abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121890021
quote:
België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....

Regulier overleg


De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.

''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....

De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.

Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij.

quote:
Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra

DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......

Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.

Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk.

Spuid U hier Uw gal over de HSL. >:O
pi_121890060
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Jawel.

Ik vind het nog steeds debiel dat HSA Alstom hadden afgeslagen.
Alstom stond destijds op de rand van een faillissement, bedrijfstechnisch gezien was AB een veel betere keuze.
For great justice!
pi_121890229
http://www.powned.tv/nieu(...)pas_uit_de_hand.html

quote:
De Fyra rijdt niet, maar de NS probeerde nog wel een slaatje te slaan uit het vervoermiddel. Vanmorgen konden reizigers nog gewoon een kaartje kopen voor de falende trein.

Dat ontdekte een redacteur van Treinreiziger.nl toen hij een ticket probeerde te kopen voor aanstaande vrijdag. Ondanks dat op de site van NShighspeed.nl stond dat de Fyra voor onbepaalde tijd is opgeheven, waren er nog wel kaartjes beschikbaar, schrijft ANP.
8)7 |:(
pi_121890257
NS HiSpeed reclame :')
pi_121891841
quote:
14:39: Maandag [28-01-2013] gezamenlijke hoorzitting
De gezamenlijke hoorzitting van de Tweede Kamer en het Belgische parlement over de Fyra wordt maandag gehouden in het Beneluxparlement in Brussel. De hoorzitting is gepland van 11.00 tot 14.00 uur en wordt gehouden in het gebouw van de Belgische senaat.
Tijdens de zitting worden in elk geval de spoorbedrijven NS en NMBS aan de tand gevoeld. Waarschijnlijk worden ook de beide spoorbeheerders (ProRail en Infrabel) uitgenodigd. De Tweede Kamer wil daarnaast snel een debat houden met verantwoordelijk staatssecretaris van Infrastructuur Wilma Mansveld (PvdA). Dat zal worden gepland na afloop van de hoorzitting.

http://www.treinreiziger.(...)ws_22_januari-144936
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:53:42 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121891892
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121891954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
met de taxi of dienstwagen ws. Je denkt toch niet dat ze in de trein gaan zitten ?
pi_121891982
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

met de taxi of dienstwagen ws. Je denkt toch niet dat ze in de trein gaan zitten ?
Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.
pi_121892085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.
Ja als ze dat zouden doen hadden ze allang van de problemen geweten en iets doen voor de reiziger.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:01:12 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_121892141
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.
Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.
pi_121892183
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
Met ICE naar Keulen en dan Thalys naar Brussel :+
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121892228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:01 schreef freako het volgende:

[..]

Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.
met de duurdere Thalys zeker dan. Lekker 1e klas.
pi_121892293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:01 schreef freako het volgende:

[..]

Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.
Geen 2e klas :+
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:13:35 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_121892595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Geen 2e klas :+
Klopt. Ze krijgen een OV Jaarkaart 1e klas, of een reiskostenvergoeding.
pi_121894403
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Doe mij de Fyra maar :') _O-
Imposant toch?
Toegegeven, deze lijkt op een platgeslagen hondenneus.

Had het eigenlijk over deze:



Ademt snelheid. Als er een trein mooi kan zijn, vind ik dat deze er wel bij past.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Jawel.

Ik vind het nog steeds debiel dat HSA Alstom hadden afgeslagen. Niet vanwege de situatie met Ansaldo Breda nu, maar puur omdat zij de beste treinen hebben gemaakt van de afgelopen decennia. Dat zij de makers zijn van de Thalys en TGV en dikke partners zijn met de SNCF had bij de HSA echt een belletje moet doen rinkelen. Onbegrijpelijk.
Het gaat in deze even puur om design in de stelling tussen ons. Lelijk vind ik echt anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:39:53 #16
141482 Q.
JurassiQ
pi_121896249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
Met de boemel via Roosendaal natuurlijk.
For great justice!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:39:29 #17
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121898403
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Met de boemel via Roosendaal natuurlijk.
Die kamerleden gaan allemaal per dienstwagen (met chauffeur).
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_121898424
NS-topman Meerstadt is vandaag door Wilma Mansveld 'op het matje geroepen'. Dan weet je het wel. Alles komt goed, Wilma is on the case. Ik denk zelf vooral met een glimlach terug aan die ene keer dat hij bij Sacha de Boer op het matje moest.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:06:32 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_121899646
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Imposant toch?
Toegegeven, deze lijkt op een platgeslagen hondenneus.

Had het eigenlijk over deze:

[ afbeelding ]

Ademt snelheid. Als er een trein mooi kan zijn, vind ik dat deze er wel bij past.

[..]

Het gaat in deze even puur om design in de stelling tussen ons. Lelijk vind ik echt anders.
Prachtige trein!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:14:37 #20
141482 Q.
JurassiQ
pi_121900051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:39 schreef Vasilevski het volgende:
NS-topman Meerstadt is vandaag door Wilma Mansveld 'op het matje geroepen'. Dan weet je het wel. Alles komt goed, Wilma is on the case. Ik denk zelf vooral met een glimlach terug aan die ene keer dat hij bij Sacha de Boer op het matje moest.
Volgens mij doen die Fyra's het prima maar doet Meerstadt dit alleen zodat hij bij Sacha de Boer langs mag komen. Ik snap het wel. :9
For great justice!
pi_121900147
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
Denken dat die met de trein gaan :') Anders was alles vanaf het begin perfect verlopen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:18:14 #22
141482 Q.
JurassiQ
pi_121900231
Geen problemen meer! *O*
quote:
Fyra: problemen spoedig voorbij

Toegevoegd: dinsdag 22 jan 2013, 19:10
Fyra-producent AnsaldoBreda erkent dat de treinen van de fabriek een probleem hebben met sneeuw en ijs. Guiseppe Marino, de tweede man van de Italiaanse fabriek, zei dat in een interview met NOS-correspondent Rop Zoutberg.

"Allemaal heel erg jammer voor de reiziger", zegt de treinfabrikant uit Napels. "Maar met een paar dagen is alles opgelost. Er zijn geen mechanische of elektrische problemen geconstateerd."
http://nos.nl/artikel/465036-fyra-problemen-spoedig-voorbij.html

Dus gewoon vanaf volgende week 100% betrouwbaarheid. *O* Slotje!
For great justice!
pi_121900377
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Volgens mij doen die Fyra's het prima maar doet Meerstadt dit alleen zodat hij bij Sacha de Boer langs mag komen. Ik snap het wel. :9
nou voor de sneeuw waren er anders ook al meer dan genoeg problemen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:28:12 #24
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_121900695
Dit dossier is wel een triest voorbeeld van hoe media en politiek verlekkerd bovenop een bepaald probleem duiken als ze sappige krantenkoppen ruiken. Ik geloof best dat er fouten zijn gemaakt bij het in gebruik nemen van de Fyra en dat de trein zelf ook mankementen vertoont. Maar wat je mij niet wijs kunt maken is dat die problemen niet opgelost kunnen worden. Als men na zo'n korte tijd de boel al opgegeven heeft dan heeft men echt 0,0% ruggengraat.

De roep van D66 en CDA om een parlementaire enquête is wat dat betreft echt lachwekkend misplaatst. Mijn idee: geef eerst eens de ruimte om de problemen echt op te lossen voordat je weer een paar honderd miljoen in het afvalputje giet. Volgens mij is dat in bijna alle gevallen goedkoper.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:10:20 #25
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121920045
Staatssecretaris Mansveld vloekt over Fyra-problemen

quote:
Problemen met hogesnelheidstreinen Fyra besproken in Vragenuur Tweede Kamer

Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) heeft binnenskamers woorden gebruikt over de problemen met de Fyra-treinen die niet voor herhaling vatbaar zijn in de Tweede Kamer. Dat zei ze vandaag tijdens het wekelijkse Vragenuur. Ze heeft dus gevloekt.

Mansveld: ‘Ik deel het ongenoegen van de reizigers. Toen ik het hoorde heb ik woorden gebruikt die in deze zaal niet herhaald mogen worden.’

Mansveld verwacht van de NS en de Belgische vervoerder NMBS dat ze vrijdag een alternatief aandragen voor de uitgevallen Fyra-treinen tussen Amsterdam en Brussel. Ze eist dat de verbinding binnen enkele dagen, zo niet binnen enkele weken weer hersteld is.

Vanmorgen had de staatssecretaris een stevig gesprek met NS-directeur Bert Meerstadt. De NS heeft organisatorische maatregelen genomen, waaronder het instellen van een kernteam. Mansveld: ‘Geloof me, er is voldoende besef van urgentie bij de NS.'
bron
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_121920140
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:28 schreef beantherio het volgende:
Dit dossier is wel een triest voorbeeld van hoe media en politiek verlekkerd bovenop een bepaald probleem duiken als ze sappige krantenkoppen ruiken. Ik geloof best dat er fouten zijn gemaakt bij het in gebruik nemen van de Fyra en dat de trein zelf ook mankementen vertoont. Maar wat je mij niet wijs kunt maken is dat die problemen niet opgelost kunnen worden. Als men na zo'n korte tijd de boel al opgegeven heeft dan heeft men echt 0,0% ruggengraat.

De roep van D66 en CDA om een parlementaire enquête is wat dat betreft echt lachwekkend misplaatst. Mijn idee: geef eerst eens de ruimte om de problemen echt op te lossen voordat je weer een paar honderd miljoen in het afvalputje giet. Volgens mij is dat in bijna alle gevallen goedkoper.
Sowieso is het op te lossen en ik ben blij als de Fyra weer gaat rijden, ik hou wel van dat soort projecten mits ze wel blijven werken :P

1 winter en dat ding werkt niet..prima. honderden jaren winters krijgt de NS zelf het spoor in de winter ook niet werkend.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:18:51 #27
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121920528
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:11 schreef kurk_droog het volgende:
.... honderden jaren winters krijgt de NS zelf het spoor in de winter ook niet werkend.
Da's slechts van de afgelopen paar jaar. En nu gaat het eigelijk wel aardig, met die winterregeling. Echte chaos is tot nu toe uitgebleven. Ja vorige week een incidentje op Utrecht CS door problemen met de aansturing vd wissels, maar dat is snel en vakkundig verholpen..
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_121920627
Volgend filmpje geeft wat inzichten over de problemen en andere klachten over de ticketprijzen. Topman van de NMBS was realistisch.

http://www.vier.be/dekruitfabriek/videos/over-de-fyra/31218
pi_121920704
Ik snap de ophef niet echt.
If not now, then when.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:32:06 #30
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121921187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:20 schreef arj1o1 het volgende:
Volgend filmpje geeft wat inzichten over de problemen en andere klachten over de ticketprijzen. Topman van de NMBS was realistisch.

http://www.vier.be/dekruitfabriek/videos/over-de-fyra/31218
Schitterend stukje.
Belachelijke interviewers, door Descheemaecker constant te onderbreken. Onprofessioneel.

[ Bericht 6% gewijzigd door gebrokenglas op 23-01-2013 00:43:00 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:45:23 #31
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121921737
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik snap de ophef niet echt.
De ophef is dat een goede trein (de benelux) vervangen wordt door een veel duurdere Fyra die constant problemen geeft, waardoor iedereen uit wanhoop maar de stoptrein via roosendaal pakt, die daardoor bomvol zit. Plus dat echt niemand om een Fyra gevraagd heeft, behalve 'topbestuurders'. Wanbeleid en de klant is de dupe.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_121921857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:45 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

De ophef is dat een goede trein (de benelux) vervangen wordt door een veel duurdere Fyra die constant problemen geeft, waardoor iedereen uit wanhoop maar de stoptrein via roosendaal pakt, die daardoor bomvol zit. Plus dat echt niemand om een Fyra gevraagd heeft, behalve 'topbestuurders'. Wanbeleid en de klant is de dupe.
Dit is al duidelijker, bedankt.
If not now, then when.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:51:41 #33
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121921912
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dit is al duidelijker, bedankt.
:D

De keren dat ik de trein neem heb ik zelden vertraging gelukkig, maar als je afhankelijk bent van die trein op dat traject ken ik me voorstellen dat je NS niet meer bepaald hoog hebt zitten.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_121923071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dit is al duidelijker, bedankt.
Het antwoord in het eerder besproken interview was dat de overheid in feite om deze verbinding heeft gevraagd (32x per dag A'dam-Brussel).

W.b.t. de prijs: in eerste instantie werd de benelux-trein schijnbaar door de twee staten gesponsord. De EU heeft echter besloten dat internationale treinen geen recht meer hebben op subsidie, en de prijzen zijn dus opgevoerd (omdat er weinig=geen competitie is, is de prijs ook dusdanig opgevoerd).
pi_121932625
quote:
NS overweegt te stoppen met Fyra

UTRECHT - De NS overweegt om helemaal te stoppen met de Fyra-hogesnelheidstrein.

Dat zei NS-directeur Bert Meerstadt woensdagmorgen tegen RTL Z. ''Het vertrouwen in de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda is weg.''

Meerstadt vraagt zich aan de andere kant af of het annuleren van de order, wat België overweegt, de oplossing is.

''De vraag is of we daar de Nederlandse reiziger een plezier mee doen. Want als die trein betrouwbaar wordt opgeleverd, dan houden we hem natuurlijk liever wél. We hebben niet 1,2,3 hogesnelheidsmaterieel dat op die lijn met de snelheid die we willen kan rijden.''

Onderzoek

Voordat hij besluit om te stoppen met de hogesnelheidstrein, wil Meerstadt een onafhankelijk onderzoek naar de problemen met de Fyra.

Meerstadt denkt niet aan opstappen nu de problemen met de Fyra maar blijven aanhouden. Hij voelt zich verantwoordelijk voor de mislukking.


Fabrikant

AnsaldoBreda heeft laten weten het probleem met het plaatwerk onder de Fyra-hogesnelheidstrein binnen een paar dagen op te kunnen lossen. Dat liet directeur Giuseppe Marino weten, meldt FD.

De Belgische spoorwegen gaven AnsaldoBreda maandag drie maanden de tijd om de problemen op te lossen, zoals in het contract is afgesproken in het geval van technische mankementen.



Technici


Marino: ''We zitten met 45 technici op de zaak. En onze eerste analyse is dat de problemen eenvoudig zijn op te lossen. De problemen zijn ontstaan door een abnormale grote hoeveelheid sneeuw, waardoor het plaatwerk onderaan de trein is losgeraakt. We hebben het al opgelost. En we zijn het nu aan het testen. Over een paar dagen zijn de treinen weer inzetbaar.''

Volgens Marino werd de trein voor de oplevering uitvoerig getest onder verschillende omstandigheden. Meerstadt gelooft niet dat AnsaldoBreda het probleem in enkele dagen kan oplossen
Wat leuk, bestuurders die zich verantwoordelijk voelen voor de mislukking maar daarom dus juist dat als reden gebruiken om niet op te stappen. :D

Verder vraag ik me af waarom de NS nu hierin de voortrekkers rol aan het nemen is terwijl de fyra geexploiteerd wordt door NS-hispeed en daar ook een hele directie achter zit. Wat doet die sub organistie dan nog buiten de NS om, behalve bestuurders hun zakken laten vullen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 januari 2013 @ 13:38:37 #36
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121934844
"abnormale grote hoeveelheid sneeuw" ? Kom op zeg.... Ja vergeleken met de zomers in Italie was het een abnormale grote hoeveelheid sneeuw.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121935481
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:38 schreef Tokus het volgende:
"abnormale grote hoeveelheid sneeuw" ? Kom op zeg.... Ja vergeleken met de zomers in Italie was het een abnormale grote hoeveelheid sneeuw.
Ja idd, zo extreem was het natuurlijk niet, dit valt elke winter en dan is het nog weinig dit jaar.
pi_121940525
Vernietigend artikel van een frequente treinreiziger uit België, die ook vaak naar Nederland reist:
http://trein.polledemaagt.com/

Hij heeft het niet zozeer over de technische mankementen, maar over hoe reizigers van het kastje naar de muur worden gestuurd, urenlange vertraging oplopen en dan ook nog worden behandeld alsof ze zélf de fout in zijn gegaan...

Echt ontluisterend, die verhalen
pi_121943551
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:45 schreef Boldface het volgende:
Vernietigend artikel van een frequente treinreiziger uit België, die ook vaak naar Nederland reist:
http://trein.polledemaagt.com/

Hij heeft het niet zozeer over de technische mankementen, maar over hoe reizigers van het kastje naar de muur worden gestuurd, urenlange vertraging oplopen en dan ook nog worden behandeld alsof ze zélf de fout in zijn gegaan...

Echt ontluisterend, die verhalen
Heel herkenbaar die verhalen.

Ik had zondag ook de Thalys, 90 min vertraging in Brussel waardoor ik mijn andere Thalys had gemist (was eerst Fyra) . Bij hoge uitzondring ging de Thalys echter door tot Amsterdam.

Totale chaos op het perron, er bleef staan dat de Thalys maar tot Brussel Zuid ging, echt voor niemand was het duidelijk dat ze van deze trein gebruik konden maken. Na een half uur wachten uiteindelijk weggereden.

We kregen wel een gratis lunch, dat wel en een bon voor een gratis kop koffie (of een andere warme drank/snack maar dat was doorgestreept !!)

Ik vroeg het trouwens aan de conducteur op het perron, maar die luisterde niet eens, die dacht dat ik een kaartje had van Brussel naar Amsterdam voor de andere vertraagde Thalys.

Toen maar gewoon gaan zitten op een lege plaats, geen controle gehad.
pi_121943614
en dat inwisselen van Fyar kaartjes is ook ergens belachelijk, ik ging vrijdag weg, kon ze nog net op tijd ruilen voor Thalys kaarten (want emailen duurt ook een uur bij NS HiSpeed !!) , dan moet je mensen toch de gelegenheid geven om ze om te ruilen op het station.
pi_121943797
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:45 schreef Boldface het volgende:
Vernietigend artikel van een frequente treinreiziger uit België, die ook vaak naar Nederland reist:
http://trein.polledemaagt.com/

Hij heeft het niet zozeer over de technische mankementen, maar over hoe reizigers van het kastje naar de muur worden gestuurd, urenlange vertraging oplopen en dan ook nog worden behandeld alsof ze zélf de fout in zijn gegaan...

Echt ontluisterend, die verhalen
Dat tweede artikel ook: http://trein.polledemaagt.com/post/41097246396/ik-ga-coulant-zijn :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121943834
Morgen met de stoptrein naar Holland. Echte vooruitgang!
Dat vliegtuig naar Duitsland is per kilometer 75% goedkoper en een stuk vlotter.
pi_121946437
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:45 schreef Boldface het volgende:
Vernietigend artikel van een frequente treinreiziger uit België, die ook vaak naar Nederland reist:
http://trein.polledemaagt.com/

Het is een export-Hollander.
For great justice!
pi_121946465
quote:
Lekker hoe in zichzelf gekeerd de spoorwegen zijn, absoluut geen enkel gevoel van medelijden met de reiziger die ze keihard in zn achterwerk neuken. :')
For great justice!
pi_121947272
quote:
Dat artikel is inderdaad de aanleiding waarom ik deze link plaatste. Tenenkrommend hoe er met die man wordt omgesprongen. Ik vind het oprecht knap dat die man zijn zelfbeheersing weet te bewaren. Ik weet niet of ik dat in zo'n situatie had gekund.
pi_121950497
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:28 schreef beantherio het volgende:
Dit dossier is wel een triest voorbeeld van hoe media en politiek verlekkerd bovenop een bepaald probleem duiken als ze sappige krantenkoppen ruiken. Ik geloof best dat er fouten zijn gemaakt bij het in gebruik nemen van de Fyra en dat de trein zelf ook mankementen vertoont. Maar wat je mij niet wijs kunt maken is dat die problemen niet opgelost kunnen worden. Als men na zo'n korte tijd de boel al opgegeven heeft dan heeft men echt 0,0% ruggengraat.

De roep van D66 en CDA om een parlementaire enquête is wat dat betreft echt lachwekkend misplaatst. Mijn idee: geef eerst eens de ruimte om de problemen echt op te lossen voordat je weer een paar honderd miljoen in het afvalputje giet. Volgens mij is dat in bijna alle gevallen goedkoper.
De Fyra problematiek speelt al meerdere jaren en de totale kosten liggen waarschijnlijk inmiddels
rond de 2 miljard. De recente perikelen zijn alleen de druppel geweest.

Het is dus iets minder kort door de bocht dan jij denkt ;)
pi_121953263
Stoppen met de Fyra en dan weer dat spoor 4 jaar niet gebruiken?
pi_121953609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:24 schreef kurk_droog het volgende:
Stoppen met de Fyra en dan weer dat spoor 4 jaar niet gebruiken?
Thalys gebruikt het (en mogelijk DB/Eurostar in 2015 voor Amsterdam-Londen ;))
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121986758
quote:
Fyra kost NS tientallen miljoenen

UTRECHT - De problemen met hogesnelheidstrein Fyra hebben de Nederlandse Spoorwegen tientallen miljoenen euro's gekost.

Het geld is gaan zitten in de inzet van extra personeel en compensatieregelingen voor reizigers die hun reis in duigen zagen vallen.

Dat heeft president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag gezegd in een gesprek met enkele media.

Of de miljoenen aan extra kosten worden opgeteld bij de claim die de NS van plan is in te dienen bij de bouwer van de Fyra, kon de woordvoerder niet zeggen. ''We houden met alles rekening''
Ach moet de ns nu ook al in de slachtoffer rol kruipen door te benadrukken hoeveel geld het hun gekost heeft, hoeveel geld heeft het de maatschappij al gekost, vooral de vertragingen en de aanleg van dat HSL spoor met die dure tunnel door het zogenaamde groene hart wat niet meer is als wat kassen.
pi_121986890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach moet de ns nu ook al in de slachtoffer rol kruipen door te benadrukken hoeveel geld het hun gekost heeft, hoeveel geld heeft het de maatschappij al gekost, vooral de vertragingen en de aanleg van dat HSL spoor met die dure tunnel door het zogenaamde groene hart wat niet meer is als wat kassen.
Het kost de reiziger meer geld aan kaartjes omwisselen en allerlei extra kosten maken .door vertragingen en extra reistijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')