet je maar afwachten hoe onbeschadigd iets is. Ik zou altijd eerst willen kijken/checken voordat ik betaal. | |
dester_martijn | maandag 4 februari 2013 @ 23:07 |
Wrappen geen optie? Is wel leuk om mee te spelen. | |
daNpy | dinsdag 5 februari 2013 @ 07:49 |
Nee, wat dat betreft ben ik OEM fanaat | |
maart78 | dinsdag 5 februari 2013 @ 10:47 |
http://www.marktplaats.nl(...)2a&previousPage=home | |
rival | dinsdag 5 februari 2013 @ 11:04 |
hele auto beplakt met traanplaat wat zal dat ding wegen zeg en dan die sportluchtfilter direct op de lhm, lekker warme lucht opsnuiven | |
jitzzzze | dinsdag 5 februari 2013 @ 11:10 |
Ook die brandblusser achterin; dat je er vanuit je stoel net niet bij kan | |
rival | dinsdag 5 februari 2013 @ 11:14 |
hang je dan ondersteboven | |
daNpy | dinsdag 5 februari 2013 @ 11:16 |
Van waar moet die warme lucht komen dan? Of heb jij geen airflow onder je motorkap? | |
rival | dinsdag 5 februari 2013 @ 11:20 |
de lucht daar is warmer dan een halve meter verder naar voren. | |
daNpy | dinsdag 5 februari 2013 @ 11:21 |
Ja, maar met een luchtfilter voor je koplamp rijden is ook weer zoiets. Bovendien valt het allemaal wel mee met die "warmte", zeker tijdens het rijden. | |
jitzzzze | dinsdag 5 februari 2013 @ 11:29 |
als je een brandblusser nodig hebt zou ik er direct bij willen kunnen vanuit mijn stoel. Dan heb ik nog een kans om eruit te komen. Want die hele wagen ga je niet uit pissen met dat babyblussertje. | |
Moody | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:02 |
De F30 bevalt super. Stuurt nog directer dan de E92. Voelt ook een stuk lichter aan. De 2 liter is merkbaar minder snel, maar niet frustrerend trager. Hard rijden is geen must met al die weelde in de cabine (al voelen de materialen iets "lichter" en minder dik aan dan in de E9X. Zal ook met gewichtbesparing te maken hebben. Automaat schakelt erg snel. In de comfort mode rijdt je bij 50 km p/u amper 1100 toeren. Motor trekt mooi door. Sportstand rijdt in de stad wat onrustig. Eco-Pro is no go. Dan heb je het gevoel dat je in een Prius rijdt. Start-Stop zet ik ook standaard uit bij het starten Motor klinkt wel een stuk minder fraai dan de 6-cyl (niet verrassend natuurlijk). Geluid stationair en uitlaat is een tikkie te braaf voor BMW-standaard. Aan de andere kant is het een hele stille motor op de snelweg en kun je meer genieten van je audio-installatie Verbruik na zo'n 800 km. (70% comfort, 30% sportstand....lekker doortrekken, nieuwe auto testen he ) is zo'n 1:13. Ik verwacht dat ik normaal wel op 1:14/1:15 kan uitkomen. Samengevat: Mooie vooruitgang op vrijwel alle vlakken. Ben tevreden | |
jitzzzze | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:04 |
http://link.marktplaats.nl/633513769
| |
jitzzzze | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:04 |
Dat is goed om te horen | |
Piet__Piraat | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:21 |
Nice man! Die eco-pro heb ik vaker gehoord als zijnde een lachertje ja. En een net verbruik ook! Natuurlijk mis je de power en souplesse van een zespitter, maar daar krijg je een hoop andere nieuwigheid voor terug . Hoort erbij hè. | |
daNpy | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:56 |
Motorisch fantastisch, dat ga je niet geloven als je dat afgetrapte hok ziet. Men er zijn Franse auto's met een hogere km stand die er netter uit zien. | |
Tarado | woensdag 6 februari 2013 @ 14:53 |
| |
Prullenbak6 | woensdag 6 februari 2013 @ 22:39 |
Ik heb een beetje hulp nodig met mijn BMW. Sinds een week of twee hoor ik een ratelend geluid bij zowel stationar als rijden. Het geluid is voor mij niet meer hoorbaar nadat ik de 100 km/u ben gepasseerd (het is er nog wel?). Ook bij optrekken hoor je een tikkend geluid met de snelheid van een machinegeweer. (Hoe kan ik het nog dommer uitleggen) Als de auto in de P of in de N staat hoor je het bijna niet of nauwelijks, maar eenmaal in de D of R begint het geratel. Het geluid komt onder de auto vandaan, niet bij de motor. Die loopt gewoon perfect. Ik heb ook al een paar keer flink op de katalysatoren geslagen en op andere delen van de uitlaat, maar ik heb niks horen ratelen oid. Het gaat om een BMW 740i E38 uit 06/2000, en de auto heeft nog net geen 85.000 km gelopen. Ik heb zelf wel verstand van auto's, maar ik ben geen persoon met jaren ervaring van problemen opzoeken. | |
daNpy | woensdag 6 februari 2013 @ 22:55 |
Dat lijkt op je versnellingsbak | |
Prullenbak6 | woensdag 6 februari 2013 @ 23:04 |
Lijkt mij sterk, want de bak schakelt boterzacht. De olie is afgelopen december nog ververst, ik heb ook niet op de olie bespaard. (Eurol ATF 1100) | |
Piet__Piraat | woensdag 6 februari 2013 @ 23:07 |
Eerste gedachte bij mij was ook de bak. Maar een ratelend geluid zou ook de distributieketting kunnen zijn... | |
mitchelll0181 | woensdag 6 februari 2013 @ 23:10 |
Dat doettie niet alleen in drive.. | |
spectrumanalyser | woensdag 6 februari 2013 @ 23:18 |
400 euro voor die e36 met 1 week apk vind ik nog veel geld.... ik vraag me af wat er loos was met die groene e36 van 75 euro waar die mongo... euhm, lieden mee over de kop gingen en dat op youtube gezet hadden. | |
Prullenbak6 | woensdag 6 februari 2013 @ 23:45 |
Net heb ik een stuk gereden, onderweg de auto stil gezet. Deur open gedaan en het klonk alsof iemand op een metalen pijp stond te tikken. Kan het niet het hitteschild zijn dat op de uitlaat tikt? | |
daNpy | donderdag 7 februari 2013 @ 10:19 |
Dat kan ja. Het verschil tussen twijfel en zeker weten is dat ding op de brug zetten ipv mensen op een forum vragen | |
jitzzzze | donderdag 7 februari 2013 @ 15:06 |
Nee, want die zou niet moeten bewegen als je stil staat. | |
Rory78 | donderdag 7 februari 2013 @ 15:39 |
Vrouwtje heeft een knappe 116i gekocht! Volgende week wordt 'ie geleverd.. | |
rival | donderdag 7 februari 2013 @ 16:30 |
wel als de motor loopt. trilling. | |
jitzzzze | donderdag 7 februari 2013 @ 16:32 |
Das waar, wellicht vergis ik mij. | |
rival | donderdag 7 februari 2013 @ 16:34 |
je hebt gelijk dat het niet zou moeten | |
jitzzzze | donderdag 7 februari 2013 @ 16:34 |
Dat dan weer wel | |
Den_Haag | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:13 |
Comfort is ook mijn standaard stand Nu op 1:16, met 2000 snelle km's op de autobahn erbij. Wel diesel | |
Piet__Piraat | vrijdag 8 februari 2013 @ 15:58 |
Nette score. Als ik ga knallen scoor ik meestal rond de 1:14. Nu met de sneeuw en kou is het ook dramatisch trouwens; 1:15 wordt lastig. | |
Moody | zaterdag 9 februari 2013 @ 16:00 |
Ik tel al 3 F30 rijders. Gaat lekker met de Fok!kers | |
Piet__Piraat | zaterdag 9 februari 2013 @ 21:54 |
Crisis hè | |
ZwartmetSuiker | zondag 10 februari 2013 @ 15:24 |
Hmm ik heb het vooruitzicht op meer loon. Toch maar eens stiekem gaan kijken naar een e24 met een leuk blok of, als het niet anders kan, een e28 528. Uiteraard op gas want belastingontduiker. | |
mitchelll0181 | zondag 10 februari 2013 @ 15:34 |
Waarom ... | |
Piet__Piraat | zondag 10 februari 2013 @ 15:34 |
Ik zou willen dat ik dat vooruitzicht had. En dan ook nog eens voor langere tijd | |
Hyperdude | zondag 10 februari 2013 @ 15:38 |
Zo lang gaat dat belasting "besparen" niet meer duren. Vrees ik. | |
Piet__Piraat | zondag 10 februari 2013 @ 15:40 |
Dat niet meer nee. Maar een dikke bak op gas rijden is nog steeds slim. Als ik niet voor m'n werk zo ver moest rijden, kocht ik ook een dikke achtpitter op gas. | |
Hyperdude | zondag 10 februari 2013 @ 15:45 |
Dacht altijd dat die (oude) zespitters problemen hadden met gas. Te heet enzo Maar als je vloeibaar gas in gaat spuiten is dat natuurlijk een kleiner probleem als bij de aloude verdamper. | |
ZwartmetSuiker | zondag 10 februari 2013 @ 15:45 |
Omdat ik een oude 6-cylinder wil. Daarom zoek ik nu wat meer een liefhebbersauto, die behouden hun waarde wat meer. | |
Piet__Piraat | zondag 10 februari 2013 @ 16:12 |
LPi schijnt inderdaad vrij goed te doen te zijn. Jammer dat er zo weinig leuke cabrio's op gas rijden. | |
Moody | zondag 10 februari 2013 @ 19:35 |
Ik dacht ik meld me aan op F30post forum. Die Amerikanen hebben volgens mij een hekel aan Europeanen. Misschien dankzij een verkeerd zelfbeeld. Echt lachen die reacties | |
Hyperdude | zondag 10 februari 2013 @ 19:38 |
In het begin van internet zat ik op een Amerikaans Alfa Romeo forum. Er was hier nog niets. Maar waarom zou je dat nu nog doen? Rennlist is wel grappig trouwens (voor Porsche) | |
Moody | zondag 10 februari 2013 @ 19:43 |
Het is een groot forum met veel know-how. Het leek me wel handig om me te registreren voor het geval ik een keer wat wilde vragen. Ik heb me gemengd in een discussie over de vraag of de 320i wel bestaansrecht heeft. Mijn argument voor de 320i is dat leaserijders er vooral baat bij hebben (energieklasse A, dus 20% bijtelling). Daarbij is-ie snel genoeg voor de Nederlandse weg en spaar je zodoende ¤8k uit. Had ik beter niet kunnen zeggen, want nu ben ik (ik citeer) "an apparently brainwashed self righteous European 6-year old" en "a well trained sheep". Ze denken blijkbaar dat BMW alleen auto's maakt voor de Amerikaanse markt | |
Hyperdude | zondag 10 februari 2013 @ 19:46 |
Daar snappen ze idd. geen snars van Ook niet zo gek Situatie is totaal onvergelijkbaar. Maar waarom kan je daar geen Tourings krijgen? | |
Moody | zondag 10 februari 2013 @ 20:05 |
Ja daar snap ik ook weinig van. Ik denk dat Amerikanen gaan voor sportiviteit of ruimte. Een combinatie van beide vinden ze misschien vreemd. Als ze ruimte willen, kopen ze liever een pick-up o.i.d. Een touring heeft daar misschien veel minder bestaansrecht. Een andere reden kan zijn dat BMW ze bewust niet op de Amerikaanse markt positioneert om hun imago als sportief merk te behouden. Een touring heeft toch een suffere uitstraling dan een sedan. | |
Hyperdude | zondag 10 februari 2013 @ 20:09 |
Eg nie 3 serie Touring heb ik trouwens wel in Canada gezien. Staat ook op de site daaro. E34 volgens mij ooit ook in de VS geleverd. | |
jitzzzze | zondag 10 februari 2013 @ 20:10 |
Dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik kan een touring altijd wel waarderen. | |
Flycoo | zondag 10 februari 2013 @ 20:12 |
Klote.... Krukaspoelie kaput.. Vandaag maar naar de gatage gesleept. Zal wel weer duur grapje worden. | |
Moody | zondag 10 februari 2013 @ 20:12 |
Ik ook, al zou ik er pas 1 kopen als ik die extra ruimte echt nodig heb. Een sedan oogt wel wat meer in balans. | |
jitzzzze | zondag 10 februari 2013 @ 20:14 |
Hangt er vanaf, als het echt alleen de poulie is dan hoeft het niet al te duur te worden. Maar wel mooi klote. Nou heb ik er dus 1, mijn eerste. En ik weet nu al dat ik er niet snel meer vanaf zal stappen. Als je eenmaal die ruimte hebt dan wen je eraan. En ik heb BMW tourings altijd al mooi gevonden, dat helpt natuurlijk ook wel. | |
Flycoo | zondag 10 februari 2013 @ 20:16 |
3er touring met kinderen is wel fijn. Toch hierna een 5er. Van de drie komen ze nu met een 3gt. Weet niet wat ik daar van moet vinden. | |
Moody | zondag 10 februari 2013 @ 20:17 |
Ik vind de 5 niet zoveel ruimer als de nieuwe 3. De buitenkant ziet er imposanter uit en hij weegt 2 volwassenen meer, maar binnenin mwah. Voor ruimte is een A6 avant beter. Of anders een Vito o.i.d | |
Flycoo | zondag 10 februari 2013 @ 20:23 |
Klopt maar ruimte tussen voorstoelen en achterbank is groter. Wel practisch want kinderen hebben ook benen. Krukaspoelie is naar voren gekomen, tegen de radiator fan aan. Klonk allemaal niet zo fijn... Nouja zien het wel even. | |
Moody | zondag 10 februari 2013 @ 20:25 |
Sorry | |
jitzzzze | zondag 10 februari 2013 @ 20:26 |
Hoe krijg je dat nou voor elkaar? | |
Piet__Piraat | zondag 10 februari 2013 @ 20:27 |
Je zou voor de grap eens de verkoopcijfers erbij moeten kunnen pakken om te zien hoe groot het Europese aandeel is van BMW's totale afzetmarkt. Of van bijv. 320i vs 328i. | |
Hyperdude | zondag 10 februari 2013 @ 20:28 |
Mij boeit vnl. de grote achterklep. Handig voor de stort en sportmeuk. | |
jitzzzze | zondag 10 februari 2013 @ 20:29 |
Precies. Klep open, alles erin gooien en klep dicht. Het past toch wel | |
Hyperdude | zondag 10 februari 2013 @ 20:31 |
328i staat op de US site voor minder dan $400 pmnd in de lease. Totaal onvergelijkbaar met NL situatie vlgns mij. Ook al is dat vast ex. brandstof. | |
Hyperdude | zondag 10 februari 2013 @ 20:33 |
Heb van de garage wel eens een Fiat Doblo meegekregen.Soort Berlingo Daar past pas echt veel in. Zou je zo 10 kids in kunnen stapelen ;-) | |
jitzzzze | zondag 10 februari 2013 @ 20:35 |
Maar het is wel een Fiat Ondanks dat ze tegenwoordig best oké zijn zou ik er nooit 1 willen hebben | |
Moody | zondag 10 februari 2013 @ 20:38 |
Ik ken de cijfers niet precies. Ik weet wel dat China de grootste afzetmarkt is, gevolgd door Amerika. Daardoor zullen er ook wel meer 328i's verkocht worden wereldwijd. | |
jitzzzze | dinsdag 12 februari 2013 @ 11:03 |
Godver, doe ik net een raam open; gaat ie niet meer dicht Nu heb ik een los raam in de deur zitten en een los werkend mechanisme Heb het raam maar handmatig ophoog gedaan zodat het lijkt alsof ie dicht zit, maar echt dicht is het niet. Kan ik zo in de kou mijn deur gaan open schroeven | |
rival | dinsdag 12 februari 2013 @ 11:52 |
ik hoop dat er alleen iets los zit en het niet is gescheurd zoals ik weleens gezien heb | |
jitzzzze | dinsdag 12 februari 2013 @ 12:02 |
Het mechanisme beweegt nog vrij, en het raam ook. Dus ik denk dat het raam uit een geleider geschoten is wat in de deur zit. Want het mechanisme gaat wel omhoog en omloog, maar het raam ondervind teveel weerstand waardoor de auto denkt dat je vinger er tussen zit. In het worst kaas scenario kan het raam dus niet meer open en ach, dat moet dan maar. Het is niet het raam in de bestuurdersdeur, maar in de bijrijdersdeur. | |
jitzzzze | dinsdag 12 februari 2013 @ 12:39 |
Hmm, één van de armen die het raam omhoog en omlaag duwt is verbogen. Ik hoop dat ik die zover terug kan buigen dat het weer werkt. | |
Andyy | dinsdag 12 februari 2013 @ 15:29 |
Als je de cijfers niet kent, hoe weet je dat dan? En volgens mij weet jij het beter dan BMW zelf http://www.bmwgroup.com/b(...)g_dezember_2012.html
Uhuh, "meer" | |
jitzzzze | dinsdag 12 februari 2013 @ 16:16 |
Hij is weer dicht, na een uur kloten heb ik het opgegeven (bang als ik was om de ruit te vernielen). Ik had die arm weer in een goede positie gekregen, nieuwe guide bushes er tussen, maar nog steeds ondervond de ruit zoveel weerstand bij het sluiten dat hij compleet uit de geleiders liep. Na wat aanmoediging van een zekere meneer in een grote gele bus en een lading kruipolie ging ie weer dicht. Niet van harte, maar hij zit weer dicht en daar ging het me om. | |
Piet__Piraat | dinsdag 12 februari 2013 @ 18:11 |
Kut is dat ja. Mijn ramen, zowel linksvoor als rechtsvoor, zijn ook al een tijdje aan het klungelen en gaan heel stroef dicht. Het schijnt een geleider-oplossing te zijn, welke met tie-wraps op te lossen is. Maar je bent wel twee uur bezig met (de)montage. Grmbl. Dat stel ik dus nog even uit tot ik van de zomer een keer écht tijd over heb. In de tussentijd maar voorzichtig doen en af en toe het raampje wat omhoog helpen. Probleem is nu nog niet zo erg, maar in de zomer rij ik veel met het raam open dus dan krijg ik wel last | |
jitzzzze | dinsdag 12 februari 2013 @ 18:15 |
Het is echt een kut klus. Warm weer of ergens binnen zitten is wel aan te raden. En ruim de tijd, je bent zo twee uur verder. Die aan de bestuurderskant zit er ook aan te komen, de bevestiging van het mechanisme aan de deur is op meerdere plekken gescheurd. Maar ja, zolang ie het doet ga ik er niets aan doen. Wat een ellendige klus, ik ga het zo lang mogelijk uitstellen Het kan ook de rubbers zijn, dat is bij mij het geval. Die zijn zo oud en uitgedroogd dat ze keihard geworden zijn. Daardoor ging het raam niet goed meer dicht. | |
Piet__Piraat | dinsdag 12 februari 2013 @ 18:41 |
Ik ken je probleem. Ik moet eigenlijk de deuren een keer goed onder handen nemen. Deurrubbers, raamrubber en de ramen + geleiderail zelf. Maar goed, dan ben je al met al zo een dag bezig voor beide kanten. Dat stel ik dus nog maar even uit, want zo veel last heb ik er niet van. | |
jitzzzze | dinsdag 12 februari 2013 @ 18:44 |
Zolang het geen onoverkomelijk probleem is, zou ik er niets aan doen | |
Piet__Piraat | dinsdag 12 februari 2013 @ 18:57 |
Daarom zeg ik... 'eigenlijk'. Maar goed om 't nog eens van iemand te horen, dan stel ik het nog even uit. Eerst maar eens hopen op wat beter weer zodat ik binnenkort weer een oliewisseltje kan doen. | |
jitzzzze | dinsdag 12 februari 2013 @ 19:22 |
Ik wacht op beter weer om een koplampglas te wisselen | |
Hyperdude | dinsdag 12 februari 2013 @ 19:46 |
Met de huidige kou heb je ook veel meer kans op afbrekende plastic klemmetjes enzo. | |
jitzzzze | dinsdag 12 februari 2013 @ 19:49 |
Ook dat, en na het losschroeven van zo'n unit moet je natuurlijk ook je lampen weer opnieuw afstellen. En ik wil dat eigenlijk ook direct erna doen. Dus wacht ik tot ik weer in de buurt van mijn normale sleutelplaats ben. | |
Piet__Piraat | dinsdag 12 februari 2013 @ 20:28 |
Zoveel werk is dat toch niet? Bij een E36 is dat toch iets van een clipjes/kliksysteem? Dat lijkt me vijf minuten werk. | |
jitzzzze | dinsdag 12 februari 2013 @ 20:29 |
Klopt, is het ook | |
Hyperdude | woensdag 13 februari 2013 @ 18:42 |
Mot ik hier nou weer van denken? http://www.bmw.nl/nl/modellen/3-serie/gran-turismo/showroom/intro-nba.html 3 serie GT dus | |
mitchelll0181 | woensdag 13 februari 2013 @ 18:44 |
Porno! | |
jitzzzze | woensdag 13 februari 2013 @ 18:59 |
Inderdaad een mooie wagen. | |
maart78 | woensdag 13 februari 2013 @ 19:54 |
master! | |
jitzzzze | woensdag 13 februari 2013 @ 19:58 |
Toch wel gaaf dat die lijn die door de handvaten en de achterlichten er al vanaf de e36 in zit. | |
Flycoo | woensdag 13 februari 2013 @ 20:22 |
579 euro armer maar de auto rijd weer heerlijk. Gelukking niet teveel andere schade. Rubber van de poelie was op zeg maar.. Tja die 3 GT. Weet t nog niet echt. | |
jitzzzze | woensdag 13 februari 2013 @ 20:24 |
Dat is aan de prijs, maar het kan dan ook best op een vervelende plaats zitten. Goed dat ie het nu weer goed doet | |
Sounddragon | donderdag 14 februari 2013 @ 13:14 |
Spam V&A / [TK] BMW 1:18 collectie | |
Andyy | donderdag 14 februari 2013 @ 15:32 |
Jouw plaatjes zijn renders door derde partijen, niet BMW zelf. Echte zijn veel mooier, vooral met M sport pakket En stijlloze portieren zijn ook tof | |
Andyy | donderdag 14 februari 2013 @ 15:32 |
Vol |