Same thing, ze hebben de wet niet aan hun kant. En iedere versoepeling van zelfverdedigingsrecht stuit op hevige linkse oppositie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin
maar dat ze geen zin hebben om er met hun handen op de rug gebonden op af te stappen geloof ik wel
http://www.limburger.nl/a(...)UWS03/120629940/1030quote:
nee dat is niet de same thingquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Same thing, ze hebben de wet niet aan hun kant. En iedere versoepeling van zelfverdedigingsrecht stuit op hevige linkse oppositie.
Tja, elke ambulancebroeder en diender heeft te maken met een groot 'bedrijfsrisico'. Zowel juridisch als fysiek. Iemand die inbreekt of geweld tegen een ambulancebroeder, agent of medeburger gebruikt, heeft fysiek niets te vrezen en het juridische gedeelte is een lachertje.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Same thing, ze hebben de wet niet aan hun kant. En iedere versoepeling van zelfverdedigingsrecht stuit op hevige linkse oppositie.
ow haha ik dacht al, bij Baexem vond ik alleen een kerel die zijn dochter had vermoord en snapte hem al nietquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
http://www.limburger.nl/a(...)UWS03/120629940/1030
Dit artikel heb ik even snel opgeduikeld, maar er zwerven ook één of twee topics over dit onderwerp rond op dit forum.
Je wilt dus dat de politie een soort ME wordt, al dan niet met helmpje en schild?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:33 schreef sp3c het volgende:
nou ik betaal belasting enzo, de politie moet die figuren (half) dood kunnen slaan zonder dat iedereen gelijk heel hard POLITIESTATIE!!!! begint te roepen
Maar een bewezen en zéér effectief middel tegen hooligans, de meldingsplicht op het politiebureau tijdens wedstrijden, wordt dan weer níet gebruikt. In tegendeel, hooligans zijn voor overheden het ideale excuus om alle voetbalsupporters te behandelen als ware het stuk voor stuk vuurwapengevaarlijke criminelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat is niet de same thing
dit zijn 2 verschillende problemen die bepaald niet op dezelfde manier zijn op te lossen
een bange agent geef je meer training, een agent met teveel restricties geef je meer rechten
voetbalhoeligans wrijven ze ook gewoon zonder aarzelen en relatief onvriendelijk in de haren, dan denk ik dat een stel bontkraagjes ook wel moet lukken zonder te sidderen
sterker nogquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je wilt dus dat de politie een soort ME wordt, al dan niet met helmpje en schild?
er moet een gulden middenweg mogelijk zijn zonder dat jan en alleman zelf maar met elkaar op de vuist gaat om geschillen op te lossenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar een bewezen en zéér effectief middel tegen hooligans, de meldingsplicht op het politiebureau tijdens wedstrijden, wordt dan weer níet gebruikt. In tegendeel, hooligans zijn voor overheden het ideale excuus om alle voetbalsupporters te behandelen als ware het stuk voor stuk vuurwapengevaarlijke criminelen.
Net zoals de roep vanuit de samenleving om harder op te treden tegen dit soort tuig de ideale vrijbrief voor de overheid is om de eigen bevolking meer en meer te bespieden, in de gaten te houden en met buitenproportionele boetes voor lichte verkeersovertredingen op te zadelen...
Voor de onderbuik van NL.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:12 schreef KNAK het volgende:
Net op het nieuws dat fragment, en dan worden ze alle 8 onherkenbaar gemaakt.
Waarom het dan uitzenden?
Ik snap dan ook niet waarom er in dit specifieke geval níet voor is gekozen om de-escalerend op te treden, terwijl de lokale overheden er absoluut van op de hoogte moeten zijn geweest dat de man radeloos en volledig tot wanhoop gedreven was. De gemeente Leudal heeft, wat mij betreft, dan ook de optredende politie-agenten in een gevaarlijke situatie, waarvan de uitkomst vantevoren niet vast te stellen was, gebracht.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
molotov cocktails naar de hulpdiensten wel trouwens ... in alle omstandigheden
Omdat er dan allerlei linkse privacyclubjes met opgeheven vinger komen bleren dat we de privacy van deze jongeren - die in wezen ook allemaal maar slachtoffer zijn van het systeem - toch zeker wel moeten respecteren! Stel je voor dat we deze slachtoffers van onze hedonistische maatschappij herkenbaar op beeld zetten, daarmee kunnen ze voor het leven getekend zijn! Oh nee hoor, dat mag niet in Nederland!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:12 schreef KNAK het volgende:
Net op het nieuws dat fragment, en dan worden ze alle 8 onherkenbaar gemaakt.
Waarom het dan uitzenden?
Larie. Dit beeld wordt voornamelijk opgeroepen door bijvoorbeeld een bewoner die besluit een inbreker een half uur even flink te vernederen. Dan word je vervolgd ja, en terecht. Dat doet echter niets af aan de wettelijke bescherming die een bewoner geniet als hij zijn eigen lijf en haard met geweld verdedigt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, elke ambulancebroeder en diender heeft te maken met een groot 'bedrijfsrisico'. Zowel juridisch als fysiek. Iemand die inbreekt of geweld tegen een ambulancebroeder, agent of medeburger gebruikt, heeft fysiek niets te vrezen en het juridische gedeelte is een lachertje.
Tsja, want je moet natuurlijk een hele grote rechts-extremistische onderbuik hebben om hier boos over te worden. Normale kalme rationele linkschmensen snappen natuurlijk allang hoe het zit; deze jongeren zijn ook maar slachtoffer van onze hedonistische maatschappij.quote:
Dat is ook pas sinds kort en sinds Rutte premier is. De Pvda en CDA premiers en ministers hebben decennialang de rechten van de daders met hand en tand verdedigd, en doen dat nu nog steeds (CDA wat minder, PvdA vooral). Snap ik ook wel, al die dadersbelangenclubjes zijn onderdeel van de baantjesmachine van de PvdA, dus ja je moet toch wat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Larie. Dit beeld wordt voornamelijk opgeroepen door bijvoorbeeld een bewoner die besluit een inbreker een half uur even flink te vernederen. Dan word je vervolgd ja, en terecht. Dat doet echter niets af aan de wettelijke bescherming die een bewoner geniet als hij zijn eigen lijf en haard met geweld verdedigt.
Zelfverdediging is zinloos geweld?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zinloos geweld met zinloos geweld bestrijden, fuck yeah!
Hoe krijg je het uit je toestenbord, echt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is ook pas sinds kort en sinds Rutte premier is.
Misschien voelden de belagers van deze jongen zich wel bedreigd. Dan mag het ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zelfverdediging is zinloos geweld?
Nee er is altijd een reden horen we net.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, want je moet natuurlijk een hele grote rechts-extremistische onderbuik hebben om hier boos over te worden. Normale kalme rationele mensen snappen natuurlijk allang hoe het zit; deze jongeren zijn ook maar slachtoffer van onze hedonistische maatschappij.
Dat is echter wel de rol waarin de overheid zijn burgers hoe langer, hoe meer, dwingt door van de ene kant zijn geweldsmonopolie alleen aan te wenden tegen burgers die zich bijv. schuldig maken aan een lichte verkeersovertreding, of met allerlei privacy beperkende maatregelen te komen onder het mom van terrorisme- en pedofiliebestrijding, terwijl men tegen degenen die écht criminele of terroristische acties ondernemen zgn. "de-escalerend" optreedt...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
er moet een gulden middenweg mogelijk zijn zonder dat jan en alleman zelf maar met elkaar op de vuist gaat om geschillen op te lossen
Ah, ok. En waarop baseer je dat ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is echter wel de rol waarin de overheid zijn burgers hoe langer, hoe meer, dwingt door van de ene kant zijn geweldsmonopolie alleen aan te wenden tegen burgers die zich bijv. schuldig maken aan een lichte verkeersovertreding, of met allerlei privacy beperkende maatregelen te komen onder het mom van terrorisme- en pedofiliebestrijding, terwijl men tegen degenen die écht criminele of terroristische acties ondernemen zgn. "de-escalerend" optreedt...
Ook niet. Men was wel iets voorzichtiger met het naar huis sturen van mensen die zich beriepen op het noodweer(exces), maar daar is ook alles mee gezegd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is ook pas sinds kort en sinds Rutte premier is. De Pvda en CDA premiers en ministers hebben decennialang de rechten van de daders met hand en tand verdedigd, en doen dat nu nog steeds (CDA wat minder, PvdA vooral). Snap ik ook wel, al die dadersbelangenclubjes zijn onderdeel van de baantjesmachine van de PvdA, dus ja je moet toch wat.
Kan ik me wel in vinden. Ik denk alleen dat het alleen in het begin goed zal gaan, tot men hieraan went en agressief terugslaat en erop gaat kicken. Beetje zoals de hooligans in Engeland die erop kicken elkaar/politie/ME half dood te slaan. Wat zou dan echt wel goed werken, tsja... Toch zou ik best willen dat de politie harder zou mogen optreden ipv dat halfzachte optreden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterker nog
de politie IS de ME, ik wil dat ze vaker in die rol ingezet gaat worden, zeker in uitgaansgebieden
dat de-escalerende gedoe moesten we maar eens een beetje mee ophoudenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is echter wel de rol waarin de overheid zijn burgers hoe langer, hoe meer, dwingt door van de ene kant zijn geweldsmonopolie alleen aan te wenden tegen burgers die zich bijv. schuldig maken aan een lichte verkeersovertreding, of met allerlei privacy beperkende maatregelen te komen onder het mom van terrorisme- en pedofiliebestrijding, terwijl men tegen degenen die écht criminele of terroristische acties ondernemen zgn. "de-escalerend" optreedt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |