Deze manquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik zeg altijd 'deze meisje', maar dat geheel terzijde.
Gast, heb je enig idee hoe 't voor mij moet zijn om heen en weer getrokken te worden tussen Sranang Tongo en Nederlands? Mag ik ook eens een foutje maken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee. Correct jouw eigen taal spreken is toch het minste dat je kan verwachten van een beschaafd persoon. Als dat niet lukt moet je maar communiceren met behulp van emoticons.
Dat mag, maar dat was niet jouw stellingquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Gast, heb je enig idee hoe 't voor mij moet zijn om heen en weer getrokken te worden tussen Sranang Tongo en Nederlands? Mag ik ook eens een foutje maken?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee. Correct jouw eigen taal spreken is toch het minste dat je kan verwachten van een beschaafd persoon. Als dat niet lukt moet je maar communiceren met behulp van emoticons.
Mijn stelling blijft nog steeds overeind staan want in feite is taal onderhevig aan verandering.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat was niet jouw stelling
In taal zit maar een maximale rekking van 19 cm.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mijn stelling blijft nog steeds overeind staan want in feite is taal onderhevig aan verandering.
Een taal is levend en kan veranderen. Maar tot het moment waarop een bepaalde (foute) uitdrukking/schrijfwijze geaccepteerd wordt blijft fout gewoon fout. En om het simpel te zeggen, ik vind het gewoon lelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mijn stelling blijft nog steeds overeind staan want in feite is taal onderhevig aan verandering.
Is dat de omtrek?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In taal zit maar een maximale rekking van 19 cm.
Ben ik met je eens. Neemt niet weg dat 9 van de 10 mensen 'als ... zijnde' zegt en dat je dan in principe van geaccepteerde spreektaal zou kunnen spreken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Een taal is levend en kan veranderen. Maar tot het moment waarop een bepaalde (foute) uitdrukking/schrijfwijze geaccepteerd wordt blijft fout gewoon fout. En om het simpel te zeggen, ik vind het gewoon lelijk.
Als je alle Surinamers naast elkaar zet krijg je een doorsnede van 40 cm. Dus dat zal nooit geaccepteerd wordenquote:
Dat is de natuurlijke grens idd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je Suriname met Eritrea.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:17 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Als je alle Surinamers naast elkaar zet krijg je een doorsnede van 40 cm. Dus dat zal nooit geaccepteerd worden
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klopt, het is een heel vaak gebruikte foute constructie. Net zoals een andere vorm, die regelmatig bij voetballers voorkomt: Spreken over jezelf in je-vorm...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Neemt niet weg dat 9 van de 10 mensen 'als ... zijnde' zegt en dat je dan in principe van geaccepteerde spreektaal zou kunnen spreken.
Zodra ik mijn statiegeld heb stort ik het op je rekening.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toch al weer een binnenband.
Laat hem het lekker op z'n fietsje komen halen, is gelijk een goede trainingquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zodra ik mijn statiegeld heb stort ik het op je rekening.
Spreektaal =/= schrijftaalquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Klopt, het is een heel vaak gebruikte foute constructie. Net zoals een andere vorm, die regelmatig bij voetballers voorkomt: Spreken over jezelf in je-vorm...
Ja, als trainer zijnde heb je te maken met een groep spelers. Je moet ze weten te motiveren en je staat toch steeds weer voor een nieuwe uitdaging....etc.
Fout is fout kapo, fout is fout.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Spreektaal =/= schrijftaal
En dat moeten we ook niet zo 1 op 1 vergelijken.
Ik woon toch op de route richting Valkenburg inderdaad.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:20 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Laat hem het lekker op z'n fietsje komen halen, is gelijk een goede training
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zodra ik mijn statiegeld heb stort ik het op je rekening.
Verkopen ze daar alcohol?quote:
quote:
Het is goed met je, Moskowitz...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:22 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als jurist zijnde kan ik met deze stelling niet akkoord gaan.
Ik heb ook nog een tip voor je welke ik ooit heb gelezen in een Suske en Wiske strip. Rode wijn in combinatie met druivensuiker (Dextro Energy) maakt een soort van doping. Lambik reed zo het hele peloton op een hoopje.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij deze ben je m'n shirtsponsor voor de AGR
Is normaal, hij heeft jou geblocked.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is die post van lans dan
quote:
Oh wacht je bent niet genomineerd, hahahahaquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:32 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Beste Ajacied422,
Wat ging er door je heen toen je hoorde dat je genomineerd was voor een Yvonne award?
gr. L_L
Je heb hem geblokt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is die post van lans dan
Ah oké.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is normaal, hij heeft jou geblocked.
Beste Littlerabbit,quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef Littlerabbit het volgende:
Wat ging er door je heen toen je hoorde dat je genomineerd was voor een Yvonne award?
gr. L_L
Kan eigenlijk niet want hij heeft geen abo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is normaal, hij heeft jou geblocked.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |