Pleasureman_Gunther | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:28 |
Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter . Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld. • Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD. Handige links • Officiële website: http://www.openttd.org • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/ • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page • Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net • Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en • Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/ Servers van FOK!kers • FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou • Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena De grote OpenTTD-FAQ In spoiler om de OP niet zo lang te maken . De OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | |
Pleasureman_Gunther | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:29 |
Game on! | |
craftyvirus | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:45 |
Ow wat een bazen spel was dit toch... pfff helemaaaal grijs gespeeld... | |
Bart | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:07 |
Wordt de drempel weer zo hoog voor een hoop mensen. | |
SosuaCafe | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:08 |
Ok. Moet ik uitloggen? | |
Bart | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:09 |
Nee hoor. Je wordt er vanzelf uitgeknald als ik de server reset . | |
SosuaCafe | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:13 |
En waarom ben ik 75 % opgekocht zonder een handtekening van mijn kant ? | |
mschol | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:52 |
handtekeningen zijn alleen voor bureaucratische bedrijven.. | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:41 |
Vijandige overname | |
SosuaCafe | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:49 |
Hoe ga je dat tegen? Iedereen op die server was eigendom van een ander? Dan moet je wel veel uren maken, anders red je het nooit tegen iemand die meer tijd heeft als jijzelf. | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:27 |
Als je als eerste heel groot en waardevol wordt, heeft niemand meer geld om je op te kopen. Maar je kan er niets mee hoor. Hooguit later weer verkopen en dan de winst/waardestijging meepakken. | |
SosuaCafe | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:37 |
Aha. Nou we zien wel. | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:47 |
Server reset lijkt me prima . | |
AdoraBelle | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:57 |
Ja, ik ben wel een beetje uitgekeken. | |
mschol | dinsdag 22 januari 2013 @ 22:21 |
wat niet kan in MP (gelukkig) | |
Bart | dinsdag 22 januari 2013 @ 22:25 |
Reset dan maar. Geen boten en vliegtuigen dit potje! | |
Pleasureman_Gunther | woensdag 23 januari 2013 @ 15:05 |
Ik kan momenteel niet in de game op de Fok! server komen. Tijdens het laden verlies ik steeds de verbinding. Andere servers kan ik wel gewoon bereiken. Inmiddels gelukt | |
PasKai | donderdag 24 januari 2013 @ 21:26 |
Gebruikt er iemand van jullie vluchtdepots voor zijn stations? | |
Bart | donderdag 24 januari 2013 @ 21:49 |
Wat zijn vluchtdepots? | |
PasKai | donderdag 24 januari 2013 @ 21:55 |
een manier om treinen, die moeten wachten voor ze een station binnen kunnen, op te vangen zonder dat ze alle blokkeren. zie ook http://wiki.openttd.org/Spoorwegstation/Nl#Vlucht_depot | |
Bart | donderdag 24 januari 2013 @ 22:00 |
Dat is echt zo slecht . Als er treinen staan te wachten moet je je station uitbreiden. | |
PasKai | donderdag 24 januari 2013 @ 22:01 |
Slecht is het zeker ja, treinen gaan gewoon doodleuk in de rij staan | |
Bart | donderdag 24 januari 2013 @ 22:03 |
Vroegah, toen er nog geen pre-signals waren (en dus al helemaal geen pbs), maakte ik wel lussen. Maar dat is echt al een eeuwigheid geleden . | |
PasKai | donderdag 24 januari 2013 @ 22:06 |
Aha thanks, ik ga eens kijken wat ik mezelf aangeleerd krijg | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 24 januari 2013 @ 22:19 |
Waarom zou je vluchtdepots maken? | |
PasKai | donderdag 24 januari 2013 @ 22:32 |
Omdat ik het idee had dat het handig was, klinkt dat raar? | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 24 januari 2013 @ 22:35 |
Neehoor, dat mag jij denken van mij. Zelf zie ik het nut er niet van. | |
Rockiejj | donderdag 24 januari 2013 @ 22:45 |
Is er al een reset geweest? | |
SosuaCafe | vrijdag 25 januari 2013 @ 06:34 |
Gvd. 80 jaar een stel treinen stil gestaan, omdat er 1 sein verkeerd stond. | |
Bart | vrijdag 25 januari 2013 @ 06:47 |
Ja. | |
Altron | vrijdag 25 januari 2013 @ 09:50 |
Gisteren ook maar eens effe een bedrijfje gestart , helaas maar kort kunnen spelen. Vanavond maar eens kijken hoe het er voor staat als ik thuis ben van m'n werk | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 25 januari 2013 @ 17:22 |
| |
Peter | vrijdag 25 januari 2013 @ 17:39 |
Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is . | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:09 |
Je krijgt toch ook een melding dat je trein verdwaald is als hij zijn doel niet kan bereiken? | |
mschol | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:10 |
kan je uitzetten volgens mij | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:11 |
Dat zal wel inderdaad. Zou zelf niet weten hoe en waar, maar da boeit me ook niet zo. | |
SosuaCafe | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:15 |
ja ik ben een doorlopend traject aan het maken. Voeg iedere keer zijtakken toe. Even niet goed opgelet. 100.000 seinen plaatsen is wel een stomvervelend werkje. | |
MaxMark | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:40 |
Dit idd. Venstertje openen en vastpinnen, zodat het niet verdwijnt bij het indrukken van de delete-knop | |
mschol | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:43 |
ctrl/alt en dan klikken slepen.. kan je op de hele route automatisch repeterend seinen zetten | |
SosuaCafe | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:54 |
enig idee hoeveel ik er heb neergezet zonder dit. Zal het wel vergemakkelijken! | |
MaxMark | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:01 |
En dan bij de instellingen even instellen om de hoeveel vakjes je ze wilt. | |
SosuaCafe | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:01 |
tsja. Meestal doe ik 5 of 6. Wat is gebruikelijk? | |
MaxMark | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:02 |
Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok. | |
MaxMark | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:02 |
Dub. | |
Johan1994 | zondag 27 januari 2013 @ 01:48 |
Ik vroeg me af of we ook ooit eens een City Builder-mode een keer kunnen doen | |
mschol | zondag 27 januari 2013 @ 02:51 |
maar dan heb je hele kleine blokjes afhankelijk van de grootte van de treinen: ik doe bij treinen die 5 lang zijn seinen om de 4 of 5 vakjes | |
Bart | zondag 27 januari 2013 @ 09:24 |
Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier. | |
SosuaCafe | zondag 27 januari 2013 @ 09:25 |
tsja. Heb nu een ergens een foutje in mijn track zitten waardoor ze steeds vastlopen. Nog geen fout kunnen vinden tbh. | |
Bart | zondag 27 januari 2013 @ 09:26 |
Stukje spoor zonder bovenleiding of sein dat verkeerd om staat zijn de meestvoorkomende foutjes . | |
MaxMark | zondag 27 januari 2013 @ 11:23 |
Uiteraard de afstand aanpassen als de situatie er om vraagt. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 13 februari 2013 @ 19:13 |
Ik was dit topic even kwijt, maar heb het weer gevonden. Is er trouwens een download, die beschikt is voor FIRS, met wegvoertuigen (zoals bijvoorbeeld paardentrammen of zo) vanaf 18xx. Zodat ik al eerder kan beginnen met wagentjes. | |
MolFan | woensdag 13 februari 2013 @ 19:23 |
Ik ga ff in de server | |
bibaboerderij | donderdag 14 februari 2013 @ 11:36 |
Een idee wat zomaar naar boven popte: Misschien tof als je een server hebt, waarin sim City en Transporttycoon gecombineerd worden. Steden zijn op zichzelf een stad, maar hebben stations voor goederen en passagiers nodig. En moeten dus in overleg met spoorbouwers of via aanbestedingen een spoor krijgen om te groeien. Spoor/tram/bus bouwers van TTD willen geld verdienen en kunnen net als in de huidige TTD steden paaien om er stations te bouwen. Sim City heeft al een realistische spel & leervariant. Een combinatie van deze twee spellen lijkt mij wel tof. | |
SosuaCafe | donderdag 14 februari 2013 @ 12:48 |
leef je uit... | |
MolFan | zaterdag 16 februari 2013 @ 01:00 |
Vraag me af of er nog veel servers zijn die niet zo snel gereset worden en waar je de tijd krijgt om te bouwen etc. Meeste resetten na paar uur al | |
mschol | zaterdag 16 februari 2013 @ 01:15 |
de server die bart draai(de) die bleef vrij lang online.. | |
Bart | zaterdag 16 februari 2013 @ 08:18 |
Nog steeds hoor . Gestart 2029, nu 2249 | |
MolFan | zaterdag 16 februari 2013 @ 18:29 |
Ja niet echt leuk om nu nog te joinen zeg maar | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 16 februari 2013 @ 22:37 |
Alle industrie is opeens verdwenen. Speel FIRS en zit nu in 2031. | |
trigt013 | zaterdag 16 februari 2013 @ 22:45 |
recessie of ongunstig belasting klimaat. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 16 februari 2013 @ 22:45 |
Ja, maar dan toch niet gelijk alle industrieën, maar dan ook echt alles. | |
trigt013 | zaterdag 16 februari 2013 @ 22:46 |
ik maak een grapje | |
JaimyLee | donderdag 21 februari 2013 @ 21:50 |
Is er een mogelijkheid om inflatie ongedaan te maken? Ik kwam er na een tijdje pas achter dat inflatie er was en uitgezet kon worden waardoor ik nu dus wel een deel inflatie mee heb gemaakt en niet weet hoe goed mijn winsten te vergelijken zijn met die van anderen. Ik maag nu per jaar zo'n 800 miljoen winst | |
Bart | donderdag 21 februari 2013 @ 21:58 |
Nee. | |
JaimyLee | donderdag 21 februari 2013 @ 22:00 |
JaimyLee | donderdag 21 februari 2013 @ 22:01 |
Is verder 800 miljoen veel per jaar? | |
Bart | donderdag 21 februari 2013 @ 22:02 |
Voor 1 trein: ja. Voor 1337 treinen en 450 vliegtuigen: nee. | |
JaimyLee | donderdag 21 februari 2013 @ 22:05 |
Zou wel heel tof zijn om 800 miljoen met 1 trein te halen 400 treinen, 45 wegvoertuigen, 35 schepen, 4 vliegtuigen | |
JTT | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:54 |
ben na iets van 5 maanden ofzo weer met het spel aan de bak gegaan. is en blijft een verslavend spel. heb nu een game met al aardig wat treinen. ik had allemaal losse sporen (station naar station) en was er best trots op totdat ik op de server keek.... bij jullie is het een groot net. ik kan uren kijken naar die prachtige ingewikkelde trajecten. hoe krijgen jullie dat voor elkaar?en hoe kan het dat het nooit vastloopt. en nog een vraag ik wil niet afkraken ofzo maar wat is hier praktisch nut van? [ Bericht 1% gewijzigd door JTT op 22-02-2013 20:04:40 ] | |
JTT | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:12 |
nog even een toevoeging: volgensmij loop ik ver achter. nog een vraag: hoe krijgen jullie die winst van treinen zo hoog. het hoogste wat ik ooit haalde was iets in de 14.000... | |
Bart | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:16 |
grote afstanden | |
mschol | vrijdag 22 februari 2013 @ 21:45 |
ik gok dat er een zooi olievelden waren die niet gedekt konden worden door 1 station.. | |
JTT | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:43 |
zullen dan toch niet allemaal verdwenen zijn? zeker niet met goede stations erbij. | |
JTT | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:51 |
ok ga ik ook eens proberen. maar hoe krijg je zo'n mooi net van sporen. ik heb allemaal losse sporen van plaats naar plaats en die zijn niet met elkaar verbonden. ik zou natuurlijk wel een net kunnen maken maar dan wordt het grootste gedeelte waarschijnlijk niet gebruiktof alles loopt vast. wat is jullie manier van treinen bouwen en orders geven? ik vind ingewikkelde spoorwegen namelijk prachtig en wil het zelf ook kunnen maken. | |
SosuaCafe | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:58 |
een main lijn met afsplitsingen. | |
JTT | zaterdag 23 februari 2013 @ 09:17 |
super goeie tip. trein komt bij de afslag vandaan, gaat de main lijn op, en gaat er weer af waar hij moet zijn. maar dan loopt bij mij alles vast | |
trigt013 | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:53 |
Ik maak seinposten en zorg dat ze nergens hoeven af te remmen of kruisen. | |
Peter | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:41 |
Dan iets eerder laten afsplitsen van de mainline. Als je station niet alles tegelijk aan kan.. | |
mschol | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:48 |
mijn ervaring is dat industrieeen, ondanks de hoeveelheid getransporteerde goederen, op ten duur gewoon sluiten.. | |
trigt013 | zaterdag 23 februari 2013 @ 16:42 |
dat moet je voor een stabiele economie kiezen. | |
JTT | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:34 |
het is op de fok! server. | |
JTT | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:38 |
beide (en alle anderen) bedankt voor alle tips ik ga hiermee aan de gang. zal wat screens maken als het af is | |
Peter | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:27 |
Ik zie dat je een bedrijf op de server hebt gestart. Zet er wel ff een wachtwoord op . | |
JTT | zondag 24 februari 2013 @ 13:33 |
per ongeluk wou ik eigenlijk niet maar krijg hem niet meer weg | |
Bart | zondag 24 februari 2013 @ 14:23 |
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo? | |
Peter | zondag 24 februari 2013 @ 15:54 |
Yep | |
JTT | zondag 24 februari 2013 @ 18:51 |
zeker weten! ik kan de server niet eens meer in. dan krijg ik dit: waarschijnlijk omdat de kaart zo vol staat erg vervelend | |
MolFan | maandag 25 februari 2013 @ 17:49 |
Ik had net in een netwerkgame 25% aandelen gekocht in iemand zijn bedrijf maar wat is het nut hiervan aangezien ik bij mijn inkomsten niet 25% van zijn inkomsten zie verschijnen of iets dergelijks. | |
JTT | maandag 25 februari 2013 @ 18:00 |
stel je voor: een bedrijf is 1000000 waard, en jij koopt 50%. dat kost je dus 500000. als een bedrijf groeit,wordt het steeds meer waard. als dat bedrijf na een tijd meer (in dit voorbeeld 2000000) waard is, een jij verkoopt de aandelen (die zijn dan ook meer waard), krijg je er dus 1000000 voor. het is dus kopen>wachten>verkopen>winst. | |
JTT | maandag 25 februari 2013 @ 20:39 |
iki heb nu een probleem wat niks met treinen te maken heeft. ik heb een stuk of 50 olietankers varen. ik ben inmiddels al meer dan 300 jaar verder en nu hebben ze ineens problemen. ik kreeg een berichtje: schip ... heeft een lege order. heb ik een nieuwe order naar een ander platform gestuurd. klaar dacht ik. maar niet heus. nu moet ik om de 15 min. (ongeveer) een schip nieuwe orders geven. hoe komt dit? zo snel zullen die olievelden toch ook niet allemaal falliet gaan? dit wordt heel irritant... note: ik wil geen stabiele economie want dan groeit het ook niet meer en kan ik nooit volle winst draaien. | |
Peter | maandag 25 februari 2013 @ 20:49 |
Oliebronnen raken soms leeg.. | |
trigt013 | maandag 25 februari 2013 @ 21:35 |
de winst neemt toe gelang de afstand van de trein, is de winst bepaald op de afstand van de twee stations of op de afstand die de trein aflegt? | |
Altron | donderdag 28 februari 2013 @ 10:07 |
Was ie alweer gereset ? Moet zeggen dat ik al een tijdje niet meer ingelogd had. Had zoveel geld...wist niet meer wat ik moest doen lol. | |
Bart | donderdag 28 februari 2013 @ 16:50 |
Nu net . | |
Bart | donderdag 28 februari 2013 @ 16:52 |
Afstand tussen de stations. | |
Huppelmuts | maandag 18 maart 2013 @ 19:58 |
Ik ben het ook weer gaan spelen | |
Altron | dinsdag 19 maart 2013 @ 13:53 |
Blijft een geweldig spel. Al moet ik zeggen dat het wel wat saai begint te worden als je al een paar miljard op de bank heb staan en 90% van de map al volgebouwd is... | |
Huppelmuts | dinsdag 19 maart 2013 @ 14:59 |
Uhm ja zover ben ik nog lang niet Seinen [ Bericht 6% gewijzigd door Huppelmuts op 19-03-2013 15:34:17 ] | |
Altron | dinsdag 19 maart 2013 @ 16:03 |
Je weet dat je de hele rails in 1x van seinen kan voorzien hé ? | |
Huppelmuts | dinsdag 19 maart 2013 @ 16:14 |
Klopt maar dan nog snap ik er maar bar weinig van | |
Altron | dinsdag 19 maart 2013 @ 16:16 |
lol Wat lukt er niet dan ? | |
Huppelmuts | dinsdag 19 maart 2013 @ 16:20 |
Oh komt wel joh. Ik heb nog niet echt door waar ik sein moet plaatsen enz Ik denk niet dat er een carrière bij pro-rail voor me is weggelegd | |
Altron | dinsdag 19 maart 2013 @ 16:29 |
hehe Ja tis effe uitvogelen. Ik gebruik alleen die standaard seinen eigenlijk en dan laat ik ze in een rondje rijden , werkt prima. Zal vanavond weer eens even inloggen om te kijken of m'n bedrijf nog winst maakt | |
Huppelmuts | dinsdag 19 maart 2013 @ 16:32 |
Ik wacht nog wel even met op een server spelen, eerst even zorgen dat ik het spel weer snap | |
Altron | woensdag 20 maart 2013 @ 09:02 |
Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu. En dan kan je een beetje kijken hoe anderen het doen. | |
mschol | woensdag 20 maart 2013 @ 12:41 |
zo heb ik het gedaan inderdaad vooral de in en uitgangsseinen vind ik een ramp, snap ze nog steeds niet 100% | |
Huppelmuts | woensdag 20 maart 2013 @ 19:37 |
Is op zich wel een idee | |
Huppelmuts | donderdag 21 maart 2013 @ 09:55 |
Wie is bedrijf 1 op de server? En kan diegene mij leren hoe ik dit spel moet spelen | |
Bart | donderdag 21 maart 2013 @ 09:56 |
Wat snap je precies niet . | |
Huppelmuts | donderdag 21 maart 2013 @ 09:58 |
Seinen Ik krijg het niet voor elkaar om met behulp van seinen meerdere treinen over 1 traject te laten rijden. Laat staan dat ik een mainline met aftakkingen voor elkaar krijg! Maar ik maak wel weer ff een scenario om daarin te prutsen | |
Bart | donderdag 21 maart 2013 @ 10:00 |
Plaatjes in de OP bieden geen soelaas? | |
Bart | donderdag 21 maart 2013 @ 10:01 |
Dit dus? | |
Huppelmuts | donderdag 21 maart 2013 @ 10:03 |
Is nog steeds abracadabra voor mij Ik zit ook met de wiki open maar ze werken gewoon niet bij mij zoals het zou moeten. M'n trein blijft gewoon stilstaan of, nog erger, klapt gewoon op een andere trein | |
Bart | donderdag 21 maart 2013 @ 10:04 |
Maar bouw het eens exact na zoals op die plaatjes. Of kijk wat nou precies het verschil is met wat je nu hebt gebouwd. Of maak met ctrl-s een screenshot, en plaats die hier zodat wij kunnen kijken . | |
Huppelmuts | donderdag 21 maart 2013 @ 10:05 |
Goede, dat eens proberen! Waar slaat dat stomme spel je screenshots op? [ Bericht 9% gewijzigd door Huppelmuts op 21-03-2013 10:16:58 ] | |
Huppelmuts | donderdag 21 maart 2013 @ 11:23 |
Ik begin het te snappen Ik heb ook eindelijk treinen die winst maken | |
Altron | dinsdag 26 maart 2013 @ 08:41 |
Heeft ie de naam Altron toevallig ? , geen idee wie dat is :p Zie dat je het al redelijk door heb nu | |
Huppelmuts | dinsdag 26 maart 2013 @ 10:55 |
Ja maar dan ga ik op de FOK!server kijken en dan raak ik weer ontmoedigd | |
Altron | dinsdag 26 maart 2013 @ 11:14 |
Lol Maar daar kan je tenminste wel lekker een beetje rommelen en dingen uitproberen. | |
Huppelmuts | dinsdag 26 maart 2013 @ 13:41 |
Dat kan ik sowieso wel | |
Quyxz_ | donderdag 28 maart 2013 @ 11:08 |
Ik ben hier dus ook mee begonnen en heb nu een lijn die ijzererts vervoert en eentje die kolen vervoert: Ik haal telkens alle beschikbaar kolen en ijzererts op bij het station. Toch staat er niet dat ik 100% heb getransporteerd, maar veel minder, waardoor de productie niet toeneemt. Hoe kan dit? | |
MaxMark | donderdag 28 maart 2013 @ 13:18 |
Er zijn vele factoren die invloed hebben op het percentage, helemaal 100% is volgens mij niet eens te doen. In dit geval kan het bij jou wel alvast helpen om te zorgen dat je te allen tijde een trein op het station hebt staan die cargo ophaalt. Dus al voordat er een volle vertrekt, moet er al een andere klaar staan om te laden. Verder zien je spoor, station en signals er ook niet helemaal lekker uit, maar daar is ook genoeg documentatie over te vinden om dit te verbeteren | |
Quyxz_ | donderdag 28 maart 2013 @ 13:27 |
Ah bedankt. Ik had nog niet door dat je kon instellen dat de trein moest wachten tot ie vol was. Bij mij reden de treinen halfvol in het rond! En wat is er mis met mijn signals? Dat is juist het enige waarin ik me een beetje verdiept had. Volgens mij kan er niks botsen nu. Enige nadeel is dat ik misschien wat veel bochten en hoogteverschillen heb. | |
trigt013 | donderdag 28 maart 2013 @ 18:53 |
Ik heb passagierstreinen in een grote 8 rijden. alleen komen ze uiteindelijk achter elkaar te rijden. Is er een manier dat ik ze op gelijkwaardige afstand van elkaar kan laten rijden? | |
Kermit. | donderdag 28 maart 2013 @ 22:13 |
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant? Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD | |
Bart | donderdag 28 maart 2013 @ 22:15 |
http://wiki.openttd.org/Timetable | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 28 maart 2013 @ 22:48 |
Vind ik ook wel leuk, krijg het alleen niet goed werkend onder W7. | |
AdoraBelle | donderdag 28 maart 2013 @ 23:21 |
Ik ben vind de ouderwetse stijl van OpenTTD leuker . Zodra ik Half Life 1 uitgespeeld heb, dan kom ik wel weer eens kijken op de FOK! server . | |
Irritatie100 | zaterdag 30 maart 2013 @ 00:49 |
Nederland-scenario met FIRS en alle sets die 'Dutch' in de naam hebben | |
SimonBalk | woensdag 3 april 2013 @ 09:30 |
Ik heb afgelopen weekend het spel weer eens gedownload en geprobeerd. Ik kon nog steeds spelen zoals ik dat altijd gedaan had, maar ik weet 1 ding niet meer. Ik bouwde vroeger voor invoegende treinen een cirkel track waarin treinen op snelheid bleven rijden totdat er op het hoofd spoor plek was. Dan kon de trein op snelheid invoegen ipv uit stilstand. Wanneer er geen plek was ging de trein nog een rondje. Dit was zover ik nog weet met pre/exit signals. Ik heb op internet gezocht en ik heb 't niet kunnen vinden. Weet iemand waar ik het over heb en ook nog hoe dit in zijn werking gaat? | |
mschol | woensdag 3 april 2013 @ 10:35 |
dies wel leuk, maar daar missen veel mensen de complexiteit van (Open)TTD | |
Kermit. | woensdag 3 april 2013 @ 14:45 |
Ik heb gister weer Transport Giant gespeeld maar is inderdaad vele malen minder dan OpenTTD. Ik zoek trouwens een spel dat er erg op transport giant leek qua grafics maar qua besturing leek het erg op OpenTTD. In dit spel kan je zelf boerderijen maken en deze uitbreiden als er meer vraag was. Ik ben alle tycoon en transport games al afgegaan maar ben hem niet tegen gekomen. Het is geen simutrans, railroad tycoon, openttd , transport giant of traffic giant. Kunnen jullie mij helpen? | |
SimonBalk | vrijdag 5 april 2013 @ 12:04 |
Ik heb het al gevonden, het is een cyclotron voor de mensen die het ook willen weten. | |
Peter | vrijdag 5 april 2013 @ 12:36 |
Heb je een screenshot? | |
Hojdhopper | vrijdag 5 april 2013 @ 12:43 |
http://wiki.openttd.org/Railway_Designs#Cyclotrons Ziet er complex uit zeg. | |
Kermit. | vrijdag 5 april 2013 @ 12:47 |
Waarom zou je zoveel sporen maken? Als je 2 treinen op een route zet dan vervoeren ze alles wat een fabriek produceert. | |
Peter | vrijdag 5 april 2013 @ 12:48 |
Als je een ringlijn door je land maakt en daarop alles aansluit kan het wel handig zijn | |
Bart | vrijdag 5 april 2013 @ 12:49 |
In het begin ja. | |
Hojdhopper | vrijdag 5 april 2013 @ 13:15 |
Kijk dit nou: Is dit een nieuwe game op komst ofzo? Of gewoon een hobbyist die alles 3D maakt? Oh en wtf:
| |
ArnosL | vrijdag 5 april 2013 @ 16:42 |
Laat die 3D versie maar gauw komen, ziet er tof uit | |
SimonBalk | vrijdag 5 april 2013 @ 18:02 |
Ik heb een ringlijn van 6 sporen breed en ik wil niet dat die treinen moeten stoppen voor inkomend verkeer. Dat was al gelukt maar dan kwamen de invoegende treinen wel tot stilstand. Met een cyclotron blijft ook de invoegende trein rijden en voegt hij in wanneer er ruimte is. Hierdoor blijft de trein op snelheid en kan je meer capaciteit halen uit je ring. Meestal heb ik er 2. 1 voor hout naar de houtzagerij en 1 voor goederen van de houtzagerij naar een stad. Bij elk nieuw spel probeer ik weer meer ideeën mee te nemen van het vorige spel om zo steeds betere/efficiëntere track designs te maken | |
Silverdigger2 | zaterdag 6 april 2013 @ 12:21 |
in de yt comment geeft ie aan dat hij het zelf maakt;) maar alles op dezelfde manier laat bewegen als in OTTD | |
JTT | maandag 15 april 2013 @ 17:44 |
Ik heb een station wat hout accepteert terwijl er helemaal geen houtzagerij in de buurt staat. Hoe kan dit? | |
Peter | maandag 15 april 2013 @ 17:45 |
Wat staat er wel in de buurt dan= | |
JTT | maandag 15 april 2013 @ 18:16 |
het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven. Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers | |
Peter | maandag 15 april 2013 @ 18:19 |
Is het een Duits scenario? | |
MaxMark | maandag 15 april 2013 @ 18:19 |
Stond er misschien een houtzagerij die (pas) failliet is gegaan? | |
MaxMark | maandag 15 april 2013 @ 18:19 |
| |
JTT | maandag 15 april 2013 @ 18:28 |
nee | |
JaimyLee | maandag 15 april 2013 @ 18:29 |
| |
Irritatie100 | dinsdag 16 april 2013 @ 08:48 |
Misschien per ongeluk een ander station dat gekoppeld?
| |
JTT | dinsdag 16 april 2013 @ 17:12 |
nee dat kan trouwens volgensmij niet eens | |
Irritatie100 | dinsdag 16 april 2013 @ 17:42 |
Jawel, als je control ingedrukt houdt tijdens het bouwen van een station kan je hem koppelen aan een bestaand station als dat enigszins in de buurt ligt. | |
Wielracer | dinsdag 14 mei 2013 @ 10:24 |
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen. Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het Train Fever http://www.train-fever.com/ | |
BurnaBoy | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:53 |
Het spel ziet er een beetje uit zoals die modeltreinbanen die sommige mensen maken. Wel grappig ansich. (ook lekker cheap natuurlijk ) | |
ArnosL | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:27 |
Dat ziet er gaaf uit, die ga ik zeker spelen | |
MaxMark | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:30 |
Ik ben, naast TT, ook zwaar fan van Sid Meier's Railroads. Ondanks z'n vele mankementen. Train Fever doet me een beetje herinneren aan Railroads, maar dan met veel meer opties tot micromanagement. | |
BurnaBoy | woensdag 15 mei 2013 @ 01:13 |
Ja hoe je die brugjes aanmaakt ziet er wel lekker uit. Ook dat maken van lijnen en daar vervolgens voertuigen aan toewijzen ziet er wel makkelijk uit. Al mogen daar wel wat filtermogelijkheden bij (lijkt me dat bij 200+ lijnen er niet zo heel veel overzicht meer in zit als bus/tram en alles door elkaar staat) | |
Bart | woensdag 15 mei 2013 @ 07:47 |
Ziet er wel tof uit. Maar het valt of staat voor mij met mogelijkheden tot de bouw van geavanceerde seinen. Op z'n minst eenrichtingsseinen, maar dingen als pre-signals en PBS zijn eigenlijk ook wel noodzakelijk om het niet te snel saai te laten worden... | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 15 mei 2013 @ 10:54 |
Dat lijkt me wel handig inderdaad. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 18 mei 2013 @ 12:28 |
Hoe kan ik NewGRF aan een scenario toevoegen? | |
Irritatie100 | zaterdag 18 mei 2013 @ 12:54 |
Typ dit in de console: Ga dan naar de scenario-editor, laad het scenario en je kan gewoon via de normale weg NewGRF's toevoegen. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 18 mei 2013 @ 13:54 |
thanks | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 22 mei 2013 @ 21:28 |
Nog een vraagje... Kan ik bij een scenario dat als ik die start, dat de industrieën dan zelf een locatie kiezen i.p.v. dat dit al in het scenario is gedaan? De vraagstelling is misschien een beetje krom, maar ik weet even niet goed hoe ik het anders zou moeten formuleren. | |
Houzer | vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:40 |
TVP | |
MaxMark | vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:27 |
Sorry, nooit de vraag gezien Je bedoelt dat er nieuwe industries random bij komen? Dat gebeurt in principe altijd wel. De manier waarop / hoe vaak is afhankelijk van de economie. Tenzij ik de vraag verkeerd begrijp en je misschien bedoelt of je ze zelf kunt plaatsen: Dat kan in de scenario builder sowieso, maar je kunt ook zelf nieuwe industrie financiëren in het spel. Kost meestal wel een paar miljoentjes, dus niet voor early game. 14.gif | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:32 |
geeft niet. Ik bedoel dat als je een scenario hebt dat de industrieën dan bij het laden (om te spelen) random geplaatst worden ipv dat ze vooraf zo geplaatst zijn in de scenario-editor. | |
MaxMark | vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:34 |
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het is óf random door spel laten genereren (nieuwe game) óf zelf plaatsen, zover ik weet. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:35 |
Was er ook al een beetje bang voor eigenlijk. Maar toch bedankt voor je reactie. | |
Hojdhopper | vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:51 |
Weet iemand nog een leuke newGFR voor schepen? Heb op dit moment alleen de FISH geïnstalleerd maar wie weet zijn er meer? | |
bibaboerderij | zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:59 |
Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam). | |
ZwartmetSuiker | woensdag 28 augustus 2013 @ 11:11 |
Wauw dat ziet er interessant uit. | |
Afhaalchinees | woensdag 28 augustus 2013 @ 11:31 |
Ik ben best wel noob in dit spel, en heb net ontdekt hoe ik een beetje met exit en presignals kan werken, maar hoe kan ik deze 2 nieuwe sporen aansluiten op m'n bestaande netwerk? net liep het helemaal in de soep Alle treinen stonden stil | |
Peter | woensdag 28 augustus 2013 @ 13:10 |
Sowieso zitten hier nog niet alle mogelijkheden in die OTTD wel heeft. Alles dat je maar wenst is in OTTD gebouwd.. Lastig om dat speelbaar en werkbaar in 3D te krijgen. | |
mschol | woensdag 28 augustus 2013 @ 13:13 |
een grid is leuk, maar beperkt maar al te vaak bouw mogelijkheden, een hybride systeem is veel beter | |
Mr.Jorn. | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:09 |
Je kan beter PBS-signalen gebruiken ipv exit en presignals, scheelt ontzettend veel seinen. Over je kruising: het is er van afhankelijk hoeveel treinen er rijden. In principe kan je de kruising gelijkvloers maken met het gebruik van pbs-signalen, maar op het moment dat de capaciteit te laag is kunnen er files ontstaan. | |
Afhaalchinees | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:56 |
Het lukt me al iets beter, maar hoe haal je een neergestort vliegtuig weg? | |
Bart | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:56 |
Wachten. | |
Bart | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:57 |
Zo. | |
Afhaalchinees | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:59 |
Ik zie het nu inderdaad. ben best wel blij dat deze werkt, ondanks dat hij schaamteloos uit de OP is gekopieerd
[ Bericht 14% gewijzigd door Afhaalchinees op 28-08-2013 18:19:41 ] | |
Afhaalchinees | woensdag 28 augustus 2013 @ 18:00 |
Ah, thanks, opzich werkt het niet eens zo moeilijk | |
JaimyLee | donderdag 29 augustus 2013 @ 14:30 |
Ik probeer de magische grens van 1 miljard per jaar winst te halen maar m'n map is te vol | |
Irritatie100 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 15:27 |
Ook weer eens begonnen na een tijdje niet gespeeld te hebben. Nederland-scenario uit de OP met de Dutch Train Set ga ik me wel een tijdje mee vermaken Als ik weer 'in the flow' ben ga ik FIRS weer toevoegen, maar nu maar even lekker simpel houden om de draad weer op te pakken. | |
Irritatie100 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 17:39 |
Wat doen jullie eigenlijk met je treinen? Full-load of lekker laten rijden? Normaal doe ik hem altijd op full-load, maar ben nu net met een nieuwe game begonnen en ben geneigd hem gewoon lekker te laten rijden zo in het begin. Duurt nu nog lang voordat de trein 100% geladen is, terwijl ik het idee heb dat het voor de portemonnee nu nog handiger is om ze gewoon te laten laden wat er staat (wat na een ritje naar het afleverstation toch al gauw de helft van de trein is). | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:19 |
In het begin lekker laten rijden, na verloop van tijd op full load. | |
Irritatie100 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:45 |
Ik heb nu een centraal gelegen houtzagerij met daarom heen een flink aantal bossen. Wat ik nu aan het doen ben is bij de houtzagerij een station maken en alle bossen daarheen laten gaan. Het plan is om alle bossen zo snel mogelijk 1 trein te geven. Of zou jij dan je concentreren op een paar bossen en daar alles zo snel mogelijk verdubbelen? | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:29 |
Ik doe meestal treinen vanaf alle bossen in de buurt naar 1 bos toe gaan en daar overladen en vanaf dat ene bos één grote trein naar de houtzagerij, maar dat is wel afhankelijk van hoe de afstand van de bossen zich verhoud tot de houtzagerij. | |
Irritatie100 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:36 |
Ik heb nu alle bossen rechtstreeks naar de houtzagerij gestuurd 1 trein per bos, het is op zich nog redelijk te doen zo Misschien als het hier druk gaat worden bij de houtzagerij ombouwen tot RoRo, maar dat zal nog wel een flink karwei worden Eerst maar even de goods die geproduceerd worden wegbrengen. | |
mickeyD | maandag 7 oktober 2013 @ 19:04 |
Zag zojuist dat op ios en android Transport Tycoon is uitgebracht per 3-10-2013 Beeld schijnt op retina schermen bagger te zijn (te pixel achtig) Werkt op ipad maar ook op iphone en ipod dus. Helaas kost het ¤5,99 En op twitter beweren ze dat ze met een pc versie willen komen. @TransportTycoon is hun account. Er zijn nog veel klachten over crashes. Maar een update is al bij apple en wacht op goedkeuring. Helaas weet ik niets van de android versie, want daar werk ik niet mee. | |
mickeyD | maandag 7 oktober 2013 @ 22:51 |
een mooie (of eigenlijk niet zo fraaie) comment op de game.. met een opsteker voor openTTD: Transport Tycoon for iOS October 3, 2013 I really wanted to love this game, as a huge fan of Transport Tycoon ever since Casey and I played it as teenagers for many hours instead of going outside. But I cant recommend the new iOS version. Transport Tycoon is a very click-heavy, micromanagement-heavy game. By the standards of the 90s, when it came out, this was normal anyone playing PC simulation games in the 90s probably didnt have anything else to do than click a million times to accomplish fairly common tasks, such as Add two more passenger cars to every train on this route, Make this train stop at every station it passes, or Make six identical buses that go between these two stops. It has a very complex interface full of tiny, cryptic controls to manage its very complex feature set. When they announced that they were bringing it to iOS, I hoped that they would redesign the game for touch, not just port it. iPad and (especially) iPhone games cant have all of the same mechanics as a game designed for a mouse and played by people with too much free time almost 20 years ago. Doing it well would have required simplifying the mechanics by removing some features, big and small, to reduce the interface complexity and make it fit better in todays context of simpler, more accessible games that require less instruction up front and can be played in blocks of a few minutes at a time. Unfortunately, its much closer to a straight port, so it feels exactly as youd expect: like clumsily, tediously playing a game on a touch screen that was designed for different hardware in a different era. Its not even that great of a port the graphics are low-resolution, gloomy, and dated, its hard to fit much on screen, and they missed tons of opportunities to improve the interface. Even though I know this isnt the case, it almost feels as if theyre just running the original game in a DOS simulator. Playing it feels like work. Its not fun. I tried getting into it a lot over the last two months since I was accepted into the beta, but I rarely got past building my first transit line before wanting to throw my iPad out the window and find something else to do. All it did for me was motivate me to reinstall the fantastic OpenTTD on my Mac so I could play the game properly. A few hours into it since time flies when youre having fun, a feeling I never got from the iOS version I was reassured that Im not sick of Transport Tycoon. [ Bericht 75% gewijzigd door mickeyD op 07-10-2013 22:57:56 ] | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 12:12 |
Weet iemand waarom de onderste trein op dat perron staat de laden Terwijl dit de orders zijn: Het rare is dat die bovenste trein zijn kloon is, dus precies dezelfde orders heeft en die gaat wel steeds goed. En hier gaat het wél allemaal goed: Kortom, wat doe ik fout? | |
Sejt | zaterdag 2 november 2013 @ 12:27 |
Zaandam waypoint staat niet voor Zaandam mines in de Orders? De trein pakt dus de eerste de beste afslag - de onderste en dus het onderste perron. | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 13:30 |
Maar waarom pakt die bovenste trein dan wél altijd de goede afslag, terwijl die shared orders heeft met de trein die steeds fout rijdt? | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 15:43 |
Hmm, heb nu de order zo staan en het werkt nu gewoon goed: Blijf het wel raar vinden dat er maar 1 trein problemen gaf en de andere niet.... | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 2 november 2013 @ 15:58 |
Waarschijnlijk komt die bovenste trein later aan? | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 16:10 |
Ja, klopt, maar als je Sejt's logica volgt zou die dan toch ook via Amsterdam Osdorp waypoint #3 gaan en het spoor boven de ladende trein pakken in plaats van helemaal naar boven doorrijden? Maar goed, hij doet het nu iig | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 2 november 2013 @ 16:24 |
Amsterdam Osdorp waypoint #3 staat niet als verplichte locatie voor je trein ingesteld. Dus is niet verplicht voor de trein om daarheen te gaan. | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 16:38 |
Dus de logica van Sejt (hij pakt gewoon het eerste vrije spoor) klopt eigenlijk niet begrijp ik? | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 2 november 2013 @ 16:54 |
Dat doen ze toch juist wel allebei. | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 16:55 |
Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor... | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 2 november 2013 @ 16:56 |
maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje. | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 16:56 |
Nee, staat ie ook niet omdat ze eigenlijk via Zaandam Waypoint moeten. | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 16:58 |
Overigens denk ik dat ik weet waar het fout ging. Zaandam Waypoint ligt achter de wissel voor het station en niet voor de wissel. Het ging pas goed toen ik dat omgedraaid had. | |
voederbietel | zaterdag 2 november 2013 @ 17:00 |
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen. | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 17:52 |
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan. | |
voederbietel | zaterdag 2 november 2013 @ 17:55 |
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden. | |
mickeyD | zaterdag 2 november 2013 @ 17:56 |
anders willen ze nog wel eens achteruit tegen het verkeer in de kortste route naar het andere staion kiezen ;-) | |
mickeyD | zaterdag 2 november 2013 @ 17:57 |
trouwens, ff wat "kommentaar" wat een wildgroei aan seinen! totaal overbodig allemaal.. | |
voederbietel | zaterdag 2 november 2013 @ 17:58 |
Dat heb ik nou nog nooit gehad. Nou werk ik ook altijd met Ro-Ro stations. | |
mickeyD | zaterdag 2 november 2013 @ 17:59 |
ligt er aan welke soort seinen je gebruikt he ;-) | |
Irritatie100 | zaterdag 2 november 2013 @ 18:00 |
De treinen op de bovenste 2 sporen halen de kool (en het ijzererts) weg en brengen dat naar een steel-mill, de treinen op de onderste 2 sporen brengen engineering supplies (ik speel met FIRS). Ik heb eigenlijk ook nog nooit met waypoints gespeeld, dus ik heb het nu meer bij wijze van experiment op deze manier gebouwd. Ik ga eens kijken of het handig is! | |
JaimyLee | maandag 11 november 2013 @ 12:51 |
Mijn 'rotonde' Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen | |
mschol | maandag 11 november 2013 @ 12:55 |
ik moet dit spel ook weer een keertje oppakken, de graphics zijn een klein beetje jammer, maar de gameplay is, uiteindelijk, geweldig (en dat is uiteindelijk waar het echt om draait) | |
Irritatie100 | maandag 11 november 2013 @ 13:48 |
Bedoel je bij mij? Ik heb het altijd zo gedaan met one-way signals, zodat de blokken klein blijven en er veel treinen achter elkaar kunnen rijden. Maar met entry en exit-signals kan het ook zeker? Heb me eigenlijk nog nooit verdiept in de entry en exit-signals, ik gebruik alleen one-wat block, one-way path en two-way path-signals. | |
Peter | maandag 11 november 2013 @ 13:50 |
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten.. | |
#ANONIEM | maandag 11 november 2013 @ 14:08 |
Omdat ie helemaal in extase was met z'n echte knooppunt En omdat ie vastliep met de bruggen. Later gaat het vast nog wel ombouwen naar tunnels | |
JaimyLee | maandag 11 november 2013 @ 14:26 |
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijk Dit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject. | |
Peter | maandag 11 november 2013 @ 15:53 |
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen. Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel. | |
Irritatie100 | maandag 11 november 2013 @ 16:07 |
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan.. | |
Peter | maandag 11 november 2013 @ 16:25 |
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen . | |
Irritatie100 | maandag 11 november 2013 @ 17:08 |
Ok, ik speel eigenlijk vrijwel altijd met de Dutch trainset en daar gaat de snelste trein 430, dus ik heb er geen last van eigenlijk | |
cherrycoke | maandag 11 november 2013 @ 17:28 |
wie ging er blut in de fok server? | |
JaimyLee | maandag 11 november 2013 @ 17:37 |
hmm. Klopt wel, maar ik laat het denk ik toch nog zo. Ik vind het er tof uitzien, en met de bruggen verliezen ze maar 30km/h, die ze er alweer bij hebben voordat ze van de rotonde afzijn. | |
#ANONIEM | maandag 11 november 2013 @ 18:34 |
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2013 18:34:51 ] | |
mschol | maandag 11 november 2013 @ 19:02 |
proberen, proberen, proberen | |
cherrycoke | maandag 11 november 2013 @ 19:11 |
elektrisch nu op fok! server | |
Irritatie100 | maandag 11 november 2013 @ 20:11 |
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten? En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?). | |
Luctor.et.Emergo | maandag 11 november 2013 @ 21:24 |
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten. | |
Irritatie100 | maandag 11 november 2013 @ 22:17 |
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken. Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 11 november 2013 @ 22:28 |
Vind ik zelf ook handiger. | |
Irritatie100 | maandag 11 november 2013 @ 22:35 |
Als zééééééér ruwe schets dit gemaakt voor de ombouw van het bovenste station, zou dit efficiënt zijn/werken? | |
Luctor.et.Emergo | maandag 11 november 2013 @ 22:38 |
Ik zou de haakse bochten eruit halen. | |
Irritatie100 | maandag 11 november 2013 @ 22:38 |
Ja, sowieso, maar anders past het niet op de paint | |
Irritatie100 | maandag 11 november 2013 @ 22:40 |
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik? | |
Luctor.et.Emergo | maandag 11 november 2013 @ 22:42 |
Als het goed is niet. | |
Irritatie100 | maandag 11 november 2013 @ 22:43 |
Dan ga ik nu eens slapen en morgen dit ontwerp tot uitvoer brengen | |
mschol | maandag 11 november 2013 @ 22:43 |
maar het kan wel voor komen, met waypoint kan je dit volgens mij helemaal voorkomen | |
Irritatie100 | dinsdag 12 november 2013 @ 17:26 |
Station waar ik het gisteren over had is gebouwd. Signals voor de kruising het station in is 2x een one-way path signal en voor de kruising als je eruit gaat een normaal path signal. Nu nog de treinen erop laten rijden. | |
cherrycoke | dinsdag 12 november 2013 @ 18:59 |
mschol | dinsdag 12 november 2013 @ 21:55 |
als ik aan zo'n map begin heb ik altijd moeite met kiezen wat eerst te doen | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 12 november 2013 @ 22:26 |
kolen. Met FIRS vind ik het wel lastig om te kiezen inderdaad. | |
voederbietel | dinsdag 12 november 2013 @ 22:30 |
Ik ben nu bezig met op het Nederlandse scenario met alle Nederlandse dlc het hele Nederlandse spoornet na te bouwen. Tja, je moet wat. | |
voederbietel | dinsdag 12 november 2013 @ 22:32 |
Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet . | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 12 november 2013 @ 22:35 |
ECS gebruikt ik niet. | |
Irritatie100 | dinsdag 12 november 2013 @ 22:36 |
Met FIRS begin ik altijd met een rondje iron ore mine-->steel mill-->machine shop-->iron ore mine. Bij voorkeur gebruik ik een machine shop die dichtbij de iron ore mine staat. Dan vervoer ik de engeneering supplies over de weg. Dat gaat mij niet direct op de winst, maar meer dat de trucks gewoon continu door kunnen rijden zodat er continu supplies bij de mijn gebracht worden. Vervolgens wordt de productie van de mijn door die supplies erg hoog en is het zaak om zo snel mogelijk alle sporen te verdubbelen en extra treinen te kopen. Daarna eventueel nog een scrap yard naar de steel mill sturen en dan zou je snel meer dan genoeg geld moeten hebben om leuke dingetjes te bouwen. | |
Irritatie100 | dinsdag 12 november 2013 @ 22:37 |
ECS heb ik ook wel eens van gehoord, maar dat is dus erg ingewikkeld? Ik hou het bij FIRS dan, die vind ik goed zat | |
voederbietel | dinsdag 12 november 2013 @ 22:37 |
Ik ook niet meer, is geen beginnen aan. Ik speel eigenlijk ook niet meer met FIRS. Voor mij is de uitdaging om zoveel mogelijk treinen op zo weinig mogelijk spoor te proppen en dat gaat net zo goed met de standaard industrieën eigenlijk. | |
voederbietel | dinsdag 12 november 2013 @ 22:38 |
http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectors Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar als je ze allemaal aan zet is het wel een beetje overdreven. | |
Irritatie100 | dinsdag 12 november 2013 @ 22:42 |
Wellicht ooit eens proberen als ik uitgekeken ben op FIRS, maar dat zal nog wel even duren Momenteel ook in dat Nederland-scenario bezig, ben net klaar met dat iron ore mine rondje wat ik hiervoor zei en heb momenteel 5 miljoen euro op de bank dus begin nu aan de leukere projecten (zoals dat station bij de biorefinery die ik hiervoor postte). Uiteindelijke doel is om mijn home-town Vlaardingen uit te laten groeien tot grootste stad van Nederland | |
Sejt | woensdag 13 november 2013 @ 11:30 |
OpenTTD met FIRS. * Sejt is ook weer begonnen. | |
Peter | woensdag 13 november 2013 @ 11:32 |
Wat is FIRS? | |
Droopie | woensdag 13 november 2013 @ 12:24 |
Hallo.. ik lig in het ziekenhuis momenteel. Is het mogelk om via een via proxy dit spel binnen te halen? Ik kom zover dat de het programma het zover komt, tot hij zegt dat hij graphics moet downloaden. Dan loop ik vast.. iemand die hulp kan bieden of de complete bestanden kan emailen? | |
Sejt | woensdag 13 november 2013 @ 12:31 |
Zie: http://wiki.openttd.org/FIRS | |
Gray | woensdag 13 november 2013 @ 14:15 |
Sterkte. Als je de instructies van de openttd website opvolgt lukt het zo. Uiteindelijk heb je vier zipjes die je moet uitpakken en 3 daarvan gaan uiteindelijk in de andere. | |
SosuaCafe | woensdag 13 november 2013 @ 14:31 |
op een servertje. Jammer dat de tijd zo enorm snel gaat ingame. Binnen een paar dagen zit je al in 2059. Als ze daar nou eens een fix voor hadden. | |
MaxMark | woensdag 13 november 2013 @ 14:34 |
Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauze | |
mschol | woensdag 13 november 2013 @ 14:40 |
yup | |
SosuaCafe | woensdag 13 november 2013 @ 14:43 |
Mja. Maar de opeenvolging van steam naar diesel, electra etc is te rap imho. | |
MaxMark | woensdag 13 november 2013 @ 14:50 |
Je zou het eigenlijk moeten kunnen instellen, à la Civilization, hoe snel je de tijd wil laten gaan (Normal, Epic, etc). Zou leuk zijn | |
mschol | woensdag 13 november 2013 @ 14:53 |
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn ) Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1 Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1) Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2 maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock.. hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?) Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi | |
JaimyLee | woensdag 13 november 2013 @ 14:58 |
Ik heb echt ongelofelijke zin om een nieuwe wereld te beginnen, maar ik zie zo erg op tegen het veel treinen hebben en dan als je een nieuwe spoorsoort krijgt, ALLES opnieuw te moeten doen.. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 13 november 2013 @ 15:00 |
Combi heb je vrijwel nooit nodig, bij spoor 3 heb je ook een pre-signal nodig. Dan blijft de trein van spoor 3 ook netjes voor dat pre-signal wachten totdat er een perron vrij is voordat die de wisselstraat in rijdt. Exit-signalen heb je voor de perrons nodig, niet bij spoor 2, dat mag een gewoon sein zijn. Heel simpel gezegd: je wilt dat er geen treinen je wisselstraat inrijden als ze er niet direct uit kunnen (= perron inrijden). Je zet pre-signals neer waar ze veilig kunnen wachten (spoor 1 en 3), je zet exit signals neer op de sporen waar je de beschikbaarheid van wilt checken. | |
Irritatie100 | woensdag 13 november 2013 @ 15:01 |
Spoor 1: one way path signal Spoor 2: gewoon blocksignal Spoor 3: path signal Bij de uitgangen van de station path signal, gericht naar het station. | |
MaxMark | woensdag 13 november 2013 @ 15:01 |
Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig). | |
JaimyLee | woensdag 13 november 2013 @ 15:08 |
Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan? | |
MaxMark | woensdag 13 november 2013 @ 15:10 |
Alle treinen naar depots sturen, en nieuwe depots naast de oude zetten. Dan nieuwe trein bouwen en order simpelweg kopiëren van de oude (verwijderen en vervangen door trein met zelfde orders kan alleen met treinen van zelfde spoortype). Misschien dat het nog sneller kan, maar zo deed ik het vroegah. | |
Droopie | woensdag 13 november 2013 @ 15:51 |
bedankt.. gelukkig niets ernstigs. mocht iemand de bestanden voor mij in kunnen pakken en een kleine uitleg kunnen sturen.. zou dat echt tof zijn!! het wil door die kutproxy niet echt lukken... games, porno en goksites hebben ze geblokkeerd | |
ArnosL | woensdag 13 november 2013 @ 15:57 |
Gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat | |
cherrycoke | woensdag 13 november 2013 @ 17:00 |
obvious bottleneck oplossingen? | |
JaimyLee | woensdag 13 november 2013 @ 18:12 |
Ik snap dat schermpje dat je krijgt als er een nieuw voertuig is niet. Er word een voertuig gepresenteerd en je kan kiezen of je hem een tijdje wilt hebben voordat hij wereldwijd word gereleased, maar dat kost verder geen geld. Waarom zou je het niet doen? | |
mschol | woensdag 13 november 2013 @ 18:18 |
je weet de betrouwbaarheid niet :p | |
JaimyLee | woensdag 13 november 2013 @ 18:39 |
Ah dan maakt het dus niet uit voor me De instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnen | |
mschol | woensdag 13 november 2013 @ 18:40 |
ik speel wel zi dat treinen e.d kapot gaan, anders is het echt niet leuk meer | |
Peter | woensdag 13 november 2013 @ 19:01 |
In meer tunnels zodat ze naast elkaar kunnen wachten op een vrij perronspoor . | |
Irritatie100 | woensdag 13 november 2013 @ 19:30 |
Schijnt ook een patch te zijn die signals in een tunnel/op een brug simuleert waardoor je dus geen file krijgt. Weet alleen niet of je dat wilt gebruiken Zelf heb ik het niet, maar ik gebruik wel regelmatig non-track tiles om industrieën dicht bij elkaar te koppelen aan 1 station, zodat ik niet meerdere stations en aftakkingen hoef te bouwen ook niet 100% eerlijk | |
cherrycoke | woensdag 13 november 2013 @ 21:01 |
fok! server staat bijna vol ik gebruik nu 90% van de oil | |
Irritatie100 | vrijdag 15 november 2013 @ 11:06 |
Ik wilde ergens een eindproduct (petrol) ophalen en dat naar een machine shop brengen, zodat die daar engeneering supplies van kunnen maken. Nou is er al een machine shop die ik aan het gebruiken ben, dus ik dacht ik stuur die petrol daar naar toe, dan heb ik iig nog wat aan die supplies. Vanwege de afstand wilde ik het per vliegtuig vervoeren. De biorefinery is namelijk bij Roosendaal en de machine shop bij Stadskanaal (ik speel op die Nederland-map). Probleem is dat de Boeing 747 het vliegtuig met de hoogste range is die petrol kan vervoeren. Alleen zelfs die haalt deze afstand niet. Dus de grote vraag is, wat zouden jullie doen? Het vliegtuig een tussenlanding laten maken of alles per trein vervoeren? | |
Peter | vrijdag 15 november 2013 @ 11:22 |
Per trein, en dan hele lange treinen . | |
mschol | vrijdag 15 november 2013 @ 11:29 |
levert het, naast de extra inkomsten, wat extra's op om een volledige productketen te vervoeren (bonussen wellicht ofzo?) in openttd heb ik mij nooit geroepen gevoeld om een volledige productketen te vervoeren (t/m het afleveren van het eind product) | |
Irritatie100 | vrijdag 15 november 2013 @ 11:32 |
In FIRS heb je er wel wat aan om de hele keten te doen, want dan krijg je aan het eind die supplies om daarmee weer de productie van de oorspronkelijke grondstof flink te verhogen. In het origineel heb je er volgens mij weinig aan idd. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 16 november 2013 @ 21:19 |
Is er ook een mogelijkheid om extra kleuren toe te voegen. Ben wel een beetje uitgekeken op de huidige kleuren. | |
mschol | zaterdag 16 november 2013 @ 21:54 |
kleuren van wat, treinen? er zijn complete skin pakketten beschikbaar als ik mij niet vergis.. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 16 november 2013 @ 23:14 |
je eigen bedrijfskleuren. | |
voederbietel | zondag 17 november 2013 @ 00:10 |
Na jaren voor mezelf treintjes te hebben gebouwd ben ik nu pas eigenlijk mezelf een beetje in de mp aan het verdiepen. Wat is dat leuk! Ik was vanavond bezig met een city builder city en dat voegt eindelijk ook eens een echt doel toe aan het spel . | |
Peter | dinsdag 19 november 2013 @ 18:46 |
Bart, een andere map op de server doen? 1 die net iets groter is? | |
Bart | dinsdag 19 november 2013 @ 18:46 |
Prima . | |
Peter | dinsdag 19 november 2013 @ 18:47 |
tnx | |
Bart | dinsdag 19 november 2013 @ 18:48 |
Ook maar ff updaten naar laatste stable . | |
Peter | dinsdag 19 november 2013 @ 18:49 |
1.3.2 aan het installeren nu | |
Irritatie100 | dinsdag 19 november 2013 @ 19:00 |
Misschien vanavond eens een blik werpen op de server. Benieuwd of ik ook zónder FIRS snel winst weet te behalen | |
Afhaalchinees | donderdag 21 november 2013 @ 17:19 |
Klopt het dat ik niet op de FOK! server kan? Er staat Versie niet gelijk, Wou ff rondkijken Heb het al [ Bericht 18% gewijzigd door Afhaalchinees op 21-11-2013 17:34:15 ] | |
voederbietel | donderdag 21 november 2013 @ 19:05 |
Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput. Ik had geprobeerd met !reset de boel te verwijderen maar dat werkt bij jouw server niet geloof ik. | |
Bart | donderdag 21 november 2013 @ 19:07 |
Done | |
voederbietel | donderdag 21 november 2013 @ 19:21 |
Dank u, beginnen we weer gewoon opnieuw . Liep een beetje vast op de stationsomvang, had mezelf volledig ingebouwd omdat er toch geen stations bij konden maar wel stug treintjes door bouwen, recept voor ongein . | |
mickeyD | vrijdag 22 november 2013 @ 09:20 |
ja t zag er leuk uit, tot je dr aan ging knutselen gisteren.. toen was de record spits van vorige winter er niets bij | |
Tjarda010 | vrijdag 22 november 2013 @ 19:21 |
Wouw topic sluit auto matichs over 5 posts | |
Tjarda010 | zaterdag 23 november 2013 @ 11:07 |
ik wil heel graag op de fok server maar krijg telkens netwerk verbeding kwijt wie weet hoe dat komt | |
Peter | zaterdag 23 november 2013 @ 14:43 |
Te trage verbinding icm grote map... Alle andere downloads in huis ff een minuutje uitzetten. | |
Tjarda010 | zaterdag 23 november 2013 @ 18:43 |
zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo... | |
Peter | zaterdag 23 november 2013 @ 18:52 |
De map blijft groter worden tot de server gereset is.. | |
Tjarda010 | zaterdag 23 november 2013 @ 19:04 |
ik blijf bij de 2.12mb hangen en dat is alleen bij fok server bij andere servers map van 2034 bij 2034 en kan ik gewoon jionen helemaal vol |