topic gelezen..quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zakelijk via sms? Ik heb hem sowieso nooit mijn telefoonnummer gegeven en als ik het wel had gedaan, zeker niet om mij te sms'en. Dan had hij maar moeten bellen.
Ik vind het niet netjes dat je iemand op een bepaalde tijd moet laten komen dat hij of zij niet kan en daarom ontslaat.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:10 schreef Thezappa het volgende:
[..]
topic gelezen..
was al verbasterde verstandshouding hehe..
maar toch opzich niet echt netjes van je.. moet je toch met me eens zijn...
nee...quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vind het niet netjes dat je iemand op een bepaalde tijd moet laten komen dat hij of zij niet kan en daarom ontslaat.
Niet formeel, maar om nou te zeggen dat het niet netjes is, is ook weer overdreven.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:16 schreef Thezappa het volgende:
[..]
nee...
maar jou tekstegebruik was/is ook niet netjes..
laten we 't in het midden..quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:17 schreef Dimens het volgende:
[..]
Niet formeel, maar om nou te zeggen dat het niet netjes is, is ook weer overdreven.
Lijkt me niet dat dat de reden was.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vind het niet netjes dat je iemand op een bepaalde tijd moet laten komen dat hij of zij niet kan en daarom ontslaat.
Ik zou ze de touwtyfus laten krijgenquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:53 schreef error_404 het volgende:
Terugkomen van vakantie en horen dat je een week later geen baan meer hebt, direct daarna een meeting ingaan en verwachten dat je vrolijk meedoet. Als klap op de vuurpijl te horen krijgen dat het druk is en of je die avond ook nog over wilt werken
'Dan heb ik mijn beslissing al gemaakt.'quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:36 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat dat de reden was.
Ahh oke.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:44 schreef Dimens het volgende:
[..]
'Dan heb ik mijn beslissing al gemaakt.'
Als ik was gekomen, had ik er nog kunnen werken. Maar door niet eerder te komen opdagen, heb ik die kans verpest. Dat werd mij ook bij mijn ontslag verteld.
Al dat ge-eikel met uren los je op door mensen te betalen naar verrichte arbeid en niet gespendeerde uren. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen navelstaarderig zijn met uren. Dat kan natuurlijk niet overal, maar op zoveel werkvloeren zou dit zoveel conflicten oplossen, maar ook vele creeren I guess. het punt is dat het eerlijker en duidelijker is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. 6 uur beginnen is 6 uur beginnen. Ik ga echt niet een kwartier eerder beginnen. Ik heb ooit bij een instelling gewerkt waar ik zelf mijn eigen uren per week mocht kiezen, mits ik maar naar alle vergaderingen kwam en het werk gewoon gedaan is. Dat is in mijn optiek een betere instelling.
Dat gebeurt tegenwoordig op zoveel plaatsen door de huidige economische situatie.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:54 schreef Mattt het volgende:
Bij ons bedrijf word structureel geen vaste contracten meer gegeven... dus na 3 keer een verlenging lig je eruit.
MAAR je mag wel terug komen na 3 maanden.
Hoe ga je je werknemers nog motiveren.
Ligt er aan hoe ver je 'voorbereiding' wil door trekken. Als je een heel uniform op locatie aan moet trekken is dat voorbereiding ja, had je dat ook thuis kunnen doen dan valt dat niet onder voorbereiding.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:04 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De voorbereiding op het werk is toch ook deel van het werk?
Ooh ik vind het ook echt niet erg om naderhand nog even 10 minuten op te ruimen zonder dat dit geklokt wordt. Echter, ik vind het wel vervelend als de werkgever ervan uit gaat dat je dit doet. En vooral als, zodra openingstijden verruimd worden, gecommuniceerd wordt dat het af moet zijn op het moment dat de voordeuren dichtgaan en dat je na sluitingstijd niet meer uitbetaald krijgt maar wel het werk nog moet afmaken en eerder niet weg mag. Dan ga ik natuurlijk m'n hakken in het zand zetten en laat ik die bezem bij wijze van spreken vallen zodra de sleutel omdraait. Het had natuurlijk ook anders gekund, de werkgever had ook kunnen uitleggen dat het voor kan komen dat je nog niet op het moment dat alle klanten de winkel uit zijn klaar bent, maar dat ze helaas na 12 uur niet meer uitbetalen en dat ze wel willen dat de belangrijkste dingen gedaan zijn. Het gaat ook maar net om hoe je het brengt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:08 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe ver je 'voorbereiding' wil door trekken. Als je een heel uniform op locatie aan moet trekken is dat voorbereiding ja, had je dat ook thuis kunnen doen dan valt dat niet onder voorbereiding.
Als ik met collega's mee rijd omdat we een klus op locatie hebben dan begint de werktijd op het moment dat we wegrijden. Dat ik daar voor een kwartier onderweg ben naar de zaak en vervolgens netjes 10 minuten voor we weg gaan aanwezig ben is mijn probleem.
Voor lage loon baantjes in een supermarkt is die regel er juist voor mensen die zo koppig zijn om geen seconde langer te werken dan ze betaald worden. Toen ik nog in een supermarkt werkte kwam het vaak genoeg voor dat collega's stipt op tijd binnen kwamen lopen en vervolgens nog een kwartier in de kantine bleven hangen en het dik 20 minuten duurde voor ze daadwerkelijk bezig waren. Dat heeft niets te maken met voorbereiding, dat is gewoon tijd rekken en lui doen en ik snap dat een werkgever daar niet op zit te wachten. Net zo min als dat hij zit te wachten op iemand die niet bereid is om even 10 minuten mee te helpen met opruimen omdat die 10 minuten niet betaald worden.
Met zo'n instelling kom je sowieso niet ver, nergens. In de praktijk is er nooit een probleem als je gewoon netjes op tijd op de werkvloer staat. Maar het is je eigen probleem als je denkt maar 5 minuten nodig te hebben en je vervolgens 10 minuten te laat aan het werk bent.
Staat ook gewoon vastgelegd in de supermarkt-CAO volgens mijquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Voor lage loon baantjes in een supermarkt is die regel er juist voor mensen die zo koppig zijn om geen seconde langer te werken dan ze betaald worden. Toen ik nog in een supermarkt werkte kwam het vaak genoeg voor dat collega's stipt op tijd binnen kwamen lopen en vervolgens nog een kwartier in de kantine bleven hangen en het dik 20 minuten duurde voor ze daadwerkelijk bezig waren. Dat heeft niets te maken met voorbereiding, dat is gewoon tijd rekken en lui doen en ik snap dat een werkgever daar niet op zit te wachten. Net zo min als dat hij zit te wachten op iemand die niet bereid is om even 10 minuten mee te helpen met opruimen omdat die 10 minuten niet betaald worden.
Traditie.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom moeten mensen in dit soort topics altijd gaan zeiken en in twijfel trekken over hoe iemand ontslag is aangezegd?
Omdat werkgevers doorgaans bekend staan als vuile klootzakken en je dat wel van hen kunt verwachten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom moeten mensen in dit soort topics altijd gaan zeiken en in twijfel trekken over hoe iemand ontslag is aangezegd?
Ik heb het over de mensen die in dit topic minachtend reageren op mensen die hun verhaal doen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat werkgevers doorgaans bekend staan als vuile klootzakken en je dat wel van hen kunt verwachten.
Ah zo. Dan hebben we allebei gelijk. Nu moet je me een drankje betalen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik heb het over de mensen die in dit topic minachtend reageren op mensen die hun verhaal doen.
En hoeveel Nederlanders voelen zich te goed voor menig baantje? Vraag maar eens in de tuinbouw. Hoeveel aardbei en aspergestelers zouden graag Nederlanders aannemen (eventueel zelfs met subsidie) maar geen enkele Nederlander heeft zin in dat werk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit artikel schetst dan wel weer mijn frustatie.
Dus u en een toenemend aantal WW-trekkers zoekt werk? Want er zijn tienduizend nieuwe werklozen per maand. Gelukkig, de Harry Piekema VoorraadSchuur in Zwolle heeft een arbeidspositie voor u. Eén dingetje wel: eerst even bijscholen in het Pools, want de vacature is alleen in het Moelandisch te lezen. Dan zijn de in ambtelijke taal uitgehakte WW-voorwaarden waarschijnlijk toch nog net iets lichter te behappen voor de meesten. Geeft niet hoor, Albert Heijn. Terwijl die Polen de laatste euro’s uit de Hollandse economie schrapen om in goedkoop bier en importpeuken om te zetten, zal de rest van hard adelend Nederland de WW-pot wel aan blijven vullen. Of voelen onze eigen werklozen zich soms te goed voor een nobele baan in de voedsel- en warendistributie, en heeft Piekema gewoon geen andere keus dan Polen ronselen?
Ik zeg, al die werkgevers die de Nederlandse economie om zeep helpen door arbeid aan buitenlanders te geven een nekschot. Gewoon afknallen.
Dat zijn degenen die nog nooit zoiets hebben meegemaakt en denken dat het hen niet kan gebeuren. Of zo.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik heb het over de mensen die in dit topic minachtend reageren op mensen die hun verhaal doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |