adidas torsion. maar die zagen er gewoon normaal uit, beetje zoals sneakers. dat torsion-ding zat onder de zool geloof ik.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef New_Pope het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat te denken van de Puma Disc? Wat een faal was dat. En concurrent Adidas had een schoen met een soort torsiebar.
quote:Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef Uccie het volgende:
[..]
Holy crap...ik ben blij dat deze geheel aan mij voorbij zijn gegaan
Schoenen technisch wel jaquote:Op maandag 18 februari 2013 19:21 schreef dawg het volgende:
[..]
heb je maar 1x voor gek gelopen dus, dat scheelt.
Die heb ik dus gehad, Puma Disc.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef New_Pope het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat te denken van de Puma Disc? Wat een faal was dat. En concurrent Adidas had een schoen met een soort torsiebar.
L.A. Gear Catapult.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:25 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die heb ik dus gehad, Puma Disc.
Je had ook Reebok Pump, die had ik niet, maar ik had wel later schoenen met een soort kataplult in de zool, dat je hoger kon springen? Die waren vet
Ik lees het al, het retroforum is wel wat voor jullie allemaal![]()
Ah, gevonden:
[ afbeelding ]
Ze liepen wel lekkerquote:Op maandag 18 februari 2013 19:33 schreef New_Pope het volgende:
[..]
L.A. Gear Catapult.
Wat een naam.
Ik kan me herinneren dat ik bij mijn oom op bezoek was, het was rond kerstmis en hij had zijn nieuwe, toenmalige, vriendin en haar 2 dochters ook uitgenodigd bij hem thuis. Ze speaken nog geen Nederlands.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef dawg het volgende:
housebroeken zaten ook lekker maar zagen er ook niet uit.
[ afbeelding ]
ik heb er zelf ook een paar gehad.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:43 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik bij mijn oom op bezoek was, het was rond kerstmis en hij had zijn nieuwe, toenmalige, vriendin en haar 2 dochters ook uitgenodigd bij hem thuis. Ze speaken nog geen Nederlands.
Opeens kwam daar een vriend van hem binnenlopen in een housebroek "yeah, that's a house trousers"Ik heb Housetrousers altijd supertof gevonden, maar ik heb ze nooit kunnen vinden helaas.
Ik vond die krengen toendertijd al verschrikkelijkquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef dawg het volgende:
housebroeken zaten ook lekker maar zagen er ook niet uit.
[ afbeelding ]
ja en fietsbroeken met een lang t-shirt en een riempje er omheenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:54 schreef Hilzillah het volgende:
Ach jezus... De housebroek! Die heb ik ook gehad.
Matjes voor meisjes. Schijnt ook mode te zijn geweest. (Volgens mijn moeder én mijn kinder fotoboek)
Oh fuck! Dat was ik dus écht vergeten!quote:Op maandag 18 februari 2013 21:15 schreef Uccie het volgende:
ja en fietsbroeken met een lang t-shirt en een riempje er omheen
!!!quote:Op maandag 18 februari 2013 19:17 schreef sararaats het volgende:
Wat ik ook wel deed: zelf cassettes opnemen en dan verschrikkelijk onnozel doen![]()
de skatebikequote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:04 schreef StretchingKoala het volgende:
Gaat op zoek in schuur van ouders of zijn skatebike nog ergens rondslingert...of mijn oude jojo...of mijn verfstiften...of fantasy stickers.
Vroeger was alles beter....
Dat koffertje!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:25 schreef New_Pope het volgende:
[ afbeelding ]
Het giftige koffertje.
[ afbeelding ]
Hoe heette deze dingen ook alweer? Je moest er een gaatje inprikken.
quote:
Had ik vorige week al om gevraagd, ook...quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Jaaaaa, het koffertje van Deetman: http://jeugdsentimenten.n(...)ffertje-van-deetman/
die kon je indrukken zodat ie uiteindelijk weer terug zou floepen. En dus omhoog zou springen als je m bijv op tafel zou leggen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:25 schreef New_Pope het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb zelfs nog opnames uit die tijd. ik ben 1 keer serieus uit m'n vel gesprongen omdat m'n broer een stuk van "Lass die Sonne in dein Herz" gewist had.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:58 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
!!!
Ik had samen met een vriendje hele opnames, waar we liedjes draaiden, onnozel deden en zelfs een journaal hadden (ik was niet Lubbers maar Blubbers herinner ik me)
Ploppers, volgens mij.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:25 schreef New_Pope het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:25 schreef sararaats het volgende:
[..]vroeger had ik niet genoeg fors maar nu lukt het wel om zo'n plopper om te draaien hihi
yepquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:28 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
oh haha, is dat belgisch of zo?
`was vroeger 15 00 uur vanaf 1985 werd dit half drie en woensdag een halve dag tot 12 00 uurquote:Op vrijdag 18 januari 2013 07:48 schreef _Arual_ het volgende:
31 hier. Maar scchool uit om half 3? Ik dacht dat dat iets nieuwerwets en verdoemds was!
Ik zou toch zweren dat wij altijd pas om 15:30 uit waren? En woensdag inderdaad om 12.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:40 schreef hunkpunker19 het volgende:
[..]
`was vroeger 15 00 uur vanaf 1985 werd dit half drie en woensdag een halve dag tot 12 00 uur
Die heb ik ook gehadquote:Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef New_Pope het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zitten best lekkere wijven bij.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
Een vraag van de generaties voor jullie:
Hoe voelen jullie je nu ten opzichte van bijvoorbeeld de Facebook generatie,je weet wel dat grut dat je elke dag in de rij bij de koffieshop of Albert Heijn ziet staan al of niet driftig kijkend met oordopjes in naar hun mobiel.
Meerderjarig, wellicht.quote:
Ik ben eigelijk blij dat ik dat allemaal niet mee heb gemaakt en dat ik nog op heb kunnen groeien in een tijd dat je gewoon lekker kwijt kon zijn als je buiten aan het spelen was.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
Hoe voelen jullie je nu ten opzichte van bijvoorbeeld de Facebook generatie,je weet wel dat grut dat je elke dag in de rij bij de koffieshop of Albert Heijn ziet staan al of niet driftig kijkend met oordopjes in naar hun mobiel.
Nee ik was echt al volwassen, niet net met de hakken over de sloot.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:25 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Meerderjarig, wellicht.
Ik ben *iets* ouder dan in de OP wordt gesuggereerd, maar ik herken het wel.
Ik vind er op de een of andere manier geestelijke armoe vanaf stralen, van dat constant met je mobiel bezig zijn, en je amper bewust zijn van wat er om je heen gebeurt (nog erger: wanneer je dat tijdens een avondje uit doet).quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
volgens mij een paar keer geprobeerd. Een vriendin van me (destijds) had zo'n ding. Maar ik kon er niks van geloof ik. Zelf nooit zoiets gehad. Fiets wel es met losse handjes op mn eigen tweewielerquote:Op maandag 4 maart 2013 13:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad
Gelukkig niet deze kleurenvariant. Maar ze zullen ook ongelooflijk lelijk zijn geweest.
Is de Skatebike nog langsgekomen?
[ afbeelding ]
ik ging ook altijd op mijn bek als ik op die dingen probeerde te rijden.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:59 schreef Apotheose het volgende:
[..]
volgens mij een paar keer geprobeerd. Een vriendin van me (destijds) had zo'n ding. Maar ik kon er niks van geloof ik. Zelf nooit zoiets gehad. Fiets wel es met losse handjes op mn eigen tweewieler
Bij ons tot 15.30 uur en woensdag een halve dag, maar dan toch zeker tot 12.15 uur. Kan ook 12.30 uur zijn geweest. Ik ben van '81. Maar goed, ik zat ook op een school waar geen snoep/chips getrakteerd mocht worden...quote:Op zondag 3 maart 2013 23:40 schreef hunkpunker19 het volgende:
[..]
`was vroeger 15 00 uur vanaf 1985 werd dit half drie en woensdag een halve dag tot 12 00 uur
Ik doe daar gewoon aan mee!quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
me tooquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:07 schreef peleetje het volgende:
[..]
Ik doe daar gewoon aan mee!
Beetje met je tijd meegaan!
Een beats vind ik ook niks. Met dat rare rode touwtje! Waardeloos.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
me tooMaar meer in de trein ofzo. Puur uit verveling. Als ik met een vriendin de stad in ben of we zitten op het terras oid.. dan zitten we alleen niet beide in de telefoon te turen. Ow en ik heb geen Beats koptelefoon. Sowieso vind ik het beetje debiel staan om met een grote koptelefoon op straat te lopen
Ow yes...moeders der tijdschriften allemaal verknipt.quote:
quote:
Ik doe er gewoon aan mee. Hoewel Facebook mij weinig boeit.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:02 schreef Individual het volgende:
Facebook is verrekte handig voor vrienden rond de wereld. Voorheen was het contact buiten je gebiedje veel minder intens. Nu krijg ik bv veel beter mee wat mn familie in de VS bezig houdt of de mensen in de heimat.
quote:Op maandag 4 maart 2013 16:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ben eigelijk blij dat ik dat allemaal niet mee heb gemaakt en dat ik nog op heb kunnen groeien in een tijd dat je gewoon lekker kwijt kon zijn als je buiten aan het spelen was.
Ja helaas vriendje vossssquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:54 schreef vosss het volgende:
Ow de basisschooltijd, dat was toen alles nog zo onschuldig en onbezonnen was.
Geen rekeningen die je moet betalen, geen hypotheek, geen vaste lasten en elke dag was het gewoon tof.
Jammer dat het later in je leven lang niet altijd elke dag tof is.
ik voel mij namens onze generatie toch wel zeer superieur... haha grapje, serieus dan... nou toch wel superieurquote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
Donders irritant. Zo is tegenwoordig de trend dat de muziek zo hard en schel mogelijk uit de meegenomen boxjes of telefoon moet komen. Doe dat lekker over de koptelefoon!quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
True. Ik snap dat ook niet. Hoewel ik dat ook wel es heb gedaan maar dan op een stil weggetjequote:Op woensdag 27 maart 2013 08:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Donders irritant. Zo is tegenwoordig de trend dat de muziek zo hard en schel mogelijk uit de meegenomen boxjes of telefoon moet komen. Doe dat lekker over de koptelefoon!
Ik vind het aan de ene kant wel handig en leuk, maar ik ben toch blij dat wij destijds niet de hele dag met een camera rondliepen. Ik zou niet willen dat dingen die ik toen uitvroot nu op facebook/youtube zouden staan.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
Stunts!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:07 schreef Northside het volgende:
Stunts speelde ik op de pc, hypergeavanceerd was dat toen.
nu niet meer maar wel lang gedaan. Halve slaapkamer (zo groot was ie al niet) was omgebouwd tot een legodorp met voor mezelf, uiteraard, een vet groot huis met een luxe speedboot voor de deurquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef valek het volgende:
En mijn Legoverzameling van vroeger. Dat is nu een klein fortuin waard. Wat heb ik daar veel mee gespeeld (speel er eigenlijk nog steeds mee).
Klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:14 schreef kor77 het volgende:
Bouwjaar '77. Nostalgie....
Vroegahh was alles betuhh..
Ook niet te letterlijk nemenquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal.
Dat weet je pas als je het referentiekader van nu hebt.
En je beleving als kind zegt ook niet veel over de werkelijkheid.
Precies, daarom zei ik ook je beleving als kind.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:20 schreef kor77 het volgende:
[..]
Ook niet te letterlijk nemen. Vroeger had ik als kind geen zorgen/verantwoordelijkheden in tegenstelling tot nu.
Nah dan zijn we het daarover eensquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies, daarom zei ik ook je beleving als kind.
Voor hem was vroeger alles beter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef Specularium het volgende:
Klopt niet helemaal.
Dat weet je pas als je het referentiekader van nu hebt.
En je beleving als kind zegt ook niet veel over de werkelijkheid.
Mee eens, ik krijg ook altijd zo'n gevoel van: Als dat mobieltje er niet meer is weet de persoon in kwestie waarschijnlijk niet eens meer hoe ze thuis moeten komen en hoe ze hun veters moeten strikkenquote:Op maandag 4 maart 2013 17:58 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik vind er op de een of andere manier geestelijke armoe vanaf stralen, van dat constant met je mobiel bezig zijn, en je amper bewust zijn van wat er om je heen gebeurt (nog erger: wanneer je dat tijdens een avondje uit doet).
Maar ja, ik vind daadwerkelijke beleving gewoon heel erg belangrijk.
Daarbij kauwen die smartphones je zo'n beetje alles voor, in plaats van dat je zelf nog moeite doet om dingen op te zoeken, en daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij.
Ja begreep dat ook nooit want het klinkt ook verschrikkelijk. Van die jochies alleen in de trein, mobieltje op het tafeltje en dan harde muziek dat klinkt als knikkers in een blikje. Heb een onderzoek gelezen waar dit gedrag is onderzocht. Ging om (onbewust) personal space creeren net als vieze luchtjes enzo. Mensen willen niet de buurt zitten. Soort defensiemechanisme dus om de enge boze buitenwereld op afstand te houdenquote:Op woensdag 27 maart 2013 08:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Donders irritant. Zo is tegenwoordig de trend dat de muziek zo hard en schel mogelijk uit de meegenomen boxjes of telefoon moet komen. Doe dat lekker over de koptelefoon!
Ja, heb ik ook gehadquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:34 schreef Five_Horizons het volgende:
In de jaren '80 heb ik als klein Rotterdammertje een knalgele tas gekregen Het was een plastic tas die je zelf in elkaar kon vouwen met een zwarte schouderband. De vorm was die van een attaché-koffer.
Binnen korte tijd zijn die dingen teruggehaald, volgens mij. In mijn herinnering omdat ze kankerverwekkend waren (wat niet, in die tijd)...
Ik kan er geen plaatje van vinden...
Kent iemand die tassen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |