Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.quote:België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....
Regulier overleg
De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.
''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....
De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.quote:Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......
Alstom stond destijds op de rand van een faillissement, bedrijfstechnisch gezien was AB een veel betere keuze.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Jawel.
Ik vind het nog steeds debiel dat HSA Alstom hadden afgeslagen.
quote:De Fyra rijdt niet, maar de NS probeerde nog wel een slaatje te slaan uit het vervoermiddel. Vanmorgen konden reizigers nog gewoon een kaartje kopen voor de falende trein.
Dat ontdekte een redacteur van Treinreiziger.nl toen hij een ticket probeerde te kopen voor aanstaande vrijdag. Ondanks dat op de site van NShighspeed.nl stond dat de Fyra voor onbepaalde tijd is opgeheven, waren er nog wel kaartjes beschikbaar, schrijft ANP.
quote:14:39: Maandag [28-01-2013] gezamenlijke hoorzitting
De gezamenlijke hoorzitting van de Tweede Kamer en het Belgische parlement over de Fyra wordt maandag gehouden in het Beneluxparlement in Brussel. De hoorzitting is gepland van 11.00 tot 14.00 uur en wordt gehouden in het gebouw van de Belgische senaat.
Tijdens de zitting worden in elk geval de spoorbedrijven NS en NMBS aan de tand gevoeld. Waarschijnlijk worden ook de beide spoorbeheerders (ProRail en Infrabel) uitgenodigd. De Tweede Kamer wil daarnaast snel een debat houden met verantwoordelijk staatssecretaris van Infrastructuur Wilma Mansveld (PvdA). Dat zal worden gepland na afloop van de hoorzitting.
http://www.treinreiziger.(...)ws_22_januari-144936
met de taxi of dienstwagen ws. Je denkt toch niet dat ze in de trein gaan zitten ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
met de taxi of dienstwagen ws. Je denkt toch niet dat ze in de trein gaan zitten ?
Ja als ze dat zouden doen hadden ze allang van de problemen geweten en iets doen voor de reiziger.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.
Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.
Met ICE naar Keulen en dan Thalys naar Brusselquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
met de duurdere Thalys zeker dan. Lekker 1e klas.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:01 schreef freako het volgende:
[..]
Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.
Geen 2e klasquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:01 schreef freako het volgende:
[..]
Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.
Imposant toch?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Doe mij de Fyra maar![]()
Het gaat in deze even puur om design in de stelling tussen ons. Lelijk vind ik echt anders.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Jawel.
Ik vind het nog steeds debiel dat HSA Alstom hadden afgeslagen. Niet vanwege de situatie met Ansaldo Breda nu, maar puur omdat zij de beste treinen hebben gemaakt van de afgelopen decennia. Dat zij de makers zijn van de Thalys en TGV en dikke partners zijn met de SNCF had bij de HSA echt een belletje moet doen rinkelen. Onbegrijpelijk.
Met de boemel via Roosendaal natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
Die kamerleden gaan allemaal per dienstwagen (met chauffeur).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Met de boemel via Roosendaal natuurlijk.
Prachtige trein!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Imposant toch?
Toegegeven, deze lijkt op een platgeslagen hondenneus.
Had het eigenlijk over deze:
[ afbeelding ]
Ademt snelheid. Als er een trein mooi kan zijn, vind ik dat deze er wel bij past.
[..]
Het gaat in deze even puur om design in de stelling tussen ons. Lelijk vind ik echt anders.
Volgens mij doen die Fyra's het prima maar doet Meerstadt dit alleen zodat hij bij Sacha de Boer langs mag komen. Ik snap het wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:39 schreef Vasilevski het volgende:
NS-topman Meerstadt is vandaag door Wilma Mansveld 'op het matje geroepen'. Dan weet je het wel. Alles komt goed, Wilma is on the case. Ik denk zelf vooral met een glimlach terug aan die ene keer dat hij bij Sacha de Boer op het matje moest.
Denken dat die met de trein gaanquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
http://nos.nl/artikel/465036-fyra-problemen-spoedig-voorbij.htmlquote:Fyra: problemen spoedig voorbij
Toegevoegd: dinsdag 22 jan 2013, 19:10
Fyra-producent AnsaldoBreda erkent dat de treinen van de fabriek een probleem hebben met sneeuw en ijs. Guiseppe Marino, de tweede man van de Italiaanse fabriek, zei dat in een interview met NOS-correspondent Rop Zoutberg.
"Allemaal heel erg jammer voor de reiziger", zegt de treinfabrikant uit Napels. "Maar met een paar dagen is alles opgelost. Er zijn geen mechanische of elektrische problemen geconstateerd."
nou voor de sneeuw waren er anders ook al meer dan genoeg problemen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Volgens mij doen die Fyra's het prima maar doet Meerstadt dit alleen zodat hij bij Sacha de Boer langs mag komen. Ik snap het wel.
bronquote:Problemen met hogesnelheidstreinen Fyra besproken in Vragenuur Tweede Kamer
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) heeft binnenskamers woorden gebruikt over de problemen met de Fyra-treinen die niet voor herhaling vatbaar zijn in de Tweede Kamer. Dat zei ze vandaag tijdens het wekelijkse Vragenuur. Ze heeft dus gevloekt.
Mansveld: ‘Ik deel het ongenoegen van de reizigers. Toen ik het hoorde heb ik woorden gebruikt die in deze zaal niet herhaald mogen worden.’
Mansveld verwacht van de NS en de Belgische vervoerder NMBS dat ze vrijdag een alternatief aandragen voor de uitgevallen Fyra-treinen tussen Amsterdam en Brussel. Ze eist dat de verbinding binnen enkele dagen, zo niet binnen enkele weken weer hersteld is.
Vanmorgen had de staatssecretaris een stevig gesprek met NS-directeur Bert Meerstadt. De NS heeft organisatorische maatregelen genomen, waaronder het instellen van een kernteam. Mansveld: ‘Geloof me, er is voldoende besef van urgentie bij de NS.'
Sowieso is het op te lossen en ik ben blij als de Fyra weer gaat rijden, ik hou wel van dat soort projecten mits ze wel blijven werkenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:28 schreef beantherio het volgende:
Dit dossier is wel een triest voorbeeld van hoe media en politiek verlekkerd bovenop een bepaald probleem duiken als ze sappige krantenkoppen ruiken. Ik geloof best dat er fouten zijn gemaakt bij het in gebruik nemen van de Fyra en dat de trein zelf ook mankementen vertoont. Maar wat je mij niet wijs kunt maken is dat die problemen niet opgelost kunnen worden. Als men na zo'n korte tijd de boel al opgegeven heeft dan heeft men echt 0,0% ruggengraat.
De roep van D66 en CDA om een parlementaire enquête is wat dat betreft echt lachwekkend misplaatst. Mijn idee: geef eerst eens de ruimte om de problemen echt op te lossen voordat je weer een paar honderd miljoen in het afvalputje giet. Volgens mij is dat in bijna alle gevallen goedkoper.
Da's slechts van de afgelopen paar jaar. En nu gaat het eigelijk wel aardig, met die winterregeling. Echte chaos is tot nu toe uitgebleven. Ja vorige week een incidentje op Utrecht CS door problemen met de aansturing vd wissels, maar dat is snel en vakkundig verholpen..quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:11 schreef kurk_droog het volgende:
.... honderden jaren winters krijgt de NS zelf het spoor in de winter ook niet werkend.
Schitterend stukje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:20 schreef arj1o1 het volgende:
Volgend filmpje geeft wat inzichten over de problemen en andere klachten over de ticketprijzen. Topman van de NMBS was realistisch.
http://www.vier.be/dekruitfabriek/videos/over-de-fyra/31218
De ophef is dat een goede trein (de benelux) vervangen wordt door een veel duurdere Fyra die constant problemen geeft, waardoor iedereen uit wanhoop maar de stoptrein via roosendaal pakt, die daardoor bomvol zit. Plus dat echt niemand om een Fyra gevraagd heeft, behalve 'topbestuurders'. Wanbeleid en de klant is de dupe.quote:
Dit is al duidelijker, bedankt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De ophef is dat een goede trein (de benelux) vervangen wordt door een veel duurdere Fyra die constant problemen geeft, waardoor iedereen uit wanhoop maar de stoptrein via roosendaal pakt, die daardoor bomvol zit. Plus dat echt niemand om een Fyra gevraagd heeft, behalve 'topbestuurders'. Wanbeleid en de klant is de dupe.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit is al duidelijker, bedankt.
Het antwoord in het eerder besproken interview was dat de overheid in feite om deze verbinding heeft gevraagd (32x per dag A'dam-Brussel).quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit is al duidelijker, bedankt.
Wat leuk, bestuurders die zich verantwoordelijk voelen voor de mislukking maar daarom dus juist dat als reden gebruiken om niet op te stappen.quote:NS overweegt te stoppen met Fyra
UTRECHT - De NS overweegt om helemaal te stoppen met de Fyra-hogesnelheidstrein.
Dat zei NS-directeur Bert Meerstadt woensdagmorgen tegen RTL Z. ''Het vertrouwen in de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda is weg.''
Meerstadt vraagt zich aan de andere kant af of het annuleren van de order, wat België overweegt, de oplossing is.
''De vraag is of we daar de Nederlandse reiziger een plezier mee doen. Want als die trein betrouwbaar wordt opgeleverd, dan houden we hem natuurlijk liever wél. We hebben niet 1,2,3 hogesnelheidsmaterieel dat op die lijn met de snelheid die we willen kan rijden.''
Onderzoek
Voordat hij besluit om te stoppen met de hogesnelheidstrein, wil Meerstadt een onafhankelijk onderzoek naar de problemen met de Fyra.
Meerstadt denkt niet aan opstappen nu de problemen met de Fyra maar blijven aanhouden. Hij voelt zich verantwoordelijk voor de mislukking.
Fabrikant
AnsaldoBreda heeft laten weten het probleem met het plaatwerk onder de Fyra-hogesnelheidstrein binnen een paar dagen op te kunnen lossen. Dat liet directeur Giuseppe Marino weten, meldt FD.
De Belgische spoorwegen gaven AnsaldoBreda maandag drie maanden de tijd om de problemen op te lossen, zoals in het contract is afgesproken in het geval van technische mankementen.
Technici
Marino: ''We zitten met 45 technici op de zaak. En onze eerste analyse is dat de problemen eenvoudig zijn op te lossen. De problemen zijn ontstaan door een abnormale grote hoeveelheid sneeuw, waardoor het plaatwerk onderaan de trein is losgeraakt. We hebben het al opgelost. En we zijn het nu aan het testen. Over een paar dagen zijn de treinen weer inzetbaar.''
Volgens Marino werd de trein voor de oplevering uitvoerig getest onder verschillende omstandigheden. Meerstadt gelooft niet dat AnsaldoBreda het probleem in enkele dagen kan oplossen
Ja idd, zo extreem was het natuurlijk niet, dit valt elke winter en dan is het nog weinig dit jaar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:38 schreef Tokus het volgende:
"abnormale grote hoeveelheid sneeuw" ? Kom op zeg.... Ja vergeleken met de zomers in Italie was het een abnormale grote hoeveelheid sneeuw.
Heel herkenbaar die verhalen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:45 schreef Boldface het volgende:
Vernietigend artikel van een frequente treinreiziger uit België, die ook vaak naar Nederland reist:
http://trein.polledemaagt.com/
Hij heeft het niet zozeer over de technische mankementen, maar over hoe reizigers van het kastje naar de muur worden gestuurd, urenlange vertraging oplopen en dan ook nog worden behandeld alsof ze zélf de fout in zijn gegaan...
Echt ontluisterend, die verhalen
Dat tweede artikel ook: http://trein.polledemaagt.com/post/41097246396/ik-ga-coulant-zijnquote:Op woensdag 23 januari 2013 15:45 schreef Boldface het volgende:
Vernietigend artikel van een frequente treinreiziger uit België, die ook vaak naar Nederland reist:
http://trein.polledemaagt.com/
Hij heeft het niet zozeer over de technische mankementen, maar over hoe reizigers van het kastje naar de muur worden gestuurd, urenlange vertraging oplopen en dan ook nog worden behandeld alsof ze zélf de fout in zijn gegaan...
Echt ontluisterend, die verhalen
Het is een export-Hollander.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:45 schreef Boldface het volgende:
Vernietigend artikel van een frequente treinreiziger uit België, die ook vaak naar Nederland reist:
http://trein.polledemaagt.com/
Lekker hoe in zichzelf gekeerd de spoorwegen zijn, absoluut geen enkel gevoel van medelijden met de reiziger die ze keihard in zn achterwerk neuken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat tweede artikel ook: http://trein.polledemaagt.com/post/41097246396/ik-ga-coulant-zijn
Dat artikel is inderdaad de aanleiding waarom ik deze link plaatste. Tenenkrommend hoe er met die man wordt omgesprongen. Ik vind het oprecht knap dat die man zijn zelfbeheersing weet te bewaren. Ik weet niet of ik dat in zo'n situatie had gekund.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat tweede artikel ook: http://trein.polledemaagt.com/post/41097246396/ik-ga-coulant-zijn
De Fyra problematiek speelt al meerdere jaren en de totale kosten liggen waarschijnlijk inmiddelsquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:28 schreef beantherio het volgende:
Dit dossier is wel een triest voorbeeld van hoe media en politiek verlekkerd bovenop een bepaald probleem duiken als ze sappige krantenkoppen ruiken. Ik geloof best dat er fouten zijn gemaakt bij het in gebruik nemen van de Fyra en dat de trein zelf ook mankementen vertoont. Maar wat je mij niet wijs kunt maken is dat die problemen niet opgelost kunnen worden. Als men na zo'n korte tijd de boel al opgegeven heeft dan heeft men echt 0,0% ruggengraat.
De roep van D66 en CDA om een parlementaire enquête is wat dat betreft echt lachwekkend misplaatst. Mijn idee: geef eerst eens de ruimte om de problemen echt op te lossen voordat je weer een paar honderd miljoen in het afvalputje giet. Volgens mij is dat in bijna alle gevallen goedkoper.
Thalys gebruikt het (en mogelijk DB/Eurostar in 2015 voor Amsterdam-Londenquote:Op woensdag 23 januari 2013 20:24 schreef kurk_droog het volgende:
Stoppen met de Fyra en dan weer dat spoor 4 jaar niet gebruiken?
Ach moet de ns nu ook al in de slachtoffer rol kruipen door te benadrukken hoeveel geld het hun gekost heeft, hoeveel geld heeft het de maatschappij al gekost, vooral de vertragingen en de aanleg van dat HSL spoor met die dure tunnel door het zogenaamde groene hart wat niet meer is als wat kassen.quote:Fyra kost NS tientallen miljoenen
UTRECHT - De problemen met hogesnelheidstrein Fyra hebben de Nederlandse Spoorwegen tientallen miljoenen euro's gekost.
Het geld is gaan zitten in de inzet van extra personeel en compensatieregelingen voor reizigers die hun reis in duigen zagen vallen.
Dat heeft president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag gezegd in een gesprek met enkele media.
Of de miljoenen aan extra kosten worden opgeteld bij de claim die de NS van plan is in te dienen bij de bouwer van de Fyra, kon de woordvoerder niet zeggen. ''We houden met alles rekening''
Het kost de reiziger meer geld aan kaartjes omwisselen en allerlei extra kosten maken .door vertragingen en extra reistijd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach moet de ns nu ook al in de slachtoffer rol kruipen door te benadrukken hoeveel geld het hun gekost heeft, hoeveel geld heeft het de maatschappij al gekost, vooral de vertragingen en de aanleg van dat HSL spoor met die dure tunnel door het zogenaamde groene hart wat niet meer is als wat kassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |