Nou ja ze moeten maar die muren dan gaan afbreken.quote:'Overleg over begroting VS zit muurvast'
WASHINGTON - Er zit geen vooruitgang in de gesprekken tussen Republikeinen en het Witte Huis over de zogenoemde 'fiscal cliff'.
Dat zei de Republikeinse voorzitter van het Huis van Afgevaardigden zondag op de conservatieve zender Fox News.
''We zijn nog nergens'', aldus John Boehner. Volgens hem hebben de Republikeinen een ''serieus voorstel'' op tafel gelegd en heeft het Witte Huis ''met vrijwel niets'' geantwoord.
De Republikeinen en de regering van president Barack Obama praten over manieren om het Amerikaanse begrotingstekort terug te dringen. Als zij daar voor het einde van het jaar geen overeenstemming over bereiken dan treedt er begin januari automatisch een pakket van eerder afgesproken bezuinigingen en belastingverhogingen in werking, die de economie mogelijk schade zal berokkenen (de zogenoemde fiscal cliff).
Belastingen
De Amerikaanse minister van Financien Timothy Geithner legde de bal zondag juist neer bij de Republikeinen. Zij moeten volgens hem met een respons komen op voorstellen van het Witte Huis of eigen plannen voorleggen.
''Zij hebben gezegd bereid te zijn om meer belastingen binnen te halen, maar niet gezegd hoe, hoe veel of wie er zou moeten betalen'', aldus Geithner.
Volgens de minister zullen de Republikeinen uiteindelijk wel akkoord gaan met belastingverhogingen voor de rijke Amerikanen, waar zij zich traditioneel zeer tegen verzetten. Geithner liet op CNN weten ''dat er geen overeenkomst komt zonder belastingverhogingen''. De minister zei niet te kunnen beloven dat de 'fiscal cliff' zal worden afgewend.
http://www.nu.nl/economie(...)vs-zit-muurvast.html
We hebben het hier over de VS hè?quote:Ik heb een idee. Belasting verhogen op alle terreinen en vlaktes behalve voor de allerarmste sociale laag en kleinbedrijven.
Amerima, het land van de onbegremsde mogelijkhedenquote:Amerimaans parlement kan geen overeenkomst bereiken over 'fiscal cliff
Zijn wel realistische plannen toch?quote:
Niks, juist volkomen realistisch. Raar dat ze dit nog niet eerder hebben bedacht, vooral van die Republikeinen had ik het wel verwacht, want die zijn zo lekker links.quote:Op zondag 2 december 2012 19:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ja klopt. Wat is daar zo vreemd aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op zondag 2 december 2012 19:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niks, juist volkomen realistisch. Raar dat ze dit nog niet eerder hebben bedacht, vooral van die Republikeinen had ik het wel verwacht, want die zijn zo lekker links.Ik kan eerlijk gezegd niet eens enige sarcasme onderscheiden in deze post. Maar mocht je sarcastisch willen xijn, leg dan eens uit waarom deze plannen onrealistisch zijn. Ipv arrogant over te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben dus tolerantie nodig? Snel, bestel 1 miljoen pakketten voor het Midden-Oosten, het is nu in de aanbieding zag ik op tvquote:Op zondag 2 december 2012 19:16 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb ook nog wel wat plannen om de problemen in het Midden-Oosten op te lossen: gewoon niet meer bemoeien met elkaar en elkaar met rust laten.
Dat is geen oplossing want jij weet net zo goed als ik dat die oorlogen doorgaan.quote:Op zondag 2 december 2012 19:16 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb ook nog wel wat plannen om de problemen in het Midden-Oosten op te lossen: gewoon niet meer bemoeien met elkaar en elkaar met rust laten.
Je weet niet dat de Republikeinen de rijken vertegenwoordigen, en dat de armen de meeste belasting betalen in Amerika? Sorry hoor, maar heb je soms onder een steen geleefd?quote:Op zondag 2 december 2012 19:18 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk gezegd niet eens enige sarcasme onderscheiden in deze post. Maar mocht je sarcastisch willen xijn, leg dan eens uit waarom deze plannen onrealistisch zijn. Ipv arrogant over te komen.
Mijn idee was net zo dom als de jouwe, dat wilde ik even laten zien.quote:Op zondag 2 december 2012 19:19 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing want jij weet net zo goed als ik dat die oorlogen doorgaan.
Atoombommen zijn goedkoperquote:Op zondag 2 december 2012 19:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ze hebben dus tolerantie nodig? Snel, bestel 1 miljoen pakketten voor het Midden-Oosten, het is nu in de aanbieding zag ik op tv
Zijn die ook gratis?quote:Op zondag 2 december 2012 19:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mijn idee was net zo dom als de jouwe, dat wilde ik even laten zien.
[..]
Atoombommen zijn goedkoper
quote:Op zondag 2 december 2012 19:24 schreef bijdehand het volgende:
Nog een oplossing: in Afrika moeten ze eten verbouwen zodat ze minder honger hebben.
Gewoon afpakken van Iranquote:
Gratis dus.quote:
Gratis ja. Kost misschien wat levens maar, leven < geld.quote:Op zondag 2 december 2012 19:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gratis dus.Mooi, want geld is de oplossing niet.
Misschien kunnen we ook wat atoombommen op die torenhoge schulden gooien, ze gewoon met de grond gelijk maken.quote:Op zondag 2 december 2012 19:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gratis ja. Kost misschien wat levens maar, leven < geld.
Als iedereen er zit om het landsbelang te behartigen niet, maar daarvoor steken mensen er niet zoveel geld in natuurlijk.quote:
O mijn god in 1 topic lossen we ff alle wereldproblemen op!quote:Op zondag 2 december 2012 19:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ook wat atoombommen op die torenhoge schulden gooien, ze gewoon met de grond gelijk maken.
De plannen zijn onrealistisch omdat de republikeinen nog niet akkoord zullen gaan met je voorgestelde plannen al worden ze onder schot gehouden. Hoe graag ik het ook zou willen, het is een utopie die nog zeker de komende 100 jaar niet niet waarheid zal kunnen worden. Daarvoor moeten hele generaties anders gaan denken. Het enige lichtpuntje is dan misschien dat de republieken heel langzaam maar geleidelijk macht verliezen omdat er steeds meer mensen bijkomen (vooral andere nationaliteiten) die sowieso democratisch stemmen.quote:Op zondag 2 december 2012 19:18 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk gezegd niet eens enige sarcasme onderscheiden in deze post. Maar mocht je sarcastisch willen xijn, leg dan eens uit waarom deze plannen onrealistisch zijn. Ipv arrogant over te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |