abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121915916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:59 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Ik kan niet begrijpen dat twee 20 jarige barbaren een onschuldige neersteken (er is altijd bloed bijbetrokken) en beroven van zijn geld. Laf.

Misschien moeten we inderdaad terugkeren naar dat utopiė van 'vroegah' toen er geen overvallers waren of die kregen een goed pak slaag.
Vroeger was er geen criminaliteit.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:10:44 #202
365082 IPA35
Patriarch
pi_121915952
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:08 schreef Ambipur het volgende:
Dat is Nederland. Hoe simpel dat je Nederland vergelijkt met Iran.. Kom op zeg.
Doe ik niet. Ben geen fan van het Iraanse rechtssysteem, wel van het Nederlandse. Alleen zijn in Nederland rechts veel te soft, dat is ons probleem.

Hun systeem ken ik verder niet maar ik durf er gif op in te nemen dat het daar niet zo goed gesteld is met de onafhankelijkheid van de rechter, de focus op daadwerkelijke waarheidsvinding en de rechten van de verdachte. Daarbij komt dat ze daar ook bijvoorbeeld doodstraf hebben staan op een non-issue als overspel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121916023
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En ondertussen een topic openen om de diefstal van een helm goed te praten omdat hij onbewaakt zou hebben gelegen? In Iran had je ernaast gehangen......
Hypocrisie ten top inderdaad.
pi_121916032
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

maar ik lees er niet terug dat die ophef voor de straf voor de straf heeft gezorgd

my bad :)
Geestelijken hebben veel bepalende invloed in Iran en als ze jou keihard willen aanpakken, ben je bij voorbaat al ten dode opgeschreven (slechte woordgrap ;( )

Maar dan nog, komt de rechtspraak door een gewone Islamitische rechter.
pi_121916137
quote:
18s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:08 schreef damirovic het volgende:

[..]

Ja ik bedoel de criteria voor ontoerekeningsvatbaar is zo hoog, dat het niet zo vaak voorkomt. Klopt toch?
klopt. ik wilde je reactie bevestigen :)
pi_121916164
Zwaar straffen lijkt me al genoeg,maar doodstraffen is gewoon niet goed(publiekelijk helemaal niet). :Y

Iran doet toch ietsje beter dan Nederland qua straffen. :P
pi_121916169
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vroeger was er geen criminaliteit.
Dat denkt Ambipur :') geloof ik.
pi_121916207
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:13 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

klopt. ik wilde je reactie bevestigen :)
pi_121916227
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:13 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dat denkt Ambipur :') geloof ik.
Houd je mond en reageer inhoudelijk op hetgeen ik post.

Mensen die Iran steunen moeten zich schamen.
pi_121916291
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Houd je mond en reageer inhoudelijk op hetgeen ik post.

90% die Iran steunt van de users hier zou Iran nog niet eens aan kunnen wijzen op de atlas.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:16:49 #211
365082 IPA35
Patriarch
pi_121916365
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:14 schreef Ambipur het volgende:

In welke zin Iran steunen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121916366
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Doe ik niet. Ben geen fan van het Iraanse rechtssysteem, wel van het Nederlandse. Alleen zijn in Nederland rechts veel te soft, dat is ons probleem.

Hun systeem ken ik verder niet maar ik durf er gif op in te nemen dat het daar niet zo goed gesteld is met de onafhankelijkheid van de rechter, de focus op daadwerkelijke waarheidsvinding en de rechten van de verdachte. Daarbij komt dat ze daar ook bijvoorbeeld doodstraf hebben staan op een non-issue als overspel.
Het zijn twee verschillende rechtssystemen. Een is er niet per se superieur aan het andere. Wie zijn wij om dat te bepalen? Voor hetzelfde geld doen zij dat.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:19:10 #213
365082 IPA35
Patriarch
pi_121916533
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:16 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Het zijn twee verschillende rechtssystemen. Een is er niet per se superieur aan het andere. Wie zijn wij om dat te bepalen? Voor hetzelfde geld doen zij dat.
Hun rechtssysteem zal veel meer onschuldigen veroordelen ben ik bang, daarnaast hebben zij wetten die nergens op slaan maar dat is inderdaad hun zaak. Ik ga de Iraniėrs niet vertellen hou zij hun land moeten regeren. Aan de andere kant geloof ik nou ook weer niet dat dit huidige regime zo'n groot democratisch mandaat heeft.
pi_121916641
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:15 schreef TLC het volgende:

[..]

90% die Iran stuurt van de users hier zou Iran nog niet eens aan kunnen wijzen op de atlas.
Zouden ze doorhebben hoe het werkt in Iran...

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:16 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In welke zin Iran steunen?
De wijze waarop zij hun bevolking straffen.
pi_121916685
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hun rechtssysteem zal veel meer onschuldigen veroordelen ben ik bang, daarnaast hebben zij wetten die nergens op slaan maar dat is inderdaad hun zaak. Ik ga de Iraniėrs niet vertellen hou zij hun land moeten regeren. Aan de andere kant geloof ik nou ook weer niet dat dit huidige regime zo'n groot democratisch mandaat heeft.
En die vinden dat wij velen, in hun ogen schuldigen, vrijspreken. Dus?

Dit is appels met peren.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:25:52 #216
365082 IPA35
Patriarch
pi_121917026
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:20 schreef Ambipur het volgende:
De wijze waarop zij hun bevolking straffen.
In dat geval steun ik ze niet.
Niet omdat ik zozeer tegen de doodstaf ben, mits schuld 100% vast staat, maar omdat men daar er hele gekke stafbaarstellingen op na houdt. Bij zaken als drugbezit, drankbezit, overspel, naar feestjes gaan en dat soort dingen denk ik echt van nou en :') ? Heeft die regering niet iets beters te doen of zo? En in dit geval werd iemand veroordeeld die niet eens stak. En zo ja dan vind ik het persoonlijk wel erg ver gaan. Aan de andere kant is het toch echt eigen schuld, strop om je nek.
pi_121918196
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In dat geval steun ik ze niet.
Niet omdat ik zozeer tegen de doodstaf ben, mits schuld 100% vast staat, maar omdat men daar er hele gekke stafbaarstellingen op na houdt. Bij zaken als drugbezit, drankbezit, overspel, naar feestjes gaan en dat soort dingen denk ik echt van nou en :') ? Heeft die regering niet iets beters te doen of zo? En in dit geval werd iemand veroordeeld die niet eens stak. En zo ja dan vind ik het persoonlijk wel erg ver gaan. Aan de andere kant is het toch echt eigen schuld, strop om je nek.
dus jij bent wel voor de doodstraf maar alleen als al er iemand vermoord wordt? nou dat vind ik best barbaars.

Maar goed, ieder recht op zn eigen mening.
pi_121918428
Nou ieder overheid kent haar burgers en ook andersom. De sharia zou nooit passen in NL en daar wil ik zeker niet voor pleiten.

Maar wetende dat in Iran, de sharia geldt en je toch op iemand insteekt om te overvallen, ben jij wat mij betreft, vogelvrij.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:46:12 #219
365082 IPA35
Patriarch
pi_121918504
Ik ben geen voorstander omdat het een straf is die absoluut is en niet ongedaan gemaakt kan worden.
Als je dan kijkt naar de VS waar er misschien wel honderden mensen ten onrecht geėxecuteerd zijn dan geeft dat me een vieze smaak in de mond.

Aan de andere kant vind ik de straf an sich niet onredelijk voor moord of zware mishandeling, in bepaalde gevallen.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:31:53 #220
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_121921174
Het ophangen voor een overval (en poging tot doodslag/moord) op een vol plein gaat te ver. Maar iedereen weet dat het regime in Iran barbaars is dus de daders hadden best twee keer kunnen nadenken voordat ze het deden.

Het uitgangspunt is hier nog altijd dat als de daders die dag op de bank waren blijven zitten i.p.v. de straat op gaan en iemand bijna vermoorden, ze nu nog hadden geleefd.
pi_121921558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:31 schreef Ambicioso het volgende:
Het ophangen voor een overval (en poging tot doodslag/moord) op een vol plein gaat te ver. Maar iedereen weet dat het regime in Iran barbaars is dus de daders hadden best twee keer kunnen nadenken voordat ze het deden.

Het uitgangspunt is hier nog altijd dat als de daders die dag op de bank waren blijven zitten i.p.v. de straat op gaan en iemand bijna vermoorden, ze nu nog hadden geleefd.

Precies, mijn waard Watson. Precies. :7
pi_121921728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:31 schreef Ambicioso het volgende:

Eens wel.
pi_121921924
En dat geldt dan dus ook voor de overspelige vrouw?
pi_121921930
Als de doodstraf nou iets zou uitmaken ter voorkoming van misdaden...maar het heeft geen enkele zin..
Zelfs met het vooruitzicht op de doodstraf worden er moorden/verkrachtingen/berovingen gepleegd...
pi_121922092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:52 schreef Xa1pt het volgende:
En dat geldt dan dus ook voor de overspelige vrouw?
Als je het niet eens bent met de wetten in het land waar je woont, moet je verhuizen.
pi_121922178
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:52 schreef Maron het volgende:
Als de doodstraf nou iets zou uitmaken ter voorkoming van misdaden...maar het heeft geen enkele zin..
Zelfs met het vooruitzicht op de doodstraf worden er moorden/verkrachtingen/berovingen gepleegd...
Dat klopt maar iedere straf is tweeledig:

te voorkomen dat misdaad door die daders gepleegd kan worden;

maar ook straffen. :7

Ik gok op dat tweede in dit geval.
pi_121922315
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 01:01 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dat klopt maar iedere straf is tweeledig:

te voorkomen dat misdaad door die daders gepleegd kan worden;

maar ook straffen. :7

Ik gok op dat tweede in dit geval.
Ja, of als afschrikkend middel..ter voorkoming van een volgende misdaad is opsluiting ook een optie..
Maar ja..of je in Iran dan beter af bent..? :{
pi_121922326
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 23-01-2013 04:34:12 ]
pi_121922732
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:20 schreef BasEnAad het volgende:
Stuitend hoe dom en achterlijk mensen hier reageren.
Het maakt mij wel bang ja.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_121923204
De twee werden veroordeeld voor een overval in november, toen ze samen met twee anderen een man neerstaken en voor 20 euro buitmaakten.

Brrr!

Mijn onderbuik zegt: terechte straf.
pi_121923222
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 01:06 schreef Maron het volgende:

[..]

Ja, of als afschrikkend middel..ter voorkoming van een volgende misdaad is opsluiting ook een optie..
Maar ja..of je in Iran dan beter af bent..? :{
Beter af dan wat? Alles is relatief. Ieder land heeft zn voor- en nadelen.
pi_121923256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 02:00 schreef DrDentz het volgende:
De twee werden veroordeeld voor een overval in november, toen ze samen met twee anderen een man neerstaken en voor 20 euro buitmaakten.

Brrr!

Mijn onderbuik zegt: terechte straf.
De straf is volgens het Iraans recht. Alleen zij kunnen de juiste straffen toepassen in dat land want alleen zij kennen hun eigen wetten, volk, cultuur, overheid etc.. Wij zijn buitenstaanders.

Wij willen ook niet van hen horen dat we geen varkensvlees moeten eten?
pi_121923288
Wat wil je zeggen brother
pi_121923604
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:33 schreef starla het volgende:

[..]

Grappig. Ik vind het barbaars dat een Nederlandse vader de verkrachter van zijn dochter 3 jaar na dato bij de patatboer kan tegenkomen.

Ik vind het minder barbaars dat diezelfde vader de verkrachter aan een touw ziet bungelen in het park.

Of niet soms?
:)

Wat eigenlijk veel enge ziekelingen op de wereld.
pi_121923616
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 03:12 schreef Ziba het volgende:

[..]

:)

Wat eigenlijk veel enge ziekelingen op de wereld.
Daarom is het hoofdnoodzakelijk een zekere deel van die maatschappelijk ongewenste elementen uit te roeien. Die alleen maar chaos, ellende, en verloedering met zich meebrengen. Klinkt barbaars, maar de doodstraf is terecht.
pi_121923621
Daar weet men hoe men omgaat met tuig!
Niet vriendelijk of het allemaal wel zo terecht is maakt ze niets uit.
Wat geld onderhands...vriendjespolitiek maar dan heb je wel echt macht!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 23 januari 2013 @ 05:26:43 #237
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121923771
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 01:28 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Het maakt mij wel bang ja.
Hmm, zo op het eerste oog zitten daar wel wat reacties tussen van PVV'ers. No doubt. Ik ken veel users op dit forum en hun reacties zeer goed, dus die conclusie durf ik wel te trekken.
pi_121923776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 05:26 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hmm, zo op het eerste oog zitten daar wel wat reacties tussen van PVV'ers. No doubt. Ik ken veel users op dit forum en hun reacties zeer goed, dus die conclusie durf ik wel te trekken.
Veel mensen hebben een probleem met de Islam. Ik zelf niet maar het moet wel binnen zijn eigen perken blijven. Het voornaamste probleem met de Islam is dat het zich altijd wil verspreiden. :X Het is er zelfs een van de 5 hoofdleerstellingen. En dat kan en mag niet.

Islam is prima voor in Iran, verweggistan, Arabische landen en beetje iedere andere zandterrein dat nog niet is opgenoemd. Maar in NL zal het nooit passen.

Dit topic ging over Iran en daarom zag je mij ook geen één enkel keer de straf bekritiseren. In tegendeel- verdedigen.
  woensdag 23 januari 2013 @ 05:52:16 #239
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121923785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 05:38 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Veel mensen hebben een probleem met de Islam. Ik zelf niet maar het moet wel binnen zijn eigen perken blijven. Het voornaamste probleem met de Islam is dat het zich altijd wil verspreiden. :X Het is er zelfs een van de 5 hoofdleerstellingen. En dat kan en mag niet.

Islam is prima voor in Iran, verweggistan, Arabische landen en beetje iedere andere zandterrein dat nog niet is opgenoemd. Maar in NL zal het nooit passen.

Dit topic ging over Iran en daarom zag je mij ook geen één enkel keer de straf bekritiseren. In tegendeel- verdedigen.
Hmm, vooral onderbuik van mensen die geen kaas hebben gegeten van de situatie en hun praatje al klaar hebben staan. Je kunt niet iemand zomaar de doodstraf geven of tot een gevangenisstraf veroordelen. Daarbij moet je rekening houden met het totaalplaatje van de persoon in een rechtsstaat als Nederland. Het is misschien effectiever om de berover aan werk te helpen, dan hem straffen omdat hij geld jat. Als die persoon honger heeft, dan is dat zelfs begrijpelijk, maar wel af te keuren. Zo werkt het in een rechtsstaat. Op basis van die afweging straf je iemand en niet op basis van je gevoel zoals onze geleerde FOK!kers in dit thread.

Wat betreft Iran houd ik mij afzijdig. Hun land en hun regels. Ik ben te weinig op de hoogte van de situatie aldaar om een goede mening te kunnen geven.

Tja, als je mensen binnenhaalt met een ander geloof, dan kun je ook verwachten dat ze dat geloof belijden. Het tuig in de straat identificeert zich misschien op grond van haar afkomst als moslim, maar geloven en houden zich niet aan de regels van het geloof. Criminaliteit wordt namelijk ten strengste afgekeurd in de Islam, dus je kan het niet onder de kapstok van dat religie ophangen. Wat veel mensen wel doen, maar de reacties van PVV'érs doen mij persoonlijk weinig. Het devies is straffen en die mensen niet na 9 uur vrijlaten. Dat kan in Nederland wel wat scherper. Daar is geen twijfel over. ;)
pi_121923799
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 05:52 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hmm, vooral onderbuik van mensen die geen kaas hebben gegeten van de situatie en hun praatje al klaar hebben staan. Je kunt niet iemand zomaar de doodstraf geven of tot een gevangenisstraf veroordelen. Daarbij moet je rekening houden met het totaalplaatje van de persoon in een rechtsstaat als Nederland. Het is misschien effectiever om de berover aan werk te helpen, dan hem straffen omdat hij geld jat. Als die persoon honger heeft, dan is dat zelfs begrijpelijk, maar wel af te keuren. Zo werkt het in een rechtsstaat. Op basis van die afweging straf je iemand en niet op basis van je gevoel zoals onze geleerde FOK!kers in dit thread.

Wat betreft Iran houd ik mij afzijdig. Hun land en hun regels. Ik ben te weinig op de hoogte van de situatie aldaar om een goede mening te kunnen geven.

Tja, als je mensen binnenhaalt met een ander geloof, dan kun je ook verwachten dat ze dat geloof belijden. Het tuig in de straat identificeert zich misschien op grond van haar afkomst als moslim, maar geloven en houden zich niet aan de regels van het geloof. Criminaliteit wordt namelijk ten strengste afgekeurd in de Islam, dus je kan het niet onder de kapstok van dat religie ophangen. Wat veel mensen wel doen, maar de reacties van PVV'érs doen mij persoonlijk weinig. Het devies is straffen en die mensen niet na 9 uur vrijlaten. Dat kan in Nederland wel wat scherper. Daar is geen twijfel over. ;)
Wat jij mogelijk niet goed hebt begrepen is dat het juist de onderbuikers zijn die het opgenomen hebben voor de Islam (de Sharia) en Iran. ;)

Of wil je beweren nou eens dat eenieder die de sharia-wetten steunt, een onderbuiker is?
  woensdag 23 januari 2013 @ 06:06:21 #241
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121923800
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 05:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
Over dat toenemen. Volgens mij wordt dat enorm opgeblazen. Het neemt in Nederland eerder toe doordat er meer allochtonen bijkomen, dan dat het zich verspreidt. Het enige wat er gebeurd is dat gelovigen naar Nederland komen. Dus minder gelovigen in een ander land en meer gelovigen in het Westen. Daar hoef je geen last van te hebben, mits beide groepen elkaar de ruimte geven en grenzen stellen aan wat wel kan en niet mag. Bijvoorbeeld geen hoofddoek in publieke instellingen, maar buiten die instellingen moet iemand gewoon in vrede kunnen belijden wat hij/zij wil, mits vredig en niet extremistisch.

Over dat tuig kan ik, zoals eerder vermeld kort zijn, strenger straffen. Maar wel zonder onderbuik en het straffen overlaten aan mensen die nog klein beetje nadenken en niet populistisch zijn.
  woensdag 23 januari 2013 @ 06:10:32 #242
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121923805
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 06:05 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat jij mogelijk niet goed hebt begrepen is dat het juist de onderbuikers zijn die het opgenomen hebben voor de Islam (de Sharia) en Iran. ;)

Of wil je beweren nou eens dat eenieder die de sharia-wetten steunt, een onderbuiker is?
Scherp, heel scherp. Ik het het begrepen, maar geef mijn mening. Over Iran houd ik mij afzijdig. Hun land hun regels. Op basis van een eenvoudig artikel en video kun je geen goede mening lijkt mij.

Nee, ik heb maar de eerste paar pagina's van dit topic gelezen. Ik verwees naar de extreme posts. Denk aan de post van 3voud over dat stuk ijzer. Dat gaat wel heel ver. Hij heeft waarschijnlijk te veel actiefilms gekeken de laatste tijd.
pi_121923808
quote:
6s.gif Op woensdag 23 januari 2013 06:10 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Scherp, heel scherp. Ik het het begrepen, maar geef mijn mening. Over Iran houd ik mij afzijdig. Hun land hun regels. Op basis van een eenvoudig artikel en video kun je geen goede mening lijkt mij.

Nee, ik heb maar de eerste paar pagina's van dit topic gelezen. Ik verwees naar de extreme posts. Denk aan de post van 3voud over dat stuk ijzer. Dat gaat wel heel ver. Hij heeft waarschijnlijk te veel actiefilms gekeken de laatste tijd.
Wel ben ik het met je eens en vind ik het eigenlijk netjes van je dat je toegegeven hebt dat een Islamitische rechtspraak in Nederland niet thuishoort. Omdat wij hier een andere model van verstand-gebaseerde beoordeling en mensenrechten hanteren.

Wat eenieder belijdt moet die zelf weten. Alleen moet dit niet het rechtssysteem beļnvloeden of wijzigen.
  woensdag 23 januari 2013 @ 06:19:44 #244
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121923812
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 06:16 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wel ben ik het met je eens en vind ik het eigenlijk netjes van je dat je toegegeven hebt dat een Islamitische rechtspraak in Nederland niet thuishoort. Omdat wij hier een andere model van verstand-gebaseerde beoordeling en mensenrechten hanteren.

Wat eenieder belijdt moet die zelf weten. Alleen moet dit niet het rechtssysteem beļnvloeden of wijzigen.
Inderdaad. Nederland is een rechtsstaat en de Nederlandse rechters kijken naar het totaalplaatje. Wel deel ik de mening van veel mensen in dit topic dat het strenger en strikter moet wat betreft straffen. Het is te soft. Maar niet de extreme variant als de doodstraf. Werkkampen hebben we al, maar dan een heel lichte variant de 'taakstraf'. Dat is voordeliger voor de maatschappij. Het levert wat op, terwijl een gevangenisstraf de maatschappij veel geld kost. Denk aan zeker ¤ 200 a ¤ 250 per dag en gedetineerde in een cel.

Misschien kunnen we wel terug naar een soort van werkkamp, maar dat moet dan wel politiek geregeld worden. Bijvoorbeeld dat de criminelen overdag te werk worden gesteld en 's avonds en 's nachts in hun cel zitten. Betalen ze hun straf tenminste terug.
  woensdag 23 januari 2013 @ 06:26:01 #245
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121924004
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:58 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met de wetten in het land waar je woont, moet je verhuizen.
Dat doen ze. En dan hier klagen dat die vluchtelingen maar blijven komen en vol is vol :)

Nou ja, prettig te weten dat bepaalde islamitische gebruiken door jullie gesteund worden. Heerlijk met wat popcorn bij de hand koekeloeren naar vrouwen die gestenigd worden, omdat ze ipv Mo Achmed hebben gepijpt. Primetime enzo. Top.
pi_121924339
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 07:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat doen ze. En dan hier klagen dat die vluchtelingen maar blijven komen en vol is vol :)

Nou ja, prettig te weten dat bepaalde islamitische gebruiken door jullie gesteund worden. Heerlijk met wat popcorn bij de hand koekeloeren naar vrouwen die gestenigd worden, omdat ze ipv Mo Achmed hebben gepijpt. Primetime enzo. Top.
ik steun geen islamitische gebruiken. Ik steun het zelfbeschikkingsrecht (autonomie) van een land als Iran. Meer niet.

Ik ben geen Moslim of Arabiėr of Marokkaan of zo.
pi_121924359
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 08:11 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

ik steun geen islamitische gebruiken. Ik steun het zelfbeschikkingsrecht (autonomie) van een land als Iran. Meer niet.

Ik ben geen Moslim of Arabiėr of Marokkaan of zo.
Ah ja, iedereen mag zelf weten wat ie doet en 't gaat ons geen moer aan hoor ik je al schreeuwen :)

Jij steunt de wijze waarop Iran zijn onderdanen straft. Chapeau, hoor. Benoemenswaardig.
pi_121924717
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 08:13 schreef Ambipur het volgende:
Jij steunt de wijze waarop Iran zijn onderdanen straft. Chapeau, hoor. Benoemenswaardig.
En wat doe jij ertegen behalve pepsicola-drinkend Fokken?
I feel kinda Locrian today
pi_121925547
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 08:42 schreef starla het volgende:

[..]

En wat doe jij ertegen behalve pepsicola-drinkend Fokken?
Koffiedrinkend. Ik juich niet bij de dood van twee jongeren. Op zich al een prestatie, als ik zo naar Fok wereld kijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')