minstens he, dat is een onderbuik van proporties waar ze bij hart van Nederland van onder de tafeltjes kruipen!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoveel!!!!?!??!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!?!?! Man man man man man hoor die onderbuik eens borrelen daar bij het Hart van Nederland volk! Vijf jaar! Zo'n jongen is veel beter af met 120 uur schoffelen.
3 jaar voor daders en 1 jaar voor de toekijkers. Daarnaast nog een anti-agressietraining en een schadevergoeding voor het slachtoffer. Bovenal ook de verplichting dat zij tijdens de tijd in het gevang hun tijd nuttig gebruiken. Door dan wel te werken een opleiding te volgen...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
Rechters straffen ook al vrij zwaar in Nederland.
We kunnen ook mensen op het Binnenhof ophangen net als in Teheran, maar ik vraag me af of je de onderbuik ooit kan sussen.
Wat voor straf vinden jullie gepast voor de daders en de anderen die toekijken?
Je valt uit je rol.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoveel!!!!?!??!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!?!?! Man man man man man hoor die onderbuik eens borrelen daar bij het Hart van Nederland volk! Vijf jaar! Zo'n jongen is veel beter af met 120 uur schoffelen.
In het geval dat de daders zich al meerdere malen aan dergelijke feiten schuldig hebben gemaakt, levenslange detentie in een straf-/werkkamp dat te vergelijken valt met o.a. de Siberische strafkampen. Op die manier mogen ze hun eigen detentie financieren...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
ja dat snap ik, maar als ik een stel doorgedraaide vechtersbazen iemand in elkaar zie slaan hoef ik er niet per se tussen te gaan staan ... zou mooi zijn als het (vaker) gebeurde maar dikke kans dat je dan hun volgende slachtoffer van zinloos geweld bentquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij iemand ziet liggen, die dringend hulp nodig heeft. En jij doet niets, dan ben je ook strafbaar.
Voor de daders: indien eerste ernstige vergrijp 8 jaar, indien tweede ernstige vergrijp 15 jaar, indien derde ernstige vergrijp levenslang.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
Niet helemaal waar, bij een dreigende situatie zal de rechter echt inzien dat je het slachtoffer niet kon helpen door de aanwezige dreiging.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij iemand ziet liggen, die dringend hulp nodig heeft. En jij doet niets, dan ben je ook strafbaar.
Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken maar ik begrijp dus dat ze alle 8 hebben geslagen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
in dit geval?
5 jaar, minstens
waarom de omstanders straf verdienen snap ik niet echt
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken maar ik begrijp dus dat ze alle 8 hebben geslagen?
En wat als je uit angst niets durft te doen? (zoals dat die 8 terugkomen en zich afreageren op jou). Zijn ze dan nog steeds strafbaar?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik op tv van het filmpje zag, niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken maar ik begrijp dus dat ze alle 8 hebben geslagen?
Dus je zit je muil open te doen over iets waar je eigenlijk niet helemaal van op de hoogte bent?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja en stel je voor dat je per ongeluk wordt opgeslokt door de onderbuik. Dat zou eng zijn he!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van geweld. Geen behoefte aan om zoiets te zien.
Neem aan dat er gedoeld werd op de mensen die er bij waren maar welke zelf geen klappen uit hebben gedeeld maar wel tot die groep behoorde.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, laten we het over straf voor de eventuele omstanders hebben. Alles liever dan over de laffe daders praten.
Vertel eens meid, wat wil je nog meer dan voor de 10e keer "boe" roepen ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, laten we het over straf voor de eventuele omstanders hebben. Alles liever dan over de laffe daders praten.
Een groep slaat op een laffe manier iemand zeer gewelddadig inelkaar. Op het journaal zag ik dat iemand op het hoofd schopte.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dus je zit je muil open te doen over iets waar je eigenlijk niet helemaal van op de hoogte bent?
De borreltafeltjes neem ik aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
minstens he, dat is een onderbuik van proporties waar ze bij hart van Nederland van onder de tafeltjes kruipen!
Was de eerste keer al niet grappig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en stel je voor dat je per ongeluk wordt opgeslokt door de onderbuik. Dat zou eng zijn he!
Mijn vorige postje blijft van kracht....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een groep slaat op een laffe manier iemand zeer gewelddadig inelkaar. Op het journaal zag ik dat iemand op het hoofd schopte.
De toegevoegde waarde van heel het filmpje zien ontgaat mij.
Misschien herken je een van de daders? Of zou je ze dan niet aangeven in het kader van respecteren van privacy. Die jongens konden namelijk ook niet weten dat ze werden gefilmd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een groep slaat op een laffe manier iemand zeer gewelddadig inelkaar. Op het journaal zag ik dat iemand op het hoofd schopte.
De toegevoegde waarde van heel het filmpje zien ontgaat mij.
De kans dat je zelf er in benevelde toestand (het was immers na een avond stappen) aan gaat tegen acht van deze doorgedraaide psychopaten lijkt me levensgroot. Wat mij betreft hebben de daders met deze mate van geweld tegen een volstrekt willekeurige voorbijganger bewezen dat ze to-taal niets te zoeken hebben in onze samenleving en ze mogen daar dan ook uit verwijderd worden. Hop, zo het werkkamp in! Financier je eigen detentie maar...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is ook niet grappig bedoelt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Was de eerste keer al niet grappig.
Ik ken niemand in Eindhoven. Lijkt mij dus een nihile kans.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien herken je een van de daders? Of zou je ze dan niet aangeven in het kader van respecteren van privacy. Die jongens konden namelijk ook niet weten dat ze werden gefilmd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |