Ergste wat? Franstaligen of negers?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:51 schreef kapiteintje het volgende:
Stelling: Franstalige negerts zijn de ergste
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:52 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Kratje bavaria als je op Stijn stemt.
Behalve die van Intouchables.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:51 schreef kapiteintje het volgende:
Stelling: Franstalige negerts zijn de ergste
Onze overwegingen:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK, Tong heeft hem al gewonnen dus die valt al meteen af, maar ik bedoelde meer de criteria, wat is "de leukste"? De grappigste ben jij wat mij betreft.
Ik doe in ieder geval mijn best ja.quote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ergste wat? Franstaligen of negers?
Proficiatquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ingeloot voor de Amstel Gold Race
Nu heb je een rede om die fiets uit Amerika te laten komen. Your moment of fame.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dat is toch de race waar jaarlijks het item 'Postbode reed de berg hard op' cliche naar boven wordt gehaald?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mag je dan meefietsen met de profs, of start je later? (Ik heb geen verstand van wielerkoersen)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe werkt dat? Niet die loting maar wat ga je nu doen daar?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gedraag je niet als een pakhaas hè.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jawel, maar moet je ff in ONZ navragen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:01 schreef Tyron het volgende:
[..]
wat is die van ONZ dan of weet je dat niet
Kan jij vast dat kratje inleveren en het statiegeld naar me opsturen? Kan iedere euro gebruiken nu.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:00 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Nu heb je een rede om die fiets uit Amerika te laten komen. Your moment of fame.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mag je dan meefietsen met de profs, of start je later? (Ik heb geen verstand van wielerkoersen)
Heb jij ook al een DM van hem ontvangen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef GGMM het volgende:
Na DM Littlerabbit is m'n stem voorlopig bekend. Bedankt LR.
Geen probleem man. Ik moest toch in Amerfoort zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef GGMM het volgende:
Na DM Littlerabbit is m'n stem voorlopig bekend. Bedankt LR.
Klopt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat is toch de race waar jaarlijks het item 'Postbode reed de berg hard op' cliche naar boven wordt gehaald?
Een dag eerder, profs rijden zondag. Wel zelfde parcours.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mag je dan meefietsen met de profs, of start je later? (Ik heb geen verstand van wielerkoersen)
250 km fietsenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Niet die loting maar wat ga je nu doen daar?
Oh.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Een dag eerder, profs rijden zondag. Wel zelfde parcours.
[..]
250 km fietsen
Vooral de heisa die er om gemaakt wordt ja. Ik nam ze niet zo heel serieus tbh, maar nu heb ik er wel schik vanquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:03 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
(Jij geniet van deze awards he? )
Als Surinamer, of Surinamer zijnde.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het zij je vergeven als Surinamer zijnde.
schik of schrikquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Vooral de heisa die er om gemaakt wordt ja. Ik nam ze niet zo heel serieus tbh, maar nu heb ik er wel schik van
Het is: 'Surinamer zijnde' of 'als Surinamer'.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het zij je vergeven als Surinamer zijnde.
Baasquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:05 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het is: 'Surinamer zijnde' of 'als Surinamer'.
Is een klein kratje. ¤ 1,95 statiegeld geloof ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kan jij vast dat kratje inleveren en het statiegeld naar me opsturen? Kan iedere euro gebruiken nu.
Dat maakt toch niet uit? Ik zeg het altijd zo en meer mensen zeggen het zo dan hoe jullie het zeggen. Taal is van de mensen, niet van de regels.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:05 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het is: 'Surinamer zijnde' of 'als Surinamer'.
Dat mag als Surinamer zijnde.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het voor mij opnam, maar je was gewoon zó laat.
Baas.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Ik zeg het altijd zo en meer mensen zeggen het zo dan hoe jullie het zeggen. Taal is van de mensen, niet van de regels.
Toch al weer een binnenband.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Is een klein kratje. ¤ 1,95 statiegeld geloof ik.
Ja, was mijn tekst aan het verfraaien met quotes...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het voor mij opnam, maar je was gewoon zó laat.
Ok. Dan zeggen wij vanaf nu allemaal 'Die meisje'quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Ik zeg het altijd zo en meer mensen zeggen het zo dan hoe jullie het zeggen. Taal is van de mensen, niet van de regels.
Baas.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toch al weer een binnenband.
Deed kapi toch al.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:08 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ok. Dan zeggen wij vanaf nu allemaal 'Die meisje'
Nee, want dat zeggen buitenlanders en we hebben 't over de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:08 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ok. Dan zeggen wij vanaf nu allemaal 'Die meisje'
Nee. Correct jouw eigen taal spreken is toch het minste dat je kan verwachten van een beschaafd persoon. Als dat niet lukt moet je maar communiceren met behulp van emoticons.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Deze manquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik zeg altijd 'deze meisje', maar dat geheel terzijde.
Gast, heb je enig idee hoe 't voor mij moet zijn om heen en weer getrokken te worden tussen Sranang Tongo en Nederlands? Mag ik ook eens een foutje maken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee. Correct jouw eigen taal spreken is toch het minste dat je kan verwachten van een beschaafd persoon. Als dat niet lukt moet je maar communiceren met behulp van emoticons.
Dat mag, maar dat was niet jouw stellingquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Gast, heb je enig idee hoe 't voor mij moet zijn om heen en weer getrokken te worden tussen Sranang Tongo en Nederlands? Mag ik ook eens een foutje maken?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee. Correct jouw eigen taal spreken is toch het minste dat je kan verwachten van een beschaafd persoon. Als dat niet lukt moet je maar communiceren met behulp van emoticons.
Mijn stelling blijft nog steeds overeind staan want in feite is taal onderhevig aan verandering.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat was niet jouw stelling
In taal zit maar een maximale rekking van 19 cm.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mijn stelling blijft nog steeds overeind staan want in feite is taal onderhevig aan verandering.
Een taal is levend en kan veranderen. Maar tot het moment waarop een bepaalde (foute) uitdrukking/schrijfwijze geaccepteerd wordt blijft fout gewoon fout. En om het simpel te zeggen, ik vind het gewoon lelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mijn stelling blijft nog steeds overeind staan want in feite is taal onderhevig aan verandering.
Is dat de omtrek?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In taal zit maar een maximale rekking van 19 cm.
Ben ik met je eens. Neemt niet weg dat 9 van de 10 mensen 'als ... zijnde' zegt en dat je dan in principe van geaccepteerde spreektaal zou kunnen spreken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Een taal is levend en kan veranderen. Maar tot het moment waarop een bepaalde (foute) uitdrukking/schrijfwijze geaccepteerd wordt blijft fout gewoon fout. En om het simpel te zeggen, ik vind het gewoon lelijk.
Als je alle Surinamers naast elkaar zet krijg je een doorsnede van 40 cm. Dus dat zal nooit geaccepteerd wordenquote:
Dat is de natuurlijke grens idd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je Suriname met Eritrea.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:17 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Als je alle Surinamers naast elkaar zet krijg je een doorsnede van 40 cm. Dus dat zal nooit geaccepteerd worden
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klopt, het is een heel vaak gebruikte foute constructie. Net zoals een andere vorm, die regelmatig bij voetballers voorkomt: Spreken over jezelf in je-vorm...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Neemt niet weg dat 9 van de 10 mensen 'als ... zijnde' zegt en dat je dan in principe van geaccepteerde spreektaal zou kunnen spreken.
Zodra ik mijn statiegeld heb stort ik het op je rekening.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toch al weer een binnenband.
Laat hem het lekker op z'n fietsje komen halen, is gelijk een goede trainingquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zodra ik mijn statiegeld heb stort ik het op je rekening.
Spreektaal =/= schrijftaalquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Klopt, het is een heel vaak gebruikte foute constructie. Net zoals een andere vorm, die regelmatig bij voetballers voorkomt: Spreken over jezelf in je-vorm...
Ja, als trainer zijnde heb je te maken met een groep spelers. Je moet ze weten te motiveren en je staat toch steeds weer voor een nieuwe uitdaging....etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |