Klopt, maar die is wel een stukje korter. Ik had hem maandagmiddag nog, is weer eens wat anders dan ICMm of SLT.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is samen met Zwolle - Roosendaal nog de enige lijn waar het spul planmatig rijdt
Die ja. Ik ben het verder wel met je mening over Almere Buiten eens hoor, maar de mensen die je daar de trein uitpest komen nooit meer terug maar die 2 minuten die je bespaart door er niet te stoppen trekt echt geen nieuwe mensen aan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die IC die in Zwolle eerst 12 minuten stilgestaan heeft bedoel je?
klopt. scheelt drie bakjes tov de IC Den Haag - Venlo. Kan ook niet anders, want niet alle perrons zijn voldoende lang én het is een rustigere treinlijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:18 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Klopt, maar die is wel een stukje korter. Ik had hem maandagmiddag nog, is weer eens wat anders dan ICMm of SLT.
Daar heb je wat aan als hij niet rijdt.quote:
Is er iets waar je geen mening over hebt?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Huh? Heb ik een mening over Almere Buiten?
Blijkbaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Is er iets waar je geen mening over hebt?
Ik meen me te herinneren dat je dat stelletje stenen geen IC-station waard vond.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Huh? Heb ik een mening over Almere Buiten?
En datquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Is er iets waar je geen mening over hebt?
Eerst een rooie kop van de koorts, nu een rooie kop van de woede.quote:
Dat zal wel goedkomen, NS meldtquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Zul je zien dat deze winterse ellende tot minstens eind januari duurt. Als jullie Fyra op de 26e opgeheven wordt ben je en 145 euro kwijt en kan het hele reisplan de prullebak in....
Maar daar hebben we de 26e geen moer aan..quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:32 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Dat zal wel goedkomen, NS meldt
Gedurende de hele dag rijden er frequent NS-bussen tussen Breda en Antwerpen op 16 en 17 januari 2013. Indien u liever op een andere dag wilt reizen dan is het mogelijk uw ticket te annuleren of om te boeken ongeacht de tariefvoorwaarden. U kunt hiervoor terecht bij uw oorspronkelijk aankooppunt.
ik denk helaas dat het eerste sneller over gaat dan het tweede ...quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerst een rooie kop van de koorts, nu een rooie kop van de woede.
Ja, ik knap op. Maar langzaam.
Dan rijden ze speciaal voor jullie ook vast wel bussenquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar daar hebben we de 26e geen moer aan..
Dus als ik toevalligerwijs mijn tickets heb gekocht aan de balie van het station in Groningen, dan moet ik ook DAAR heen om mijn tickets te annuleren of om te boeken?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:32 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Dat zal wel goedkomen, NS meldt
Gedurende de hele dag rijden er frequent NS-bussen tussen Breda en Antwerpen op 16 en 17 januari 2013. Indien u liever op een andere dag wilt reizen dan is het mogelijk uw ticket te annuleren of om te boeken ongeacht de tariefvoorwaarden. U kunt hiervoor terecht bij uw oorspronkelijk aankooppunt.
Nee, dat niet. Als je je ticket bij Hispeed gekocht hebt, kan je bij Hispeed terecht. Als je bij NMBS hebt gekocht, kan je bij NMBS terecht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dus als ik toevalligerwijs mijn tickets heb gekocht aan de balie van het station in Groningen, dan moet ik ook DAAR heen om mijn tickets te annuleren of om te boeken?
Lekker als ik een dag vantevoren met al die sores besluit om niet te gaan en in Den Haag sta.
Optare!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:44 schreef Rostkreuz het volgende:
[ afbeelding ]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand:Frysker_bus_01.JPG
Moet voldoende zijn voor alle reizigers
'Geluksvogel!'quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nou, met 55 minuten vertraging toch nog in Deventer aangekomen. De verstoring tussen Zutphen en Deventer was gelukkig voorbij, vanaf Arnhem kon ik dus rustig in de trein naar Deventer stappen.
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 21:44:44Arnhem-Dieren: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #AhDr reageer retweet
Ik ben slecht ingelicht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die ziet er toch echt anders uit
quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
'Geluksvogel!'twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 21:44:44Arnhem-Dieren: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #AhDr reageer retweet
Niet dagelijks, maar tweewekelijks. Als ik je kan helpen DM dan maar even, beter dan hierquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:34 schreef Zyron het volgende:
Reist iemand hier dagelijks over de Hanzelijn? Ik ben voor school bezig met een artikel erover en alle hulp is welkom..
Doe ik in Amsterdam ook, en zit meestal alleen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:46 schreef Ireyon het volgende:
Wat betreft jullie zitplaatsen in Fyra: ik heb het idee dat de trein gewoon wordt ingevuld van rijtuig 38 -> 34 in die volgorde. Elke keer als ik erin zit, zit al het volk aan de uiteindes en zijn de middelste rijtuigen zo goed als leeg. Dus als het druk is zou ik gewoon lekker naar 2 rijtuigen verderop verkassen
Maakt niets uit als hij er voorbij had gestaan. Je kan bijna in heel Nederland in de eerste sectie voorbij het sein staan en het dan alsnog met ROZ bedienen, ook al ben je net in tegengestelde richting aan komen rijden. Die voorziening is ooit bedacht om (te lange) kerende treinen die de laatste sectie niet kunnen vrijrijden toch een veilig sein te kunnen geven bij vertrek in de tegengestelde richting. Het zit overal, bij elk sein, maar volgens mij weet bijna niemand dat het kan...quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er stond een enorme trein (geduwd met 1700 en ICM rijtuigen, kan dat?) klaar, maar die werd doodleuk afgerangeerd... Ik liep de roltrap omhoog aan het perron er naast en zag dat hij geel-knipper kreeg, maar hij stond met de 1700 net voorbij het dwergseintje. Maar niet voorbij de las, dus hij kreeg netjes geel-knipper (rijden op zicht) naar emplacementje toe dus.
quote:Strukton Rail (@StruktonRail) tweeted at 9:34 PM on Wed, Jan 16, 2013:
Het is flink bikkelen om de wissels sneeuwvrij te houden. Dank aan de mannen die dat toch maar weer doen! http://t.co/wRGhYNTz
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:02 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Maakt niets uit als hij er voorbij had gestaan. Je kan bijna in heel Nederland in de eerste sectie voorbij het sein staan en het dan alsnog met ROZ bedienen, ook al ben je net in tegengestelde richting aan komen rijden. Die voorziening is ooit bedacht om (te lange) kerende treinen die de laatste sectie niet kunnen vrijrijden toch een veilig sein te kunnen geven bij vertrek in tegengestelde richting. Het zit overal, bij elk sein, maar volgens mij weet bijna niemand dat het kan...
Wat is dit? Moldavië? je ZOU natuurlijk gewoon overal automatische wisselverwarming kunnen aanleggen. Dan heb je al dat gezeik niet en hoef je je ook niet aan te stellen.quote:
Volgens mij was het bedoeld als positief bericht tussen alle gezeik. Die mannen in het spoor hebben natuurlijk geen invloed op de besluitvorming in de ivoren torens, maar gaan wel gewoon de boel ontdooien om het geheel aan de gang te houden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit? Moldavië? je ZOU natuurlijk gewoon overal automatische wisselverwarming kunnen aanleggen. Dan heb je al dat gezeik niet en hoef je je ook niet aan te stellen.
daar rangeert Arriva toch niet met meer dan een GTW 2/8 naar toe?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar rangeert Arriva toch niet met meer dan een GTW 2/8 naar toe?
Ja dat snap ik ook welquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij was het bedoeld als positief bericht tussen alle gezeik. Die mannen in het spoor hebben natuurlijk geen invloed op de besluitvorming in de ivoren torens, maar gaan wel gewoon de boel ontdooien om het geheel aan de gang te houden.
plus 2 powerpacks danquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.
Ok, ik heb het zelf in elk geval nog nooit gebruikt zien worden, dus vandaar mijn aanname...quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.
ik dacht dat dit altijd via de Niemeyer gebeurde?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.
Ben jij ook TRDL?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:22 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ok, ik heb het zelf in elk geval nog nooit gebruikt zien worden, dus vandaar mijn aanname...
Met een schep en een bezem en een brander.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan?
Had de gemiddelde hc toen niet gewoon een gasbrander in plaats van een railpocket. Branden ze de wissels toen niet gewoon zelf ijsvrij?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan?
Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollenquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een schep en een bezem en een brander.
Gauw spoor in rennen als de trein was geweest, schoonmaken die handel en vooral erg goed uitkijken.
Toen hadden we ook nog op ieder wisselcomplexje een groep mannen staan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollen
Nee, dus mijn referentiekader is wat de betreft beperktquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Anno1982 op 16-01-2013 22:50:33 ]
Oh die advocaat, die kennen we jaquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier
Toch wel via Facebook hè? Mooie platen trouwens b2py.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier
En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellenquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Overigens staan er voor de liefhebbers in Bressoux enkele afgedankte klassiekjes terzijde!
Nee, die zijn inmiddels weg. Daarom viel het me ook op. Ik heb er vandaag een stuk of 5 andere reizigersstellen zien staan, waarvan minimaal 1 treinstel in tweeën is gedeeld.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellen
Nee hoor. 1a moet wel via Niemeijer, maar de rest doen we het liefst via 50. Pas met 6 bakken moeten we wel naar Niemeijer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht dat dit altijd via de Niemeyer gebeurde?
Snelheidsbeperkingen in Frankrijk ivm weersomstandigheden, denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Bij Thalys reed alles wel (r. A'dam), maar ook hier was elke trein vertraagd (gem. 32 min).
Hoopgevende cijfers!quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag 45% uitval en de BeneluxFyras die wél reden hadden gemiddeld 53 min. vertraging.
Uitval om grotere problemen te voorkomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 06:45 schreef zoem het volgende:
Grrr![]()
De IC adam had eerst +20, maar nu halen ze de trein er gewoon uit. En dan denk je extra vroeg op te staan om die ellende voor te zijn...
Ze beginnen vandaag waar ze gisteren zijn geëindigd: de eerste Fyra van de dag (9201) is opgeheven. Ook is hetzelfde koppeltje (3 treinparen) opgeheven.quote:
De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:18 schreef zoem het volgende:
Door de rijp hoor je de pantograaf langs de bovenleiding schuren. Het is wachten op de eerste kapotte bovenleiding voor vandaag.
Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:00 schreef b2py het volgende:
[..]
De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, ik zal volgende week dinsdag eens kijken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, dan is het wel nieuw![]()
Wat rijdt er momenteel op Luik - Aken eigenlijk? Daar trof ik begin december nog 1 van de oudste nog rijdende klassiekjes
Het enige wat ik voelde was de enorme kou buitenquote:Op donderdag 17 januari 2013 07:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uitval om grotere problemen te voorkomen.
Voel je geen gigantische dankbaarheid dat ze dergelijke beslissingen durven te nemen?
Ik had het gelezen over die wissels ja. Maar stel 50% valt in storing, is dat dan niet teveel voor de storingsploegen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.
Aardige kerel, doet goed werk. Beetje NS(H) voor lul zetten op het internet. Het lijkt verdomme wel vrijheid van meningsuiting...quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh die advocaat, die kennen we ja
Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de handquote:U wilt weten of u tweede klas mag zitten met een eerste klas vervoerbewijs
Het is mogelijk dat de conducteur u verzoekt plaats te nemen in de eerste klas, als u daar een vervoerbewijs voor heeft, om de veiligheid. Hij mag u niet de tweede klas uitzetten. hij mag u ver verzoeken de tweede klas te verlaten.
Klopt, maar is wel veel effectiever dan rond rijden. En als je de stroom niet te ver opvoert kan het ook wat rustiger ontijzelen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:46 schreef James1988 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat die schakeling de bovenleiding zwakker zou maken. Weet ik niet zeker
"om de veiligheid".quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
Eventjes tussendoor nog het antwoord van de NS op die 1e/2e-klas vraag:
[..]
Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de hand
Als dat tuig van de 2e klas erachter komt dat er iemand van de 1e klas tussen ze zit wordt die gelynched?quote:
Joh laat zitten, die trein valt toch uitquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Heeft NSH gereageerd ja?quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Ja ze willen een poging wagen. Maar dan heb ik dus eerst het reserveringsnummer nodig.quote:
Via Twitter lijkt het alsof ze veel meer kunnen dan aan de balie, wat een sufkutten. James heeft het reserveringsnummer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:40 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ja ze willen een poging wagen. Maar dan heb ik dus eerst het reserveringsnummer nodig.
Met een beetje geluk (rijdt de trein en) hebben we een wagon voor ons alleen.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh laat zitten, die trein valt toch uit
Je hebt DM.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:03 schreef Monopoly het volgende:
Kan je vanaf Den Haag Hollands Spoor (perron 1 - spoor 301) naar de Binckhorst zonder kop te maken op Den Haag CS ?
Volgens sporenplan wel, via sein nr 234 oversteken richting Den Haag Ypenburg.
Leuke discussie hier, ligt dat spoor naar beneden er dus nog ? Volgens een paar machinisten moet je wel naar CS om kop te maken.
quote:De Binckhorstboog is de verbindingsboog tussen station Den Haag HS en de spoorlijn Den Haag Centraal-Gouda, gelegen nabij het opstelterrein Binckhorst in Den Haag.
Deze spoorlijn wordt in de reguliere dienstregeling niet gebruikt voor reizigerstreinen, maar vooral voor leeg materieelritten tussen de Binckhorst en Den Haag HS. Ook omgeleide intercities van Rotterdam Centraal naar Gouda bij werkzaamheden maken er gebruik van.
Top. Dat dacht ik al ja. Vond het al onlogisch om nog eens kop te moeten maken bij de sjoelbak. Vooral met goederenvervoer erg onhandig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?
Gisteren lag dat spoor er in elk geval nog (gezien vanaf de trein Gouda-Den Haag Centraal dus)
[..]
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:18 schreef Toto69 het volgende:
Grappig, was nog nooit op treinstation Zwolle en Leeuwarden geweest, vond Zwolle nog best groot. Leeuwarden viel me best wel mee.
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Monopoly het volgende:
En vergeet dan niet de hoeveelheid treinen (met normale dienstregeling natuurlijk)
Stoptreinen en intercity's op sommige trajecten.
Ik ook. Assendorp, prachtige spoorwijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.
Met de Hanzelijn er bij is Zwolle alleen maar belangrijker geworden. Als Zwolle er uit ligt zijn een heleboel mensen niet blij. Alleen daarom al zouden ze eens die Zuiderzeelijn aan moeten leggen, al was het maar tot Heerenveen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Ns heeft eigenlijk gewoon een gebrek aan ambitie. Dat we nu nog met aangepaste dienstregeling rijden![]()
Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.
Dus ik snap het wel, al is het niet ideaal uiteraard. Vanmorgen voelde me ik ook een sardine in blik in de sprinter van Den Haag Moerwijk naar Rotterdam Centraal.
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.
Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Goed punt !quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.
Echter: Je hebt wel meer ruimte om te schuiven. Vertragingen blijf je de ganze dag houden, maar als er nou ineens een wissel mee ophoudt, dan heb je dus meer mogelijkheid om een ander wissel te gebruiken. Want bij sommige wissels moet je dus een stuk over het linkerspoor bijvoorbeeld. Het is niet dat het een soort kruispunt is als bij auto's. Omstebeurt om seinbeeld. Soms moet je gewoon een stuk om, meerdere sporen kruisen om ergens te komen. Dan hinder je de doorgang op al die sporen. Heb je daar "veel" treinbewegingen, dan heb je in no time enorme vertragingen, die vervolgens door lopen naar steden verder op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |