quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:50 schreef Individual het volgende:
Staatsprijzen voedsel Argentinië onrealistisch
Wat is het woord op straat flipsen? Dit kan echt niet veel langer duren zo.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ben opgehouden met voorspellen. Al een jaar of 4 roep ik dat het echt niet veel langer kan duren, maar zie... we zijn alweer in 2013
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Weer in Beijing was echt goed gisteren. Kon in Dashila'r gewoon vanaf Qianmen helemaal aan het eind van de straat Yongdingmen zien. Vandaag ziet het er ook redelijk goed uit. In ieder geval is de lucht waarneembaar blauw.
Grote stad?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:26 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik heb er last van onbeschofte, ongemanierde idioten in de VS. Sociale manieren zijn een stuk lager dan in Nederland.
Hier in Singapore echt totaal geen last van. Mensen zijn vriendelijk en over het algemeen sociaal en open.quote:Vraagstelling: "Hebben jullie last van vandalistisch, straatracend, zinloos geweldplegend tuig in jullie KAA-land?"
Er wordt daar veel Tamil gesproken niet waar?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:12 schreef Libris het volgende:
[..]
Hier in Singapore echt totaal geen last van. Mensen zijn vriendelijk en over het algemeen sociaal en open.
Singapore heeft 4 officiele talen: Maleisisch, Mandarijn Chinees, Engels en Tamil, waarvan Tamil de minst voorkomende is (relatief minder Indiers dan Chinezen en Maleiers, en Engels is de universele taal). Maleisisch is trouwens de nationale taal.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Er wordt daar veel Tamil gesproken niet waar?
nu schijnt het zo te zijn dat je nogal snel erger aan alles wat met amerika te maken heeft...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:26 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik heb er last van onbeschofte, ongemanierde idioten in de VS. Sociale manieren zijn een stuk lager dan in Nederland.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 03:20 schreef Trebo het volgende:
Het houdt je wel bezig, heh? Die Amerikaantjes..
KLB / Amerikanen die denken dat ze beter zijn dan negers
GC / De Amerikaan is een schaamteloze mens
KLB / aapachtige Amerikaan in de sportschool
KLB / Somige ghetto buurten van de Verenigde Staten
NWS / Amerikaan pleegt zelfmoord door zichzelf in brand te steken
GC / Vage Amerikanen verhuizen naar Rusland en keren na maand terug
NWS / VS houden beperkte kernproef
NWS / Amerikaans parlement kan geen overeenkomst bereiken over 'fiscal cliff
NWS / Dag zonder gewelddadige criminaliteit in New York (claimt politie NY)
KLB / Bush kan niet meer herkozen worden
GC / Amerikanen steken hun kop in het zand
En je moet best hard zoeken om iemand te vinden die geen Engels spreektquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:19 schreef Libris het volgende:
[..]
Singapore heeft 4 officiele talen: Maleisisch, Mandarijn Chinees, Engels en Tamil, waarvan Tamil de minst voorkomende is (relatief minder Indiers dan Chinezen en Maleiers, en Engels is de universele taal). Maleisisch is trouwens de nationale taal.
De oudere generatie Chinezen zijn nog heel erg Chinees gefocused en spreken amper Engels, maar iedereen onder de 50 spreekt over het algemeen goed Engels inderdaad.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 04:23 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En je moet best hard zoeken om iemand te vinden die geen Engels spreekt
Mijn oudste vroeg 'een trip naar een leuke plaats...... Singapore ofzo' voor d'r verjaardag laatst
Oh dear...... Dipje, HK?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 04:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nu schijnt het zo te zijn dat je nogal snel erger aan alles wat met amerika te maken heeft...
[..]
the honeymoon is over....quote:
Je moet nou eens bepalen of je een warm weer of koud weer jongen bent.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 05:33 schreef dubidub het volgende:
Straks weekendje Singapore, maandag door naar NLZal niet meevallen van +35 (Darwin) naar -5 in NL . Om nog maar te zwijgen over de -15 van Oostenrijk waar ik ga snowboarden
Ik wil niet kiezen, vind 't allemaal te leuk,quote:Op vrijdag 18 januari 2013 05:36 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Je moet nou eens bepalen of je een warm weer of koud weer jongen bent.
inderdaad, alleen is bij mij de verliefdheid over gegaan in houden van... ik denk dat HK en de US regelrecht op een divorce afstevenenquote:
Ik vind dat altijd een beetje een kul-argument. Volgens mij is het juist een positief iets (mits je niet iedere 2 jaar naar een ander land hopt natuurlijk).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:02 schreef Fogel het volgende:
Maar wegens gezin zal dat allemaal vast niet gebeuren voordat de kinderen uit huis zijn.
Ja, volgens mij ook, maar als mijn vrouw niet mee wil werken schiet dat natuurlijk totaal niet op.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een beetje een kul-argument. Volgens mij is het juist een positief iets (mits je niet iedere 2 jaar naar een ander land hopt natuurlijk).
Kwestie van opvoedenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook, maar als mijn vrouw niet mee wil werken schiet dat natuurlijk totaal niet op.
Je vrouw is toch Noors? Mischien wil ze liever dichter bij familie blijven?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook, maar als mijn vrouw niet mee wil werken schiet dat natuurlijk totaal niet op.
yep, een afvalbak vol noord-afrikanen verziekt hier een hoop in de wijk. scheldpartijen, vernielingen, inbraken (autos, garageboxen, huizen), winkeldiefstal, mishandelingen en vervuiling. hoe weet ik dat zij dat doen? omdat ze niet eens meer de moeite nemen om het 'stiekem' te doen want ze weten dat niemand er iets van zegt (lees: durft te zeggen) en de politie doet nagenoeg niets. de burgermeester lijkt het allemaal wel prima te vinden want reageren op reacties van buurtbewoners doet hij niet (PSquote:"Hebben jullie last van vandalistisch, straatracend, zinloos geweldplegend tuig in jullie KAA-land?"
Ooit eens een documentaire gezien en natuurlijk nieuws over de problemen in de Franse steden en dat zag er niet mooi uit. Ghettovorming lijkt daar een groot probleem.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:46 schreef Prego het volgende:
[..]
yep, een afvalbak vol noord-afrikanen verziekt hier een hoop in de wijk. scheldpartijen, vernielingen, inbraken (autos, garageboxen, huizen), winkeldiefstal, mishandelingen en vervuiling. hoe weet ik dat zij dat doen? omdat ze niet eens meer de moeite nemen om het 'stiekem' te doen want ze weten dat niemand er iets van zegt (lees: durft te zeggen) en de politie doet nagenoeg niets. de burgermeester lijkt het allemaal wel prima te vinden want reageren op reacties van buurtbewoners doet hij niet (PS) en het wordt elk jaar erger.
wij gaan dit jaar dan ook verhuizen, Lyon is een smerige pauperstad aan het worden/geworden.
in Frankrijk bestaat die regelgeving ook, een bepaald percentage moet sociale woningbouw zijn. of dit ghettovorming tegen gaat weet ik niet, wat je vaak ziet is dat juist de 'normale' mens weggaat omdat zij niet naast paupervolk wil wonen (eerlijk is eerlijk, sociale woningbouw trekt vaak een bepaald soort mens aan..)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Ooit eens een documentaire gezien en natuurlijk nieuws over de problemen in de Franse steden en dat zag er niet mooi uit. Ghettovorming lijkt daar een groot probleem.
Natuurlijk hebben we hier in London ook de rellen gehad en wel wat problemen, maar zelfs in de dure buurten moet de lokale regering 'volkshuisvesting' aanbieden. Dat zorgt voor wat verspreiding en gaat ghettovorming tegen.
Waar gaan jullie heen? Alleen uit Lyon of zelfs uit Frankrijk?
Was het niet dat er enkele jaren terug een Nederlandse topcrimineel vermoord werd in Pattaya?quote:Op woensdag 23 januari 2013 04:07 schreef Gaoxing het volgende:
Wat rot om zo weg te gaan, Prego
Hier is het heel dubbel/driedubbel. Er is wat kleine criminaliteit, maar niet zo gek veel, en niet door een specifieke bevolkingsgroep. Bromfietsrijdende tasjessnatchers, zakkenrollers, dat soort dingen. En dan is er een hele grote hoeveelheid verborgen criminaliteit: mensenhandel, drugs, moord en doodslag... Je wilt niet geloven hoe vaak er hier (en vooral in Pattaya) een 'buitenlander van het balkon afvalt'. Ze maken daar óf hele lage balkonhekjes, óf die mensen zijn wel heel dom....
Tja het is maar net wat jij een ghetto noemt. Ze steken allemaal anders in elkaar; de ene niet minder gevaarlijk om dan de andere.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:46 schreef Prego het volgende:
[..]
yep, een afvalbak vol noord-afrikanen verziekt hier een hoop in de wijk. scheldpartijen, vernielingen, inbraken (autos, garageboxen, huizen), winkeldiefstal, mishandelingen en vervuiling. hoe weet ik dat zij dat doen? omdat ze niet eens meer de moeite nemen om het 'stiekem' te doen want ze weten dat niemand er iets van zegt (lees: durft te zeggen) en de politie doet nagenoeg niets. de burgermeester lijkt het allemaal wel prima te vinden want reageren op reacties van buurtbewoners doet hij niet (PS) en het wordt elk jaar erger.
wij gaan dit jaar dan ook verhuizen, Lyon is een smerige pauperstad aan het worden/geworden.
Welk land alweer? Sorry als je het al postte...quote:Op woensdag 23 januari 2013 04:07 schreef Gaoxing het volgende:
Wat rot om zo weg te gaan, Prego
Hier is het heel dubbel/driedubbel. Er is wat kleine criminaliteit, maar niet zo gek veel, en niet door een specifieke bevolkingsgroep. Bromfietsrijdende tasjessnatchers, zakkenrollers, dat soort dingen. En dan is er een hele grote hoeveelheid verborgen criminaliteit: mensenhandel, drugs, moord en doodslag... Je wilt niet geloven hoe vaak er hier (en vooral in Pattaya) een 'buitenlander van het balkon afvalt'. Ze maken daar óf hele lage balkonhekjes, óf die mensen zijn wel heel dom....
Geen idee. Het komt echt idioot vaak voor. Ook erg veel 'zelfmoorden', trouwens. Eén keer in onze omgeving: de vader van een klasgenootje van mijn dochter heeft ervoor gekozen zichzelf met explosieven op te blazen. Dat gaat er bij veel mensen nog steeds niet in....quote:Op woensdag 23 januari 2013 05:00 schreef breaky het volgende:
Was het niet dat er enkele jaren terug een Nederlandse topcrimineel vermoord werd in Pattaya?
upcountry?quote:Op woensdag 23 januari 2013 05:17 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Geen idee. Het komt echt idioot vaak voor. Ook erg veel 'zelfmoorden', trouwens. Eén keer in onze omgeving: de vader van een klasgenootje van mijn dochter heeft ervoor gekozen zichzelf met explosieven op te blazen. Dat gaat er bij veel mensen nog steeds niet in....
Publiek geheim zijn de vele doden onder oudere mannen die met hun Thaise vrouw 'upcountry' wonen. Dat schijnt werkelijk bijzonder slecht voor je gezondheid te zijn.
Ik woon in Thailand, Hk.
Om maar met het offtopic verder te gaanquote:Op woensdag 23 januari 2013 07:34 schreef Libris het volgende:
[..]
upcountry?
offtopic, morgen komt de koningin langs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Dat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:
ik geloof niet dat ik geregistreerd sta bij de ambassade!
Ik wel, ik ga normaal ook naar de Koninginnedagreceptie en dodenherdenking, maarja, Singapore is klein, we hoeven niet zo ver te reizen.quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Om maar met het offtopic verder te gaan
Krijgen jullie ook uitnodidingen om (bijvoorbeeld) naar de ambassade te komen als de koningin op staatsbezoek is?
En zo ja, wie is daar op in gegaan?Hoe wordt je voor dat soort dingen uitgenodigd dan? En wat moet ik me bij zo'n bezoek voorstellen? Een toespraak van de koningin ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb niet gezegd dat mijn wijk een ghetto is, wat is trouwens je punt?quote:Op woensdag 23 januari 2013 05:02 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Tja het is maar net wat jij een ghetto noemt. Ze steken allemaal anders in elkaar; de ene niet minder gevaarlijk om dan de andere.
Hier in de VS vliegen de kogels je om de oren. Ik denk zelfs niet, al wilde ik dat wel, dat ik in een Amerikaanse ghetto zou kunnen wonen.
En dan zijn het hier meestal Mexicanen en zwarten die zo wonen. Blanken schijnen een andere soort ghetto te bewonen, iig een stukje minder fysiek gevaarlijk.
Hoe? Je krijgt een e-mail of brief met een uitnodiging.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:26 schreef Operc het volgende:
[..]
Hoe wordt je voor dat soort dingen uitgenodigd dan? En wat moet ik me bij zo'n bezoek voorstellen? Een toespraak van de koningin ofzo?
Zo kwam het mij over gebaseerd op de omschrijvingquote:Op woensdag 23 januari 2013 19:29 schreef Prego het volgende:
[..]
ik heb niet gezegd dat mijn wijk een ghetto is, wat is trouwens je punt?
Wat Fogel zegt: als je staat geregistreerd bij de ambassade word je ervoor uitgenodigd. Dan kun je je interesse kenbaar maken, en als er niet teveel geinteresseerden zijn krijg je je daadwerkelijke uitnodiging mét een lijstje dingen waar je aan moet voldoen (althans, zo was het in Beijing, tig jaar geleden): kledingvoorschriften bijvoorbeeld. En dan mag je een handje geven en een drankje drinken, houdt ze een korte toespraak en mag iedereen weer naar huis....quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:26 schreef Operc het volgende:
[..]
Hoe wordt je voor dat soort dingen uitgenodigd dan? En wat moet ik me bij zo'n bezoek voorstellen? Een toespraak van de koningin ofzo?
Toch zijn de borrels in de tuin van de residentie erg gezellig.... Zelfde geldt voor het koninginnedag feestje van de Nederlandse vereniging (al schijnen die gecombineerd te worden).quote:Op donderdag 24 januari 2013 08:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat lijkt me nou echt niks.Maar ik heb sowieso weinig op met het koningshuis dus ik denk ook dat ik meer een partypooper zou zijn.
dat laatste is helaasch erg 'land'afhankelijk. Hier (KZ) wordt dit alles gevierd op de ambassade, terwijl de grootste NL-gemeenschap (meer dan 100 man gok ik) op 3 uur domestic vliegen van het feest zit. Geen krokketten, haring of ander snoeperijen dusquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:28 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Toch zijn de borrels in de tuin van de residentie erg gezellig.... Zelfde geldt voor het koninginnedag feestje van de Nederlandse vereniging (al schijnen die gecombineerd te worden).
Verse haring, van Dobben kroketten en heel veel Heineken.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |