Je hebt duidelijk het boek niet /niet goed gelezen.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
Met heel veel fantasie is er een oog en misschien iets wat op een helm lijkt te herkennen?
Wat dan nog ?
Dat is geen bewijs dat FvV kinderen en vrouwen heeft misbruikt en vermoord.
Het bewijst niet eens een mogelijk motief omdat die germaanse cultorden uit die tijd niet aan sexslavernij en mensenoffers deden.
Maar zijn er dan getuigen die gezien, gehoord hebben dat FvV zo'n germaans cultpassie had ?
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de tweede druk komt.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:40 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Zal ik even moeten navragen wanner druk twee er komt er was overigens wel veel belangstelling vanuit heel het land..
Dan moet ik even kijken wat we destijds in de mothoek hebben geplaatst. Misschien hebben we nog wel wat andere foto's.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:41 schreef Zonnestraal10 het volgende:
[..]
Hebben jullie toevallig nog meer (lucht)foto's van de omgeving of van het ronde huis zelf ?
Welke periode heeft uw moeder in Het Ronde Huis gewoond?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:10 schreef Chima het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de tweede druk komt.
[..]
Dan moet ik even kijken wat we destijds in de mothoek hebben geplaatst. Misschien hebben we nog wel wat andere foto's.
klopt...quote:Op maandag 21 januari 2013 20:03 schreef Dragonflys het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk het boek niet /niet goed gelezen.
Oh de periode na de oorlog. Kan ze zich nog veel herinneren van hoe het daar was?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:19 schreef Chima het volgende:
1949-1954
Haar vader gaf destijds leiding aan het kamp van Maatschappelijk werk.
De luchtfoto is zo ver als wij weten gemaakt door of i.o.v. Dhr. Plesman.
Was de omvang van het archief ingevuld op de aanbiedingsbrief? Hoe was de inhoud van archief 0280 omschreven? En beantwoord mijn vraag: wie was de archivaris die voor ontvangst van het archief heeft getekend?quote:Op maandag 21 januari 2013 21:51 schreef aos het volgende:
WGRH-1 andwoord op ;
Quote Dissectienaald 21-1-13 15,03 uur
-------------------------------------------------
Circa twee maanden voordat het Montenberg archief naar Arnhem ging, heeft de Werkgroep het Ronde Huis hier uitgebreid met hem over gesproken. Onder meer over een index, een inleidende toelichting van het archief en het toevoegen van kaarten, tekeningen en foto s. Het archief had een omvang van van 40 a 50 cm. Montenberg maakte later in een brief melding van deze inlevering en schrijft over ca, 1.500 pagina s. Wat men nu bij het Gelders Archief hierover zegt is niet relevant. De persoon die de innames voor het archief regelde in die jaren herinnert zich dat het een volume van drie archiefdozen vol was !!! Dissectienaald, beter onderzoek doen.
Dat is een hele mooie foto! Ik zie overigens wel wat achterstallig onderhoud!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:38 schreef Chima het volgende:
Hoe voeg ik een foto toe in dit forum?
[ http://imageshack.us/photo/my-images/809/img0002kb.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Ik heb jou en je vrienden eerst een vraag gesteld. En om foto's hoef je bij mij niet te zeuren, ik heb er slechts een notitie van gemaakt. Het is trouwens BelmonteLAAN en niet BelmonteSTRAAT.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:58 schreef aos het volgende:
Beandwoord mijn vraag ;
Plaats een foto van de envelop waar adres Fr van Vloten Belmontestraat op staat i.p.v. Heerestraat ? Ik heb er zelf twee hier met alleen Heerestraat.......Belmontestraat is van Heinrich van Vloten....
Dan heb je waarschijnlijk verkeerd gekeken(nobody is perfect) of zat je weer eens in je tunnelvisie vast......*lol* Ben je nu boos?, dit is een grap neem ik aan, en een ode op mijn vele 'dramatische afscheidjes'?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef Dissectienaald het volgende:
En trouwens, waarom zou ik hier wat posten als het toch weer door al die negatievelingen wordt getorpedeerd? Ik denk dat ik maar eens definitief ga uitloggen!
Ja, maar alle getuigen zijn anoniem, en een visioen van Delius Pit is als getuigenverklaring van een 'bekende Nunspeetse schilder' gepubliceerd. Met andere woorden: we worden een beetje geringeloord.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
klopt...
Wat mij logisch lijkt is dat een zgn wodanbeeld in bosarchitectuur geen bewijs is van moord, sexslavernij, kindermisbruik. Niet eens van een lidmaatschap van een sekte .
Maar jij zegt dus dat in het schalkwijkboek getuigenverhalen zijn die bewijzen dat FvV bij een germaanse cultsekte zat ?
Leuk! Nieuwe foto's!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:38 schreef Chima het volgende:
Hoe voeg ik een foto toe in dit forum?
[ http://imageshack.us/photo/my-images/809/img0002kb.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Dus er waren wel anonieme getuigen die een germaanse sekte zagen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:38 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Ja, maar alle getuigen zijn anoniem, en een visioen van Delius Pit is als getuigenverklaring van een 'bekende Nunspeetse schilder' gepubliceerd. Met andere woorden: we worden een beetje geringeloord.
Ik denk dat er ook weinig meer te zeggen valt over het onderwerp Het Ronde Huis, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef Dissectienaald het volgende:
En trouwens, waarom zou ik hier wat posten als het toch weer door al die negatievelingen wordt getorpedeerd? Ik denk dat ik maar eens definitief ga uitloggen!
Plof weer 7 notes zeker.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:45 schreef Gray het volgende:
Over aanwinsten gesproken; Ryan3: ga naar Barracuda, daar kunnen ze zo'n parmante persoonlijkheid vast waarderen. Daar zijn nog genoeg andere gelijkgezinden om als een etterbuil door te prikken.
En jij fatsoen en zelfreflectie, niet te vergeten normen, waarden en gedragsregels waar je op eigen verantwoordelijkheid mee akkoord bent gegaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou moet jij nog iets leren over vrijheid van meningsuiting.
Ik ga niet mee in je flamebateje, dude, ik heb zo'n nsb-dingetje gestuurd. Hoop dat iemand boven je dat leest.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:55 schreef Gray het volgende:
[..]
En jij fatsoen en zelfreflectie, niet te vergeten normen, waarden en gedragsregels waar je op eigen verantwoordelijkheid mee akkoord bent gegaan.
Goed zo. Een objectieve buitenstaander is altijd welkom.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga niet mee in je flamebateje, dude, ik heb een nsb-dingetje gestuurd.
Oh wat een leuke foto.quote:
Mijn moeder met haar zusje...:)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die kleding en die grote strikken in het haar van de meisjes.
Die schoenen van je oma zijn nu weer helemaal in de mode.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:05 schreef Chima het volgende:
Vooruit, nog eentje dan...:)
[ afbeelding ]
Goed idee AOS, laat Dissectienaald die brief maar eens tonen en/of de bron (archief) vermelden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:58 schreef aos het volgende:
Beandwoord mijn vraag ;
Plaats een foto van de envelop waar adres Fr van Vloten Belmontestraat op staat i.p.v. Heerestraat ? Ik heb er zelf twee hier met alleen Heerestraat.......Belmontestraat is van Heinrich van Vloten....
vrouwen.........quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die schoenen van je oma zijn nu weer helemaal in de mode.
Zoals ik meldde had Van Vloten goede spoorverbindingen van Wageningen naar Nunspeet. Vanaf de Heerenstraat was het twee minuten lopen naar het station van het Staatsspoor (nu busstation). Nog geen half uur duurde de rit via Bennekom naar station Ede. Hier verder met de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij) via Barneveld, Voorthuizen naar station Nijkerk. Hier overstappen richting Nunspeet. Ook kon Van Vloten gebruik maken van de tram naar Arnhem (dan via Zwolle) of naar station Rhenen (via Amersfoort).quote:Op maandag 21 januari 2013 16:30 schreef lxhkrd het volgende:
Liep het kippelijntje toen eigenlijk nog naar Nijkerk?
En was jij nou de mogelijke onderzoeker van de glazen potjes uit Schalkwijks boek? Gewoon ja of nee zeggen is het minste wat ik je vraag..
Klopt, dat zou allemaal voor die tijd gebeurt moeten zijn. Of mij opa het geweten heeft weet ik niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
Op één of andere manier krijg ik de indruk dat jouw ouders geen weet hebben van wat er -- vermeend -- gebeurd is in het ronde huis...
Je opa is die man op die tweede foto?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:20 schreef Chima het volgende:
[..]
Klopt, dat zou allemaal voor die tijd gebeurt moeten zijn. Of mij opa het geweten heeft weet ik niet.
In 1954 is Oma overleden. Kort daarna zijn ze naar Eindhoven verhuist en is Opa hertrouwd. Hij stierf in 1984. Zijn tweede vrouw leeft nog wel en wordt, als het een beetje meezit, 100 dit jaar.
Nee, ik moet nog even navragen wie dat ook al weer was.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je opa is die man op die tweede foto?
Maar hoe kwamen zij in het ronde huis?
Je oma is relatief vroeg gestorven?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:24 schreef Chima het volgende:
[..]
Nee, ik moet nog even navragen wie dat ook al weer was.
Hieronder is mijn opa wel:
[ afbeelding ]
Ah, okee, was dus wel een hoofdarbeider ook, zoals dat toen genoemd werd...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:26 schreef Chima het volgende:
Opa werkte in die tijd voor het Ministerie van Maatschappelijk werk (weet niet if dit de exacte naam was). Hij werd in 1949 gedetacheerd naar Nunspeet om daar leiding te geven over het kamp van Maatschappelijk werk.
Qua openbaar vervoer was het vroeger zo slecht nog niet..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:13 schreef Dragonflys het volgende:
[..]
Zoals ik meldde had Van Vloten goede spoorverbindingen van Wageningen naar Nunspeet. Vanaf de Heerenstraat was het twee minuten lopen naar het station van het Staatsspoor (nu busstation). Nog geen half uur duurde de rit via Bennekom naar station Ede. Hier verder met de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij) via Barneveld, Voorthuizen naar station Nijkerk. Hier overstappen richting Nunspeet. Ook kon Van Vloten gebruik maken van de tram naar Arnhem (dan via Zwolle) of naar station Rhenen (via Amersfoort).
Nee ik was niet aanwezig bij de vondst van de potten of een eventueel onderzoek naar sporen in de potten. Ik studeerde toen nog. Wel heb ik ze later gezien, een plastic zak vol. Van de deksels waren voornamelijk nog de randen over, de rest was weggeroest. Door het gat zaten de potten vol bos-humus. Tot mijn verbazing kon je de deksels (Lees ring) er nog zo afschroeven. Doodzonde dat ze bij een verhuizing verdwenen zijn. In later jaren had ik ze graag onderzocht.
En je moeder dus ook nog jong... 13 maar...quote:
Volgens de geruchten van bepaalde mensen zijn die gevonden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
, een martelkamer, er waren in 1900, 1916 en nog een jaartal dode jonge meisjes gevonden.
Daarna in 1982/3 ook nog.
En je hebt daarover nooit wat gehoord?
Nou ja, ik geloof best wel dat bij dat Pas Op kamp, in Nieuw Soerel (toch?), na WO2, in een put een paar botten en een fragment van een schedel gevonden is... jij niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Volgens de geruchten van bepaalde mensen zijn die gevonden.
Zal best wel. Maar was dat niet in 1962 ? Geen 1982quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik geloof best wel dat bij dat Pas Op kamp, in Nieuw Soerel (toch?), na WO2, in een put een paar botten en een fragment van een schedel gevonden is... jij niet?
Feitelijk niet, het is allebei Wageningen, waar hij volgens zeggen niet gewoond heeft...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:35 schreef Iblardi het volgende:
Maakt het eigenlijk veel verschil of Frank aan de Belmontelaan of aan de Heerestraat woonde?
Ironisch genoeg was deze "pa Klein" dan juist weer helemaal geen nazi-sympathisant, aangezien hij enkele jaren later, kennelijk wegens verzetsactiviteiten, door de bezetter werd geëxecuteerd (bron).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:39 schreef Dissectienaald het volgende:
Maar goed, een bron voor deze hele legende zou een artikel kunnen zijn in de Utrechtse Courant van 18 augustus 1942 op pagina 2 getiteld 'Vreemde sagentocht over de Veluwe'. Speelt zich volgens mij ook bij de Mythstee af. Ene 'Vader Klein' leidt daar mensen rond en vertelt over een dalletje bij een heuvel en een ven, waar de Germanen offerden aan hun goden...
Nee totaal niet, het laat echter zien dat 'de grote power-wetenschapper DN' ook wel een foutje kan makenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:35 schreef Iblardi het volgende:
Maakt het eigenlijk veel verschil of Frank aan de Belmontelaan of aan de Heerestraat woonde?
Graag gedaan, je ziet het ik heb wel degelijk een functie...intermediair van 1e generatie onderzoekers....maar niet bannen meer toch?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:37 schreef Lavenderr het volgende:
@ aos
bedankt voor de uitgebreide post over Montenberg.
En 83 jaar eerder staat bijvoorbeeld in Die Haghe te lezen:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:24 schreef aos het volgende:
Tien jaar later (!), in 1990, publiceert de bekende historicus J.G.Kikkert het boek " "Koning Willem III, 1817-1890, biografie" . Op blz. 105 staat te lezen :
- Liever bracht hij talloze uren door bij een schrijnwerker aan de Haagse Hofcingel. In een gesprek hierover met de heer Kikkert noemt hij als bron het Archief van het Kon.Huis.
Montenberg hoefde dus niet over contacten binnen het Koninklijk Huis te beschikken om dit te kunnen weten!quote:In een dezer kamers staat nog een schrijftafel die gemaakt is door Koning Willem III, die zich soms met schrijnwerkerij bezig hield en daarin onderricht ontvangen had van een vakman, die destijds een zaak op het Hofsingel bezat.
Die Haghe. Bijdragen en Mededeelingen, 1907
Zoals deze, neem ik aan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:24 schreef aos het volgende:
Al zijn gesprekken met bijvoorbeeld oud-arbeiders, werden door ons na enige weken nog eens dunnetjes overgedaan. Dit was ook wel nodig, want af en toe bleek de door Montenberg vermelde geschiedenis niet aan de orde te zijn geweest.
quote:"We waren zo arm, zo onvoorstelbaar arm. Als de heer of de boswachter kwam en er was een vrouw of een jong meisje in huis dan ging de man of vader het bos in, dat was zo, zo arm waren we. Ik had een zusje, ze was van school, net 12 jaar, ze moest op dat huis gaan werken. We hebben haar nooit meer gezien. We wisten dat wel, wat konden we doen? … dan kwam dat rijtuigje met een paard door het bos en ik verborg me, er zaten soms meisjes op met van die zwarte doeken voor hun gezicht. … wat die heren daar gedaan hebben? God is alwetend en rechtvaardig daar is geen vergeving voor te vinden. Dat moet verschrikkelijk zijn. Daarvoor kan ik bang worden. U begrijpt toch wat ik bedoel?" Als de bosarbeider afscheid neemt van de onderzoekers: "Mijn vrouw ligt al jaren achter de beukenhegge, ik zal daar ook gauw heengaan en mijn zusje weerzien. De Heere zal onze zonden vergeven."
Ironie is jou echt vreemd hè?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:43 schreef aos het volgende:
[..]
Nee totaal niet, het laat echter zien dat 'de grote power-wetenschapper DN' ook wel een foutje kan maken.Dit zelf waarschijnlijk realizerend(kijk maar naar zijn reactie) werd hij nogal boos vanmiddag en dreigde hij zelf het forum te verlaten...
Het begint nu een beetje op de genverbrander te lijken ja. De hele koninklijke afkomst hangt er dus vanaf dat Willem III wel eens wat kluste bij een schrijnwerker wat Montenberg dus in zijn persoonlijke mythe heeft ingepast? Montenberg een fantast. Dank u wel mijnheer Schalkwijk. DAT was nu net het puzzelstukje dat ik zocht, u hebt het zojuist voor mij bevestigd. Aan de hand van de 'bits and pieces' die ik over deze, ongetwijfeld fascinerende, man kon vinden, viel mij op dat hij veel waarde hecht aan 'fantasie'. Een citaat uit het Tijdschrift 'Seasons' wakkerde dat idee in mij aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:09 schreef Iblardi het volgende:
Interessant verhaal, aos. Leuk ook om te zien hoe onze vermoedens omtrent de herkomst van Eldermans' "volksverhalen" over het Ronde Huis in dit mailtje weer worden bevestigd.
[..]
En 83 jaar eerder staat bijvoorbeeld in Die Haghe te lezen:
[..]
Montenberg hoefde dus niet over contacten binnen het Koninklijk Huis te beschikken om dit te kunnen weten!
Inderdaad, dank je wel. Keep them coming. Je hebt zojuist koren op mijn molen gestrooid ;-)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:45 schreef aos het volgende:
[..]
Graag gedaan, je ziet het ik heb wel degelijk een functie...intermediair van 1e generatie onderzoekers....maar niet bannen meer toch?
Bij mij staat die in: "Utrechts Nieuwsblad (07-08-1942), pag. 3 van 4"quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:39 schreef Dissectienaald het volgende:
Maar goed, een bron voor deze hele legende zou een artikel kunnen zijn in de Utrechtse Courant van 18 augustus 1942 op pagina 2 getiteld 'Vreemde sagentocht over de Veluwe'. Speelt zich volgens mij ook bij de Mythstee af. Ene 'Vader Klein' leidt daar mensen rond en vertelt over een dalletje bij een heuvel en een ven, waar de Germanen offerden aan hun goden...
Je zit wel gezellig naast elkaar! Leer je ook eens andere mensen kennen ;-) Momenteel heb ik een paar zeer interessante publicaties gevonden over de gezinsoorden. Eentje gaat zeer uitgebreid in op de leefomstandigheden in de gezinsoorden, waaronder het Ronde Huis. Ze zijn als PDF op internet te vinden:quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:06 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Bij mij staat die in: "Utrechts Nieuwsblad (07-08-1942), pag. 3 van 4"
Het is wel een grappig verhaal (ik kende hem al), vol sagen en verhalen. Echter is het duidelijk voor de toeristen, qua plaatsgeving klopt er geen bal van. Het is dan ook niet te verwachten dan ze van "De Dageraad" helemaal naar de Mythstee gingen wandelen. Is hemelsbreed al snel een kilometertje of 6 (enkele reis). Die "De Dageraad" heet nu "Apollo Hotel De Beyaerd".
(Ik hoop dat ze nu wel een iets andere eetzaal hebben:http://www.gelderlandinbe(...)searchfield=dageraad)
Die banjer ik zo weg samen met mijn schoonvader ;-) En na afloop een koude spa rood op een terrasje...quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:06 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
. Het is dan ook niet te verwachten dan ze van "De Dageraad" helemaal naar de Mythstee gingen wandelen. Is hemelsbreed al snel een kilometertje of 6 (enkele reis). Die "De Dageraad" heet nu "Apollo Hotel De Beyaerd".
Tuurlijk! Maar het is zo een wandeltochtje van minimaal 15 kilometer, des avonds, met de nodige avonturen onderweg. Organisatorisch is dat wat moeilijker te regelen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:40 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Die banjer ik zo weg samen met mijn schoonvader ;-) En na afloop een koude spa rood op een terrasje...
Mooie vondst .quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:09 schreef Iblardi het volgende:
quote:
In een dezer kamers staat nog een schrijftafel die gemaakt is door Koning Willem III, die zich soms met schrijnwerkerij bezig hield en daarin onderricht ontvangen had van een vakman, die destijds een zaak op het Hofsingel bezat.
Die Haghe. Bijdragen en Mededeelingen, 1907
Montenberg hoefde dus niet over contacten binnen het Koninklijk Huis te beschikken om dit te kunnen weten!
Het is eigenlijk nauwelijks een vondst te noemen... Internet maakt het je wel heel gemakkelijk tegenwoordig. Het voelt soms bijna als valsspelen.quote:
Je leidt de aandacht weer af. Welk inventarisnummer heb je geraadpleegd, wat is de naam van de rijksarchivaris.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:55 schreef aos het volgende:
Volledig te verwachte 'hyper-reactie' van DN & co , die wederom bewijst hoe hij in elkaar steekt(tunnelvisie)..wordt weer volledig verkeerd geinterpreteerd....triest...zijn charme-offensief van de laatste weken brokkelt hier wel weer mee af,
Tara, graag gedaan .We hadden deze negatieve reacties wel weer verwacht, maar ik heb toch besloten de mail te plaatsen, daar het veel duidelijkheid geeft over bepaalde zaken..
Er zijn inderdaad ook verschillende kampen/meningen onder de 'believers'(dat lijkt me normaal met zulk moeilijke materie), maar volgens WGRH-1 heeft Droste in ieder geval absoluut niets met de misdaden te maken...
RHSearcher ; De werkmappen die jij hebt zijn(copieen) van de zogenaamde boek 1+2 behorend tot de WGRH-1 ...Niets is hiervan gebruikt voor de uitgave van het boek .Het zijn de eerste proef onderzoeksresultaten. Het gaat hier overigens om gestolen! informatie(uitgeleend aan een journalist die het nooit meer terug gegeven heeft), die ook door TB gebruikt zijn zonder toestemming van de eigenaar ; WGRH-1 . Kijk dus in ieder geval uit als je wilt publiceren dat dit materiaal tot de WGRH-1 hoort en niet geschikt is voor publicatie...
Met andere woorden: je hebt afgedankt tweederangs materiaal gekregen om je mee zoet te houden?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:55 schreef aos het volgende:
RHSearcher ; De werkmappen die jij hebt zijn(copieen) van de zogenaamde boek 1+2 behorend tot de WGRH-1 ...Niets is hiervan gebruikt voor de uitgave van het boek .Het zijn de eerste proef onderzoeksresultaten. Het gaat hier overigens om gestolen! informatie(uitgeleend aan een journalist die het nooit meer terug gegeven heeft), die ook door TB gebruikt zijn zonder toestemming van de eigenaar ; WGRH-1 . Kijk dus in ieder geval uit als je wilt publiceren dat dit materiaal tot de WGRH-1 hoort en niet geschikt is voor publicatie...
@RHsearcher, van wie heb je dat materiaal eigenlijk gekregen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:52 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Met andere woorden: je hebt afgedankt tweederangs materiaal gekregen om je mee zoet te houden?
Ben ik ook benieuwd naar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:27 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
@RHsearcher, van wie heb je dat materiaal eigenlijk gekregen?
@aos, leuk dat je weer meedoet op het forum. Wie is dan die journalist die die mappen heeft gekregen?
Kunnen leuke lijntjes uit voortkomen!
Die journalist was toch Arnold Jan Scheer ?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:27 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
@RHsearcher, van wie heb je dat materiaal eigenlijk gekregen?
@aos, leuk dat je weer meedoet op het forum. Wie is dan die journalist die die mappen heeft gekregen?
Kunnen leuke lijntjes uit voortkomen!
Ton Biesemaat of Rein Tuininga.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:51 schreef RHSEARCHER het volgende:
@Bluesdude Nee dat is hem in ieder geval niet
In het kader van de doofpotten willen opengooen - zoals de werkgroepen willen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:50 schreef RHSEARCHER het volgende:
@Aos Dat het niet voor publicatie is ben ik wel achter gekomenstaan behoorlijke uithalen in naar bepaalde personen.
Het verhaal wat Montenberg vertelde is dat zijn oma een kind zou zijn van Willem IIIquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:54 schreef Dissectienaald het volgende:
maar het gegeven dat hij zijn koninklijke afkomst baseert op een bezoek van Willem III aan een schrijnwerker die vermoedelijk zijn grootvader was
Streep de bronnen door! Scannen, pdf, plaatsen. Wel benieuwd hoe het zit met "de misdaad" die je dan pleegt. Misschien is het niet fair t.o.v. de "makers" van de map, maar die geven aan dat het toch niet de beste kwaliteit info is die er in staat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:06 schreef RHSEARCHER het volgende:
@Dissectienaald Nee ook allebei niet.
@Bluesdude Kan moeilijk een gestolen map publiceren, en daarbij staat er ook een aantal pagina's in die niet gepubliceerd mogen worden. Dan hou ik mij daar ook aan, wel vaak genoeg met de gedachten gelopen om alles digitaal te laten zetten![]()
Maar er staan teveel bronnen in !
Ik denk dat de seksuele moraal van Willem III een beetje voor het karretje van het verhaal gespannen is. Het is inmiddels aangetoond dat hij hem niet versleten heeft met pissen. De vraag blijft met WIE hij hem versleten heeft. Alleen al het feit dat Maria Elisabeth Roodenburg niet op de bestaande lijsten van bastaards van Willem III voorkomt, vind ik verdacht. Daarnaast is het nu door een bekende van Montenberg gezegd dat hij wel eens zijn fantasie de vrije loop liet gaan. Al het materiaal dat richting M.E. Roodenburg kan wijzen is door de ouders van Montenberg vernietigd, dus geen paper trail, dus geen bewijs. Voor de complottheorie is dit 'too good to be true'.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het verhaal wat Montenberg vertelde is dat zijn oma een kind zou zijn van Willem III
Of Johan verzon dit, of zijn moeder, oma of overgrootmoeder...... of het is waar.
Feit is dat zijn overgrootmoeder in 1848 gehuwd was en haar man had een winkel/atelier aan de Hofsingel te Den Haag en dat is de straat waar het koninklijk paleis was.
Ik vind het wel geloofwaardig dat Willem III vaak in het atelier Roodenburg kwam en daar leerde meubels te maken.
Maar zat hij te rommelen met de vrouw van atelierhouder Roodenburg?
Kan zijn..... maar nu we weten dat Montenberg wel van een leugentje hield wordt ook dit verhaal onbetrouwbaar.
Zoals ik al zei nee ik heb hem niet van: Rein, Hans of Ton, daarbij geef je zelf aan dat haast niets is gebruikt in het boek. Dus ja er is degelijk wel wat gebruikt van dit boek, en ik kan je het vertellen heb hem namelijk 3 keer van voor naar achter helemaal doorgelezen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:41 schreef Walpurgis het volgende:
RHSEARCHER kreeg de mappen (boek 1 en 2) van Rein Tuininga via Ton Biesemaat via Hans Schalkwijk of van Biesemaat direct. Het bevat de vroegste onderzoek resultaten, en veel er van is al lang achterhaald en onjuist gebleken; haast niets hiervan is gebruikt in het boek.
De onderzoekresutaten in Boek 3 en latere informatie is wel in het boek opgenomen.
Een aantal journalisten kregen destijds boeken 1 en 2 in handen maar deden hier nooit iets mee;
ook Ton Biesemaat realiseerde spoedig dat de informatie hierin weinig waarde had.
Goed, je hebt je twee minuten gehad, nu maar weer terug naar Arnhem, dit kreeg ik namelijk over de mail van één van de archiefmedewerkers op mijn vraag of de envelop nog wel in de map zat, want met die pseudo-historici weet je het namelijk maar nooit:quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:55 schreef aos het volgende:
Volledig te verwachte 'hyper-reactie' van DN & co , die wederom bewijst hoe hij in elkaar steekt(tunnelvisie)..wordt weer volledig verkeerd geinterpreteerd....triest...zijn charme-offensief van de laatste weken brokkelt hier wel weer mee af,
Dus ben ik je een excuus verschuldigd omdat ik je verdacht het verduisterd te hebben. Je hebt dus slechts in de verkeerde archiefdoos gekeken. Tevens ook maar even geïnformeerd of de WGRH iets te maken had met het afsluiten van 0280 J.W. Montenberg. Bleek dus ook niet het geval te zijn. Mooi verhaal mannen, maar helaas geen sigaar. Er bleek meer dan toevallige belangstelling hiervoor te bestaan waardoor de Rijksarchivaris het overdrachtsdossier heeft geraadpleegd, en besloot dat het nog niet ingezien mag worden, ook niet met speciale toestemming. De WGRH of de 'erven Montenberg' hebben daar niets mee te maken gehad. Het waren eerder juridische beperkingen.quote:De envelop (lang, rechthoekig, met zegel) zit gewoon in het dossier met inventarisnummer 1 van archief 3006.
Montenberg was toch de stichter van het horrormysterie RH ?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:49 schreef Ryan3 het volgende:
Iedereen komt altijd weer terug op Montenberg, en Montenberg is niet al te betrouwbaar?
Er waren journalisten met een kluitje in het riet gestuurd door Montenberg: waren dit o.m. Dirk Septer en Arnold Scheer?
En vandaar uit: Ton Biesemaat via Arnold Scheer?
En vandaar weer uit: Couzy/Pegasus?
Waarna het verhaal op in de blog verscheen waarmee deze reeks werd begonnen?
Er werd/ wordt door bepaalde personen uit de werkgroepen niet blind gevaren op Montenberg, dat lees ik uit dit alles. Dus, stel dat zijn werkelijkheid niet geheel met de onze overeen komt, dat wil dan nog niet zeggen dat alles uit den duim gezogen is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Montenberg was toch de stichter van het horrormysterie RH ?
Daar zit dus al de fout .... de toegevoegde fantasietjes , de bewuste leugens.
Couzy deed het nog eens dunnetjes over. Maar hij deed het zo opzichtig dat het snel ging opvallen
Septer en Biesemaat moeten wel in de fout gaan omdat ze zich vnl baseren op Montenberg.
En Schalkwijk erkent wel dat er iets ergs fouts zit met de oude collega Montenberg. Hij probeert te redden wat er te redden valt aan het mysterie en komt met zijn eigen germaanseculttheorie.
Hoe bedoel je, 13 maar?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En je moeder dus ook nog jong... 13 maar...
Echt he, zo zondequote:Op woensdag 23 januari 2013 20:25 schreef Chima het volgende:
Blijft een triest aanzicht....
[ afbeelding ]
Alleen een dna-onderzoek kan zekerheid geven. Alle familieverhalen over Willem III komen af van Johan of zijn moeder of zijn oma. En het is een bekend verschijnsel dat mensen kunnen fantaseren/liegen over een adellijke afstamming. In die mate dat hun kinderen het verhaal voor waar aannemen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:30 schreef aos het volgende:
Naar aanleiding van de door mij geplaatse mail van 22 januari inzake de persoon van Montenberg, zijn er diverse reacties gekomen. De Werkgroep het Ronde Huis geeft hierop nog de volgende toelichting ;
M.b.t. Montenbergs afkomst is uiteraard met zijn familie gesproken en zijn alle van belang zijnde facetten van zijn verhaal hierover nagetrokken. Zijn afkomst is duidelijk.
Was Pa overspannen in die periode ? Had hij misschien andere relaties.? Of vond men in Den Haag hem gewoon geschikt ?quote:Of denkt ene Dissectienaald soms dat het ook toeval is dat de overspannen pa Montenberg, gehuwd met de dochter van het koninklijke bastaard kind, zo maar van de ene op de andere dag tot burgemeester van Breskens, later Boskoop, benoemd werd ? .
Laten we proberen respect voor elkaar te tonen en niet op de persoonlijke toer te gaan. Geldt voor iedereen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:44 schreef aos het volgende:
Maar Walpurgis heeft wellicht gelijk, ik had de mail beter niet kunnen publiceren, maar dit was ook op uitdrukkelijk verzoek van WGRH en Schalkwijk....Boven dus nog een verklaring van de werkgroep.......en verder van mijn kant een diepe zucht....
WTF?.......quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:19 schreef Dissectienaald het volgende:
Dus ben ik je een excuus verschuldigd omdat ik je verdacht het verduisterd te hebben.
Wrong & wrong van hun hebben wij hem ook niet in bezit gekregenquote:Dus Rhsearcher zeg het maar.....right or wrong? ......Jaap S. dus of Jan P via Rein T.
Nu de RvHRH toch ontbonden zijn kan je wel wat meer openheid geven.....de boeken kan je gewoon houden hoor, maar publiceren inderdaad niet verstandig nu je dit weet......
Overigens krijg ik de boeken(althands copieen )binnenkort gewoon in te zien van de rechtvaardige eigenaar, gewoon een kwestie van vragen...
Ik weet als 'historicus' ook dat je BEWIJS nodig hebt om het beweerde te onderbouwen. En ik ga al helemaal geen namen toevoegen aan lijstjes op voorspraak van een Werkgroep die in hun eigen boek al een loopje nemen met de gang van de geschiedenis of die prachtige verhalen publiceren op dit forum over 'hoe jullie mij tegengehouden hebben bij het Gelders Archief'. Mooie verhalen, geen sigaar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:30 schreef aos het volgende:
Naar aanleiding van de door mij geplaatse mail van 22 januari inzake de persoon van Montenberg, zijn er diverse reacties gekomen. De Werkgroep het Ronde Huis geeft hierop nog de volgende toelichting ;
-----------
Het valt mij steeds weer op hoe slecht men leest en met wat voor gemak er verkeerde conclusies getrokken worden.
M.b.t. Montenbergs afkomst is uiteraard met zijn familie gesproken en zijn alle van belang zijnde facetten van zijn verhaal hierover nagetrokken. Zijn afkomst is duidelijk. Of denkt ene Dissectienaald soms dat het ook toeval is dat de overspannen pa Montenberg, gehuwd met de dochter van het koninklijke bastaard kind, zo maar van de ene op de andere dag tot burgemeester van Breskens, later Boskoop, benoemd werd ? Kom nu toch beste Dissectienaald, als historicus weet je toch wel hoe deze zaken gaan ! Voeg de naam maar toe aan jouw bastaard lijstje en als hij er ook niet op staat, ook een voorouder van Chris ten Bruggen Kate.
M.b.t. het boek zijn alleen verhalen van Montenberg opgenomen die konden worden gecontroleerd. Zijn tactische afleidings verhalen c.q. de zgn. fantasieverhalen, overigens meestal door derden/bezoekers van de ponytram aan hem verteld (!), zijn NIET opgenomen in het boek.
Ben het hier als 'buitenstaander' zeer mee eens. Het onderzoek en de onderzoekers komen toch redelijk onprofessioneel en kinderachtig over (aosquote:Op donderdag 24 januari 2013 07:55 schreef GoCanucksGo het volgende:
Wat een fascinerend topic!
Ik ben zeer benieuwd naar verdere bevindingen van WGRH 1 als die ooit gepubliceerd worden, zeker gezien de denigrerende toon die Aos hier ten toon spreidt tegenover buitenstaanders die het niet met hun hypothese eens zijn.
Als ik onderstaande, veel te serieuze reacties van "1e generatie onderzoekers" en affiliaten op een overduidelijk sarcastisch grapje van Dissectienaald zie vraag ik me wel af of deze overmatig serieuze interpretatie niet heeft geleid tot veel valse feiten in hun beschrijving van het gebeurde.
quote:Een ander geval was een in zijn carrière gefrustreerd persoon, die zich inbeeldde van allerlei vorsten en koningen, waaronder de Capetingers, af te stammen.[bron?] Hiervoor knutselde hij zelfs een stamboom in elkaar.[bron?] Voor buitenstaanders al dan niet doorzichtige leugens worden vaak tot vervelens toe herhaald. Door het zelfvertrouwen dat ze uitstralen doordat ze niet beseffen dat ze liegen kunnen uit deze patiënten oplichters en kwakzalvers voortkomen.
Bron: http://www.flickr.com/photos/60087442@N07/quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:25 schreef Chima het volgende:
Blijft een triest aanzicht....
[ afbeelding ]
Waar blijven de PDF's van werkmappen en onderzoeksresultaten (van welke werkgroep dan ook), al dan niet via FOK-forum?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:45 schreef Reckoner het volgende:
[..]
Ik hoop dan ook op enige openbaarheid van onderzoek en onderzoeksresultaten, de inmiddels befaamde werkmappen bijvoorbeeld, zodat een ieder zijn eigen conclusies kan trekken en we het eeuwige gekibbel daaromtrent even achterwege kunnen laten.
Zo ziet "het boek" van Hans Schalkwijk er trouwens uit: http://www.flickr.com/pho(...)38635/in/photostreamquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:50 schreef RHSEARCHER het volgende:
@Aos Dat het niet voor publicatie is ben ik wel achter gekomenstaan behoorlijke uithalen in naar bepaalde personen. Maar er zijn degelijk wel dingen vanuit dit boek, gepubliceerd in het het boek wat uit is gekomen.
Dat het een als een gestolen schrift/boek betreft, wist ik eigenlijk niet ( zo kwam het ook niet over in gesprek met de betreffende journalist)
@lxhkrd Gaat niet bekend gemaakt worden![]()
@Dissectienaald tweederangs wil ik het zeker niet noemen, staat al heel veel info in die ook in het boek uit is gekomen
Sluit ik me bij aan. Hoop ze hier te zienquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:46 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Waar blijven de PDF's van werkmappen en onderzoeksresultaten (van welke werkgroep dan ook), al dan niet via FOK-forum?
Lijkt me voor iedereen interessant. Ze worden nu alleen maar genoemd, ik ben toch erg nieuwsgierig naar de inhoud.
Vergeet het maar......zie boven...quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
Waar blijven de PDF's van werkmappen en onderzoeksresultaten (van welke werkgroep dan ook), al dan niet via FOK-forum?
Lijkt me voor iedereen interessant. Ze worden nu alleen maar genoemd, ik ben toch erg nieuwsgierig naar de inhoud.
Erg jammer, dat de mensen die wel oprecht zijn geinteresseerd hiervan de dupe worden.quote:
Mooie post.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:32 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Erg jammer, dat de mensen die wel oprecht zijn geinteresseerd hiervan de dupe worden.
Laat je toch niet zo door iedereen op de kast jagen. Bepaalde dingen moet je gewoon niet op reageren en dat gewoon negeren, als die mensen niet beter willen weten. Helemaal eens wordt iedereen het hier toch nooit.
Je zou kunnen overwegen om bepaalde informatie aan de echt geinteresseerden via andere wegen (zoals mail) bekend te maken. Je weet zelf wel wie oprecht geinteresseerd zijn (lees het forum maar door).
: )
Welke slachtoffers en welk graf ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:19 schreef aos het volgende:
de slachtoffers draaien zich om in hun graf........
Ik ben dus echt geinteresseerd en oprecht geinteresseerd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:32 schreef Toppie_ het volgende:
Je zou kunnen overwegen om bepaalde informatie aan de echt geinteresseerden via andere wegen (zoals mail) bekend te maken. Je weet zelf wel wie oprecht geinteresseerd zijn (lees het forum maar door).
Met oprechte interesse, bedoel ik interesse voor alle kanten van het verhaal, zonder al meteen met oordelen klaar te staan of iets wel of niet waar is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben dus echt geinteresseerd en oprecht geinteresseerd.
Ik ken wel mensen in dit topic die minder gedreven geintereseerd schijnen, althans ze haken af van deze topicserie.
Maar is dat ook minder oprecht ?
Het zal toch niet zijn dat alleen die mensen die vinden dat FvV&co vreselijke dingen gedaan hebben het predikaat 'echt en oprecht geinteresseerd' krijgen. Dat is niet zo oprecht en is het wel 'echt' geinteresseerd zijn in een waarheid die niet klopt met het belief ?
En weer zo'n mooiequote:Op donderdag 24 januari 2013 13:44 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Met oprechte interesse, bedoel ik interesse voor alle kanten van het verhaal, zonder al meteen met oordelen klaar te staan of iets wel of niet waar is.
Dus wie gelooft dat FvV een slecht mens met slechte daden was , is niet oprecht, ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:44 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Met oprechte interesse, bedoel ik interesse voor alle kanten van het verhaal, zonder al meteen met oordelen klaar te staan of iets wel of niet waar is.
Dat is nog eens met twee maten meten. Jij verontwaardigd omdat ik check of die envelop niet verdonkeremaand heb (ik zeg VERMOEDEN, niet dat je het ook daadwerkelijk gedaan hebt), ik zeg dat ik je daar excuus voor veschuldigd ben, en toch weer gaan zeuren erover. Maar het is dan wel OK om een kritische onderzoeker toegang tot een archief te weigeren, wat overigens helemaal niet gebeurd is, maar jullie kennelijk ons willen laten geloven om de dramatische waarde van het toch al flinterdunne verhaaltje verder op te stuwen. Net zoals bijvoorbeeld opmerken dat de opbrengst van het boek naar een goed doel gaat. Of zoals Dirk Septer een heel droevig verhaal over zijn moeder gaat ophangen om het dramatische effect van de 'moordaanslag' extra kracht bij te zetten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:19 schreef aos het volgende:
Het meest geschrokken ben ik dan toch weer van DN, die (en het moet nog echt tot me doordringen) dus gisteren schreef dat ik een envelop had verdonkeremaand uit het Gelders archief!!, en dit dus blijkbaar nog met een mederwerker aldaar besproken heeft ook ;M.a.w. iederen die in het 'van Vloten archief' heeft gekeken heeft hij nu zwart gemaakt...,maar stond vervolgens gelukkig voor joker dat dit uiteraard niet het geval was...En dit alleen maar om zijn gelijk te halen over een envelopje! Het geeft wel weer aan hoe fanatiek hij is....
........En dan vind je het nog gek dat verschillende mensen naar het G-A gebeld hebben om jou de toegang te weigeren tot het Montenberg archief?....En daar verschillenden mensen, waaronder ook ik! hebben gebeld hierover, ging er een belletje rinkelen bij de medewerkers aldaar.....dit archief moeten we maar ff afsluiten, te veel roering....
Eehh, ik mis ze allemaal, scan je ze voor mij ook even in?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:45 schreef Walpurgis het volgende:
@RHSEARCHER:
kreeg je de boeken 1 en 2 van Jaap Stalenberg of van Jan Pijper aka Jan Portheine?
Laat me weten welke paginas ontbreken. Als het er niet te veel zijn kan ik ze misschien wel voor je scannen.
Ken geen van beide mannen om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:45 schreef Walpurgis het volgende:
@RHSEARCHER:
kreeg je de boeken 1 en 2 van Jaap Stalenberg of van Jan Pijper aka Jan Portheine?
Laat me weten welke paginas ontbreken. Als het er niet te veel zijn kan ik ze misschien wel voor je scannen.
Je haalt de woorden uit mijn mond, maar ja, ik mag die 'boeken' natuurlijk helemaal niet inzien. Daar ben ik veel te negatief voor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:38 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Eehh, ik mis ze allemaal, scan je ze voor mij ook even in?![]()
enne: Jan P. van de Gamog??
Laten we nog even wachten..quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:50 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Wanneer is de fantasy barbeque sleepover bij het Ronde Huis?
Echt geweldig die foto's. Dankjewel dat je die met ons wilt delen.quote:
Dit is mijn moeder in 1964, de laatste keer dat ze het huis gezien hebben...quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt geweldig die foto's. Dankjewel dat je die met ons wilt delen.
Nu zien we ook details van het huis.
De maquette is in bezit van de Nunspeetse Oudheidskamer en is gemaakt door Jan de Koning. Tijdens de oorlog woonde hij als ziekenbroeder op het Ronde Huis. Hij was daar als arbeidscontractant bij de Arbeidsdienst gestationeerd. Zie ook het boek, blz.182 en 221. Hij was zeer benieuwd naar het boek en naar ik vernomen heb, belde hij regelmatig hoe het er mee stond. Helaas heeft hij het niet meer mogen meemaken, hij overleed medio 2012.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie heeft deze maquette gemaakt?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:38 schreef Dragonflys het volgende:
[..]
De maquette is in bezit van de Nunspeetse Oudheidskamer en is gemaakt door Jan de Koning. Tijdens de oorlog woonde hij als ziekenbroeder op het Ronde Huis. Hij was daar als arbeidscontractant bij de Arbeidsdienst gestationeerd. Zie ook het boek, blz.182 en 221. Hij was zeer benieuwd naar het boek en naar ik vernomen heb, belde hij regelmatig hoe het er mee stond. Helaas heeft hij het niet meer mogen meemaken, hij overleed medio 2012.
Ach, wat jammer zeg. Zo iemand gun je dat toch graag.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:38 schreef Dragonflys het volgende:
[..]
De maquette is in bezit van de Nunspeetse Oudheidskamer en is gemaakt door Jan de Koning. Tijdens de oorlog woonde hij als ziekenbroeder op het Ronde Huis. Hij was daar als arbeidscontractant bij de Arbeidsdienst gestationeerd. Zie ook het boek, blz.182 en 221. Hij was zeer benieuwd naar het boek en naar ik vernomen heb, belde hij regelmatig hoe het er mee stond. Helaas heeft hij het niet meer mogen meemaken, hij overleed medio 2012.
Ja, maak ons allemaal eens blij! Dan kunnen we wellicht snel weer eens meters maken en ophouden met overbodige discussies. Allemaal blij dan toch?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:38 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Eehh, ik mis ze allemaal, scan je ze voor mij ook even in?![]()
Waar wás jij al die tijd!quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:06 schreef Chima het volgende:
En deze is ook bekend bij jullie?
[ afbeelding ]
Herstel ;* hij vermoedde dat ik (dit bedoelde ik ook)quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:19 schreef aos het volgende:
Het meest geschrokken ben ik dan toch weer van DN, die (en het moet nog echt tot me doordringen) dus gisteren schreef dat ik een envelop had verdonkeremaand uit het Gelders archief!!, en dit dus blijkbaar nog met een mederwerker aldaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |