abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121640301
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:25 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Ach ja. Op dat moment wilde ik hem wel een paar klappen verkopen, maar ik ben daar denk ik te professioneel voor. Ik werk in een wereldje waar echt goede medewerkers dun bezaaid zijn. Inmiddels heb ik een functie die hoger gewaardeerd is dan zijn functie. Ik kom hem zakelijk gezien waarschijnlijk nog wel eens tegen en dan is hij voor mij ;).
Ik ken het. Toen ik teamleider werd en de leiding kreeg over medewerkers van het bedrijf waar ik zo lullig ontslagen was, ook stuk voor stuk de contracten opgezegd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:36:01 #77
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_121640537
Reorganisatie bij een groot electronica bedrijf.

Wij moesten 1 voor 1 op kantoor komen en kregen gelijk te horen dat we eruit lagen.
Onder begeleiding van een bewaker je spullen uit de lockers halen, gereedschap inleveren en tot de poort begeleid.
Waar Randstad stond om ons aan het zelfde baantje te helpen. Maandag beginnen.
Ik heb het niet gedaan, collega werd zo woest die stormde naar de directeur.
Bewaking en wij erachter aan natuurlijk.
Staat hij voor het bureau, directeur staat op.
Collega pakt zijn hoofd en zoent hem recht op de mond.
"Als we genaaid worden, willen we zoenen ook".

Directeur een rode kop, bewakers stonden te gniffelen en wij lachte ons de krampen in de buik.
Toen zijn we maar weggelopen.

Elke keer als ik weer wat lees, moet ik weer aan die actie denken.
Geweldig.

(In totaal zijn er 5600 mensen ontslagen)
pi_121640918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:36 schreef beware_reageerd het volgende:
Reorganisatie bij een groot electronica bedrijf.

Wij moesten 1 voor 1 op kantoor komen en kregen gelijk te horen dat we eruit lagen.
Onder begeleiding van een bewaker je spullen uit de lockers halen, gereedschap inleveren en tot de poort begeleid.
Waar Randstad stond om ons aan het zelfde baantje te helpen. Maandag beginnen.
Ik heb het niet gedaan, collega werd zo woest die stormde naar de directeur.
Bewaking en wij erachter aan natuurlijk.
Staat hij voor het bureau, directeur staat op.
Collega pakt zijn hoofd en zoent hem recht op de mond.
"Als we genaaid worden, willen we zoenen ook".

Directeur een rode kop, bewakers stonden te gniffelen en wij lachte ons de krampen in de buik.
Toen zijn we maar weggelopen.

Elke keer als ik weer wat lees, moet ik weer aan die actie denken.
Geweldig.

(In totaal zijn er 5600 mensen ontslagen)
Hihihihi ja leuke mop is dat he?à
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:45:35 #79
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_121641035
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hihihihi ja leuke mop is dat he?à
Behalve in dit geval dat het geen mop was.
Keiharde realiteit.

Bedrijf is ook helemaal weg hier. Vrij grote jongen wereldwijd.
Lucent Technologies, voorheen AT&T.
pi_121641259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En je hebt hem niet wat dingen aangedaan? Ik heb een werkgever in het bijzijn van alle collega's een vuile varkenskop genoemd.

Die is later bij een andere nog een keer de verkeerde tegengekomen. Die dacht iets anders over het ontslag en heeft hem fysiek duidelijk gemaakt dat hij daar niet van was gediend.
En voordat je het weet ben je tever gegaan, en heb je een strafblad. En dan heeft die anders alsnog gewonnen.
pi_121641390
Ik verbaas mij iedere keer weer om mensen die doen alsof ontslagen worden een misdaad is.
#freefrederike
pi_121641392
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En voordat je het weet ben je tever gegaan, en heb je een strafblad. En dan heeft die anders alsnog gewonnen.
Sommige dingen neem je graag voor lief. Die ander kan volgens de letter van de wet wel 'gewonnen' hebben, hij zal je nooit meer dwarszitten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_121641438
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik verbaas mij iedere keer weer om mensen die doen alsof ontslagen worden een misdaad is.
Ontslagen worden om zuivere redenen niet, maar als het gaat om ordinaire leugens en wegpesten is van een heel andere orde.

En je moet je ook eens bedenken wat je als werkgever je personeel eigenlijk aandoet. Geen fatsoenlijk inkomen meer, onzekerheid over een nieuwe baan.
pi_121641491
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:45 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Behalve in dit geval dat het geen mop was.
Keiharde realiteit.

Bedrijf is ook helemaal weg hier. Vrij grote jongen wereldwijd.
Lucent Technologies, voorheen AT&T.
Het is toch echt een veel gehoorde mop hoor. :')
Lucent is tegenwoordig toch Alcatel-Lucent?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121641997
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:19 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Ooit bij een bedrijf gewerkt waar een van de managers bij hield wanneer zijn vrouwelijke collega's ongesteld waren.... En dit ook als herhaalafspraak in zijn agenda zetten zodat hij er de volgende keer rekening mee kon houden...
Lachen als er dames bijzitten met een onregelmatige cyclus. En ja, die bestaan. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121642059
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Sommige dingen neem je graag voor lief. Die ander kan volgens de letter van de wet wel 'gewonnen' hebben, hij zal je nooit meer dwarszitten.
Gast :')

Doe niet zo dom, jij bent intelligenter dan dat. Waar de fuck sta je in de maatschappij, met een strafblad? Dat is juist wat degene wilt, die je leven probeert zuur te maken.

Als iemand je op je werk loopt te treiteren, en jij valt hem fysiek aan. En jij wordt hier door ontslagen, dan is het genieten voor degene. Maar wanneer jij dan ook nog een strafblad krijgt, dan krijgt die gene een spontane erectie.
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:09:28 #87
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_121642246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Het is toch echt een veel gehoorde mop hoor. :')
Lucent is tegenwoordig toch Alcatel-Lucent?
Yep, maar niet meer hier qua vestiging.

Waarschijnlijk deed die gozer het ook daarom.
Maar als we als oud collega's elkaar tegen komen heeft iedereen het er nog over.
Jammer maar zo rollen die Amerikanen.

Het andere grote bedrijf, Holland-Signaal nu Thales, ook oud werkgever, heeft de productie ook al overgeplaatst.
Nu wachten tot de rest ook weg is en dan is dat hele tijdperk hisorie.

Hebben heel wat mensen uit Huizen lang hun boterham mee verdient.
pi_121642459
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gast :')

Doe niet zo dom, jij bent intelligenter dan dat. Waar de fuck sta je in de maatschappij, met een strafblad? Dat is juist wat degene wilt, die je leven probeert zuur te maken.
Nou heb ik dat niet, maar er heeft serieus ook nog nooit een werkgever naar gevraagd. En als dat al zo is, dan solliciteer ik toch lekker verder?

quote:
Als iemand je op je werk loopt te treiteren, en jij valt hem fysiek aan. En jij wordt hier door ontslagen, dan is het genieten voor degene. Maar wanneer jij dan ook nog een strafblad krijgt, dan krijgt die gene een spontane erectie.
Waarmee je maar wilt zeggen dat je alles moet laten gebeuren? Soms heb je even geen behoefte aan een goed gesprek en komt het getreiter van die klootzak in een keer naar boven. Toen ik hem voor vuile varkenskop uitmaakte in het bijzijn van zijn personeel, luchtte dat enorm op.

Overigens heb ik die kerel niet zelf fysiek aangepakt, hoewel hij mij wel stond te duwen. Dat heeft een andere collega naderhand gedaan. Het zal trouwens niet de eerste keer zijn dat reeds ontslagen personeel maar al te graag tegen de werkgever wil getuigen. Het mes snijdt altijd aan twee kanten en werkgevers komen lang niet zomaar overal mee weg.
pi_121642631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nou heb ik dat niet, maar er heeft serieus ook nog nooit een werkgever naar gevraagd. En als dat al zo is, dan solliciteer ik toch lekker verder?

[..]

Waarmee je maar wilt zeggen dat je alles moet laten gebeuren? Soms heb je even geen behoefte aan een goed gesprek en komt het getreiter van die klootzak in een keer naar boven. Toen ik hem voor vuile varkenskop uitmaakte in het bijzijn van zijn personeel, luchtte dat enorm op.

Overigens heb ik die kerel niet zelf fysiek aangepakt, hoewel hij mij wel stond te duwen. Dat heeft een andere collega naderhand gedaan. Het zal trouwens niet de eerste keer zijn dat reeds ontslagen personeel maar al te graag tegen de werkgever wil getuigen. Het mes snijdt altijd aan twee kanten en werkgevers komen lang niet zomaar overal mee weg.
1: Veel mensen met een strafblad, kunnen toch echt geen fatsoenlijke baan krijgen, hoor.

2: Je moet er vooral voor zorgen, dat die pestkop zo min mogelijk zijn of haar zin krijgt. Als dus iemand agressie wilt uitlokken, moet je juist niet agressief worden.
pi_121642861
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:17 schreef theunderdog het volgende:

1: Veel mensen met een strafblad, kunnen toch echt geen fatsoenlijke baan krijgen, hoor.
Hangt er ook vanaf of je als een sjonnie overkomt. Mensen met een redelijke hbo uitstraling wordt doorgaans niet gevraagd of ze iets verkeerds hebben gedaan. Ik heb het althans nog nooit meegemaakt.

Dan nog, ik ken een kerel die zijn ex heeft doorgelaten nadat ze zijn huis had leeggehaald en die is gewoon kunnen gaan werken bij de politie. Gewoon uitleggen en klaar :) Dus een strafblad zegt zeker niet alles.

quote:
2: Je moet er vooral voor zorgen, dat die pestkop zo min mogelijk zijn of haar zin krijgt. Als dus iemand agressie wilt uitlokken, moet je juist niet agressief worden.
Vaak hebben ze ook juist hun zin doordat het slachtoffer maar alles slikt. Ik kan toch alles maken. Dan gaan ze juist door. Pas bij de verkeerde houden ze op. Het is hetzelfde als constant te hard rijden, als je een boete krijg hou je er pas mee op.
pi_121643031
Vorige week is hier een echtpaar per direct ontslagen middels een SMS. Het was de eerste dag van hun vakantie.

Fijne werkgever.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 17:26:52 ]
pi_121643201
Niet ontslagen maar wel op een nare manier weggegaan.

Had een bijbaantje (0-uren contract) in een zorginstelling. Ik had een voedselvergiftiging opgelopen, was min of meer aan de wc gekluisterd omdat het er van boven en onder uit kwam. Dus ik bel de teamleider dat ik ziek ben en niet kom werken. Eerste wat ik hoor is een hele diepe zucht "nee he? Wat heb je dan?" Dus ik leg uit dat ik een voedselvergiftiging heb. "Kan je niet gewoon een imodium nemen dan?" Ik voelde me hondsberoerd dus gezegd dat ik echt ziek was, een imodium niet zou helpen en dat ik niet kwam werken. Toen hoorde ik later dat ze flink over me heeft lopen roddelen in het team dat ik hun had laten zitten.

Andere keer had ze mij op een zaterdag én een zondag ingedeeld om te werken terwijl ik expliciet had gezegd dat ik niet op zondag kon. (daar had ik ook nog een mailwisseling van) Toen ik zaterdag werkte kwam ik daar in mijn pauze achter. Omdat ik de beroerdste neit ben, heb ik nog alle collega's die niet sowieso al hoefden te werken gebeld of zij konden komen maar ze konden allemaal niet. Overlegd met de collega's en teamoudste die er op dat moment waren en die zeiden dat ik dan niet hoefde te komen. Het was immers mijn schuld niet en ik had er alles gedaan om het op te lossen. De volgende dag word ik gebeld door de teamleider. Of het klopte dat ik gewoon had besloten niet op te komen dagen. Ik maar weer uitleggen hoe en wat en ze snapte het wel maar ze vond het wel erg kwalijk dat ik haar met een probleem opzadelde (pardon??)

Verder deed ze altijd poeslief tegen me. Maar goed, er waren meer van dat soort akkefietjes en ik vond de sfeer echt ruk. Dus toen mijn contract zou aflopen heb ik haar een mailtje gestuurd (ik werkte toen niet zo veel meer dus was nauwelijks in het pand aanwezig) dat ik mijn contract niet wenste te verlengen. Als reactie kreeg ik slechts terug: "dat moet je naar persoon X mailen."

Toen ik daar terug kwam om mijn uniform in te leveren was ze echter weer poeslief en was zooooooooo jammer dat ik had besloten hun te verlaten.

Altijd heel raar gevoel blijven houden bij dat mens.
pi_121643236
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf of je als een sjonnie overkomt. Mensen met een redelijke hbo uitstraling wordt doorgaans niet gevraagd of ze iets verkeerds hebben gedaan. Ik heb het althans nog nooit meegemaakt.

Dan nog, ik ken een kerel die zijn ex heeft doorgelaten nadat ze zijn huis had leeggehaald en die is gewoon kunnen gaan werken bij de politie. Gewoon uitleggen en klaar :) Dus een strafblad zegt zeker niet alles.

[..]

Vaak hebben ze ook juist hun zin doordat het slachtoffer maar alles slikt. Ik kan toch alles maken. Dan gaan ze juist door. Pas bij de verkeerde houden ze op. Het is hetzelfde als constant te hard rijden, als je een boete krijg hou je er pas mee op.
1: Naja, hoe dan ook, je komt met een strafblad wel moeilijker aan het werk dan zonder. Ook is het vaak een samenhang van meerdere dingen. Aangezien iemand met een strafblad, vaak ook geen diploma,s heeft. Afgetrapt van school, met politie in aanraking komen, strafblad je kent het wel.

2: Dit is waar als het om pesters van de middelbareschool gaat. Pesten op het werk gaat toch vaak wat anders. Als een collega of een werkgever je loopt te treiteren, en je wordt agressief, en gaat daardoor fysiek geweld vertonen dan is de kans groot dat je ontslagen gaat worden. En dan heeft hij of zij zijn zin. Als je daarentegen niets doet, dan denkt hij of zij inderdaad dat die alles kan maken.

Het enige dat je eigenlijk kan doen is diegene zakelijk terugpakken, maar dat is bij een werkgever wel heel moeilijk.
pi_121643263
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:26 schreef Sloggi het volgende:
Vorige week is hier een echtpaar per direct ontslagen middels een SMS. Het was de eerste dag van hun vakantie.

Fijne werkgever.
Die is echt lelijk, inderdaad. :')
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:43:04 #95
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_121643814
Ontslag nemen en verkassen naar een betere baan is dan ook veel leuker om te doen. Helemaal als er een aantal medewerkers zijn die denken dat zij jouw baan beter kunnen doen :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:45:19 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121643909
De helft van de mensen in dit topic is helemaal niet ontslagen, inclusief TS.

Ik ben het zelf ook nooit, maar er is wel eens een tijdelijk contract niet verlengd. Ging op een erg leuke manier. Kreeg een nieuwe functie: "Ja we sturen je op een klus waar je eigenlijk niet voor gekwalificeerd bent en waarvoor je nogal wat essentiële kennis mist. Eigenlijk kan je het dus niet, maar we hebben vertrouwen in je en we denken dat je het er goed vanaf gaat brengen.

Vier maanden later, beoordeling bij contractverlenging: "Ja, je kan het niet. En je mist essentiële kennis". Nee, bedankt jongens.

Zelf hield ik bij niet-te-verlengen contracten altijd een periode van een week of vier aan om dit bekend te maken. Voor die laatste weken gaf ik dan meestal de keus om nog te werken (voor het geld) of om er maar mee op te houden, maar zo hadden ze in ieder geval tijd om iets nieuws te zoeken. Ging meestal om bijbaantjes.
Heb ook een keer of drie een fulltimer laten gaan. Ik liet ze zelf meestal wel komen met verzoeken voor referenties of getuigschriften, maar ging er wel altijd in mee.

Echt ontslagen heb ik maar één keer iemand, die voor een paarhonderd euro aan sigaretten gejat had. Die hebben we tegenover drie man kader op het kantoor gegooid en die heeft bekend, en daarna in de winkel het schadebedrag gepind. In een keer opgelost dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:07:03 #97
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_121644813
Toen ik ziek thuis was, kreeg ik een brief thuis gestuurd dat ik per direct ontslagen was omdat ik niet echt ziek zou zijn. :')
Al snel daarna weer een andere baan kunnen vinden, maar niet voordat ik er een advocaat op had gezet. Ongeveer jaar later hebben ze (na tussenkomst van rechter) alsnog rest van het jaarcontract uit moeten betalen. :')

Nu kan ik er :') bij doen, maar op dat moment voelde ik me nog zieker en ellendiger.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:21:48 #98
335452 cricket
cricket from space
pi_121645367
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Bericht krijgen van je aankomende ontslag terwijl je op vakantie bent of net terug.
Het meest amusante voorbeeld (amusant, want ze functioneerde niet) was een ex-collega die ongeveer een uur voordat haar zwangerschapsverlof zou ingaan werd ontslagen. Haar reactie was topvermaak.
pi_121645826
Ik ben nooit ontslagen, wel een keer op de dag dat m'n contract afliep gezegd dat ik niet meer terugkwam. Had een functioneringsgesprek, en tijdens dat gesprek vroegen ze dingen als 'waarom heb je *tijdstip 6 maanden geleden* de winkel niet geveegd?'. Ook mocht ik mijn nieuwe manager niet en er was nog één collega die ik mocht, de rest van de aardige collega's werkten elders. ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121646269
Was geen ontslag, maar een tijdelijk contract dat afliep.

Ik kreeg een mail doorgestuurd met het verzoek iets te doen. Onder die mail hing een hele mailwisseling tussen een aantal verschillende personen. Een van die personen maakte op een gegeven moment de opmerking dat er wel een vervanger gezocht moest worden, omdat hij gehoord had dat ik binnenkort weg zou zijn. Ik wist van niks, mijn laatste beoordeling was goed, en het was ook nog niet eens mijn 3e tijdelijke contract. Ik die man gemaild met de vraag waar hij die informatie vandaan had.... 5 minuten later stond mijn baas aan mijn bureau om even een gesprekje te voeren.

Okee, ze stonden in hun recht, maar ik vond het toch niet echt netjes.

[ Bericht 41% gewijzigd door HaywoodJablome op 16-01-2013 18:52:37 ]
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')