De treinen op de bovenste 2 sporen halen de kool (en het ijzererts) weg en brengen dat naar een steel-mill, de treinen op de onderste 2 sporen brengen engineering supplies (ik speel met FIRS).quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:55 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.
Bedoel je bij mij? Ik heb het altijd zo gedaan met one-way signals, zodat de blokken klein blijven en er veel treinen achter elkaar kunnen rijden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:57 schreef mickeyD het volgende:
trouwens, ff wat "kommentaar"
wat een wildgroei aan seinen!
totaal overbodig allemaal..
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..quote:Op maandag 11 november 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Mijn 'rotonde'
Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen
[ afbeelding ]
Omdat ie helemaal in extase was met z'n echte knooppuntquote:Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijkquote:Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.quote:Op maandag 11 november 2013 14:26 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijkDit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinenquote:Op maandag 11 november 2013 16:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan..
Ok, ik speel eigenlijk vrijwel altijd met de Dutch trainset en daar gaat de snelste trein 430, dus ik heb er geen last van eigenlijkquote:Op maandag 11 november 2013 16:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen.
hmm. Klopt wel, maar ik laat het denk ik toch nog zo. Ik vind het er tof uitzien, en met de bruggen verliezen ze maar 30km/h, die ze er alweer bij hebben voordat ze van de rotonde afzijn.quote:Op maandag 11 november 2013 15:53 schreef Peter het volgende:
[..]
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.
Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel.
proberen, proberen, proberenquote:Op maandag 11 november 2013 18:34 schreef d4v1d het volgende:
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo![]()
Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.quote:Op maandag 11 november 2013 20:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten?
En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?).
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.quote:Op maandag 11 november 2013 21:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.
Vind ik zelf ook handiger.quote:Op maandag 11 november 2013 22:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.
Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen.
[ afbeelding ]
Ja, sowieso, maar anders past het niet op de paintquote:Op maandag 11 november 2013 22:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zou de haakse bochten eruit halen.
Als het goed is niet.quote:Op maandag 11 november 2013 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |