Als je geluk hebt, vaak genoeg dat ze platen plakken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Euh, ze metselen een gevel, niet tegelen.
Maar dit terzijde.
Hoe was het?
Nee dit wordt wel echt getegeld gemetseld!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je geluk hebt, vaak genoeg dat ze platen plakken.
Waar heb je gestudeerd?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:07 schreef Risu het volgende:
Wauw, wat gaaf. Schiet lekker op al.
Jullie benedenverdieping is bijna hetzelfde als dat van ons, zelfs de deur is hetzelfde.
De rest van t huis alleen niet. En nieuwbouw is ook tof. Dan kun je alles meteen doen zoals je het zelf wil. Dat vond ik ook zo fijn aan ons huis. Jammer alleen, net als wij, een klein budget. Wij hebben daarom de tuin 'overgeslagen' die moet dus nu (na 5 maanden) nog steeds gedaan worden.
wij hebben overigens ook Japans gestudeerd, wat grappig
300 euro is echt niet veel voor de hoeveelheid die we hebben gedaanquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:26 schreef mignonne het volgende:
300 eurowoah!
het zal me roesten wat er tussen staat als t mn kinderen maar ín de tuin houdt en de buren er uitokay dat is te kort door de bocht want we hebben volgens mij ontzettend leuke buren getroffen naast ons en 1 deur daarnaast, maar je weet wel.
We hebben wel het geluk dat we maar 1 kant hoeven te beschuttingen. Dus alleen een stuk van een meter of 10 diep en dat dan gedeeld door 2. Scheelt toch weer ietsje.
Ja nu maak je me nog nieuwsgieriger met je heel anders!!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:31 schreef Risu het volgende:
Leiden is uni toch? Dat is iets te hoog gegrepen geweest voor mij, ik moest al toelatingstoets doen voor de hogeschool, omdat ik alleen mavo had. (was trouwens heel simpel toetsje).
Eigen topic had ik niet, maar we hebben iets meer uitgegeven dan de bedoeling uiteindelijk, want wij blijven hier nog minstens 30 jaar, daardoor beetje blut daarna, maar we sparen weer.
Als we de tuin gaan aanpakken doe ik misschien nog topicje. Maar eerst de 'babykamer' want ik mag in maart naar het WOHTS topic. (yay)
Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan gaan maken. Ik had al in je vorige topic gezien, dat het iig heel anders is dan wat wij deden. (onze is trouwens ook huur)
Dat bed is wel gaaf, helemaal met die beeldvorming erbij. Krijg ineens trek in ranja (met rietje idd).
Haha nee ik geloof je graag hoor!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:35 schreef pessie het volgende:
[..]
300 euro is echt niet veel voor de hoeveelheid die we hebben gedaan. Ook een tuin van 12.5 meter diep
En de palen, paalhouders en roestvrijstalen schroeven?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha nee ik geloof je graag hoor!
En het zal er vast mooier uitzien dan de kiloknaller schutting die wij erin gooien.
Hier in de buurt zit zo'n schutting-kwekerij waar je voor leuke prijze mooie schuttingen hebt. We hebben zo'n 6 panelen nodig en ze staan daar mooi voor 30 euro zo'n beetje en heel basic voor 20.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je het je bezoek niet wilt aandoen om hier een nacht op te slapen. Als slaapbank ligt hij echt volkomen kut. Keihard en met naden waar sommige zelfs blauwe plekken van krijgen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja nu maak je me nog nieuwsgieriger met je heel anders!!![]()
Yay voor doorschuivenleuk!!
Ik vind trouwens deze foto's een beter beeld geven van dé bankzo van het plaatje vond ik hem mwah, maar in de winkel vond ik hem erg leuk en ook erg lekker zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:18 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je het je bezoek niet wilt aandoen om hier een nacht op te slapen. Als slaapbank ligt hij echt volkomen kut. Keihard en met naden waar sommige zelfs blauwe plekken van krijgen.
Dus als je hem voor dat doel wil kan ik het afraden.
Als bank functioneert hij wel
Wij hebben `m op zolder staan in de 'game room'/logeerkamer. Zit prima en erg praktisch (je kan dekentjes e.d. in de bak eronder opruimen)!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja nu maak je me nog nieuwsgieriger met je heel anders!!![]()
Yay voor doorschuivenleuk!!
Ik vind trouwens deze foto's een beter beeld geven van dé bankzo van het plaatje vond ik hem mwah, maar in de winkel vond ik hem erg leuk en ook erg lekker zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vindt ze het idee van verhuizen misschien eng? Zou kunnen verklaren waarom ze het kleinste kaamertje wil.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:56 schreef mignonne het volgende:
Laatst in het kinderkamertopic bedacht ik me naar aanleiding van een Marokkaanse lamp dat ik het misschien wel leuk zou vinden om een klein beetje Oosters/mediterraan tintje te geven aan de oudste haar kamertje. Die heeft maar een paar eenvoudige wensen, ze wil de kleinste kamer (![]()
), ze wil haar eigen bedje houden, en ze wil een roze kamer. Ik breek er mn hoofd over
Neuh dat valt wel mee hoor, ze is 3 en ze is bezig met groot-klein en dat soort dingenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:24 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Vindt ze het idee van verhuizen misschien eng? Zou kunnen verklaren waarom ze het kleinste kaamertje wil.
jawel dat heeft het wel!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:29 schreef Mula het volgende:
Heeft de woningbouwvereniging niet gewoon een plattegrond? Daar staan stopcontacten enzo allemaal op en het scheelt heel veel meetwerk.
Dan neem je die plattegrond mee, meet je waar nodig de stopcontacten en kras je die op de plattegrond? Is nog steeds minder werkquote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
jawel dat heeft het wel!
maar er zijn hier en daar al wat kleine dingetjes gewijzigd begreep ik van de woningbouw. geen idee of ik er dan vanuit kan gaan of die stopcontacten enzo wel nog kloppen?
goeie tip, alleen de vloer hebben we al (bij mn zusje uit haar oude huis getrokkenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:58 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Voordat je verf of vloerbedekking koopt, staaltjes in het huis leggen en in het echte licht bekijkenvoorkomt teleurstellingen later
Wat wat wat?quote:Op zondag 3 maart 2013 10:46 schreef mignonne het volgende:
Thanks! Ik vind het roze-kast plaatje het leukst
De combi roze-groen is niet zo aan mij besteed. Ik vind het leuk staan bij een ander maar zelf doet het weinig voor me. (sorry oeks)
ja je zei er ooit iets overquote:
Ben je toevallig op zoek?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat een geweldig bureau post Claudia daar! (tweede plaatje)
Ja, ik vind dit een vrij hard contrast, net als het kerstige groen-rood. Maar door het gebruik van andere kleuren erbij vind ik het wel weer kunnen. Misschien is de combinatie van het roze van die mooie kast plus dat huisje erboven meer je smaak? Ik vind dat in ieder geval heel smaakvol!quote:Op zondag 3 maart 2013 21:14 schreef oeke het volgende:
eeehm.
Ik heb het niet, maar bepaalde tinten groen en roze vind ik erg mooi combineren. Die combi uit de post van Claudia vind ik dan weer niet zo.
Ik kan je er niet echt mee helpen. Ik heb vandaag ontdekt dat wortelen de winter kunnen overleven, dat zegt denk ik wel genoeg.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:19 schreef mignonne het volgende:
Ik heb ook wat hulp nodig van wie daar handig in is, ik ga straks even een lijst maken van wat ik heb liggen aan zaadjes en dergelijke en ik zal een plattegrondje van de tuin en dergelijke uploaden. Ik wil dus een moestuintje maar ik heb wat hulp nodig bij welke plant ik het best waar neer kan zetten, enz.
F&F / Het Moestuintopic #7quote:Op maandag 4 maart 2013 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan je er niet echt mee helpen. Ik heb vandaag ontdekt dat wortelen de winter kunnen overleven, dat zegt denk ik wel genoeg.Maar in F&F ben ik altijd heel goed geholpen. Er is een algemeen tuinentopic, een specifiek zadentopic, en misschien zelfs wel een moestuintopic.
Oh leuk zeg! Hier zit in het tuinontwerp dat we hebben laten maken ook een vierkante meter moestuinquote:
jaaaa sorryquote:
Welke schutting-kwekerij bedoel je? Ben binnenkort ook in de markt!quote:Hier in de buurt zit zo'n schutting-kwekerij waar je voor leuke prijze mooie schuttingen hebt. We hebben zo'n 6 panelen nodig en ze staan daar mooi voor 30 euro zo'n beetje en heel basic voor 20.
En?quote:Tegenover die grote tandartsenpraktijk daar, aan de doorgaande weg. ik weet eigk niet hoe die heet ik zal binnenkort even kijken.
Wel reactie op een oude post, maar wilde het toch even kwijt, voor wie het interesseert:quote:Op maandag 4 maart 2013 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben je toevallig op zoek?![]()
Het bureau doet me wat denken aan de Alex-lijn van de Ikea, maar is toch anders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze hebben bij de Ikea wel andere leuke bureaus met opbouwdelen!
Hemnes:
[ afbeelding ]
Micke:
[ afbeelding ]
En je dan flink uitleven op de aankleding. Je zou er haast zin van krijgen in de puberteit.
ho! inderdaad! sorry.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Volgens google is het houthandel gebr. Van Zundert.
Haha inderdaad voor alles een eerste keer. Zat gister toevallig in jouw topic te kijken, wauw!! tof zeg!quote:Op maandag 17 juni 2013 00:15 schreef Gieliovd het volgende:
Leuk gedaan, jij bent goed bezigen voor alles is een eerste keer hè
Leuk! Lijkt me heerlijk om op dat bankje in de zon een goed boek te lezen.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:37 schreef mignonne het volgende:
Geen K&W in mn eigen huis, maar afgelopen weekeind heb ik als verrassing voor mn zusje haar balkon wat opgeleukt. Onlangs verhuisd en het balkon stond nog op de to-do list voor ooit. Ze vond het mooi![]()
![]()
[ afbeelding ]
before
wat moest gebeuren:
- vloer schoon
- zijmuur en lage muur verven
- tafeltje van ikea in elkaar zetten
- zelf zitje maken voor in de hoek
- zelf kussen maken voor op het zitje
- de boel aankleden en versieren
Onze paps heeft eveneens als verrassing een hoop spullen gekocht en ik heb de meuk aangeschaft
eindresultaat:
[ afbeelding ]
en wat dichterbij van bankje;
[ afbeelding ]
Geslaagde actie! Ze was blij verrast, laat de zomer maar komen
ohja, faalacties
- electrische schroevendraaier én lader meenemen maar de opzetplugjes vergetenik voel mn arm nu nog van het handmatig indraaien
- achterste pootjes van t bankje te dicht op de schuin aflopende rand gezet, bankje sluit op 2 cm niet aan, wordt nog gefixt. En ik was nog wel zo blij dat ik nog leefde na zowel boormachine als decoupeerzaag gebruikt te hebben
Woehoe !quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:21 schreef mignonne het volgende:
yaaaaay goed nieuws!
aankomende week gaan ze weer bouwen.![]()
![]()
blij!!
Wauw dat is veel eerder zeg!quote:Op zondag 30 juni 2013 12:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh heerlijk dat het weer verder gaat. Mijn soortgelijke huis wordt waarschijnlijk een week of 6 eerder dan gepland opgeleverd, ze werken hard door, ze zijn pas in maart begonnen met het project en er wordt nu gesproken over oplevering begin augustus.
Klopt. Wij hebben laatst het appartement gesausd en daar waren we met 1,5 emmer (á 10L) klaar. De emmers waren 20 euro per stuk. En dat appartement is 70-75 m2 oppervlakte. Het was wel excl. plafonds.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:01 schreef mignonne het volgende:
goeie tip, ga k onthouden. Hoe minder in t huishouden hoe beter![]()
We moeten t maar even kijken tzt. Niet heel duur is voor een heel huis natuurlijk wel nog een behoorlijke som. Voor de zolder zou k het niet snel doen, de bijkamer ook niet, de meidenkamers wellicht wel en de woonkamer ook.
Huurwoningen worden doorgaans wel gestuckt opgelevert. Bij koopwoningen is het vaak een meerprijs.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:08 schreef miss_sly het volgende:
Je huisWat fijn zegt, dat het gestuukt wordt opgeleverd! Dat gebeurt echt niet heel vaak en scheelt veel werk en kosten
Dat zijraampje is tof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |