Ow yes...moeders der tijdschriften allemaal verknipt.quote:
quote:
Ik doe er gewoon aan mee. Hoewel Facebook mij weinig boeit.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
Een vraag van de generaties voor jullie:
Hoe voelen jullie je nu ten opzichte van bijvoorbeeld de Facebook generatie,je weet wel dat grut dat je elke dag in de rij bij de koffieshop of Albert Heijn ziet staan al of niet driftig kijkend met oordopjes in naar hun mobiel.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:02 schreef Individual het volgende:
Facebook is verrekte handig voor vrienden rond de wereld. Voorheen was het contact buiten je gebiedje veel minder intens. Nu krijg ik bv veel beter mee wat mn familie in de VS bezig houdt of de mensen in de heimat.
quote:Op maandag 4 maart 2013 16:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ben eigelijk blij dat ik dat allemaal niet mee heb gemaakt en dat ik nog op heb kunnen groeien in een tijd dat je gewoon lekker kwijt kon zijn als je buiten aan het spelen was.
Ja helaas vriendje vossssquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:54 schreef vosss het volgende:
Ow de basisschooltijd, dat was toen alles nog zo onschuldig en onbezonnen was.
Geen rekeningen die je moet betalen, geen hypotheek, geen vaste lasten en elke dag was het gewoon tof.
Jammer dat het later in je leven lang niet altijd elke dag tof is.
ik voel mij namens onze generatie toch wel zeer superieur... haha grapje, serieus dan... nou toch wel superieurquote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
Hoe voelen jullie je nu ten opzichte van bijvoorbeeld de Facebook generatie,je weet wel dat grut dat je elke dag in de rij bij de koffieshop of Albert Heijn ziet staan al of niet driftig kijkend met oordopjes in naar hun mobiel.
Donders irritant. Zo is tegenwoordig de trend dat de muziek zo hard en schel mogelijk uit de meegenomen boxjes of telefoon moet komen. Doe dat lekker over de koptelefoon!quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
True. Ik snap dat ook niet. Hoewel ik dat ook wel es heb gedaan maar dan op een stil weggetjequote:Op woensdag 27 maart 2013 08:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Donders irritant. Zo is tegenwoordig de trend dat de muziek zo hard en schel mogelijk uit de meegenomen boxjes of telefoon moet komen. Doe dat lekker over de koptelefoon!
Ik vind het aan de ene kant wel handig en leuk, maar ik ben toch blij dat wij destijds niet de hele dag met een camera rondliepen. Ik zou niet willen dat dingen die ik toen uitvroot nu op facebook/youtube zouden staan.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
Zeg 30+
Stunts!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:07 schreef Northside het volgende:
Stunts speelde ik op de pc, hypergeavanceerd was dat toen.
nu niet meer maar wel lang gedaan. Halve slaapkamer (zo groot was ie al niet) was omgebouwd tot een legodorp met voor mezelf, uiteraard, een vet groot huis met een luxe speedboot voor de deurquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef valek het volgende:
En mijn Legoverzameling van vroeger. Dat is nu een klein fortuin waard. Wat heb ik daar veel mee gespeeld (speel er eigenlijk nog steeds mee).
Klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:14 schreef kor77 het volgende:
Bouwjaar '77. Nostalgie....
Vroegahh was alles betuhh..
Ook niet te letterlijk nemenquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal.
Dat weet je pas als je het referentiekader van nu hebt.
En je beleving als kind zegt ook niet veel over de werkelijkheid.
Precies, daarom zei ik ook je beleving als kind.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:20 schreef kor77 het volgende:
[..]
Ook niet te letterlijk nemen. Vroeger had ik als kind geen zorgen/verantwoordelijkheden in tegenstelling tot nu.
Nah dan zijn we het daarover eensquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies, daarom zei ik ook je beleving als kind.
Voor hem was vroeger alles beter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef Specularium het volgende:
Klopt niet helemaal.
Dat weet je pas als je het referentiekader van nu hebt.
En je beleving als kind zegt ook niet veel over de werkelijkheid.
Mee eens, ik krijg ook altijd zo'n gevoel van: Als dat mobieltje er niet meer is weet de persoon in kwestie waarschijnlijk niet eens meer hoe ze thuis moeten komen en hoe ze hun veters moeten strikkenquote:Op maandag 4 maart 2013 17:58 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik vind er op de een of andere manier geestelijke armoe vanaf stralen, van dat constant met je mobiel bezig zijn, en je amper bewust zijn van wat er om je heen gebeurt (nog erger: wanneer je dat tijdens een avondje uit doet).
Maar ja, ik vind daadwerkelijke beleving gewoon heel erg belangrijk.
Daarbij kauwen die smartphones je zo'n beetje alles voor, in plaats van dat je zelf nog moeite doet om dingen op te zoeken, en daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij.
Ja begreep dat ook nooit want het klinkt ook verschrikkelijk. Van die jochies alleen in de trein, mobieltje op het tafeltje en dan harde muziek dat klinkt als knikkers in een blikje. Heb een onderzoek gelezen waar dit gedrag is onderzocht. Ging om (onbewust) personal space creeren net als vieze luchtjes enzo. Mensen willen niet de buurt zitten. Soort defensiemechanisme dus om de enge boze buitenwereld op afstand te houdenquote:Op woensdag 27 maart 2013 08:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Donders irritant. Zo is tegenwoordig de trend dat de muziek zo hard en schel mogelijk uit de meegenomen boxjes of telefoon moet komen. Doe dat lekker over de koptelefoon!
Ja, heb ik ook gehadquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:34 schreef Five_Horizons het volgende:
In de jaren '80 heb ik als klein Rotterdammertje een knalgele tas gekregen Het was een plastic tas die je zelf in elkaar kon vouwen met een zwarte schouderband. De vorm was die van een attaché-koffer.
Binnen korte tijd zijn die dingen teruggehaald, volgens mij. In mijn herinnering omdat ze kankerverwekkend waren (wat niet, in die tijd)...
Ik kan er geen plaatje van vinden...
Kent iemand die tassen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |