Ik ken het. Toen ik teamleider werd en de leiding kreeg over medewerkers van het bedrijf waar ik zo lullig ontslagen was, ook stuk voor stuk de contracten opgezegd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:25 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ach ja. Op dat moment wilde ik hem wel een paar klappen verkopen, maar ik ben daar denk ik te professioneel voor. Ik werk in een wereldje waar echt goede medewerkers dun bezaaid zijn. Inmiddels heb ik een functie die hoger gewaardeerd is dan zijn functie. Ik kom hem zakelijk gezien waarschijnlijk nog wel eens tegen en dan is hij voor mij.
Hihihihi ja leuke mop is dat he?àquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:36 schreef beware_reageerd het volgende:
Reorganisatie bij een groot electronica bedrijf.
Wij moesten 1 voor 1 op kantoor komen en kregen gelijk te horen dat we eruit lagen.
Onder begeleiding van een bewaker je spullen uit de lockers halen, gereedschap inleveren en tot de poort begeleid.
Waar Randstad stond om ons aan het zelfde baantje te helpen. Maandag beginnen.
Ik heb het niet gedaan, collega werd zo woest die stormde naar de directeur.
Bewaking en wij erachter aan natuurlijk.
Staat hij voor het bureau, directeur staat op.
Collega pakt zijn hoofd en zoent hem recht op de mond.
"Als we genaaid worden, willen we zoenen ook".
Directeur een rode kop, bewakers stonden te gniffelen en wij lachte ons de krampen in de buik.
Toen zijn we maar weggelopen.
Elke keer als ik weer wat lees, moet ik weer aan die actie denken.
Geweldig.
(In totaal zijn er 5600 mensen ontslagen)
Behalve in dit geval dat het geen mop was.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hihihihi ja leuke mop is dat he?à
En voordat je het weet ben je tever gegaan, en heb je een strafblad. En dan heeft die anders alsnog gewonnen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En je hebt hem niet wat dingen aangedaan? Ik heb een werkgever in het bijzijn van alle collega's een vuile varkenskop genoemd.
Die is later bij een andere nog een keer de verkeerde tegengekomen. Die dacht iets anders over het ontslag en heeft hem fysiek duidelijk gemaakt dat hij daar niet van was gediend.
Sommige dingen neem je graag voor lief. Die ander kan volgens de letter van de wet wel 'gewonnen' hebben, hij zal je nooit meer dwarszitten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En voordat je het weet ben je tever gegaan, en heb je een strafblad. En dan heeft die anders alsnog gewonnen.
Ontslagen worden om zuivere redenen niet, maar als het gaat om ordinaire leugens en wegpesten is van een heel andere orde.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik verbaas mij iedere keer weer om mensen die doen alsof ontslagen worden een misdaad is.
Het is toch echt een veel gehoorde mop hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:45 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Behalve in dit geval dat het geen mop was.
Keiharde realiteit.
Bedrijf is ook helemaal weg hier. Vrij grote jongen wereldwijd.
Lucent Technologies, voorheen AT&T.
Lachen als er dames bijzitten met een onregelmatige cyclus. En ja, die bestaan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:19 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ooit bij een bedrijf gewerkt waar een van de managers bij hield wanneer zijn vrouwelijke collega's ongesteld waren.... En dit ook als herhaalafspraak in zijn agenda zetten zodat hij er de volgende keer rekening mee kon houden...
Gastquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Sommige dingen neem je graag voor lief. Die ander kan volgens de letter van de wet wel 'gewonnen' hebben, hij zal je nooit meer dwarszitten.
Yep, maar niet meer hier qua vestiging.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is toch echt een veel gehoorde mop hoor.![]()
Lucent is tegenwoordig toch Alcatel-Lucent?
Nou heb ik dat niet, maar er heeft serieus ook nog nooit een werkgever naar gevraagd. En als dat al zo is, dan solliciteer ik toch lekker verder?quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gast![]()
Doe niet zo dom, jij bent intelligenter dan dat. Waar de fuck sta je in de maatschappij, met een strafblad? Dat is juist wat degene wilt, die je leven probeert zuur te maken.
Waarmee je maar wilt zeggen dat je alles moet laten gebeuren? Soms heb je even geen behoefte aan een goed gesprek en komt het getreiter van die klootzak in een keer naar boven. Toen ik hem voor vuile varkenskop uitmaakte in het bijzijn van zijn personeel, luchtte dat enorm op.quote:Als iemand je op je werk loopt te treiteren, en jij valt hem fysiek aan. En jij wordt hier door ontslagen, dan is het genieten voor degene. Maar wanneer jij dan ook nog een strafblad krijgt, dan krijgt die gene een spontane erectie.
1: Veel mensen met een strafblad, kunnen toch echt geen fatsoenlijke baan krijgen, hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou heb ik dat niet, maar er heeft serieus ook nog nooit een werkgever naar gevraagd. En als dat al zo is, dan solliciteer ik toch lekker verder?
[..]
Waarmee je maar wilt zeggen dat je alles moet laten gebeuren? Soms heb je even geen behoefte aan een goed gesprek en komt het getreiter van die klootzak in een keer naar boven. Toen ik hem voor vuile varkenskop uitmaakte in het bijzijn van zijn personeel, luchtte dat enorm op.
Overigens heb ik die kerel niet zelf fysiek aangepakt, hoewel hij mij wel stond te duwen. Dat heeft een andere collega naderhand gedaan. Het zal trouwens niet de eerste keer zijn dat reeds ontslagen personeel maar al te graag tegen de werkgever wil getuigen. Het mes snijdt altijd aan twee kanten en werkgevers komen lang niet zomaar overal mee weg.
Hangt er ook vanaf of je als een sjonnie overkomt. Mensen met een redelijke hbo uitstraling wordt doorgaans niet gevraagd of ze iets verkeerds hebben gedaan. Ik heb het althans nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:17 schreef theunderdog het volgende:
1: Veel mensen met een strafblad, kunnen toch echt geen fatsoenlijke baan krijgen, hoor.
Vaak hebben ze ook juist hun zin doordat het slachtoffer maar alles slikt. Ik kan toch alles maken. Dan gaan ze juist door. Pas bij de verkeerde houden ze op. Het is hetzelfde als constant te hard rijden, als je een boete krijg hou je er pas mee op.quote:2: Je moet er vooral voor zorgen, dat die pestkop zo min mogelijk zijn of haar zin krijgt. Als dus iemand agressie wilt uitlokken, moet je juist niet agressief worden.
1: Naja, hoe dan ook, je komt met een strafblad wel moeilijker aan het werk dan zonder. Ook is het vaak een samenhang van meerdere dingen. Aangezien iemand met een strafblad, vaak ook geen diploma,s heeft. Afgetrapt van school, met politie in aanraking komen, strafblad je kent het wel.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf of je als een sjonnie overkomt. Mensen met een redelijke hbo uitstraling wordt doorgaans niet gevraagd of ze iets verkeerds hebben gedaan. Ik heb het althans nog nooit meegemaakt.
Dan nog, ik ken een kerel die zijn ex heeft doorgelaten nadat ze zijn huis had leeggehaald en die is gewoon kunnen gaan werken bij de politie. Gewoon uitleggen en klaarDus een strafblad zegt zeker niet alles.
[..]
Vaak hebben ze ook juist hun zin doordat het slachtoffer maar alles slikt. Ik kan toch alles maken. Dan gaan ze juist door. Pas bij de verkeerde houden ze op. Het is hetzelfde als constant te hard rijden, als je een boete krijg hou je er pas mee op.
Die is echt lelijk, inderdaad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:26 schreef Sloggi het volgende:
Vorige week is hier een echtpaar per direct ontslagen middels een SMS. Het was de eerste dag van hun vakantie.
Fijne werkgever.
Het meest amusante voorbeeld (amusant, want ze functioneerde niet) was een ex-collega die ongeveer een uur voordat haar zwangerschapsverlof zou ingaan werd ontslagen. Haar reactie was topvermaak.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Bericht krijgen van je aankomende ontslag terwijl je op vakantie bent of net terug.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |