Blester | maandag 14 januari 2013 @ 20:02 |
![]() In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier! ![]() MH RX 50 - 2008 - (blester) Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-) AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR) Tomos AT50 - 1981 - (leeell) Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo) CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje) Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg) Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival) Suzuki TSX - 1991 - (Yreal) Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42) Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667) Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() Merk - Bouwjaar - User Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() ![]() De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen. ![]() We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen. ![]() Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR. ![]() Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. ![]() Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met: - Een duidelijke uitleg van het probleem - Wanneer is het probleem ontstaan? - Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond? - Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem - Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen? ![]() Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic! ![]() Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen. ![]() Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze. ![]() • CBR • RDW • Speurders • Marktplaats • Scooter-freaks [ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 31-01-2013 15:24:16 ] | |
Mr.Trololo | maandag 14 januari 2013 @ 20:04 |
1e ![]() | |
Blester | maandag 14 januari 2013 @ 20:05 |
Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor. | |
Mr.Trololo | maandag 14 januari 2013 @ 20:07 |
waarom niet ?, als ze het ergens anders kunnen vinden voeren ze m ook op, bovendien is het nog altijd de keuze van de gene die de scooter bezit, een internetforum kan hier nooit verantwoordelijk voor worden gehouden ![]() tegen beter weten in stel ik deze vraag. | |
Blester | maandag 14 januari 2013 @ 20:09 |
FOK! kan er wel 'problemen' mee krijgen wanneer de informatie hier uitvoerig te vinden is. Deze kwestie heb ik voor het aanmaken van dit topic uitvoerig besproken met de moderators van PTA en deze vertelde mij dat het niet toegestaan in, lijkt me meer dan redelijk. Maar zeg nou zelf, een snorfiets 70 laten lopen.. Dat is gewoon spelen met je leven zonder helm. | |
Mr.Trololo | maandag 14 januari 2013 @ 20:10 |
daar ben ik het 100 procent mee eens, maar een brommer, waarbij je een helm op hebt, is natuurlijk weer een heel ander verhaal | |
Ou-Tannu | maandag 14 januari 2013 @ 20:11 |
spring dan meteen met je fiets van een flat lijkt me ![]() | |
Blester | maandag 14 januari 2013 @ 20:16 |
Mijn schakel (bromfiets) loopt ook +- 70 KM/u (is gewoon een afgeknepen motor dus kan zo 150 lopen), en ik zit hier ook alleen maar met goede helm + handschoenen op (handschoenen vaak alleen in de winter). Lijkt me ook niet wenselijk om met deze temperaturen op een snorfiets te zitten zonder helm met 70 KM/u, denk dat je daarna meteen een weekje thuis kunt blijven. Ik vind snor sowieso niets, leuk voor in de echte zomermaanden (en dan nog opletten van verkoudheid e.d.) maar verder kun je hem op stal zetten. Snor gaat me tevens ook te langzaam. | |
Ou-Tannu | maandag 14 januari 2013 @ 20:22 |
nja mijn Saxonette krijgt wel iets meer dan 25km/h ![]() ![]() verder blijft t stok ![]() ![]() | |
Mr.Trololo | maandag 14 januari 2013 @ 20:25 |
spartamets zijn ook eigenlijk verder niet op te voeren, en als het je al lukt, loopt het hele zooitje kapot | |
Blester | maandag 14 januari 2013 @ 20:25 |
Als ik een snor zou hebben had ik hem ook naar 30-35 KM gebracht hoor, krijg je nog geen boetes e.d. maar word je ook niet ingehaald door fietsers ![]() Straks even stukje max gereden op schakel, was wel behoorlijk fris ja ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 14 januari 2013 @ 20:28 |
Hehe gelukkig heb ik op mn scoot een mooi achterbandje, alleen t voorbandje is minder voor deze weersomstandigheden.. maar goed ![]() ![]() tot 45 trekt mijn rush redelijk rustig op ( vario ![]() ![]() | |
Blester | maandag 14 januari 2013 @ 20:28 |
Krijg zojuist zo een aangeboden ter inruil op een van mijn scooters:![]() Zit aardig te twijfelen. | |
Blester | maandag 14 januari 2013 @ 20:29 |
Ik zit binnen +- 10 - 15 seconde op de 70 KM met de MH RX 50 ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 14 januari 2013 @ 20:31 |
ow dat red ik niet ![]() ![]() | |
-niemand- | maandag 14 januari 2013 @ 20:37 |
kan een modje hier een reeks van maken? ![]() dat is handig als er plotseling een nieuw deel geopend is. | |
Blester | maandag 14 januari 2013 @ 20:38 |
Ben ik het ook mee eens ![]() | |
Mr.Trololo | maandag 14 januari 2013 @ 20:40 |
DOEN, schakelen is veel leuker dan op zo'n scooter rijden ![]() ![]() | |
Blester | dinsdag 15 januari 2013 @ 07:47 |
Het probleem is dat ik al een soortgelijke schakelbak heb staan hier en met 2 meter lengte nemen ze heel wat ruimte in beslag ![]() | |
Blester | dinsdag 15 januari 2013 @ 08:14 |
Wtf, kijk ik net even naar buiten ligt er 10 CM sneeuw, gvd ![]() | |
Mr.Trololo | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:09 |
GESLAAGD VOOR THEORIE ![]() | |
Mr.Trololo | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:10 |
boeie, alles beter dan een scooter naar mijn mening ![]() | |
Haasbeuntje | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:11 |
Ik zie dat ik nog niet in de OP sta, Zou je mij er misschien in kunnen zetten? CPI SX 50 - 2007 Pic: ![]() Hier ligt trouwens geen sneeuw, alleen nog wat resten in het gras enzo. | |
Blester | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:16 |
Je staat erin, mooi dingetje ![]() Net nog eens naar de foto's gekeken maar hij heeft er niet eens een uitlaat onder hangen ![]() ![]() | |
Mr.Trololo | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:17 |
das niet best idd ![]() maar aan de andere kant, hoeveel is nou een 2e hands uitlaatje ? ![]() EDIT en wat hangt er dan onder ? | |
Blester | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:19 |
Dat is het dus, er hangt helemaal niets onder zo te zien / horen ![]() ![]() | |
Mr.Trololo | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:20 |
![]() en wat is dit dan ? | |
Blester | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:25 |
Dat is hem niet ![]() | |
Mr.Trololo | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:26 |
![]() | |
Blester | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:27 |
Haha, maakt het iets uit dan ![]() | |
Mr.Trololo | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:28 |
ja, ik ging helemaal lopen zoeken naar een uitlaat enzo ![]() ![]() post dan eens wat pics van de echte brommer ? | |
Blester | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:30 |
Is gewoon precies dezelfde, alleen dan zonder uitlaat ![]() | |
Blester | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:20 |
Tomos vandaag de deur uit gedaan, heb er nu nog maar twee ![]() | |
koekjestrommel1 | woensdag 16 januari 2013 @ 10:11 |
Heb hier een 110 cc honda wave, waarvan ik denk dat de elektrische starter het heeft begeven. Ik weet niet zeker wat er mis mee is, maar 50 kilometer geleden heb ik getank, en toen wou ik elektrisch starten, maar de accu leek leeg te zijn, zelfs het groene lampje van neutraal brandde nog maar heel zwakjes. Toen ik de e-start probeerde gebeurde er helemaal niks.. dus toen maar gekickt. Nu heb ik net nog een keer gekeken, en de acculeek weer fatsoenlijk vol te zijn. Dus ik heb nog een poging gedaan om hem elektrisch te starten, maar ik hoorde niks behalve een heel snel tikkend geluid dat onder het zadel, maar niet bij de motor vandaan leek te komen. Is dit gewoon een kapotte startmotor, of kan net ook wat anders zijn? | |
koekjestrommel1 | woensdag 16 januari 2013 @ 11:38 |
Net naar de garage geweest, bleek dus toch de accu te zijn. Er een nieuwe ingegooid voor een tientje, en nu kan hij er wel weer een tijdje tegenaan. | |
Ou-Tannu | woensdag 16 januari 2013 @ 13:12 |
waar koop jij voor een tientje een nieuwe accu? ![]() * Ou-Tannu moet ook nog steeds een nieuwe in zn rush steken.. ![]() binnenkort dat ding wel es ff op de foto batsen kreng vond de kou wel lekker... ofzo.. top lag iets hoger ![]() | |
Mr.Trololo | woensdag 16 januari 2013 @ 13:23 |
zo, gisteren even een nieuwe voetrem voor de brommer gemaakt ![]() ![]() het is een hele verbetering ten opzichte van het originele pedaal dat 40 centimeter lang was ![]() vandaag maar ff wat fotos maken in de sneeuw | |
koekjestrommel1 | woensdag 16 januari 2013 @ 13:28 |
Vietnam, dus denk niet dat je er al te veel aan hebt.. Inc. Instalatie en gratis wasbeurt. Beetje jammer dat hij na de wasbeurt weer uit elkaar gehaald moest omdat de bougiekabel nat geworden was.. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 16 januari 2013 @ 13:29 |
hm nee ![]() ![]() en ik was mijne altijd met draaiende motor ![]() | |
Blester | woensdag 16 januari 2013 @ 14:05 |
Ik kocht laatst een nieuwe gelaccu voor ¤17,50 maar die is dan wel van topkwaliteit. | |
gimmilan | woensdag 16 januari 2013 @ 15:30 |
Hier heel lang iemand die op een Speedfight 2 heeft gereden, maar die is weg gegaan voor een auto'tje. Nu nog geen spijt, maar denk dat ik hem in de zomermaanden toch behoorlijk mis. Was best een snel beesie... | |
the-it | woensdag 16 januari 2013 @ 16:34 |
Ben nu bezig met mijn rijbewijs en zat er te denken om, als ik mijn rijbewijs heb, een scooter te kopen ( ![]() Alleen ben ik totaal niet bekend met die dingen. Het liefste ga ik voor een tweede hands, en dan een viertak oid. Iig iets dat lekker zuinig is. Waar kan ik het beste op zoeken, en waar? Marktplaats? | |
kovenant | woensdag 16 januari 2013 @ 16:41 |
ik ga zelf kijken wat mijn scootertje nog opbrengt een piaggio fly uit 2011 met 5000 km op de teller 4 takt 45/km originele cdi rijd wel 58 op de teller. heeft iemand een idee wat dit opbrengt ? | |
Ou-Tannu | woensdag 16 januari 2013 @ 17:42 |
zorg dat je genoeg informatie hebt over een scooter die je op het oog krijgt ![]() wat de zwakke punten zijn etc, en natuurlijk wat er aan getuned is ![]() ![]() | |
the-it | woensdag 16 januari 2013 @ 18:04 |
Ik zoek een scooter die in ieder geval 4takt is, lekker zuinig. Verder hoeft het helemaal niet een sportief ding te zijn. Welke merken kunnen jullie me aanraden/welke moet ik mijden? | |
Mr.Trololo | woensdag 16 januari 2013 @ 18:09 |
zip | |
Blester | woensdag 16 januari 2013 @ 19:00 |
Sowies ':')' als je afgaat op de kilometerstand. Je weet dat iedereen de teller zo terug kan zetten? Sowieso een scooter met kenteken 2005 met minder dan 8K is teruggedraaid. | |
Blester | woensdag 16 januari 2013 @ 19:01 |
Misschien is een schakel wel wat voor je? ![]() | |
kovenant | woensdag 16 januari 2013 @ 19:31 |
piaggio fly 4 takt haalt de 1 op 40 sowieso is lekker groot model fijner voor wat langere afstanden en grotere mensen | |
the-it | woensdag 16 januari 2013 @ 19:50 |
Het enige nadeel is dat 4takt volgens mij tweede hands ook vrij duur is, hoe is het verbruik van een 2takt scooter? Hoeveel ben je normaal kwijt aan een volle tank? ![]() | |
Blester | woensdag 16 januari 2013 @ 19:54 |
Ik heb zowel een 4 takt als een 2 takt, merk vrijwel geen verschil. Maargoed, in de ene gaat dan ook 11 liter en in de andere maar 3/4 liter. Moeilijk te vergeljken dan. | |
kovenant | woensdag 16 januari 2013 @ 19:56 |
een 2 takt rijd vaak 1 op 20 tot 1 op 25 dus verbruik ligt enorm hoger, terwijl tank inhoud over het algemeen ongeveer zelfde is. 4 takt rijd ook stiller / rustiger naar mijn mening. voordeel is ook met 4 takt je tankt gewoon euro 95 ipv mengsmering 95 is overal te halen zoals onbemande tankstations , mengsmering is wat minder makkelijk te vinden. 4 takt is dus voor comfort , langere ritten ideaal. 2 takt voor kortere ritten handig | |
Ou-Tannu | woensdag 16 januari 2013 @ 23:43 |
of zo veel gedraait dattie alweer op 8K staat ![]() | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:55 |
Ik heb hem nu hier ![]() | |
Croissant.fr | zaterdag 19 januari 2013 @ 12:49 |
Zo lang gaan scooters niet mee... Toch? Mij is verteld dat hij na waarschijnlijk 30-35.000 km op zou zijn. Even goed denk ik heb voor die tijd weg te hebben gedaan; over 3,5 jaar klaar met m'n studie en ik rij zo'n 5000 km/jaar. En na m'n studie koop ik wel een auto, denk ik. Wel een voordeel van met je scooter na het werk gaan, is dat je winst kan maken op je brandstofvergoeding. | |
Ou-Tannu | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:07 |
bij mn rush is er een nieuwe "imitatie" cylinder opgekomen omdat originelen onvindbaar en onbetaalbaar zijn.. en de verkoper ( die veel van die dingen gerepareerd heeft in het verleden ) zij dat ze zo`n 10.000KM mee gaan, daarna moet je er weer een nieuwe cylinder onderleggen ![]() gelukkig zijn ze nog geen 4 tientjes ![]() | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:03 |
Na 30K gewoon je blok laten reviseren en je kunt er weer tegenaan hoor ![]() Wat een gaaf ding is die Gilera GP50 toch ![]() ![]() Nu loopt hij dus weer perfect! | |
Ou-Tannu | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:45 |
![]() ![]() | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:07 |
Mwah, nieuwe accu kost ¤17,50. Op zich nog geen ramp om een nieuwe te kopen ![]() ![]() ![]() | |
-niemand- | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:54 |
aangezien ik bijna op mijn brommer mag gaan rijden word het eens tijd voor een slot te kopen. nu zag ik ook beugelsloten. is dit wat voor op een brommer? | |
Ou-Tannu | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:56 |
ik gebruik zo`n staalkabel slot, zodat ik mn 2 wieler nog aan een paal kan zetten zonder moeite ![]() anders nemen ze straks t hele ding inc slot mee ![]() | |
