abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121676411
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:34 schreef Dimens het volgende:

[..]

Zakelijk via sms? Ik heb hem sowieso nooit mijn telefoonnummer gegeven en als ik het wel had gedaan, zeker niet om mij te sms'en. Dan had hij maar moeten bellen.
topic gelezen..

was al verbasterde verstandshouding hehe..

maar toch opzich niet echt netjes van je.. moet je toch met me eens zijn...
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_121676620
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:10 schreef Thezappa het volgende:

[..]

topic gelezen..

was al verbasterde verstandshouding hehe..

maar toch opzich niet echt netjes van je.. moet je toch met me eens zijn...
Ik vind het niet netjes dat je iemand op een bepaalde tijd moet laten komen dat hij of zij niet kan en daarom ontslaat.
pi_121676637
Ontslag brief versturen naar een foutief adres.
Blijft vreemd om via je collega's te vernemen dat je ontslagen bent. 8)7
pi_121676644
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik vind het niet netjes dat je iemand op een bepaalde tijd moet laten komen dat hij of zij niet kan en daarom ontslaat.
nee...

maar jou tekstegebruik was/is ook niet netjes..
pi_121676684
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:16 schreef Thezappa het volgende:

[..]

nee...

maar jou tekstegebruik was/is ook niet netjes..
Niet formeel, maar om nou te zeggen dat het niet netjes is, is ook weer overdreven.
pi_121676711
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:17 schreef Dimens het volgende:

[..]

Niet formeel, maar om nou te zeggen dat het niet netjes is, is ook weer overdreven.
laten we 't in het midden..

:Y
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:36:06 #157
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121677371
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat dat de reden was.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121677480
quote:
3s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:53 schreef error_404 het volgende:
Terugkomen van vakantie en horen dat je een week later geen baan meer hebt, direct daarna een meeting ingaan en verwachten dat je vrolijk meedoet. Als klap op de vuurpijl te horen krijgen dat het druk is en of je die avond ook nog over wilt werken :')
Ik zou ze de touwtyfus laten krijgen :W
pi_121677666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:36 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat dat de reden was.
'Dan heb ik mijn beslissing al gemaakt.'

Als ik was gekomen, had ik er nog kunnen werken. Maar door niet eerder te komen opdagen, heb ik die kans verpest. Dat werd mij ook bij mijn ontslag verteld.
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:46:30 #160
206580 Luxuria
pi_121677740
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

'Dan heb ik mijn beslissing al gemaakt.'

Als ik was gekomen, had ik er nog kunnen werken. Maar door niet eerder te komen opdagen, heb ik die kans verpest. Dat werd mij ook bij mijn ontslag verteld.
Ahh oke.
Dat is dan best debiel ja. Zal de druppel wel zijn geweest.
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:54:12 #161
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_121678001
Bij ons bedrijf word structureel geen vaste contracten meer gegeven... dus na 3 keer een verlenging lig je eruit.
MAAR je mag wel terug komen na 3 maanden :').

Hoe ga je je werknemers nog motiveren 8)7 .
And there are still no americans in Bagdad !!
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:57:12 #162
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_121678101
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. 6 uur beginnen is 6 uur beginnen. Ik ga echt niet een kwartier eerder beginnen. Ik heb ooit bij een instelling gewerkt waar ik zelf mijn eigen uren per week mocht kiezen, mits ik maar naar alle vergaderingen kwam en het werk gewoon gedaan is. Dat is in mijn optiek een betere instelling.
Al dat ge-eikel met uren los je op door mensen te betalen naar verrichte arbeid en niet gespendeerde uren. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen navelstaarderig zijn met uren. Dat kan natuurlijk niet overal, maar op zoveel werkvloeren zou dit zoveel conflicten oplossen, maar ook vele creeren I guess. het punt is dat het eerlijker en duidelijker is.

Ik heb bijvoorbeeld gewoon een zooi verantwoordelijkheden en zaken die geleverd moeten worden, en nog heb ik een baas die zich voornamelijk druk maakt over de tijd die ik besteed :')
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:58:11 #163
206580 Luxuria
pi_121678125
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:54 schreef Mattt het volgende:
Bij ons bedrijf word structureel geen vaste contracten meer gegeven... dus na 3 keer een verlenging lig je eruit.
MAAR je mag wel terug komen na 3 maanden :').

Hoe ga je je werknemers nog motiveren 8)7 .
Dat gebeurt tegenwoordig op zoveel plaatsen door de huidige economische situatie.
Je hebt dan tenminste nog wat na drie maanden. Een nieuwe baan vinden is erg lastig.
pi_121678470
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:04 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De voorbereiding op het werk is toch ook deel van het werk?
Ligt er aan hoe ver je 'voorbereiding' wil door trekken. Als je een heel uniform op locatie aan moet trekken is dat voorbereiding ja, had je dat ook thuis kunnen doen dan valt dat niet onder voorbereiding.

Als ik met collega's mee rijd omdat we een klus op locatie hebben dan begint de werktijd op het moment dat we wegrijden. Dat ik daar voor een kwartier onderweg ben naar de zaak en vervolgens netjes 10 minuten voor we weg gaan aanwezig ben is mijn probleem.

Voor lage loon baantjes in een supermarkt is die regel er juist voor mensen die zo koppig zijn om geen seconde langer te werken dan ze betaald worden. Toen ik nog in een supermarkt werkte kwam het vaak genoeg voor dat collega's stipt op tijd binnen kwamen lopen en vervolgens nog een kwartier in de kantine bleven hangen en het dik 20 minuten duurde voor ze daadwerkelijk bezig waren. Dat heeft niets te maken met voorbereiding, dat is gewoon tijd rekken en lui doen en ik snap dat een werkgever daar niet op zit te wachten. Net zo min als dat hij zit te wachten op iemand die niet bereid is om even 10 minuten mee te helpen met opruimen omdat die 10 minuten niet betaald worden.

Met zo'n instelling kom je sowieso niet ver, nergens. In de praktijk is er nooit een probleem als je gewoon netjes op tijd op de werkvloer staat. Maar het is je eigen probleem als je denkt maar 5 minuten nodig te hebben en je vervolgens 10 minuten te laat aan het werk bent.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_121679248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:08 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe ver je 'voorbereiding' wil door trekken. Als je een heel uniform op locatie aan moet trekken is dat voorbereiding ja, had je dat ook thuis kunnen doen dan valt dat niet onder voorbereiding.

Als ik met collega's mee rijd omdat we een klus op locatie hebben dan begint de werktijd op het moment dat we wegrijden. Dat ik daar voor een kwartier onderweg ben naar de zaak en vervolgens netjes 10 minuten voor we weg gaan aanwezig ben is mijn probleem.

Voor lage loon baantjes in een supermarkt is die regel er juist voor mensen die zo koppig zijn om geen seconde langer te werken dan ze betaald worden. Toen ik nog in een supermarkt werkte kwam het vaak genoeg voor dat collega's stipt op tijd binnen kwamen lopen en vervolgens nog een kwartier in de kantine bleven hangen en het dik 20 minuten duurde voor ze daadwerkelijk bezig waren. Dat heeft niets te maken met voorbereiding, dat is gewoon tijd rekken en lui doen en ik snap dat een werkgever daar niet op zit te wachten. Net zo min als dat hij zit te wachten op iemand die niet bereid is om even 10 minuten mee te helpen met opruimen omdat die 10 minuten niet betaald worden.

Met zo'n instelling kom je sowieso niet ver, nergens. In de praktijk is er nooit een probleem als je gewoon netjes op tijd op de werkvloer staat. Maar het is je eigen probleem als je denkt maar 5 minuten nodig te hebben en je vervolgens 10 minuten te laat aan het werk bent.
Ooh ik vind het ook echt niet erg om naderhand nog even 10 minuten op te ruimen zonder dat dit geklokt wordt. Echter, ik vind het wel vervelend als de werkgever ervan uit gaat dat je dit doet. En vooral als, zodra openingstijden verruimd worden, gecommuniceerd wordt dat het af moet zijn op het moment dat de voordeuren dichtgaan en dat je na sluitingstijd niet meer uitbetaald krijgt maar wel het werk nog moet afmaken en eerder niet weg mag. Dan ga ik natuurlijk m'n hakken in het zand zetten en laat ik die bezem bij wijze van spreken vallen zodra de sleutel omdraait. Het had natuurlijk ook anders gekund, de werkgever had ook kunnen uitleggen dat het voor kan komen dat je nog niet op het moment dat alle klanten de winkel uit zijn klaar bent, maar dat ze helaas na 12 uur niet meer uitbetalen en dat ze wel willen dat de belangrijkste dingen gedaan zijn. Het gaat ook maar net om hoe je het brengt.
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:49:01 #166
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121679838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:08 schreef TigerXtrm het volgende:

