SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
Wordt de drempel weer zo hoog voor een hoop mensen.quote:
Ok. Moet ik uitloggen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Wordt de drempel weer zo hoog voor een hoop mensen.
Nee hoor. Je wordt er vanzelf uitgeknald als ik de server reset .quote:
handtekeningen zijn alleen voor bureaucratische bedrijven..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef SosuaCafe het volgende:
En waarom ben ik 75 % opgekocht zonder een handtekening van mijn kant ?
Vijandige overnamequote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef SosuaCafe het volgende:
En waarom ben ik 75 % opgekocht zonder een handtekening van mijn kant ?
Als je als eerste heel groot en waardevol wordt, heeft niemand meer geld om je op te kopen. Maar je kan er niets mee hoor. Hooguit later weer verkopen en dan de winst/waardestijging meepakken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:49 schreef SosuaCafe het volgende:
Hoe ga je dat tegen? Iedereen op die server was eigendom van een ander?
Dan moet je wel veel uren maken, anders red je het nooit tegen iemand die meer tijd heeft als jijzelf.
Neehoor, dat mag jij denken van mij.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:32 schreef PasKai het volgende:
Omdat ik het idee had dat het handig was, klinkt dat raar?
Ja.quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 06:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Gvd. 80 jaar een stel treinen stil gestaan, omdat er 1 sein verkeerd stond.
Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is .quote:Op vrijdag 25 januari 2013 06:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Gvd. 80 jaar een stel treinen stil gestaan, omdat er 1 sein verkeerd stond.
kan je uitzetten volgens mijquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Je krijgt toch ook een melding dat je trein verdwaald is als hij zijn doel niet kan bereiken?
Dat zal wel inderdaad. Zou zelf niet weten hoe en waar, maar da boeit me ook niet zo.quote:
ja ik ben een doorlopend traject aan het maken. Voeg iedere keer zijtakken toe. Even niet goed opgelet. 100.000 seinen plaatsen is wel een stomvervelend werkje.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is .
Dit idd. Venstertje openen en vastpinnen, zodat het niet verdwijnt bij het indrukken van de delete-knopquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is .
ctrl/alt en dan klikken slepen.. kan je op de hele route automatisch repeterend seinen zettenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:15 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
ja ik ben een doorlopend traject aan het maken. Voeg iedere keer zijtakken toe. Even niet goed opgelet. 100.000 seinen plaatsen is wel een stomvervelend werkje.
enig idee hoeveel ik er heb neergezet zonder dit.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:43 schreef mschol het volgende:
[..]
ctrl/alt en dan klikken slepen.. kan je op de hele route automatisch repeterend seinen zetten
En dan bij de instellingen even instellen om de hoeveel vakjes je ze wilt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:54 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
enig idee hoeveel ik er heb neergezet zonder dit.
Zal het wel vergemakkelijken!
tsja. Meestal doe ik 5 of 6. Wat is gebruikelijk?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
En dan bij de instellingen even instellen om de hoeveel vakjes je ze wilt.
Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:01 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
tsja. Meestal doe ik 5 of 6. Wat is gebruikelijk?
maar dan heb je hele kleine blokjesquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok.
Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok.
tsja. Heb nu een ergens een foutje in mijn track zitten waardoor ze steeds vastlopen. Nog geen fout kunnen vinden tbh.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier.
Stukje spoor zonder bovenleiding of sein dat verkeerd om staat zijn de meestvoorkomende foutjes .quote:Op zondag 27 januari 2013 09:25 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
tsja. Heb nu een ergens een foutje in mijn track zitten waardoor ze steeds vastlopen. Nog geen fout kunnen vinden tbh.
Uiteraard de afstand aanpassen als de situatie er om vraagt.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier.
leef je uit...quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:36 schreef bibaboerderij het volgende:
Een idee wat zomaar naar boven popte:
Misschien tof als je een server hebt, waarin sim City en Transporttycoon gecombineerd worden.
Steden zijn op zichzelf een stad, maar hebben stations voor goederen en passagiers nodig. En moeten dus in overleg met spoorbouwers of via aanbestedingen een spoor krijgen om te groeien. Spoor/tram/bus bouwers van TTD willen geld verdienen en kunnen net als in de huidige TTD steden paaien om er stations te bouwen.
Sim City heeft al een realistische spel & leervariant. Een combinatie van deze twee spellen lijkt mij wel tof.
de server die bart draai(de) die bleef vrij lang online..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 01:00 schreef MolFan het volgende:
Vraag me af of er nog veel servers zijn die niet zo snel gereset worden en waar je de tijd krijgt om te bouwen etc. Meeste resetten na paar uur al
Nog steeds hoor .quote:Op zaterdag 16 februari 2013 01:15 schreef mschol het volgende:
[..]
de server die bart draai(de) die bleef vrij lang online..
Ja niet echt leuk om nu nog te joinen zeg maarquote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Nog steeds hoor .
[ afbeelding ]
Gestart 2029, nu 2249
recessie of ongunstig belasting klimaat.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Alle industrie is opeens verdwenen. Speel FIRS en zit nu in 2031.
Ja, maar dan toch niet gelijk alle industrieën, maar dan ook echt alles.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:45 schreef trigt013 het volgende:
[..]
recessie of ongunstig belasting klimaat.
ik maak een grapjequote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, maar dan toch niet gelijk alle industrieën, maar dan ook echt alles.
grote afstandenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:12 schreef JTT het volgende:
nog even een toevoeging: volgensmij loop ik ver achter. nog een vraag: hoe krijgen jullie die winst van treinen zo hoog. het hoogste wat ik ooit haalde was iets in de 14.000...
ik gok dat er een zooi olievelden waren die niet gedekt konden worden door 1 station..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:54 schreef JTT het volgende:
ben na iets van 5 maanden ofzo weer met het spel aan de bak gegaan. is en blijft een verslavend spel. heb nu een game met al aardig wat treinen. ik had allemaal losse sporen (station naar station) en was er best trots op totdat ik op de server keek.... bij jullie is het een groot net. ik kan uren kijken naar die prachtige ingewikkelde trajecten. hoe krijgen jullie dat voor elkaar?en hoe kan het dat het nooit vastloopt.
en nog een vraag ik wil niet afkraken ofzo maar wat is hier praktisch nut van?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ok ga ik ook eens proberen. maar hoe krijg je zo'n mooi net van sporen. ik heb allemaal losse sporen van plaats naar plaats en die zijn niet met elkaar verbonden. ik zou natuurlijk wel een net kunnen maken maar dan wordt het grootste gedeelte waarschijnlijk niet gebruiktof alles loopt vast. wat is jullie manier van treinen bouwen en orders geven? ik vind ingewikkelde spoorwegen namelijk prachtig en wil het zelf ook kunnen maken.quote:
een main lijn met afsplitsingen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 08:51 schreef JTT het volgende:
[..]
ok ga ik ook eens proberen. maar hoe krijg je zo'n mooi net van sporen. ik heb allemaal losse sporen van plaats naar plaats en die zijn niet met elkaar verbonden. ik zou natuurlijk wel een net kunnen maken maar dan wordt het grootste gedeelte waarschijnlijk niet gebruiktof alles loopt vast. wat is jullie manier van treinen bouwen en orders geven? ik vind ingewikkelde spoorwegen namelijk prachtig en wil het zelf ook kunnen maken.
Ik maak seinposten en zorg dat ze nergens hoeven af te remmen of kruisen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:17 schreef JTT het volgende:
super goeie tip. trein komt bij de afslag vandaan, gaat de main lijn op, en gaat er weer af waar hij moet zijn. maar dan loopt bij mij alles vast
Dan iets eerder laten afsplitsen van de mainline. Als je station niet alles tegelijk aan kan..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:17 schreef JTT het volgende:
super goeie tip. trein komt bij de afslag vandaan, gaat de main lijn op, en gaat er weer af waar hij moet zijn. maar dan loopt bij mij alles vast
mijn ervaring is dat industrieeen, ondanks de hoeveelheid getransporteerde goederen, op ten duur gewoon sluiten..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 08:43 schreef JTT het volgende:
zullen dan toch niet allemaal verdwenen zijn? zeker niet met goede stations erbij.
dat moet je voor een stabiele economie kiezen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:48 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat industrieeen, ondanks de hoeveelheid getransporteerde goederen, op ten duur gewoon sluiten..
het is op de fok! server.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:42 schreef trigt013 het volgende:
[..]
dat moet je voor een stabiele economie kiezen.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan iets eerder laten afsplitsen van de mainline. Als je station niet alles tegelijk aan kan..
beide (en alle anderen) bedankt voor alle tips ik ga hiermee aan de gang.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:53 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik maak seinposten en zorg dat ze nergens hoeven af te remmen of kruisen.
Ik zie dat je een bedrijf op de server hebt gestart. Zet er wel ff een wachtwoord op .quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:38 schreef JTT het volgende:
[..]
[..]
beide (en alle anderen) bedankt voor alle tips ik ga hiermee aan de gang.
zal wat screens maken als het af is
per ongeluk wou ik eigenlijk niet maar krijg hem niet meer wegquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zie dat je een bedrijf op de server hebt gestart. Zet er wel ff een wachtwoord op .
Yepquote:Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef Bart het volgende:
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
zeker weten! ik kan de server niet eens meer in. dan krijg ik dit:quote:Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef Bart het volgende:
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
stel je voor: een bedrijf is 1000000 waard, en jij koopt 50%. dat kost je dus 500000. als een bedrijf groeit,wordt het steeds meer waard. als dat bedrijf na een tijd meer (in dit voorbeeld 2000000) waard is, een jij verkoopt de aandelen (die zijn dan ook meer waard), krijg je er dus 1000000 voor. het is dus kopen>wachten>verkopen>winst.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:49 schreef MolFan het volgende:
Ik had net in een netwerkgame 25% aandelen gekocht in iemand zijn bedrijf maar wat is het nut hiervan aangezien ik bij mijn inkomsten niet 25% van zijn inkomsten zie verschijnen of iets dergelijks.
Oliebronnen raken soms leeg..quote:Op maandag 25 februari 2013 20:39 schreef JTT het volgende:
iki heb nu een probleem wat niks met treinen te maken heeft. ik heb een stuk of 50 olietankers varen. ik ben inmiddels al meer dan 300 jaar verder en nu hebben ze ineens problemen. ik kreeg een berichtje: schip ... heeft een lege order. heb ik een nieuwe order naar een ander platform gestuurd. klaar dacht ik. maar niet heus. nu moet ik om de 15 min. (ongeveer) een schip nieuwe orders geven. hoe komt dit? zo snel zullen die olievelden toch ook niet allemaal falliet gaan?
dit wordt heel irritant...
note: ik wil geen stabiele economie want dan groeit het ook niet meer en kan ik nooit volle winst draaien.
Was ie alweer gereset ?quote:Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef Bart het volgende:
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
Nu net .quote:
Afstand tussen de stations.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:35 schreef trigt013 het volgende:
de winst neemt toe gelang de afstand van de trein, is de winst bepaald op de afstand van de twee stations of op de afstand die de trein aflegt?
Blijft een geweldig spel.quote:
Uhm ja zover ben ik nog lang nietquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:53 schreef Altron het volgende:
[..]
Blijft een geweldig spel.
Al moet ik zeggen dat het wel wat saai begint te worden als je al een paar miljard op de bank heb staan en 90% van de map al volgebouwd is...
Je weet dat je de hele rails in 1x van seinen kan voorzien hé ?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Uhm ja zover ben ik nog lang niet
Seinen
Klopt maar dan nog snap ik er maar bar weinig vanquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:03 schreef Altron het volgende:
[..]
Je weet dat je de hele rails in 1x van seinen kan voorzien hé ?
lolquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Klopt maar dan nog snap ik er maar bar weinig van
Oh komt wel joh.quote:
hehequote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Oh komt wel joh.
Ik heb nog niet echt door waar ik sein moet plaatsen enz
Ik denk niet dat er een carrière bij pro-rail voor me is weggelegd
Ik wacht nog wel even met op een server spelen, eerst even zorgen dat ik het spel weer snapquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:29 schreef Altron het volgende:
[..]
hehe
Ja tis effe uitvogelen.
Ik gebruik alleen die standaard seinen eigenlijk en dan laat ik ze in een rondje rijden , werkt prima.
Zal vanavond weer eens even inloggen om te kijken of m'n bedrijf nog winst maakt
Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik wacht nog wel even met op een server spelen, eerst even zorgen dat ik het spel weer snap
zo heb ik het gedaan inderdaadquote:Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef Altron het volgende:
[..]
Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu.
En dan kan je een beetje kijken hoe anderen het doen.
Is op zich wel een ideequote:Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef Altron het volgende:
[..]
Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu.
En dan kan je een beetje kijken hoe anderen het doen.
Seinenquote:
Plaatjes in de OP bieden geen soelaas?quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Seinen
Ik krijg het niet voor elkaar om met behulp van seinen meerdere treinen over 1 traject te laten rijden.
Laat staan dat ik een mainline met aftakkingen voor elkaar krijg!
Maar ik maak wel weer ff een scenario om daarin te prutsen
Is nog steeds abracadabra voor mijquote:Op donderdag 21 maart 2013 10:00 schreef Bart het volgende:
[..]
Plaatjes in de OP bieden geen soelaas?
Maar bouw het eens exact na zoals op die plaatjes. Of kijk wat nou precies het verschil is met wat je nu hebt gebouwd. Of maak met ctrl-s een screenshot, en plaats die hier zodat wij kunnen kijken .quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:03 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Is nog steeds abracadabra voor mij
Ik zit ook met de wiki open maar ze werken gewoon niet bij mij zoals het zou moeten.
M'n trein blijft gewoon stilstaan of, nog erger, klapt gewoon op een andere trein
Goede, dat eens proberen!quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Maar bouw het eens exact na zoals op die plaatjes. Of kijk wat nou precies het verschil is met wat je nu hebt gebouwd. Of maak met ctrl-s een screenshot, en plaats die hier zodat wij kunnen kijken .
Heeft ie de naam Altron toevallig ? , geen idee wie dat is :pquote:Op donderdag 21 maart 2013 09:55 schreef Huppelmuts het volgende:
Wie is bedrijf 1 op de server?
En kan diegene mij leren hoe ik dit spel moet spelen
Ja maar dan ga ik op de FOK!server kijken en dan raak ik weer ontmoedigdquote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:41 schreef Altron het volgende:
[..]
Heeft ie de naam Altron toevallig ? , geen idee wie dat is :p
Zie dat je het al redelijk door heb nu
Lolquote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:55 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja maar dan ga ik op de FOK!server kijken en dan raak ik weer ontmoedigd
Dat kan ik sowieso welquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:14 schreef Altron het volgende:
[..]
Lol
Maar daar kan je tenminste wel lekker een beetje rommelen en dingen uitproberen.
Er zijn vele factoren die invloed hebben op het percentage, helemaal 100% is volgens mij niet eens te doen. In dit geval kan het bij jou wel alvast helpen om te zorgen dat je te allen tijde een trein op het station hebt staan die cargo ophaalt. Dus al voordat er een volle vertrekt, moet er al een andere klaar staan om te laden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:08 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben hier dus ook mee begonnen en heb nu een lijn die ijzererts vervoert en eentje die kolen vervoert:
[ afbeelding ]
Ik haal telkens alle beschikbaar kolen en ijzererts op bij het station. Toch staat er niet dat ik 100% heb getransporteerd, maar veel minder, waardoor de productie niet toeneemt. Hoe kan dit?
Ah bedankt. Ik had nog niet door dat je kon instellen dat de trein moest wachten tot ie vol was. Bij mij reden de treinen halfvol in het rond!quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er zijn vele factoren die invloed hebben op het percentage, helemaal 100% is volgens mij niet eens te doen. In dit geval kan het bij jou wel alvast helpen om te zorgen dat je te allen tijde een trein op het station hebt staan die cargo ophaalt. Dus al voordat er een volle vertrekt, moet er al een andere klaar staan om te laden.
Verder zien je spoor, station en signals er ook niet helemaal lekker uit, maar daar is ook genoeg documentatie over te vinden om dit te verbeteren
http://wiki.openttd.org/Timetablequote:Op donderdag 28 maart 2013 18:53 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb passagierstreinen in een grote 8 rijden. alleen komen ze uiteindelijk achter elkaar te rijden. Is er een manier dat ik ze op gelijkwaardige afstand van elkaar kan laten rijden?
Vind ik ook wel leuk, krijg het alleen niet goed werkend onder W7.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:13 schreef Kermit. het volgende:
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?
Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
Ik ben vind de ouderwetse stijl van OpenTTD leuker .quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:13 schreef Kermit. het volgende:
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?
Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
dies wel leuk, maar daar missen veel mensen de complexiteit van (Open)TTDquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:13 schreef Kermit. het volgende:
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?
Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
Ik heb gister weer Transport Giant gespeeld maar is inderdaad vele malen minder dan OpenTTD. Ik zoek trouwens een spel dat er erg op transport giant leek qua grafics maar qua besturing leek het erg op OpenTTD. In dit spel kan je zelf boerderijen maken en deze uitbreiden als er meer vraag was. Ik ben alle tycoon en transport games al afgegaan maar ben hem niet tegen gekomen.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:35 schreef mschol het volgende:
[..]
dies wel leuk, maar daar missen veel mensen de complexiteit van (Open)TTD
Ik heb het al gevonden, het is een cyclotron voor de mensen die het ook willen weten.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:30 schreef SimonBalk het volgende:
Ik heb afgelopen weekend het spel weer eens gedownload en geprobeerd. Ik kon nog steeds spelen zoals ik dat altijd gedaan had, maar ik weet 1 ding niet meer. Ik bouwde vroeger voor invoegende treinen een cirkel track waarin treinen op snelheid bleven rijden totdat er op het hoofd spoor plek was. Dan kon de trein op snelheid invoegen ipv uit stilstand. Wanneer er geen plek was ging de trein nog een rondje. Dit was zover ik nog weet met pre/exit signals.
Ik heb op internet gezocht en ik heb 't niet kunnen vinden. Weet iemand waar ik het over heb en ook nog hoe dit in zijn werking gaat?
Heb je een screenshot?quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:04 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Ik heb het al gevonden, het is een cyclotron voor de mensen die het ook willen weten.
Als je een ringlijn door je land maakt en daarop alles aansluit kan het wel handig zijnquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:47 schreef Kermit. het volgende:
Waarom zou je zoveel sporen maken? Als je 2 treinen op een route zet dan vervoeren ze alles wat een fabriek produceert.
In het begin ja.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:47 schreef Kermit. het volgende:
Waarom zou je zoveel sporen maken? Als je 2 treinen op een route zet dan vervoeren ze alles wat een fabriek produceert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Kijk dit nou:
Is dit een nieuwe game op komst ofzo? Of gewoon een hobbyist die alles 3D maakt?
Oh en wtf:Laat die 3D versie maar gauw komen, ziet er tof uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een ringlijn van 6 sporen breed en ik wil niet dat die treinen moeten stoppen voor inkomend verkeer. Dat was al gelukt maar dan kwamen de invoegende treinen wel tot stilstand. Met een cyclotron blijft ook de invoegende trein rijden en voegt hij in wanneer er ruimte is. Hierdoor blijft de trein op snelheid en kan je meer capaciteit halen uit je ring.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je een ringlijn door je land maakt en daarop alles aansluit kan het wel handig zijn
quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Kijk dit nou:
Is dit een nieuwe game op komst ofzo? Of gewoon een hobbyist die alles 3D maakt?
Oh en wtf:in de yt comment geeft ie aan dat hij het zelf maakt;) maar alles op dezelfde manier laat bewegen als in OTTDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat staat er wel in de buurt dan=quote:Op maandag 15 april 2013 17:44 schreef JTT het volgende:
Ik heb een station wat hout accepteert terwijl er helemaal geen houtzagerij in de buurt staat.
Hoe kan dit?
het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.quote:
Is het een Duits scenario?quote:Op maandag 15 april 2013 18:16 schreef JTT het volgende:
[..]
het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
Stond er misschien een houtzagerij die (pas) failliet is gegaan?quote:Op maandag 15 april 2013 18:16 schreef JTT het volgende:
[..]
het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
neequote:Op maandag 15 april 2013 18:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Stond er misschien een houtzagerij die (pas) failliet is gegaan?
quote:
Misschien per ongeluk een ander station dat gekoppeld?quote:Op maandag 15 april 2013 18:16 schreef JTT het volgende:
[..]
het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
quote:
nee dat kan trouwens volgensmij niet eensquote:Op dinsdag 16 april 2013 08:48 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Misschien per ongeluk een ander station dat gekoppeld?
[..]
Jawel, als je control ingedrukt houdt tijdens het bouwen van een station kan je hem koppelen aan een bestaand station als dat enigszins in de buurt ligt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:12 schreef JTT het volgende:
[..]
nee dat kan trouwens volgensmij niet eens
Het spel ziet er een beetje uit zoals die modeltreinbanen die sommige mensen maken. Wel grappig ansich. (ook lekker cheap natuurlijk )quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.
Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het
Train Fever
http://www.train-fever.com/
Dat ziet er gaaf uit, die ga ik zeker spelenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.
Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het
Train Fever
http://www.train-fever.com/
Dat lijkt me wel handig inderdaad.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Ja hoe je die brugjes aanmaakt ziet er wel lekker uit.
Ook dat maken van lijnen en daar vervolgens voertuigen aan toewijzen ziet er wel makkelijk uit. Al mogen daar wel wat filtermogelijkheden bij (lijkt me dat bij 200+ lijnen er niet zo heel veel overzicht meer in zit als bus/tram en alles door elkaar staat)
Typ dit in de console:quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik NewGRF aan een scenario toevoegen?
Ga dan naar de scenario-editor, laad het scenario en je kan gewoon via de normale weg NewGRF's toevoegen.quote:set scenario_developer 1
thanksquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Typ dit in de console:
[..]
Ga dan naar de scenario-editor, laad het scenario en je kan gewoon via de normale weg NewGRF's toevoegen.
Sorry, nooit de vraag gezienquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nog een vraagje...
Kan ik bij een scenario dat als ik die start, dat de industrieën dan zelf een locatie kiezen i.p.v. dat dit al in het scenario is gedaan?
De vraagstelling is misschien een beetje krom, maar ik weet even niet goed hoe ik het anders zou moeten formuleren.
14.gifquote:
geeft niet.quote:
Ik bedoel dat als je een scenario hebt dat de industrieën dan bij het laden (om te spelen) random geplaatst worden ipv dat ze vooraf zo geplaatst zijn in de scenario-editor.quote:Je bedoelt dat er nieuwe industries random bij komen? Dat gebeurt in principe altijd wel. De manier waarop / hoe vaak is afhankelijk van de economie.
Tenzij ik de vraag verkeerd begrijp en je misschien bedoelt of je ze zelf kunt plaatsen: Dat kan in de scenario builder sowieso, maar je kunt ook zelf nieuwe industrie financiëren in het spel. Kost meestal wel een paar miljoentjes, dus niet voor early game.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het is óf random door spel laten genereren (nieuwe game) óf zelf plaatsen, zover ik weet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
geeft niet.
[..]
Ik bedoel dat als je een scenario hebt dat de industrieën dan bij het laden (om te spelen) random geplaatst worden ipv dat ze vooraf zo geplaatst zijn in de scenario-editor.
Was er ook al een beetje bang voor eigenlijk. Maar toch bedankt voor je reactie.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het is óf random door spel laten genereren (nieuwe game) óf zelf plaatsen, zover ik weet.
Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam).quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het
Train Fever
http://www.train-fever.com/
Train Fever Gameplay Video #1
Train Fever Gameplay Video #1
Wauw dat ziet er interessant uit.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.
Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het
Train Fever
http://www.train-fever.com/
Sowieso zitten hier nog niet alle mogelijkheden in die OTTD wel heeft. Alles dat je maar wenst is in OTTD gebouwd.. Lastig om dat speelbaar en werkbaar in 3D te krijgen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:59 schreef bibaboerderij het volgende:
[..]
Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam).
een grid is leuk, maar beperkt maar al te vaak bouw mogelijkheden, een hybride systeem is veel beterquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:59 schreef bibaboerderij het volgende:
[..]
Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam).
Je kan beter PBS-signalen gebruiken ipv exit en presignals, scheelt ontzettend veel seinen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:31 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ben best wel noob in dit spel, en heb net ontdekt hoe ik een beetje met exit en presignals kan werken, maar hoe kan ik deze 2 nieuwe sporen aansluiten op m'n bestaande netwerk? net liep het helemaal in de soep Alle treinen stonden stil
[ afbeelding ]
Wachten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:56 schreef Afhaalchinees het volgende:
Het lukt me al iets beter, maar hoe haal je een neergestort vliegtuig weg?
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:31 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ben best wel noob in dit spel, en heb net ontdekt hoe ik een beetje met exit en presignals kan werken, maar hoe kan ik deze 2 nieuwe sporen aansluiten op m'n bestaande netwerk? net liep het helemaal in de soep Alle treinen stonden stil
[ afbeelding ]
Ik zie het nu inderdaad.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Afhaalchinees op 28-08-2013 18:19:41 ]
In het begin lekker laten rijden, na verloop van tijd op full load.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met je treinen? Full-load of lekker laten rijden?
Normaal doe ik hem altijd op full-load, maar ben nu net met een nieuwe game begonnen en ben geneigd hem gewoon lekker te laten rijden zo in het begin. Duurt nu nog lang voordat de trein 100% geladen is, terwijl ik het idee heb dat het voor de portemonnee nu nog handiger is om ze gewoon te laten laden wat er staat (wat na een ritje naar het afleverstation toch al gauw de helft van de trein is).
Ik heb nu een centraal gelegen houtzagerij met daarom heen een flink aantal bossen. Wat ik nu aan het doen ben is bij de houtzagerij een station maken en alle bossen daarheen laten gaan. Het plan is om alle bossen zo snel mogelijk 1 trein te geven. Of zou jij dan je concentreren op een paar bossen en daar alles zo snel mogelijk verdubbelen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
In het begin lekker laten rijden, na verloop van tijd op full load.
Ik doe meestal treinen vanaf alle bossen in de buurt naar 1 bos toe gaan en daar overladen en vanaf dat ene bos één grote trein naar de houtzagerij, maar dat is wel afhankelijk van hoe de afstand van de bossen zich verhoud tot de houtzagerij.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb nu een centraal gelegen houtzagerij met daarom heen een flink aantal bossen. Wat ik nu aan het doen ben is bij de houtzagerij een station maken en alle bossen daarheen laten gaan. Het plan is om alle bossen zo snel mogelijk 1 trein te geven. Of zou jij dan je concentreren op een paar bossen en daar alles zo snel mogelijk verdubbelen?
Ik heb nu alle bossen rechtstreeks naar de houtzagerij gestuurd 1 trein per bos, het is op zich nog redelijk te doen zoquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik doe meestal treinen vanaf alle bossen in de buurt naar 1 bos toe gaan en daar overladen en vanaf dat ene bos één grote trein naar de houtzagerij, maar dat is wel afhankelijk van hoe de afstand van de bossen zich verhoud tot de houtzagerij.
Zaandam waypoint staat niet voor Zaandam mines in de Orders? De trein pakt dus de eerste de beste afslag - de onderste en dus het onderste perron.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Weet iemand waarom de onderste trein op dat perron staat de laden
[ afbeelding ]
Terwijl dit de orders zijn:
[ afbeelding ]
Het rare is dat die bovenste trein zijn kloon is, dus precies dezelfde orders heeft en die gaat wel steeds goed.
En hier gaat het wél allemaal goed:
[ afbeelding ]
Kortom, wat doe ik fout?
Maar waarom pakt die bovenste trein dan wél altijd de goede afslag, terwijl die shared orders heeft met de trein die steeds fout rijdt?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:27 schreef Sejt het volgende:
[..]
Zaandam waypoint staat niet voor Zaandam mines in de Orders? De trein pakt dus de eerste de beste afslag - de onderste en dus het onderste perron.
Waarschijnlijk komt die bovenste trein later aan?quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar waarom pakt die bovenste trein dan wél altijd de goede afslag, terwijl die shared orders heeft met de trein die steeds fout rijdt?
Ja, klopt, maar als je Sejt's logica volgt zou die dan toch ook via Amsterdam Osdorp waypoint #3 gaan en het spoor boven de ladende trein pakken in plaats van helemaal naar boven doorrijden?quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt die bovenste trein later aan?
Amsterdam Osdorp waypoint #3 staat niet als verplichte locatie voor je trein ingesteld. Dus is niet verplicht voor de trein om daarheen te gaan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar als je Sejt's logica volgt zou die dan toch ook via Amsterdam Osdorp waypoint #3 gaan en het spoor boven de ladende trein pakken in plaats van helemaal naar boven doorrijden?
Maar goed, hij doet het nu iig
Dus de logica van Sejt (hij pakt gewoon het eerste vrije spoor) klopt eigenlijk niet begrijp ik?quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Amsterdam Osdorp waypoint #3 staat niet als verplichte locatie voor je trein ingesteld. Dus is niet verplicht voor de trein om daarheen te gaan.
Dat doen ze toch juist wel allebei.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dus de logica van Sejt (hij pakt gewoon het eerste vrije spoor) klopt eigenlijk niet begrijp ik?
Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat doen ze toch juist wel allebei.
maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...
Nee, staat ie ook niet omdat ze eigenlijk via Zaandam Waypoint moeten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:00 schreef voederbietel het volgende:
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen.
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.
De treinen op de bovenste 2 sporen halen de kool (en het ijzererts) weg en brengen dat naar een steel-mill, de treinen op de onderste 2 sporen brengen engineering supplies (ik speel met FIRS).quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:55 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.
Bedoel je bij mij? Ik heb het altijd zo gedaan met one-way signals, zodat de blokken klein blijven en er veel treinen achter elkaar kunnen rijden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:57 schreef mickeyD het volgende:
trouwens, ff wat "kommentaar"
wat een wildgroei aan seinen!
totaal overbodig allemaal..
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..quote:Op maandag 11 november 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Mijn 'rotonde'
Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen
[ afbeelding ]
Omdat ie helemaal in extase was met z'n echte knooppunt En omdat ie vastliep met de bruggen. Later gaat het vast nog wel ombouwen naar tunnelsquote:Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijk Dit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.quote:Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.quote:Op maandag 11 november 2013 14:26 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijk Dit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen .quote:Op maandag 11 november 2013 16:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan..
Ok, ik speel eigenlijk vrijwel altijd met de Dutch trainset en daar gaat de snelste trein 430, dus ik heb er geen last van eigenlijkquote:Op maandag 11 november 2013 16:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen .
hmm. Klopt wel, maar ik laat het denk ik toch nog zo. Ik vind het er tof uitzien, en met de bruggen verliezen ze maar 30km/h, die ze er alweer bij hebben voordat ze van de rotonde afzijn.quote:Op maandag 11 november 2013 15:53 schreef Peter het volgende:
[..]
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.
Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel.
proberen, proberen, proberenquote:Op maandag 11 november 2013 18:34 schreef d4v1d het volgende:
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo
Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.quote:Op maandag 11 november 2013 20:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten?
En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?).
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.quote:Op maandag 11 november 2013 21:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.
Vind ik zelf ook handiger.quote:Op maandag 11 november 2013 22:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.
Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen.
[ afbeelding ]
Ja, sowieso, maar anders past het niet op de paintquote:Op maandag 11 november 2013 22:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zou de haakse bochten eruit halen.
Als het goed is niet.quote:Op maandag 11 november 2013 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik?
Dan ga ik nu eens slapen en morgen dit ontwerp tot uitvoer brengenquote:
kolen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:55 schreef mschol het volgende:
als ik aan zo'n map begin heb ik altijd moeite met kiezen wat eerst te doen
Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet .quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
kolen.
Met FIRS vind ik het wel lastig om te kiezen inderdaad.
ECS gebruikt ik niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet .
Ik ook niet meer, is geen beginnen aan. Ik speel eigenlijk ook niet meer met FIRS. Voor mij is de uitdaging om zoveel mogelijk treinen op zo weinig mogelijk spoor te proppen en dat gaat net zo goed met de standaard industrieën eigenlijk.quote:
http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectorsquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef Irritatie100 het volgende:
ECS heb ik ook wel eens van gehoord, maar dat is dus erg ingewikkeld? Ik hou het bij FIRS dan, die vind ik goed zat
Wellicht ooit eens proberen als ik uitgekeken ben op FIRS, maar dat zal nog wel even durenquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectors
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar als je ze allemaal aan zet is het wel een beetje overdreven.
Sterkte.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef Droopie het volgende:
Hallo.. ik lig in het ziekenhuis momenteel.
Is het mogelk om via een via proxy dit spel binnen te halen?
Ik kom zover dat de het programma het zover komt, tot hij zegt dat hij graphics moet downloaden.
Dan loop ik vast.. iemand die hulp kan bieden of de complete bestanden kan emailen?
op een servertje.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:30 schreef Sejt het volgende:
OpenTTD met FIRS.
* Sejt is ook weer begonnen.
Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauzequote:Op woensdag 13 november 2013 14:31 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
op een servertje.
Jammer dat de tijd zo enorm snel gaat ingame. Binnen een paar dagen zit je al in 2059. Als ze daar nou eens een fix voor hadden.
yupquote:Op woensdag 13 november 2013 14:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauze
Je zou het eigenlijk moeten kunnen instellen, à la Civilization, hoe snel je de tijd wil laten gaan (Normal, Epic, etc). Zou leuk zijnquote:Op woensdag 13 november 2013 14:43 schreef SosuaCafe het volgende:
Mja. Maar de opeenvolging van steam naar diesel, electra etc is te rap imho.
Combi heb je vrijwel nooit nodig, bij spoor 3 heb je ook een pre-signal nodig. Dan blijft de trein van spoor 3 ook netjes voor dat pre-signal wachten totdat er een perron vrij is voordat die de wisselstraat in rijdt.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn )
[ afbeelding ]
Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2
maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)
Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Spoor 1: one way path signalquote:Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn )
[ afbeelding ]
Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2
maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)
Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).quote:Op woensdag 13 november 2013 14:58 schreef JaimyLee het volgende:
Ik heb echt ongelofelijke zin om een nieuwe wereld te beginnen, maar ik zie zo erg op tegen het veel treinen hebben en dan als je een nieuwe spoorsoort krijgt, ALLES opnieuw te moeten doen..
Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).
Alle treinen naar depots sturen, en nieuwe depots naast de oude zetten. Dan nieuwe trein bouwen en order simpelweg kopiëren van de oude (verwijderen en vervangen door trein met zelfde orders kan alleen met treinen van zelfde spoortype).quote:Op woensdag 13 november 2013 15:08 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?
bedankt.. gelukkig niets ernstigs.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Sterkte.
Als je de instructies van de openttd website opvolgt lukt het zo. Uiteindelijk heb je vier zipjes die je moet uitpakken en 3 daarvan gaan uiteindelijk in de andere.
Gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaatquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:30 schreef voederbietel het volgende:
Ik ben nu bezig met op het Nederlandse scenario met alle Nederlandse dlc het hele Nederlandse spoornet na te bouwen. Tja, je moet wat.
[ afbeelding ]
je weet de betrouwbaarheid niet :pquote:Op woensdag 13 november 2013 18:12 schreef JaimyLee het volgende:
Ik snap dat schermpje dat je krijgt als er een nieuw voertuig is niet. Er word een voertuig gepresenteerd en je kan kiezen of je hem een tijdje wilt hebben voordat hij wereldwijd word gereleased, maar dat kost verder geen geld. Waarom zou je het niet doen?
Ah dan maakt het dus niet uit voor me De instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnenquote:Op woensdag 13 november 2013 18:18 schreef mschol het volgende:
[..]
je weet de betrouwbaarheid niet :p
ik speel wel zi dat treinen e.d kapot gaan, anders is het echt niet leuk meerquote:Op woensdag 13 november 2013 18:39 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ah dan maakt het dus niet uit voor me De instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnen
In meer tunnels zodat ze naast elkaar kunnen wachten op een vrij perronspoor .quote:Op woensdag 13 november 2013 17:00 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
obvious bottleneck oplossingen?
In FIRS heb je er wel wat aan om de hele keten te doen, want dan krijg je aan het eind die supplies om daarmee weer de productie van de oorspronkelijke grondstof flink te verhogen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:29 schreef mschol het volgende:
levert het, naast de extra inkomsten, wat extra's op om een volledige productketen te vervoeren (bonussen wellicht ofzo?)
in openttd heb ik mij nooit geroepen gevoeld om een volledige productketen te vervoeren (t/m het afleveren van het eind product)
kleuren van wat, treinen?quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Is er ook een mogelijkheid om extra kleuren toe te voegen. Ben wel een beetje uitgekeken op de huidige kleuren.
je eigen bedrijfskleuren.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
kleuren van wat, treinen?
er zijn complete skin pakketten beschikbaar als ik mij niet vergis..
Bart, een andere map op de server doen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:47 schreef Bart het volgende:
Ziet er wel tof uit. Maar het valt of staat voor mij met mogelijkheden tot de bouw van geavanceerde seinen. Op z'n minst eenrichtingsseinen, maar dingen als pre-signals en PBS zijn eigenlijk ook wel noodzakelijk om het niet te snel saai te laten worden...
Prima .quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Bart, een andere map op de server doen?
1 die net iets groter is?
Ook maar ff updaten naar laatste stable .quote:
1.3.2 aan het installeren nuquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Ook maar ff updaten naar laatste stable .
Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Ook maar ff updaten naar laatste stable .
Donequote:Op donderdag 21 november 2013 19:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.
Ik had geprobeerd met !reset de boel te verwijderen maar dat werkt bij jouw server niet geloof ik.
Dank u, beginnen we weer gewoon opnieuw . Liep een beetje vast op de stationsomvang, had mezelf volledig ingebouwd omdat er toch geen stations bij konden maar wel stug treintjes door bouwen, recept voor ongein .quote:
zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:43 schreef Peter het volgende:
Te trage verbinding icm grote map...
Alle andere downloads in huis ff een minuutje uitzetten.
De map blijft groter worden tot de server gereset is..quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:43 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...
ik blijf bij de 2.12mb hangen en dat is alleen bij fok server bij andere servers map van 2034 bij 2034 en kan ik gewoon jionen helemaal volquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:52 schreef Peter het volgende:
[..]
De map blijft groter worden tot de server gereset is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |