abonnement Unibet Coolblue
pi_121893272


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_121893288
Game on!
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_121894051
Ow wat een bazen spel was dit toch... pfff helemaaaal grijs gespeeld... _O_ _O_
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:07:23 #4
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121895033
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:20 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

FIRS?
Wordt de drempel weer zo hoog voor een hoop mensen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:08:33 #5
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121895069
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Wordt de drempel weer zo hoog voor een hoop mensen.
;( Ok. Moet ik uitloggen?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:09:03 #6
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121895084
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:08 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

;( Ok. Moet ik uitloggen?
Nee hoor. Je wordt er vanzelf uitgeknald als ik de server reset :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:13:36 #7
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121895252
En waarom ben ik 75 % opgekocht zonder een handtekening van mijn kant ? }:|
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121896740
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef SosuaCafe het volgende:
En waarom ben ik 75 % opgekocht zonder een handtekening van mijn kant ? }:|
handtekeningen zijn alleen voor bureaucratische bedrijven..
pi_121898487
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef SosuaCafe het volgende:
En waarom ben ik 75 % opgekocht zonder een handtekening van mijn kant ? }:|
Vijandige overname O-)
dag
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:49:31 #10
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121898853
Hoe ga je dat tegen? Iedereen op die server was eigendom van een ander?

Dan moet je wel veel uren maken, anders red je het nooit tegen iemand die meer tijd heeft als jijzelf.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121900662
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:49 schreef SosuaCafe het volgende:
Hoe ga je dat tegen? Iedereen op die server was eigendom van een ander?

Dan moet je wel veel uren maken, anders red je het nooit tegen iemand die meer tijd heeft als jijzelf.
Als je als eerste heel groot en waardevol wordt, heeft niemand meer geld om je op te kopen. Maar je kan er niets mee hoor. Hooguit later weer verkopen en dan de winst/waardestijging meepakken.
dag
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:37:49 #12
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121901195
Aha. Nou we zien wel. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121905423
Server reset lijkt me prima :Y.
dag
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:57:31 #14
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121910645
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:47 schreef Peter het volgende:
Server reset lijkt me prima :Y.
Ja, ik ben wel een beetje uitgekeken.
pi_121912389
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Vijandige overname O-)
wat niet kan in MP (gelukkig) :P
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:25:34 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121912697
Reset dan maar. Geen boten en vliegtuigen dit potje!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121938601
Ik kan momenteel niet in de game op de Fok! server komen. Tijdens het laden verlies ik steeds de verbinding. Andere servers kan ik wel gewoon bereiken.

Inmiddels gelukt :)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_122004706
Gebruikt er iemand van jullie vluchtdepots voor zijn stations?
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 21:49:36 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122006011
Wat zijn vluchtdepots?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122006354
een manier om treinen, die moeten wachten voor ze een station binnen kunnen, op te vangen zonder dat ze alle blokkeren. zie ook http://wiki.openttd.org/Spoorwegstation/Nl#Vlucht_depot
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:00:17 #21
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122006613
Dat is echt zo slecht :D. Als er treinen staan te wachten moet je je station uitbreiden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122006688
Slecht is het zeker ja, treinen gaan gewoon doodleuk in de rij staan :P
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:03:58 #23
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122006807
Vroegah, toen er nog geen pre-signals waren (en dus al helemaal geen pbs), maakte ik wel lussen. Maar dat is echt al een eeuwigheid geleden :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122006937
Aha thanks, ik ga eens kijken wat ik mezelf aangeleerd krijg :P
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:19:31 #25
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122007722
Waarom zou je vluchtdepots maken? :?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_122008462
Omdat ik het idee had dat het handig was, klinkt dat raar?
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:35:10 #27
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122008656
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:32 schreef PasKai het volgende:
Omdat ik het idee had dat het handig was, klinkt dat raar?
Neehoor, dat mag jij denken van mij. 14.gif

Zelf zie ik het nut er niet van.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:45:30 #28
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_122009285
Is er al een reset geweest? :)
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  vrijdag 25 januari 2013 @ 06:34:00 #29
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122018204
Gvd. 80 jaar een stel treinen stil gestaan, omdat er 1 sein verkeerd stond. :(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 25 januari 2013 @ 06:47:35 #30
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122018238
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:45 schreef Rockiejj het volgende:
Is er al een reset geweest? :)
Ja.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122020510
Gisteren ook maar eens effe een bedrijfje gestart , helaas maar kort kunnen spelen.
Vanavond maar eens kijken hoe het er voor staat als ik thuis ben van m'n werk :)
- Djehoetie / Jehuty -
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:22:44 #32
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122037178
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 06:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Gvd. 80 jaar een stel treinen stil gestaan, omdat er 1 sein verkeerd stond. :(
_O- :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_122037853
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 06:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Gvd. 80 jaar een stel treinen stil gestaan, omdat er 1 sein verkeerd stond. :(
Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is :@.
dag
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:09:42 #34
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122038994
Je krijgt toch ook een melding dat je trein verdwaald is als hij zijn doel niet kan bereiken?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_122039010
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Je krijgt toch ook een melding dat je trein verdwaald is als hij zijn doel niet kan bereiken?
kan je uitzetten volgens mij
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:11:31 #36
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122039052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:10 schreef mschol het volgende:

[..]

kan je uitzetten volgens mij
Dat zal wel inderdaad. Zou zelf niet weten hoe en waar, maar da boeit me ook niet zo.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:15:09 #37
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122039177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is :@.
ja ik ben een doorlopend traject aan het maken. Voeg iedere keer zijtakken toe. Even niet goed opgelet. 100.000 seinen plaatsen is wel een stomvervelend werkje.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_122039992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is :@.
Dit idd. Venstertje openen en vastpinnen, zodat het niet verdwijnt bij het indrukken van de delete-knop 8-)
pi_122040099
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:15 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

ja ik ben een doorlopend traject aan het maken. Voeg iedere keer zijtakken toe. Even niet goed opgelet. 100.000 seinen plaatsen is wel een stomvervelend werkje.
ctrl/alt en dan klikken slepen.. kan je op de hele route automatisch repeterend seinen zetten
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:54:36 #40
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122040493
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:43 schreef mschol het volgende:

[..]

ctrl/alt en dan klikken slepen.. kan je op de hele route automatisch repeterend seinen zetten
enig idee hoeveel ik er heb neergezet zonder dit. |:(

Zal het wel vergemakkelijken! ^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_122040744
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:54 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

enig idee hoeveel ik er heb neergezet zonder dit. |:(

Zal het wel vergemakkelijken! ^O^
En dan bij de instellingen even instellen om de hoeveel vakjes je ze wilt.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:01:55 #42
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122040768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En dan bij de instellingen even instellen om de hoeveel vakjes je ze wilt.
tsja. Meestal doe ik 5 of 6. Wat is gebruikelijk?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_122040794
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:01 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

tsja. Meestal doe ik 5 of 6. Wat is gebruikelijk?
Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok.
pi_122100152
Ik vroeg me af of we ook ooit eens een City Builder-mode een keer kunnen doen :@
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_122101288
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok.
maar dan heb je hele kleine blokjes
afhankelijk van de grootte van de treinen: ik doe bij treinen die 5 lang zijn seinen om de 4 of 5 vakjes
  zondag 27 januari 2013 @ 09:24:16 #47
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122102859
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok.
Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 27 januari 2013 @ 09:25:35 #48
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122102873
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier.
tsja. Heb nu een ergens een foutje in mijn track zitten waardoor ze steeds vastlopen. Nog geen fout kunnen vinden tbh.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 27 januari 2013 @ 09:26:38 #49
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122102881
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:25 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

tsja. Heb nu een ergens een foutje in mijn track zitten waardoor ze steeds vastlopen. Nog geen fout kunnen vinden tbh.
Stukje spoor zonder bovenleiding of sein dat verkeerd om staat zijn de meestvoorkomende foutjes :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122104858
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier.
Uiteraard de afstand aanpassen als de situatie er om vraagt.
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:13:05 #51
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122840271
Ik was dit topic even kwijt, maar heb het weer gevonden. :)

Is er trouwens een download, die beschikt is voor FIRS, met wegvoertuigen (zoals bijvoorbeeld paardentrammen of zo) vanaf 18xx. Zodat ik al eerder kan beginnen met wagentjes. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_122840757
Ik ga ff in de server *O*
pi_122864749
Een idee wat zomaar naar boven popte:

Misschien tof als je een server hebt, waarin sim City en Transporttycoon gecombineerd worden.

Steden zijn op zichzelf een stad, maar hebben stations voor goederen en passagiers nodig. En moeten dus in overleg met spoorbouwers of via aanbestedingen een spoor krijgen om te groeien. Spoor/tram/bus bouwers van TTD willen geld verdienen en kunnen net als in de huidige TTD steden paaien om er stations te bouwen.

Sim City heeft al een realistische spel & leervariant. Een combinatie van deze twee spellen lijkt mij wel tof.
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:48:10 #54
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122867145
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:36 schreef bibaboerderij het volgende:
Een idee wat zomaar naar boven popte:

Misschien tof als je een server hebt, waarin sim City en Transporttycoon gecombineerd worden.

Steden zijn op zichzelf een stad, maar hebben stations voor goederen en passagiers nodig. En moeten dus in overleg met spoorbouwers of via aanbestedingen een spoor krijgen om te groeien. Spoor/tram/bus bouwers van TTD willen geld verdienen en kunnen net als in de huidige TTD steden paaien om er stations te bouwen.

Sim City heeft al een realistische spel & leervariant. Een combinatie van deze twee spellen lijkt mij wel tof.
leef je uit...
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_122940293
Vraag me af of er nog veel servers zijn die niet zo snel gereset worden en waar je de tijd krijgt om te bouwen etc. Meeste resetten na paar uur al :(
pi_122940619
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:00 schreef MolFan het volgende:
Vraag me af of er nog veel servers zijn die niet zo snel gereset worden en waar je de tijd krijgt om te bouwen etc. Meeste resetten na paar uur al :(
de server die bart draai(de) die bleef vrij lang online..
  zaterdag 16 februari 2013 @ 08:18:40 #57
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122942460
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:15 schreef mschol het volgende:

[..]

de server die bart draai(de) die bleef vrij lang online..
Nog steeds hoor :P.



Gestart 2029, nu 2249
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122957029
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Nog steeds hoor :P.

[ afbeelding ]

Gestart 2029, nu 2249
Ja niet echt leuk om nu nog te joinen zeg maar :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:37:44 #59
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122969395
:X Alle industrie is opeens verdwenen. Speel FIRS en zit nu in 2031.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:45:21 #60
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122969778
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
:X Alle industrie is opeens verdwenen. Speel FIRS en zit nu in 2031.
recessie of ongunstig belasting klimaat.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:45:55 #61
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122969792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:45 schreef trigt013 het volgende:

[..]

recessie of ongunstig belasting klimaat.
Ja, maar dan toch niet gelijk alle industrieën, maar dan ook echt alles.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:46:33 #62
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122969818
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ja, maar dan toch niet gelijk alle industrieën, maar dan ook echt alles.
ik maak een grapje
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:50:27 #63
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_123179838
Is er een mogelijkheid om inflatie ongedaan te maken? Ik kwam er na een tijdje pas achter dat inflatie er was en uitgezet kon worden waardoor ik nu dus wel een deel inflatie mee heb gemaakt en niet weet hoe goed mijn winsten te vergelijken zijn met die van anderen.
Ik maag nu per jaar zo'n 800 miljoen winst :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:58:59 #64
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123180375
Nee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:00:53 #65
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_123180503
:'(
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:01:09 #66
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_123180526
Is verder 800 miljoen veel per jaar? :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:02:33 #67
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123180626
Voor 1 trein: ja. Voor 1337 treinen en 450 vliegtuigen: nee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:05:05 #68
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_123180790
Zou wel heel tof zijn om 800 miljoen met 1 trein te halen :9
400 treinen, 45 wegvoertuigen, 35 schepen, 4 vliegtuigen
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_123217666
ben na iets van 5 maanden ofzo weer met het spel aan de bak gegaan. is en blijft een verslavend spel. heb nu een game met al aardig wat treinen. ik had allemaal losse sporen (station naar station) en was er best trots op totdat ik op de server keek.... bij jullie is het een groot net. ik kan uren kijken naar die prachtige ingewikkelde trajecten. hoe krijgen jullie dat voor elkaar?en hoe kan het dat het nooit vastloopt.

en nog een vraag ik wil niet afkraken ofzo maar wat is hier praktisch nut van?




[ Bericht 1% gewijzigd door JTT op 22-02-2013 20:04:40 ]
pi_123218489
nog even een toevoeging: volgensmij loop ik ver achter. nog een vraag: hoe krijgen jullie die winst van treinen zo hoog. het hoogste wat ik ooit haalde was iets in de 14.000...
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:16:51 #71
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123218735
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:12 schreef JTT het volgende:
nog even een toevoeging: volgensmij loop ik ver achter. nog een vraag: hoe krijgen jullie die winst van treinen zo hoog. het hoogste wat ik ooit haalde was iets in de 14.000...
grote afstanden
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_123223533
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:54 schreef JTT het volgende:
ben na iets van 5 maanden ofzo weer met het spel aan de bak gegaan. is en blijft een verslavend spel. heb nu een game met al aardig wat treinen. ik had allemaal losse sporen (station naar station) en was er best trots op totdat ik op de server keek.... bij jullie is het een groot net. ik kan uren kijken naar die prachtige ingewikkelde trajecten. hoe krijgen jullie dat voor elkaar?en hoe kan het dat het nooit vastloopt.

en nog een vraag ik wil niet afkraken ofzo maar wat is hier praktisch nut van?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik gok dat er een zooi olievelden waren die niet gedekt konden worden door 1 station..
pi_123233066
zullen dan toch niet allemaal verdwenen zijn? zeker niet met goede stations erbij.
pi_123233124
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:16 schreef Bart het volgende:

[..]

grote afstanden
ok ga ik ook eens proberen. maar hoe krijg je zo'n mooi net van sporen. ik heb allemaal losse sporen van plaats naar plaats en die zijn niet met elkaar verbonden. ik zou natuurlijk wel een net kunnen maken maar dan wordt het grootste gedeelte waarschijnlijk niet gebruiktof alles loopt vast. wat is jullie manier van treinen bouwen en orders geven? ik vind ingewikkelde spoorwegen namelijk prachtig en wil het zelf ook kunnen maken.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 08:58:29 #75
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123233162
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 08:51 schreef JTT het volgende:

[..]

ok ga ik ook eens proberen. maar hoe krijg je zo'n mooi net van sporen. ik heb allemaal losse sporen van plaats naar plaats en die zijn niet met elkaar verbonden. ik zou natuurlijk wel een net kunnen maken maar dan wordt het grootste gedeelte waarschijnlijk niet gebruiktof alles loopt vast. wat is jullie manier van treinen bouwen en orders geven? ik vind ingewikkelde spoorwegen namelijk prachtig en wil het zelf ook kunnen maken.
een main lijn met afsplitsingen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123233296
super goeie tip. trein komt bij de afslag vandaan, gaat de main lijn op, en gaat er weer af waar hij moet zijn. maar dan loopt bij mij alles vast
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:53:35 #77
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_123235577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:17 schreef JTT het volgende:
super goeie tip. trein komt bij de afslag vandaan, gaat de main lijn op, en gaat er weer af waar hij moet zijn. maar dan loopt bij mij alles vast
Ik maak seinposten en zorg dat ze nergens hoeven af te remmen of kruisen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_123239995
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:17 schreef JTT het volgende:
super goeie tip. trein komt bij de afslag vandaan, gaat de main lijn op, en gaat er weer af waar hij moet zijn. maar dan loopt bij mij alles vast
Dan iets eerder laten afsplitsen van de mainline. Als je station niet alles tegelijk aan kan..
dag
pi_123240236
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 08:43 schreef JTT het volgende:
zullen dan toch niet allemaal verdwenen zijn? zeker niet met goede stations erbij.
mijn ervaring is dat industrieeen, ondanks de hoeveelheid getransporteerde goederen, op ten duur gewoon sluiten..
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:42:23 #80
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_123244122
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:48 schreef mschol het volgende:

[..]

mijn ervaring is dat industrieeen, ondanks de hoeveelheid getransporteerde goederen, op ten duur gewoon sluiten..
dat moet je voor een stabiele economie kiezen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_123245962
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:42 schreef trigt013 het volgende:

[..]

dat moet je voor een stabiele economie kiezen.
het is op de fok! server.
pi_123246081
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan iets eerder laten afsplitsen van de mainline. Als je station niet alles tegelijk aan kan..
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:53 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik maak seinposten en zorg dat ze nergens hoeven af te remmen of kruisen.
beide (en alle anderen) bedankt voor alle tips ik ga hiermee aan de gang.
zal wat screens maken als het af is
pi_123249733
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:38 schreef JTT het volgende:

[..]

[..]

beide (en alle anderen) bedankt voor alle tips ik ga hiermee aan de gang.
zal wat screens maken als het af is
Ik zie dat je een bedrijf op de server hebt gestart. Zet er wel ff een wachtwoord op :Y.
dag
pi_123273483
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik zie dat je een bedrijf op de server hebt gestart. Zet er wel ff een wachtwoord op :Y.
per ongeluk wou ik eigenlijk niet maar krijg hem niet meer weg
  zondag 24 februari 2013 @ 14:23:42 #85
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123276167
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_123281412
quote:
99s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef Bart het volgende:
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
Yep :Y
dag
pi_123290697
quote:
99s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef Bart het volgende:
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
zeker weten! ik kan de server niet eens meer in. dan krijg ik dit:

waarschijnlijk omdat de kaart zo vol staat

erg vervelend
pi_123332391
Ik had net in een netwerkgame 25% aandelen gekocht in iemand zijn bedrijf maar wat is het nut hiervan aangezien ik bij mijn inkomsten niet 25% van zijn inkomsten zie verschijnen of iets dergelijks.
pi_123332797
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:49 schreef MolFan het volgende:
Ik had net in een netwerkgame 25% aandelen gekocht in iemand zijn bedrijf maar wat is het nut hiervan aangezien ik bij mijn inkomsten niet 25% van zijn inkomsten zie verschijnen of iets dergelijks.
stel je voor: een bedrijf is 1000000 waard, en jij koopt 50%. dat kost je dus 500000. als een bedrijf groeit,wordt het steeds meer waard. als dat bedrijf na een tijd meer (in dit voorbeeld 2000000) waard is, een jij verkoopt de aandelen (die zijn dan ook meer waard), krijg je er dus 1000000 voor. het is dus kopen>wachten>verkopen>winst.
pi_123341925
iki heb nu een probleem wat niks met treinen te maken heeft. ik heb een stuk of 50 olietankers varen. ik ben inmiddels al meer dan 300 jaar verder en nu hebben ze ineens problemen. ik kreeg een berichtje: schip ... heeft een lege order. heb ik een nieuwe order naar een ander platform gestuurd. klaar dacht ik. maar niet heus. nu moet ik om de 15 min. (ongeveer) een schip nieuwe orders geven. hoe komt dit? zo snel zullen die olievelden toch ook niet allemaal falliet gaan?
dit wordt heel irritant... :(

note: ik wil geen stabiele economie want dan groeit het ook niet meer en kan ik nooit volle winst draaien.
pi_123342515
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:39 schreef JTT het volgende:
iki heb nu een probleem wat niks met treinen te maken heeft. ik heb een stuk of 50 olietankers varen. ik ben inmiddels al meer dan 300 jaar verder en nu hebben ze ineens problemen. ik kreeg een berichtje: schip ... heeft een lege order. heb ik een nieuwe order naar een ander platform gestuurd. klaar dacht ik. maar niet heus. nu moet ik om de 15 min. (ongeveer) een schip nieuwe orders geven. hoe komt dit? zo snel zullen die olievelden toch ook niet allemaal falliet gaan?
dit wordt heel irritant... :(

note: ik wil geen stabiele economie want dan groeit het ook niet meer en kan ik nooit volle winst draaien.
Oliebronnen raken soms leeg..
dag
  maandag 25 februari 2013 @ 21:35:53 #92
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_123345386
de winst neemt toe gelang de afstand van de trein, is de winst bepaald op de afstand van de twee stations of op de afstand die de trein aflegt?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_123445933
quote:
99s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef Bart het volgende:
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
Was ie alweer gereset ? :)

Moet zeggen dat ik al een tijdje niet meer ingelogd had.
Had zoveel geld...wist niet meer wat ik moest doen lol.
- Djehoetie / Jehuty -
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:50:47 #94
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123462305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:07 schreef Altron het volgende:
Was ie alweer gereset ?
Nu net :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:52:17 #95
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123462373
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:35 schreef trigt013 het volgende:
de winst neemt toe gelang de afstand van de trein, is de winst bepaald op de afstand van de twee stations of op de afstand die de trein aflegt?
Afstand tussen de stations.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:58:46 #96
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124219804
Ik ben het ook weer gaan spelen *O* :@
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124248967
quote:
17s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik ben het ook weer gaan spelen *O* :@
Blijft een geweldig spel.
Al moet ik zeggen dat het wel wat saai begint te worden als je al een paar miljard op de bank heb staan en 90% van de map al volgebouwd is... :P
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:59:58 #98
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124251561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:53 schreef Altron het volgende:

[..]

Blijft een geweldig spel.
Al moet ik zeggen dat het wel wat saai begint te worden als je al een paar miljard op de bank heb staan en 90% van de map al volgebouwd is... :P
Uhm ja zover ben ik nog lang niet :@

Seinen :'(

[ Bericht 6% gewijzigd door Huppelmuts op 19-03-2013 15:34:17 ]
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124253911
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:59 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Uhm ja zover ben ik nog lang niet :@

Seinen :'(
Je weet dat je de hele rails in 1x van seinen kan voorzien hé ?
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:14:17 #100
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124254342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:03 schreef Altron het volgende:

[..]

Je weet dat je de hele rails in 1x van seinen kan voorzien hé ?
Klopt maar dan nog snap ik er maar bar weinig van :@
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124254446
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Klopt maar dan nog snap ik er maar bar weinig van :@
lol :)

Wat lukt er niet dan ?
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:20:06 #102
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124254578
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:16 schreef Altron het volgende:

[..]

lol :)

Wat lukt er niet dan ?
Oh komt wel joh.
Ik heb nog niet echt door waar ik sein moet plaatsen enz :P

Ik denk niet dat er een carrière bij pro-rail voor me is weggelegd :P
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124254893
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:20 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Oh komt wel joh.
Ik heb nog niet echt door waar ik sein moet plaatsen enz :P

Ik denk niet dat er een carrière bij pro-rail voor me is weggelegd :P
hehe :)

Ja tis effe uitvogelen.
Ik gebruik alleen die standaard seinen eigenlijk en dan laat ik ze in een rondje rijden , werkt prima.

Zal vanavond weer eens even inloggen om te kijken of m'n bedrijf nog winst maakt :P
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:32:55 #104
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124255026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:29 schreef Altron het volgende:

[..]

hehe :)

Ja tis effe uitvogelen.
Ik gebruik alleen die standaard seinen eigenlijk en dan laat ik ze in een rondje rijden , werkt prima.

Zal vanavond weer eens even inloggen om te kijken of m'n bedrijf nog winst maakt :P
Ik wacht nog wel even met op een server spelen, eerst even zorgen dat ik het spel weer snap :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124282274
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:32 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik wacht nog wel even met op een server spelen, eerst even zorgen dat ik het spel weer snap :D
Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu.
En dan kan je een beetje kijken hoe anderen het doen.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_124288556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef Altron het volgende:

[..]

Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu.
En dan kan je een beetje kijken hoe anderen het doen.
zo heb ik het gedaan inderdaad :P
vooral de in en uitgangsseinen vind ik een ramp, snap ze nog steeds niet 100% :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:37:25 #107
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124305117
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef Altron het volgende:

[..]

Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu.
En dan kan je een beetje kijken hoe anderen het doen.
Is op zich wel een idee :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:55:36 #108
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124325780
Wie is bedrijf 1 op de server?
En kan diegene mij leren hoe ik dit spel moet spelen :') :@
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:56:08 #109
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124325789
Wat snap je precies niet :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:58:53 #110
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124325851
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:56 schreef Bart het volgende:
Wat snap je precies niet :).
Seinen ^O^
Ik krijg het niet voor elkaar om met behulp van seinen meerdere treinen over 1 traject te laten rijden.
Laat staan dat ik een mainline met aftakkingen voor elkaar krijg!

Maar ik maak wel weer ff een scenario om daarin te prutsen :)
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:00:16 #111
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124325883
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:58 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Seinen ^O^
Ik krijg het niet voor elkaar om met behulp van seinen meerdere treinen over 1 traject te laten rijden.
Laat staan dat ik een mainline met aftakkingen voor elkaar krijg!

Maar ik maak wel weer ff een scenario om daarin te prutsen :)
Plaatjes in de OP bieden geen soelaas?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:01:11 #112
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124325901




Dit dus?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:03:39 #113
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124325953
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:00 schreef Bart het volgende:

[..]

Plaatjes in de OP bieden geen soelaas?
Is nog steeds abracadabra voor mij :'(
Ik zit ook met de wiki open maar ze werken gewoon niet bij mij zoals het zou moeten.
M'n trein blijft gewoon stilstaan of, nog erger, klapt gewoon op een andere trein :X
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:04:58 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124325975
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:03 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Is nog steeds abracadabra voor mij :'(
Ik zit ook met de wiki open maar ze werken gewoon niet bij mij zoals het zou moeten.
M'n trein blijft gewoon stilstaan of, nog erger, klapt gewoon op een andere trein :X
Maar bouw het eens exact na zoals op die plaatjes. Of kijk wat nou precies het verschil is met wat je nu hebt gebouwd. Of maak met ctrl-s een screenshot, en plaats die hier zodat wij kunnen kijken ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:05:49 #115
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124325989
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Maar bouw het eens exact na zoals op die plaatjes. Of kijk wat nou precies het verschil is met wat je nu hebt gebouwd. Of maak met ctrl-s een screenshot, en plaats die hier zodat wij kunnen kijken ;).
Goede, dat eens proberen!
Waar slaat dat stomme spel je screenshots op? :?

[ Bericht 9% gewijzigd door Huppelmuts op 21-03-2013 10:16:58 ]
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:23:04 #116
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124328053
Ik begin het te snappen *O*

Ik heb ook eindelijk treinen die winst maken *G*
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124514300
quote:
11s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:55 schreef Huppelmuts het volgende:
Wie is bedrijf 1 op de server?
En kan diegene mij leren hoe ik dit spel moet spelen :') :@
Heeft ie de naam Altron toevallig ? , geen idee wie dat is :p

Zie dat je het al redelijk door heb nu ;)
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 26 maart 2013 @ 10:55:49 #118
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124517120
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:41 schreef Altron het volgende:

[..]

Heeft ie de naam Altron toevallig ? , geen idee wie dat is :p

Zie dat je het al redelijk door heb nu ;)
Ja maar dan ga ik op de FOK!server kijken en dan raak ik weer ontmoedigd :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124517621
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:55 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ja maar dan ga ik op de FOK!server kijken en dan raak ik weer ontmoedigd :D
Lol :)

Maar daar kan je tenminste wel lekker een beetje rommelen en dingen uitproberen.
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:41:33 #120
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124522703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:14 schreef Altron het volgende:

[..]

Lol :)

Maar daar kan je tenminste wel lekker een beetje rommelen en dingen uitproberen.
Dat kan ik sowieso wel :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124600564
Ik ben hier dus ook mee begonnen en heb nu een lijn die ijzererts vervoert en eentje die kolen vervoert:



Ik haal telkens alle beschikbaar kolen en ijzererts op bij het station. Toch staat er niet dat ik 100% heb getransporteerd, maar veel minder, waardoor de productie niet toeneemt. Hoe kan dit?
gr gr
pi_124604656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:08 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben hier dus ook mee begonnen en heb nu een lijn die ijzererts vervoert en eentje die kolen vervoert:

[ afbeelding ]

Ik haal telkens alle beschikbaar kolen en ijzererts op bij het station. Toch staat er niet dat ik 100% heb getransporteerd, maar veel minder, waardoor de productie niet toeneemt. Hoe kan dit?
Er zijn vele factoren die invloed hebben op het percentage, helemaal 100% is volgens mij niet eens te doen. In dit geval kan het bij jou wel alvast helpen om te zorgen dat je te allen tijde een trein op het station hebt staan die cargo ophaalt. Dus al voordat er een volle vertrekt, moet er al een andere klaar staan om te laden.
Verder zien je spoor, station en signals er ook niet helemaal lekker uit, maar daar is ook genoeg documentatie over te vinden om dit te verbeteren :)
pi_124605027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Er zijn vele factoren die invloed hebben op het percentage, helemaal 100% is volgens mij niet eens te doen. In dit geval kan het bij jou wel alvast helpen om te zorgen dat je te allen tijde een trein op het station hebt staan die cargo ophaalt. Dus al voordat er een volle vertrekt, moet er al een andere klaar staan om te laden.
Verder zien je spoor, station en signals er ook niet helemaal lekker uit, maar daar is ook genoeg documentatie over te vinden om dit te verbeteren :)
Ah bedankt. Ik had nog niet door dat je kon instellen dat de trein moest wachten tot ie vol was. Bij mij reden de treinen halfvol in het rond!

En wat is er mis met mijn signals? Dat is juist het enige waarin ik me een beetje verdiept had. Volgens mij kan er niks botsen nu. Enige nadeel is dat ik misschien wat veel bochten en hoogteverschillen heb.
gr gr
  donderdag 28 maart 2013 @ 18:53:50 #124
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_124616777
Ik heb passagierstreinen in een grote 8 rijden. alleen komen ze uiteindelijk achter elkaar te rijden. Is er een manier dat ik ze op gelijkwaardige afstand van elkaar kan laten rijden?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_124626717
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?

Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:15:25 #126
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124626796
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:53 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb passagierstreinen in een grote 8 rijden. alleen komen ze uiteindelijk achter elkaar te rijden. Is er een manier dat ik ze op gelijkwaardige afstand van elkaar kan laten rijden?
http://wiki.openttd.org/Timetable
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:48:45 #127
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_124628611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:13 schreef Kermit. het volgende:
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?

Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
Vind ik ook wel leuk, krijg het alleen niet goed werkend onder W7.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:21:47 #128
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_124630297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:13 schreef Kermit. het volgende:
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?

Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
Ik ben vind de ouderwetse stijl van OpenTTD leuker :@ .

Zodra ik Half Life 1 uitgespeeld heb, dan kom ik wel weer eens kijken op de FOK! server :) .
  zaterdag 30 maart 2013 @ 00:49:25 #129
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_124672485
Nederland-scenario met FIRS en alle sets die 'Dutch' in de naam hebben :9~
pi_124824660
Ik heb afgelopen weekend het spel weer eens gedownload en geprobeerd. Ik kon nog steeds spelen zoals ik dat altijd gedaan had, maar ik weet 1 ding niet meer. Ik bouwde vroeger voor invoegende treinen een cirkel track waarin treinen op snelheid bleven rijden totdat er op het hoofd spoor plek was. Dan kon de trein op snelheid invoegen ipv uit stilstand. Wanneer er geen plek was ging de trein nog een rondje. Dit was zover ik nog weet met pre/exit signals.

Ik heb op internet gezocht en ik heb 't niet kunnen vinden. Weet iemand waar ik het over heb en ook nog hoe dit in zijn werking gaat?
pi_124826235
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:13 schreef Kermit. het volgende:
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?

Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
dies wel leuk, maar daar missen veel mensen de complexiteit van (Open)TTD
pi_124834840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:35 schreef mschol het volgende:

[..]

dies wel leuk, maar daar missen veel mensen de complexiteit van (Open)TTD
Ik heb gister weer Transport Giant gespeeld maar is inderdaad vele malen minder dan OpenTTD. Ik zoek trouwens een spel dat er erg op transport giant leek qua grafics maar qua besturing leek het erg op OpenTTD. In dit spel kan je zelf boerderijen maken en deze uitbreiden als er meer vraag was. Ik ben alle tycoon en transport games al afgegaan maar ben hem niet tegen gekomen.

Het is geen simutrans, railroad tycoon, openttd , transport giant of traffic giant.

Kunnen jullie mij helpen? :D
pi_124910084
quote:
5s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:30 schreef SimonBalk het volgende:
Ik heb afgelopen weekend het spel weer eens gedownload en geprobeerd. Ik kon nog steeds spelen zoals ik dat altijd gedaan had, maar ik weet 1 ding niet meer. Ik bouwde vroeger voor invoegende treinen een cirkel track waarin treinen op snelheid bleven rijden totdat er op het hoofd spoor plek was. Dan kon de trein op snelheid invoegen ipv uit stilstand. Wanneer er geen plek was ging de trein nog een rondje. Dit was zover ik nog weet met pre/exit signals.

Ik heb op internet gezocht en ik heb 't niet kunnen vinden. Weet iemand waar ik het over heb en ook nog hoe dit in zijn werking gaat?
Ik heb het al gevonden, het is een cyclotron voor de mensen die het ook willen weten.
pi_124911070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:04 schreef SimonBalk het volgende:

[..]

Ik heb het al gevonden, het is een cyclotron voor de mensen die het ook willen weten.
Heb je een screenshot? :@
dag
pi_124911295
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je een screenshot? :@
http://wiki.openttd.org/Railway_Designs#Cyclotrons

Ziet er complex uit zeg.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_124911396
Waarom zou je zoveel sporen maken? Als je 2 treinen op een route zet dan vervoeren ze alles wat een fabriek produceert.
pi_124911429
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:47 schreef Kermit. het volgende:
Waarom zou je zoveel sporen maken? Als je 2 treinen op een route zet dan vervoeren ze alles wat een fabriek produceert.
Als je een ringlijn door je land maakt en daarop alles aansluit kan het wel handig zijn ;)
dag
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:49:13 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124911446
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:47 schreef Kermit. het volgende:
Waarom zou je zoveel sporen maken? Als je 2 treinen op een route zet dan vervoeren ze alles wat een fabriek produceert.
In het begin ja.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_124912253
Kijk dit nou:
Is dit een nieuwe game op komst ofzo? Of gewoon een hobbyist die alles 3D maakt?

Oh en wtf:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_124919606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Kijk dit nou:
Is dit een nieuwe game op komst ofzo? Of gewoon een hobbyist die alles 3D maakt?

Oh en wtf:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die 3D versie maar gauw komen, ziet er tof uit :)
pi_124922322
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je een ringlijn door je land maakt en daarop alles aansluit kan het wel handig zijn ;)
Ik heb een ringlijn van 6 sporen breed en ik wil niet dat die treinen moeten stoppen voor inkomend verkeer. Dat was al gelukt maar dan kwamen de invoegende treinen wel tot stilstand. Met een cyclotron blijft ook de invoegende trein rijden en voegt hij in wanneer er ruimte is. Hierdoor blijft de trein op snelheid en kan je meer capaciteit halen uit je ring.

Meestal heb ik er 2. 1 voor hout naar de houtzagerij en 1 voor goederen van de houtzagerij naar een stad. Bij elk nieuw spel probeer ik weer meer ideeën mee te nemen van het vorige spel om zo steeds betere/efficiëntere track designs te maken
pi_124947596
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Kijk dit nou:
Is dit een nieuwe game op komst ofzo? Of gewoon een hobbyist die alles 3D maakt?

Oh en wtf:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de yt comment geeft ie aan dat hij het zelf maakt;) maar alles op dezelfde manier laat bewegen als in OTTD
pi_125317141
Ik heb een station wat hout accepteert terwijl er helemaal geen houtzagerij in de buurt staat.
Hoe kan dit?
pi_125317173
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:44 schreef JTT het volgende:
Ik heb een station wat hout accepteert terwijl er helemaal geen houtzagerij in de buurt staat.
Hoe kan dit?
Wat staat er wel in de buurt dan=
dag
pi_125318167
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat staat er wel in de buurt dan=
het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
pi_125318260
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 18:16 schreef JTT het volgende:

[..]

het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
Is het een Duits scenario? :X
dag
pi_125318264
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 18:16 schreef JTT het volgende:

[..]

het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
Stond er misschien een houtzagerij die (pas) failliet is gegaan?
pi_125318272
quote:
9s.gif Op maandag 15 april 2013 18:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Is het een Duits scenario? :X
:D
pi_125318605
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:19 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Stond er misschien een houtzagerij die (pas) failliet is gegaan?
nee
  maandag 15 april 2013 @ 18:29:05 #150
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_125318634
quote:
9s.gif Op maandag 15 april 2013 18:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Is het een Duits scenario? :X
_O-
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:48:00 #151
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_125342885
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 18:16 schreef JTT het volgende:

[..]

het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
Misschien per ongeluk een ander station dat gekoppeld?

quote:
9s.gif Op maandag 15 april 2013 18:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Is het een Duits scenario? :X
_O- :D
pi_125359698
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 08:48 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Misschien per ongeluk een ander station dat gekoppeld?

[..]

_O- :D
nee dat kan trouwens volgensmij niet eens
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:42:16 #153
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_125360797
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:12 schreef JTT het volgende:

[..]

nee dat kan trouwens volgensmij niet eens
Jawel, als je control ingedrukt houdt tijdens het bouwen van een station kan je hem koppelen aan een bestaand station als dat enigszins in de buurt ligt.
pi_126467502
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.

Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/


  dinsdag 14 mei 2013 @ 17:53:42 #155
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_126486702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.

Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/


Het spel ziet er een beetje uit zoals die modeltreinbanen die sommige mensen maken. Wel grappig ansich. (ook lekker cheap natuurlijk :P)
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_126490754
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.

Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/


Dat ziet er gaaf uit, die ga ik zeker spelen _O_
pi_126514150
Ik ben, naast TT, ook zwaar fan van Sid Meier's Railroads. Ondanks z'n vele mankementen. Train Fever doet me een beetje herinneren aan Railroads, maar dan met veel meer opties tot micromanagement.
  woensdag 15 mei 2013 @ 01:13:51 #158
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_126518345
Ja hoe je die brugjes aanmaakt ziet er wel lekker uit.
Ook dat maken van lijnen en daar vervolgens voertuigen aan toewijzen ziet er wel makkelijk uit. Al mogen daar wel wat filtermogelijkheden bij :D (lijkt me dat bij 200+ lijnen er niet zo heel veel overzicht meer in zit als bus/tram en alles door elkaar staat)
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 15 mei 2013 @ 07:47:36 #159
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_126519890
Ziet er wel tof uit. Maar het valt of staat voor mij met mogelijkheden tot de bouw van geavanceerde seinen. Op z'n minst eenrichtingsseinen, maar dingen als pre-signals en PBS zijn eigenlijk ook wel noodzakelijk om het niet te snel saai te laten worden...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 15 mei 2013 @ 10:54:49 #160
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_126523967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 01:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Ja hoe je die brugjes aanmaakt ziet er wel lekker uit.
Ook dat maken van lijnen en daar vervolgens voertuigen aan toewijzen ziet er wel makkelijk uit. Al mogen daar wel wat filtermogelijkheden bij :D (lijkt me dat bij 200+ lijnen er niet zo heel veel overzicht meer in zit als bus/tram en alles door elkaar staat)
Dat lijkt me wel handig inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:28:37 #161
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_126671142
Hoe kan ik NewGRF aan een scenario toevoegen?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:54:04 #162
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_126671854
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik NewGRF aan een scenario toevoegen?
Typ dit in de console:
quote:
set scenario_developer 1
Ga dan naar de scenario-editor, laad het scenario en je kan gewoon via de normale weg NewGRF's toevoegen.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:54:19 #163
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_126673623
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:54 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Typ dit in de console:

[..]

Ga dan naar de scenario-editor, laad het scenario en je kan gewoon via de normale weg NewGRF's toevoegen.
thanks
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:28:41 #164
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_126877600
Nog een vraagje...

Kan ik bij een scenario dat als ik die start, dat de industrieën dan zelf een locatie kiezen i.p.v. dat dit al in het scenario is gedaan?

De vraagstelling is misschien een beetje krom, maar ik weet even niet goed hoe ik het anders zou moeten formuleren.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:40:32 #165
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_130125416
TVP
ik ben de jager met de pet.
pi_130132407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nog een vraagje...

Kan ik bij een scenario dat als ik die start, dat de industrieën dan zelf een locatie kiezen i.p.v. dat dit al in het scenario is gedaan?

De vraagstelling is misschien een beetje krom, maar ik weet even niet goed hoe ik het anders zou moeten formuleren.
Sorry, nooit de vraag gezien :D
Je bedoelt dat er nieuwe industries random bij komen? Dat gebeurt in principe altijd wel. De manier waarop / hoe vaak is afhankelijk van de economie.
Tenzij ik de vraag verkeerd begrijp en je misschien bedoelt of je ze zelf kunt plaatsen: Dat kan in de scenario builder sowieso, maar je kunt ook zelf nieuwe industrie financiëren in het spel. Kost meestal wel een paar miljoentjes, dus niet voor early game.
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:40 schreef Houzer het volgende:
TVP
14.gif
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:32:30 #167
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_130132558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:27 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Sorry, nooit de vraag gezien :D
geeft niet. :)
quote:
Je bedoelt dat er nieuwe industries random bij komen? Dat gebeurt in principe altijd wel. De manier waarop / hoe vaak is afhankelijk van de economie.
Tenzij ik de vraag verkeerd begrijp en je misschien bedoelt of je ze zelf kunt plaatsen: Dat kan in de scenario builder sowieso, maar je kunt ook zelf nieuwe industrie financiëren in het spel. Kost meestal wel een paar miljoentjes, dus niet voor early game.

Ik bedoel dat als je een scenario hebt dat de industrieën dan bij het laden (om te spelen) random geplaatst worden ipv dat ze vooraf zo geplaatst zijn in de scenario-editor.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_130132611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

geeft niet. :)

[..]

Ik bedoel dat als je een scenario hebt dat de industrieën dan bij het laden (om te spelen) random geplaatst worden ipv dat ze vooraf zo geplaatst zijn in de scenario-editor.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het is óf random door spel laten genereren (nieuwe game) óf zelf plaatsen, zover ik weet.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:35:40 #169
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_130132646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het is óf random door spel laten genereren (nieuwe game) óf zelf plaatsen, zover ik weet.
Was er ook al een beetje bang voor eigenlijk. Maar toch bedankt voor je reactie. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_130143869
Weet iemand nog een leuke newGFR voor schepen? Heb op dit moment alleen de FISH geïnstalleerd maar wie weet zijn er meer?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_130173512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/

Train Fever Gameplay Video #1
Train Fever Gameplay Video #1
Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam).
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
pi_130546452
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.

Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/


Wauw dat ziet er interessant uit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_130547056
Ik ben best wel noob in dit spel, en heb net ontdekt hoe ik een beetje met exit en presignals kan werken, maar hoe kan ik deze 2 nieuwe sporen aansluiten op m'n bestaande netwerk? net liep het helemaal in de soep :') Alle treinen stonden stil

pi_130550328
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:59 schreef bibaboerderij het volgende:

[..]

Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam).
Sowieso zitten hier nog niet alle mogelijkheden in die OTTD wel heeft. Alles dat je maar wenst is in OTTD gebouwd.. Lastig om dat speelbaar en werkbaar in 3D te krijgen.
dag
pi_130550416
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:59 schreef bibaboerderij het volgende:

[..]

Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam).
een grid is leuk, maar beperkt maar al te vaak bouw mogelijkheden, een hybride systeem is veel beter
pi_130552780
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:31 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ben best wel noob in dit spel, en heb net ontdekt hoe ik een beetje met exit en presignals kan werken, maar hoe kan ik deze 2 nieuwe sporen aansluiten op m'n bestaande netwerk? net liep het helemaal in de soep :') Alle treinen stonden stil

[ afbeelding ]
Je kan beter PBS-signalen gebruiken ipv exit en presignals, scheelt ontzettend veel seinen.
Over je kruising: het is er van afhankelijk hoeveel treinen er rijden. In principe kan je de kruising gelijkvloers maken met het gebruik van pbs-signalen, maar op het moment dat de capaciteit te laag is kunnen er files ontstaan.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_130561611
Het lukt me al iets beter, maar hoe haal je een neergestort vliegtuig weg? :')
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:56:38 #178
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_130561623
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:56 schreef Afhaalchinees het volgende:
Het lukt me al iets beter, maar hoe haal je een neergestort vliegtuig weg? :')
Wachten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:57:22 #179
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_130561643
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:31 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ben best wel noob in dit spel, en heb net ontdekt hoe ik een beetje met exit en presignals kan werken, maar hoe kan ik deze 2 nieuwe sporen aansluiten op m'n bestaande netwerk? net liep het helemaal in de soep :') Alle treinen stonden stil

[ afbeelding ]


Zo.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_130561746
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Wachten.
Ik zie het nu inderdaad.

ben best wel blij dat deze werkt, ondanks dat hij schaamteloos uit de OP is gekopieerd :')



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Afhaalchinees op 28-08-2013 18:19:41 ]
pi_130561769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:57 schreef Bart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo.
Ah, thanks, opzich werkt het niet eens zo moeilijk :)
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:30:26 #182
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_130595026
Ik probeer de magische grens van 1 miljard per jaar winst te halen maar m'n map is te vol :')
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 15:27:40 #183
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_131873974
Ook weer eens begonnen na een tijdje niet gespeeld te hebben. Nederland-scenario uit de OP met de Dutch Train Set ga ik me wel een tijdje mee vermaken :7

Als ik weer 'in the flow' ben ga ik FIRS weer toevoegen, maar nu maar even lekker simpel houden om de draad weer op te pakken.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 17:39:37 #184
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_131876648
Wat doen jullie eigenlijk met je treinen? Full-load of lekker laten rijden?
Normaal doe ik hem altijd op full-load, maar ben nu net met een nieuwe game begonnen en ben geneigd hem gewoon lekker te laten rijden zo in het begin. Duurt nu nog lang voordat de trein 100% geladen is, terwijl ik het idee heb dat het voor de portemonnee nu nog handiger is om ze gewoon te laten laden wat er staat (wat na een ritje naar het afleverstation toch al gauw de helft van de trein is).
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:19:35 #185
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_131877614
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 17:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met je treinen? Full-load of lekker laten rijden?
Normaal doe ik hem altijd op full-load, maar ben nu net met een nieuwe game begonnen en ben geneigd hem gewoon lekker te laten rijden zo in het begin. Duurt nu nog lang voordat de trein 100% geladen is, terwijl ik het idee heb dat het voor de portemonnee nu nog handiger is om ze gewoon te laten laden wat er staat (wat na een ritje naar het afleverstation toch al gauw de helft van de trein is).
In het begin lekker laten rijden, na verloop van tijd op full load.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:45:30 #186
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_131878200
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

In het begin lekker laten rijden, na verloop van tijd op full load.
Ik heb nu een centraal gelegen houtzagerij met daarom heen een flink aantal bossen. Wat ik nu aan het doen ben is bij de houtzagerij een station maken en alle bossen daarheen laten gaan. Het plan is om alle bossen zo snel mogelijk 1 trein te geven. Of zou jij dan je concentreren op een paar bossen en daar alles zo snel mogelijk verdubbelen?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:29:18 #187
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_131879244
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:45 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb nu een centraal gelegen houtzagerij met daarom heen een flink aantal bossen. Wat ik nu aan het doen ben is bij de houtzagerij een station maken en alle bossen daarheen laten gaan. Het plan is om alle bossen zo snel mogelijk 1 trein te geven. Of zou jij dan je concentreren op een paar bossen en daar alles zo snel mogelijk verdubbelen?
Ik doe meestal treinen vanaf alle bossen in de buurt naar 1 bos toe gaan en daar overladen en vanaf dat ene bos één grote trein naar de houtzagerij, maar dat is wel afhankelijk van hoe de afstand van de bossen zich verhoud tot de houtzagerij.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:36:51 #188
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_131879457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik doe meestal treinen vanaf alle bossen in de buurt naar 1 bos toe gaan en daar overladen en vanaf dat ene bos één grote trein naar de houtzagerij, maar dat is wel afhankelijk van hoe de afstand van de bossen zich verhoud tot de houtzagerij.
Ik heb nu alle bossen rechtstreeks naar de houtzagerij gestuurd :P 1 trein per bos, het is op zich nog redelijk te doen zo :D



Misschien als het hier druk gaat worden bij de houtzagerij ombouwen tot RoRo, maar dat zal nog wel een flink karwei worden :D
Eerst maar even de goods die geproduceerd worden wegbrengen.
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:04:15 #189
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_131944534
Zag zojuist dat op ios en android Transport Tycoon is uitgebracht per 3-10-2013
Beeld schijnt op retina schermen bagger te zijn (te pixel achtig)
Werkt op ipad maar ook op iphone en ipod dus.
Helaas kost het ¤5,99
En op twitter beweren ze dat ze met een pc versie willen komen.
@TransportTycoon is hun account.
Er zijn nog veel klachten over crashes. Maar een update is al bij apple en wacht op goedkeuring.
Helaas weet ik niets van de android versie, want daar werk ik niet mee.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 7 oktober 2013 @ 22:51:58 #190
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_131955005

een mooie (of eigenlijk niet zo fraaie) comment op de game.. met een opsteker voor openTTD:


Transport Tycoon for iOS

October 3, 2013

I really wanted to love this game, as a huge fan of Transport Tycoon ever since Casey and I played it as teenagers for many hours instead of going outside.

But I cant recommend the new iOS version.

Transport Tycoon is a very click-heavy, micromanagement-heavy game. By the standards of the 90s, when it came out, this was normal anyone playing PC simulation games in the 90s probably didnt have anything else to do than click a million times to accomplish fairly common tasks, such as Add two more passenger cars to every train on this route, Make this train stop at every station it passes, or Make six identical buses that go between these two stops. It has a very complex interface full of tiny, cryptic controls to manage its very complex feature set.

When they announced that they were bringing it to iOS, I hoped that they would redesign the game for touch, not just port it. iPad and (especially) iPhone games cant have all of the same mechanics as a game designed for a mouse and played by people with too much free time almost 20 years ago.

Doing it well would have required simplifying the mechanics by removing some features, big and small, to reduce the interface complexity and make it fit better in todays context of simpler, more accessible games that require less instruction up front and can be played in blocks of a few minutes at a time.

Unfortunately, its much closer to a straight port, so it feels exactly as youd expect: like clumsily, tediously playing a game on a touch screen that was designed for different hardware in a different era. Its not even that great of a port the graphics are low-resolution, gloomy, and dated, its hard to fit much on screen, and they missed tons of opportunities to improve the interface. Even though I know this isnt the case, it almost feels as if theyre just running the original game in a DOS simulator.

Playing it feels like work. Its not fun. I tried getting into it a lot over the last two months since I was accepted into the beta, but I rarely got past building my first transit line before wanting to throw my iPad out the window and find something else to do.

All it did for me was motivate me to reinstall the fantastic OpenTTD on my Mac so I could play the game properly. A few hours into it since time flies when youre having fun, a feeling I never got from the iOS version I was reassured that Im not sick of Transport Tycoon.

[ Bericht 75% gewijzigd door mickeyD op 07-10-2013 22:57:56 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:12:17 #191
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132819659
Weet iemand waarom de onderste trein op dat perron staat de laden


Terwijl dit de orders zijn:


Het rare is dat die bovenste trein zijn kloon is, dus precies dezelfde orders heeft en die gaat wel steeds goed.

En hier gaat het wél allemaal goed:


Kortom, wat doe ik fout?
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:27:50 #192
277865 Sejt
Ondertitel
pi_132820010
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Weet iemand waarom de onderste trein op dat perron staat de laden
[ afbeelding ]

Terwijl dit de orders zijn:
[ afbeelding ]

Het rare is dat die bovenste trein zijn kloon is, dus precies dezelfde orders heeft en die gaat wel steeds goed.

En hier gaat het wél allemaal goed:
[ afbeelding ]

Kortom, wat doe ik fout?
Zaandam waypoint staat niet voor Zaandam mines in de Orders? De trein pakt dus de eerste de beste afslag - de onderste en dus het onderste perron.
I love my mispoken words.
  zaterdag 2 november 2013 @ 13:30:38 #193
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132821351
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:27 schreef Sejt het volgende:

[..]

Zaandam waypoint staat niet voor Zaandam mines in de Orders? De trein pakt dus de eerste de beste afslag - de onderste en dus het onderste perron.
Maar waarom pakt die bovenste trein dan wél altijd de goede afslag, terwijl die shared orders heeft met de trein die steeds fout rijdt?
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:43:23 #194
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132824755
Hmm, heb nu de order zo staan en het werkt nu gewoon goed:


Blijf het wel raar vinden dat er maar 1 trein problemen gaf en de andere niet....
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:58:39 #195
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_132825142
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar waarom pakt die bovenste trein dan wél altijd de goede afslag, terwijl die shared orders heeft met de trein die steeds fout rijdt?
Waarschijnlijk komt die bovenste trein later aan?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:10:43 #196
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132825454
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komt die bovenste trein later aan?
Ja, klopt, maar als je Sejt's logica volgt zou die dan toch ook via Amsterdam Osdorp waypoint #3 gaan en het spoor boven de ladende trein pakken in plaats van helemaal naar boven doorrijden?

Maar goed, hij doet het nu iig :P
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:24:50 #197
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_132825805
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar als je Sejt's logica volgt zou die dan toch ook via Amsterdam Osdorp waypoint #3 gaan en het spoor boven de ladende trein pakken in plaats van helemaal naar boven doorrijden?

Maar goed, hij doet het nu iig :P
Amsterdam Osdorp waypoint #3 staat niet als verplichte locatie voor je trein ingesteld. Dus is niet verplicht voor de trein om daarheen te gaan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:38:12 #198
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132826175
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Amsterdam Osdorp waypoint #3 staat niet als verplichte locatie voor je trein ingesteld. Dus is niet verplicht voor de trein om daarheen te gaan.
Dus de logica van Sejt (hij pakt gewoon het eerste vrije spoor) klopt eigenlijk niet begrijp ik?
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:54:11 #199
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_132826683
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dus de logica van Sejt (hij pakt gewoon het eerste vrije spoor) klopt eigenlijk niet begrijp ik?
Dat doen ze toch juist wel allebei.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:55:53 #200
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132826736
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat doen ze toch juist wel allebei.
Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:56:32 #201
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_132826756
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:55 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...
maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:56:56 #202
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132826770
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.
Nee, staat ie ook niet omdat ze eigenlijk via Zaandam Waypoint moeten.
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:58:23 #203
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132826809
Overigens denk ik dat ik weet waar het fout ging. Zaandam Waypoint ligt achter de wissel voor het station en niet voor de wissel. Het ging pas goed toen ik dat omgedraaid had.
pi_132826845
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:52:16 #205
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132827985
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:00 schreef voederbietel het volgende:
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen.
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.
pi_132828055
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:56:56 #207
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_132828094
anders willen ze nog wel eens achteruit tegen het verkeer in de kortste route naar het andere staion kiezen ;-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:57:36 #208
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_132828111
trouwens, ff wat "kommentaar"
wat een wildgroei aan seinen!
totaal overbodig allemaal..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_132828133
Dat heb ik nou nog nooit gehad.

Nou werk ik ook altijd met Ro-Ro stations.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:59:28 #210
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_132828153
ligt er aan welke soort seinen je gebruikt he ;-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 2 november 2013 @ 18:00:11 #211
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132828162
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:55 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.
De treinen op de bovenste 2 sporen halen de kool (en het ijzererts) weg en brengen dat naar een steel-mill, de treinen op de onderste 2 sporen brengen engineering supplies (ik speel met FIRS).

Ik heb eigenlijk ook nog nooit met waypoints gespeeld, dus ik heb het nu meer bij wijze van experiment op deze manier gebouwd. Ik ga eens kijken of het handig is!
  maandag 11 november 2013 @ 12:51:08 #212
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133144442
Mijn 'rotonde' :D
Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen ^O^

Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133144542
ik moet dit spel ook weer een keertje oppakken, de graphics zijn een klein beetje jammer, maar de gameplay is, uiteindelijk, geweldig :) (en dat is uiteindelijk waar het echt om draait)
  maandag 11 november 2013 @ 13:48:26 #214
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133145924
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:57 schreef mickeyD het volgende:
trouwens, ff wat "kommentaar"
wat een wildgroei aan seinen!
totaal overbodig allemaal..
Bedoel je bij mij? Ik heb het altijd zo gedaan met one-way signals, zodat de blokken klein blijven en er veel treinen achter elkaar kunnen rijden.

Maar met entry en exit-signals kan het ook zeker? Heb me eigenlijk nog nooit verdiept in de entry en exit-signals, ik gebruik alleen one-wat block, one-way path en two-way path-signals.
pi_133145989
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Mijn 'rotonde' :D
Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen ^O^

[ afbeelding ]
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
dag
pi_133146570
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
Omdat ie helemaal in extase was met z'n echte knooppunt :P En omdat ie vastliep met de bruggen. Later gaat het vast nog wel ombouwen naar tunnels
  maandag 11 november 2013 @ 14:26:29 #217
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133147049
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijk :9 Dit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133150023
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 14:26 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijk :9 Dit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.

Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel. :s)
dag
  maandag 11 november 2013 @ 16:07:20 #219
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133150515
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan..
pi_133151272
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 16:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan..
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen ;).
dag
  maandag 11 november 2013 @ 17:08:39 #221
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133152893
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen ;).
Ok, ik speel eigenlijk vrijwel altijd met de Dutch trainset en daar gaat de snelste trein 430, dus ik heb er geen last van eigenlijk :P
  maandag 11 november 2013 @ 17:28:15 #222
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_133153598
wie ging er blut in de fok server? :P
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 11 november 2013 @ 17:37:03 #223
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133153846
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:53 schreef Peter het volgende:

[..]

4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.

Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel. :s)
hmm. Klopt wel, maar ik laat het denk ik toch nog zo. Ik vind het er tof uitzien, en met de bruggen verliezen ze maar 30km/h, die ze er alweer bij hebben voordat ze van de rotonde afzijn. :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133155758
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo :') :')

Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob :7

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2013 18:34:51 ]
pi_133156832
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 18:34 schreef d4v1d het volgende:
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo :') :')

Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob :7
proberen, proberen, proberen :+
  maandag 11 november 2013 @ 19:11:44 #226
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_133157181
elektrisch nu op fok! server :P
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 11 november 2013 @ 20:11:56 #227
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133159952
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten?

En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?).
  maandag 11 november 2013 @ 21:24:30 #228
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133164220
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 20:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten?

En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?).
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 11 november 2013 @ 22:17:56 #229
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133167217
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.

Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen.
  maandag 11 november 2013 @ 22:28:30 #230
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133167750
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 22:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.

Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen.
[ afbeelding ]
Vind ik zelf ook handiger.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 11 november 2013 @ 22:35:24 #231
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133168097
Als zééééééér ruwe schets dit gemaakt voor de ombouw van het bovenste station, zou dit efficiënt zijn/werken?

  maandag 11 november 2013 @ 22:38:25 #232
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133168250
Ik zou de haakse bochten eruit halen. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 11 november 2013 @ 22:38:58 #233
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133168283
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 22:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zou de haakse bochten eruit halen. :P
Ja, sowieso, maar anders past het niet op de paint :P
  maandag 11 november 2013 @ 22:40:49 #234
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133168384
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik?
  maandag 11 november 2013 @ 22:42:00 #235
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133168450
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik?
Als het goed is niet.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 11 november 2013 @ 22:43:18 #236
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133168519
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 22:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Als het goed is niet.
Dan ga ik nu eens slapen en morgen dit ontwerp tot uitvoer brengen :7
pi_133168532
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 22:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Als het goed is niet.
maar het kan wel voor komen, met waypoint kan je dit volgens mij helemaal voorkomen
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:26:00 #238
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133189527
Station waar ik het gisteren over had is gebouwd.



Signals voor de kruising het station in is 2x een one-way path signal en voor de kruising als je eruit gaat een normaal path signal. Nu nog de treinen erop laten rijden.
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:59:13 #239
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_133192037
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_133199221
als ik aan zo'n map begin heb ik altijd moeite met kiezen wat eerst te doen :D
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:26:58 #241
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133200575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:55 schreef mschol het volgende:
als ik aan zo'n map begin heb ik altijd moeite met kiezen wat eerst te doen :D
kolen. :P

Met FIRS vind ik het wel lastig om te kiezen inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_133200733
Ik ben nu bezig met op het Nederlandse scenario met alle Nederlandse dlc het hele Nederlandse spoornet na te bouwen. Tja, je moet wat.

TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133200835
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

kolen. :P

Met FIRS vind ik het wel lastig om te kiezen inderdaad.
Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet ;( .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:35:34 #244
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133200955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:32 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet ;( .
ECS gebruikt ik niet.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:36:38 #245
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133200995
Met FIRS begin ik altijd met een rondje iron ore mine-->steel mill-->machine shop-->iron ore mine. Bij voorkeur gebruik ik een machine shop die dichtbij de iron ore mine staat. Dan vervoer ik de engeneering supplies over de weg. Dat gaat mij niet direct op de winst, maar meer dat de trucks gewoon continu door kunnen rijden zodat er continu supplies bij de mijn gebracht worden.

Vervolgens wordt de productie van de mijn door die supplies erg hoog en is het zaak om zo snel mogelijk alle sporen te verdubbelen en extra treinen te kopen. Daarna eventueel nog een scrap yard naar de steel mill sturen en dan zou je snel meer dan genoeg geld moeten hebben om leuke dingetjes te bouwen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:37:36 #246
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133201049
ECS heb ik ook wel eens van gehoord, maar dat is dus erg ingewikkeld? Ik hou het bij FIRS dan, die vind ik goed zat :P
pi_133201055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

ECS gebruikt ik niet.
Ik ook niet meer, is geen beginnen aan. Ik speel eigenlijk ook niet meer met FIRS. Voor mij is de uitdaging om zoveel mogelijk treinen op zo weinig mogelijk spoor te proppen en dat gaat net zo goed met de standaard industrieën eigenlijk.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133201118
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef Irritatie100 het volgende:
ECS heb ik ook wel eens van gehoord, maar dat is dus erg ingewikkeld? Ik hou het bij FIRS dan, die vind ik goed zat :P
http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectors

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar als je ze allemaal aan zet is het wel een beetje overdreven.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:42:13 #249
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133201274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef voederbietel het volgende:

[..]

http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectors

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar als je ze allemaal aan zet is het wel een beetje overdreven.
Wellicht ooit eens proberen als ik uitgekeken ben op FIRS, maar dat zal nog wel even duren :P

Momenteel ook in dat Nederland-scenario bezig, ben net klaar met dat iron ore mine rondje wat ik hiervoor zei en heb momenteel 5 miljoen euro op de bank dus begin nu aan de leukere projecten (zoals dat station bij de biorefinery die ik hiervoor postte).

Uiteindelijke doel is om mijn home-town Vlaardingen uit te laten groeien tot grootste stad van Nederland :P
  woensdag 13 november 2013 @ 11:30:20 #250
277865 Sejt
Ondertitel
pi_133211913
OpenTTD met FIRS. _O_

* Sejt is ook weer begonnen.
I love my mispoken words.
pi_133211964
Wat is FIRS? :@
dag
pi_133213369
Hallo.. ik lig in het ziekenhuis momenteel.
Is het mogelk om via een via proxy dit spel binnen te halen?
Ik kom zover dat de het programma het zover komt, tot hij zegt dat hij graphics moet downloaden.
Dan loop ik vast.. iemand die hulp kan bieden of de complete bestanden kan emailen?
Hell To The Liars
  woensdag 13 november 2013 @ 12:31:19 #253
277865 Sejt
Ondertitel
pi_133213583
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:32 schreef Peter het volgende:
Wat is FIRS? :@
Zie: http://wiki.openttd.org/FIRS
I love my mispoken words.
pi_133216914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef Droopie het volgende:
Hallo.. ik lig in het ziekenhuis momenteel.
Is het mogelk om via een via proxy dit spel binnen te halen?
Ik kom zover dat de het programma het zover komt, tot hij zegt dat hij graphics moet downloaden.
Dan loop ik vast.. iemand die hulp kan bieden of de complete bestanden kan emailen?
Sterkte.

Als je de instructies van de openttd website opvolgt lukt het zo. Uiteindelijk heb je vier zipjes die je moet uitpakken en 3 daarvan gaan uiteindelijk in de andere.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:31:27 #255
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133217416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:30 schreef Sejt het volgende:
OpenTTD met FIRS. _O_

* Sejt is ook weer begonnen.
op een servertje. :)

Jammer dat de tijd zo enorm snel gaat ingame. Binnen een paar dagen zit je al in 2059. Als ze daar nou eens een fix voor hadden.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133217506
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:31 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

op een servertje. :)

Jammer dat de tijd zo enorm snel gaat ingame. Binnen een paar dagen zit je al in 2059. Als ze daar nou eens een fix voor hadden.
Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauze :Y)
pi_133217686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauze :Y)
yup :Y
  woensdag 13 november 2013 @ 14:43:25 #258
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133217786
Mja. Maar de opeenvolging van steam naar diesel, electra etc is te rap imho.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133218063
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:43 schreef SosuaCafe het volgende:
Mja. Maar de opeenvolging van steam naar diesel, electra etc is te rap imho.
Je zou het eigenlijk moeten kunnen instellen, à la Civilization, hoe snel je de tijd wil laten gaan (Normal, Epic, etc). Zou leuk zijn :)
pi_133218186
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn :D)



Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2

maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)

Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
  woensdag 13 november 2013 @ 14:58:06 #261
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133218357
Ik heb echt ongelofelijke zin om een nieuwe wereld te beginnen, maar ik zie zo erg op tegen het veel treinen hebben en dan als je een nieuwe spoorsoort krijgt, ALLES opnieuw te moeten doen..
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133218453
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn :D)

[ afbeelding ]

Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2

maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)

Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Combi heb je vrijwel nooit nodig, bij spoor 3 heb je ook een pre-signal nodig. Dan blijft de trein van spoor 3 ook netjes voor dat pre-signal wachten totdat er een perron vrij is voordat die de wisselstraat in rijdt. ^O^
Exit-signalen heb je voor de perrons nodig, niet bij spoor 2, dat mag een gewoon sein zijn.

Heel simpel gezegd: je wilt dat er geen treinen je wisselstraat inrijden als ze er niet direct uit kunnen (= perron inrijden). Je zet pre-signals neer waar ze veilig kunnen wachten (spoor 1 en 3), je zet exit signals neer op de sporen waar je de beschikbaarheid van wilt checken.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:01:33 #263
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133218473
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn :D)

[ afbeelding ]

Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2

maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)

Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Spoor 1: one way path signal
Spoor 2: gewoon blocksignal
Spoor 3: path signal

Bij de uitgangen van de station path signal, gericht naar het station.
pi_133218484
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:58 schreef JaimyLee het volgende:
Ik heb echt ongelofelijke zin om een nieuwe wereld te beginnen, maar ik zie zo erg op tegen het veel treinen hebben en dan als je een nieuwe spoorsoort krijgt, ALLES opnieuw te moeten doen..
Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).
  woensdag 13 november 2013 @ 15:08:45 #265
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133218737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).
Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133218809
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:08 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?
Alle treinen naar depots sturen, en nieuwe depots naast de oude zetten. Dan nieuwe trein bouwen en order simpelweg kopiëren van de oude (verwijderen en vervangen door trein met zelfde orders kan alleen met treinen van zelfde spoortype).
Misschien dat het nog sneller kan, maar zo deed ik het vroegah.
pi_133220190
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Sterkte.

Als je de instructies van de openttd website opvolgt lukt het zo. Uiteindelijk heb je vier zipjes die je moet uitpakken en 3 daarvan gaan uiteindelijk in de andere.
bedankt.. gelukkig niets ernstigs.
mocht iemand de bestanden voor mij in kunnen pakken en een kleine uitleg kunnen sturen..
zou dat echt tof zijn!! het wil door die kutproxy niet echt lukken... games, porno en goksites hebben ze geblokkeerd
Hell To The Liars
pi_133220400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:30 schreef voederbietel het volgende:
Ik ben nu bezig met op het Nederlandse scenario met alle Nederlandse dlc het hele Nederlandse spoornet na te bouwen. Tja, je moet wat.

[ afbeelding ]
Gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :)
  woensdag 13 november 2013 @ 17:00:47 #269
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_133222479


obvious bottleneck oplossingen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 13 november 2013 @ 18:12:38 #270
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133224692
Ik snap dat schermpje dat je krijgt als er een nieuw voertuig is niet. Er word een voertuig gepresenteerd en je kan kiezen of je hem een tijdje wilt hebben voordat hij wereldwijd word gereleased, maar dat kost verder geen geld. Waarom zou je het niet doen?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133224875
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:12 schreef JaimyLee het volgende:
Ik snap dat schermpje dat je krijgt als er een nieuw voertuig is niet. Er word een voertuig gepresenteerd en je kan kiezen of je hem een tijdje wilt hebben voordat hij wereldwijd word gereleased, maar dat kost verder geen geld. Waarom zou je het niet doen?
je weet de betrouwbaarheid niet :p :*
  woensdag 13 november 2013 @ 18:39:06 #272
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133225569
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:18 schreef mschol het volgende:

[..]

je weet de betrouwbaarheid niet :p :*
Ah dan maakt het dus niet uit voor me :P De instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnen :D
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133225622
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:39 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ah dan maakt het dus niet uit voor me :P De instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnen :D
ik speel wel zi dat treinen e.d kapot gaan, anders is het echt niet leuk meer
pi_133226240
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:00 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

obvious bottleneck oplossingen?
In meer tunnels zodat ze naast elkaar kunnen wachten op een vrij perronspoor :Y.
dag
  woensdag 13 november 2013 @ 19:30:26 #275
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133227267
Schijnt ook een patch te zijn die signals in een tunnel/op een brug simuleert waardoor je dus geen file krijgt. Weet alleen niet of je dat wilt gebruiken :P

Zelf heb ik het niet, maar ik gebruik wel regelmatig non-track tiles om industrieën dicht bij elkaar te koppelen aan 1 station, zodat ik niet meerdere stations en aftakkingen hoef te bouwen :@ ook niet 100% eerlijk :P
  woensdag 13 november 2013 @ 21:01:02 #276
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_133231077
fok! server staat bijna vol :P ik gebruik nu 90% van de oil
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:06:58 #277
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133279100
Ik wilde ergens een eindproduct (petrol) ophalen en dat naar een machine shop brengen, zodat die daar engeneering supplies van kunnen maken. Nou is er al een machine shop die ik aan het gebruiken ben, dus ik dacht ik stuur die petrol daar naar toe, dan heb ik iig nog wat aan die supplies. Vanwege de afstand wilde ik het per vliegtuig vervoeren. De biorefinery is namelijk bij Roosendaal en de machine shop bij Stadskanaal (ik speel op die Nederland-map).

Probleem is dat de Boeing 747 het vliegtuig met de hoogste range is die petrol kan vervoeren. Alleen zelfs die haalt deze afstand niet. Dus de grote vraag is, wat zouden jullie doen? Het vliegtuig een tussenlanding laten maken of alles per trein vervoeren?
pi_133279389
Per trein, en dan hele lange treinen :Y.
dag
pi_133279534
levert het, naast de extra inkomsten, wat extra's op om een volledige productketen te vervoeren (bonussen wellicht ofzo?)

in openttd heb ik mij nooit geroepen gevoeld om een volledige productketen te vervoeren (t/m het afleveren van het eind product)
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:32:13 #280
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133279584
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:29 schreef mschol het volgende:
levert het, naast de extra inkomsten, wat extra's op om een volledige productketen te vervoeren (bonussen wellicht ofzo?)

in openttd heb ik mij nooit geroepen gevoeld om een volledige productketen te vervoeren (t/m het afleveren van het eind product)
In FIRS heb je er wel wat aan om de hele keten te doen, want dan krijg je aan het eind die supplies om daarmee weer de productie van de oorspronkelijke grondstof flink te verhogen.

In het origineel heb je er volgens mij weinig aan idd.
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:19:37 #281
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133327269
Is er ook een mogelijkheid om extra kleuren toe te voegen. Ben wel een beetje uitgekeken op de huidige kleuren. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_133328323
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Is er ook een mogelijkheid om extra kleuren toe te voegen. Ben wel een beetje uitgekeken op de huidige kleuren. :@
kleuren van wat, treinen?

er zijn complete skin pakketten beschikbaar als ik mij niet vergis..
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:14:22 #283
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133331001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:54 schreef mschol het volgende:

[..]

kleuren van wat, treinen?

er zijn complete skin pakketten beschikbaar als ik mij niet vergis..
je eigen bedrijfskleuren.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_133332662
Na jaren voor mezelf treintjes te hebben gebouwd ben ik nu pas eigenlijk mezelf een beetje in de mp aan het verdiepen. Wat is dat leuk! Ik was vanavond bezig met een city builder city en dat voegt eindelijk ook eens een echt doel toe aan het spel :) .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133418634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 07:47 schreef Bart het volgende:
Ziet er wel tof uit. Maar het valt of staat voor mij met mogelijkheden tot de bouw van geavanceerde seinen. Op z'n minst eenrichtingsseinen, maar dingen als pre-signals en PBS zijn eigenlijk ook wel noodzakelijk om het niet te snel saai te laten worden...
Bart, een andere map op de server doen?
1 die net iets groter is?
dag
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:46:54 #286
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133418646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Bart, een andere map op de server doen?
1 die net iets groter is?
Prima :Y.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133418664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:46 schreef Bart het volgende:

[..]

Prima :Y.
tnx :s)
dag
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:48:05 #288
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133418677
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:47 schreef Peter het volgende:

[..]

tnx :s)
Ook maar ff updaten naar laatste stable :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133418719
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Ook maar ff updaten naar laatste stable :7.
1.3.2 aan het installeren nu :Y
dag
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:00:53 #290
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_133419022
Misschien vanavond eens een blik werpen op de server. Benieuwd of ik ook zónder FIRS snel winst weet te behalen :D
pi_133488330
Klopt het dat ik niet op de FOK! server kan? :@ Er staat Versie niet gelijk, Wou ff rondkijken

Heb het al :+

[ Bericht 18% gewijzigd door Afhaalchinees op 21-11-2013 17:34:15 ]
pi_133491250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Ook maar ff updaten naar laatste stable :7.
Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.

Ik had geprobeerd met !reset de boel te verwijderen maar dat werkt bij jouw server niet geloof ik.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  donderdag 21 november 2013 @ 19:07:38 #293
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133491336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.

Ik had geprobeerd met !reset de boel te verwijderen maar dat werkt bij jouw server niet geloof ik.
Done
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133491838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Done
Dank u, beginnen we weer gewoon opnieuw :) . Liep een beetje vast op de stationsomvang, had mezelf volledig ingebouwd omdat er toch geen stations bij konden maar wel stug treintjes door bouwen, recept voor ongein ;( .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:20:45 #295
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133507001
ja t zag er leuk uit, tot je dr aan ging knutselen gisteren..
toen was de record spits van vorige winter er niets bij
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133523533
Wouw topic sluit auto matichs over 5 posts
halltojes
pi_133541583
ik wil heel graag op de fok server maar krijg telkens netwerk verbeding kwijt wie weet hoe dat komt
halltojes
pi_133545185
Te trage verbinding icm grote map...
Alle andere downloads in huis ff een minuutje uitzetten.
dag
pi_133550579
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:43 schreef Peter het volgende:
Te trage verbinding icm grote map...
Alle andere downloads in huis ff een minuutje uitzetten.
zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...
halltojes
pi_133550866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:43 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...
De map blijft groter worden tot de server gereset is..
dag
pi_133551181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:52 schreef Peter het volgende:

[..]

De map blijft groter worden tot de server gereset is..
ik blijf bij de 2.12mb hangen en dat is alleen bij fok server bij andere servers map van 2034 bij 2034 en kan ik gewoon jionen helemaal vol
halltojes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')