Staat ook gewoon vastgelegd in de supermarkt-CAO volgens mij
Ok stelletje hokboeren
pi_121680146
Waarom moeten mensen in dit soort topics altijd gaan zeiken en in twijfel trekken over hoe iemand ontslag is aangezegd?
pi_121680421
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom moeten mensen in dit soort topics altijd gaan zeiken en in twijfel trekken over hoe iemand ontslag is aangezegd?
Traditie.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_121680641
Om me even in de discussie te werpen: bij een winkel waar ik werkte werden we tot sluitingstijd uitbetaald. Echter, pas NA sluitingstijd mocht de kluis aan (10 minuten wachten), dan pas kluis open en kassa's erin. En hier moesten alle personeelsleden op wachten. Dat was reglement. Al met al waren we dus altijd minimaal een kwartier langer aanwezig.

Ik ben van mening dat dit uitbetaald moet worden, al heb ik er geen punt van gemaakt. Het is namelijk niet alsof dit ook voor sluitingstijd had kunnen gebeuren.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_121682498
Dit artikel schetst dan wel weer mijn frustatie.

Dus u en een toenemend aantal WW-trekkers zoekt werk? Want er zijn tienduizend nieuwe werklozen per maand. Gelukkig, de Harry Piekema VoorraadSchuur in Zwolle heeft een arbeidspositie voor u. Eén dingetje wel: eerst even bijscholen in het Pools, want de vacature is alleen in het Moelandisch te lezen. Dan zijn de in ambtelijke taal uitgehakte WW-voorwaarden waarschijnlijk toch nog net iets lichter te behappen voor de meesten. Geeft niet hoor, Albert Heijn. Terwijl die Polen de laatste euro’s uit de Hollandse economie schrapen om in goedkoop bier en importpeuken om te zetten, zal de rest van hard adelend Nederland de WW-pot wel aan blijven vullen. Of voelen onze eigen werklozen zich soms te goed voor een nobele baan in de voedsel- en warendistributie, en heeft Piekema gewoon geen andere keus dan Polen ronselen?

Ik zeg, al die werkgevers die de Nederlandse economie om zeep helpen door arbeid aan buitenlanders te geven een nekschot. Gewoon afknallen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_121682549
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Omdat werkgevers doorgaans bekend staan als vuile klootzakken en je dat wel van hen kunt verwachten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_121682645
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Omdat werkgevers doorgaans bekend staan als vuile klootzakken en je dat wel van hen kunt verwachten.
Ik heb het over de mensen die in dit topic minachtend reageren op mensen die hun verhaal doen.
pi_121683080
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik heb het over de mensen die in dit topic minachtend reageren op mensen die hun verhaal doen.
Ah zo. Dan hebben we allebei gelijk. Nu moet je me een drankje betalen.
pi_121683150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

Dus u en een toenemend aantal WW-trekkers zoekt werk? Want er zijn tienduizend nieuwe werklozen per maand. Gelukkig, de Harry Piekema VoorraadSchuur in Zwolle heeft een arbeidspositie voor u. Eén dingetje wel: eerst even bijscholen in het Pools, want de vacature is alleen in het Moelandisch te lezen. Dan zijn de in ambtelijke taal uitgehakte WW-voorwaarden waarschijnlijk toch nog net iets lichter te behappen voor de meesten. Geeft niet hoor, Albert Heijn. Terwijl die Polen de laatste euro’s uit de Hollandse economie schrapen om in goedkoop bier en importpeuken om te zetten, zal de rest van hard adelend Nederland de WW-pot wel aan blijven vullen. Of voelen onze eigen werklozen zich soms te goed voor een nobele baan in de voedsel- en warendistributie, en heeft Piekema gewoon geen andere keus dan Polen ronselen?

Ik zeg, al die werkgevers die de Nederlandse economie om zeep helpen door arbeid aan buitenlanders te geven een nekschot. Gewoon afknallen.
En hoeveel Nederlanders voelen zich te goed voor menig baantje? Vraag maar eens in de tuinbouw. Hoeveel aardbei en aspergestelers zouden graag Nederlanders aannemen (eventueel zelfs met subsidie) maar geen enkele Nederlander heeft zin in dat werk.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_121683175
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat zijn degenen die nog nooit zoiets hebben meegemaakt en denken dat het hen niet kan gebeuren. Of zo.
pi_121683368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:04 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad dat je als werkgever kunt eisen dat het personeel ook echt om bijvoorbeeld 0900 helemaal klaar is om aan de slag te gaan. Echter, ik vind het raar om te eisen dat het personeel per se een kwartier van te voren aanwezig moet zijn. En ik zou het helemaal raar vinden als bij wijze van spreken iemand die regelmatig om 08:55 binnenkomt en toch om 09:00 stipt klaar is om te beginnen te ontslaan.
Dit inderdaad. Daar komt mijn verhaal ook op neer :).
No amount of money ever bought a second of time.
pi_121683431
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:09 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

En hoeveel Nederlanders voelen zich te goed voor menig baantje? Vraag maar eens in de tuinbouw. Hoeveel aardbei en aspergestelers zouden graag Nederlanders aannemen (eventueel zelfs met subsidie) maar geen enkele Nederlander heeft zin in dat werk.
Gelul. We kunnen alleen niet de hypotheek, gas water licht, eten voor ons gezin, de auto, verzekeringen, kleren en als het even kan nog een beetje om leuke dingen te doen betalen van dat minimumloon (en het liefst nog minder) wat die vuilakken willen betalen. Een pool komt voor een appel en een ei omdat dat zelfs een koningsalaris is in hun eigen land, en daarmee de arbeidsmarkt verziekt.

Zat jongeren die maar wat graag bij de albert heyn vakken willen vullen, maar het niet mogen omdat die werkgever zo kut is dat hij een een paar rotcenten winst meer wil. En wet je wat? Ik zou met liefde 10,- meer willen betalen voor mijn boodschappen als ik daarmee de pool uit de albert heyn zou houden, en de baantjes gewoon naar Nederlandse jongens en meisjes zouden gaan die dat juist zo hard nodig hebben.
pi_121683572
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Gelul. We kunnen alleen niet de hypotheek, gas water licht, eten voor ons gezin, de auto, verzekeringen, kleren en als het even kan nog een beetje om leuke dingen te doen betalen van dat minimumloon (en het liefst nog minder) wat die vuilakken willen betalen. Een pool komt voor een appel en een ei omdat dat zelfs een koningsalaris is in hun eigen land, en daarmee de arbeidsmarkt verziekt.

Zat jongeren die maar wat graag bij de albert heyn vakken willen vullen, maar het niet mogen omdat die werkgever zo kut is dat hij een een paar rotcenten winst meer wil. En wet je wat? Ik zou met liefde 10,- meer willen betalen voor mijn boodschappen als ik daarmee de pool uit de albert heyn zou houden, en de baantjes gewoon naar Nederlandse jongens en meisjes zouden gaan die dat juist zo hard nodig hebben.
Ga toch weg. Minimumloon is meer dan voldoende om rond te komen! Er zijn gezinnen die het met veel minder doen!

Maar we willen allemaal een nieuwe laptop en mooie auto... DAT is ons probleem.
pi_121683709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:19 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ga toch weg. Minimumloon is meer dan voldoende om rond te komen! Er zijn gezinnen die het met veel minder doen!

Maar we willen allemaal een nieuwe laptop en mooie auto... DAT is ons probleem.
Hou toch op knuppel :')

800,- hypotheek (wat helemaal niet veel is)
120,- zorgverzekering
140,- energie
220,- verzekeringen
100,- auto en benzine
50,- kleren
150,- eten
25,- internet
15,- mobiele telefoon
20,- televisie

En dan heb je nog niks van een nieuwe laptop of wat dan ook.

Ja dat gaat allemaal van het minimumloon :')
pi_121684093
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

Onzin, de meeste Polen werken harder dan de Nederlanders en ik neem het ze niet kwalijk. Een salaris in Nederland is 2 keer zo hoog als in Polen.

Stel de salarissen in Polen waren 2 keer zo hoog ivg met Nederland gingen wij daar ook werken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')