Geelman | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:59 |
Mooie OP! Ik rijd nog altijd tevreden rond op een Kymco Agility! ![]() Zo eentje dus: ![]() | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:02 |
Wat voor bromfiets heb je? Wat is de waarde schat je? Als ik mijn bromfiets ergens op een 'vertrouwde' plek neerzet doe ik hem gewoon op stuurslot en that's it. Dank voor het compliment ![]() Kymco zijn leuke dingen, heb daar wel eens op gereden ![]() Zal proberen morgen een foto te maken van m'n nieuwe Gilera aanwinst ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:14 |
Kymco's schijnen idd wel leuke dingen te zijn ![]() | |
-niemand- | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:18 |
![]() de rooie bravo, hij staat ook in de OP. waarde zal niet veel zijn. 200 euro misschien. onderdelen die ik er normaal op heb zijn ook niet gek veel waard. | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:20 |
Waarom kloten met sloten dan? ![]() ![]() | |
Geelman | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:21 |
Een Vespa Bravo is ook niet de meest geliefde brommer van de wereld. Althans, niet onder het dievengilde. | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:25 |
Ik zie ze al gaan inderdaad ![]() Aerox / ZIPs zou ik in ieder geval niet zonder slot neerzetten nee, dat zijn echt scooters voor kraken, omdat die altijd flink hard worden opgevoerd e.d. Gilera loopt trouwens 70 KM/u, vind ik wel een beetje hard eigenlijk. | |
Geelman | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:30 |
Runner? Mwa, volgens mij zijn Vespa's en Zips het meest geliefd tegenwoordig. | |
-niemand- | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:33 |
in het dorp durf ik hem nog wel alleen op stuurslot neer te zetten, maar in venlo dus echt niet. daar heb je paupers die je brommer stelen puur om hem de maas in te rijden ![]() dan maak ik het ze al moeilijk met stuur en contactslot. maar iets meer veiligheid lijkt me wel handig. een voor of achterwiel is er trouwens zo onder uit. dus wat raden jullie me aan? | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:33 |
Nee, zo eentje: ![]() | |
Geelman | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:35 |
Old school! ![]() | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:35 |
Vespa trek je denk ik ook makkelijk uit zijn stuurslot, aangezien het een fragiel dingetje is.Gewoon een startonderbreker inbouwen, verder kabelslotje door de band heen en meer kun je niet doen. Misschien aan iets vastmaken zoals een boom e.d. | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:36 |
Mooi dingetje is het, dat wel. Mooie ferrarikleur ![]() | |
Geelman | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:36 |
Voor mij al reden genoeg om geen Vespa te kopen. Die dingen zijn ook nog eens vreselijk duur... | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:37 |
Tomos is wel grappig, heb die ook kort gehad, niet echt wat voor mij eigenlijk ![]() | |
-niemand- | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:38 |
het stuurslot is toch verrassend stevig, ik heb een reserve frame gehad met stuurslot en het heeft me veel moeite gekost om het eraf te halen. zonder boormachine en flex ben je nergens. startonderbreker zit er in, maar je hoeft in de (vrijliggende) kabelboom maar 2 draden los te trekken en aan elkaar te verbinden. ik denk dat ik dan toch maar een ketting koop en hem om de framebuis en wiel leg ofzo. | |
Geelman | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:40 |
Een crossmodel lijkt me wel leuk. Beetje opvoeren en dan lekker crossen! Maar ja, duur... Voor woon-werk vind ik een scootertje ideaal. Niet schakelen, gewoon gas geven en gaan. Heel wendbaar, zuinig en goedkoop. En je kan makkelijk wat meenemen in de buddybak. | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:47 |
Heb mijn automaat verkocht, begon saai te worden ![]() | |
Haasbeuntje | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:46 |
Mijn 2-takter haalt 1 op 27 maximaal, meestal is het verbruik 1 op 33 ![]() Dat mengsmering tanken is alleen nodig als je scooter/brommer niet een (werkende) oliepomp heeft. | |
Hamerke | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:50 |
Niet over opvoeren mogen praten.... ![]() Ik doe al 22 jaar niets anders..... ![]() | |
bulldogg | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:53 |
Wat voor schakels/scooters hebben jullie ? Ik zelf heb een Yamaha TZR loopt ong. 90 | |
Hamerke | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:54 |
tegenwoordig lopen de brommers niet meer zo als vroeger jongens, in mijn tijd zat er nog vermogen in. | |
Blester | zaterdag 19 januari 2013 @ 22:27 |
Ben benieuwd naar foto's | |
Blester | zondag 20 januari 2013 @ 13:36 |
Me reserve accu levert dus ook niet meer genoeg kracht. Vanochtend wilde hij bijna aanslaan eerste keer starten, kwam net niet helemaal op en de accu kon niet genoeg spanning meer leveren voor verder starten. Moet weer een nieuwe accu komen dus helaas. [ Bericht 1% gewijzigd door Blester op 20-01-2013 14:30:45 ] | |
Ou-Tannu | zondag 20 januari 2013 @ 14:26 |
nou mijn pruttelpot heeft de komende week ijsvrij denk ik ![]() ga me niet laten verekken, en ga wel met de bus ![]() | |
Blester | zondag 20 januari 2013 @ 14:28 |
Tja, nieuw spul, dan wil je er toch een beetje mee bezig zijn ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 20 januari 2013 @ 14:33 |
hehe tis dat ik de airflow over het blok niet naar mn voorkant kan leiden... :/ dan was een watergekoelt blok handiger geweest ![]() | |
bulldogg | zondag 20 januari 2013 @ 15:18 |
Hoe plaats je een foto uit je pc ? | |
Life2.0 | zondag 20 januari 2013 @ 15:22 |
Bullshit ![]() | |
Blester | zondag 20 januari 2013 @ 15:41 |
Uploaden op: tinypic.com Dan de link 'direct voor layout' selecteren en deze tussen de tags [IMG] en [/IMG] zetten. | |
Blester | zondag 20 januari 2013 @ 15:42 |
Dat stukje is door een moderator geschreven, klagen zul je bij hun moeten doen ![]() | |
Life2.0 | zondag 20 januari 2013 @ 15:47 |
Ik neem de verantwoording wel op mij | |
bulldogg | zondag 20 januari 2013 @ 21:43 |
http://i49.tinypic.com/34pkrp2.jpg http://i47.tinypic.com/2vxhhm8.jpg Hij is hier wel smerig trouwens let daar niet op haha ![]() Ik heb m van de week uit elkaar gehad en helemaal schoon gemaakt, kappen in de was e.d. ![]() | |
Blester | maandag 21 januari 2013 @ 09:18 |
Ziet er netjes uit hoor ![]() Als je even bouwjaar doorgeeft kan hij in de OP ![]() ![]() EDIT: Je achterbandje is een beetje oud volgens mij, maar ik moet maar niets zeggen met mijn huidige achterbanden. | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 januari 2013 @ 00:04 |
zo mn saxonette ook maar es verzekerd ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 09:47 |
Nieuwe accu blijkt dus niet eens nodig, nu al een aantal dagen meteen starten ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:04 |
Wat een leuk topic | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:07 |
![]() mijn ciao | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:09 |
Ook een filmpje aanwezig waarop jij aan het rijden bent met de huidige bepakking? ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:09 |
Jazeker ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:10 |
Die ben je dan ook verplicht te plaatsen ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:11 |
ik krijg het filmpje niet los uit fb ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:15 |
Uploaden op Youtube ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:19 |
ik heb het orginele bestand niet. Maatje achter me reed op mijn schakelbrommert, al filmend met zijn telefoon, waardoor hij daarna bijna onder een auto reed ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:27 |
Ik heb trouwens een Suzuki tsx, Vespa ciao, Tomos apn6 en yamaha fazer ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:28 |
Yamaha Fazer is een motor ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:30 |
Klopt ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:33 |
![]() ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:35 |
Fazer model is het mooist ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:36 |
Mooiste model fazer inderdaad, met het zichtbare blok met koelvinnen maar wel de mooie koplamp | |
the-it | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:41 |
Wat is nou het voordeel van een brommer t.o.v een scooter? | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:05 |
Er is niet echt een voordeel aan te wijzen, het is gewoon een verschil in model en dat je bij een scooter opbergruimte hebt ![]() Maar als je echt de feitjes wilt: Een scooter of een brommer is een kwestie van smaak en uitstraling. Tegenwoordig zie je steeds meer scooters. Het verschil tussen een scooter of een brommer is dat de voeten tijdens het rijden naast elkaar tussen de stuurinrichting en de zitplaats worden geplaatst bij een scooter. Bij een brommer heb staan je voeten aan de zijkant. Een brommer zit tussen een motor en een fiets in. Een scooter heeft als voordelen dat: • Bij een scooter je benen en voeten iets droger zitten als het regent. • Bij een scooter je geen zadel hebt maar een buddy. •Bij een scooter je meer mogelijkheden voor bagage en andere opbergvakjes. Een brommer heeft als voordeel t.o.v. Scooter •Bij een brommer grotere wielen, dus iets stabieler op de weg bij hoge snelheden. •Er zijn meer brommers te vinden met handmatige versnellingen, bij bijna alle moderne scooters gaat het schakelen automatisch. Als je het schakelen leuk vind kan dat een overweging zijn! De meeste auto's hebben immers ook een handgeschakelde versnellingsbak. •Bij een brommer minder ruimte nodig voor de stalling. | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:09 |
Die ZIP sp's zien er trouwens ook wel grappig uit: Kwam deze custom tegen, model is op zich wel leuk: ![]() | |
-niemand- | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:25 |
![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:36 |
het rijdt beter en scocoters zijn voor wijven. | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:43 |
Zo'n dingetje als bovenstaand is niets voor jou? ![]() Die modellen zoals die van mij valt toch ook onder bromfietsen? Ik weet het namelijk niet zeker ![]() http://i47.tinypic.com/2vwir5s.png | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:45 |
nee, nooit. De enige scooters waar ik ooit lol mee heb gehad zijn snorvespa's , al dan niet opgevoerd. Verder zijn het echt neukdingen. Aeroxen, agiltys... bah. Die houding met de benen voor je is gewoon waardeloos als je echt goed wil kunnen sturen. | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:45 |
tuurlijk is dat een brommer ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:47 |
Ik zeg het ook altijd, maar andere mensen hoor ik weer 'scooter' zeggen tegen dit model, dan begin ik meteen te twijfelen. Maargoed, ik heb dus die op de foto zonet (zelf gemaakte foto) en deze: http://i36.photobucket.com/albums/e5/nsrracer3/DSC00435.jpg (foto is niet van mij), heb alleen een foto van hem in de sneeuw die niet echt mooi gelukt is. | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:49 |
Nouja, voor langere ritten is het wel een stuk comfortabeler, heb zowel scooters als bromfietsjes gehad (Tomos e.d.) en verkies scootermodel toch wel boven Tomos. Maar deze motormodellen zoals op de foto's die ik zojuist plaatste is nog meer mijn stijl, dat zit pas comfortabel ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:50 |
ach, mensen noemen mijn fazer ook een racemotor | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:50 |
ja een tomos, daar noem je iets. Maar een brommer als een MTX of kreidler, reken maar dat dat relaxter is dan een pleepot. | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:51 |
Dat is het toch ook ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:52 |
Tomos is wel lekker compact maar comfort totaal niet inderdaad ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:52 |
nee, niet echt. Als ik nog rechterop zou zitten had ik een chopper | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:52 |
wel eens 200km op mijn tsx gedaan, daarna kon ik ook niet meer lopen omdat ik zo koud was | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:52 |
Oh, ik zou hier ook gewoon racemotor tegen zeggen hoor. | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:54 |
Haha, ik had straks een stukje gereden midden in de sneeuw hier, was meer glijden als rijden tho. Hoger dan de derde versnelling (40 KM/u) kwam ik niet op de stukken met sneeuw. | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:56 |
![]()
![]() Dit is nog net geen naked met halve kuip ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:58 |
Heb het model nog niet helemaal bekeken, je foto was ook niet van hele goede kwaliteit ![]() Dit is ongeveer het gevoel van straks: | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:59 |
becomplimenteer mijn sneeuwfoto ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:00 |
![]() Vooral kijken naar de positie van het stuur ten opzichten van het zadel | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:00 |
Hoe krijg je sneeuw op je ketting? ![]() Wat je wel niet allemaal op Youtube ziet: GELUID ZACHT ZETTEN WEGENS GESCHREEUW | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:01 |
waar zie jij sneeuw op mijn ketting? ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:02 |
Beetje zonde van dit model dat het een naked versie is, ik mis toch echt die kap om het een perfect model te maken. | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:03 |
Beetje onduidelijke foto maar het lijkt net of er sneeuw/ijs op je ketting zit ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:03 |
juist dat blok is ganz geil ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:03 |
Leuk als iemand je motor wilt vermoeren ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:03 |
hoop ijs op de voetsteun | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:04 |
wat is nou weer vermoeren? | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:05 |
'vernielen', dat is zonder een kap wel erg makkelijk lijkt me. | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:06 |
juist kappen verneuk je makkelijk heel kostbaar. En ik heb gelukkig vandalisme verzekering | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:07 |
Tja, maar liever kappen dan dat ze met het technische gedeelte gaan kloten. Je kunt zonder die kap bij het hele motorblok aan. Verzekering lijkt me wel nodig voor zo'n model. | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:09 |
der gebeuren wel eens rare dingen, maar er lopen niet mensen rond die zomaar je bougies jatten. mijn collega was na een kopje koffie ineens zijn vlotterkamers kwijt ![]() ![]() ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:10 |
![]() ![]() ![]() Als iemand toevallig nog een onderdeel mist en langsloopt ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:11 |
oldtimer bmw boxer. Dan ben je ineens heel ver van huis | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:11 |
Deze is wel mooi:![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:12 |
Aii, zonde dan. | |
Yreal | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:17 |
![]() ![]() ![]() | |
Blester | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:19 |
Minikapje, maar het maakt de hele motor ![]() ![]() | |
Haasbeuntje | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:37 |
![]() Dit is ganz geil. Of zo'n één: ![]() 4 kleppen, 49,9 cc ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:47 |
dream ![]() mijn motor is nog op basis daarvan gemaakt, als ik ooit nog geld over heb... | |
Yreal | donderdag 24 januari 2013 @ 16:54 |
![]() Leuk dagje. 50km/u gehaald en verder. 5de versnelling vol gas gereden op sneeuw | |
Blester | donderdag 24 januari 2013 @ 18:30 |
Mwah, was hier wat minder. Dacht, laat ik eens een stukje rijden met dit mooie weer, al wist ik wel dat de achterband kaal was. Prima stukje gereden, kom ik op een stuk met ijs, slaat het hele achterwiel tot helemaal dwars over ![]() | |
Yreal | donderdag 24 januari 2013 @ 19:24 |
Prachtig hier, rond het meer. Nog nooit zo hard gereden op niet asfalt. Alleen teveel volk met honden. Aso om daar heel hard langs te gassen. | |
Blester | donderdag 24 januari 2013 @ 20:01 |
Tja, stevige bandjes en crossmodel ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 24 januari 2013 @ 20:05 |
Sowieso zijn race modellen in nederland helemaal nergens goed voor ![]() | |
bulldogg | vrijdag 25 januari 2013 @ 17:17 |
Sorry pik, beetje laat haha. Het bouwjaar is 2006 | |
Blester | zaterdag 26 januari 2013 @ 12:58 |
Je staat in de OP ![]() | |
Blester | zaterdag 26 januari 2013 @ 13:00 |
En toen was het topic een reeks, bedankt Sounddragon ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 26 januari 2013 @ 13:14 |
YW, daarom zijn we voor he ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 26 januari 2013 @ 13:14 |
Ennehh..Dat mag, als je blauw bent.. tot die tijd mag je gewoon braaf de regeltjes volgen ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 26 januari 2013 @ 18:43 |
Maar de wet maakt de regeltjes toch? En als de regeltjes niet bevallen maken op fok gewoon een uitzondering? | |
Sounddragon | zaterdag 26 januari 2013 @ 19:39 |
Lees dat stukje in OP nog eens goed en begrijpend? We willen het niet; het is illegaal, en dus werken we er niet aan mee. Take it, or go away. "Deze website propt cookies op je computer; klik op 'OK', of je gaat lekker ergens anders slurfen" zelfde verhaal.. keuzes, life2.1 enzo ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 26 januari 2013 @ 19:41 |
Het is niet illegaal om je bromfiets op te voeren, laat staan daar over te praten ![]() Deal with it. | |
bulldogg | zaterdag 26 januari 2013 @ 20:47 |
Ik zal morgen alles in de was zetten en even een nieuw fotootje maken hij kan namelijk nog wat mooier in de OP :-p | |
Blester | zaterdag 26 januari 2013 @ 20:53 |
Haha, prima hoor. | |
Mr.Trololo | zondag 27 januari 2013 @ 11:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() wat vinden jullie ervan ? ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Sounddragon op 27-01-2013 23:01:59 (Faalhaas :+) ] | |
Mr.Trololo | zondag 27 januari 2013 @ 11:48 |
verdorie, wat doe ik toch fout met afbeeldingen plaatsen.. | |
bulldogg | zondag 27 januari 2013 @ 22:33 |
Vet ding man, ik neem aan dat je hem zelf opgeknapt hebt? | |
Sounddragon | zondag 27 januari 2013 @ 23:02 |
Fixed, knoeiert ![]() | |
Blester | maandag 28 januari 2013 @ 07:33 |
Ziet er goed uit ![]() | |
Mr.Trololo | maandag 28 januari 2013 @ 09:55 |
thanks, en ja, ik heb dat ding zelf opgeknapt, ik ben er in februari 2012 mee begonnen ![]() | |
koekjestrommel1 | maandag 28 januari 2013 @ 14:48 |
Mooi ding! Grappig hoe super 'leeg' zo'n ding boven de motor is | |
Ou-Tannu | maandag 28 januari 2013 @ 19:38 |
kan je een mooie extra brandstoftank neer hangen voor een langere rit ![]() | |
Croissant.fr | dinsdag 29 januari 2013 @ 22:39 |
Dag allemaal, Ik heb mezelf betrapt dat ik zit te kijken naar een aprillia RS 50. Zo'n mooi ding! Wat vinden jullie ervan? Ik ben verliefd op de RS 50! Eerst even sparen, maar zodra ik het geld ervoor heb staat er een (nieuwe) bij mij voor de deur, en maakt die plaats voor m'n AGM. Die heeft er sinds vandaag 1011 km op zitten, en na 2,5 week stilstand startte hij in 1x zonder problemen. Dat was bij m'n vorige een ander verhaal :-). Ik <3 van mijn scooter. Afgelopen weekend is m'n broer onderuit gegaan met zijn scooter (nee we zijn geen kampers) en zijn scooter heeft aardig wat kapschade opgelopen. Dat had mijn vorige ook op het oog, en die was total loss verklaard (zelfde als ik nu heb maar dan rood en slechts 2089 km jong). Gezien mijn juridische achtergrond en ervaring met schades ga ik m'n broer bijstaan om alles op de gemeente te verhalen, want er was namelijk niet gestrooid door die fuckers. Onrechtmatige daad jeweetzelluf. | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 januari 2013 @ 23:54 |
grmbl wat is nou de truuk om mn uitlaat bouten VAST te laten zitten? :/ draai ik ze nog zo vast.. ze rammelen toch weer los :/.. en nee het zijn niet stiekum verkeerde maat bouten ![]() | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 07:48 |
Hele goede keuze een RS 50, ik heb soortgelijke moddellen en ze bevallen me zeer goed ![]() | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 07:50 |
Wat dacht je van een moertje? ![]() | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 12:48 |
Mooi! Ik hoop dat het schakelen een beetje makkelijk gaat. M'n eerste auto rijles heb ik gehad van m'n vader in Frankrijk (daar mag het) en dat ging me vrij makkelijk af. Genoeg tijd om te sparen, ik reserveer zo'n ¤4000 voor een Aprillia RS 50. Nog ff kijken naar een goede verzekering. De kleur ben ik nog niet uit, en ik weet ook niet in welke kleuren hij in Nederland leverbaar is. In ieder geval wil ik hem niet harder dan 65 laten gaan. De mijne gaat nu ~74 en dat vind ik eigenlijk te hard en ik denk wel dat ik 'm kwijt raak bij een rollerbank. Op het opvoeren / ontgrenzen na wil ik 'm standaard houden. | |
Ou-Tannu | woensdag 30 januari 2013 @ 15:29 |
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpen ![]() | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 15:33 |
pics als je dadelijk in het leer op je rs rijdt | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 15:33 |
Locktite kopen | |
MoriniStylr | woensdag 30 januari 2013 @ 15:36 |
Lichte blauwe locktite kopen en/of veerringetje, kartelringetje tussen je bout en de cilinder. Niet harder gaan vastdraaien want dan kan je je schroefdaad of je uitlaatpoort verknallen. | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 16:36 |
Deal! Duurt nog wel effe.. Lente / zomer 2014 denk ik (ik werk parttime naast mijn studie). Tegen die tijd een leuk pakkie voor op de brommer zien te scoren. | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 16:40 |
Of je gaat gewoon voor de motor variant ![]() ![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 16:42 |
borgmoertje/druppeltje loctide, en altijd koud vastzetten, warmdraaien, af koelen, even checken, done | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 16:43 |
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap. De RS 125 kost ¤5000 nieuw (na kort zoeken), terwijl de RS 50 ¤3500 nieuw kost (¤3700 incl. rijklaarmaakkosten bij mijn scooterboer). Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie. / ben nu aan het rondkijken wat het eea kost. | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 16:43 |
duidelijk: je draait nu op ten duur het draad in je cillinder ruk, bout erin en voortaan uitlaat vastmaken met een moertje | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 16:46 |
en dan nog steeds een kleintje willen rijden ![]() al klink een 125 (of de 250) wel erg kut, ivm met tz500 ofzo ![]() | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 16:47 |
Ouwe rs125, dat is bruuuuut. Maaruh, je bent gek als je een nieuwe schakelbrommer koopt. Voor dat geld heb je je motorrijbewijs en een 2de hands motor. Er zijn op marktplaats en speurders hele leuke 2de hands schakels te vinden voor weinig geld. | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 16:49 |
Gezien mijn woonplaats (ga ik niet zo open en bloot neerzetten) en betrouwbaarheid van de schakelbrommer koop ik hem het liefst nieuw. Je hebt fabrieksgarantie. En voor diefstal kan je hem mooi all risk verzekeren. Geen verborgen mankementen. En je kan ook niet het risico lopen dat je ergens rijdt en er 2 ongure types zeggen dat je op hun gestolen brommer rijdt. (Kans dat hij is omgekat oid.) Ja ik weet het , ik ben panisch maar liever heb ik zekerheid. | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 16:51 |
Is dat je echt 2500 euro waard? | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 16:52 |
![]() Vind jij hiervan dan? Effectief hetzelfde ding, alleen 1999 nieuw. | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 16:52 |
Ja en nee. Ik rij wel eens op donkere en afgelegen stukken, en liever kom ik dan niet stil te staan. Dat kan me ook met deze scooter overkomen, maar de kans lijkt me stukken groter. Wat ik ook wel moet vermelden: ik heb 0,0 technische kennis en ken ook geen mensen die wat af weten van mogelijke mankementen van (schakel-)brommers. Zo is de kans groot dat ik een kat in de zak kan kopen. | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 16:53 |
Wouwie! Hoe heet 't? | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 16:54 |
![]() Motorhispania rx. Volgens mij heeft iemand in dit topic er ook eentje http://www.bromfietsshop.(...)p&artikelNr=MH901896 Ook gewoon AM6 blokje. | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 16:56 |
Fair enough, al heb ik absoluut geen kennis van dat nieuwe spul. Van oud spul eigenlijk ook niet... Nouwja, 2 jaar en duizende kilometers verder nog enkel een nieuw zuigertje en wat olie, maar dat is ook de moeite niet. Nu binnenkort de ketting maar eens vervangen.. geen idee wat erop moet ![]() | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 17:04 |
Maar goed, nogmaals, 3500 voor een schakelbrommer is te veel voor iets waar je nog maar heel kort op gaat rijden. Je hebt een Nieuwe rsv4 125 voor niet veel meer ![]() Maarja, jou geld ![]() | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 17:04 |
De Motorhispania RX 50 is een goede om in gedachte te houden. Deze hebben ze niet bij ''mijn dealer'', maar dat moet vast wel gaan lukken gezien dit nummer 3 word. Maar het sparen duurt nog even haha. Moet nog gaan beginnen bij m'n nieuwe baan (maart). Daarom, als je geen kennis hebt lekker alles laten uitbesteden. Heb je ook niet de kans om iets per ongeluk te slopen. Het kan nog lang duren voor ik voor mijn motor ga, als ik ooit voor mijn motor ga ivm ideeën van mijn grootouders en m'n vriend. Maar scooter rijden is even gevaarlijk. | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 17:05 |
Die heb ik ![]() | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 17:05 |
Dat is een Motorhispania RX 50, heb ik hier ook voor de deur staan. Zie OP voor foto | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 17:07 |
Hij is mooi! Wat het mooiste is, is die 'tekening'' op de tank. Die heeft de Aprillia RS 50 ook zo mooi. | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 17:10 |
![]() ![]() | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 17:14 |
Hij is echt mooi ![]() En: rij je het hele jaar door als een vent op dezelfde banden, of rij je net als ik op winterbanden (in de winter dan he...)? [ Bericht 25% gewijzigd door Croissant.fr op 30-01-2013 17:15:17 (Kwijlen op die mooie brommer) ] | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 17:17 |
Dit is een tweedehands ![]() ![]() Hele jaar door op dezelfde banden inderdaad ![]() | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 17:18 |
Winterbanden ![]() ![]() | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 17:21 |
Mwa winterbanden hebben toch niet zo veel zin, heb ik het idee. Ik reed vanmiddag iets te spontaan weg (bakstenen glad van de regen en bedekt met een laagje mos) en dat ging lekker slippen. Mini-heartattack momentje. Daarna heeeeel langzaam over de rotondes gereden. Maar ik ben er over uit mensen, ik ga een motor rijles volgen v/d zomer om mij eens goed te overtuigen! | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 17:23 |
Als je toch al licht wilde rijden is 125cc geen probleem. Zolang je de snelweg maar niet opgaat, dat is gevaarlijk. Maar hoe leuk brommer rijden ook is, ik zou er niet bijna 4000 euro voor uitgeven. Al vind ik budget rijden weer een sport opzich. Ik heb een snorciao van 100 euro ![]() | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 17:23 |
Ik had een Tomos voor ¤50,- ![]() ![]() | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 17:28 |
Daarom ! ik had mijn schakel voor 400 euro ![]() Jaren op gereden, Zoetermeer - amsterdam als het lekker weer was, geen probleem. Nooit echt onderhoud nodig gehad.. oude brommers ![]() ![]() | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 17:29 |
Voor deze Motorhispania RX 50 was ik wel een stukje meer kwijt hoor ![]() | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 17:30 |
22 jaar oud, start altijd ![]() | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 17:31 |
Maar ik blijf erbij dat die racebrommertjes er leuk uitzien maar toch altijd erg nep voelen. Zo raar dat er niks onder die kappen zit ![]() | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 17:32 |
Achja, ze trekken snel op e.d. ik vind het wel leuke dingen ![]() | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 17:32 |
Vintage jongen. Denk maar aan oude Volvo's van 1.000.000 + KM die nog altijd rond rijden (en dan geen vrachtwagens maar personenauto's). Oude degelijkheid. | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 17:33 |
De yamaha tzr ![]() ![]() | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 17:34 |
Als ik de begrenzing eraf haal loopt deze 120 KM/u ![]() | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 17:35 |
Ik kwam net op het idee: Is het misschien leuk om een soort toertocht / meet af te spreken met brommer/scooter rijdend Fok? Dan spreken we af op een centrale plek en rijden / scheuren we naar een McDonalds en bekijken we daar elkaars mooie spul, bijkletsen en daarna gaat ieder weer zijn weg naar huis. De ene gek wil verder rijden dan de ander natuurlijk... | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 17:36 |
Ligt eraan waar iedereen woont he, bovendien zijn we hier met zijn 3e ![]() | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 17:37 |
Holy cow. Dat lijkt het nu wel he. Yreal je hebt een PM. [ Bericht 57% gewijzigd door Croissant.fr op 30-01-2013 17:42:48 ] | |
-niemand- | woensdag 30 januari 2013 @ 17:57 |
leuk idee ![]() alleen woon ik in limburg, is een beetje uit de buurt. http://www.jumbolangsterij.nl/index.html dit lijkt me ook leuk om mee te doen, en als het een beetje meezit ga ik zeker meedoen. | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 18:24 |
Oh, dat is lekker in de buurt hier. Misschien dat ik daar een keer aan meedoe ![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 18:26 |
Zelfs met mijn 400 toerbak vind ik snelwegrijden niets, ten eerste is er geen fuck aan; enkel rechtuit, ten tweede is het niet echt veilig (relatief wel, maar met een evt noodstop zit de malloot achter je opeens voor je en uitwijkmogelijkheden heb je ook niet echt) ![]() croissant gaat op de motor van de zomer dus ![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 18:29 |
![]() | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 18:30 |
Mag 50cc wel dan? De tour lijkt me wel nice, ben wel benieuwd hoe ver het rijden is vanuit hier. | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 18:33 |
Ze vermelden niets over snelheid, prima dan ![]() Net of ze trouwens gaan kijken wat voor cilindertje je hebt ![]() | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 18:33 |
https://maps.google.nl/ Is in Veghel | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 18:34 |
Volgens de wet mag een bromfiets maximaal 50cc hebben, niet 49.9, 50. | |
-niemand- | woensdag 30 januari 2013 @ 18:41 |
ja, 50cc mag gewoon. het is alleen niet de bedoeling dat je met een kreidler 80cc komt. | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 18:50 |
Daar staat anders | |
Q-Festival | woensdag 30 januari 2013 @ 18:51 |
Mijn beestje ![]() ![]() aprilia rx, 75cc 'tjes. ![]() | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 18:57 |
Mag in de OP als ik een bouwjaar ontvang ![]() | |
Q-Festival | woensdag 30 januari 2013 @ 18:59 |
Uit 1996 komt het racemonstertje | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 19:22 |
Ik vind snelweg altijd wel wat hebben. Tenminste niet van die kutfietsers en ander tuig. Maar goed, ik heb dan wel een snelweg motor... | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 19:22 |
Minder dan. 50cc is motor. | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 19:23 |
bazig ![]() | |
-niemand- | woensdag 30 januari 2013 @ 19:23 |
heuj, nog iemand met een semi-oud brommertje ![]() | |
Q-Festival | woensdag 30 januari 2013 @ 19:25 |
haha maar hij word modern binnenkort! | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 19:29 |
Nooit. Zo'n beunhok is bazig. | |
Q-Festival | woensdag 30 januari 2013 @ 19:40 |
haha binnekort word ie nieuw in de lak gezet en krijgen de slange (op kleur besteld) dezelfde kleur als de brommer! | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 19:41 |
Oke , dat is goed ![]() tevens wil ik ook in de op | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 19:43 |
Foto (geen zin om te zoeken in topic) en bouwjaar. | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 19:44 |
![]() 90, 80, 91, 2002 | |
Q-Festival | woensdag 30 januari 2013 @ 19:45 |
tzr die buitenste? | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 19:47 |
Fazer 600 ![]() maar enige foto dat ze allemaal op staan | |
Q-Festival | woensdag 30 januari 2013 @ 19:47 |
hmm nog nooit gehoord van de yamaha fazer :p | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 19:48 |
Niet? Een beetje de polo onder de motoren... | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 19:49 |
Bedoeling is eigenlijk dat je met één bromfiets / snorfiets in de OP staat (met model en bouwjaar), de motor hoort hier sowieso niet thuis ![]() | |
Q-Festival | woensdag 30 januari 2013 @ 19:49 |
haha alleen bekend met de (R) serie haha | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 19:50 |
Waarom? Ik heb er toch 3? | |
Blester | woensdag 30 januari 2013 @ 19:57 |
Zullen wel meer mensen zijn met meerdere bromfietsen ![]() | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 20:00 |
![]() Suzuki tsx, 1991
| |
Haasbeuntje | woensdag 30 januari 2013 @ 20:42 |
Pff 100+ km/u met standaard ontgrenst AM6 motorblokje ![]() Snelste wat ik ooit gehaald heb is 89 km/u voor de wind met een veels te lange vertanding, waar niet fatsoenlijk mee te rijden was. En 17,5mm carburateur ![]() Nu heb ik lekker een korte vertanding van 10/53 en trekt het lekker snel op, met een top van zo'n 72 echte k/m | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 20:45 |
Nee. cillinderinhoud maakt geen voertuigclassificatie, dat doet het frame (typegoedkeuring) 50cc = max toegestane cillinderinhoud voor bromfiets op 2 wielen | |
Galaxy42 | woensdag 30 januari 2013 @ 20:45 |
Fotootje voor in de OP, Foto van mijn Moto Morini Corsarino Scrambler uit 1969 in de sneeuw: ![]() 48,82 cc 4-takt uit Italië, geheel origineel (niet gerestaureerd). Loopt 66 op de kilometerteller van een Derbi van een kameraad (deze brommer heeft geen kilometerteller) [ Bericht 31% gewijzigd door Galaxy42 op 30-01-2013 20:57:23 ] | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 20:47 |
![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 20:47 |
morini's! | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 20:50 |
Cilinder veranderen veranderd niet ineens de voertuigclassificatie maar cilinderinhoud is wel bepalend voor welk type voertuig het in eerste instantie wordt. Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik was er heilig van overtuigd dat het minder dan 50 was, op al mijn papieren staat ook 49.9 ![]() | |
Yreal | woensdag 30 januari 2013 @ 20:50 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Galaxy42 | woensdag 30 januari 2013 @ 21:26 |
Hier nog even een fotootje van een Batavus G50 Tour, uit 1957, die ik diezelfde dag op de foto heb gezet. Deze brommer is van m'n pa (hoeft niet bij OP hoor). Komt ongerestaureerd uit de fifty's. ![]() ![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 21:42 |
Daarom moest ik het ook even vermelden, het is zo'n hardnekkige mythe dat zelfs de overheid het soms even niet meer snapt | |
Ou-Tannu | woensdag 30 januari 2013 @ 22:20 |
ah ![]() ![]() tegen de tijd dat het er onderweg moet is de cylinder toch afgeschreven ( en mag de hamer het los maken ![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 22:22 |
en dan een meter uit je carter rammen zeker ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 30 januari 2013 @ 22:23 |
hm? ![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 22:24 |
Sleuteltip #1 Gooi niets weg. #2 als het stuk is mag het weg, maar zonder de rest stuk te maken ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 30 januari 2013 @ 22:26 |
we hebben t hier wel over een Rush he ![]() ![]() | |
Q-Festival | woensdag 30 januari 2013 @ 22:54 |
Ik zie de humor niet? | |
Q-Festival | woensdag 30 januari 2013 @ 22:56 |
Jij bedoelt volledig std 50cc? Of mag t ook 50cc met andere carb etc zijn? | |
Life2.0 | woensdag 30 januari 2013 @ 23:03 |
mijn oma noemt mijn motor scooter... | |
Posergoth6667 | woensdag 30 januari 2013 @ 23:34 |
49.9 is voor zover ik weet toch echt maximaal wat is toegestaan. er zijn ook 50CC motorfietsen (Puch heeft die onder andere). | |
Posergoth6667 | woensdag 30 januari 2013 @ 23:37 |
me puch houd in bij de top. remt echt af als ik vol gas rij. gaat stotteren. onderin ook geen kracht meer. gereviseerd blok, nieuwe cilinder, pakkingen, carb, ontsteking etc. zo'n 300KM oud ondertussen. starten is ineens lastig, houd in op lage toeren. als ik in zijn 1 weg rij gaat het tot 5KM niet lekker, daarna schiet hij weg. 2e in het begin geen last maar in hoge toeren harde drops. ik heb zondag zonder benzine gezeten en ik vermoed dat mijn zuigerveren nu al gaar zijn :S (hopelijk niet de cilinder) | |
Ou-Tannu | woensdag 30 januari 2013 @ 23:47 |
whehe heeft die kut scoot van mij ook last van ![]() ![]() | |
Posergoth6667 | woensdag 30 januari 2013 @ 23:48 |
ja maar gezien wat ik gedaan heb, baal ik hier wel hard van. naja, van het weekend maar eens uit elkaar trekken en kijken. | |
Ou-Tannu | woensdag 30 januari 2013 @ 23:49 |
ja zou wel balen zijn als je nu al weer de boel mag vervangen.. soms is het gewoon niet fair. vd zomer ( als mn Saxonette klaar is ) de rush maar weer eens groot onderhoud geven ![]() | |
Posergoth6667 | woensdag 30 januari 2013 @ 23:52 |
die rush mag je bij ons op het kampvuur komen gooien XD nieuwerwetse meuk XD | |
Ou-Tannu | woensdag 30 januari 2013 @ 23:53 |
ROFL! ![]() ![]() | |
Posergoth6667 | woensdag 30 januari 2013 @ 23:54 |
Mooi ![]() zou zeker niet de eerste scooter zijn die er op beland XD Voor in de op: Puch MS50L 1957 Puch M50SE 1971 als er maar 1 mogelijk is dan de eerste | |
Croissant.fr | woensdag 30 januari 2013 @ 23:57 |
Zo, ik heb een levensgevaarlijke rit achter de rug. 20 km heen op mijn scooter (m'n broer reed en ik zat achterop). Wind mee, harde windstoten van 80 km/u over de dijk. We gingen zo'n 65 op de heenweg. Op de terugweg kon m'n broer met zijn scooter maximaal 30 km/u en ging slingeren. Wegens zijn ongeluk (uitgegleden zaterdag) heeft hij pijn aan z'n pols/arm/schouder waardoor hij niet goed kan sturen. Dus hij slingerde over de weg en dat werd steeds erger met de windstoten. 1x ging hij van de weg af door de wind, zo de berm in en bijna van de dijk. Ik schreeuwen: lul, niet op je bek gaan! Of zoiets.. Gelukkig hoefden we op deze snelheid slechts 30 bloedstollende minuten op de dijk te rijden. M'n hart ging tekeer. Bij mij thuis zijn scooter neergezet en hij is op de mijne naar z'n huis. Morgen brengt hij die weg naar de dealer om er naar te laten kijken. Ik ben nog steeds aan het rillen... Hebben jullie nog leuke, enge of angstige scooter verhalen om te delen? | |
Ou-Tannu | woensdag 30 januari 2013 @ 23:59 |
hmm onderuit gaan vlak voor een mini rotonde en de verhoging tot stilstand komen ![]() nooit kunnen vinden waarom ik daar ging glijden ![]() | |
Posergoth6667 | woensdag 30 januari 2013 @ 23:59 |
maat van me reed zondag vlak voor me met zijn puch frontaal op een paal die midden op de weg stond. hij was zijn sproeier aan het afstellen. | |
Yreal | donderdag 31 januari 2013 @ 00:14 |
Daarom zijn scooters kut, kan je niks mee in de storm. | |
Life2.0 | donderdag 31 januari 2013 @ 01:15 |
Er zijn ook motorfietsen onder 50 cc | |
Life2.0 | donderdag 31 januari 2013 @ 01:18 |
wel afgesteld? | |
Life2.0 | donderdag 31 januari 2013 @ 01:19 |
zeker zon mooi rood luchtfilter voor je achterwiel? | |
Blester | donderdag 31 januari 2013 @ 07:24 |
Allemaal toegevoegd, Yreal, je zult de afbeelding even op een andere uploadsite moeten uploaden, deze geeft een foutmelding. | |
Blester | donderdag 31 januari 2013 @ 07:27 |
![]() En daar past deze afbeelding mooi bij: ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 31 januari 2013 @ 08:26 |
nee gewoon de originele zwarte doos met originele spons :p | |
Posergoth6667 | donderdag 31 januari 2013 @ 08:36 |
reviseer een compleet blok maar stel em niet af XD staat ietsjes rijk vanwege de nieuwigheid en omdat het lekker geprikkeld is | |
Croissant.fr | donderdag 31 januari 2013 @ 09:09 |
Putdeksel? | |
Posergoth6667 | donderdag 31 januari 2013 @ 09:29 |
Zoals ik hierboven ook al zei: Puch MS50L 1957 | |
Blester | donderdag 31 januari 2013 @ 14:50 |
Je zult een foto moeten plaatsen zodat ik hem in de OP kan zetten ![]() | |
Posergoth6667 | donderdag 31 januari 2013 @ 15:19 |
![]() kan even geen betere vinden | |
Blester | donderdag 31 januari 2013 @ 15:24 |
Je staat in de OP ![]() | |
Posergoth6667 | donderdag 31 januari 2013 @ 15:36 |
dank je! | |
Haasbeuntje | donderdag 31 januari 2013 @ 15:43 |
Ik bedoel gewoon de standaard 50cc cilinder, zelfs met een 21mm daarop haal je de 100 km/u nog niet eens. | |
Life2.0 | donderdag 31 januari 2013 @ 20:07 |
dan trekt ie vocht(spatwater) naar binnen en krijgtie geen luchtmeer, even nachecken dus | |
Blester | donderdag 31 januari 2013 @ 20:15 |
Graag gedaan ![]() | |
Blester | donderdag 31 januari 2013 @ 20:16 |
Ze controleren waarschijnlijk de cilinder niet op zo'n event ![]() | |
Blester | donderdag 31 januari 2013 @ 20:16 |
Next! |