Ik verwachtte een dergelijke reactie al, en jouw reactie is ook best begrijpelijk, want op het eerste gezicht hebben design en snelheid inderdaad niet veel met elkaar te maken.quote:Op zondag 20 januari 2013 00:50 schreef Nattekat het volgende:
Design heeft niks met snelheid te maken, zo lang er maar ruimte is voor the printplaten.
Mooi is subjectief, maar het is gewoon een feit dat een significant deel van de smartphones die op dit moment te koop zijn niet strak zijn.quote:Op zondag 20 januari 2013 00:52 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik vind de telefoons van nu juist mooi, strak design
dan past het niet op je kleine design-schermquote:Op zondag 20 januari 2013 01:15 schreef kikoooooo het volgende:
Alinea's, gebruik ze mongool. Evenals interpunctie.
Daarover verschillen de meningen, mij maakt het niet heel erg veel uit, volgensmij went men er na een tijdje wel aan, bovendien ziet het er vaak wel mooi uit bij smartphones.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Extreem dun is toch niet fijn?
Kun je amper vasthouden.
Waarom begin je er dan zo'n stoer topic over, pannenkoekquote:Op zondag 20 januari 2013 01:44 schreef President. het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen, mij maakt het niet heel erg veel uit, volgensmij went men er na een tijdje wel aan, bovendien ziet het er vaak wel mooi uit bij smartphones.
Ik vind de iPhone 5 qua design niet echt bijzonder, ik vond de iPhone 4 er mooier uitzien om meerdere redenen en bovendien hebben al zoveel mensen een iPhone.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:14 schreef n8n het volgende:
haal een iphone vuige hipster met je zwarte brilmontuur
Een design dat niet heel veel lijkt op een groot aantal andere smartphones, natuurlijk zullen smartphones op dit moment tot op zekere hoogte allemaal een beetje op elkaar lijken, maar smartphoneproducenten kunnen wel degelijk unieke designelementen toevoegen.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:44 schreef Thomas B. het volgende:
Wat bedoel je nou weer met exclusiever?
En van mij hoeven die dingen echt niet dunner. Doe mij maar een snellere telefoon die 2mm dikker is.
Ik vind het maar lastig.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:44 schreef President. het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen, mij maakt het niet heel erg veel uit, volgensmij went men er na een tijdje wel aan, bovendien ziet het er vaak wel mooi uit bij smartphones.
Volgensmij begrijp je mij niet helemaal goed, ik ben wel degelijk kieskeurig wat betreft de keuze voor een smartphone, maar deze kieskeurigheid heeft vooral betrekking op het design en niet zozeer op de snelheid of de mate van comfort om de telefoon vast te houden.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:45 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Waarom begin je er dan zo'n stoer topic over, pannenkoek
Noem eens wat dan.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:48 schreef President. het volgende:
[..]
Een design dat niet heel veel lijkt op een groot aantal andere smartphones, natuurlijk zullen smartphones op dit moment tot op zekere hoogte allemaal een beetje op elkaar lijken maar smartphoneproducenten kunnen wel degelijk unieke designelementen toevoegen.
dan neem je de 4s lekker boeiend wie m nog meer heeft. design is blijkbaar moeilijk anders zat je nu niet te klagen. Enige wat ik nog een beetje design vind naast de iPhone 4 is de Nokia Lumia 800 maar dat ding is gaar dus fuck itquote:Op zondag 20 januari 2013 01:45 schreef President. het volgende:
[..]
Ik vind de iPhone 5 qua design niet echt bijzonder, ik vond de iPhone 4 er mooier uitzien om meerdere redenen en bovendien hebben al zoveel mensen een iPhone.
Dat kan ik op dit moment niet zomaar even bedenken, maar het is wel degelijk mogelijk als je kijkt naar bijvoorbeeld de verschillende toestellen in de Lumia-reeks van Nokia, het is echter maar de vraag of je dat design mooi vind, wat ik vooral jammer vind aan vele toestellen uit de Nokia Lumia-reeks zijn de grote schermen en de diktes.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:50 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Noem eens wat dan.
Ik wil namelijk helemaal geen unieke designelementen. Ik wil een strakke, dunne telefoon zoals een Iphone of een Galaxy SII.
Vind ik wel stoer juist. Toch wel een uniek designelementquote:Op zondag 20 januari 2013 01:56 schreef President. het volgende:
[..]
Dat kan ik op dit moment niet zomaar even bedenken, maar het is wel degelijk mogelijk als je kijkt naar bijvoorbeeld de verschillende toestellen in de Lumia-reeks van Nokia, het is echter maar de vraag of je dat design mooi vind, wat ik vooral jammer vind aan vele toestellen uit de Nokia Lumia-reeks zijn de grote schermen en de diktes.
Overigens vind ik dat je de Samsung Galaxy SII geen strakke telefoon kunt noemen onder andere door de uitstekende cameralens en homeknop en de verdikking aan de onderkant.
http://imgur.com/a/RjInD vertuquote:Op zondag 20 januari 2013 01:58 schreef Kwalberto het volgende:
Terechte klacht.
Gepost vanaf mijn Vertu.
Ik heb altijd een beetje het gevoel gehad dat men vaak nogal overdrijft wat betreft de bouwkwaliteit van de oude Nokia toestellen in het bijzonder de Nokia 3310's, men heeft er de meest wilde verhalen over verteld zoals ermee voetballen en dergelijke terwijl die het daarna nog steeds doet.quote:
quote:Op zondag 20 januari 2013 01:59 schreef President. het volgende:
[..]
Ik heb altijd een beetje het gevoel gehad dat men vaak nogal overdrijft wat betreft de bouwkwaliteit van de oude Nokia toestellen in het bijzonder de Nokia 3310's, men heeft er de meest wilde verhalen over verteld zoals ermee voetballen en dergelijke terwijl die het daarna nog steeds doet.
kan zeker net zo veel hebben als een 3310. beide gehad, alleen dat pookje gaat naar de tyfus door vuilquote:
Of men de Samsung Galaxy SII al dan niet stoer vind is een mening, het is echter een feit dat het geen smartphone is met een strak design.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:58 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Vind ik wel stoer juist. Toch wel een uniek designelement
Ja kan niks bedenken, maar je hebt er wel een uitgesproken mening over. Zwak topic hoor. En nog slecht onderbouwd ook. Probeer nog maar een keer.
daar werd je mee gepest vroeger toen iedereen klaptelefoons van samsung had, d500 en shitquote:Op zondag 20 januari 2013 02:03 schreef Kwalberto het volgende:
[ afbeelding ]
Deze baas heeft de wasmachine + droger overleefd
edit: en het toilet
Dat gevoel heb ik niet als ik die plaatjes zie, die zijn natuurlijk overdreven, maar ik vraag me af hoe het zit als je met een Nokia 3310 voetbalt of iets dergelijks, of die het in zo'n geval nog steeds blijft doen, want dat soort verhalen heb ik wel vaker gehoord.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:00 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Je ziet die plaatjes en vervolgens heb je het gevoel dat men overdrijftGa lekker naar bed, jongen.
Dat is het hele punt. Het is allemaal mening. Erg dat je dat niet ziet. Strak hoeft niet per definitie te betekenen dat alle afmetingen van de telefoon overal precies gelijk en in verhouding zijn. Dan had ik wel plat gezegd.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:02 schreef President. het volgende:
[..]
Of men de Samsung Galaxy SII al dan niet stoer vind is een mening, het is echter een feit dat het geen smartphone is met een strak design.
met straatvoetbal werd er wel eens tegenaan getrapt, SE toen ook 10 meter door de lucht op beton niks aan kapotquote:Op zondag 20 januari 2013 02:05 schreef President. het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik niet als ik die plaatjes zie, die zijn natuurlijk overdreven, maar ik vraag me af hoe het zit als je met een Nokia 3310 voetbalt of iets dergelijks, of die het in zo'n geval nog steeds blijft doen, want dat soort verhalen heb ik wel vaker gehoord.
Ik vind de Xperia Z ook best een mooi toestel maar hij is echt veel te groot, ik vraag me af tot hoever de grote smartphoneproducenten zullen gaan wat betreft de schermgrootte van hun vlaggenschipsmartphones.quote:
strak betekent vrij van oneffenheden waarin alle fabrikanten falenquote:Op zondag 20 januari 2013 02:06 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat is het hele punt. Het is allemaal mening. Erg dat je dat niet ziet. Strak hoeft niet per definitie te betekenen dat alle afmetingen van de telefoon overal precies gelijk en in verhouding zijn. Dan had ik wel plat gezegd.
Qft.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:11 schreef n8n het volgende:
[..]
strak betekent vrij van oneffenheden waarin alle fabrikanten falen
ben bang dat de 4s het dichtst in de buurt komt. de 5 is wel mooi in het echt, tot op de tiende millimeter nauwkeurig in elkaar gezet geen naden of kieren. Op foto's ziet ie er daarentegen niet uitquote:
Ik vind de HTC 8S best een mooi toestel, echter is die tweekleurig en dat komt het design niet ten goede naar mijn mening, de HTC 8X is wel in volledig zwart te koop, die heb ik echter nog niet echt goed beoordeeld qua design, ik heb gehoord dat de Lumia 920 ondanks zijn scherm van 4,5'' bijna even groot is als bijvoorbeeld de Samsung Galaxy SIII die een 4,8'' scherm heeft en dat vind ik eigenlijk toch te groot, hoe zit het met de HTC 8X wat dit betreft?quote:Op zondag 20 januari 2013 01:57 schreef n8n het volgende:
[ afbeelding ]
gaat enigszins de goede kant op niet al te groot TS doe je ding
Waarom vind je de Nokia Lumia 800 ''gaar''?quote:Op zondag 20 januari 2013 01:55 schreef n8n het volgende:
[..]
dan neem je de 4s lekker boeiend wie m nog meer heeft. design is blijkbaar moeilijk anders zat je nu niet te klagen. Enige wat ik nog een beetje design vind naast de iPhone 4 is de Nokia Lumia 800 maar dat ding is gaar dus fuck it
W7 is waardeloos incompetent. W8 is ongetwijfelt beter maar dan zit je weer aan een bulkt 8- of 920 vast met gare resolutiequote:Op zondag 20 januari 2013 02:20 schreef President. het volgende:
[..]
Waarom vind je de Nokia Lumia 800 ''gaar''?
Probeer jij maar eens een stofdichte en waterbestendige telefoon je maken zonder kleppen. Dan krijg je een miljoen euro van me en een pijpbeurt van Kim Kardashian.quote:
Zo kan je het ook zeggen ja. Maar volledig vrij van oneffenheden hoeft niet het uitgangspunt te zijn om een strakke telefoon te ontwerpen.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:11 schreef n8n het volgende:
[..]
strak betekent vrij van oneffenheden waarin alle fabrikanten falen
ik zit niet in de telefoonbusiness, er stond ook nergens dat ie stof en spatwaterdicht moest zijn. Daarnaast gaat het ook om de verhoudingen, dikke kieren en gigantische pukkel aan de rechterkant. top designquote:Op zondag 20 januari 2013 02:23 schreef WH141 het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens een stofdichte en waterbestendige telefoon je maken zonder kleppen. Dan krijg je een miljoen euro van me en een pijpbeurt van Kim Kardashian.
quote:Op zondag 20 januari 2013 01:59 schreef President. het volgende:
[..]
Ik heb altijd een beetje het gevoel gehad dat men vaak nogal overdrijft wat betreft de bouwkwaliteit van de oude Nokia toestellen in het bijzonder de Nokia 3310's, men heeft er de meest wilde verhalen over verteld zoals ermee voetballen en dergelijke terwijl die het daarna nog steeds doet.
Ik zie dat wel zo, wat niet perse hoeft is dat een strak design beter is dan een minder strak design, Strak is strak en minder strak kan ook mooi zijn maar is het in de hedendaagse executie vaak niet, met name omdat er overal kleine overbodige details aan toegevoegd moeten worden en de afwerking (bouwkwaliteit, materiaalkeuze, gewicht, menselijke maten) te wensen over laat.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zeggen ja. Maar volledig vrij van oneffenheden hoeft niet het uitgangspunt te zijn om een strakke telefoon te ontwerpen.
Er is volgensmij een markt voor zolang de telefoon niet ontzettend langzaam word, ik vind zelf bijvoorbeeld de snelheid van een iPhone 4 goed genoeg.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zeggen ja. Maar volledig vrij van oneffenheden hoeft niet het uitgangspunt te zijn om een strakke telefoon te ontwerpen.
Maar TS, waarom zou een bedrijf een ontzettend mooie telefoon maken en daar dan inferieure hardware instoppen? Zolang je niet wat duidelijker wordt snap ik niks van je topic.
maar die wil je niet omdat 'iedereen' het een mooie telefoon vind die snel genoeg isquote:Op zondag 20 januari 2013 02:32 schreef President. het volgende:
[..]
Er is volgensmij een markt voor zolang de telefoon niet ontzettend langzaam word, ik vind zelf bijvoorbeeld de snelheid van een iPhone 4 goed genoeg.
Waarom is Windows Phone 7 naar jouw mening incompetent? Heeft het heel veel bugs en dingen die niet soepel lopen zoals Windows 8 schijnbaar heeft of vanwege het relatief kleine aantal apps dat ervoor beschikbaar is of vind je de interface gewoon niet fijn?quote:Op zondag 20 januari 2013 02:21 schreef n8n het volgende:
[..]
W7 is waardeloos incompetent. W8 is ongetwijfelt beter maar dan zit je weer aan een bulkt 8- of 920 vast met gare resolutie
Ik heb niet gezegd dat de markt voor een dergelijke smartphone relatief gezien groot is.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:35 schreef n8n het volgende:
[..]
maar die wil je niet omdat 'iedereen' het een mooie telefoon vind die snel genoeg is
combinatie van alles. vind het meer esthetisch dan functioneel design en de esthetische kant spreekt me niet aan, met name dat laatste is persoonlijk. in veel opzichten is het OS niet compleet en het aantal apps is daar een onderdeel van. het wordt na 7.5 ook niet verder ontwikkeld omdat 8 toch heel anders is onder de motorkap dus de support stort over een half jaar in elkaar. De browser is ondermaats en ik vind zelf ook deze telefoon nog aan de grote kant. De aansluitingen zitten achter klepjes waar ik na mijn SE K800 geen fan meer van ben omdat ze snel degraderen en meer last dan gemak toevoegen.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:36 schreef President. het volgende:
[..]
Waarom is Windows Phone 7 naar jouw mening incompetent? Heeft het heel veel bugs en dingen die niet soepel lopen zoals Windows 8 schijnbaar heeft of vanwege het relatief kleine aantal apps dat ervoor beschikbaar is of vind je de interface gewoon niet fijn?
toch 20%. andere fabrikanten zijn nooit echt sterk geweest in design, Sony ooit enigszins maar daar hebben ze ook rare oosterse esthetische trekjes die afbreuk doenquote:Op zondag 20 januari 2013 02:37 schreef President. het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat de markt voor een dergelijke smartphone relatief gezien groot is.
Een groot deel van de dingen die je hierboven opnoemde vind ik niet heel erg en/of is persoonlijk, ik vraag me echter wel af of er een betere alternatieve browser te downloaden is en of Windows 7 wel of niet vol zit met bugs?quote:Op zondag 20 januari 2013 02:40 schreef n8n het volgende:
[..]
combinatie van alles. vind het meer esthetisch dan functioneel design en de esthetische kant spreekt me niet aan, met name dat laatste is persoonlijk. in veel opzichten is het OS niet compleet en het aantal apps is daar een onderdeel van. het wordt na 7.5 ook niet verder ontwikkeld omdat 8 toch heel anders is onder de motorkap dus de support stort over een half jaar in elkaar. De browser is ondermaats en ik vind zelf ook deze telefoon nog aan de grote kant. De aansluitingen zitten achter klepjes waar ik na mijn SE K800 geen fan meer van ben omdat ze snel degraderen en meer last dan gemak toevoegen.
Best jammer want het basisontwerp van de hardware vind ik best interessant
dat duotone valt wel onder 'designelementen' die wat gewaagder te noemen zijn in het huidige landschap. 8X geen idee is wel het grote broertje van de S en ik vind de gekleurde versies net vergrootte xtc-pillenquote:Op zondag 20 januari 2013 02:19 schreef President. het volgende:
[..]
Ik vind de HTC 8S best een mooi toestel, echter is die tweekleurig en dat komt het design niet ten goede naar mijn mening, de HTC 8X is wel in volledig zwart te koop, die heb ik echter nog niet echt goed beoordeeld qua design, ik heb gehoord dat de Lumia 920 ondanks zijn scherm van 4,5'' bijna even groot is als bijvoorbeeld de Samsung Galaxy SIII die een 4,8'' scherm heeft en dat vind ik eigenlijk toch te groot, hoe zit het met de HTC 8X wat dit betreft?
Overigens vind ik de Microsoft Surface tablet wel mooi, alleen zal ik er zelf niet snel voor kiezen om een felgekleurde cover te kopen.
bugs en browser weet ik niet, een webkit browser zou wonderen doen. Verder best een prima optie en ook niet erg duurquote:Op zondag 20 januari 2013 02:42 schreef President. het volgende:
[..]
Een groot deel van de dingen die je hierboven opnoemde vind ik niet heel erg en/of is persoonlijk, ik vraag me echter wel af of er een betere alternatieve browser te downloaden is en of Windows 7 wel of niet vol zit met bugs?
Ik vind dat LG een aantal jaar geleden mobiele telefoons maakte die mooi waren in vergelijking met een heleboel andere mobiele telefoons die toen te koop waren waaronder de verschillende versies van de LG Chocolate.quote:
Daarom 3gsquote:Op zondag 20 januari 2013 02:35 schreef n8n het volgende:
[..]
maar die wil je niet omdat 'iedereen' het een mooie telefoon vind die snel genoeg is
Siemens ja, bazenmerk. Ik had vroeger ook Siemens.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:03 schreef Kwalberto het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind de manier waarop een smartphone werkt belangrijk, echter zijn er mensen die bereid zijn om iets in te leveren op bijvoorbeeld de snelheid van een smartphone als dat betekend dat het uiterlijk daardoor veel mooier word. Vind jij een iPhone 5 merkbaar veel sneller dan een iPhone 4?quote:Op zondag 20 januari 2013 07:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Het uiterlijk van een gebruiksartikel belangrijker vinden dan het gebruik
Je weet zeker dat je een man bent?
Ja, maar voor ik de 5 had heb ik de 4 nooit als traag ervaren. Nu gaat alles alleen nog soepeler en sneller. Voornamelijk apps starten, spellen laden enzovoorts. Een deel van de snelheidservaring komt ook door de nieuwe Safari die in iOS 6 zit, daar hebben ze echt een flinke slag gemaakt.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:14 schreef President. het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop een smartphone werkt belangrijk, echter zijn er mensen die bereid zijn om iets in te leveren op bijvoorbeeld de snelheid van een smartphone als dat betekend dat het uiterlijk daardoor veel mooier word. Vind jij een iPhone 5 merkbaar veel sneller dan een iPhone 4?
Indien de smartphone niet dusdanig langzaam of iets dergelijks is en/of word dat men zich eraan gaat storen.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:10 schreef Piye het volgende:
TS wil gebruiksgemak inleveren voor uiterlijk vertoon?
Fanboy? Hipster?quote:Op zondag 20 januari 2013 16:37 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, maar voor ik de 5 had heb ik de 4 nooit als traag ervaren. Nu gaat alles alleen nog soepeler en sneller. Voornamelijk apps starten, spellen laden enzovoorts. Een deel van de snelheidservaring komt ook door de nieuwe Safari die in iOS 6 zit, daar hebben ze echt een flinke slag gemaakt.
Apple doet juist wat jij vraagt: de ervaring en het gebruiksgemak telt zwaarder dan de specificaties. Waarom geen groot 4.8" scherm? Omdat dat lastig werkt met 1 hand. Met de 5 hebben ze het scherm wat langer gemaakt, maar nog steeds kan ik met m'n duim overal bij.
Er hoeft geen 2 gig geheugen in, als je je software op orde hebt. Geen dikke 1.5GHz quadcore processor, gewoon optimaliseren.
In mijn ogen is er geen betere totaaloplossing als de iPhone, of het nou de 4, 4S of 5 is.
Maaarrrrr... je moet er tegen kunnen dat mensen je gelijk als fanboy en hipster bestempelen zodra ze je telefoon zien. Ik heb daar persoonlijk niet zo'n boodschap aan, dat volk laat zich aardig in de kaart kijken en het maakt het filteren van interessante personen zelfs wat gemakkelijker
Lees het nog eens, ik zeg alleen dat er gelijk van alles geroepen wordt, niet dat je dan een fanboy of hipster of weet ik wat bent. Hier op Fok! zie je het, in de grotemensenwereld zie je het: er zijn altijd een aantal mensen die dingen gaan roepen als je het woord Apple of iPhone maar in de mond neemt.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:29 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Fanboy? Hipster?Iedere bejaarde loopt tegenwoordig met zo'n ding. Ik las van de week een artikel dat om die reden jongeren zich juist aan het afkeren zijn van de Iphone. Het wordt pas irritant op het moment dat die mensen gaan doen alsof ze iets bijzonders en exclusiefs hebben. Maar dat geldt natuurlijk voor alles.
Ik ben het ook met je eens hoor. Die verwijten slaan ook nergens op. Juist omdat er helemaal niks meer hip is aan een Iphone. En dat is precies het probleem van Apple op het moment. Het 'exclusieve' is er af waardoor een hele grote groep mensen zich er van afkeert.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Lees het nog eens, ik zeg alleen dat er gelijk van alles geroepen wordt, niet dat je dan een fanboy of hipster of weet ik wat bent. Hier op Fok! zie je het, in de grotemensenwereld zie je het: er zijn altijd een aantal mensen die dingen gaan roepen als je het woord Apple of iPhone maar in de mond neemt.
Ik zeg: niets van aantrekken en gewoon gebruiken wat voor je werkt.
Patserig lopen doen over 'exclusiviteit' is inderdaad triest, helemaal met iets wat juist gemeengoed is.
Ding van 3 hoog van een balkon gesmeten toen ik een nieuwe had. Frontjes erop, hij deed het weerquote:Op zondag 20 januari 2013 02:05 schreef President. het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik niet als ik die plaatjes zie, die zijn natuurlijk overdreven, maar ik vraag me af hoe het zit als je met een Nokia 3310 voetbalt of iets dergelijks, of die het in zo'n geval nog steeds blijft doen, want dat soort verhalen heb ik wel vaker gehoord.
iPhones rammelen, door de losse lens. Betaal je je scheel en heb je nog een rammelend toestel.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:13 schreef n8n het volgende:
[..]
ben bang dat de 4s het dichtst in de buurt komt. de 5 is wel mooi in het echt, tot op de tiende millimeter nauwkeurig in elkaar gezet geen naden of kieren. Op foto's ziet ie er daarentegen niet uit
Zijn dat normale praktijken als je zo'n winkel binnen gaat?quote:Op zondag 20 januari 2013 19:53 schreef Thomas B. het volgende:
het moment dat ze de Apple winkel inlopen en het personeel voor ze gaat klappen![]()
Fixed.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Mijn iPhone rammelt, door de losse lens. Betaal je je scheel en heb je nog een rammelend toestel.
Dat zal wel niet, maar je hoort wel eens van die verhalen. Ben zelf nog nooit in zo'n winkel geweest. Het zijn iig dezelfde droeftoeters die voor die winkel gaan kamperen als er weer wat nieuws uit isquote:Op zondag 20 januari 2013 20:38 schreef Piye het volgende:
[..]
Zijn dat normale praktijken als je zo'n winkel binnen gaat?
Ik vind iPhones sowieso prut. Maar dat komt denk ik vooral door de software.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:14 schreef President. het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop een smartphone werkt belangrijk, echter zijn er mensen die bereid zijn om iets in te leveren op bijvoorbeeld de snelheid van een smartphone als dat betekend dat het uiterlijk daardoor veel mooier word. Vind jij een iPhone 5 merkbaar veel sneller dan een iPhone 4?
Je slaat de plank mis met die post van je, ik heb nergens in dit topic aangegeven dat ik gebruiksgemak belangrijk vind, laat staan dat ik me heb vermengd in de discussie betreffende de prestaties van iPhones ondanks hun op papier mindere sterke hardware.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:37 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, maar voor ik de 5 had heb ik de 4 nooit als traag ervaren. Nu gaat alles alleen nog soepeler en sneller. Voornamelijk apps starten, spellen laden enzovoorts. Een deel van de snelheidservaring komt ook door de nieuwe Safari die in iOS 6 zit, daar hebben ze echt een flinke slag gemaakt.
Apple doet juist wat jij vraagt: de ervaring en het gebruiksgemak telt zwaarder dan de specificaties. Waarom geen groot 4.8" scherm? Omdat dat lastig werkt met 1 hand. Met de 5 hebben ze het scherm wat langer gemaakt, maar nog steeds kan ik met m'n duim overal bij.
Er hoeft geen 2 gig geheugen in, als je je software op orde hebt. Geen dikke 1.5GHz quadcore processor, gewoon optimaliseren.
In mijn ogen is er geen betere totaaloplossing als de iPhone, of het nou de 4, 4S of 5 is.
Maaarrrrr... je moet er tegen kunnen dat mensen je gelijk als fanboy en hipster bestempelen zodra ze je telefoon zien. Ik heb daar persoonlijk niet zo'n boodschap aan, dat volk laat zich aardig in de kaart kijken en het maakt het filteren van interessante personen zelfs wat gemakkelijker
Je vraagt je in de OP af waarom er geen smartphones zijn die niet 'lelijk' gemaakt worden omdat er de nieuwste en snelste technologie in moet volgens de producent.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:02 schreef President. het volgende:
[..]
Je slaat de plank mis met die post van je, ik heb nergens in dit topic aangegeven dat ik gebruiksgemak belangrijk vind, laat staan dat ik me heb vermengd in de discussie betreffende de prestaties van iPhones ondanks hun op papier mindere sterke hardware.
Ik heb gezegd dat sommige mensen bereid zijn om snelheid in te leveren als de smartphone in kwestie dan een heel stuk mooier word.
Ik zie geen één keer het woord design, dun, mooi of iets dergelijks in die betreffende post van jouw, je hebt het vooral over hoe fijn jij iPhones vind werken en waarom.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je vraagt je in de OP af waarom er geen smartphones zijn die niet 'lelijk' gemaakt worden omdat er de nieuwste en snelste technologie in moet volgens de producent.
Wat ik aangeef, is dat het beide kan, in mijn ogen. Stijlvol, compact, vrij dun, maar óók snel en functioneel, zonder de dikste nieuwe hardware en het grootst mogelijke scherm.
Voornamelijk omdat je de vraag stelt of er een snelheidsverschil merkbaar is tussen de 4 en de 5.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:14 schreef President. het volgende:
[..]
Ik zie geen één keer het woord design, dun, mooi of iets dergelijks in die betreffende post van jouw, je hebt het vooral over hoe fijn jij iPhones vind werken en waarom.
Het is naar mijn mening redelijk obvious dat dat een retorische vraag was, maar laten we weer ontopic gaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:16 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat je de vraag stelt of er een snelheidsverschil merkbaar is tussen de 4 en de 5.
Onder ervaring versta ik overigens ook design: gewoon de algehele ervaring die de telefoon biedt.
quote:Op zondag 20 januari 2013 17:10 schreef Piye het volgende:
Jij niet?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:10 schreef Piye het volgende:
Htc One.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:50 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Noem eens wat dan.
Ik wil namelijk helemaal geen unieke designelementen. Ik wil een strakke, dunne telefoon zoals een Iphone of een Galaxy SII.
Siemens MC60quote:Op zondag 20 januari 2013 02:03 schreef Kwalberto het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 januari 2013 20:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
iPhones rammelen, door de losse lens. Betaal je je scheel en heb je nog een rammelend toestel.
Elke iPhone rammelt. Bij de cameralens. Ook de jouwe.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Fixed.
Ik heb er namelijk geen last van, en vele met mij.
Ik heb nog nooit een rammelend toestel gehad.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
[..]
Elke iPhone rammelt. Bij de cameralens. Ook de jouwe.
Volgens mij doet elke smartphone dat.
Nee, de mijne rammelt niet. Zowel de iPhone als de iPhone 5 niet. Het enige was los zit zijn de knopjes voor volume en de aan/uit knop.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
[..]
Elke iPhone rammelt. Bij de cameralens. Ook de jouwe.
Volgens mij doet elke smartphone dat.
Right Said.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:30 schreef LethalNinja het volgende:
Deze topiques zijn ook altijd 't zelfde ;/
- altijd gebash op 't uiterlijk van de telefoon door mensen met een lelijke
- de experia Z moet even worden opgehemeld
- de iPhone bash
- en een aantal proberen via niet verkapte reacties aan te geven dat ze al wat langer rond lopen en nog van de tijd van de 3310 zijn (nobody gives a f*)
Design verkiezen boven gebruikersgemakquote:Op zondag 20 januari 2013 01:44 schreef President. het volgende:
[..]
Google er maar eens op, verreweg de meeste iPhones hebben rammelende lenzen, dit is zelfs normaal gedrag, aangezien de camera zo in elkaar zit. Wanneer hij aan het focussen is houd het rammelen even op, maar zodra hij weer klaar is met bewegen begint het rammelen weer.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:28 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nee, de mijne rammelt niet. Zowel de iPhone als de iPhone 5 niet. Het enige was los zit zijn de knopjes voor volume en de aan/uit knop.
Wat de neuk maakt het uit hoe je telefoon eruit zietquote:Op zondag 20 januari 2013 00:49 schreef President. het volgende:
dat vind ik jammer aangezien ik vooral op zoek ben naar een mooie designersmartphone en er zijn volgens mij mensen die bereid zijn om een smartphone te kopen die niet de snelste smartphone is die op dat moment te koop is maar wel de mooiste.
Geen goedkope plastic nee? Oh, het is meer dure plastic dus?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:06 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Haten op de Xperia Z![]()
Aanschouw de beauty:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee dan de S4 van goedkoop plastic, de iPhone 5 van aluminium wat na 2 uur al vol met krassen zit
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een rammelend toestel gehad.
Tap maar eens met je vingers aan de achterkant van je telefoon, ter hoogte van de flitser. Dan moet je hem zacht horen tikken. Elke iphone doet dat.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:28 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nee, de mijne rammelt niet. Zowel de iPhone als de iPhone 5 niet. Het enige was los zit zijn de knopjes voor volume en de aan/uit knop.
Ja. Dat is de autofocus. Dat doet mijn Galaxy SII ook.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
[..]
Tap maar eens met je vingers aan de achterkant van je telefoon, ter hoogte van de flitser. Dan moet je hem zacht horen tikken. Elke iphone doet dat.
Nee, daarom heb ik sowieso een afkeer voor smartphones (en tablets).quote:
Zie jij veel plastic? De voor- en achterkant zijn van kei en keihard Dragontail glas gemaakt en de zijkanten van glas en policarbonaat.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:09 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Geen goedkope plastic nee? Oh, het is meer dure plastic dus?
Een Sony kopenkom op zeg.
Dingen sterven nooit te vroeg. Dingen sterven precies wanneer de natuur het wil. En in het geval van Symbian heeft de natuur ons een grote dienst bewezen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:10 schreef breaky het volgende:
Nokia 700 met het te vroeg gestorven Symbian. Top telefoon. Klein, dun, maar toch tjokvol features.
[ afbeelding ]
Deze reactie had ik wel verwacht.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:55 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dingen sterven nooit te vroeg. Dingen sterven precies wanneer de natuur het wil. En in het geval van Symbian heeft de natuur ons een grote dienst bewezen.
Dragontail glas.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:53 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Zie jij veel plastic? De voor- en achterkant zijn van kei en keihard Dragontail glas gemaakt en de zijkanten van glas en policarbonaat.
Dat zou kunnen. Ik heb eerlijk gezegd na het ritueel verbranden van mijn Nokia N97 met Symbian nooit meer naar het besturingssysteem omgekeken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:35 schreef breaky het volgende:
[..]
Deze reactie had ik wel verwacht.
Symbian heeft gewoon te laat de stap gezet naar capicative touchscreens. Ook waren in de loop van jaren veel features toegevoegd die verstopt waren onder laag en laag van menu's en opties.
Met de laatste versie (Belle FP2) zijn er echt grote stappen gezet en is Symbian gewoon een volwaardig touch platform, die op sommige punten Android nog steeds voorbij schiet.
Hij is inderdaad wat dikker dan het gemiddelde toestel, maar uiteindelijk is het gewoon een ontzettend fijn toestel, verder kan hij ten minste tegen een stootje. 50% van de iphone gebruikers die ik ken heeft bijvoorbeeld een barst in zijn scherm.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nu een foto van de zijkant. Dat ding is bijna net zo dik als een pak sigaretten
De N97 was inderdaad een van de telefoons die reputatie van Symbian heeft doen kelderen. Ik heb er ooit mee mogen werken en was al na 5 minuten al dat gedubbelklik zat.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:53 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik heb eerlijk gezegd na het ritueel verbranden van mijn Nokia N97 met Symbian nooit meer naar het besturingssysteem omgekeken.
De Xperia Z heeft een zeer matig scherm en camera. Al met al is dit een midrange Android toestel en kan niet tippen aan de One/S4/iphone5.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:06 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Haten op de Xperia Z![]()
Aanschouw de beauty:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee dan de S4 van goedkoop plastic, de iPhone 5 van aluminium wat na 2 uur al vol met krassen zit
Een collega van mij heeft 'm echter en ik vind de kijkhoeken van het scherm slecht al is de vraag of je dat echt nodig hebt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 02:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De Xperia Z heeft een zeer matig scherm en camera. Al met al is dit een midrange Android toestel en kan niet tippen aan de One/S4/iphone5.
http://www.pandawill.com/(...)ual-core-p71370.htmlquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 02:14 schreef Drommelsch85 het volgende:
Maakten ze toestellen maar wat dikker met een enorme standbytijd, ipv. steeds snellere processoren, 16-megapixel camera's, 6-inch 1080p schermen en whatnot.
Volgens mij bracht nokia die toen ter tijd onzettend gehaast uit als opvolger van de N95/N96 om te kunnen concurreren met de iphone 3g. Het was een drama toestel. Zeker met dat vreselijke resistieve touchscreen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:58 schreef breaky het volgende:
[..]
De N97 was inderdaad een van de telefoons die reputatie van Symbian heeft doen kelderen. Ik heb er ooit mee mogen werken en was al na 5 minuten al dat gedubbelklik zat.
Zoek de ZU dan eens op. Fantastische specs en scherm.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 02:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De Xperia Z heeft een zeer matig scherm en camera. Al met al is dit een midrange Android toestel en kan niet tippen aan de One/S4/iphone5.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 02:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
en was gratisquote:Op zondag 20 januari 2013 02:03 schreef Kwalberto het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |