abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121890021
quote:
België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....

Regulier overleg

De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.

''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....

De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.

Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij.

quote:
Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra

DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......

Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.

Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk.

Spuid U hier Uw gal over de HSL. >:O
pi_121890060
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Jawel.

Ik vind het nog steeds debiel dat HSA Alstom hadden afgeslagen.
Alstom stond destijds op de rand van een faillissement, bedrijfstechnisch gezien was AB een veel betere keuze.
For great justice!
pi_121890229
http://www.powned.tv/nieu(...)pas_uit_de_hand.html

quote:
De Fyra rijdt niet, maar de NS probeerde nog wel een slaatje te slaan uit het vervoermiddel. Vanmorgen konden reizigers nog gewoon een kaartje kopen voor de falende trein.

Dat ontdekte een redacteur van Treinreiziger.nl toen hij een ticket probeerde te kopen voor aanstaande vrijdag. Ondanks dat op de site van NShighspeed.nl stond dat de Fyra voor onbepaalde tijd is opgeheven, waren er nog wel kaartjes beschikbaar, schrijft ANP.
8)7 |:(
pi_121890257
NS HiSpeed reclame :')
pi_121891841
quote:
14:39: Maandag [28-01-2013] gezamenlijke hoorzitting
De gezamenlijke hoorzitting van de Tweede Kamer en het Belgische parlement over de Fyra wordt maandag gehouden in het Beneluxparlement in Brussel. De hoorzitting is gepland van 11.00 tot 14.00 uur en wordt gehouden in het gebouw van de Belgische senaat.
Tijdens de zitting worden in elk geval de spoorbedrijven NS en NMBS aan de tand gevoeld. Waarschijnlijk worden ook de beide spoorbeheerders (ProRail en Infrabel) uitgenodigd. De Tweede Kamer wil daarnaast snel een debat houden met verantwoordelijk staatssecretaris van Infrastructuur Wilma Mansveld (PvdA). Dat zal worden gepland na afloop van de hoorzitting.

http://www.treinreiziger.(...)ws_22_januari-144936
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:53:42 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121891892
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121891954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
met de taxi of dienstwagen ws. Je denkt toch niet dat ze in de trein gaan zitten ?
pi_121891982
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

met de taxi of dienstwagen ws. Je denkt toch niet dat ze in de trein gaan zitten ?
Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.
pi_121892085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.
Ja als ze dat zouden doen hadden ze allang van de problemen geweten en iets doen voor de reiziger.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:01:12 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_121892141
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.
pi_121892183
quote:
Met ICE naar Keulen en dan Thalys naar Brussel :+
pi_121892228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:01 schreef freako het volgende:

[..]

met de duurdere Thalys zeker dan. Lekker 1e klas.
pi_121892293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:01 schreef freako het volgende:

[..]

Geen 2e klas :+
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:13:35 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_121892595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Geen 2e klas :+
Klopt. Ze krijgen een OV Jaarkaart 1e klas, of een reiskostenvergoeding.
pi_121894403
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Doe mij de Fyra maar :') _O-
Imposant toch?
Toegegeven, deze lijkt op een platgeslagen hondenneus.

Had het eigenlijk over deze:

Ademt snelheid. Als er een trein mooi kan zijn, vind ik dat deze er wel bij past.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Jawel.

Ik vind het nog steeds debiel dat HSA Alstom hadden afgeslagen. Niet vanwege de situatie met Ansaldo Breda nu, maar puur omdat zij de beste treinen hebben gemaakt van de afgelopen decennia. Dat zij de makers zijn van de Thalys en TGV en dikke partners zijn met de SNCF had bij de HSA echt een belletje moet doen rinkelen. Onbegrijpelijk.
Het gaat in deze even puur om design in de stelling tussen ons. Lelijk vind ik echt anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:39:53 #16
141482 Q.
JurassiQ
pi_121896249
quote:
Met de boemel via Roosendaal natuurlijk.
For great justice!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:39:29 #17
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121898403
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Met de boemel via Roosendaal natuurlijk.
Die kamerleden gaan allemaal per dienstwagen (met chauffeur).
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_121898424
NS-topman Meerstadt is vandaag door Wilma Mansveld 'op het matje geroepen'. Dan weet je het wel. Alles komt goed, Wilma is on the case. Ik denk zelf vooral met een glimlach terug aan die ene keer dat hij bij Sacha de Boer op het matje moest.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:06:32 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_121899646
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Imposant toch?

[ afbeelding ]

Ademt snelheid. Als er een trein mooi kan zijn, vind ik dat deze er wel bij past.

[..]

Het gaat in deze even puur om design in de stelling tussen ons. Lelijk vind ik echt anders.
Prachtige trein!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:14:37 #20
141482 Q.
JurassiQ
pi_121900051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:39 schreef Vasilevski het volgende:
NS-topman Meerstadt is vandaag door Wilma Mansveld 'op het matje geroepen'. Dan weet je het wel. Alles komt goed, Wilma is on the case. Ik denk zelf vooral met een glimlach terug aan die ene keer dat hij bij Sacha de Boer op het matje moest.
Volgens mij doen die Fyra's het prima maar doet Meerstadt dit alleen zodat hij bij Sacha de Boer langs mag komen. Ik snap het wel. :9
For great justice!
pi_121900147
quote:
Denken dat die met de trein gaan :') Anders was alles vanaf het begin perfect verlopen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:18:14 #22
141482 Q.
JurassiQ
pi_121900231
Geen problemen meer! *O*
quote:
Fyra: problemen spoedig voorbij

Toegevoegd: dinsdag 22 jan 2013, 19:10
Fyra-producent AnsaldoBreda erkent dat de treinen van de fabriek een probleem hebben met sneeuw en ijs. Guiseppe Marino, de tweede man van de Italiaanse fabriek, zei dat in een interview met NOS-correspondent Rop Zoutberg.

"Allemaal heel erg jammer voor de reiziger", zegt de treinfabrikant uit Napels. "Maar met een paar dagen is alles opgelost. Er zijn geen mechanische of elektrische problemen geconstateerd."
http://nos.nl/artikel/465036-fyra-problemen-spoedig-voorbij.html

Dus gewoon vanaf volgende week 100% betrouwbaarheid. *O* Slotje!
For great justice!
pi_121900377
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Volgens mij doen die Fyra's het prima maar doet Meerstadt dit alleen zodat hij bij Sacha de Boer langs mag komen. Ik snap het wel. :9
nou voor de sneeuw waren er anders ook al meer dan genoeg problemen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:28:12 #24
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_121900695
Dit dossier is wel een triest voorbeeld van hoe media en politiek verlekkerd bovenop een bepaald probleem duiken als ze sappige krantenkoppen ruiken. Ik geloof best dat er fouten zijn gemaakt bij het in gebruik nemen van de Fyra en dat de trein zelf ook mankementen vertoont. Maar wat je mij niet wijs kunt maken is dat die problemen niet opgelost kunnen worden. Als men na zo'n korte tijd de boel al opgegeven heeft dan heeft men echt 0,0% ruggengraat.

De roep van D66 en CDA om een parlementaire enquête is wat dat betreft echt lachwekkend misplaatst. Mijn idee: geef eerst eens de ruimte om de problemen echt op te lossen voordat je weer een paar honderd miljoen in het afvalputje giet. Volgens mij is dat in bijna alle gevallen goedkoper.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:10:20 #25
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121920045
Staatssecretaris Mansveld vloekt over Fyra-problemen

quote:
Problemen met hogesnelheidstreinen Fyra besproken in Vragenuur Tweede Kamer

Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) heeft binnenskamers woorden gebruikt over de problemen met de Fyra-treinen die niet voor herhaling vatbaar zijn in de Tweede Kamer. Dat zei ze vandaag tijdens het wekelijkse Vragenuur. Ze heeft dus gevloekt.

Mansveld: ‘Ik deel het ongenoegen van de reizigers. Toen ik het hoorde heb ik woorden gebruikt die in deze zaal niet herhaald mogen worden.’

Mansveld verwacht van de NS en de Belgische vervoerder NMBS dat ze vrijdag een alternatief aandragen voor de uitgevallen Fyra-treinen tussen Amsterdam en Brussel. Ze eist dat de verbinding binnen enkele dagen, zo niet binnen enkele weken weer hersteld is.

Vanmorgen had de staatssecretaris een stevig gesprek met NS-directeur Bert Meerstadt. De NS heeft organisatorische maatregelen genomen, waaronder het instellen van een kernteam. Mansveld: ‘Geloof me, er is voldoende besef van urgentie bij de NS.'
bron
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_121920140
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:28 schreef beantherio het volgende:
Dit dossier is wel een triest voorbeeld van hoe media en politiek verlekkerd bovenop een bepaald probleem duiken als ze sappige krantenkoppen ruiken. Ik geloof best dat er fouten zijn gemaakt bij het in gebruik nemen van de Fyra en dat de trein zelf ook mankementen vertoont. Maar wat je mij niet wijs kunt maken is dat die problemen niet opgelost kunnen worden. Als men na zo'n korte tijd de boel al opgegeven heeft dan heeft men echt 0,0% ruggengraat.

De roep van D66 en CDA om een parlementaire enquête is wat dat betreft echt lachwekkend misplaatst. Mijn idee: geef eerst eens de ruimte om de problemen echt op te lossen voordat je weer een paar honderd miljoen in het afvalputje giet. Volgens mij is dat in bijna alle gevallen goedkoper.
Sowieso is het op te lossen en ik ben blij als de Fyra weer gaat rijden, ik hou wel van dat soort projecten mits ze wel blijven werken :P

1 winter en dat ding werkt niet..prima. honderden jaren winters krijgt de NS zelf het spoor in de winter ook niet werkend.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:18:51 #27
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121920528
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:11 schreef kurk_droog het volgende:
.... honderden jaren winters krijgt de NS zelf het spoor in de winter ook niet werkend.
Da's slechts van de afgelopen paar jaar. En nu gaat het eigelijk wel aardig, met die winterregeling. Echte chaos is tot nu toe uitgebleven. Ja vorige week een incidentje op Utrecht CS door problemen met de aansturing vd wissels, maar dat is snel en vakkundig verholpen..
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_121920627
Volgend filmpje geeft wat inzichten over de problemen en andere klachten over de ticketprijzen. Topman van de NMBS was realistisch.

http://www.vier.be/dekruitfabriek/videos/over-de-fyra/31218
pi_121920704
Ik snap de ophef niet echt.
If not now, then when.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:32:06 #30
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121921187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:20 schreef arj1o1 het volgende:
Volgend filmpje geeft wat inzichten over de problemen en andere klachten over de ticketprijzen. Topman van de NMBS was realistisch.

http://www.vier.be/dekruitfabriek/videos/over-de-fyra/31218
Schitterend stukje.
Belachelijke interviewers, door Descheemaecker constant te onderbreken. Onprofessioneel.

[ Bericht 6% gewijzigd door gebrokenglas op 23-01-2013 00:43:00 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:45:23 #31
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121921737
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik snap de ophef niet echt.
De ophef is dat een goede trein (de benelux) vervangen wordt door een veel duurdere Fyra die constant problemen geeft, waardoor iedereen uit wanhoop maar de stoptrein via roosendaal pakt, die daardoor bomvol zit. Plus dat echt niemand om een Fyra gevraagd heeft, behalve 'topbestuurders'. Wanbeleid en de klant is de dupe.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_121921857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:45 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

De ophef is dat een goede trein (de benelux) vervangen wordt door een veel duurdere Fyra die constant problemen geeft, waardoor iedereen uit wanhoop maar de stoptrein via roosendaal pakt, die daardoor bomvol zit. Plus dat echt niemand om een Fyra gevraagd heeft, behalve 'topbestuurders'. Wanbeleid en de klant is de dupe.
Dit is al duidelijker, bedankt.
If not now, then when.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:51:41 #33
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121921912
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

:D

De keren dat ik de trein neem heb ik zelden vertraging gelukkig, maar als je afhankelijk bent van die trein op dat traject ken ik me voorstellen dat je NS niet meer bepaald hoog hebt zitten.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_121923071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het antwoord in het eerder besproken interview was dat de overheid in feite om deze verbinding heeft gevraagd (32x per dag A'dam-Brussel).

W.b.t. de prijs: in eerste instantie werd de benelux-trein schijnbaar door de twee staten gesponsord. De EU heeft echter besloten dat internationale treinen geen recht meer hebben op subsidie, en de prijzen zijn dus opgevoerd (omdat er weinig=geen competitie is, is de prijs ook dusdanig opgevoerd).
pi_121932625
quote:
NS overweegt te stoppen met Fyra

UTRECHT - De NS overweegt om helemaal te stoppen met de Fyra-hogesnelheidstrein.

Dat zei NS-directeur Bert Meerstadt woensdagmorgen tegen RTL Z. ''Het vertrouwen in de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda is weg.''

Meerstadt vraagt zich aan de andere kant af of het annuleren van de order, wat België overweegt, de oplossing is.

''De vraag is of we daar de Nederlandse reiziger een plezier mee doen. Want als die trein betrouwbaar wordt opgeleverd, dan houden we hem natuurlijk liever wél. We hebben niet 1,2,3 hogesnelheidsmaterieel dat op die lijn met de snelheid die we willen kan rijden.''

Onderzoek

Voordat hij besluit om te stoppen met de hogesnelheidstrein, wil Meerstadt een onafhankelijk onderzoek naar de problemen met de Fyra.

Meerstadt denkt niet aan opstappen nu de problemen met de Fyra maar blijven aanhouden. Hij voelt zich verantwoordelijk voor de mislukking.

Fabrikant

AnsaldoBreda heeft laten weten het probleem met het plaatwerk onder de Fyra-hogesnelheidstrein binnen een paar dagen op te kunnen lossen. Dat liet directeur Giuseppe Marino weten, meldt FD.

De Belgische spoorwegen gaven AnsaldoBreda maandag drie maanden de tijd om de problemen op te lossen, zoals in het contract is afgesproken in het geval van technische mankementen.

Technici

Marino: ''We zitten met 45 technici op de zaak. En onze eerste analyse is dat de problemen eenvoudig zijn op te lossen. De problemen zijn ontstaan door een abnormale grote hoeveelheid sneeuw, waardoor het plaatwerk onderaan de trein is losgeraakt. We hebben het al opgelost. En we zijn het nu aan het testen. Over een paar dagen zijn de treinen weer inzetbaar.''

Volgens Marino werd de trein voor de oplevering uitvoerig getest onder verschillende omstandigheden. Meerstadt gelooft niet dat AnsaldoBreda het probleem in enkele dagen kan oplossen
Wat leuk, bestuurders die zich verantwoordelijk voelen voor de mislukking maar daarom dus juist dat als reden gebruiken om niet op te stappen. :D

Verder vraag ik me af waarom de NS nu hierin de voortrekkers rol aan het nemen is terwijl de fyra geexploiteerd wordt door NS-hispeed en daar ook een hele directie achter zit. Wat doet die sub organistie dan nog buiten de NS om, behalve bestuurders hun zakken laten vullen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 januari 2013 @ 13:38:37 #36
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121934844
"abnormale grote hoeveelheid sneeuw" ? Kom op zeg.... Ja vergeleken met de zomers in Italie was het een abnormale grote hoeveelheid sneeuw.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121935481
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:38 schreef Tokus het volgende:
"abnormale grote hoeveelheid sneeuw" ? Kom op zeg.... Ja vergeleken met de zomers in Italie was het een abnormale grote hoeveelheid sneeuw.
Ja idd, zo extreem was het natuurlijk niet, dit valt elke winter en dan is het nog weinig dit jaar.
pi_121940525
Vernietigend artikel van een frequente treinreiziger uit België, die ook vaak naar Nederland reist:
http://trein.polledemaagt.com/

Hij heeft het niet zozeer over de technische mankementen, maar over hoe reizigers van het kastje naar de muur worden gestuurd, urenlange vertraging oplopen en dan ook nog worden behandeld alsof ze zélf de fout in zijn gegaan...

Echt ontluisterend, die verhalen
pi_121943551
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:45 schreef Boldface het volgende:
Vernietigend artikel van een frequente treinreiziger uit België, die ook vaak naar Nederland reist:

Hij heeft het niet zozeer over de technische mankementen, maar over hoe reizigers van het kastje naar de muur worden gestuurd, urenlange vertraging oplopen en dan ook nog worden behandeld alsof ze zélf de fout in zijn gegaan...

Heel herkenbaar die verhalen.

Ik had zondag ook de Thalys, 90 min vertraging in Brussel waardoor ik mijn andere Thalys had gemist (was eerst Fyra) . Bij hoge uitzondring ging de Thalys echter door tot Amsterdam.

Totale chaos op het perron, er bleef staan dat de Thalys maar tot Brussel Zuid ging, echt voor niemand was het duidelijk dat ze van deze trein gebruik konden maken. Na een half uur wachten uiteindelijk weggereden.

We kregen wel een gratis lunch, dat wel en een bon voor een gratis kop koffie (of een andere warme drank/snack maar dat was doorgestreept !!)

Ik vroeg het trouwens aan de conducteur op het perron, maar die luisterde niet eens, die dacht dat ik een kaartje had van Brussel naar Amsterdam voor de andere vertraagde Thalys.

Toen maar gewoon gaan zitten op een lege plaats, geen controle gehad.
pi_121943614
en dat inwisselen van Fyar kaartjes is ook ergens belachelijk, ik ging vrijdag weg, kon ze nog net op tijd ruilen voor Thalys kaarten (want emailen duurt ook een uur bij NS HiSpeed !!) , dan moet je mensen toch de gelegenheid geven om ze om te ruilen op het station.
pi_121943797
quote:

Dat tweede artikel ook: http://trein.polledemaagt.com/post/41097246396/ik-ga-coulant-zijn :')
pi_121943834
Morgen met de stoptrein naar Holland. Echte vooruitgang!
Dat vliegtuig naar Duitsland is per kilometer 75% goedkoper en een stuk vlotter.
pi_121946437
quote:

Het is een export-Hollander.
For great justice!
pi_121946465
quote:
Lekker hoe in zichzelf gekeerd de spoorwegen zijn, absoluut geen enkel gevoel van medelijden met de reiziger die ze keihard in zn achterwerk neuken. :')
For great justice!
pi_121947272
quote:
Dat artikel is inderdaad de aanleiding waarom ik deze link plaatste. Tenenkrommend hoe er met die man wordt omgesprongen. Ik vind het oprecht knap dat die man zijn zelfbeheersing weet te bewaren. Ik weet niet of ik dat in zo'n situatie had gekund.
pi_121950497
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:28 schreef beantherio het volgende:

De Fyra problematiek speelt al meerdere jaren en de totale kosten liggen waarschijnlijk inmiddels
rond de 2 miljard. De recente perikelen zijn alleen de druppel geweest.

Het is dus iets minder kort door de bocht dan jij denkt ;)
pi_121953263
Stoppen met de Fyra en dan weer dat spoor 4 jaar niet gebruiken?
pi_121953609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:24 schreef kurk_droog het volgende:
Stoppen met de Fyra en dan weer dat spoor 4 jaar niet gebruiken?
Thalys gebruikt het (en mogelijk DB/Eurostar in 2015 voor Amsterdam-Londen ;))
pi_121986758
quote:
Fyra kost NS tientallen miljoenen

UTRECHT - De problemen met hogesnelheidstrein Fyra hebben de Nederlandse Spoorwegen tientallen miljoenen euro's gekost.

Het geld is gaan zitten in de inzet van extra personeel en compensatieregelingen voor reizigers die hun reis in duigen zagen vallen.

Dat heeft president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag gezegd in een gesprek met enkele media.

Of de miljoenen aan extra kosten worden opgeteld bij de claim die de NS van plan is in te dienen bij de bouwer van de Fyra, kon de woordvoerder niet zeggen. ''We houden met alles rekening''
Ach moet de ns nu ook al in de slachtoffer rol kruipen door te benadrukken hoeveel geld het hun gekost heeft, hoeveel geld heeft het de maatschappij al gekost, vooral de vertragingen en de aanleg van dat HSL spoor met die dure tunnel door het zogenaamde groene hart wat niet meer is als wat kassen.
pi_121986890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach moet de ns nu ook al in de slachtoffer rol kruipen door te benadrukken hoeveel geld het hun gekost heeft, hoeveel geld heeft het de maatschappij al gekost, vooral de vertragingen en de aanleg van dat HSL spoor met die dure tunnel door het zogenaamde groene hart wat niet meer is als wat kassen.
Het kost de reiziger meer geld aan kaartjes omwisselen en allerlei extra kosten maken .door vertragingen en extra reistijd.
pi_121988148
pi_121991657
quote:

Ik reis dagelijks met de NS en dit soort afschuifgedrag maak ik dagelijks mee. Je bent geen klant, nee je mag god op je knieën bedanken dat je mee mag met een overvolle kutsprinter.

Ik verbaas me er ook totaal niet over dat zo'n project bij de NS faliekant mislukt. Want dat krijg je met semi-overheids bedrijven. Die zitten in een ambtenaren-tempo die zich door de vrije markt laten ringeloren.

De verhalen vooraf waren al een teken aan de wand: aanbesteding te duur, Fyra wordt door je strot geduwd.... Die Van Meerstad heeft natuurlijk de meeste boter op z'n hoofd. Eerst die Fyra door ieders strot duwen en daarna de fabriekant dreigen. Wat denkt ie nou eigenlijk? Amateur.
pi_121992589
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:04 schreef Freak188 het volgende:
De verhalen vooraf waren al een teken aan de wand: aanbesteding te duur, Fyra wordt door je strot geduwd.... Die Van Meerstad heeft natuurlijk de meeste boter op z'n hoofd. Eerst die Fyra door ieders strot duwen en daarna de fabriekant dreigen. Wat denkt ie nou eigenlijk? Amateur.
Meerstadt is pas directeur sinds 2009, dus het is een geërfd probleem. Bovendien was de directie van NS Hispeed verantwoordelijk voor de Fyra. Wat ik de NS dan wel kwalijk neem, is dat ze NS Hispeed te veel vertrouwden en niet genoeg controleerden. Sinds alles mis is gegaan vorige week zijn alle persberichten over de Fyra van de NS zelf, en lijkt het ook dat de NS alle regie hebben overgenomen. De directeur van Hispeed zie je nergens en de commercieel directeur die constant op tv aangaf dat het fantastisch ging met de Fyra is ook verdwenen.
pi_121992912
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:28 schreef remcoP het volgende:

[..]

Meerstadt is pas directeur sinds 2009, dus het is een geërfd probleem. Bovendien was de directie van NS Hispeed verantwoordelijk voor de Fyra. Wat ik de NS dan wel kwalijk neem, is dat ze NS Hispeed te veel vertrouwden en niet genoeg controleerden. Sinds alles mis is gegaan vorige week zijn alle persberichten over de Fyra van de NS zelf, en lijkt het ook dat de NS alle regie hebben overgenomen. De directeur van Hispeed zie je nergens en de commercieel directeur die constant op tv aangaf dat het fantastisch ging met de Fyra is ook verdwenen.
Het zou de NS dan sieren om dat ook openlijk toe te geven en die hispeed directie dus op die manier aan de kant te schuiven, maar ook dat zien we als publiek niet gebeuren. Wordt dadelijk de hele fyra directie die veranwoordelijk hiervoor waren weer zo geruisloos mogelijk naar een andere semipublieke functie weg gepromoveerd terwijl ze gewoom gedemoveerd zouden moeten worden tot conducteurs om zelf voor een paar jaar te ervaren wat voor rotzooi ze er van gemaakt hebben. ;)
pi_121994244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het zou de NS dan sieren om dat ook openlijk toe te geven en die hispeed directie dus op die manier aan de kant te schuiven, maar ook dat zien we als publiek niet gebeuren. Wordt dadelijk de hele fyra directie die veranwoordelijk hiervoor waren weer zo geruisloos mogelijk naar een andere semipublieke functie weg gepromoveerd terwijl ze gewoom gedemoveerd zouden moeten worden tot conducteurs om zelf voor een paar jaar te ervaren wat voor rotzooi ze er van gemaakt hebben. ;)
De NS nemen alleen de Fyra in eigen handen. Hispeed mag Nachttreinen, ICE's e.d. doen. Daar valt weinig te verprutsen. Zodra het probleem Fyra is opgelost vind ik dat er wel een onderzoek mag komen naar het handelen van Hispeed en Fyra, en mogen er ook koppen rollen. Nu is het de taak om de problemen met Fyra op te lossen.
pi_121994941
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:21 schreef remcoP het volgende:

[..]

De NS nemen alleen de Fyra in eigen handen. Hispeed mag Nachttreinen, ICE's e.d. doen. Daar valt weinig te verprutsen. Zodra het probleem Fyra is opgelost vind ik dat er wel een onderzoek mag komen naar het handelen van Hispeed en Fyra, en mogen er ook koppen rollen. Nu is het de taak om de problemen met Fyra op te lossen.
De imagoschade is wel vrij groot inmiddels. Het zal een poosje kosten voordat ze eroverheenkomen als dat al lukt. Ik pleit toch voor herinvoering van de Beneluxlijn.

Ik durf te wedden dat als er zich een exploitant voor de Beneluxlijn aandient die Fyra zo het faillissement wordt ingedrukt.
pi_121995623
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:41 schreef niels0 het volgende:

[..]

De imagoschade is wel vrij groot inmiddels. Het zal een poosje kosten voordat ze eroverheenkomen als dat al lukt. Ik pleit toch voor herinvoering van de Beneluxlijn.

Ik durf te wedden dat als er zich een exploitant voor de Beneluxlijn aandient die Fyra zo het faillissement wordt ingedrukt.
Oh, zeker. Mensen zitten alleen in de fyra omdat het noodzaak is. Als je per se snel willen gaan nemen ze wel de Thalys. Grote kans dat de Beneluxtrein goedkoper is, waardoor die veel reizigers van de fyra afsnoept.
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:58:13 #58
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121995647
't zou mooi zijn als de Benelux wordt heringezet, maar die kans is niet groot. Want dat zou pas echt een Fyra Fail zijn voor de directie natuurlijk.
Als over 2 maanden die Fyra beter rijdt hebben ze nog een soort van 'zie ons de problemen opgelost hebben' houding.
Nee, deze Fyra zal en moet rijden, ook al gaat het nog honderden miljoenen kosten. Net als met de JSF. 'we hebben er nu al zoveel geld ingestopt, we kunnen niet meer terug'.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_121996228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
't zou mooi zijn als de Benelux wordt heringezet, maar die kans is niet groot. Want dat zou pas echt een Fyra Fail zijn voor de directie natuurlijk.
Denk het niet:
quote:
NMBS: Goedkope hogesnelheidstrein niet mogelijk
Volgens Marc Descheemacker, topman van de Belgische spoorwegen, kan een hogesnelheidstrein nooit zo goedkoop worden als de Benelux. Hij wijst erop dat het verboden is om een dergelijke internationale treinverbinding nog te subsidiëren. De Benelux kreeg in België jaarlijks 5 miljoen euro subsidie.
NS Hispeed heeft altijd ontkent dat de Fyra veel duurder was dan de Benelux. Het bedrijf stelde op 9 januari zelfs dat alle reizigers met Fyra goedkoper of even duur uit waren. Iets wat feitelijk onjuist was.
http://www.treinreiziger.(...)t_fyra_nieuws-144953
pi_121996329
quote:
Intercity Roosendaal - Antwerpen eens per twee uur
Vanaf komende zaterdag gaat er eens per twee uur een intercity rijden tussen Roosendaal en Antwerpen. Die trein is een noodmaatregel om het hinder van het wegvallen van de Fyra te verzachten. Toch moeten reizigers naar Brussel twee keer blijven overstappen en blijft de extra reistijd naar Brussel oplopen tot 90 minuten.

Reizigers naar Antwerpen krijgen door de tijdelijke trein een reistijd die 20 minuten korter is als nu, maar nog steeds veel langer dan met de Benelux, en uiteraard nog veel langer dan de Fyra.

De Intercity Roosendaal - Antwerpen kan vooral gezien worden als eerste begin van een alternatief, maar voor reizigers wordt het ongemak er op dit moment maar zeer beperkt minder van. Enerzijds vanwege de beperkte frequentie, anderzijds vanwege het korte deel.

NS en NMBS kijken nog wel of de intercity doorgetrokken kan worden naar de Randstad, Of de frequentie omhoog gaat naar de geliefde uurdienst, is maar zeer de vraag. Staatssecretaris Mansveld communiceerde eerder dat er minimaal 8x per dag een alternatief moest komen, ofwel eens per twee uur.

De intercity krijgt een reistijd van 29 minuten. Vanuit Antwerpen vertrekt de trein vanaf 7:27 t/m 21:2u. Vanuit Roosendaal zijn de vertrektijden niet mede gedeeld, maar waarschijnlijk van 8:04 t/m 22:04 eens per twee uur. Afgelopen weekend reed de intercity ook al, maar nog onregelmatiger.

Wanneer en of de Fyra Amsterdam - Brussel terug komt is niet duidelijk.
pi_121997176
edit

[ Bericht 95% gewijzigd door macca728 op 24-01-2013 19:48:58 ]
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:36:37 #62
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122001490
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:12 schreef Aether het volgende:
Intercity Roosendaal - Antwerpen eens per twee uur
Het is me toch wat. Als wij met ons bedrijf zo zouden omgaan met onze klanten, maken we het niet lang voor we de curator de hand kunnen schudden...
Dit gesol met reizigers is toch ten hemel schreiend.

Kan er echt geen normale trein, de ICM, over die HSL heen? Want geen ATB?

Maar de Thalys rijdt toch maar zelden over diezelfde HSL, dus de kans dat er een botsing optreedt is niet groot.
Een beetje improviseren, maar 't kan best.

[ Bericht 5% gewijzigd door gebrokenglas op 24-01-2013 20:46:15 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_122002148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het is me toch wat. Als wij met ons bedrijf zo zouden omgaan met onze klanten, maken we het niet lang voor we de curator de hand kunnen schudden...

Misschien zie ik het als 'boertje uit de provincie' wat te simpel, maar waarom kan er geen normale trein, de ICM, over die HSL heen? Want geen ATB?

Maar de Thalys rijdt toch maar zelden over diezelfde HSL, dus de kans dat er een botsing optreedt is nul. Kwestie van communiceren met de GSM-R.
Een beetje improviseren, maar 't kan best allemaal. Gooi er desnoods een dieselloc voor.
Dan maar een 'slakkengangetje van 140, 't gaat nog altijd een stuk vlotter dan die eens per 2 uur IC vanaf Roosendaal. En de lijn wordt gewoon gebruikt.
Die ATB doet het hem inderdaad. De NS heeft bijna geen materieel met ERTMS, terwijl dat wel benodigd is voor de HSL.

Overigens wel belachelijk dat ze om de twee uur gaan rijden, dat moet toch ieder uur minimaal één keer per uur of ieder half uur kunnen lijkt me. Wordt die verbinding misschien ook nog een keer populair.
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:47:43 #64
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122002260
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:46 schreef ArnosL het volgende:
Overigens wel belachelijk dat ze om de twee uur gaan rijden, dat moet toch ieder uur minimaal één keer per uur of ieder half uur kunnen lijkt me. Wordt die verbinding misschien ook nog een keer populair.
Tuurlijk, die intercity komt wel vol. En de reguliere stoptrein wordt ontlast.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_122002680
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:46 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Die ATB doet het hem inderdaad. De NS heeft bijna geen materieel met ERTMS, terwijl dat wel benodigd is voor de HSL.

Ja dat noemen ze een aanvaardbare oplossing. Ga lekker weer met de postkoets rijden dan.
pi_122002868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Kan er echt geen normale trein, de ICM, over die HSL heen? Want geen ATB?

En een ICM wordt vast niet zo blij van 25KV.
For great justice!
  donderdag 24 januari 2013 @ 21:00:35 #67
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122003095
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:57 schreef Q. het volgende:

[..]

Ow, niet aan gedacht. Maar goed dan kan het desnoods nog met een dieselloc...
Zo'n mooie Duitse DB V200. Ook rood, dus lijkt wel wat op de Fyra. :+

Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_122003277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:00 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ow, niet aan gedacht. Maar goed dan kan het desnoods nog met een dieselloc...
Zo'n mooie Duitse DB V200. Ook rood, dus lijkt wel wat op de Fyra. :+

[ afbeelding ]
Die wordt nooit toegelaten omdat 1) diesels niet door de tunnels mogen en 2) ook dat ding geen ERTMS heeft.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:58:26 #69
190104 Jareth
Such a pity...
pi_122010075
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:57 schreef Q. het volgende:

[..]

Mat'64 dan? Die krengen lijken het eeuwige leven te hebben. :P
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_122013231
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:57 schreef remcoP het volgende:

[..]

Oh, zeker. Mensen zitten alleen in de fyra omdat het noodzaak is. Als je per se snel willen gaan nemen ze wel de Thalys. Grote kans dat de Beneluxtrein goedkoper is, waardoor die veel reizigers van de fyra afsnoept.
Thalys is een stuk duurder toch? Als de Fyra gewoon normaal reed had hij vast wel recht om te bestaan. Ik hoop dat ze de problemen nog kunnen oplossen. Het image is inderdaad zwaar beschadigd....toch een andere naam en styling kiezen als alle problemen bij de V250 verholpen zijn?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:09:20 #71
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_122016084
Die problemen gaan niet opgelost worden omdat Ansaldo op omvallen staat.
En de Thalys is volgens mij op de dezelfde prijsklasse als de Fyra .
RED ONS HENNIEGOD
pi_122018434
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:09 schreef PowerLoungen het volgende:
Die problemen gaan niet opgelost worden omdat Ansaldo op omvallen staat.
En de Thalys is volgens mij op de dezelfde prijsklasse als de Fyra .
De Thalys is duurder maar daar krijg je dan ook een snellere, betrouwbare trein voor terug die ook een stuk meer luxe biedt van binnen.
pi_122018445
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 07:31 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De Thalys is duurder maar daar krijg je dan ook een snellere, betrouwbare trein voor terug die ook een stuk meer luxe biedt van binnen.
Als je de tweede klasses van de Thalys en Fyra gaat vergelijken, is de tweede klasse van de Fyra best wel pauper.
pi_122018469
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 07:33 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Als je de tweede klasses van de Thalys en Fyra gaat vergelijken, is de tweede klasse van de Fyra best wel pauper.
De tweede klasse van Fyra is al pauper vergeleken met een standaard NS intercity. Daarvan heeft al het enkeldeks materiaal tenminste nog leeslampjes. Pak de IC Berlijn erbij (leeslampjes, voetsteuntjes, verstelbare stoelen) en Fyra is al helemaal een zielige vertoning.
pi_122018512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Imposant toch?

[ afbeelding ]

De E5 O+ heeft inderdaad een belachelijk grote neus, maar als je die ziet binnenkomen op hets station blijf je toch even kijken. De Shinkansen 500 blijft mijn favoriet O+

Overigens allebei tig keer ruimer dan een Fyra of Thalys. De E5 rijdt op de noordelijke tracks en heeft geen problemen met 'strenge' vorst van -5 graden :P

Sorry, Japanse treinentick, alleen in de E5 heb ik nog niet gezeten, toch maar weer eens een reisje eraan wagen :+ Maar in een aanbesteding staan toch eisen waar een trein aan moet voldoen? Ze waren vergeten dat we hier wel eens winterweer hebben? Waarom de neuk is er voor een maatschappij gekozen die totaal geen ervaring heeft? ICE (Siemens dus), Thalys, Shinkansen (oa Hitachi), allemaal prima oplossingen met al jarenlange ervaring en bewezen trackrecord?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122018753
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 07:45 schreef Pheno het volgende:

[..]

De E5 O+ heeft inderdaad een belachelijk grote neus, maar als je die ziet binnenkomen op hets station blijf je toch even kijken. De Shinkansen 500 blijft mijn favoriet O+

Overigens allebei tig keer ruimer dan een Fyra of Thalys. De E5 rijdt op de noordelijke tracks en heeft geen problemen met 'strenge' vorst van -5 graden :P

Sorry, Japanse treinentick, alleen in de E5 heb ik nog niet gezeten, toch maar weer eens een reisje eraan wagen :+ Maar in een aanbesteding staan toch eisen waar een trein aan moet voldoen? Ze waren vergeten dat we hier wel eens winterweer hebben? Waarom de neuk is er voor een maatschappij gekozen die totaal geen ervaring heeft? ICE (Siemens dus), Thalys, Shinkansen (oa Hitachi), allemaal prima oplossingen met al jarenlange ervaring en bewezen trackrecord?
Shinkansen E5 voorkant/neus zit wel eruit als een dildo,maar is wel heel mooi :P

pi_122018792
I know. maar de 500 blijft gewoon mijn favo. Helaas gaat ie er langzaam uit, de (N)700 wordt nu het meest ingezet tussen Tokio en Osaka. Maar helaas, die gaan hier nooit rijden. Goedkoop materiaal is het devies in dit land, zodat we weer last hebben van een klein beetje vorst :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122019370
'België test vervanger voor Fyra'
De proeven worden uitgevoerd met de locomotief type van het type Siemens HLE 18, waarvan de NMBS, de Belgische spoorwegen, er 120 hebben gekocht. De locomotief wordt vooral gebruikt voor het trekken van dubbeldekstreinen, maar kan ook op een hogesnelheidslijn worden gebruikt.

Dubbele functie voor een moderne locomotief _O-

[ Bericht 32% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 25-01-2013 09:06:09 ]
pi_122019730
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
'België test vervanger voor Fyra'
De proeven worden uitgevoerd met de locomotief type van het type Siemens HLE 18, waarvan de NMBS, de Belgische spoorwegen, er 120 hebben gekocht. De locomotief wordt vooral gebruikt voor het trekken van dubbeldekstreinen, maar kan ook op een hogesnelheidslijn worden gebruikt.

Dubbele functie voor een moderne locomotief _O-
Ik dacht dat 250 km/h het minimum was om over HST te spreken. De HLE18 is max. 200 km/h.
pi_122019839
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:16 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik dacht dat 250 km/h het minimum was om over HST te spreken. De HLE18 is max. 200 km/h.
En op 1,5kV= half vermogen maar ik vind het mooi zat. Hij 's geschikt voor alle 3 de voltages (1,5kV=, 3kV= en 25kV~). Prima back-up van die belgen lijkt me.
pi_122019860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:21 schreef niels0 het volgende:

[..]

En op 1,5kV= half vermogen maar ik vind het mooi zat. Hij 's geschikt voor alle 3 de voltages (1,5kV=, 3kV= en 25kV~). Prima back-up van die belgen lijkt me.
En wat heeft Nederland? 8)7
pi_122020010
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

En wat heeft Nederland? 8)7
Nederland huurde TRAXXen.
pi_122020118
quote:
Die zijn lelijk :'(
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2013 @ 09:37:47 #84
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122020199
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:34 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Die zijn lelijk :'(
gelukkig zie je daar niks van als je er in zit.
Zolang het maar rijdt en je in de wagons niet het idee hebt dat je in veevervoer beland bent.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_122020319
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:37 schreef Tokus het volgende:

[..]

gelukkig zie je daar niks van als je er in zit.
Zolang het maar rijdt en je in de wagons niet het idee hebt dat je in veevervoer beland bent.
_O-
pi_122021543
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:43:48 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122023886
En door de bureaucratische rompslomp duurt het nog zes maanden voordat die locs reeks 18 ook toelating hebben in Nederland. Of zou het meevallen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_122028967
pi_122029064
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Shinkansen E5 voorkant/neus zit wel eruit als een dildo,maar is wel heel mooi :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan hem echt niet mooi vinden :') Wat een lelijke trein en moet je die raampjes zien, ik wil grote glazen puien hebben.
pi_122029117
quote:
Flink stukje :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 14:04 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik kan hem echt niet mooi vinden :') Wat een lelijke trein en moet je die raampjes zien, ik wil grote glazen puien hebben.
De Fyra is dus iets voor jou :Y
pi_122031901
quote:
NMBS: Locomotief wordt niet getest als vervanging Fyra
De Belgische Spoorwegen (NMBS) ontkennen het bericht uit de Belgische media dat er locomotieven getest worden die de Fyra zouden moeten gaan vervangen. Een woordvoerder doet die berichten af als onzin.

De Gazet van Antwerpen meldde vrijdag dat NMBS locmotieven van serie 18 zou gaan testen op de hogesnelheidslijn, om daarmee de Fyra te gaan vervangen. Van dit locomotieftype zijn 120 treinen gekocht bij Siemens. De locomotieven kunnen een snelheid behalen van 200 kilometer per uur en worden al ingezet op de Belgische hogesnelheidslijn Leuven - Luik.

Volgens bronnen van de Gazet van Antwerpen zouden de testritten de komende dagen gaan plaatsvinden.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:11:40 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_122068999
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:16 schreef Aether het volgende:

[..]

quote:
quote:
Tijdens de selectie, zo blijkt uit de vertrouwelijke notitie was de “prijs per volwaardige zitplaats” het belangrijkste ‘gunningscriterium’. NS vroeg daarom niet om échte hogesnelheidstreinen, maar om materieel voor een lagere snelheid. “Een trein die maximaal 220 kilometer per uur kon rijden, was voldoende”, zegt een ingewijde. “Waarom zou je dan duurdere treinen kopen die harder kunnen?” Volgens de bron is er “nooit sprake geweest van het aanschaffen hsl-materieel.”
quote:
NRC Handelsblad reconstrueert vandaag de aanbesteding van de Fyra-treinen in samenwerking met de Vlaamse krant De Standaard. Uit de reconstructie blijkt dat de aanbesteding werd overschaduwd door een conflict met toenmalig minister van Verkeer Karla Peijs. De CDA-minister vreesde dat de afgesproken reistijd naar Brussel niet zou worden gehaald met het langzame materieel. In de eindfase van de onderhandelingen kwamen de Italianen ineens met een oplossing: een trein die 250 kilometer per uur kon halen voor bijna dezelfde prijs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:08:02 #93
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122073781
Ze gingen voor het goedkoopste, maar die ellende heeft nu al meer gekost dan als NS direct voor de duurdere Siemens waren gegaan.
Toch? heeft iemand cijfers?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_122076207
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze gingen voor het goedkoopste, maar die ellende heeft nu al meer gekost dan als NS direct voor de duurdere Siemens waren gegaan.
Toch? heeft iemand cijfers?
Twee miljard meer inmiddels volgens een Rover-achtige organisatie uit België.
Maar ik heb nog geen onderbouwing van dat cijfer gezien. Gezien de jarenlange vertraging die de levering heeft opgelopen zou het echter best eens waar kunnen zijn...
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:01:02 #95
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122089296
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2013 @ 01:32:58 #96
862 Arcee
Look closer
pi_122099767
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_122153719
politiek24 twitterde op maandag 28-01-2013 om 10:00:19 MAANDAG LIVE: Vanaf 10.45 uur hoorzitting Beneluxparlement over de #Fyra op politiek24.nl. Hier de agenda: http://t.co/wQmm9Ry1 reageer retweet
pi_122153862
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:35 schreef Aether het volgende:
politiek24 twitterde op maandag 28-01-2013 om 10:00:19 MAANDAG LIVE: Vanaf 10.45 uur hoorzitting Beneluxparlement over de #Fyra op politiek24.nl. Hier de agenda: http://t.co/wQmm9Ry1 reageer retweet
Er gaat toch niets veranderen, de sneeuw is weg, over een paar weken rijden de Fyra's weer met de problemen van december en de Beneluxtrein komt nooit terug, want dan moet de NS zijn eigen falen toegeven.
pi_122158402
Straks stuurt de NS de Fyra terug naar de fabrikant om te ontdekken dat deze het geld niet terug kan geven _O-

Wat een megaprutsers zijn het ook bij de spoorwegen, ze zouden zich moeten schamen :X
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_122158650
pi_122160048
Hoera, een intercity tussen Roosendaal en Antwerpen. De NMBS heeft tenminste wel de ballen toe te geven dat ze gefaald heeft en zet er weer een gewone trein voor in de plaats. Alleen dat overstappen in Antwerpen is karig.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')