abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121647064
bij de meeste verhalen in dit topic vraag ik mij vooral af bij wat voor pauperbedrijven het zich allemaal heeft afgespeeld... gewoon op tijd en zakelijk zeggen dat je contract niet verlengd wordt is toch geen megagroot probleem?
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:15:33 #102
335452 cricket
cricket from space
pi_121647503
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:05 schreef JoPiDo het volgende:
gewoon op tijd en zakelijk zeggen dat je contract niet verlengd wordt is toch geen megagroot probleem?
In theorie niet, maar je hebt ook werknemers die er na dat nieuws een rommeltje van gaan maken of anders enorm dwars gaan liggen en/of een drama maken. En dat willen ze dan voorkomen.

Daarentegen heb je ook bedrijven die er daadwerkelijk pas een week (of korter) vantevoren achterkomen dat een contract gaat verlopen.
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 19:27:47 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_121648106
3 contracten bij de supermarkt
3 maanden stage elders
Terug voor 1 jaar, zolang ik ca. 6 a 10u doordeweeks kan
Ik word niet meer fatsoenlijk ingepland
'Ja, je bent niet meer voldoende inplanbaar overdag'
ik 'Euh, ben 3 dagdelen in de week beschikbaar, ik word niet ingepland?'
'Tja, we mogen sowieso niet zeggen dat je de oud bent, het weegt alleen wel mee'
ik 'Er komt binnenkort een nieuw filiaal, daar zijn nu vacatures voor, zou je willen bellen voor mij?'

En ja hoor, ze belde voor me (mijn baas) en ik werd aangenomen daar :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:28:14 #104
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121648125
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik ken het. Toen ik teamleider werd en de leiding kreeg over medewerkers van het bedrijf waar ik zo lullig ontslagen was, ook stuk voor stuk de contracten opgezegd.
Dat lijkt me echt heerlijk. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 19:28:47 #105
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_121648150
Maar echt ontslagen, nee... wel eruit gewerkt bij een een andere werkgever...
Uiteindelijk de eer aan mijzelf gehouden, nieuwe 'schoenen' gezocht en opgestapt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_121648269
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:28 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt heerlijk. ^O^
Is het ook. Ze kwamen er eerst niet achter en toen de laatste man wegging ging er een belletje rinkelen bij de accountmanager :') Of hij even langs mocht komen om 'het een en ander te bespreken' :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_121649138
Vroeger wel eens als baantje ter overbrugging van de tijd totdat ik aan een nieuwe studie begon achter de kassa in een attractiepark gezeten. Was in de periode voor het hoogseizoen en was heel rustig, zat de hele dag alleen en dus echt extreem saai. En vond achter een kassa zitten sowieso niks aan. Dat straalde ik ook uit denk ik :') Op een vrije dag vroeg de vrouw die me aan had genomen of ik op het kantoor langs wilde komen met de mededeling dat ze iemand anders zouden zoeken... (was ik stiekem wel blij mee :P).

Later hoorde ik dat mijn opvolgster zelf weg was gegaan omdat ze 's nachts nachtmerries had van rijen mensen achter de kassa :')

Bij dat attractiepark overigens niet definitief ontslagen, want paar dagen later belde ze me voor een ander baantje in het park zelf (bij de attracties staan). Echt leukste bijbaantje dat ik vroeger heb gehad :)

Verder geen spannende verhalen. Tijdens mijn serieuze werkbestaan (dus fulltime ipv. bijbaantje) 1 keer contract niet verlengd (na 3 tijdelijke moest het vast worden wat ze vanwege de economie niet aandurfden), maar dat is gewoon netjes en op tijd gedaan. Had ook vrij snel iets anders. Bij al die vreemde verhalen/behandelingen/wegpesterijen die ik lees vraag ik me altijd wel een beetje af in hoeverre iemand dat over zichzelf afroept.
pi_121649972
Ontslagen tijdens ziekte (ik had een contract voor onbepaalde tijd) onder t mom van een reorganisatie (op papier), maar de mondelinge reden was dat ze me zogenaamd niet goed vonden functioneren. Toen ik vroeg waarom ik dit nog nooit eerder had gehoord, kwam er terug dat zij dat niet goed hadden gedaan....

Wie functioneert er nou niet...

Altijd boven target gescoord, behalve het jaar waarin ik ziek werd en minder werkte. Relatief gezien (gezien de uren dat ik wel werkte), zat ik keurig in de lijn.

En bij 3 andere collega's werd verteld dat ze niet meer pasten (terwijl er eentje 3 maanden eerder een nieuw jaarcontract had gekregen)....

Oh, en voordat ze me iets wilden laten tekenen, vroegen ze ook nog of ik me ff beter wilde melden..... Natuurlijk.... Tja, zieke werknemers zijn maar lastig natuurlijk.
pi_121650822
Ik werkte via een uitzendbureau bij de burger king (ruim 15 jaar geleden). Inmiddels werkte ik er al 3 maanden en zouden ze mij een contract aan moeten bieden ( waren de regels van die tijd). Ik word netjes gevraagd op het kantoor, moest een formulier invullen en pasfoto s afgeven om dat contract dus te krijgen. Dit zou allemaal doorgestuurd worden naar het hoofdkantoor. Een week later word ik geroepen en word mij verteld dat ik as maandag mijn kleding in moest leveren en niet meer terug hoefde te komen. Waarom weet ik nog steeds niet.
pi_121651578
Ik ben een keer "ontslagen" bij zo'n call center. De eerste 3 maanden haalde ik netjes de targets, tot ze de targets gingen verhogen. De enige manier om die verhoogde targets te behalen was om gewoon keihard te liegen tegenover onschuldige mensen. Nou gebruikt elke call center medewerker weleens een leugentje, of houdt relevante informatie achter (mensen hebben zelf ook enigszins een onderzoeksplicht bij aangaan van een contract), maar om dit target te halen moest je echt bewust verkeerde informatie geven. Teamleiders begrepen mij niet dat ik daar niet mee akkoord ging, en zo ging het best snel achteruit. Tot ik op gesprek mocht komen en toen vroeg ik netjes of ik eerst mijn verhaal mocht doen; dat ik het een sneue bedoeling vond dat wij bewust verkeerde informatie moesten geven enz. enz. Aan het eind gezegd dat ik om die reden per direct wilde stoppen met dit werk. Vervolgens een heel verhaal van hun kant blabla je hoeft niet meer te komen etc etc :+. Ik zei dat is mooi dan zitten we op één lijn.

Voor mij was het een bijbaantje, maar ik had toendertijd ook collega's voor wie het wel een serieuze baan was ( ;( ) en sommige kwamen huilend dat "exit-gesprek" uit...

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 16-01-2013 20:39:42 ]
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:43:23 #111
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_121652746
Uitkeringsinstanties kunnen er trouwens ook wat van.

Vrouw is zwanger en verzoekt UWV(?) om urenvermindering met deels ziektewet(?).
UWV antwoordt dat ze beter 100% de ziektewet in kan gaan omdat ze binnen een paar weken met zwangerschapsverlof gaat (schijnt goedkoper te zijn dan deels werken/deels ziek).
Vrouw gaat met zwangerschapsverlof, in deze periode verloopt haar contract voor bepaalde tijd.
Zwangerschapsverlof is afgelopen, vrouw meld zich bij UWV voor een uitkering omdat er nog geen nieuwe baan gevonden is.
UWV vraag waarom de vrouw nu pas inschrijft omdat ze al een paar maanden werkeloos was. Ze vergeten even voor het gemak dat zwangerschapsverlof geen verplichting tot sollicitatie heeft en dat er een bron van inkomsten is.
Oude werkgever geeft een maand later aan om persoon weer in te willen/kunnen lenen.

Niet echt ontslagen worden, maar wel dreiging tot afnemen van inkomen.
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:43:44 #112
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_121652766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:21 schreef cricket het volgende:

[..]

Het meest amusante voorbeeld (amusant, want ze functioneerde niet) was een ex-collega die ongeveer een uur voordat haar zwangerschapsverlof zou ingaan werd ontslagen. Haar reactie was topvermaak.
Dan heb je ontslagbescherming.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:45:36 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121652905
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:43 schreef kevin33 het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121653823
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:24 schreef Sport_Life het volgende:
Nou gebruikt elke call center medewerker weleens een leugentje, of houdt relevante informatie achter (mensen hebben zelf ook enigszins een onderzoeksplicht bij aangaan van een contract),
:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121653917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:45 schreef Janneke141 het volgende:
De helft van de mensen in dit topic is helemaal niet ontslagen, inclusief TS.
klopt

quote:
Zelf hield ik bij niet-te-verlengen contracten altijd een periode van een week of vier aan om dit bekend te maken. Voor die laatste weken gaf ik dan meestal de keus om nog te werken (voor het geld) of om er maar mee op te houden, maar zo hadden ze in ieder geval tijd om iets nieuws te zoeken. Ging meestal om bijbaantjes.
Ik laat ze ook altijd die keuze. Sommige willen het nog afmaken andere willen liever direct stoppen

quote:
Echt ontslagen heb ik maar één keer iemand, die voor een paarhonderd euro aan sigaretten gejat had. Die hebben we tegenover drie man kader op het kantoor gegooid en die heeft bekend, en daarna in de winkel het schadebedrag gepind. In een keer opgelost dus.
Helaas al 3x i.v.m. fraude. De laaste 2 jaar. 1x werd het bedrag direct gepind de rest ging via incassobureaus

quote:

[..]

Als je contract afloopt heb je geen ontslagbescherming.

Zelf nooit iets meegemaakt ik zit dan ook al even bij dezelfde werkgever vanaf me 14.
Wel 1x meegemaakt dat ik een jongen mededeelde dat zijn BT volgende maand niet verlengd zou worden (wat na de diverse gesprekken geen onverwachts iets kon zijn). Waarna ik als eerste opmerking te horen kreeg "ik schiet je dood" waarna ik hem heb verteld dat hij vanaf NU niet meer welkom was en de deur uit kon. Ik leef nog maar dat vond ik wel echt heftig........., vooral toen ik van een vriend hoorde dat het familie was van een"grote" crimineel........ Toen dacht ik even aan me collega die hem had aangenomen en die een dag eerder vergeten was het gesprek te voeren.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_121654378
mijn partner.. vlak na de vakantie ging hij zijn auto op halen (die had hij bij de zaak laten staan tijdens vakantie).. auto weg.. bleek andere collega in te rijden... maandag aan het werk en hij kon direct naar huis.. Bedrijf ging failliet ..
Had vast contract, bedrijf kreeg de vergunning wel rond (reden was op zich legitiem, hij was als laatste erbij gekomen en bedrijf moest inkrimpen) maar de manier hoe ze (directeur en andere collega's) tijdens het bezwaar periode zich gedroegen (want je moet officieel in bezwaar etc. etc vakbond erbij..) was echt heel asociaal. Die houding .. wat bleken die mensen vervelend te zijn.. En dat terwijl ze altijd tevreden waren, functioneringsggesprekken alleen maar positief etc.. Maar toen hij in bezwaar ging draaide ze al een blad aan een boom.. Ze konden het domweg niet zakelijk bekijken..

Gelukkig is hij nogal nuchter en trok hij zich er niets van aan en heeft die periode gebruikt om wat anders te zoeken wat en had hij binnen 4 maanden weer wat anders gevonden (ondanks zijn leeftijd, hij is 40+) en kon hij naadloos overstappen...

Nu al weer een paar jaar tot volle tevredenheid elders aan het werk.. Voor hem was het ontslag achteraf alleen maar positief..
pi_121654525
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:24 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ben een keer "ontslagen" bij zo'n call center. De eerste 3 maanden haalde ik netjes de targets, tot ze de targets gingen verhogen. De enige manier om die verhoogde targets te behalen was om gewoon keihard te liegen tegenover onschuldige mensen. Nou gebruikt elke call center medewerker weleens een leugentje, of houdt relevante informatie achter (mensen hebben zelf ook enigszins een onderzoeksplicht bij aangaan van een contract), maar om dit target te halen moest je echt bewust verkeerde informatie geven. Teamleiders begrepen mij niet dat ik daar niet mee akkoord ging, en zo ging het best snel achteruit. Tot ik op gesprek mocht komen en toen vroeg ik netjes of ik eerst mijn verhaal mocht doen; dat ik het een sneue bedoeling vond dat wij bewust verkeerde informatie moesten geven enz. enz. Aan het eind gezegd dat ik om die reden per direct wilde stoppen met dit werk. Vervolgens een heel verhaal van hun kant blabla je hoeft niet meer te komen etc etc :+. Ik zei dat is mooi dan zitten we op één lijn.

Voor mij was het een bijbaantje, maar ik had toendertijd ook collega's voor wie het wel een serieuze baan was ( ;( ) en sommige kwamen huilend dat "exit-gesprek" uit...
Dat tele-marketing bedrijven de grootste uitschot op aarde zijn wist ik al, maar dit gaat wel erg ver... Was dit voor het bel-me-niet register dat je daar werkte? Ik hoop echt dat ze allemaal failliet gaan :D
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:17:37 #118
335452 cricket
cricket from space
pi_121654797
quote:

[..]

In dit geval was dat niet van toepassing.
pi_121657414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:03 schreef ikbenschipper het volgende:

vooral toen ik van een vriend hoorde dat het familie was van een"grote" crimineel........
Hehe, dit soort verhalen. Je hoort het inderdaad aan de lopende band; "Werkgever doodgeschoten na ontslag". Nee man, kleine jongetjes met een grote bek. :)

Ik snap dat je 't niet prettig vindt zoiets, maar een "grote crimineel" lacht z'n neefje/zoon keihard uit als 'ie komt met: "Ey, ik ben ontslagen enne, leg die man/vrouw eens om". :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_121658145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:03 schreef Messina het volgende:

[..]

Hehe, dit soort verhalen. Je hoort het inderdaad aan de lopende band; "Werkgever doodgeschoten na ontslag". Nee man, kleine jongetjes met een grote bek. :)

Ik snap dat je 't niet prettig vindt zoiets, maar een "grote crimineel" lacht z'n neefje/zoon keihard uit als 'ie komt met: "Ey, ik ben ontslagen enne, leg die man/vrouw eens om". :')
Jeps zo denk ik daar nu ook lachend over, zeker als ik er aan terug denk :) Ik was toen ik dit meemaakte 18 misschien net 19 en was het me 2de of 3de exit gesprek. Dan denk je in eerste instantie daar toch even anders over ;). Was een leuke kennismaking met me nieuwe rol :)
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_121662112
Ik werkte als scholier (16 jaar) eens in een winkel, op zaterdag. En door de weeks gewoon naar school. Toen was het Goede Vrijdag en mijn openbare school gaf (natuurlijk?? ik heb t nooit anders meegemaakt op de middelbare) gewoon les. Dus ik was die dag een aantal keer gebeld op mijn GSM door mijn (destijds) werkgever en in de pauze bel ik terug.
Waar ik &@(!&(#!@ wel niet was, want het was Goede Vrijdag en ik stond toch op het rooster en omdat ik niet was komen opdagen en ik moest zaterdag maar komen uitleggen. Dus ik heel bedeesd zaterdag bij de filiaalleider op kantoor proberen uit te leggen dat mijn school op Goede Vrijdag gewoon les gaf. Lang verhaal kort: de filiaalleider geloofde het niet en ik stond op straat.

Later bedacht ik natuurlijk dat ik had moeten vragen wanneer hij me dan op vrijdag had ingepland, en waarom hij dat niet had overlegd met iemand die alleen maar op zaterdag werkte.. Maar goed, daar leer je dan van..Had vrij snel daarna weer een ander baantje waar ik heel duidelijk had gemaakt dat ik écht alleen op zaterdag kon werken.
  donderdag 17 januari 2013 @ 01:21:32 #122
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_121666779
Als - behoorlijk overgekwalificeerde - directiesecretaresse deed ik het voorbereidende juridische werk bij een landelijke klachtencommissie. Helaas had het kantoor een zogenaamde Machiavelli Julius Ceasar nekhijger als 'manager'. Lees: een klojo die 8 jaar gedaan had over zijn rechtenstudie ( 8)7 ) , afkomstig was uit een zogenaamd 'hogere' jezuietenfamilie en eigenlijk behoorlijk onzeker was over zijn functioneren - hetgeen hij dus (over)compenseerde met het voortdurend in de weg zitten en afblaffen van ziijn welwillende personeel.

Op een kwaaie dag maakte meneer fout #2597485724 en ik probeerde 'm te corrigeren.
Zijn commentaar: "Dat weet jij helemaal niet, want jij bent geen jurist!"

Drie jaar later haalde ik mijn bul, maar helaas, ik had toen al een ontslagprocedure bedongen, met uiteraard een fraaie afkoopsom. Wat nog veel jammerer was is dat ik drie maanden later hoorde van de 'bovenbaas', dat ze die 'manager' dus maar ontslagen hadden wegens disfunctioneren. :')

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik destijds niet aan die 'bovenbaas' heb laten weten dat ik mijn werk best wel weer wilde voortzetten, Mijn trots zat me in de weg omdat ze al die jaren niet hadden willen inzien wat voor een ongelooflijke droeftoeter die baas van me destijds was... meh. :{

Shit. Fucking. Happens. :r

[ Bericht 7% gewijzigd door HetKlusKonijn op 17-01-2013 01:28:22 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_121667011
Collega ooit eens ontslagen omdat z'n baas er achter kwam dat hij liep te blowen op feestjes. (Facebook)

Vroeger toen ik nog in de supermarkt werkte werd een van de oudere jongens (21) op staande voet ontslagen omdat hij de gehele pauze plus een paar minuten extra op de wc zat :') Hij is een aantal week daarna weer aangenomen. (Door een andere baas).

Huisgenoot is eens ontslagen nadat hij gewoon continu in zn bed bleef liggen stinken en continu afbelde. Kledingzaak was dat. Werd opgebeld, meldde dat hij ontslagen was en ging toen direct weer verder pitten :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121667154
Wat een wilde verhalen zeg, echt belachelijke werkgevers zitten er tussen |:(

quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:08 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ja daar hebben veel werkgevers een handje van. Eisen dat je minstens 15 minuten van tevoren op de werkvloer aanwezig bent in uniform/kleding, maar die niet uitbetalen ' want dat is geen werktijd' .
Afhankelijk van de branche waar je in werkt vind ik dat niet meer dan normaal. Als je om 3 uur moet beginnen met je taken en jij komt om stipt 3 uur binnen lopen en moet je vervolgens nog omkleden en dergelijke dan zou ik dat als werkgever ook vervelend vinden. In de meeste bedrijven ben je, vanaf het moment dat je de deur binnen loopt, toch snel een kwartier verder voor je daadwerkelijk aan het werk bent.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_121667433
In een ver verleden (2001 geloof ik) ooit wel eens een simpel kutbaantje gehad bij het UWV (toen nog Cadans) waar de teamleidster wel een cursusje communicatie kon gebruiken. Het leek wel een strafkamp en alles en iedereen werd nauwlettend in de gaten gehouden. Was je één minuut later binnen dan normaal, dan stond ze al in je nek te hijgen dat je te laat was en dat ze er een notitie van zou maken. Ook hield ze bij hoe lang we pauze namen, ons toiletgebruik en praten tijdens het werk met collega's was verboten.

Ben er toen na een week of zes uitgekegeld omdat ik het lef had om iets over de arbeidsomstandigheden te zeggen. Had ze ook nog een heel kulverhaal bij het uitzendbureau op lopen hangen, waardoor deze me niet meer wilden bemiddelen. Nou, ik ben er nog, maar waar zijn jullie: Vedior?? Ben later een (ex)collega van me tegen het lijf gelopen die zei dat er die week daarop nog eens drie man zijn uitgeschopt, vanwege het in twijfel trekken van haar leiderschap-skwaliteiten. Kon totaal niet met kritiek omgaan dat mens. Ze begon al te schuimbekken als ze al dacht dat je tegen haar in zou gaan. Was er ook helemaal niet rouwig om dat ik daar weg moest.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mint_Clansell op 17-01-2013 03:40:41 ]
pi_121668391
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 01:58 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Afhankelijk van de branche waar je in werkt vind ik dat niet meer dan normaal. Als je om 3 uur moet beginnen met je taken en jij komt om stipt 3 uur binnen lopen en moet je vervolgens nog omkleden en dergelijke dan zou ik dat als werkgever ook vervelend vinden. In de meeste bedrijven ben je, vanaf het moment dat je de deur binnen loopt, toch snel een kwartier verder voor je daadwerkelijk aan het werk bent.
Agreed, het hangt af van de branche. Maar ik kan je zeggen dat ik met 2 minuten omgekleed en wel op de werkvloer sta, en met mij (uitzonderingen daargelaten) velen anderen.

Eigelijk willen ze dat we 15 minuten onbetaalde arbeid verrichten. Net zoals dat ze na sluitingstijd niet meer uitbetalen maar er nog wel schoongemaakt moet worden. Al met al heb je het dan per dienst over een half uur onbetaalde arbeid. Je loopt bij bijbaantjes helaas al vaak voor een slavenloontje dus dan heb je aan mij een verkeerde, ik laat alles uit mijn handen vallen zodra er niet meer uitbetaald wordt (heeft ook te maken met het feit over hoe dit gecommuniceerd werd naar ons, bij een misschien iets vriendelijker bericht zou ik nog overwegen om even snel de laatste dingen af te maken).
pi_121668770
Begonnen bij een zuivelbedrijf waar ik veiligheids, klachten en kwaliteitswerk zou gaan uitvoeren op een lab. Was de enige in het bedrijf met veiligheidskennis. Veel werk verzet zowel op gebied van Veiligheid (inspecties etc) en kwaliteit (op lab gewerkt). Heb veel dingen erbij gedaan omdat ik dit interesant vond (gevaarlijke stoffen inventarisaties.

Het werken met een collega op het lab verliep altijd al stroef omdat ik op een gegeven moment meer met veiligheid bezig moest dan met labwerk. Waardoor ik voor zijn gevoel bij hem weg werd gehaald. Sfeer werd minder maar liet dat van me afglijden. Tot een incident met mijn vakantie waar hij het niet mee eens was en tegen me uitvloog waar iedereen (behalve de leiding) bij was. Sindsdien heb ik hem genegeerd. Toen de leiding terugwas werd ik uitgenodigd voor een gesprek met hem erbij.

Prima alles besproken en hij zijn frustraties ge uit en ik de mijne. Paar maanden verder gesukkeld. Tot het einde van mijn contract, toen vertelden ze doodleuk dat mijn contract niet werd verlengd doordat "ik niet lekker in de groep lag" :')

Daarna even wat goeie collega's in vertrouwen genomen en het blijkt dat die "groep" dus alleen die lastige collega was en iedereen het niet geloofde dat ik weg moest.

Overigens heb ik in het laatste gesprek even een beerput geopend over hoe het er precies op de afdeling aan toe ging.
pi_121669066
quote:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. 6 uur beginnen is 6 uur beginnen. Ik ga echt niet een kwartier eerder beginnen. Ik heb ooit bij een instelling gewerkt waar ik zelf mijn eigen uren per week mocht kiezen, mits ik maar naar alle vergaderingen kwam en het werk gewoon gedaan is. Dat is in mijn optiek een betere instelling.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_121669114
quote:
De voorbereiding op het werk is toch ook deel van het werk?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_121669216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:04 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Natuurlijk :)
pi_121669855
Vast contract maar werd na een jaar ontslagen i.v.m. de bedrijfsresultaten. Was er als laatste bij gekomen en moest dus als eerste weg. Niet leuk, maar begrijpelijk in zo'n situatie. Er ging echter wat aan vooraf waardoor ik tot op de dag van vandaag rancune voel tegenover mijn oude leidinggevende.

Leidinggevende en ik voerden de zelfde (commerciële) werkzaamheden uit. Ik verving een werknemer die ontslag had genomen en ik zou zijn klantenset overnemen. Eerste 8/9 maanden gingen goed, tijdens ieder gesprek werd aangegeven dat ik precies op de beoogde groeicurve zat. Bij maand 10 ging het mis, volgens leidinggevende zou ik niet genoeg binnen harken. In maand 11 ging ik in het systeem kijken wie er eigenlijk aan mijn klantenset zou moeten behoren en wie er ook echt bij zat. Dat bleek nog geen 50% te zijn, oftewel mijn resultaten zouden globaal met 50% stijgen als alles zou gaan zoals afgesproken. Leidinggevende hier op aangesproken maar weigerde mee te werken. Toen had ik 2 opties:

1) Ik zou me er bij neerleggen, maar dan zouden de resultaten op den duur reden voor ontslag worden.
2) Ik zou de situatie uitleggen aan de directeur, met de hoop dat hij in zou grijpen maar met het risico dat ik er alsnog uit lag.

Ik ben voor optie 2 gegaan. Directeur begreep me, geloofde me, maar gaf ook aan dat hij op zijn leidinggevend personeel moest kunnen vertrouwen. Hij zou in gesprek gaan met mijn leidinggevende. Bij het eerstvolgend periodiek gesprek met mijn leidinggevende gaf hij aan dat de gesprekken niet meer gingen plaatsvinden. Hij wilde graag op schrift naar hem en de directeur waarom ik wel recht had om te moeten blijven. Dat heb ik gedaan, 3 A4's uitvoerig beschreven wat er goed ging, wat er slecht ging en hoe ik dat kon verbeteren. Op de 30e van mei zou het besproken worden met zijn 3-en.

Ik kom bij dat gesprek aan en de directeur begint met "Je motivatie was erg goed. Duidelijk, helder en concreet beschreven. Beter dan we gedacht en verwacht hadden. Helaas krijg je toch je ontslag, want de resultaten van het bedrijf zijn dermate slecht dat we moeten snijden. Jij bent als laatste in dienst gekomen dus daarom ga jij er nu uit."

Na een aantal WFT's en vragen waarom dat op de 30e van de maand moet en niet eerder (ik moest een vaststellings overeenkomst tekenen) kreeg ik als antwoord "dat dat toch niet zoveel verschil maakte". Mijn leidinggevende wreef er met een gemene blik ook nog in dat mijn concurrentiebeding van kracht bleef. Toen ik aangaf dat ik dat wel over zou laten aan de rechtsbijstand greep de directeur in en trok hem snel in. Op mijn vraag wat er gebeurde als ik die vaststellingsovereenkomst niet tekende werd geantwoord dat het dan een gemeen spelletje zou worden voor de rechter. Ik kreeg van de directeur de keuze of ik tot en met juni wilde blijven werken of dat ik (betaald) thuis bleef om te solliciteren, voor dat laatste gekozen natuurlijk. Toen ik vanuit huis wat privé bestanden van de server wilde halen bleek alles al geblokkeerd. Leidinggevende gebeld die, in gezelschap van collega's, meldde dat "ik geen recht meer had om bestanden in te zien, en dat ik niet meer mocht komen werken". Gezegd dat hij de overdracht dan ook in zijn reet kon steken en maar moest zien wat hij met lopende offertes deed. Toegang alsnog gekregen.

Ik heb wraak genomen door met succes te solliciteren bij hun grootste concurrent waar ik nu al een aantal jaar naar volle tevredenheid en met succes werk.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_121670097
Ik krijg contracten en die worden gewoon niet verlengd. Aan de andere kant vind ik het wel fijn dat ik niet aan een baas vast zit. En na de contract periode kan ik weer onderhandelen, of hij me weer aanneemt. Of ik ga naar een andere baas die me meer betaald.
🐱
pi_121671964
Toen ik 16 was ofzo, werkte ik als vakkenvuller in een supermarkt (A&P, bestaat niet meer). Na de eerste week belde de assistent filiaal manager op een avond waar ik bleef. Ik netjes melden dat ik de laatste keer dat ik de planning had gezien mijn naam niet had zien staan op de lijst voor die avond. Na wat heen en weer gediscusieer zei hij. "Je kunt nu komen werken, of woensdag, als je weer ingepland staat, je spullen komen inleveren." Ik zeit toen terug: "Ik kom nu wel even om mijn spullen in te leveren en om mijn loon van vorige week te incasseren". Volgens mij had ie dat niet verwacht, aan de uitdrukking op zijn gezicht te zien toen ik die avond alles kwam inleveren
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:57:53 #134
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_121672079
Ik ben een keer op mijn verjaardag ontslagen.

De volgende dag werd ik gebeld dat ik toch terug mocht komen :')
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:10:19 #135
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121672500
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:57 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik ben een keer op mijn verjaardag ontslagen.

De volgende dag werd ik gebeld dat ik toch terug mocht komen :')
Apart :')

Waarom hadden ze je ontslagen dan?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:24:17 #136
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_121672937
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:10 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Apart :')

Waarom hadden ze je ontslagen dan?
Omdat ik niet meer nodig was. Was een bijbaantje via een uitzendbureau en toen werd ik door een van mijn collega's, die technisch gezien wel boven mij stond maar niet mijn baas was (ik ondersteunde haar), gebeld van je hoeft niet meer te komen, we gaan op zoek naar iemand anders ofzo, vaag verhaal. Ik weet haar precieze woorden niet meer - ik zat ook een soort van beduusd aan de lijn - behalve dat ik dus niet meer nodig was, maar of ik nog wel even wilde helpen met een nieuw persoon inwerken :') . Die collega bleek het dus ook niet te hebben overlegd met mijn baas, ze had samen met een andere collega op eigen houtje bedacht dat ze mij gingen ontslaan (waren overigens twee viswijven). Waarop mijn baas heeft gezegd dat zij terug moest bellen om het ongedaan te maken. *) Heb natuurlijk nog even uitgebreid mijn beklag gedaan bij mijn baas en toen kreeg ik die collega dus de volgende dag aan de lijn en ik merkte dat ze zich kapot schaamde >:) Echt een vaag verhaal ik weet het, maar de communicatie ging daar nogal vreemd. Die wijven die daar zaten, ook die ene die mij had ontslagen, zaten altijd over iedereen te lullen. (Ok nu gebeurt dat wel vaker, maar dat waren echt gewoon viswijven die hun werk niet leuk vonden en dat maar gingen afreageren op iedereen) Ik was toen 19 en voelde me volwassener dan mijn collega's van 40+ :').
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:43:27 #137
206580 Luxuria
pi_121673557
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:04 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Nee het is 15.00u beginnen en niet 15.00u binnen komen lopen.
Het heet niet voor niets 'werk'tijd.
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:46:25 #138
206580 Luxuria
pi_121673679
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:24 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Omdat ik niet meer nodig was. Was een bijbaantje via een uitzendbureau en toen werd ik door een van mijn collega's, die technisch gezien wel boven mij stond maar niet mijn baas was (ik ondersteunde haar), gebeld van je hoeft niet meer te komen, we gaan op zoek naar iemand anders ofzo, vaag verhaal. Ik weet haar precieze woorden niet meer - ik zat ook een soort van beduusd aan de lijn - behalve dat ik dus niet meer nodig was, maar of ik nog wel even wilde helpen met een nieuw persoon inwerken :') . Die collega bleek het dus ook niet te hebben overlegd met mijn baas, ze had samen met een andere collega op eigen houtje bedacht dat ze mij gingen ontslaan (waren overigens twee viswijven). Waarop mijn baas heeft gezegd dat zij terug moest bellen om het ongedaan te maken. *) Heb natuurlijk nog even uitgebreid mijn beklag gedaan bij mijn baas en toen kreeg ik die collega dus de volgende dag aan de lijn en ik merkte dat ze zich kapot schaamde >:) Echt een vaag verhaal ik weet het, maar de communicatie ging daar nogal vreemd. Die wijven die daar zaten, ook die ene die mij had ontslagen, zaten altijd over iedereen te lullen. (Ok nu gebeurt dat wel vaker, maar dat waren echt gewoon viswijven die hun werk niet leuk vonden en dat maar gingen afreageren op iedereen) Ik was toen 19 en voelde me volwassener dan mijn collega's van 40+ :').
Echt debiel zeg :{
Wel net goed voor die viswijven, dat ze zich maar flink hebben geschaamd!
pi_121673686
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:43 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Nee het is 15.00u beginnen en niet 15.00u binnen komen lopen.
Het heet niet voor niets 'werk'tijd.
Dus een kok zou ook pas betaald moeten worden als hij het fornuis aanzet en de pannen en ingrediënten maar in zijn eigen tijd moeten klaarzetten?
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:50:39 #140
206580 Luxuria
pi_121673795
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:46 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dus een kok zou ook pas betaald moeten worden als hij het fornuis aanzet en de pannen en ingrediënten maar in zijn eigen tijd moeten klaarzetten?
Nee er zijn natuurlijk uitzonderingen. Bij een kok hoort de voorbereiding bij het werk. Bij een productiemedewerker hoort omkleden niet bij het werk.
pi_121674110
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:50 schreef Luxuria het volgende:

Bij een productiemedewerker hoort omkleden niet bij het werk.
Sorry hoor, maar ik ken productiebedrijven waar je inklokt bij de ingang en daarna naar de verkleedruimte gaat . Na het werk douchet en omkleedt en pas bij vertrek uitklot. Dat alles in de baas z'n tijd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:01:11 #142
206580 Luxuria
pi_121674129
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik ken productiebedrijven waar je inklokt bij de ingang en daarna naar de verkleedruimte gaat . Na het werk douchet en omkleedt en pas bij vertrek uitklot. Dat alles in de baas z'n tijd.
Dat zou in mijn bedrijf toch niet gebeuren :')
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:04:48 #143
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121674256
quote:

[..]

Nee er zijn natuurlijk uitzonderingen. Bij een kok hoort de voorbereiding bij het werk. Bij een productiemedewerker hoort omkleden niet bij het werk.
Ik vind inderdaad dat je als werkgever kunt eisen dat het personeel ook echt om bijvoorbeeld 0900 helemaal klaar is om aan de slag te gaan. Echter, ik vind het raar om te eisen dat het personeel per se een kwartier van te voren aanwezig moet zijn. En ik zou het helemaal raar vinden als bij wijze van spreken iemand die regelmatig om 08:55 binnenkomt en toch om 09:00 stipt klaar is om te beginnen te ontslaan.
Ok stelletje hokboeren
pi_121674264
quote:

[..]

Als ik voor mijn werk speciale kleren aan moet waarmee ik niet over straat kan dan horot omkleden gewoon bij de voorbereiding. Zeker als het een kwartier kost.
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:05:48 #145
206580 Luxuria
pi_121674291
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:04 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad dat je als werkgever kunt eisen dat het personeel ook echt om bijvoorbeeld 0900 helemaal klaar is om aan de slag te gaan. Echter, ik vind het raar om te eisen dat het personeel per se een kwartier van te voren aanwezig moet zijn. En ik zou het helemaal raar vinden als bij wijze van spreken iemand die regelmatig om 08:55 binnenkomt en toch om 09:00 stipt klaar is om te beginnen te ontslaan.
Dit idd.
pi_121674294
quote:

[..]

Dat ligt eraan of je de werkkleding mee naar huis krijgt of niet.

Hier is voor de productiehal de regel dat ze om 08:00 beginnen. Als ze koffie willen dan moeten ze dus eerder zijn of wachten tot de eerste pauze.
pi_121675064
quote:
3s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:53 schreef error_404 het volgende:
Terugkomen van vakantie en horen dat je een week later geen baan meer hebt, direct daarna een meeting ingaan en verwachten dat je vrolijk meedoet. Als klap op de vuurpijl te horen krijgen dat het druk is en of je die avond ook nog over wilt werken :')
heb je wel gedaan..

dus niet achteraf zeuren erover

wel mooie streek
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_121675141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:05 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of je de werkkleding mee naar huis krijgt of niet.

Hier is voor de productiehal de regel dat ze om 08:00 beginnen. Als ze koffie willen dan moeten ze dus eerder zijn of wachten tot de eerste pauze.
tja..productie is tijd=geld
pi_121675144
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:05 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]

En die dag kreeg ik te horen dat ik ontslagen was omdat ik 15 keer te laat was gekomen. En dat terwijl ik niet eens betaald kreeg de eerste 15 minuten dat ik er moest zijn. Maar contract liep ten einde, dus die werd niet verlengd.
vind jouw manier van antwoorden ook niet echt heel zakelijk..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_121675213
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:32 schreef Thezappa het volgende:

[..]

vind jouw manier van antwoorden ook niet echt heel zakelijk..
Zakelijk via sms? Ik heb hem sowieso nooit mijn telefoonnummer gegeven en als ik het wel had gedaan, zeker niet om mij te sms'en. Dan had hij maar moeten bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')