Uhm...dat klinkt niet echt heel exclusief.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Had uiensoep met een paar stukjes stokbrood vooraf. Hoofd was een pizza salami en nagerecht was een aardbeien milkshake van de Mac
was t ook niet hahaquote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Uhm...dat klinkt niet echt heel exclusief.
Hier: http://www.oersgezellig.nl/quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik ook! Waar jij?
Ik hier zo
quote:Op zondag 20 januari 2013 16:17 schreef Mirjam het volgende:
inkopen gedaan voor erwtensoep, voor morgen, soep is klaar, vergeten te kijken voor avondeten voor vanavond
ik denk dat het dan maar een bolletje met een gehaktbal wordt
Klinkt ook niet zo lekkerquote:Op maandag 21 januari 2013 23:07 schreef lemonlime het volgende:
Chocomel met amandelsmaak, tis nieuw en niet zo lekker
Is vast smerig inderdaad, maar ik ga het straks tóch even proberen!quote:Op maandag 21 januari 2013 23:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt ook niet zo lekker. Wel gewoon chocola met amandelen of amandelen in chocola maar chocomel met amandel... nee
Ahhhhhhem... Lekker hoor. Maar allemachtig! Ik ben de komende drie dagen denk ik uitstekend beschermd tegen vampiergespuis.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:00 schreef minilot het volgende:
..zodadelijk een beetje stokbrood met een stuk of tien tenen gepofte knoflook..
Receptje?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:49 schreef golfer het volgende:
...
Vanavond: Indische boerenkoolstamppot met spekjes en gelderse rookworst.
hier ook zoietsquote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Wordt vnv roerbakmie en kipsate. IJs met rood fruit en slagroom toe.
Dat dus jaquote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hier ook zoietsmihoen met sate en groenten
Goed lijstje zeg!quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een flesje Duvel .
Vanavond:
Voor: mostersoep met friese droge worst en frryske mosterd
Hoofd: stoofpot alle beppe
Na: parfait van fryske dumkes en berenburg
Hoe bevalt het glutenvrije eten? Ik heb het een tijdje moeten doen, en het brood vond ik werkelijkquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:58 schreef Selestha het volgende:
Vanavond glutenvrije pastaschotel met venkel en witte wijn
BKK? Neequote:Op woensdag 23 januari 2013 16:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hoe bevalt het glutenvrije eten? Ik heb het een tijdje moeten doen, en het brood vond ik werkelijk
Heb je de BKK al ontdekt?
Ik zal de site even voor je opzoeken, staan nog meer lekkere glutenvrije recepten opquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
BKK? Nee
En ik eet gewoon geen brood meer![]()
Ik eet als ontbijt een soort glutenvrije cracottes van de natuurwinkel die heel lekker zijn, of soms rice crispies met yoghurt. Voor lunch nu wat vaker een omelet of salade met een pakje glutenvrije crackers ofzo. Werkt prima voor mij en ik mis de gluten niet want ik voor me 1000x beter
Glutenvrije pasta is ook prima (al vond ik volkoren pasta lekkerder) maar ik mis zo eigenlijk niets. Had toch al een voorkeur voor toast dus de omschakeling naar crackers is voor mij prima te doen
Varkenshaas!quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Rebusje;
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
U gaat door voor de geheel onverzorgde voetreis naar verweggiestanquote:Op woensdag 23 januari 2013 19:17 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Varkenshaas!![]()
Wij hadden simpelweg hamburgers vanavond
quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
U gaat door voor de geheel onverzorgde voetreis naar verweggiestan
Oeh wat voor thee hebben ze daar?quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Toe; Koreaanse thee met merci chocolaatjes
Beetje apart, lijkt enigszins hartig maar goed om de volle maag wat rust te geven.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:00 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oeh wat voor thee hebben ze daar?
Soep in een rolletje! Lollig.quote:
En goed te doen.quote:
Wel gezonder geloof ik, en maak meer zelfquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:56 schreef minilot het volgende:
Volgens mij eet je nog toffer dan voorheen nu je glutenvrij bent, Selestha!
Groentekroketjesquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:29 schreef FutureFairytale het volgende:
TapasWat waren het voor kroketjes
Ik heb nu sinaasappelsap en cassavechips
Oh lekker! Vind chorizokroketjes van tapasbars altijd de lekkerste.quote:
Ik hou niet zo van chorizo, dus ik heb liever dezequote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh lekker! Vind chorizokroketjes van tapasbars altijd de lekkerste.
Ben je jarig?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:05 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Zo dadelijk een uitgebreid champagne ontbijtje met mini broodjes, croissantjes, eitjes, luxe beleg.
Vanmiddag popcorn in de bios en daarna eten bij HanTing mmmm nu al zin in!
haha, nee niet jarig. Mijn lief en ik zijn 7 jaar getrouwd (woensdag al, maar we vieren het vandaag. Duimen dat de oppas door de sneeuw heen kan komen)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ben je jarig?Wat een dag
Gefeliciteerd en maak er een fijne dag van.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:09 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
haha, nee niet jarig. Mijn lief en ik zijn 7 jaar getrouwd (woensdag al, maar we vieren het vandaag. Duimen dat de oppas door de sneeuw heen kan komen)
Oh hmm patatas bravasquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:23 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag heerlijk uit eten geweest
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:09 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
haha, nee niet jarig. Mijn lief en ik zijn 7 jaar getrouwd (woensdag al, maar we vieren het vandaag. Duimen dat de oppas door de sneeuw heen kan komen)
Ben blij dat ik gisteren al gekookt heb grotendeels, ben een beetje ziekjes aan het worden... Ik zou een moord doen voor een kop tomatensoep FF, haha!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Uitgebreid hoor Tezz! Heerlijk klinkt het allemaal!
Ik had zojuist een schaaltje yoghurt met chocoladecruesli. Ga vanmiddag een heerlijke pan tomatensoep met gehaktballetjes koken
Hmm dit klinkt ook heel lekker!quote:Op zondag 27 januari 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Kipvleugels gekruid met gerookte paprika, koenjit, foelie, peper en zout, op bloemige aardappels in de oven, daarbij een gemengde slalalalade
Mijn geen zin om te koken gerecht, vijf minuten voorbereiding, 75 minuten in de ovenquote:
Dit was voor zes...quote:Op zondag 27 januari 2013 20:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Held
Voor hoeveel man was dit?
Ik hoop dat je er een beetje van hebt kunnen genieten en niet te ziek was/bent.
Woon je dichtbij? Mag ik volgend buffet komen eten?quote:Op zondag 27 januari 2013 20:39 schreef Tezz het volgende:
[..]
Dit was voor zes...Wij eten er de komende twee dagen nog van, haha!
Ik ben wel weer wat opgeknapt. Maar na een fles rose voel je niet meer zo veel....
quote:Op zondag 27 januari 2013 20:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Woon je dichtbij? Mag ik volgend buffet komen eten?
Wat o.a.?quote:Op maandag 28 januari 2013 00:04 schreef golfer het volgende:
10 gangen gegeten bij nichtje van B.
Wat een thuiskoks.
Zie Facebook.quote:
Zohee!quote:Op zondag 27 januari 2013 20:20 schreef Tezz het volgende:
Dit dus!
Van voor naar achter: moussaka, keftedes, dolmadakia's, gekruide rijst, giros/kipsouflaki/lamskoteletjes, salade met tomaat/komkommer/feta/paprika/rode ui, tzaziki, knoflooksaus, peperoni/olijven, brood.
[ afbeelding ]
ooooeee!!!quote:Op zondag 27 januari 2013 20:20 schreef Tezz het volgende:
Dit dus!
Van voor naar achter: moussaka, keftedes, dolmadakia's, gekruide rijst, giros/kipsouflaki/lamskoteletjes, salade met tomaat/komkommer/feta/paprika/rode ui, tzaziki, knoflooksaus, peperoni/olijven, brood.
[ afbeelding ]
Doe er, naast de spekjes, rozijnen en (blik)ananas door en kook het vocht uit het blik mee. Zuurheid is weg, wordt ietsje zoetiger en nog steeds hartig van de spekjesquote:Op maandag 28 januari 2013 17:23 schreef Mirjam het volgende:
zuurkool. spannend, al lang niet meer gegeten omdat ik het de laatste tijd gewoonweg te zuur vind
ik ben het nu aan het koken met wat suiker (quote:Op maandag 28 januari 2013 17:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Doe er, naast de spekjes, rozijnen en (blik)ananas door en kook het vocht uit het blik mee. Zuurheid is weg, wordt ietsje zoetiger en nog steeds hartig van de spekjes.
Okquote:Op maandag 28 januari 2013 17:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik ben het nu aan het koken met wat suiker ()
en doe er straks ananas doorheen en wat sap tijdens het stampen. zal me benieuwen
Hahah, is dat lekker?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:16 schreef Apotheose het volgende:
Rijst met pastasaus (incl gehakt, courgette, gele paprika, rode paprika, groene paprika, tomaat, mozzarella)
Het was echt niet lekker. Na 5 happen weggedonderd.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb superveel zin in een stapel cheeseburgers van McDonald's maar ik hou me in en heb net gauw vis in de oven gegooid
Je bent dapperder dan ikquote:Op maandag 28 januari 2013 20:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Stond een hapje klaar in de magnetron, mijn moeders spruiten. Met moeite naar binnen gewerkt. Vlees naar binnen. Aardappels weg. En daarnet nog maar een krentenbol met kaas gegeten! :p
Wat erop zat was wel lekker maar de vis zelf niet. Snap het ook niet maar heb het weggegooid.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:28 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
HahaIk heb het overleefd!
Wat was er met je vis gebeurd dan?
Sowieso Surinaamse satésaus is behoorlijk pittigquote:Op maandag 28 januari 2013 20:42 schreef foodlover het volgende:
Vanavond Surinaamse bami gemaakt met sateetjes, pindasaus, omelet, zuur en kroepoek. Was lekker maar iets te veel Mme. Jeanette. Stoom kwam uit Mr. Foodlover's oren.
Superlekker Asian Food! Als het allemaal gelukt was, topquote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:05 schreef Molleman het volgende:
Vanavond gekookt met kookclub:
Dim sum met zoetzure saus
Pittige Thaise kipsalad
Gestoomde kabeljauw met blackbeansauce
Ossenhaaspuntjes met oestersaus en mie fang
Mango-limoenmousse en een mango kroket met limoencreme
Chinees? Indisch? Thais?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:05 schreef Molleman het volgende:
Vanavond gekookt met kookclub:
Dim sum met zoetzure saus
Pittige Thaise kipsalad
Gestoomde kabeljauw met blackbeansauce
Ossenhaaspuntjes met oestersaus en mie fang
Mango-limoenmousse en een mango kroket met limoencreme
Was aardig goed gelukt inderdaad. Maar vond het niet de meest opvallende en fantastische smaken. Zeker niet slecht overigens. Vond de gerechten alleen een beetje eenvoudig te bereiden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Superlekker Asian Food! Als het allemaal gelukt was, top
Het leek erop dat deze maand een Aziatische maand was in het algemeen. Volgende maand weer hele andere gerechten. 1ste keer mee proefkoken. Denk dat ik het nog 1 keer ga proberen, mocht het de volgende keer weer zo'n eenvoudige receptuur zijn dan gaan we naar iets anders kijken. Wil zoiets toch doen om mijn kennis en kunde uit te breiden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 01:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Chinees? Indisch? Thais?
Wat voor kookclub? Algemeen fusion Europees/Aziatisch?
Zou ik eens mee naar je huisarts gaanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:27 schreef NutKees het volgende:
Ik hoest me al 3 dagen het licht uit de ogen dus vanavond zal het weer iets eenvoudigs als pasta met salade worden.
Stoned als een garnaal zijn we allemaalquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:39 schreef NutKees het volgende:
Niet nodig, ik heb chronische bronchitis en word hier zeker 2x per jaar mee gekweld.
*neemt glas water en codeïne
oh zeker, heb anderhalf jaar terug een longinfectie gehad, hielp ook toen erg goed.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:47 schreef NutKees het volgende:
Klopt. Is voor mij het enige dat een beetje werkt als ik niet-productieve hoestbuien heb.
Dit klinkt allemaal lekker zegquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:25 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen citroenyoghurt, een handvol lychees en twee mandarijntjes.
Vanavond koninginnesoep (), met wortel, amandel, etc en minus de kip, maar met een stuk gebakken kabeljauw erin. Homemade stokbroodje erbij.
Tevens een rauwe boerenkoolsalade, met rozijntjes en ui.
Ook lekker!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dit klinkt allemaal lekker zeg
Ik had vanochtend roerei met wat glutenvrije crackers en een appel. Vanmiddag een salade met gerookte kip. En vanavond geen zin om te koken dus wat sneetjes speltbrood omgetoverd in mini-pizza margharita's met buffelmozzarella
Waarom niet allemaal dezelfde groenten?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:27 schreef Sylvana het volgende:
Vanavond komen schoonzusje en haar vriend weer eten. Dit keer niet wat heel uitgebreids eten, gewoon een culinaire beenham uit de oven, broccoli met kaassaus voor schoonzusje en mij, verse spinazie voor de mannen en gekruide aardappelblokjes
Dit weer vanavond.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:06 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik eet (ook) pasta vanavond; macaroni met courgette, tomaat en ricotta.
Is dat zoiets als een literaire thriller?quote:
Omdat ik geen spinazie lust en vriendlief geen broccoliquote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:25 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Waarom niet allemaal dezelfde groenten?
Haha, zo heet het nou eenmaal bij de Plus. Een culinaire Amerikaanse beenhamquote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dat zoiets als een literaire thriller?
quote:
Kip uit de oven op een bed van aardappels en groente? Weinig werk, heel lekker!quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:36 schreef RickoKun het volgende:
[..]Mits vers.
Je brengt mij op ideëen. Maarja heb gisteren al diepvriespizza gehad![]()
Verdorie, ik heb geen inspiratie. Maarja, wil graag iets lekkers maken, maar wel voor maar 1 persoon. (De rest is aan 't dieeten)
Ja ik dacht ook al aan zoiets, alleen dan met gebakken aardappels en wat groente er naast (ik denk dat ik dan voor broccoli ga, mét kaassaus).quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Kip uit de oven op een bed van aardappels en groente? Weinig werk, heel lekker!
Haha sorry, maar t was wel zoo lekker!quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Al heb ik door FFT al vanaf gisteravond een enorme carving naar chinees of de wok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |