abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121893272


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_121893288
Game on!
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_121894051
Ow wat een bazen spel was dit toch... pfff helemaaaal grijs gespeeld... _O_ _O_
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:07:23 #4
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121895033
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:20 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

FIRS?
Wordt de drempel weer zo hoog voor een hoop mensen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:08:33 #5
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121895069
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Wordt de drempel weer zo hoog voor een hoop mensen.
;( Ok. Moet ik uitloggen?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:09:03 #6
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121895084
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:08 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

;( Ok. Moet ik uitloggen?
Nee hoor. Je wordt er vanzelf uitgeknald als ik de server reset :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:13:36 #7
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121895252
En waarom ben ik 75 % opgekocht zonder een handtekening van mijn kant ? }:|
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121896740
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef SosuaCafe het volgende:
En waarom ben ik 75 % opgekocht zonder een handtekening van mijn kant ? }:|
handtekeningen zijn alleen voor bureaucratische bedrijven..
pi_121898487
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef SosuaCafe het volgende:
En waarom ben ik 75 % opgekocht zonder een handtekening van mijn kant ? }:|
Vijandige overname O-)
dag
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:49:31 #10
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121898853
Hoe ga je dat tegen? Iedereen op die server was eigendom van een ander?

Dan moet je wel veel uren maken, anders red je het nooit tegen iemand die meer tijd heeft als jijzelf.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121900662
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:49 schreef SosuaCafe het volgende:
Hoe ga je dat tegen? Iedereen op die server was eigendom van een ander?

Dan moet je wel veel uren maken, anders red je het nooit tegen iemand die meer tijd heeft als jijzelf.
Als je als eerste heel groot en waardevol wordt, heeft niemand meer geld om je op te kopen. Maar je kan er niets mee hoor. Hooguit later weer verkopen en dan de winst/waardestijging meepakken.
dag
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:37:49 #12
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121901195
Aha. Nou we zien wel. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121905423
Server reset lijkt me prima :Y.
dag
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:57:31 #14
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121910645
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:47 schreef Peter het volgende:
Server reset lijkt me prima :Y.
Ja, ik ben wel een beetje uitgekeken.
pi_121912389
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Vijandige overname O-)
wat niet kan in MP (gelukkig) :P
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:25:34 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121912697
Reset dan maar. Geen boten en vliegtuigen dit potje!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121938601
Ik kan momenteel niet in de game op de Fok! server komen. Tijdens het laden verlies ik steeds de verbinding. Andere servers kan ik wel gewoon bereiken.

Inmiddels gelukt :)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_122004706
Gebruikt er iemand van jullie vluchtdepots voor zijn stations?
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 21:49:36 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122006011
Wat zijn vluchtdepots?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122006354
een manier om treinen, die moeten wachten voor ze een station binnen kunnen, op te vangen zonder dat ze alle blokkeren. zie ook http://wiki.openttd.org/Spoorwegstation/Nl#Vlucht_depot
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:00:17 #21
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122006613
Dat is echt zo slecht :D. Als er treinen staan te wachten moet je je station uitbreiden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122006688
Slecht is het zeker ja, treinen gaan gewoon doodleuk in de rij staan :P
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:03:58 #23
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122006807
Vroegah, toen er nog geen pre-signals waren (en dus al helemaal geen pbs), maakte ik wel lussen. Maar dat is echt al een eeuwigheid geleden :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122006937
Aha thanks, ik ga eens kijken wat ik mezelf aangeleerd krijg :P
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:19:31 #25
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122007722
Waarom zou je vluchtdepots maken? :?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_122008462
Omdat ik het idee had dat het handig was, klinkt dat raar?
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:35:10 #27
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122008656
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:32 schreef PasKai het volgende:
Omdat ik het idee had dat het handig was, klinkt dat raar?
Neehoor, dat mag jij denken van mij. 14.gif

Zelf zie ik het nut er niet van.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:45:30 #28
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_122009285
Is er al een reset geweest? :)
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  vrijdag 25 januari 2013 @ 06:34:00 #29
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122018204
Gvd. 80 jaar een stel treinen stil gestaan, omdat er 1 sein verkeerd stond. :(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 25 januari 2013 @ 06:47:35 #30
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122018238
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:45 schreef Rockiejj het volgende:
Is er al een reset geweest? :)
Ja.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122020510
Gisteren ook maar eens effe een bedrijfje gestart , helaas maar kort kunnen spelen.
Vanavond maar eens kijken hoe het er voor staat als ik thuis ben van m'n werk :)
- Djehoetie / Jehuty -
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:22:44 #32
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122037178
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 06:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Gvd. 80 jaar een stel treinen stil gestaan, omdat er 1 sein verkeerd stond. :(
_O- :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_122037853
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 06:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Gvd. 80 jaar een stel treinen stil gestaan, omdat er 1 sein verkeerd stond. :(
Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is :@.
dag
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:09:42 #34
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122038994
Je krijgt toch ook een melding dat je trein verdwaald is als hij zijn doel niet kan bereiken?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_122039010
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Je krijgt toch ook een melding dat je trein verdwaald is als hij zijn doel niet kan bereiken?
kan je uitzetten volgens mij
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:11:31 #36
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122039052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:10 schreef mschol het volgende:

[..]

kan je uitzetten volgens mij
Dat zal wel inderdaad. Zou zelf niet weten hoe en waar, maar da boeit me ook niet zo.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:15:09 #37
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122039177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is :@.
ja ik ben een doorlopend traject aan het maken. Voeg iedere keer zijtakken toe. Even niet goed opgelet. 100.000 seinen plaatsen is wel een stomvervelend werkje.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_122039992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik volg altijd de eerste trein die ik laat rijden totdat hij weer bij het beginpunt is :@.
Dit idd. Venstertje openen en vastpinnen, zodat het niet verdwijnt bij het indrukken van de delete-knop 8-)
pi_122040099
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:15 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

ja ik ben een doorlopend traject aan het maken. Voeg iedere keer zijtakken toe. Even niet goed opgelet. 100.000 seinen plaatsen is wel een stomvervelend werkje.
ctrl/alt en dan klikken slepen.. kan je op de hele route automatisch repeterend seinen zetten
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:54:36 #40
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122040493
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:43 schreef mschol het volgende:

[..]

ctrl/alt en dan klikken slepen.. kan je op de hele route automatisch repeterend seinen zetten
enig idee hoeveel ik er heb neergezet zonder dit. |:(

Zal het wel vergemakkelijken! ^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_122040744
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:54 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

enig idee hoeveel ik er heb neergezet zonder dit. |:(

Zal het wel vergemakkelijken! ^O^
En dan bij de instellingen even instellen om de hoeveel vakjes je ze wilt.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:01:55 #42
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122040768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En dan bij de instellingen even instellen om de hoeveel vakjes je ze wilt.
tsja. Meestal doe ik 5 of 6. Wat is gebruikelijk?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_122040794
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:01 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

tsja. Meestal doe ik 5 of 6. Wat is gebruikelijk?
Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok.
pi_122100152
Ik vroeg me af of we ook ooit eens een City Builder-mode een keer kunnen doen :@
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_122101288
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok.
maar dan heb je hele kleine blokjes
afhankelijk van de grootte van de treinen: ik doe bij treinen die 5 lang zijn seinen om de 4 of 5 vakjes
  zondag 27 januari 2013 @ 09:24:16 #47
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122102859
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik doe om de 2. Dat laat wat sneller treinen toe op het volgende blok.
Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 27 januari 2013 @ 09:25:35 #48
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122102873
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier.
tsja. Heb nu een ergens een foutje in mijn track zitten waardoor ze steeds vastlopen. Nog geen fout kunnen vinden tbh.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 27 januari 2013 @ 09:26:38 #49
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122102881
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:25 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

tsja. Heb nu een ergens een foutje in mijn track zitten waardoor ze steeds vastlopen. Nog geen fout kunnen vinden tbh.
Stukje spoor zonder bovenleiding of sein dat verkeerd om staat zijn de meestvoorkomende foutjes :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122104858
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan krijg je kans op files bij tunnels en bruggen, die zijn meestal drie of vier vakjes. Daarom doe ik altijd seinafstand vier.
Uiteraard de afstand aanpassen als de situatie er om vraagt.
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:13:05 #51
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122840271
Ik was dit topic even kwijt, maar heb het weer gevonden. :)

Is er trouwens een download, die beschikt is voor FIRS, met wegvoertuigen (zoals bijvoorbeeld paardentrammen of zo) vanaf 18xx. Zodat ik al eerder kan beginnen met wagentjes. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_122840757
Ik ga ff in de server *O*
pi_122864749
Een idee wat zomaar naar boven popte:

Misschien tof als je een server hebt, waarin sim City en Transporttycoon gecombineerd worden.

Steden zijn op zichzelf een stad, maar hebben stations voor goederen en passagiers nodig. En moeten dus in overleg met spoorbouwers of via aanbestedingen een spoor krijgen om te groeien. Spoor/tram/bus bouwers van TTD willen geld verdienen en kunnen net als in de huidige TTD steden paaien om er stations te bouwen.

Sim City heeft al een realistische spel & leervariant. Een combinatie van deze twee spellen lijkt mij wel tof.
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:48:10 #54
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122867145
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:36 schreef bibaboerderij het volgende:
Een idee wat zomaar naar boven popte:

Misschien tof als je een server hebt, waarin sim City en Transporttycoon gecombineerd worden.

Steden zijn op zichzelf een stad, maar hebben stations voor goederen en passagiers nodig. En moeten dus in overleg met spoorbouwers of via aanbestedingen een spoor krijgen om te groeien. Spoor/tram/bus bouwers van TTD willen geld verdienen en kunnen net als in de huidige TTD steden paaien om er stations te bouwen.

Sim City heeft al een realistische spel & leervariant. Een combinatie van deze twee spellen lijkt mij wel tof.
leef je uit...
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_122940293
Vraag me af of er nog veel servers zijn die niet zo snel gereset worden en waar je de tijd krijgt om te bouwen etc. Meeste resetten na paar uur al :(
pi_122940619
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:00 schreef MolFan het volgende:
Vraag me af of er nog veel servers zijn die niet zo snel gereset worden en waar je de tijd krijgt om te bouwen etc. Meeste resetten na paar uur al :(
de server die bart draai(de) die bleef vrij lang online..
  zaterdag 16 februari 2013 @ 08:18:40 #57
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122942460
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:15 schreef mschol het volgende:

[..]

de server die bart draai(de) die bleef vrij lang online..
Nog steeds hoor :P.



Gestart 2029, nu 2249
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122957029
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Nog steeds hoor :P.

[ afbeelding ]

Gestart 2029, nu 2249
Ja niet echt leuk om nu nog te joinen zeg maar :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:37:44 #59
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122969395
:X Alle industrie is opeens verdwenen. Speel FIRS en zit nu in 2031.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:45:21 #60
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122969778
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
:X Alle industrie is opeens verdwenen. Speel FIRS en zit nu in 2031.
recessie of ongunstig belasting klimaat.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:45:55 #61
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122969792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:45 schreef trigt013 het volgende:

[..]

recessie of ongunstig belasting klimaat.
Ja, maar dan toch niet gelijk alle industrieën, maar dan ook echt alles.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:46:33 #62
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122969818
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ja, maar dan toch niet gelijk alle industrieën, maar dan ook echt alles.
ik maak een grapje
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:50:27 #63
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_123179838
Is er een mogelijkheid om inflatie ongedaan te maken? Ik kwam er na een tijdje pas achter dat inflatie er was en uitgezet kon worden waardoor ik nu dus wel een deel inflatie mee heb gemaakt en niet weet hoe goed mijn winsten te vergelijken zijn met die van anderen.
Ik maag nu per jaar zo'n 800 miljoen winst :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:58:59 #64
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123180375
Nee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:00:53 #65
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_123180503
:'(
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:01:09 #66
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_123180526
Is verder 800 miljoen veel per jaar? :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:02:33 #67
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123180626
Voor 1 trein: ja. Voor 1337 treinen en 450 vliegtuigen: nee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:05:05 #68
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_123180790
Zou wel heel tof zijn om 800 miljoen met 1 trein te halen :9
400 treinen, 45 wegvoertuigen, 35 schepen, 4 vliegtuigen
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_123217666
ben na iets van 5 maanden ofzo weer met het spel aan de bak gegaan. is en blijft een verslavend spel. heb nu een game met al aardig wat treinen. ik had allemaal losse sporen (station naar station) en was er best trots op totdat ik op de server keek.... bij jullie is het een groot net. ik kan uren kijken naar die prachtige ingewikkelde trajecten. hoe krijgen jullie dat voor elkaar?en hoe kan het dat het nooit vastloopt.

en nog een vraag ik wil niet afkraken ofzo maar wat is hier praktisch nut van?




[ Bericht 1% gewijzigd door JTT op 22-02-2013 20:04:40 ]
pi_123218489
nog even een toevoeging: volgensmij loop ik ver achter. nog een vraag: hoe krijgen jullie die winst van treinen zo hoog. het hoogste wat ik ooit haalde was iets in de 14.000...
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:16:51 #71
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123218735
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:12 schreef JTT het volgende:
nog even een toevoeging: volgensmij loop ik ver achter. nog een vraag: hoe krijgen jullie die winst van treinen zo hoog. het hoogste wat ik ooit haalde was iets in de 14.000...
grote afstanden
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_123223533
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:54 schreef JTT het volgende:
ben na iets van 5 maanden ofzo weer met het spel aan de bak gegaan. is en blijft een verslavend spel. heb nu een game met al aardig wat treinen. ik had allemaal losse sporen (station naar station) en was er best trots op totdat ik op de server keek.... bij jullie is het een groot net. ik kan uren kijken naar die prachtige ingewikkelde trajecten. hoe krijgen jullie dat voor elkaar?en hoe kan het dat het nooit vastloopt.

en nog een vraag ik wil niet afkraken ofzo maar wat is hier praktisch nut van?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik gok dat er een zooi olievelden waren die niet gedekt konden worden door 1 station..
pi_123233066
zullen dan toch niet allemaal verdwenen zijn? zeker niet met goede stations erbij.
pi_123233124
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:16 schreef Bart het volgende:

[..]

grote afstanden
ok ga ik ook eens proberen. maar hoe krijg je zo'n mooi net van sporen. ik heb allemaal losse sporen van plaats naar plaats en die zijn niet met elkaar verbonden. ik zou natuurlijk wel een net kunnen maken maar dan wordt het grootste gedeelte waarschijnlijk niet gebruiktof alles loopt vast. wat is jullie manier van treinen bouwen en orders geven? ik vind ingewikkelde spoorwegen namelijk prachtig en wil het zelf ook kunnen maken.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 08:58:29 #75
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123233162
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 08:51 schreef JTT het volgende:

[..]

ok ga ik ook eens proberen. maar hoe krijg je zo'n mooi net van sporen. ik heb allemaal losse sporen van plaats naar plaats en die zijn niet met elkaar verbonden. ik zou natuurlijk wel een net kunnen maken maar dan wordt het grootste gedeelte waarschijnlijk niet gebruiktof alles loopt vast. wat is jullie manier van treinen bouwen en orders geven? ik vind ingewikkelde spoorwegen namelijk prachtig en wil het zelf ook kunnen maken.
een main lijn met afsplitsingen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123233296
super goeie tip. trein komt bij de afslag vandaan, gaat de main lijn op, en gaat er weer af waar hij moet zijn. maar dan loopt bij mij alles vast
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:53:35 #77
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_123235577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:17 schreef JTT het volgende:
super goeie tip. trein komt bij de afslag vandaan, gaat de main lijn op, en gaat er weer af waar hij moet zijn. maar dan loopt bij mij alles vast
Ik maak seinposten en zorg dat ze nergens hoeven af te remmen of kruisen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_123239995
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:17 schreef JTT het volgende:
super goeie tip. trein komt bij de afslag vandaan, gaat de main lijn op, en gaat er weer af waar hij moet zijn. maar dan loopt bij mij alles vast
Dan iets eerder laten afsplitsen van de mainline. Als je station niet alles tegelijk aan kan..
dag
pi_123240236
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 08:43 schreef JTT het volgende:
zullen dan toch niet allemaal verdwenen zijn? zeker niet met goede stations erbij.
mijn ervaring is dat industrieeen, ondanks de hoeveelheid getransporteerde goederen, op ten duur gewoon sluiten..
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:42:23 #80
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_123244122
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:48 schreef mschol het volgende:

[..]

mijn ervaring is dat industrieeen, ondanks de hoeveelheid getransporteerde goederen, op ten duur gewoon sluiten..
dat moet je voor een stabiele economie kiezen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_123245962
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:42 schreef trigt013 het volgende:

[..]

dat moet je voor een stabiele economie kiezen.
het is op de fok! server.
pi_123246081
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan iets eerder laten afsplitsen van de mainline. Als je station niet alles tegelijk aan kan..
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:53 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik maak seinposten en zorg dat ze nergens hoeven af te remmen of kruisen.
beide (en alle anderen) bedankt voor alle tips ik ga hiermee aan de gang.
zal wat screens maken als het af is
pi_123249733
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:38 schreef JTT het volgende:

[..]

[..]

beide (en alle anderen) bedankt voor alle tips ik ga hiermee aan de gang.
zal wat screens maken als het af is
Ik zie dat je een bedrijf op de server hebt gestart. Zet er wel ff een wachtwoord op :Y.
dag
pi_123273483
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik zie dat je een bedrijf op de server hebt gestart. Zet er wel ff een wachtwoord op :Y.
per ongeluk wou ik eigenlijk niet maar krijg hem niet meer weg
  zondag 24 februari 2013 @ 14:23:42 #85
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123276167
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_123281412
quote:
99s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef Bart het volgende:
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
Yep :Y
dag
pi_123290697
quote:
99s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef Bart het volgende:
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
zeker weten! ik kan de server niet eens meer in. dan krijg ik dit:

waarschijnlijk omdat de kaart zo vol staat

erg vervelend
pi_123332391
Ik had net in een netwerkgame 25% aandelen gekocht in iemand zijn bedrijf maar wat is het nut hiervan aangezien ik bij mijn inkomsten niet 25% van zijn inkomsten zie verschijnen of iets dergelijks.
pi_123332797
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:49 schreef MolFan het volgende:
Ik had net in een netwerkgame 25% aandelen gekocht in iemand zijn bedrijf maar wat is het nut hiervan aangezien ik bij mijn inkomsten niet 25% van zijn inkomsten zie verschijnen of iets dergelijks.
stel je voor: een bedrijf is 1000000 waard, en jij koopt 50%. dat kost je dus 500000. als een bedrijf groeit,wordt het steeds meer waard. als dat bedrijf na een tijd meer (in dit voorbeeld 2000000) waard is, een jij verkoopt de aandelen (die zijn dan ook meer waard), krijg je er dus 1000000 voor. het is dus kopen>wachten>verkopen>winst.
pi_123341925
iki heb nu een probleem wat niks met treinen te maken heeft. ik heb een stuk of 50 olietankers varen. ik ben inmiddels al meer dan 300 jaar verder en nu hebben ze ineens problemen. ik kreeg een berichtje: schip ... heeft een lege order. heb ik een nieuwe order naar een ander platform gestuurd. klaar dacht ik. maar niet heus. nu moet ik om de 15 min. (ongeveer) een schip nieuwe orders geven. hoe komt dit? zo snel zullen die olievelden toch ook niet allemaal falliet gaan?
dit wordt heel irritant... :(

note: ik wil geen stabiele economie want dan groeit het ook niet meer en kan ik nooit volle winst draaien.
pi_123342515
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:39 schreef JTT het volgende:
iki heb nu een probleem wat niks met treinen te maken heeft. ik heb een stuk of 50 olietankers varen. ik ben inmiddels al meer dan 300 jaar verder en nu hebben ze ineens problemen. ik kreeg een berichtje: schip ... heeft een lege order. heb ik een nieuwe order naar een ander platform gestuurd. klaar dacht ik. maar niet heus. nu moet ik om de 15 min. (ongeveer) een schip nieuwe orders geven. hoe komt dit? zo snel zullen die olievelden toch ook niet allemaal falliet gaan?
dit wordt heel irritant... :(

note: ik wil geen stabiele economie want dan groeit het ook niet meer en kan ik nooit volle winst draaien.
Oliebronnen raken soms leeg..
dag
  maandag 25 februari 2013 @ 21:35:53 #92
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_123345386
de winst neemt toe gelang de afstand van de trein, is de winst bepaald op de afstand van de twee stations of op de afstand die de trein aflegt?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_123445933
quote:
99s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef Bart het volgende:
Wordt toch wel eens tijd voor een server reset denk ik zo?
Was ie alweer gereset ? :)

Moet zeggen dat ik al een tijdje niet meer ingelogd had.
Had zoveel geld...wist niet meer wat ik moest doen lol.
- Djehoetie / Jehuty -
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:50:47 #94
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123462305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:07 schreef Altron het volgende:
Was ie alweer gereset ?
Nu net :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:52:17 #95
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123462373
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:35 schreef trigt013 het volgende:
de winst neemt toe gelang de afstand van de trein, is de winst bepaald op de afstand van de twee stations of op de afstand die de trein aflegt?
Afstand tussen de stations.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:58:46 #96
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124219804
Ik ben het ook weer gaan spelen *O* :@
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124248967
quote:
17s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik ben het ook weer gaan spelen *O* :@
Blijft een geweldig spel.
Al moet ik zeggen dat het wel wat saai begint te worden als je al een paar miljard op de bank heb staan en 90% van de map al volgebouwd is... :P
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:59:58 #98
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124251561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:53 schreef Altron het volgende:

[..]

Blijft een geweldig spel.
Al moet ik zeggen dat het wel wat saai begint te worden als je al een paar miljard op de bank heb staan en 90% van de map al volgebouwd is... :P
Uhm ja zover ben ik nog lang niet :@

Seinen :'(

[ Bericht 6% gewijzigd door Huppelmuts op 19-03-2013 15:34:17 ]
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124253911
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:59 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Uhm ja zover ben ik nog lang niet :@

Seinen :'(
Je weet dat je de hele rails in 1x van seinen kan voorzien hé ?
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:14:17 #100
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124254342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:03 schreef Altron het volgende:

[..]

Je weet dat je de hele rails in 1x van seinen kan voorzien hé ?
Klopt maar dan nog snap ik er maar bar weinig van :@
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124254446
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Klopt maar dan nog snap ik er maar bar weinig van :@
lol :)

Wat lukt er niet dan ?
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:20:06 #102
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124254578
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:16 schreef Altron het volgende:

[..]

lol :)

Wat lukt er niet dan ?
Oh komt wel joh.
Ik heb nog niet echt door waar ik sein moet plaatsen enz :P

Ik denk niet dat er een carrière bij pro-rail voor me is weggelegd :P
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124254893
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:20 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Oh komt wel joh.
Ik heb nog niet echt door waar ik sein moet plaatsen enz :P

Ik denk niet dat er een carrière bij pro-rail voor me is weggelegd :P
hehe :)

Ja tis effe uitvogelen.
Ik gebruik alleen die standaard seinen eigenlijk en dan laat ik ze in een rondje rijden , werkt prima.

Zal vanavond weer eens even inloggen om te kijken of m'n bedrijf nog winst maakt :P
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:32:55 #104
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124255026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:29 schreef Altron het volgende:

[..]

hehe :)

Ja tis effe uitvogelen.
Ik gebruik alleen die standaard seinen eigenlijk en dan laat ik ze in een rondje rijden , werkt prima.

Zal vanavond weer eens even inloggen om te kijken of m'n bedrijf nog winst maakt :P
Ik wacht nog wel even met op een server spelen, eerst even zorgen dat ik het spel weer snap :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124282274
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:32 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik wacht nog wel even met op een server spelen, eerst even zorgen dat ik het spel weer snap :D
Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu.
En dan kan je een beetje kijken hoe anderen het doen.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_124288556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef Altron het volgende:

[..]

Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu.
En dan kan je een beetje kijken hoe anderen het doen.
zo heb ik het gedaan inderdaad :P
vooral de in en uitgangsseinen vind ik een ramp, snap ze nog steeds niet 100% :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:37:25 #107
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124305117
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef Altron het volgende:

[..]

Je kan altijd effe op de fok server wat testen , zitten niet veel mensen op nu.
En dan kan je een beetje kijken hoe anderen het doen.
Is op zich wel een idee :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:55:36 #108
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124325780
Wie is bedrijf 1 op de server?
En kan diegene mij leren hoe ik dit spel moet spelen :') :@
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:56:08 #109
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124325789
Wat snap je precies niet :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:58:53 #110
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124325851
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:56 schreef Bart het volgende:
Wat snap je precies niet :).
Seinen ^O^
Ik krijg het niet voor elkaar om met behulp van seinen meerdere treinen over 1 traject te laten rijden.
Laat staan dat ik een mainline met aftakkingen voor elkaar krijg!

Maar ik maak wel weer ff een scenario om daarin te prutsen :)
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:00:16 #111
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124325883
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:58 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Seinen ^O^
Ik krijg het niet voor elkaar om met behulp van seinen meerdere treinen over 1 traject te laten rijden.
Laat staan dat ik een mainline met aftakkingen voor elkaar krijg!

Maar ik maak wel weer ff een scenario om daarin te prutsen :)
Plaatjes in de OP bieden geen soelaas?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:01:11 #112
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124325901




Dit dus?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:03:39 #113
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124325953
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:00 schreef Bart het volgende:

[..]

Plaatjes in de OP bieden geen soelaas?
Is nog steeds abracadabra voor mij :'(
Ik zit ook met de wiki open maar ze werken gewoon niet bij mij zoals het zou moeten.
M'n trein blijft gewoon stilstaan of, nog erger, klapt gewoon op een andere trein :X
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:04:58 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124325975
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:03 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Is nog steeds abracadabra voor mij :'(
Ik zit ook met de wiki open maar ze werken gewoon niet bij mij zoals het zou moeten.
M'n trein blijft gewoon stilstaan of, nog erger, klapt gewoon op een andere trein :X
Maar bouw het eens exact na zoals op die plaatjes. Of kijk wat nou precies het verschil is met wat je nu hebt gebouwd. Of maak met ctrl-s een screenshot, en plaats die hier zodat wij kunnen kijken ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:05:49 #115
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124325989
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Maar bouw het eens exact na zoals op die plaatjes. Of kijk wat nou precies het verschil is met wat je nu hebt gebouwd. Of maak met ctrl-s een screenshot, en plaats die hier zodat wij kunnen kijken ;).
Goede, dat eens proberen!
Waar slaat dat stomme spel je screenshots op? :?

[ Bericht 9% gewijzigd door Huppelmuts op 21-03-2013 10:16:58 ]
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:23:04 #116
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124328053
Ik begin het te snappen *O*

Ik heb ook eindelijk treinen die winst maken *G*
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124514300
quote:
11s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:55 schreef Huppelmuts het volgende:
Wie is bedrijf 1 op de server?
En kan diegene mij leren hoe ik dit spel moet spelen :') :@
Heeft ie de naam Altron toevallig ? , geen idee wie dat is :p

Zie dat je het al redelijk door heb nu ;)
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 26 maart 2013 @ 10:55:49 #118
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124517120
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:41 schreef Altron het volgende:

[..]

Heeft ie de naam Altron toevallig ? , geen idee wie dat is :p

Zie dat je het al redelijk door heb nu ;)
Ja maar dan ga ik op de FOK!server kijken en dan raak ik weer ontmoedigd :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124517621
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:55 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ja maar dan ga ik op de FOK!server kijken en dan raak ik weer ontmoedigd :D
Lol :)

Maar daar kan je tenminste wel lekker een beetje rommelen en dingen uitproberen.
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:41:33 #120
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_124522703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:14 schreef Altron het volgende:

[..]

Lol :)

Maar daar kan je tenminste wel lekker een beetje rommelen en dingen uitproberen.
Dat kan ik sowieso wel :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_124600564
Ik ben hier dus ook mee begonnen en heb nu een lijn die ijzererts vervoert en eentje die kolen vervoert:



Ik haal telkens alle beschikbaar kolen en ijzererts op bij het station. Toch staat er niet dat ik 100% heb getransporteerd, maar veel minder, waardoor de productie niet toeneemt. Hoe kan dit?
gr gr
pi_124604656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:08 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben hier dus ook mee begonnen en heb nu een lijn die ijzererts vervoert en eentje die kolen vervoert:

[ afbeelding ]

Ik haal telkens alle beschikbaar kolen en ijzererts op bij het station. Toch staat er niet dat ik 100% heb getransporteerd, maar veel minder, waardoor de productie niet toeneemt. Hoe kan dit?
Er zijn vele factoren die invloed hebben op het percentage, helemaal 100% is volgens mij niet eens te doen. In dit geval kan het bij jou wel alvast helpen om te zorgen dat je te allen tijde een trein op het station hebt staan die cargo ophaalt. Dus al voordat er een volle vertrekt, moet er al een andere klaar staan om te laden.
Verder zien je spoor, station en signals er ook niet helemaal lekker uit, maar daar is ook genoeg documentatie over te vinden om dit te verbeteren :)
pi_124605027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Er zijn vele factoren die invloed hebben op het percentage, helemaal 100% is volgens mij niet eens te doen. In dit geval kan het bij jou wel alvast helpen om te zorgen dat je te allen tijde een trein op het station hebt staan die cargo ophaalt. Dus al voordat er een volle vertrekt, moet er al een andere klaar staan om te laden.
Verder zien je spoor, station en signals er ook niet helemaal lekker uit, maar daar is ook genoeg documentatie over te vinden om dit te verbeteren :)
Ah bedankt. Ik had nog niet door dat je kon instellen dat de trein moest wachten tot ie vol was. Bij mij reden de treinen halfvol in het rond!

En wat is er mis met mijn signals? Dat is juist het enige waarin ik me een beetje verdiept had. Volgens mij kan er niks botsen nu. Enige nadeel is dat ik misschien wat veel bochten en hoogteverschillen heb.
gr gr
  donderdag 28 maart 2013 @ 18:53:50 #124
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_124616777
Ik heb passagierstreinen in een grote 8 rijden. alleen komen ze uiteindelijk achter elkaar te rijden. Is er een manier dat ik ze op gelijkwaardige afstand van elkaar kan laten rijden?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_124626717
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?

Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:15:25 #126
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124626796
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:53 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb passagierstreinen in een grote 8 rijden. alleen komen ze uiteindelijk achter elkaar te rijden. Is er een manier dat ik ze op gelijkwaardige afstand van elkaar kan laten rijden?
http://wiki.openttd.org/Timetable
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:48:45 #127
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_124628611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:13 schreef Kermit. het volgende:
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?

Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
Vind ik ook wel leuk, krijg het alleen niet goed werkend onder W7.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:21:47 #128
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_124630297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:13 schreef Kermit. het volgende:
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?

Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
Ik ben vind de ouderwetse stijl van OpenTTD leuker :@ .

Zodra ik Half Life 1 uitgespeeld heb, dan kom ik wel weer eens kijken op de FOK! server :) .
pi_124672485
Nederland-scenario met FIRS en alle sets die 'Dutch' in de naam hebben :9~
pi_124824660
Ik heb afgelopen weekend het spel weer eens gedownload en geprobeerd. Ik kon nog steeds spelen zoals ik dat altijd gedaan had, maar ik weet 1 ding niet meer. Ik bouwde vroeger voor invoegende treinen een cirkel track waarin treinen op snelheid bleven rijden totdat er op het hoofd spoor plek was. Dan kon de trein op snelheid invoegen ipv uit stilstand. Wanneer er geen plek was ging de trein nog een rondje. Dit was zover ik nog weet met pre/exit signals.

Ik heb op internet gezocht en ik heb 't niet kunnen vinden. Weet iemand waar ik het over heb en ook nog hoe dit in zijn werking gaat?
pi_124826235
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:13 schreef Kermit. het volgende:
Wat vinden jullie van het spel Transport Giant?

Ik vind Transport Giant ook een erg leuk spel misschien wel beter dan Open TTD
dies wel leuk, maar daar missen veel mensen de complexiteit van (Open)TTD
pi_124834840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:35 schreef mschol het volgende:

[..]

dies wel leuk, maar daar missen veel mensen de complexiteit van (Open)TTD
Ik heb gister weer Transport Giant gespeeld maar is inderdaad vele malen minder dan OpenTTD. Ik zoek trouwens een spel dat er erg op transport giant leek qua grafics maar qua besturing leek het erg op OpenTTD. In dit spel kan je zelf boerderijen maken en deze uitbreiden als er meer vraag was. Ik ben alle tycoon en transport games al afgegaan maar ben hem niet tegen gekomen.

Het is geen simutrans, railroad tycoon, openttd , transport giant of traffic giant.

Kunnen jullie mij helpen? :D
pi_124910084
quote:
5s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:30 schreef SimonBalk het volgende:
Ik heb afgelopen weekend het spel weer eens gedownload en geprobeerd. Ik kon nog steeds spelen zoals ik dat altijd gedaan had, maar ik weet 1 ding niet meer. Ik bouwde vroeger voor invoegende treinen een cirkel track waarin treinen op snelheid bleven rijden totdat er op het hoofd spoor plek was. Dan kon de trein op snelheid invoegen ipv uit stilstand. Wanneer er geen plek was ging de trein nog een rondje. Dit was zover ik nog weet met pre/exit signals.

Ik heb op internet gezocht en ik heb 't niet kunnen vinden. Weet iemand waar ik het over heb en ook nog hoe dit in zijn werking gaat?
Ik heb het al gevonden, het is een cyclotron voor de mensen die het ook willen weten.
pi_124911070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:04 schreef SimonBalk het volgende:

[..]

Ik heb het al gevonden, het is een cyclotron voor de mensen die het ook willen weten.
Heb je een screenshot? :@
dag
pi_124911295
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je een screenshot? :@
http://wiki.openttd.org/Railway_Designs#Cyclotrons

Ziet er complex uit zeg.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_124911396
Waarom zou je zoveel sporen maken? Als je 2 treinen op een route zet dan vervoeren ze alles wat een fabriek produceert.
pi_124911429
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:47 schreef Kermit. het volgende:
Waarom zou je zoveel sporen maken? Als je 2 treinen op een route zet dan vervoeren ze alles wat een fabriek produceert.
Als je een ringlijn door je land maakt en daarop alles aansluit kan het wel handig zijn ;)
dag
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:49:13 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124911446
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:47 schreef Kermit. het volgende:
Waarom zou je zoveel sporen maken? Als je 2 treinen op een route zet dan vervoeren ze alles wat een fabriek produceert.
In het begin ja.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_124912253
Kijk dit nou:
Is dit een nieuwe game op komst ofzo? Of gewoon een hobbyist die alles 3D maakt?

Oh en wtf:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_124919606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Kijk dit nou:
Is dit een nieuwe game op komst ofzo? Of gewoon een hobbyist die alles 3D maakt?

Oh en wtf:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die 3D versie maar gauw komen, ziet er tof uit :)
pi_124922322
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je een ringlijn door je land maakt en daarop alles aansluit kan het wel handig zijn ;)
Ik heb een ringlijn van 6 sporen breed en ik wil niet dat die treinen moeten stoppen voor inkomend verkeer. Dat was al gelukt maar dan kwamen de invoegende treinen wel tot stilstand. Met een cyclotron blijft ook de invoegende trein rijden en voegt hij in wanneer er ruimte is. Hierdoor blijft de trein op snelheid en kan je meer capaciteit halen uit je ring.

Meestal heb ik er 2. 1 voor hout naar de houtzagerij en 1 voor goederen van de houtzagerij naar een stad. Bij elk nieuw spel probeer ik weer meer ideeën mee te nemen van het vorige spel om zo steeds betere/efficiëntere track designs te maken
pi_124947596
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Kijk dit nou:
Is dit een nieuwe game op komst ofzo? Of gewoon een hobbyist die alles 3D maakt?

Oh en wtf:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de yt comment geeft ie aan dat hij het zelf maakt;) maar alles op dezelfde manier laat bewegen als in OTTD
pi_125317141
Ik heb een station wat hout accepteert terwijl er helemaal geen houtzagerij in de buurt staat.
Hoe kan dit?
pi_125317173
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:44 schreef JTT het volgende:
Ik heb een station wat hout accepteert terwijl er helemaal geen houtzagerij in de buurt staat.
Hoe kan dit?
Wat staat er wel in de buurt dan=
dag
pi_125318167
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat staat er wel in de buurt dan=
het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
pi_125318260
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 18:16 schreef JTT het volgende:

[..]

het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
Is het een Duits scenario? :X
dag
pi_125318264
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 18:16 schreef JTT het volgende:

[..]

het enige wat in het bereik van het station zou moeten vallen is een hoogoven.
Toch accepteert hij behalve ijzererts ook hout en passagiers
Stond er misschien een houtzagerij die (pas) failliet is gegaan?
pi_125318272
quote:
9s.gif Op maandag 15 april 2013 18:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Is het een Duits scenario? :X
:D
pi_125318605
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:19 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Stond er misschien een houtzagerij die (pas) failliet is gegaan?
nee
  maandag 15 april 2013 @ 18:29:05 #150
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_125318634
quote:
9s.gif Op maandag 15 april 2013 18:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Is het een Duits scenario? :X
_O-
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')