quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
TS begint: na drie keer een contract voor bepaalde duur mocht ik vertrekken. Maar kom vooral terug over drie maanden want 'we kunnen echt niet zonder je'._!
Beiden: niet gedaan neem ik aan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:53 schreef error_404 het volgende:
Als klap op de vuurpijl te horen krijgen dat het druk is en of je die avond ook nog over wilt werken
:quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ben benieuwd naar praktijkvoorbeelden, van jezelf of mensen uit je omgeving, van de manier waarop ontslagen verlopen. Na een reorganisatie,
Nee.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
[..]
Beiden: niet gedaan neem ik aan?
Je bent thuis in de bouwquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee.nu zit ik thuis. Een baan in de bouw.
Zolang je nog aan het werk bent conform het contract dan hoor je gewoon je werk te doen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
[..]
Ja daar hebben veel werkgevers een handje van. Eisen dat je minstens 15 minuten van tevoren op de werkvloer aanwezig bent in uniform/kleding, maar die niet uitbetalen ' want dat is geen werktijd' . Nou dan kunnen ze van mij ook het schompes krijgen, ik kom pas (en blijf ook alleen langer) als het daadwerkgelijk geregistreerd en uitbetaald wordt en anders ga ik nog even lekker een broodje halen in die tijd. 't is me al te vaak gebeurd dat werd gezegd: " ja, dat half uur pauze wat je niet hebt gekregen zorgen wij wel voor dat dat in de salarisadministratie recht wordt gezet" , en dat je dan later weer kan bakkeleien over die 3 uur (6x pauze) die je niet uitbetaald krijgt omdat het nergens geregistreerd staat.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:05 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
En die dag kreeg ik te horen dat ik ontslagen was omdat ik 15 keer te laat was gekomen. En dat terwijl ik niet eens betaald kreeg de eerste 15 minuten dat ik er moest zijn. Maar contract liep ten einde, dus die werd niet verlengd.
Moah, ik vind niet dat een werkgever maar kan eisen dat je (hij zegt het zo te zien 4 uur voor aanvang normale werktijd) even 2 uur eerder komt. Mensen hebben vaak ook een leven naast werken... Wordt vaak vergeten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dit is ook niet echt handig van je gecommuniceerd of wel?![]()
Hoe vaak kun je jou(w) in 1 bericht verwerkenquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:05 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
En die dag kreeg ik te horen dat ik ontslagen was omdat ik 15 keer te laat was gekomen. En dat terwijl ik niet eens betaald kreeg de eerste 15 minuten dat ik er moest zijn. Maar contract liep ten einde, dus die werd niet verlengd.
Als dat in je contract of CAO staat ben je er dan ook akkoord mee gegaanquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:08 schreef kirsten. het volgende:
daar hebben veel werkgevers een handje van. Eisen dat je minstens 15 minuten van tevoren op de werkvloer aanwezig bent in uniform/kleding,
Inderdaad zeg. Wat leest dat toch vreselijk.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:13 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Hoe vaak kun je jou(w) in 1 bericht verwerken
45 min later een reactie terugsturen een "late reactie" vinden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:05 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ook jaquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:14 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
45 min later een reactie terugsturen een "late reactie" vinden.![]()
Had dan gewoon gebeld als het echt zo belangrijk is en snel moet.
Alsof ze dat durvenquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:14 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Hij reageert nog geen twee uur voor de afspraak dat hij niet kan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:14 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als ik dan niet was ontslagen, was het wel op een ander moment geweest met een andere reden. Er zijn ook al twee andere oud-collega's ontslagen daar en de sfeer was al helemaal verpest.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dit is ook niet echt handig van je gecommuniceerd of wel?![]()
Ah. Die "vrijdagmiddag aanstaande" had ik niet bij bedacht dat het dezelfde dag was. Had dan helemaal gebeld ipv ge-SMS't, denk ik dan zo.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Hij reageert nog geen twee uur voor de afspraak dat hij niet kan.![]()
De SMS van de baas was al (ruim) eerder.
Die sms had hij de avond daarvoor gestuurd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:14 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Zo te lezen was je er ook helemaal klaar mee.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als ik dan niet was ontslagen, was het wel op een ander moment geweest met een andere reden. Er zijn ook al twee andere oud-collega's ontslagen daar en de sfeer was al helemaal verpest.
Ik ben ontzettend blij met de baan die ik nu heb. Daar kan ik veel meer uren draaien, is mijn baas tenminste weer een goede man en geen Auschwitz kampleider en heb ik vrouwelijke collega's.
24 aug. 2012 13:14 staat er. Dan is dat jouw SMS en niet die van je ex-werkgever. My bad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Die sms had hij de avond daarvoor gestuurd.
Dat is dan wel weer nice.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:23 schreef fratsman het volgende:
Na 7 jaar van de ene op de andere dag te horen krijgen dat je niet meer functioneert, en dat ze allang een dossier hebben aangemaakt en ontslag gaan aanvragen. Bedrijf wilde nergens aan meewerken, ik stond overal voor open en dat vonden ze bij het UWV aangaande de wet Poortwachter niet zo leuk, dus heb wel "gewonnen" zeg maar. Half jaar betaald thuis gezeten (mocht niet solliciteren) en op het eind 25000 euro meegekregen. 2 weken later had ik alweer nieuw werk.Is alweer 9 jaar geleden.
Mja, Toen was de oprotpremie nog redelijk. Tegenwoordig mag je volgens mij al blij zijn als je 2 of 3 maandlonen mee krijgt.quote:
Dat ben ik met je eens, maar overwerk zou ik dan gewoon lekker weigerenquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:05 schreef HSG het volgende:
[..]
Zolang je nog aan het werk bent conform het contract dan hoor je gewoon je werk te doen.
Overuren zou ik wel doen. Je hebt het geld immers nodig. En als zij toch smeken of je terug kan komen eis dan gelijk een vast contract met een hoger salaris. Misschien doe jij wel immers werk waar ze maar moeilijk een vervanger voor kunnen vinden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:25 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar overwerk zou ik dan gewoon lekker weigerenEveneens zou ik niet 3 maanden later terugkomen.
lijkt me echt een vreselijke manager als ik dat zo lees. Zo'n fucking vaag bericht typen en dan niet de reactie krijgen die hij verwacht. Niks mis met jouw reactie ik had hetzelfde gedaan. Of misschien zegt dat ook wel wat over mij.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:05 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Eerst maar eens een baan vinden in de bouw.quote:
Voor de lange termijn denk jij waarschijnlijk verstandiger dan ikquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:26 schreef HSG het volgende:
[..]
Overuren zou ik wel doen. Je hebt het geld immers nodig. En als zij toch smeken of je terug kan komen eis dan gelijk een vast contract met een hoger salaris.
Alles was perfect in ons filiaal, totdat onze oude filiaalmanager weg moest en deze man ervoor in de plaats kwam. Het begon met onderlinge ruzies tussen collega's die door hem werden opgezet en het feit dat hij volgens ons geen flikker deed. Hij zat altijd achter zijn netbook waarvan wij niet wisten wat hij daar nou achter deed. Wij vonden het ook vreemd dat hij de beveiligingscamera's terug keek terwijl wij niet het idee hadden dat er gestolen werd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:20 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Zo te lezen was je er ook helemaal klaar mee.
Maar mooie post wel!
quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Alles was perfect in ons filiaal, totdat onze oude filiaalmanager weg moest en deze man ervoor in de plaats kwam. Het begon met onderlinge ruzies tussen collega's die door hem werden opgezet en het feit dat hij volgens ons geen flikker deed. Hij zat altijd achter zijn netbook waarvan wij niet wisten wat hij daar nou achter deed. Wij vonden het ook vreemd dat hij de beveiligingscamera's terug keek terwijl wij niet het idee hadden dat er gestolen werd.
Toen ik ontslagen werd, ben ik erachter gekomen wat hij achter zijn netbook deed. Hij hield exact bij wat zijn werknemers deden en om welke tijden. In een excell bestand stond precies de tijden dat werknemers binnen kwamen, de tijden waarop ze gingen lunchen, welke tegenspraken ze deden en het ergste, de tijden waarop ze naar het toilet gingen en hoelang.
Dus ja, ik ben blij daar weg te zijn. Ik was sowieso al van plan daar weg te gaan, maar op deze manier voelt het direct als een keiharde afsluiter zonder heimwee.
Weet je wat het lastige van dat laatste is: Veel werkgevers willen een referentie van een oude werkgever, doe je het niet dan krijg je dus een minder goede referentie mee.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
[..]
Dit soort mensen bestaan bij de gratie van zulke functies.quote:
Het is een vreselijke man. Al mijn oude collega's zijn nu aan het zoeken naar een andere baan om te voorkomen dat ze binnenkort ontslagen worden.quote:
Kom je volgens mij vooral tegen bij callcentra bedrijven. Macht wellustelingen die alleen maar naar cijfers kijken, kille analytici.quote:
Dit dus. Als iemand zich afvraagt hoe het toch kan dat mensen hun naasten eeuwenlang als slaven hebben uitgebuit, vermoord en in concentratiekampen hebben laten creperen hoef je alleen maar te gaan kijken bij de management afdeling van een klein bedrijf. Dat zijn de mensen die de kans om anderen uit te buiten en te misbruiken meteen aangrijpen als deze zich voor doet. Walgelijk deel van de mensheid die kleine burgernazi's.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:08 schreef kirsten. het volgende:
heb ook wel eens in proeftijd onder wettelijk minimumloon uitbetaald gekregen. Durfde er toen niets over te zeggen (want baantje hard nodig) maar schandalig natuurlijk. maargoed, dat is een ander verhaal.
Je kan dit toch ook gezamenlijk aan de opperbaas doorgeven? die manager is nieuw komen kijken en past volgens jullie "niet in de groep" :pquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het is een vreselijke man. Al mijn oude collega's zijn nu aan het zoeken naar een andere baan om te voorkomen dat ze binnenkort ontslagen worden.
Die luistert niet. Die vindt het helemaal fantastisch hoe die man te werk gaat.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:40 schreef Haque het volgende:
[..]
Je kan dit toch ook gezamenlijk aan de opperbaas doorgeven? die manager is nieuw komen kijken en past volgens jullie "niet in de groep" :p
Ongelofelijk. Heb je een procedure gestart?quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:46 schreef Nemephis het volgende:
Op de dag voordat ik dat zou tekenen werd ik 's middags bij manager geroepen, moest per direct weg vanwege 'financiele redenen'. In die vijf minuten dat dat gesprek duurde had een ander al mijn spullen in een doos gekwakt, ik mocht niet meer naar mijn bureau of afscheid nemen van collega's. Werd direct de deur uit gewerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
Met welk doel?quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Ongelofelijk. Heb je een procedure gestart?
Procedure waarvoor? Het was niet netjes maar wel volgens de regels, volgens het CWI. Ik kon immers niet hard maken dat meerdere malen was toegezegd dat ik er zou blijven werken.quote:Ongelofelijk. Heb je een procedure gestart?
Hij had wel gelijk, of niet?quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Lang geleden: lul van een baas hield me maandenlang aan het lijntje, en op het moment zelf zei hij dat ik het 'vast al wel had zien aankomen dat hij mijn contract niet zou gaan verlengen'.
Dat is toch niet normaal?quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:46 schreef Nemephis het volgende:
Einde 3e contract in zicht, maar er werd me meerdere malen verzekerd dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken, het nieuwe contract zou al klaar liggen.
Op de dag voordat ik dat zou tekenen werd ik 's middags bij manager geroepen, moest per direct weg vanwege 'financiele redenen'. In die vijf minuten dat dat gesprek duurde had een ander al mijn spullen in een doos gekwakt, ik mocht niet meer naar mijn bureau of afscheid nemen van collega's. Werd direct de deur uit gewerkt.
Nope, want hij heeft bij hoog en bij laag volgehouden dat ik mijn werk goed deed. Ik heb er nog meerdere malen naar gevraagd, functioneringsgesprekken gehad, alles was ok. Er waren ook geen klachten, van niemand. Sta je dan midden voor de zomervakantie.quote:
Wat voor triest figuur was die afdelingsdirecteur dan wel niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:10 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ontslagen niet, weggetreiterd wel.
Had een intentieverklaring gevraagd ivm een hypotheek. "Natuurlijk, geen enkel probleem". Een week later kon ik de verklaring op komen halen. Hypotheker in kennis gesteld en definitief akkoord voor aankoop woning gegeven. Word ik ruim een week later op kantoor van de afdelingsdirecteur geroepen; "je dacht toch niet echt dat ik je een intentieverklaring ging geven, daar ben je veel te bijdehand voor. Eigenlijk wil ik kosteloos van je af en ik hoop dat dit de juiste manier is gebleken en je nu per direct uit eigen initiatief opstapt".
Ach ja, ik ben inderdaad binnen een week vertrokken naar een eerdere werkgever. Gelukkig de slechtste ervaring tot nog toe.
En je hebt hem niet wat dingen aangedaan? Ik heb een werkgever in het bijzijn van alle collega's een vuile varkenskop genoemd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:10 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ontslagen niet, weggetreiterd wel.
Had een intentieverklaring gevraagd ivm een hypotheek. "Natuurlijk, geen enkel probleem". Een week later kon ik de verklaring op komen halen. Hypotheker in kennis gesteld en definitief akkoord voor aankoop woning gegeven. Word ik ruim een week later op kantoor van de afdelingsdirecteur geroepen; "je dacht toch niet echt dat ik je een intentieverklaring ging geven, daar ben je veel te bijdehand voor. Eigenlijk wil ik kosteloos van je af en ik hoop dat dit de juiste manier is gebleken en je nu per direct uit eigen initiatief opstapt".
Ach ja, ik ben inderdaad binnen een week vertrokken naar een eerdere werkgever. Gelukkig de slechtste ervaring tot nog toe.
Ooit bij een bedrijf gewerkt waar een van de managers bij hield wanneer zijn vrouwelijke collega's ongesteld waren.... En dit ook als herhaalafspraak in zijn agenda zetten zodat hij er de volgende keer rekening mee kon houden...quote:
Attent wel. Ga ik ook doenquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:19 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ooit bij een bedrijf gewerkt waar een van de managers bij hield wanneer zijn vrouwelijke collega's ongesteld waren.... En dit ook als herhaalafspraak in zijn agenda zetten zodat hij er de volgende keer rekening mee kon houden...
Attentquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:19 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ooit bij een bedrijf gewerkt waar een van de managers bij hield wanneer zijn vrouwelijke collega's ongesteld waren.... En dit ook als herhaalafspraak in zijn agenda zetten zodat hij er de volgende keer rekening mee kon houden...
Daar waren zijn vrouwelijke collega's niet mee eens toen ze erachter kwamen....quote:
Kwamen ze zeker in de verkeerde tijd van de maand achter.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:24 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Daar waren zijn vrouwelijke collega's niet mee eens toen ze erachter kwamen....
Hij wilde ze ongetwijfeld gewoon een beetje ontzienquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:24 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Daar waren zijn vrouwelijke collega's niet mee eens toen ze erachter kwamen....
Ach ja. Op dat moment wilde ik hem wel een paar klappen verkopen, maar ik ben daar denk ik te professioneel voor. Ik werk in een wereldje waar echt goede medewerkers dun bezaaid zijn. Inmiddels heb ik een functie die hoger gewaardeerd is dan zijn functie. Ik kom hem zakelijk gezien waarschijnlijk nog wel eens tegen en dan is hij voor mijquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En je hebt hem niet wat dingen aangedaan? Ik heb een werkgever in het bijzijn van alle collega's een vuile varkenskop genoemd.
Die is later bij een andere nog een keer de verkeerde tegengekomen. Die dacht iets anders over het ontslag en heeft hem fysiek duidelijk gemaakt dat hij daar niet van was gediend.
Toch wel in de kleur rood hoop ik?quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:19 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ik ken het. Toen ik teamleider werd en de leiding kreeg over medewerkers van het bedrijf waar ik zo lullig ontslagen was, ook stuk voor stuk de contracten opgezegd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:25 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ach ja. Op dat moment wilde ik hem wel een paar klappen verkopen, maar ik ben daar denk ik te professioneel voor. Ik werk in een wereldje waar echt goede medewerkers dun bezaaid zijn. Inmiddels heb ik een functie die hoger gewaardeerd is dan zijn functie. Ik kom hem zakelijk gezien waarschijnlijk nog wel eens tegen en dan is hij voor mij.
Hihihihi ja leuke mop is dat he?àquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:36 schreef beware_reageerd het volgende:
Reorganisatie bij een groot electronica bedrijf.
Wij moesten 1 voor 1 op kantoor komen en kregen gelijk te horen dat we eruit lagen.
Onder begeleiding van een bewaker je spullen uit de lockers halen, gereedschap inleveren en tot de poort begeleid.
Waar Randstad stond om ons aan het zelfde baantje te helpen. Maandag beginnen.
Ik heb het niet gedaan, collega werd zo woest die stormde naar de directeur.
Bewaking en wij erachter aan natuurlijk.
Staat hij voor het bureau, directeur staat op.
Collega pakt zijn hoofd en zoent hem recht op de mond.
"Als we genaaid worden, willen we zoenen ook".
Directeur een rode kop, bewakers stonden te gniffelen en wij lachte ons de krampen in de buik.
Toen zijn we maar weggelopen.
Elke keer als ik weer wat lees, moet ik weer aan die actie denken.
Geweldig.
(In totaal zijn er 5600 mensen ontslagen)
Behalve in dit geval dat het geen mop was.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hihihihi ja leuke mop is dat he?à
En voordat je het weet ben je tever gegaan, en heb je een strafblad. En dan heeft die anders alsnog gewonnen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En je hebt hem niet wat dingen aangedaan? Ik heb een werkgever in het bijzijn van alle collega's een vuile varkenskop genoemd.
Die is later bij een andere nog een keer de verkeerde tegengekomen. Die dacht iets anders over het ontslag en heeft hem fysiek duidelijk gemaakt dat hij daar niet van was gediend.
Sommige dingen neem je graag voor lief. Die ander kan volgens de letter van de wet wel 'gewonnen' hebben, hij zal je nooit meer dwarszitten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En voordat je het weet ben je tever gegaan, en heb je een strafblad. En dan heeft die anders alsnog gewonnen.
Ontslagen worden om zuivere redenen niet, maar als het gaat om ordinaire leugens en wegpesten is van een heel andere orde.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik verbaas mij iedere keer weer om mensen die doen alsof ontslagen worden een misdaad is.
Het is toch echt een veel gehoorde mop hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:45 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Behalve in dit geval dat het geen mop was.
Keiharde realiteit.
Bedrijf is ook helemaal weg hier. Vrij grote jongen wereldwijd.
Lucent Technologies, voorheen AT&T.
Lachen als er dames bijzitten met een onregelmatige cyclus. En ja, die bestaan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:19 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Gastquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Sommige dingen neem je graag voor lief. Die ander kan volgens de letter van de wet wel 'gewonnen' hebben, hij zal je nooit meer dwarszitten.
Yep, maar niet meer hier qua vestiging.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is toch echt een veel gehoorde mop hoor.![]()
Lucent is tegenwoordig toch Alcatel-Lucent?
Nou heb ik dat niet, maar er heeft serieus ook nog nooit een werkgever naar gevraagd. En als dat al zo is, dan solliciteer ik toch lekker verder?quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gast![]()
Doe niet zo dom, jij bent intelligenter dan dat. Waar de fuck sta je in de maatschappij, met een strafblad? Dat is juist wat degene wilt, die je leven probeert zuur te maken.
Waarmee je maar wilt zeggen dat je alles moet laten gebeuren? Soms heb je even geen behoefte aan een goed gesprek en komt het getreiter van die klootzak in een keer naar boven. Toen ik hem voor vuile varkenskop uitmaakte in het bijzijn van zijn personeel, luchtte dat enorm op.quote:Als iemand je op je werk loopt te treiteren, en jij valt hem fysiek aan. En jij wordt hier door ontslagen, dan is het genieten voor degene. Maar wanneer jij dan ook nog een strafblad krijgt, dan krijgt die gene een spontane erectie.
1: Veel mensen met een strafblad, kunnen toch echt geen fatsoenlijke baan krijgen, hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou heb ik dat niet, maar er heeft serieus ook nog nooit een werkgever naar gevraagd. En als dat al zo is, dan solliciteer ik toch lekker verder?
[..]
Waarmee je maar wilt zeggen dat je alles moet laten gebeuren? Soms heb je even geen behoefte aan een goed gesprek en komt het getreiter van die klootzak in een keer naar boven. Toen ik hem voor vuile varkenskop uitmaakte in het bijzijn van zijn personeel, luchtte dat enorm op.
Overigens heb ik die kerel niet zelf fysiek aangepakt, hoewel hij mij wel stond te duwen. Dat heeft een andere collega naderhand gedaan. Het zal trouwens niet de eerste keer zijn dat reeds ontslagen personeel maar al te graag tegen de werkgever wil getuigen. Het mes snijdt altijd aan twee kanten en werkgevers komen lang niet zomaar overal mee weg.
Hangt er ook vanaf of je als een sjonnie overkomt. Mensen met een redelijke hbo uitstraling wordt doorgaans niet gevraagd of ze iets verkeerds hebben gedaan. Ik heb het althans nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:17 schreef theunderdog het volgende:
1: Veel mensen met een strafblad, kunnen toch echt geen fatsoenlijke baan krijgen, hoor.
Vaak hebben ze ook juist hun zin doordat het slachtoffer maar alles slikt. Ik kan toch alles maken. Dan gaan ze juist door. Pas bij de verkeerde houden ze op. Het is hetzelfde als constant te hard rijden, als je een boete krijg hou je er pas mee op.quote:2: Je moet er vooral voor zorgen, dat die pestkop zo min mogelijk zijn of haar zin krijgt. Als dus iemand agressie wilt uitlokken, moet je juist niet agressief worden.
1: Naja, hoe dan ook, je komt met een strafblad wel moeilijker aan het werk dan zonder. Ook is het vaak een samenhang van meerdere dingen. Aangezien iemand met een strafblad, vaak ook geen diploma,s heeft. Afgetrapt van school, met politie in aanraking komen, strafblad je kent het wel.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf of je als een sjonnie overkomt. Mensen met een redelijke hbo uitstraling wordt doorgaans niet gevraagd of ze iets verkeerds hebben gedaan. Ik heb het althans nog nooit meegemaakt.
Dan nog, ik ken een kerel die zijn ex heeft doorgelaten nadat ze zijn huis had leeggehaald en die is gewoon kunnen gaan werken bij de politie. Gewoon uitleggen en klaarDus een strafblad zegt zeker niet alles.
[..]
Vaak hebben ze ook juist hun zin doordat het slachtoffer maar alles slikt. Ik kan toch alles maken. Dan gaan ze juist door. Pas bij de verkeerde houden ze op. Het is hetzelfde als constant te hard rijden, als je een boete krijg hou je er pas mee op.
Die is echt lelijk, inderdaad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:26 schreef Sloggi het volgende:
Vorige week is hier een echtpaar per direct ontslagen middels een SMS. Het was de eerste dag van hun vakantie.
Fijne werkgever.
Het meest amusante voorbeeld (amusant, want ze functioneerde niet) was een ex-collega die ongeveer een uur voordat haar zwangerschapsverlof zou ingaan werd ontslagen. Haar reactie was topvermaak.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Bericht krijgen van je aankomende ontslag terwijl je op vakantie bent of net terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |