abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121915916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:59 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Ik kan niet begrijpen dat twee 20 jarige barbaren een onschuldige neersteken (er is altijd bloed bijbetrokken) en beroven van zijn geld. Laf.

Misschien moeten we inderdaad terugkeren naar dat utopië van 'vroegah' toen er geen overvallers waren of die kregen een goed pak slaag.
Vroeger was er geen criminaliteit.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:10:44 #202
365082 IPA35
Patriarch
pi_121915952
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:08 schreef Ambipur het volgende:
Dat is Nederland. Hoe simpel dat je Nederland vergelijkt met Iran.. Kom op zeg.
Doe ik niet. Ben geen fan van het Iraanse rechtssysteem, wel van het Nederlandse. Alleen zijn in Nederland rechts veel te soft, dat is ons probleem.

Hun systeem ken ik verder niet maar ik durf er gif op in te nemen dat het daar niet zo goed gesteld is met de onafhankelijkheid van de rechter, de focus op daadwerkelijke waarheidsvinding en de rechten van de verdachte. Daarbij komt dat ze daar ook bijvoorbeeld doodstraf hebben staan op een non-issue als overspel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121916023
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En ondertussen een topic openen om de diefstal van een helm goed te praten omdat hij onbewaakt zou hebben gelegen? In Iran had je ernaast gehangen......
Hypocrisie ten top inderdaad.
pi_121916032
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

maar ik lees er niet terug dat die ophef voor de straf voor de straf heeft gezorgd

my bad :)
Geestelijken hebben veel bepalende invloed in Iran en als ze jou keihard willen aanpakken, ben je bij voorbaat al ten dode opgeschreven (slechte woordgrap ;( )

Maar dan nog, komt de rechtspraak door een gewone Islamitische rechter.
pi_121916137
quote:
18s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:08 schreef damirovic het volgende:

[..]

Ja ik bedoel de criteria voor ontoerekeningsvatbaar is zo hoog, dat het niet zo vaak voorkomt. Klopt toch?
klopt. ik wilde je reactie bevestigen :)
pi_121916164
Zwaar straffen lijkt me al genoeg,maar doodstraffen is gewoon niet goed(publiekelijk helemaal niet). :Y

Iran doet toch ietsje beter dan Nederland qua straffen. :P
pi_121916169
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vroeger was er geen criminaliteit.
Dat denkt Ambipur :') geloof ik.
pi_121916207
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:13 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

klopt. ik wilde je reactie bevestigen :)
pi_121916227
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:13 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dat denkt Ambipur :') geloof ik.
Houd je mond en reageer inhoudelijk op hetgeen ik post.

Mensen die Iran steunen moeten zich schamen.
pi_121916291
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Houd je mond en reageer inhoudelijk op hetgeen ik post.

90% die Iran steunt van de users hier zou Iran nog niet eens aan kunnen wijzen op de atlas.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:16:49 #211
365082 IPA35
Patriarch
pi_121916365
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:14 schreef Ambipur het volgende:

In welke zin Iran steunen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121916366
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Doe ik niet. Ben geen fan van het Iraanse rechtssysteem, wel van het Nederlandse. Alleen zijn in Nederland rechts veel te soft, dat is ons probleem.

Hun systeem ken ik verder niet maar ik durf er gif op in te nemen dat het daar niet zo goed gesteld is met de onafhankelijkheid van de rechter, de focus op daadwerkelijke waarheidsvinding en de rechten van de verdachte. Daarbij komt dat ze daar ook bijvoorbeeld doodstraf hebben staan op een non-issue als overspel.
Het zijn twee verschillende rechtssystemen. Een is er niet per se superieur aan het andere. Wie zijn wij om dat te bepalen? Voor hetzelfde geld doen zij dat.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:19:10 #213
365082 IPA35
Patriarch
pi_121916533
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:16 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Het zijn twee verschillende rechtssystemen. Een is er niet per se superieur aan het andere. Wie zijn wij om dat te bepalen? Voor hetzelfde geld doen zij dat.
Hun rechtssysteem zal veel meer onschuldigen veroordelen ben ik bang, daarnaast hebben zij wetten die nergens op slaan maar dat is inderdaad hun zaak. Ik ga de Iraniërs niet vertellen hou zij hun land moeten regeren. Aan de andere kant geloof ik nou ook weer niet dat dit huidige regime zo'n groot democratisch mandaat heeft.
pi_121916641
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:15 schreef TLC het volgende:

[..]

90% die Iran stuurt van de users hier zou Iran nog niet eens aan kunnen wijzen op de atlas.
Zouden ze doorhebben hoe het werkt in Iran...

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:16 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In welke zin Iran steunen?
De wijze waarop zij hun bevolking straffen.
pi_121916685
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hun rechtssysteem zal veel meer onschuldigen veroordelen ben ik bang, daarnaast hebben zij wetten die nergens op slaan maar dat is inderdaad hun zaak. Ik ga de Iraniërs niet vertellen hou zij hun land moeten regeren. Aan de andere kant geloof ik nou ook weer niet dat dit huidige regime zo'n groot democratisch mandaat heeft.
En die vinden dat wij velen, in hun ogen schuldigen, vrijspreken. Dus?

Dit is appels met peren.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:25:52 #216
365082 IPA35
Patriarch
pi_121917026
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:20 schreef Ambipur het volgende:
De wijze waarop zij hun bevolking straffen.
In dat geval steun ik ze niet.
Niet omdat ik zozeer tegen de doodstaf ben, mits schuld 100% vast staat, maar omdat men daar er hele gekke stafbaarstellingen op na houdt. Bij zaken als drugbezit, drankbezit, overspel, naar feestjes gaan en dat soort dingen denk ik echt van nou en :') ? Heeft die regering niet iets beters te doen of zo? En in dit geval werd iemand veroordeeld die niet eens stak. En zo ja dan vind ik het persoonlijk wel erg ver gaan. Aan de andere kant is het toch echt eigen schuld, strop om je nek.
pi_121918196
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In dat geval steun ik ze niet.
Niet omdat ik zozeer tegen de doodstaf ben, mits schuld 100% vast staat, maar omdat men daar er hele gekke stafbaarstellingen op na houdt. Bij zaken als drugbezit, drankbezit, overspel, naar feestjes gaan en dat soort dingen denk ik echt van nou en :') ? Heeft die regering niet iets beters te doen of zo? En in dit geval werd iemand veroordeeld die niet eens stak. En zo ja dan vind ik het persoonlijk wel erg ver gaan. Aan de andere kant is het toch echt eigen schuld, strop om je nek.
dus jij bent wel voor de doodstraf maar alleen als al er iemand vermoord wordt? nou dat vind ik best barbaars.

Maar goed, ieder recht op zn eigen mening.
pi_121918428
Nou ieder overheid kent haar burgers en ook andersom. De sharia zou nooit passen in NL en daar wil ik zeker niet voor pleiten.

Maar wetende dat in Iran, de sharia geldt en je toch op iemand insteekt om te overvallen, ben jij wat mij betreft, vogelvrij.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:46:12 #219
365082 IPA35
Patriarch
pi_121918504
Ik ben geen voorstander omdat het een straf is die absoluut is en niet ongedaan gemaakt kan worden.
Als je dan kijkt naar de VS waar er misschien wel honderden mensen ten onrecht geëxecuteerd zijn dan geeft dat me een vieze smaak in de mond.

Aan de andere kant vind ik de straf an sich niet onredelijk voor moord of zware mishandeling, in bepaalde gevallen.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:31:53 #220
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_121921174
Het ophangen voor een overval (en poging tot doodslag/moord) op een vol plein gaat te ver. Maar iedereen weet dat het regime in Iran barbaars is dus de daders hadden best twee keer kunnen nadenken voordat ze het deden.

Het uitgangspunt is hier nog altijd dat als de daders die dag op de bank waren blijven zitten i.p.v. de straat op gaan en iemand bijna vermoorden, ze nu nog hadden geleefd.
pi_121921558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:31 schreef Ambicioso het volgende:
Het ophangen voor een overval (en poging tot doodslag/moord) op een vol plein gaat te ver. Maar iedereen weet dat het regime in Iran barbaars is dus de daders hadden best twee keer kunnen nadenken voordat ze het deden.

Het uitgangspunt is hier nog altijd dat als de daders die dag op de bank waren blijven zitten i.p.v. de straat op gaan en iemand bijna vermoorden, ze nu nog hadden geleefd.

Precies, mijn waard Watson. Precies. :7
pi_121921728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:31 schreef Ambicioso het volgende:

Eens wel.
pi_121921924
En dat geldt dan dus ook voor de overspelige vrouw?
pi_121921930
Als de doodstraf nou iets zou uitmaken ter voorkoming van misdaden...maar het heeft geen enkele zin..
Zelfs met het vooruitzicht op de doodstraf worden er moorden/verkrachtingen/berovingen gepleegd...
pi_121922092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:52 schreef Xa1pt het volgende:
En dat geldt dan dus ook voor de overspelige vrouw?
Als je het niet eens bent met de wetten in het land waar je woont, moet je verhuizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')