Dat zal het zijn. Ze voelden zich alle 8 bedreigd door deze jongen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:20 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Misschien voelden de belagers van deze jongen zich wel bedreigd. Dan mag het ?
Simpele zielen mag ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, laat me raden, de onderbuikusers
Ik neem aan dat jij ook boe roept over deze laffe gasten?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Precies. Helaas zijn vele users hier vatbaar voor sociale druk en gaan ze mee met de grootste groep boe-roepers.
Jij net zo, maar dan aan de andere kant van het spectrum.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Precies. Helaas zijn vele users hier vatbaar voor sociale druk en gaan ze mee met de grootste groep boe-roepers.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij ook boe roept over deze laffe gasten?
Hoe vaak zullen die vechtsportmafketels uit het Eindhovense filmpje al "de-escalerend" aangesproken zijn?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:27 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Suggeren dat de politie de-escalerend optreedt omdat een linkse regering dat wil is ronduit idioot. Ze doen dat omdat het bewezen effectief is.
Dat in tegenstelling tot mafketels op een forum die maar wat roepen omdat ze zelf wat gefrustreerd zijn.
dat suggereer ik helemaal niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:27 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Suggeren dat de politie de-escalerend optreedt omdat een linkse regering dat wil is ronduit idioot. Ze doen dat omdat het bewezen effectief is.
Dat in tegenstelling tot mafketels op een forum die maar wat roepen omdat ze zelf wat gefrustreerd zijn.
misschien wel, maar roep vooral niet dat ze hard gestraft moeten worden want dan ben je een onderbuik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij ook boe roept over deze laffe gasten?
Mooie jij-bak. Stond je te wachten?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij net zo, maar dan aan de andere kant van het spectrum.
straatgeweld?quote:
jammer van deze onderbuikreactie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mooie jij-bak. Stond je te wachten?
Politieagenten, ambulancebroeders en andere publieke hulpverleners klagen steeds meer over agressie tegen hun en over de milde straffen die volgen wanneer er eens een dader wordt veroordeeld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Larie. Dit beeld wordt voornamelijk opgeroepen door bijvoorbeeld een bewoner die besluit een inbreker een half uur even flink te vernederen. Dan word je vervolgd ja, en terecht. Dat doet echter niets af aan de wettelijke bescherming die een bewoner geniet als hij zijn eigen lijf en haard met geweld verdedigt.
je hebt het over mijn onderbuik?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:33 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Er zitten meer mensen dan jij in dit topic ?
Doet dat er toe ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe vaak zullen die vechtsportmafketels uit het Eindhovense filmpje al "de-escalerend" aangesproken zijn?
Het is wel weer veel van het gebruikelijke gereutel, laten we hopen dat het niet uit je hersenen komt.quote:Ik verwachtte de onderbuik al. Duurde nog even.
Het probleem met de-escalerend optreden is natuurlijk wel dat het jongeren de gelegenheid biedt om eens lekker te stoeien met de politie, zonder echte risico's. Ik neig ernaar dat als er ergens de politie verschijnt, het dan afgelopen moet zijn met de ordeverstoring, dan rennen de oproerkraaiers weg of ze wachten tot hun verklaring wordt afgenomen. Als ze dan de agent gaan belagen dan schiet die er maar een paar neer. Dan hoef je de volgende keren ook niet meer de-escalerend op te treden want dan weet iedereen dat je een probleem hebt wanneer je denkt te gaan stoeien met de ME. Maar dat is een andere kwestie. Hier gaat het niet om de openbare orde maar om opsporing, en dat lijkt goed te gaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:27 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat sowieso, alle angst die ze ooit gevoeld hebben vertaalt zich in virtuele daadkracht.quote:Dat in tegenstelling tot mafketels op een forum die maar wat roepen omdat ze zelf wat gefrustreerd zijn.
Kan je misschien namen noemen of is het makkelijker om gewoon erg globaal te houden? Wie van ons is zo zwak dat ie geen eigen mening durft te hebben?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Met feiten bereik je niets bij mensen die puur emotioneel reageren. En dat is zo'n beetje heel NWS tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:35 schreef De_Guidance het volgende:
De rechters straffen amper hard?
We staan in de Europese top drie.
programma.vpro.nl/themadaders/nieuws/Nederland-straft-al-streng.html
Is dit een argument of?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mooie jij-bak. Stond je te wachten?
Ik wacht in ieder geval op de befaamde woorden "bekenden van justitie" in de berichtgeving over de daders...quote:
pot/ketelquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:36 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Met feiten bereik je niets bij mensen die puur emotioneel reageren. En dat is zo'n beetje heel NWS tegenwoordig.
Als driekwart van jouw posts richting mij als mod uit persoonlijke aanvallen en jij-bakken bestaat hoef je geen argumenten te verwachten.quote:
Nee, dat zie je verkeerd. Ze roepen gewoon maar wat, vanuit de onderbuik. De rest roept mee.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Politieagenten, ambulancebroeders en andere publieke hulpverleners klagen steeds meer over agressie tegen hun
Welke milde straffen? Dat roept enkel de onderbuik!quote:en over de milde straffen die volgen wanneer er eens een dader wordt veroordeeld.
De samenleving is enkel een onderbuik en laffe politici regeren vanuit de onderbuik.quote:Vanuit de samenleving maar nu ook vanuit de politiek is er een steeds luidere roep om repressie en hardere sancties tegen de daders.
Nee, dat is ook weer zo'n onderbuikfabeltje. Rechters straffen heeeeeeeeel zwaar in Nederland. Iedereen die het met die stelling niet eens is reageert vanuit de onderbuik.quote:Alleen de rechters straffen nog amper harder wat veel weerstand oproept.
Die politici laten zich ook maar leiden door de onderbuik van Nederland. Je hebt maar van daders af te blijven!quote:Die vernederde inbreker is een incident dat een kleine bijdrage aan het ontstane beeld levert, maar niet meer dan dat. Er zijn meer incidenten waar slachtoffers van inbraak of geweld iets terug doen en dat , in de ogen van velen waaronder politici, onterecht moeten bekopen met juridische gevolgen.
Onderbuik.quote:Een ander punt zijn agenten die hun mandaat zien slinken doordat zij hun professionele optreden moeten bekopen met straffen, zoals bijvoorbeeld de fuik die voor benzinedieven werd ingesteld.
Dat jij van mening bent dat we daar iets aan moeten veranderen komt enkel uit je onderbuik. Denk er eens rustig over na.quote:Dat is wat ik bedoel met een onterecht bedrijfsrisico en niet dat ene puntje wat jij er toevallig uithaalt en daar zouden ze eens wat aan moeten veranderen.
Nogmaals, samenleving & politiek = onderbuik. Rechters doen het prima. Ben je het daar niet mee eens dan komt dat door je onderbuik.quote:Dat vinden die mensen die er mee te maken krijgen, dat vindt het grootste gedeelte van de samenleving en de politiek, maar ja die rechters he.
Thus proving me right.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als driekwart van jouw posts richting mij als mod uit persoonlijke aanvallen en jij-bakken bestaat hoef je geen argumenten te verwachten.
ja, het is allemaal de schuld van de onderbuikquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
Rechters straffen ook al vrij zwaar in Nederland.
We kunnen ook mensen op het Binnenhof ophangen net als in Teheran, maar ik vraag me af of je de onderbuik ooit kan sussen.
Wat voor straf vinden jullie gepast voor de daders en de anderen die toekijken?
In het land der blinden is eenoog koning.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:35 schreef De_Guidance het volgende:
De rechters straffen amper hard?
We staan in de Europese top drie.
programma.vpro.nl/themadaders/nieuws/Nederland-straft-al-streng.html
in dit geval?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
We kunnen ook mensen op het Binnenhof ophangen net als in Teheran, maar ik vraag me af of je de onderbuik ooit kan sussen.
Zoveel!!!!?!??!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!?!?! Man man man man man hoor die onderbuik eens borrelen daar bij het Hart van Nederland volk! Vijf jaar! Zo'n jongen is veel beter af met 120 uur schoffelen.quote:
Als jij iemand ziet liggen, die dringend hulp nodig heeft. En jij doet niets, dan ben je ook strafbaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
in dit geval?
5 jaar, minstens
waarom de omstanders straf verdienen snap ik niet echt
minstens he, dat is een onderbuik van proporties waar ze bij hart van Nederland van onder de tafeltjes kruipen!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoveel!!!!?!??!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!?!?! Man man man man man hoor die onderbuik eens borrelen daar bij het Hart van Nederland volk! Vijf jaar! Zo'n jongen is veel beter af met 120 uur schoffelen.
3 jaar voor daders en 1 jaar voor de toekijkers. Daarnaast nog een anti-agressietraining en een schadevergoeding voor het slachtoffer. Bovenal ook de verplichting dat zij tijdens de tijd in het gevang hun tijd nuttig gebruiken. Door dan wel te werken een opleiding te volgen...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
Je valt uit je rol.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoveel!!!!?!??!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!?!?! Man man man man man hoor die onderbuik eens borrelen daar bij het Hart van Nederland volk! Vijf jaar! Zo'n jongen is veel beter af met 120 uur schoffelen.
In het geval dat de daders zich al meerdere malen aan dergelijke feiten schuldig hebben gemaakt, levenslange detentie in een straf-/werkkamp dat te vergelijken valt met o.a. de Siberische strafkampen. Op die manier mogen ze hun eigen detentie financieren...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
ja dat snap ik, maar als ik een stel doorgedraaide vechtersbazen iemand in elkaar zie slaan hoef ik er niet per se tussen te gaan staan ... zou mooi zijn als het (vaker) gebeurde maar dikke kans dat je dan hun volgende slachtoffer van zinloos geweld bentquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij iemand ziet liggen, die dringend hulp nodig heeft. En jij doet niets, dan ben je ook strafbaar.
Voor de daders: indien eerste ernstige vergrijp 8 jaar, indien tweede ernstige vergrijp 15 jaar, indien derde ernstige vergrijp levenslang.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
Niet helemaal waar, bij een dreigende situatie zal de rechter echt inzien dat je het slachtoffer niet kon helpen door de aanwezige dreiging.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij iemand ziet liggen, die dringend hulp nodig heeft. En jij doet niets, dan ben je ook strafbaar.
Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken maar ik begrijp dus dat ze alle 8 hebben geslagen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
in dit geval?
5 jaar, minstens
waarom de omstanders straf verdienen snap ik niet echt
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken maar ik begrijp dus dat ze alle 8 hebben geslagen?
En wat als je uit angst niets durft te doen? (zoals dat die 8 terugkomen en zich afreageren op jou). Zijn ze dan nog steeds strafbaar?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik op tv van het filmpje zag, niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken maar ik begrijp dus dat ze alle 8 hebben geslagen?
Dus je zit je muil open te doen over iets waar je eigenlijk niet helemaal van op de hoogte bent?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja en stel je voor dat je per ongeluk wordt opgeslokt door de onderbuik. Dat zou eng zijn he!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van geweld. Geen behoefte aan om zoiets te zien.
Neem aan dat er gedoeld werd op de mensen die er bij waren maar welke zelf geen klappen uit hebben gedeeld maar wel tot die groep behoorde.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, laten we het over straf voor de eventuele omstanders hebben. Alles liever dan over de laffe daders praten.
Vertel eens meid, wat wil je nog meer dan voor de 10e keer "boe" roepen ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, laten we het over straf voor de eventuele omstanders hebben. Alles liever dan over de laffe daders praten.
Een groep slaat op een laffe manier iemand zeer gewelddadig inelkaar. Op het journaal zag ik dat iemand op het hoofd schopte.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dus je zit je muil open te doen over iets waar je eigenlijk niet helemaal van op de hoogte bent?
De borreltafeltjes neem ik aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
minstens he, dat is een onderbuik van proporties waar ze bij hart van Nederland van onder de tafeltjes kruipen!
Was de eerste keer al niet grappig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en stel je voor dat je per ongeluk wordt opgeslokt door de onderbuik. Dat zou eng zijn he!
Mijn vorige postje blijft van kracht....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een groep slaat op een laffe manier iemand zeer gewelddadig inelkaar. Op het journaal zag ik dat iemand op het hoofd schopte.
De toegevoegde waarde van heel het filmpje zien ontgaat mij.
Misschien herken je een van de daders? Of zou je ze dan niet aangeven in het kader van respecteren van privacy. Die jongens konden namelijk ook niet weten dat ze werden gefilmd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een groep slaat op een laffe manier iemand zeer gewelddadig inelkaar. Op het journaal zag ik dat iemand op het hoofd schopte.
De toegevoegde waarde van heel het filmpje zien ontgaat mij.
De kans dat je zelf er in benevelde toestand (het was immers na een avond stappen) aan gaat tegen acht van deze doorgedraaide psychopaten lijkt me levensgroot. Wat mij betreft hebben de daders met deze mate van geweld tegen een volstrekt willekeurige voorbijganger bewezen dat ze to-taal niets te zoeken hebben in onze samenleving en ze mogen daar dan ook uit verwijderd worden. Hop, zo het werkkamp in! Financier je eigen detentie maar...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is ook niet grappig bedoelt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Was de eerste keer al niet grappig.
Ik ken niemand in Eindhoven. Lijkt mij dus een nihile kans.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien herken je een van de daders? Of zou je ze dan niet aangeven in het kader van respecteren van privacy. Die jongens konden namelijk ook niet weten dat ze werden gefilmd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |