quote:
PORTLAND – Ed King is in trouble, and the West End is rallying for him. King, who published the eccentric and beloved West End News for 11 years, retired just a month ago and moved to Russia, where his wife, Liz McMahon, found a job teaching English.
On Thursday, King, 62, returned home to Portland. An ambulance took him from the Portland International Jetport to the emergency room at Maine Medical Center. He has colon cancer in the upper intestine, and his condition is "very serious," said his son, William King, 23.
King and McMahon, former director of Lucid Stage, sold or gave away all of their possessions before moving to Russia on Nov. 5. Since returning to Portland, they have been living in a hotel room.
McMahon is now without a job. King has health insurance that is valid only in Russia. However, his doctors in Russia urged him to go back home, where he could get better treatment and not have a language barrier, William King said. John Eder, a former state legislator from Portland, said he's asking people to donate items for an online auction to raise money for King. He said he's having no trouble getting donations.
"You only have to say those two words -- Ed King.
Everyone knows and loves him," Eder said. Acorn Productions, a nonprofit arts group in Westbrook, is sponsoring the auction, which will be held in February. Musicians and dancers are lining up to perform at a fundraiser at 8 p.m. on Dec. 22 at Empire Dine and Dance. So many performers volunteered that organizers set up another show on Jan. 19 at the Mayo Street Art Center. A Facebook group page has been set up: "Liz and Ed, We Love Them!"
As of 3:30 p.m. Friday, 140 people had donated money to the Ed King Emergency Fund online at
www.gofundme.com/help-ed-and-liz . People can also call 207-221-3511.
http://www.pressherald.co(...)pageType=mobile&id=1
Ik kwam dit artikel tegen in een Amerikaanse krant. Het artikel is nog veel langer maar ik sneed de rest weg.
Dit hele verhaal lijkt me vaag.
Er klopt het eea gewoon niet.
1) Als vrouwlief huis en boedel had verkocht om de reis te financiëren waarom hebben ze dan helemaal niks van over na één maand?

2) Waarom keert hij dan toch wel terug op advies van artsen dat de taalbarriere te groot is? Betaalt ie dan maar een tolk of zo, die oplossing is veel goedkoper.
3) Waarom zou je überhaupt naar Rusland willen verhuizen als je de taal niet kan? Wat verwachtte je dan? Vooral op die leeftijd? En de vrouw die werkzaam is van die zou je op zn minst verwachten dat ze Russisch kan.
4) Waarom niet alleen het mannetje terugsturen en vrouwlief door blijven werken in Rusland om zijn zorg in de VS te kunnen betalen? Nu komen ze beide op straat en vrouwlief baan kwijt. Dat wetende lijkt me geval eigen schuld.

5) Als ze tot voor kort nog in de VS woonden waarom hebben ze gelijk helemaal geen zorgverzekering meer in de VS? Hadden ze het destijds ook al niet?
6) Is de zorg nou echt zo achterhesteld in Rusland dat ze helemaal terug moesten?

Ik snap dat kerel galblaaskanker heeft maar hoe redden de Russen het dan? Ook allemaal naar het buitenland voor behandeling?
Heel erg vreemd dit allemaal. Nu wordt er een grootscheepse geldverzamelingsactie voor hem opgestart maar als zoveel mensen hem kenden en hij langdurig een goede baan had, waar is dan zijn pensioen in de VS?

Wat een afschuwelijke planning allemaal en nu de eigen fouten verhalen op de samenleving? Waarom gaat hij dan niet gewoon weer de bijstand in?
Volgens mij zijn er hier teveel onduidelijkheden die eerst beantwoord moeten worden. Rare knakkers die Amerikanen.
Kunnen jullie dit beter begrijpen?