Als je geluk hebt, vaak genoeg dat ze platen plakken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Euh, ze metselen een gevel, niet tegelen.
Maar dit terzijde.
Hoe was het?
Nee dit wordt wel echt getegeld gemetseld!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je geluk hebt, vaak genoeg dat ze platen plakken.
Waar heb je gestudeerd?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:07 schreef Risu het volgende:
Wauw, wat gaaf. Schiet lekker op al.
Jullie benedenverdieping is bijna hetzelfde als dat van ons, zelfs de deur is hetzelfde.
De rest van t huis alleen niet. En nieuwbouw is ook tof. Dan kun je alles meteen doen zoals je het zelf wil. Dat vond ik ook zo fijn aan ons huis. Jammer alleen, net als wij, een klein budget. Wij hebben daarom de tuin 'overgeslagen' die moet dus nu (na 5 maanden) nog steeds gedaan worden.
wij hebben overigens ook Japans gestudeerd, wat grappig
300 euro is echt niet veel voor de hoeveelheid die we hebben gedaanquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:26 schreef mignonne het volgende:
300 eurowoah!
het zal me roesten wat er tussen staat als t mn kinderen maar ín de tuin houdt en de buren er uitokay dat is te kort door de bocht want we hebben volgens mij ontzettend leuke buren getroffen naast ons en 1 deur daarnaast, maar je weet wel.
We hebben wel het geluk dat we maar 1 kant hoeven te beschuttingen. Dus alleen een stuk van een meter of 10 diep en dat dan gedeeld door 2. Scheelt toch weer ietsje.
Ja nu maak je me nog nieuwsgieriger met je heel anders!!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:31 schreef Risu het volgende:
Leiden is uni toch? Dat is iets te hoog gegrepen geweest voor mij, ik moest al toelatingstoets doen voor de hogeschool, omdat ik alleen mavo had. (was trouwens heel simpel toetsje).
Eigen topic had ik niet, maar we hebben iets meer uitgegeven dan de bedoeling uiteindelijk, want wij blijven hier nog minstens 30 jaar, daardoor beetje blut daarna, maar we sparen weer.
Als we de tuin gaan aanpakken doe ik misschien nog topicje. Maar eerst de 'babykamer' want ik mag in maart naar het WOHTS topic. (yay)
Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan gaan maken. Ik had al in je vorige topic gezien, dat het iig heel anders is dan wat wij deden. (onze is trouwens ook huur)
Dat bed is wel gaaf, helemaal met die beeldvorming erbij. Krijg ineens trek in ranja (met rietje idd).
Haha nee ik geloof je graag hoor!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:35 schreef pessie het volgende:
[..]
300 euro is echt niet veel voor de hoeveelheid die we hebben gedaan. Ook een tuin van 12.5 meter diep
En de palen, paalhouders en roestvrijstalen schroeven?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha nee ik geloof je graag hoor!
En het zal er vast mooier uitzien dan de kiloknaller schutting die wij erin gooien.
Hier in de buurt zit zo'n schutting-kwekerij waar je voor leuke prijze mooie schuttingen hebt. We hebben zo'n 6 panelen nodig en ze staan daar mooi voor 30 euro zo'n beetje en heel basic voor 20.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je het je bezoek niet wilt aandoen om hier een nacht op te slapen. Als slaapbank ligt hij echt volkomen kut. Keihard en met naden waar sommige zelfs blauwe plekken van krijgen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja nu maak je me nog nieuwsgieriger met je heel anders!!![]()
Yay voor doorschuivenleuk!!
Ik vind trouwens deze foto's een beter beeld geven van dé bankzo van het plaatje vond ik hem mwah, maar in de winkel vond ik hem erg leuk en ook erg lekker zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:18 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je het je bezoek niet wilt aandoen om hier een nacht op te slapen. Als slaapbank ligt hij echt volkomen kut. Keihard en met naden waar sommige zelfs blauwe plekken van krijgen.
Dus als je hem voor dat doel wil kan ik het afraden.
Als bank functioneert hij wel
Wij hebben `m op zolder staan in de 'game room'/logeerkamer. Zit prima en erg praktisch (je kan dekentjes e.d. in de bak eronder opruimen)!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja nu maak je me nog nieuwsgieriger met je heel anders!!![]()
Yay voor doorschuivenleuk!!
Ik vind trouwens deze foto's een beter beeld geven van dé bankzo van het plaatje vond ik hem mwah, maar in de winkel vond ik hem erg leuk en ook erg lekker zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vindt ze het idee van verhuizen misschien eng? Zou kunnen verklaren waarom ze het kleinste kaamertje wil.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:56 schreef mignonne het volgende:
Laatst in het kinderkamertopic bedacht ik me naar aanleiding van een Marokkaanse lamp dat ik het misschien wel leuk zou vinden om een klein beetje Oosters/mediterraan tintje te geven aan de oudste haar kamertje. Die heeft maar een paar eenvoudige wensen, ze wil de kleinste kamer (![]()
), ze wil haar eigen bedje houden, en ze wil een roze kamer. Ik breek er mn hoofd over
Neuh dat valt wel mee hoor, ze is 3 en ze is bezig met groot-klein en dat soort dingenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:24 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Vindt ze het idee van verhuizen misschien eng? Zou kunnen verklaren waarom ze het kleinste kaamertje wil.
jawel dat heeft het wel!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:29 schreef Mula het volgende:
Heeft de woningbouwvereniging niet gewoon een plattegrond? Daar staan stopcontacten enzo allemaal op en het scheelt heel veel meetwerk.
Dan neem je die plattegrond mee, meet je waar nodig de stopcontacten en kras je die op de plattegrond? Is nog steeds minder werkquote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
jawel dat heeft het wel!
maar er zijn hier en daar al wat kleine dingetjes gewijzigd begreep ik van de woningbouw. geen idee of ik er dan vanuit kan gaan of die stopcontacten enzo wel nog kloppen?
goeie tip, alleen de vloer hebben we al (bij mn zusje uit haar oude huis getrokkenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:58 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Voordat je verf of vloerbedekking koopt, staaltjes in het huis leggen en in het echte licht bekijkenvoorkomt teleurstellingen later
Wat wat wat?quote:Op zondag 3 maart 2013 10:46 schreef mignonne het volgende:
Thanks! Ik vind het roze-kast plaatje het leukst
De combi roze-groen is niet zo aan mij besteed. Ik vind het leuk staan bij een ander maar zelf doet het weinig voor me. (sorry oeks)
ja je zei er ooit iets overquote:
Ben je toevallig op zoek?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat een geweldig bureau post Claudia daar! (tweede plaatje)
Ja, ik vind dit een vrij hard contrast, net als het kerstige groen-rood. Maar door het gebruik van andere kleuren erbij vind ik het wel weer kunnen. Misschien is de combinatie van het roze van die mooie kast plus dat huisje erboven meer je smaak? Ik vind dat in ieder geval heel smaakvol!quote:Op zondag 3 maart 2013 21:14 schreef oeke het volgende:
eeehm.
Ik heb het niet, maar bepaalde tinten groen en roze vind ik erg mooi combineren. Die combi uit de post van Claudia vind ik dan weer niet zo.
Ik kan je er niet echt mee helpen. Ik heb vandaag ontdekt dat wortelen de winter kunnen overleven, dat zegt denk ik wel genoeg.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:19 schreef mignonne het volgende:
Ik heb ook wat hulp nodig van wie daar handig in is, ik ga straks even een lijst maken van wat ik heb liggen aan zaadjes en dergelijke en ik zal een plattegrondje van de tuin en dergelijke uploaden. Ik wil dus een moestuintje maar ik heb wat hulp nodig bij welke plant ik het best waar neer kan zetten, enz.
F&F / Het Moestuintopic #7quote:Op maandag 4 maart 2013 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan je er niet echt mee helpen. Ik heb vandaag ontdekt dat wortelen de winter kunnen overleven, dat zegt denk ik wel genoeg.Maar in F&F ben ik altijd heel goed geholpen. Er is een algemeen tuinentopic, een specifiek zadentopic, en misschien zelfs wel een moestuintopic.
Oh leuk zeg! Hier zit in het tuinontwerp dat we hebben laten maken ook een vierkante meter moestuinquote:
jaaaa sorryquote:
Welke schutting-kwekerij bedoel je? Ben binnenkort ook in de markt!quote:Hier in de buurt zit zo'n schutting-kwekerij waar je voor leuke prijze mooie schuttingen hebt. We hebben zo'n 6 panelen nodig en ze staan daar mooi voor 30 euro zo'n beetje en heel basic voor 20.
En?quote:Tegenover die grote tandartsenpraktijk daar, aan de doorgaande weg. ik weet eigk niet hoe die heet ik zal binnenkort even kijken.
Wel reactie op een oude post, maar wilde het toch even kwijt, voor wie het interesseert:quote:Op maandag 4 maart 2013 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben je toevallig op zoek?![]()
Het bureau doet me wat denken aan de Alex-lijn van de Ikea, maar is toch anders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze hebben bij de Ikea wel andere leuke bureaus met opbouwdelen!
Hemnes:
[ afbeelding ]
Micke:
[ afbeelding ]
En je dan flink uitleven op de aankleding. Je zou er haast zin van krijgen in de puberteit.
ho! inderdaad! sorry.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Volgens google is het houthandel gebr. Van Zundert.
Haha inderdaad voor alles een eerste keer. Zat gister toevallig in jouw topic te kijken, wauw!! tof zeg!quote:Op maandag 17 juni 2013 00:15 schreef Gieliovd het volgende:
Leuk gedaan, jij bent goed bezigen voor alles is een eerste keer hè
Leuk! Lijkt me heerlijk om op dat bankje in de zon een goed boek te lezen.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:37 schreef mignonne het volgende:
Geen K&W in mn eigen huis, maar afgelopen weekeind heb ik als verrassing voor mn zusje haar balkon wat opgeleukt. Onlangs verhuisd en het balkon stond nog op de to-do list voor ooit. Ze vond het mooi![]()
![]()
[ afbeelding ]
before
wat moest gebeuren:
- vloer schoon
- zijmuur en lage muur verven
- tafeltje van ikea in elkaar zetten
- zelf zitje maken voor in de hoek
- zelf kussen maken voor op het zitje
- de boel aankleden en versieren
Onze paps heeft eveneens als verrassing een hoop spullen gekocht en ik heb de meuk aangeschaft
eindresultaat:
[ afbeelding ]
en wat dichterbij van bankje;
[ afbeelding ]
Geslaagde actie! Ze was blij verrast, laat de zomer maar komen
ohja, faalacties
- electrische schroevendraaier én lader meenemen maar de opzetplugjes vergetenik voel mn arm nu nog van het handmatig indraaien
- achterste pootjes van t bankje te dicht op de schuin aflopende rand gezet, bankje sluit op 2 cm niet aan, wordt nog gefixt. En ik was nog wel zo blij dat ik nog leefde na zowel boormachine als decoupeerzaag gebruikt te hebben
Woehoe !quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:21 schreef mignonne het volgende:
yaaaaay goed nieuws!
aankomende week gaan ze weer bouwen.![]()
![]()
blij!!
Wauw dat is veel eerder zeg!quote:Op zondag 30 juni 2013 12:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh heerlijk dat het weer verder gaat. Mijn soortgelijke huis wordt waarschijnlijk een week of 6 eerder dan gepland opgeleverd, ze werken hard door, ze zijn pas in maart begonnen met het project en er wordt nu gesproken over oplevering begin augustus.
Klopt. Wij hebben laatst het appartement gesausd en daar waren we met 1,5 emmer (á 10L) klaar. De emmers waren 20 euro per stuk. En dat appartement is 70-75 m2 oppervlakte. Het was wel excl. plafonds.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:01 schreef mignonne het volgende:
goeie tip, ga k onthouden. Hoe minder in t huishouden hoe beter![]()
We moeten t maar even kijken tzt. Niet heel duur is voor een heel huis natuurlijk wel nog een behoorlijke som. Voor de zolder zou k het niet snel doen, de bijkamer ook niet, de meidenkamers wellicht wel en de woonkamer ook.
Huurwoningen worden doorgaans wel gestuckt opgelevert. Bij koopwoningen is het vaak een meerprijs.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:08 schreef miss_sly het volgende:
Je huisWat fijn zegt, dat het gestuukt wordt opgeleverd! Dat gebeurt echt niet heel vaak en scheelt veel werk en kosten
Dat zijraampje is tof
Ooh, is dat zo bij huurwoningen? Niet onlogisch, misschien.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:07 schreef pessie het volgende:
[..]
Huurwoningen worden doorgaans wel gestuckt opgelevert. Bij koopwoningen is het vaak een meerprijs.
En mooi Mignonne, dat stuckwerk bij he raam!
1 grote partij die onderhandelt over veel woningen tegenover particulieren die onderhandelen over 1 woningquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ooh, is dat zo bij huurwoningen? Niet onlogisch, misschien.
Nou, dat nog niet eens, maar een huurwoning kun je meer standaard opleveren dan een koopwoning, wellicht.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:22 schreef pessie het volgende:
[..]
1 grote partij die onderhandelt over veel woningen tegenover particulieren die onderhandelen over 1 woning
Dat niet alleen, een huurwoning moet door de verhuurder (zeker als dat een sociale woningstichting is) opgeleverd worden, en dan moet de woning aan bepaalde standaarden voldoen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:22 schreef pessie het volgende:
[..]
1 grote partij die onderhandelt over veel woningen tegenover particulieren die onderhandelen over 1 woning
Is weghalen, op zolder zetten en af doppen met een knelkoppeling een optie?quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:07 schreef mignonne het volgende:
s
Nieuw 'dingetje' is wel dat er in de keuken een radiator komt op de plaats waar we eigenlijk een kast hadden willen zetten dus dat is wel een beetje jammer, we moeten even bekijken hoe we dat gaan doen.
Ja dat zei ik ook net tegen B., dat we die volgens mij vrij eenvoudig kunnen afdoppen en verwijderen, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet echt een goed beeld heb van wat voor radiotor erin komt en hoe die vast zit. Ik ga wel uit van zo'n standaard model zeg maar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:14 schreef pessie het volgende:
[..]
Is weghalen, op zolder zetten en af doppen met een knelkoppeling een optie?
Maar daar moet je dan nog wel de grond- en lakverf bij rekenen natuurlijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:17 schreef mignonne het volgende:
darlingwe hebben uiteraard een wcborstel nu he
die verhuisd gewoon mee. Maar ik wil een moooooie eentje die strakjes mooi bij mn toilet past en zulks. Dus daarom staat die op het over een paar maanden lijstje
niet per se noodzakelijk nu maar ik wil hem strakjes wel hebben.
mdf is tochniet zo duur? een plaat van 2 meter lang 80 cm breed en goede dikke kwaliteit was hier bij hornbach 20e. vond k wel meevallen op zichmaar een bureauplaat is ook een idee, idd gelijk leuk afgewerkt. als t daarna maar uit t zicht is, lellikke dingen.
oh ik heb nu nog een setje van 3 van die losse borstels liggen, koop vrij regelmatig zo'n wisselsetje erbij, die tijd overbruggen we wel, ik heb zo'n set die je kunt vervangen.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:22 schreef debuurvrouw het volgende:
Die mdf weegt alleen wel een ton ofzo. Tenminste, ik vond t vrij zwaar. Als je dat twee trappen op moet slepen... 20 euro valt idd nog zat mee.
Oh ja, ik ben erg van de toiletborstelvervang eigenlijk.dus ik koop sowieso vaak een nieuwe maar met verhuizen helemaal. Da's meer mijn manco
En dus geen mooie sets meer want vervangen is way duur.
ik heb nog grond en lak staan van een balkon klusje bij mn zusje dus dat hoef ik in dit geval niet mee te rekenenquote:Op zondag 14 juli 2013 19:24 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Maar daar moet je dan nog wel de grond- en lakverf bij rekenen natuurlijk.
En een plaat MDF is natuurlijk nog steeds relatief dun dus moet je zorgen dat het op alle punten goed ondersteund wordt.
t zou trouwens wel een goeie oefening zijnquote:Op zondag 14 juli 2013 19:22 schreef debuurvrouw het volgende:
Die mdf weegt alleen wel een ton ofzo. Tenminste, ik vond t vrij zwaar. Als je dat twee trappen op moet slepen... 20 euro valt idd nog zat mee.
Oh ja, ik ben erg van de toiletborstelvervang eigenlijk.dus ik koop sowieso vaak een nieuwe maar met verhuizen helemaal. Da's meer mijn manco
En dus geen mooie sets meer want vervangen is way duur.
Wij hebben hier ook een kant en klare plaat boven de wasmachine en droger. Maar dan een aanrechtblad van Ikea (uit de koopjeshoek) voor een paar euro.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
t zou trouwens wel een goeie oefening zijn![]()
begin maar met die mdf plaat naar zolder brengen, daarna kan de droger en daarna de wasmachine, en ohja doe de vriezer ook maar. Nog geen spierpijn? mooi dan mag mn electrisch verstelbare boxspring (lees: lood, LOOD![]()
) ook wel naar boven.
bouw k het rustig op voor ze, eerst een warming up enzo
http://www.installand.nl/(...)r0r7gCFTMRtAodzXAA0Qquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:07 schreef mignonne het volgende:
Nieuw 'dingetje' is wel dat er in de keuken een radiator komt op de plaats waar we eigenlijk een kast hadden willen zetten dus dat is wel een beetje jammer, we moeten even bekijken hoe we dat gaan doen.
lijkt me goddelijk <3quote:Op zondag 14 juli 2013 23:17 schreef k_i_m het volgende:
[..]
http://www.installand.nl/(...)r0r7gCFTMRtAodzXAA0Q
Werkt als een tiet. En lekkere warme voeten tijdens het koken in de winter.
Gewoon van dat witte folie moet toch kunnen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef Jipster het volgende:
Mignonne, wij mochten bij ons nieuwbouwhuis geen plakfolie op de ramen doen omdat het glas kan scheuren/barsten o.i.v. de hitte/zon. Gaat om hr++ glas geloof ik. Het fijne weet ik er ook niet van, maar misschien de moeite waard om na te vragen?
Leuk! heb je ook een topic hier? fijn zeg dat die opleverdatum naar voren is gegaan!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:16 schreef Mutant01 het volgende:
Leuk topic Mignonne. Zelf ook een nieuwbouwwoning aangeschaft, ze zijn begin juni begonnen en de woning is aan de buitenkant al praktisch klaar (voorgevel moet nog gemetseld worden)! Verwachte opleverdatum was twee weken terug nog eind november en is nu opgeschoven naar eind oktober. Ik lees lekker met je mee voor tips.
ja hier dus ook, op het zuiden (of zuid-westen?) nouja zonnig in elk geval. En pal tegenover het raam van de buren, ik wil er dus wel echt iets in hebben. Luxaflex lijkt me de eenvoudigste en goedkoopste oplossing als folie niet kan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:01 schreef Jipster het volgende:
Wij hebben inderdaad ook een badkamer pal op het zuiden mét twee ramen met normaal glas...
We hebben er nu luxaflex voor, en dat werkt ook prima gelukkig.
Nee nog niet, misschien wel een idee. Hoewel ik ook ergens wel gesteld ben op privacy.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Leuk! heb je ook een topic hier? fijn zeg dat die opleverdatum naar voren is gegaan!
Wordt dat niet vochtig en viezig zo'n rolgordijn?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:24 schreef mefke79 het volgende:
Mignonne, wij hebben een wit rolgordijn van de Ikea gekocht voor het badkamerraam. Die was veel te lang voor het raam, dus die hebben we helemaal afgerold en toen een keer extra over de bovenkant gehangen. Zo heb je dus twee lagen stof voor het raam en dan kijk je er niet meer doorheen. Bijkomend voordeel, dit is een kiepraam en doordat de stof wat zwaarder is, blijf het gewoon hangen.
Ja graag, ben benieuwdquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:03 schreef mefke79 het volgende:
Het is geen echte stof ofzo. Het is wit, hangt er al 8 jaar en je ziet er niets aan. De structuur is heel open. Ik zal eens een foto maken.
Ik weet het niet precies moet k het boekje even erbij halen. Ik dacht zo'n beetje 1,50 maar ben niet zeker.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe groot is je raam. Hier gaat de luxaflex in de badkamer er binnenkort uit.
Zo groot is ons raam niet. Anders had je hem mogen hebben. Mag nog wel maar dan houd je wat raam over.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:29 schreef mignonne het volgende:
oei, ik zie deze berichtjes nu pas, sorry!
[..]
Ja graag, ben benieuwd
[..]
Ik weet het niet precies moet k het boekje even erbij halen. Ik dacht zo'n beetje 1,50 maar ben niet zeker.
In september als het goed is al een meetdag, das over een maand al![]()
![]()
ik maak morgen even een foto voor je. Het is er bij ons door de kozijnenmonteurs ingezet maar we kunnen het er zo weer afhalen. Geen inkijk meer maar nog wel wat licht inval. En gewoon heel makkelijk omhoog te schuiven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:09 schreef mignonne het volgende:
Ik weet het eigenlijk niet, in een andere woning hebben we staan twijfelen of het hout of kunstof was, maar dat was een koopwoning dus misschien hebben zij dat zelf zo uitgekozen?
Anyroads, zo erop klikken klinkt interessantvertel me meer!
klopt! Ieder huis is anders eigenlijk, of nouja een samenstelling van een aantal ingrediënten. Dus ons huis heeft wel van die latjes en die van de buren niet. baksteenkleur verschilt ook en zo zijn er meer verschillen.quote:Op maandag 2 september 2013 07:57 schreef Gulara het volgende:
Ik vind jullie vierkante raampjes zo mooi!Zie ik nou dat de buren dat niet hebben?
En je meisjes die de bank testen op hun sokken.![]()
En je totoro canvas is prachtig! Er valt een hoop in te zien.
Toch een keer heel wat anders dan de gemiddelde standaard dertien in een dozijn rijtjeswoning !quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
klopt! Ieder huis is anders eigenlijk, of nouja een samenstelling van een aantal ingrediënten. Dus ons huis heeft wel van die latjes en die van de buren niet. baksteenkleur verschilt ook en zo zijn er meer verschillen.
Ja er komt een achterom en een schuurtje en zulks. Het is nog even de vraag of de steeg dicht wordt aan een kant of dat het een doorgaande route wordt naar het binnenpleintje. Ik vermoed dicht en dan zijn we dus het laatste huis in de steeg.quote:Op zondag 15 september 2013 17:26 schreef pandora54 het volgende:
Een hoekhuis, wat tof is dat! Komt er ook een achterom zodat je je fietsen makkelijk in de schuur kunt zetten?
Ja leuk hè? ik vind t ook leuk, een rijtjeshuis maar toch allemaal anders.quote:Op zondag 15 september 2013 11:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Toch een keer heel wat anders dan de gemiddelde standaard dertien in een dozijn rijtjeswoning !
Ik vind ze ook wel erg leuk worden !![]()
De woning is in ieder geval wind en waterdicht, dus daar zou het niet meer aan moeten liggen; oplevering is dus in Week 44 ?
je bent niet toevallig mn aanstaande buurman?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
Grappig, onze woningen worden waarschijnlijk tegelijkertijd opgeleverd. Ze hebben vorige week bij mij de steigers weggehaald, dus de gevels zijn klaar. Ook zijn ze bezig met betegelen en de muren behangklaar aan het maken. Ik ben benieuwd wie deze bouwstrijd gaat winnen.
Pff, tell me about it. Vorige week even kleine spulletjes wezen halen bij de Ikea... was toch weer zo'n 200 euro kwijt. Geld gaat ook erg snelquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
je bent niet toevallig mn aanstaande buurman?hahaha
klinkt tof! ben benieuwd. Wat gaat het snel dan ineens he?
oh goeie! ga ik onthoudenquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:18 schreef mefke79 het volgende:
Mignonne, dat is inderdaad een afzuigsysteem of warmte terug win unit. Waar je dus filters in moet doen. En ik raad je aan om na het klussen die filters te vervangen. Ik weet nog hoe zwart de onze toen waren
jaaa! het gaat superhardquote:
haha thanks voor de tipquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:38 schreef AnneX het volgende:
Lurker meldt...
Dat gaat er tof uitzien en fijn dat het eindelijk zo ver is![]()
Overigens wast v.w.poeder beter en is zuiniger.
Bij de Blokker hebben ze regelmatig een aanbieding. 100 vaatwastabletten voor een tientje. En da's alles in 1.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:11 schreef mignonne het volgende:
over minder dan twee weken krijgen we dus de sleutels
we gaan beginnen met sausen door het hele huis, te beginnen vanuit de keuken. Daarna gaat mn allerliefste paps beginnen met het leggen van de vloer op de benedenverdieping, ook beginnend vanuit de keuken. Daarna de eerste verdieping die wordt gelegd en ten slotte de zolder. Voor de eerste twee etages hebben we houtkleurig laminaat, grey-wash eiken ofzoiets. en voor de zolder hebben we wit/lichtgrijs laminaat.
Daarna is het een kwestie van spullen verhuizen en over met die hap
ohja en de keuken <3 <3 de 12e komen ze hem bezorgen en de 14e wordt ie geplaatst w00t!
ik denk dat ik binnenkort alvast een setje vaatwastabletten haal ofzo, gewoon omdat het kan
Kruidvat, 200 voor 18 euro op het moment, maar die van lidl zijn en blijven goedkoper danquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Bij de Blokker hebben ze regelmatig een aanbieding. 100 vaatwastabletten voor een tientje. En da's alles in 1.
Dat wel. Die bij de Blokker zijn van Finish.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Kruidvat, 200 voor 18 euro op het moment, maar die van lidl zijn en blijven goedkoper dan![]()
ook leuk! je nam de gordijnen mee toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:56 schreef miss_sly het volgende:
Fijne kleurtjes voor de kamers van je meisjes
Ik denk dat S een combi van groen en roze op haar kamer krijgt
Het was wel de bedoeling de gordijnen mee te nemen, maar als we inderdaad een olijfgroene vloer doen boven, ga ik dat wel even heroverwegenquote:Op zondag 27 oktober 2013 00:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
ook leuk! je nam de gordijnen mee toch?
En thnx voor de vaatwas-tips!ik ga ze allemaal kopen
alles Syl, ik koop ALLES voor de vaatwasserquote:Op zondag 27 oktober 2013 08:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het was wel de bedoeling de gordijnen mee te nemen, maar als we inderdaad een olijfgroene vloer doen boven, ga ik dat wel even heroverwegen
Koop je voor de vaatwasser dan ook zo'n ding waar de vaatwasser schoon van wordt?
vast welquote:
Ah, ik dacht dat het koop was.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
vast welmaar dit is een huurwoning, geen koop dus opties en zulks liggen denk ik anders?
maar wij hebben het budget niet om er zelf een badkamer in te zetten, dit was prima voor ons.
woehoeeee!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:40 schreef Mutant01 het volgende:
Spannend, ook bij mij deze week het sanitair geplaatst. Alleen nog geen meters in de meterkast en ook de schuur wordt pas later deze week geplaatst. Je loopt voor! Ohnoes!
ja dacht ik al dat jij dat dachtquote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat het koop was.
Valt me nog mee dat de leidingen niet over de muur lopen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:51 schreef mignonne het volgende:
ja dacht ik al dat jij dat dacht![]()
ik weet niet hoe dat werkt eigk met huur, we hadden best wel wat keuzes in badkamer en zulks maar er werd niet echt een keus in gegeven dat je het ook zelf kunt doen. Bij de keuken was dat wel zo, de keuze voor een standaard keuken, eventueel met opties via hun eigen keukenleverancier of casco en zelf een keuken laten plaatsen. Wij kozen voor dat laatste.
Jaaaa!!quote:Op donderdag 7 november 2013 21:12 schreef Sandous het volgende:
de sleutels al binnen?
Gefeliciteeerdddd!!!
Als budget tip voor zo'n mat op maat. Wij hebben een stuk vloerbedekking op rol gekocht (bv bij kwantum) en dan paar reepjes dubbel zijdig plakband erop en klaar. Wij hebben inmiddels de mat een keer vervangen (uit een stuk vloerbedekking gingen 2 matten) vanwege het krabben van de hond. Stukken goedkoper dan een echte droogloopmat op maat.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:10 schreef mignonne het volgende:
ja dat was dus idd de afweging. En ik vind zo'n mat wel heel erg fijn met kinderen qua schoenen en blubber en weet ik het wat.
Hoewel ik maandag sowieso even meot bellen voor die kruipruimte want wij kregen het deksel niet eens opgetildmuurvast... volgens mij hebben ze die er na het storten van het cement gewoon gelijk ingelegd ofzo
![]()
Wat zijn jullie goed bezig Mignonne!! Ziet er allemaal goed uit. Hopelijk niet al te veel tegenvallers.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:41 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Als budget tip voor zo'n mat op maat. Wij hebben een stuk vloerbedekking op rol gekocht (bv bij kwantum) en dan paar reepjes dubbel zijdig plakband erop en klaar. Wij hebben inmiddels de mat een keer vervangen (uit een stuk vloerbedekking gingen 2 matten) vanwege het krabben van de hond. Stukken goedkoper dan een echte droogloopmat op maat.
Precies, en hoef je ook niet te verlijmen of wat dan ook. Liever niet juist, want je wil nog bij je kruipruimte kunnen. Wij moeten er bijvoorbeeld bij om het het water naar de buitenkraan af te sluiten voor de winterperiode.quote:Op zondag 10 november 2013 09:20 schreef Cathmar het volgende:
Droogloopmat heb je ook op rol hangen bij de bouwmarkt. Of nou ja, in ieder geval bij de Karwei. Knip je verder zelf makkelijk op maat.
Omdat niet iedereen het geld ervoor heeft, lijkt me. Zelf ook gewoon voor een standaard exemplaar gekozen. En zoveel moeilijker schoonmaken is het ook weer niet. Gewoon in de pot piesen.quote:Op zondag 10 november 2013 10:41 schreef cvboer het volgende:
Leuke woning. Alleen die wc, waarom is er niet gekozen
Voor een hangend exemplaar? Is veel makkelijker schoonmaken.
Het viel mij ook op dat vrijwel ieder stopcontact op één meter vijf gemonteerd is.quote:Op zondag 10 november 2013 10:41 schreef cvboer het volgende:
Omdat het een huurwoning is?quote:Op zondag 10 november 2013 10:41 schreef cvboer het volgende:
Volgens mij is het wel een koopwoning, en geen sociale huurwoning o.i.d.quote:Op zondag 10 november 2013 12:09 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Omdat het een huurwoning is?
(volgens mij tenminste)
quote:Op zondag 10 november 2013 12:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel een koopwoning, en geen sociale huurwoning o.i.d.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen ideemoet ik even de brochure weer op naslaan
![]()
Het is huur, er worden soortgelijke woningen verkocht in hetzelfde rijtje, die kosten voor het bouwen/huis zelf afhankelijk van de opties die genomen worden tussen de 170.000 en 210.000 excl een hele rits aan kosten. De huurprijs komt tussen de 630 en 680 te liggen, afhankelijk van het type woning.
Bij ons in een niet goedkope koopwoning waren de stopcontacten wel op ong. 30cm maar wel met van die 2 voudige half opbouw. In de woonkamer zelf alles vervangen door inbouw, maar bovenverdieping zitten er nog wel een aantal van die halfopbouw. Blijkt dus normaal te zijn in de bouw.quote:Op zondag 10 november 2013 12:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het viel mij ook op dat vrijwel ieder stopcontact op één meter vijf gemonteerd is.
En dan van die lelijke 2voudige half opbouw wandcontactdozen er op gemonteerd
Klopt, ook in mijn nieuwbouw op 30cm - tweevoudig half opbouw.quote:Op zondag 10 november 2013 13:11 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Bij ons in een niet goedkope koopwoning waren de stopcontacten wel op ong. 30cm maar wel met van die 2 voudige half opbouw. In de woonkamer zelf alles vervangen door inbouw, maar bovenverdieping zitten er nog wel een aantal van die halfopbouw. Blijkt dus normaal te zijn in de bouw.
Gewoon "standaard" zie ik in de bouw toch echt veel meer dat een dubbel stopcontact in twee inbouwdozen naast elkaar bijna vlak met de wand onder één afdekraam gemonteerd worden.quote:Op zondag 10 november 2013 13:11 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Bij ons in een niet goedkope koopwoning waren de stopcontacten wel op ong. 30cm maar wel met van die 2 voudige half opbouw. In de woonkamer zelf alles vervangen door inbouw, maar bovenverdieping zitten er nog wel een aantal van die halfopbouw. Blijkt dus normaal te zijn in de bouw.
Ik kan me er iets bij voorstellen jaquote:Op zondag 10 november 2013 14:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, wat een tempo hebben jullie.
Mijn trappen zien er beroerder uit en moeten toch echt binnenkort gedaan worden, maar ik ben echt zoooooo klaar met klussen en uitpakken enzo.
Dankjequote:Op zondag 10 november 2013 10:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ziet er goed uit mignonne! Gefeliciteerd!
Ben nog alleenquote:Op zondag 10 november 2013 17:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dankje![]()
Hoe gaat het bij jullie woning?
Wat ook mooier is.quote:Op zondag 10 november 2013 13:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gewoon "standaard" zie ik in de bouw toch echt veel meer dat een dubbel stopcontact in twee inbouwdozen naast elkaar bijna vlak met de wand onder één afdekraam gemonteerd worden.
quote:Op zondag 10 november 2013 18:09 schreef Bartjebart het volgende:
Naar aanleiding van de verhalen hier zit ik me af te vragen waar bij mij dat luik zit en dat ik het raar vind dat ik dat luik niet zo 1,2,3 weet te vinden.
Oh ja ik woon in een appartement, dus zo'n luik zit hier niet
quote:Op zondag 10 november 2013 18:09 schreef Bartjebart het volgende:
Naar aanleiding van de verhalen hier zit ik me af te vragen waar bij mij dat luik zit en dat ik het raar vind dat ik dat luik niet zo 1,2,3 weet te vinden.
Oh ja ik woon in een appartement, dus zo'n luik zit hier niet
Haha ja!quote:Op zondag 10 november 2013 18:27 schreef Mutant01 het volgende:
Mignonne, de chipszak en de colafles... liggen die op je nieuwe vensterbank? Want dan hebben we exact dezelfde vensterbanken.
oh!quote:Op zondag 10 november 2013 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben nog alleen. 28 november de sleutels
dankjewelquote:Op zondag 10 november 2013 19:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar al met al is het toch een mooie woning !
Succes met klussen !
Wat naar! hoe kom je daar dan weer aan? teveel getild?quote:Op zondag 10 november 2013 18:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Het wordt sowieso uitbesteden aan een schilder, maar het betekent toch ook weer zelf dingetjes doen zoals dingen verplaatsen en schoonmaken en dat zit er even echt niet in, heb door de verhuizing peesontstekingen in beide polsen opgelopen. Ik ga echt nooooooit meer verhuizen.
Hier zit het kruipluik in de trapkast, ik heb er los zeil laten leggen dat ik kan oprollen, de buurman heeft het met laminaattegels in een frame dat hij weer los kan klikken opgelost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mn pa heeft vandaag de muurtjes behangen met glasweeselbehang en mn vriend heeft wat muren voorgestreken en geschilderd. Wederom een productieve dag.![]()
Morgen weer behangen en schilderen. Ik moet nog even wat van die ringetjes halen zodat ik lampenkappen op kan hangen in plaats van dat ze los aan de fitting hangenEn ik ga morgen ook wat dingen ophangen zoals de kapstok en de gordijnroedes op de kamers op de eerste verdieping.
:)
Zeker, GWL aangevraagd, verzekeringen geregeld, VEH-keuring geregeld. Tegelzetter ingepland, laminaatlegger ingepland etc. etc. komt aardig wat bij kijken zoals je weet. De bedoeling is dat ik binnen twee weken de woning bewoonbaar heb gemaakt.quote:Op zondag 10 november 2013 20:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh!
de 28e is ook al dichtbij! ben je al bezig met voorbereidingen?
Alle muren zijn opgeschuurd om oneffenheden eruit te halen, daarna schoongeborsteld, vervolgens met water/ammoniak schoongesponsd. Na drogen van de muur zijn de muren in diepgrond gezet en daarna dus met witte latex geverfd. Op de meeste muren was 1 laag voldoende. De muurtjes die enkel van cellenbetonblokken waren zijn op dezelfde manier behandeld, daar zit glasweefselbehang op en die worden morgen geverfd.quote:Op maandag 11 november 2013 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe heb jij de muren gedaan mignonne. Eerst voorstrijk en vervolgens muurverf of?
Leen Bakker misschien?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:15 schreef mignonne het volgende:
Ja meiden zijn heel blij♡ ze gingen gelukkig probleemloos slapen want ze waren doodop.
Wel nog een kleine hiccup, we wilden voor hen verduisterende rolgordijnen van ikea maar die bleken vandaag uit de collectie en waren volgens diw de dame voor de komende maanden in heel Europa niet leverbaar![]()
Dus we moeten even bedenken wat we doen nu wachten of een ander zoeken. Gelukkig is t winter en snel donkeren er hangt wel vitrage dus geen inkijk, maar toch...
Dat idd!quote:Op donderdag 14 november 2013 20:45 schreef oeke het volgende:
Ik vind het aanrechtblad zo mooi bij de vloer passen. <3
Die kleur van het kastjequote:Op donderdag 14 november 2013 20:45 schreef oeke het volgende:
De kamer van de oudste:
[ link | afbeelding ]
Hmmm, opmerkelijke keuze !quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:38 schreef mignonne het volgende:
Nah. Ik heb twee grote ventilatieafzuigtoestanden in het plafond zitten en een groot raam ernaast. Ik gebruik al ruim 13 jaar geen afzuigkap en kan me echt niet storen aan geurtjes of andere dingen.![]()
Er komen nog plankjes in de keuken en we raken wat meer ingericht. Zelfs de vaatwasser is al gebruikt, wat een genot xD
Inderdaad. Ik hoef s'morgens niet te ruiken wat ik de vorige avond heb gehad.quote:
Knijper op je neus als je op het toilet zitquote:Op zondag 17 november 2013 17:45 schreef cvboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik hoef s'morgens niet te ruiken wat ik de vorige avond heb gehad.
Daarvoor zit ik er niet lang genoeg.quote:Op zondag 17 november 2013 18:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Knijper op je neus als je op het toilet zit
Dankjequote:Op zondag 17 november 2013 18:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Knijper op je neus als je op het toilet zit
Mooi huisje mignonne!
quote:Op zondag 17 november 2013 21:04 schreef Bartjebart het volgende:
Goh misschien een idee hoor, maar zullen we het gewoon aan haar zelf overlaten of ze er wel of niet een afzuigkap hangt? Wat een verschrikkelijk nutteloze discussie.
Een keuze is haar keuze. We kunnen wel onderbouwd input geven om te overwegen hierop terug te komen. Er is blijkbaar reden genoeg voor. Dus ja, als jij oprechte zorg nutteloos vindt is dat jouw keuze.quote:Op zondag 17 november 2013 21:04 schreef Bartjebart het volgende:
Goh misschien een idee hoor, maar zullen we het gewoon aan haar zelf overlaten of ze er wel of niet een afzuigkap hangt? Wat een verschrikkelijk nutteloze discussie.
Iemand wijzen op serieuze gezondheidsrisico's omdat ie uit esthetische overwegingingen geen afzuigkap wil, vind ik niet bepaald nutteloos. Het is zelfs zo slecht dat de GGD hier op veel plekken over voorlicht.quote:Op zondag 17 november 2013 21:04 schreef Bartjebart het volgende:
Hier mensen op de kast jagen lijkt mij niet nodig. Nieuwbouw woningen zijn goed geïsoleerd, dat klopt, echter zijn diezelfde woningen ook voorzien van een ventilatiesysteem. Als deze goed is ingeregeld is er niks aan de hand. Tevens zet je bij het koken je afzuigkap op standje 3, probleem opgelost.quote:Op zondag 17 november 2013 21:02 schreef -Spring het volgende:
Hoi! Ik bemoei me er even mee.
Ik denk dat je de gezondheidsrisico's van geen afzuiging in de keuken onderschat, Mignonne. Juist bij koken komen er enorm veel schadelijke stoffen vrij, onder andere co2. Vooral in nieuwbouwhuizen is dat een een probleem omdat die zo goed geïsoleerd zijn.
Wij wonen in ook in een nieuwbouwhuis mét afzuigkap en mechanische ventilatie en toevallig heb ik een paar weken geleden van de afdeling Medische Milieukunde op mn werk een co2-meter meegenomen. Deze sloeg na het koken enorm uit, we zaten nét op het randje.
Ik waardeer je input hoor, zoals gezegd. Het is zeker niet enkel vanuit esthetisch oogpunt overigens. Wij veranderen er niet door van mening, maar wie weet heeft een meelezer er iets aan.quote:Op zondag 17 november 2013 21:18 schreef -Spring het volgende:
[..]
Iemand wijzen op serieuze gezondheidsrisico's omdat ie uit esthetische overwegingingen geen afzuigkap wil, vind ik niet bepaald nutteloos. Het is zelfs zo slecht dat de GGD hier op veel plekken over voorlicht.
Ik vermoedde dat Mignonne dit niet wist, dus leek het me niet meer dan goed bedoeld om haar er even op te wijzen. Maar blijkbaar wist ze het wel al. Ook goed.
Ik jaag toch niemand op de kast?quote:Op zondag 17 november 2013 21:20 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hier mensen op de kast jagen lijkt mij niet nodig. Nieuwbouw woningen zijn goed geïsoleerd, dat klopt, echter zijn diezelfde woningen ook voorzien van een ventilatiesysteem. Als deze goed is ingeregeld is er niks aan de hand. Tevens zet je bij het koken je afzuigkap op standje 3, probleem opgelost.
Enig stukje,quote:Op zondag 17 november 2013 21:51 schreef -Spring het volgende:
[..]
-knip-
http://www.welingelichtek(...)r-de-gezondheid.html
En Mignonne zal het wel overleven.
Mignonne, wij hebben wel een afzuigkap. Maar gebruiken deze alleen toen we nog een frietpan hadden of wanneer de gril aanstaat. Bij gewoon koken staat ie bijna nooit aan. Mijn ouders hebben in het vorige huis (zonder centrale afzuiging) ook altijd gekookt zonder afzuigkap en in het appartement waar ze nu wonen is geen afzuigkap aanwezig (al vanaf de bouw bij de vorige bewonen) hier hebben ze wel centrale afzuiging en die staat altijd op stand 2 of 3 als ze aan het koken zijn.quote:Op zondag 17 november 2013 21:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik waardeer je input hoor, zoals gezegd. Het is zeker niet enkel vanuit esthetisch oogpunt overigens. Wij veranderen er niet door van mening, maar wie weet heeft een meelezer er iets aan.
dankjewel <3quote:Op zondag 17 november 2013 23:03 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Heel veel plezier in jullie nieuwe stek
quote:Op maandag 11 november 2013 19:01 schreef mignonne het volgende:
Wat nog moet gebeuren, veruit het meeste hopelijk morgen. De plinten komen mogelijk later deze week omdat we die nog moeten halen.
- 2m2 laminaat in kleine kamer en 2 passtukjes op de overloop boven.
- paar plankjes laminaat op de zolder leggen
- plinten plinten plinten![]()
- muurtje op kamer oudste verven
- muurtje op kleine kamertje verven
- gordijntje ophangen op kamer jongste
- gordijntje ophangen op kleine kamer
- behang bijknippen/snijden op kamer oudste
- hal beneden 1 muur verven
- plinten plinten plinten
- trapgat witten
- paar kleine plekjes aanstippen op trapgat naar zolder toe
- tuintegels naar de schuur verhuizen
- grote/zware meubels verhuizen
- dozen verkassen
Voor de ietsje langere termijn
- terras maken van de tegels in de achtertuin.
- verduisterend gordijn op de zolder voor het grote raam
- verduisterend rolgordijn op de kinderkamers
- lampen ophangen op de zolder
- muren van het dak op zolder witten/behangen of iets dergelijks
- verlichting op de overloop maken
- verlichting in de hal maken
- jaloezieën en verlichting in de keuken
- verlichting boven de eettafel en in de woonkamer
- afplakfolie bij het grote raam aan de zijkant oid.
- planken ophangen in diverse ruimtes
klusjes die nog gedaan moeten:
- buffetkast opleuken
- spekkast opleuken
- ladekast aflakken
- eettafel opschuren en opnieuw behandelen, poten lakken
- plankjes maken in de meterkast
- bureau maken op zolder
- trofastkast afmaken en andere trofast verven
Eeeeehrm dat was het geloof ik wel...
Forum Opties | |
---|---|