Vorig deel: NWS / NS laat meisje van 16 aan haar lot overquote:ad.nl
De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
16-jarig meisje terecht door NS uit trein gezet
De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.
'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'
Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.
De NS heeft nog niet gereageerd op de zaak.
Nou ja, uiteindelijk is het de dwaasheid van een conducteur, maar inderdaad de NS is ook verantwoordelijk zeker als het hun beleid is natuurlijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:27 schreef Elfletterig het volgende:
Per ongeluk het verkeerde kaartje hebben, is wat anders dan doelbewust zwartrijden, TS. Dat weet jij ook best. Meisjes van 16 uit de trein gooien op een verlaten station is op z'n zachtst gezegd niet erg handig van de NS.
Nee ze had niet per ongeluk het verkeerde kaartje, ze heeft bewust zwart gerezen.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:27 schreef Elfletterig het volgende:
Per ongeluk het verkeerde kaartje hebben, is wat anders dan doelbewust zwartrijden, TS. Dat weet jij ook best. Meisjes van 16 uit de trein gooien op een verlaten station is op z'n zachtst gezegd niet erg handig van de NS.
Het meisje liet een kaartje zien van het traject Rotterdam- Rijswijk, wat ze dagelijks reed.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:27 schreef Elfletterig het volgende:
Kan wel wezen maar een meid van 16 dumpen op een verlaten station om 11 uur 's-avonds vind ik niet bepaald verantwoord.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:29 schreef Grouch het volgende:
[..]
Het meisje liet een kaartje zien van het traject Rotterdam- Rijswijk, wat ze dagelijks reed.
Ze reed nu op het traject Den Haag-Rijswijk - precies de andere kant op.
Dat riekt wel degelijk naar het met opzet geen kaartje hebben gekocht en hopen er met bluf uit te komen.
Zij zijn verantwoordelijk?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kan wel wezen maar een meid van 16 dumpen op een verlaten station om 11 uur 's-avonds vind ik niet bepaald verantwoord.
Het was niet verlaten, er kwamen nog 8 treinen binnen 2 uur. Net daarbuiten reden bussen en trams.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kan wel wezen maar een meid van 16 dumpen op een verlaten station om 11 uur 's-avonds vind ik niet bepaald verantwoord.
We hebben het hier over Moerwijk. Niet over een station in the middle of nowhere. Er stoppen daar zelfs meerdere bussen en trams naar Rijswijk die zij had kunnen nemen als ze het lopen van de 2 km te eng vond.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat staat er toch, ze kende haar weg niet, jij vindt jezelf kennelijk een grote jongen maar laat die misplaatste arrogantie even plaatsmaken voor wat inlevingsvermogen en wellicht snap je het dan.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:35 schreef Grouch het volgende:
[..]
We hebben het hier over Moerwijk. Niet over een station in the middle of nowhere. Er stoppen daar zelfs meerdere bussen en trams naar Rijswijk die zij had kunnen nemen als ze het lopen van de 2 km te eng vond.
Ik vind van wel, maar daar verschillen we blijkbaar over van mening.quote:
quote:Op zondag 13 januari 2013 18:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind van wel, maar daar verschillen we blijkbaar over van mening.
Heeft iets te maken met het feit dat ik me bekommer om m'n medemens en jij schijnbaar asociaal bent.
Precies. Dat mensen verder nog discussiëren over dit onderwerp zeg. Absurd gewoon.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Waarom ? NS moet iedere dakloze ook gaan opvangen in stations en niemand hoeft meer te betalen ofzo ?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind van wel, maar daar verschillen we blijkbaar over van mening.
Heeft iets te maken met het feit dat ik me bekommer om m'n medemens en jij schijnbaar asociaal bent.
Denk zelf na, je kan toch ook lezen dat er bussen, trams en treinen kwamen bij dat "verlaten" stationquote:Op zondag 13 januari 2013 18:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Dat mensen verder nog discussiëren over dit onderwerp zeg. Absurd gewoon.
16-jarige criminele Marokkanen behandelen we met fluwelen handschoenen, maar een 16-jarig meisje dat het verkeerde treinkaartje heeft, moet genadeloos uit de trein worden gemieterd 's avonds laat? Ga nadenken.
Ik verlies snel inlevingsvermogen als er in het verhaal van iemand al drie eenvoudig controleerbare leugens staan. Ik denk dan al snel dat er van de rest van het verhaal ook wel bepaalde zaken niet precies zo zitten als zij claimt.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat staat er toch, ze kende haar weg niet, jij vindt jezelf kennelijk een grote jongen maar laat die misplaatste arrogantie even plaatsmaken voor wat inlevingsvermogen en wellicht snap je het dan.
Als ze de politie belt dan is er kennelijk toch iets niet helemaal duidelijk aan dat oh zo geweldige stationnetje van je die ene avond, meisje was duidelijk in paniek, NS is klote.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Denk zelf na, je kan toch ook lezen dat er bussen, trams en treinen kwamen bij dat "verlaten" station
Welke man ? Die haar vreemd aankeek ?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:41 schreef iFok. het volgende:
Dit kan je toch niet maken. Prima, geef haar een boete. Maar om 23:00 's nachts iemand eruit zetten, wetende dat ze daardoor niet thuis kan komen gaat toch echt een stap te ver.
Aanpakken die man.
nee de woorden uitgang en bus kon ze niet lezen, maar geeen nood want er kwam nog een trein, die weliswaar vertraagd was (niet) maar hij kwam wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als ze de politie belt dan is er kennelijk toch iets niet helemaal duidelijk aan dat oh zo geweldige stationnetje van je die ene avond, meisje was duidelijk in paniek, NS is klote.
Jij noemt het leugens maar nogmaals het meisje is 16, een leeftijd dat je denkt dat je de hele wereld aan kan maar vaak genoeg momenten hebt waar blijkt dat je nog een beetje te jong bent voor veel dingen, meisje was duidelijk in paniek anders belt ze de politie ook niet. Verder heb ik zoals gezegd weinig leugens gezien maar zie ik simpelweg hoe zij het ervaren heeft. Dat bedoel ik met inlevingsvermogen, probeer het niet te zien zoals jij het zou zien, maar hoe een bang 16 jarig meisje er tegen aan kijkt op dat ene moment.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:41 schreef Grouch het volgende:
[..]
Ik verlies snel inlevingsvermogen als er in het verhaal van iemand al drie eenvoudig controleerbare leugens staan. Ik denk dan al snel dat er van de rest van het verhaal ook wel bepaalde zaken niet precies zo zitten als zij claimt.
Misschien is dat wat hardvochtig van mij. Maar daarom ben ik een Grouch
of gewoon een appje hebben, en het zelf opzoekenquote:Op zondag 13 januari 2013 18:43 schreef Gia het volgende:
Wat normaal zou zijn is dat ze haar moeder belt, die even Googled op 9292ov en dochterlief precies kan vertellen hoe ze thuis kan komen. Dit paniekvoetbal slaat nergens op.
We hebben het over een meisje van 16 dat daar onbekend is. Meisjes van 16 dump je simpelweg niet, op dat uur van de dag, ongeacht verdere omstandigheden. Iedereen met gezond verstand snapt dat.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Denk zelf na, je kan toch ook lezen dat er bussen, trams en treinen kwamen bij dat "verlaten" station
Kennelijk niet, en zowel had ze die gemist, nogmaals ze is 16 geen 26 ik weet niet wat jij daar niet aan begrijpt.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee de woorden uitgang en bus kon ze niet lezen, maar geeen nood want er kwam nog een trein, die weliswaar vertraagd was (niet) maar hij kwam wel.
Inderdaad, tis een verwende kakteef.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:41 schreef koelants het volgende:
verwent kut nest is het, ik wou de video bekijken, maar na 2 woorden van die snol had ik het gehad.
Of vrouw. Diegene die haar eruit heeft gezet.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Welke man ? Die haar vreemd aankeek ?
Ze woont in Rijswijk (10km verder)quote:Op zondag 13 januari 2013 18:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We hebben het over een meisje van 16 dat daar onbekend is. Meisjes van 16 dump je simpelweg niet, op dat uur van de dag, ongeacht verdere omstandigheden. Iedereen met gezond verstand snapt dat.
Tot zover mijn bijdrage aan deze "discussie", die geen discussie zou moeten zijn.
Wat snap jij niet aan de volgende trein nemen ? Dat deed ze elke dag en nu kon het niet ? Jezus.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk niet, en zowel had ze die gemist, nogmaals ze is 16 geen 26 ik weet niet wat jij daar niet aan begrijpt.
Sinds wanneer stapte ze elke dag op dat ene station uit, wat een flauwekul, kennelijk is er toch iets misgegaan anders bel je de politie ook niet, man man, is dat nou zo moeilijk om te begrijpen.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan de volgende trein nemen ? Dat deed ze elke dag en nu kon het niet ? Jezus.
Zo modern ben ik nog niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:43 schreef koelants het volgende:
[..]
of gewoon een appje hebben, en het zelf opzoeken
Ga het maar eens lopen.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:44 schreef koelants het volgende:
[..]
Ze woont in Rijswijk (10km verder)
Nee oke, gaf het als 2e tipquote:
Ik houd niet van vooringenomen OP's.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:23 schreef Nielsch het volgende:
Het zeer gekleurde en eenzijdige jankverhaaltje van Omroep West dat door AD.nl is overgenomen:
Veel dichterbijquote:Op zondag 13 januari 2013 18:44 schreef koelants het volgende:
[..]
Ze woont in Rijswijk (10km verder)
Ook wel in 15 a 20 dusquote:Op zondag 13 januari 2013 18:47 schreef koelants het volgende:
[..]
moet je wel lukken in 75 minuten hoor
moet je wel lukken in 75 minuten hoorquote:
Wat een trol man, ze kan dat bord toch lezen wat er staat.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sinds wanneer stapte ze elke dag op dat ene station uit, wat een flauwekul, kennelijk is er toch iets misgegaan anders bel je de politie ook niet, man man, is dat nou zo moeilijk om te begrijpen.
is hooguit 30 minuten lopen op hakkenquote:Op zondag 13 januari 2013 18:46 schreef Grouch het volgende:
[..]
Veel dichterbijDe afstand tussen de stations Moerwijk en Rijswijk is minder dan 2 km.
Wat een onzin, als je oud genoeg bent om alleen te reizen ben je oud genoeg om verantwoordelijk te zijn. Daarbij was het station waar ze moest zijn 2,5 kilometer verderop.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We hebben het over een meisje van 16 dat daar onbekend is. Meisjes van 16 dump je simpelweg niet, op dat uur van de dag, ongeacht verdere omstandigheden. Iedereen met gezond verstand snapt dat.
Tot zover mijn bijdrage aan deze "discussie", die geen discussie zou moeten zijn.
Hoe komt ze aan een kaartje Rotterdam-Rijswijk, als ze vanuit Den Haag komt?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sinds wanneer stapte ze elke dag op dat ene station uit, wat een flauwekul, kennelijk is er toch iets misgegaan anders bel je de politie ook niet, man man, is dat nou zo moeilijk om te begrijpen.
Kennelijk was ze in paniek, nogmaals, het interesseert weinig mensen wat jij in die situatie had gedaan want we hebben het over een 16-jarig meisje op dat ene moment dat ze er is uitgezet.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat een trol man, ze kan dat bord toch lezen wat er staat.
En dan belt ze mama maar.
Het is beter als jij even stopt met zo te denken, al was het tien keer met opzet geweest, een beetje vent zet een meisje van 16 niet ver in de avond op een bijna verlaten station of waar dan ook, volstrekt onverantwoord, dus.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe komt ze aan een kaartje Rotterdam-Rijswijk, als ze vanuit Den Haag komt?
Hoe is ze in Den Haag verzeild geraakt, als ze in Rotterdam hoorde te zijn.
Ik denk dat het wicht 'stout' is geweest en nu met dit gepanikeer de focus wil leggen op die stoute NS.
Mij boeit het meer waarom ze er uit is gezet.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk was ze in paniek, nogmaals, het interesseert weinig mensen wat jij in die situatie had gedaan want we hebben het over een 16-jarig meisje op dat ene moment dat ze er is uitgezet.
Een 16 jarige weet echt wel dat ze een geldig treinkaartje moet kopen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is beter als jij even stopt met zo te denken, al was het tien keer met opzet geweest, een beetje vent zet een meisje van 16 niet ver in de avond op een bijna verlaten station of waar dan ook, volstrekt onverantwoord, dus.
De conductrice was dan ook geen vent.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is beter als jij even stopt met zo te denken, al was het tien keer met opzet geweest, een beetje vent zet een meisje van 16 niet ver in de avond op een bijna verlaten station of waar dan ook, volstrekt onverantwoord, dus.
quote:Op zondag 13 januari 2013 18:32 schreef macca728 het volgende:
hier de video en audio van het "interview" met het meisje
kort samengevat: bussen, trams en treinen reden niet meer om 23.00 en allemaal enge mannen of was er nou niemand.
http://www.omroepwest.nl/(...)dochter-andy-tielman
Een 16jarige die naar Las Vegas en Nee York is geweest, om de 2 jaar naar Bandung (Indonesië) gaat en nu bang is op een station in Den haag waar ze op nog geen 1,7 km vandaan woont (omg julianalaantje, precieze adres weet ik ook). S'nachts op de fiets met vriendinnen op fiets naar Den Haag gaan om te stappen (vriendinnen die ook in omgeving van het station wonenquote:Op zondag 13 januari 2013 19:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk was ze in paniek, nogmaals, het interesseert weinig mensen wat jij in die situatie had gedaan want we hebben het over een 16-jarig meisje op dat ene moment dat ze er is uitgezet.
een beetje vent gaat dan ook niet meer smorgens kennis maken met zijn dashboard van dicht bij om dat er weer zo'n 16 jarig meisje op de fiets zonder licht en whatsappend de weg oversteekt zonder te kijken en alleen maar luisteren naar de muziek die ze op heeft ..quote:Op zondag 13 januari 2013 19:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tof.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ben er weleens geweest, niets mis mee, bus stopt voor de deur naar HS.
Mensen vinden leugens ontrafelen leukquote:Op zondag 13 januari 2013 19:26 schreef Peachcore het volgende:
Jezus Christus wat is dit voor een onzin discussie
en waarom TV West zo'n gruwelijk slecht interview doet met het meisje, zonder ook maar enige kritische vragen te stellen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef Grouch het volgende:
[..]
Mensen vinden leugens ontrafelen leuk
De enige overgebleven vraag is: wat is er werkelijk gebeurd in de betreffende trein ?
(en ok, "wat deed het meisje in Den Haag" - maar dat gaat ons eigenlijk niets aan)
Waar mensen rondlopen, rare mensen, die haar aankijkenquote:Op zondag 13 januari 2013 19:26 schreef Vasilevski het volgende:
Misschien krijgt Loraine binnenkort een vriendje in Maastricht, moet ze helemaal in haar eentje overstappen op Utrecht, zo'n groot eng station.
Dat zijn nogal vergaande conclusies gebaseerd op enkel het verhaal van het meisje.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:33 schreef niels0 het volgende:
Er is niet veel meer over van het ooit zo tolerante Nederland. Dat is me inmiddels wel duidelijk.
Een meisje van 16 om 23.00 uit een trein zetten op Moerwijk terwijl Rijswijk 1 halte verder is. Waar gaat het over?
En dan ook nog met een raar accent praten. The horror.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waar mensen rondlopen, rare mensen, die haar aankijken![]()
![]()
Conclusie ook op basis van bepaalde posts hier. Het gebeurde goedpraten zegmaar.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:35 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat zijn nogal vergaande conclusies gebaseerd op enkel het verhaal van het meisje.
Wacht, dit is deel twee?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:23 schreef Nielsch het volgende:
Het zeer gekleurde en eenzijdige jankverhaaltje van Omroep West dat door AD.nl is overgenomen:
[..]
Vorig deel: NWS / NS laat meisje van 16 aan haar lot over
Er valt weinig aan goed te praten, ze is volkomen terecht uit de trein gezet en dan nog op een station waar binnen een uur meerdere mogelijkheden waren om verder te komen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
Conclusie ook op basis van bepaalde posts hier. Het gebeurde goedpraten zegmaar.
Zegt diegene die het vorige topic startte met:quote:Op zondag 13 januari 2013 18:46 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ik houd niet van vooringenomen OP's.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Schandalig, de NS doet weer eens zijn uiterste best zich van zijn slechtste kant te laten zien. Totaal onverantwoord gedrag van de conducteur. Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.
Het feit dat het meisje lijkt te hebben gelogen toen ze zei niet bekend te zijn in de buurt (terwijl ze regelmatig 's avonds met vriendinnen vanuit die buurt naar Den Haag fietst en er maar 1.7 km vandaan woont - informatie met dank aan een FOK! modquote:Op zondag 13 januari 2013 19:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
Conclusie ook op basis van bepaalde posts hier. Het gebeurde goedpraten zegmaar.
Natuurlijk moeten we hier wel bij zeggen dat ALS de conductrice het meisje er werkelijk zonder pardon heeft uitgesmeten zonder dat daar verder aanleiding voor was en zonder het meisje alternatieven te bieden dat inderdaad kwalijk was.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:52 schreef RAVW het volgende:
ach die conducteur heeft 1 fout begaan
Zij had haar niet uit de trein moeten zetten maar voor de trein moeten zetten dan waren we nu wel wat beters aan het doen.
Want het gaat toch nergens over mensen en ik hoop ook daadwerkelijk dat de NS blaam schade gaat eisen tegen dat verwende nest
Want als ze op die leeftijden al zo kunnen liegen, hoe zit het dan later als ze in een relatie zitten dan wel niet ?
Doe 'ns niet zo politiek correct!quote:
Op zondag 13
januari 2013 19:57 schreef
Grouch het
volgende:
[..]
Natuurlijk moeten we hier wel bij zeggen dat ALS de conductrice het
meisje er werkelijk zonder pardon heeft uitgesmeten zonder dat daar
verder aanleiding voor was en zonder het meisje alternatieven te bieden
dat inderdaad kwalijk was.
Maar zoals gezegd komt de verklaring van het meisje tot dusver niet
betrouwbaar over.
TV West heeft wel meer van dit soort streken, die maken het nieuws als het ware.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind het vreemd dat dit akkefietje in de media komt.. Om 23.00 uur rijden er nog treinen dus ik snap sowieso het probleem niet..
Ze kreeg de kans een boete te kiezen maar toch ging ze de trein uit. Eigen keuze volgens mij. Na afloop was moeder waarschijnlijk erg boos op haar en heeft ze er een lulverhaaltje van gemaakt. Tjsa, moet je maar niet bewust zwartrijden.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:41 schreef iFok. het volgende:
Dit kan je toch niet maken. Prima, geef haar een boete. Maar om 23:00 's nachts iemand eruit zetten, wetende dat ze daardoor niet thuis kan komen gaat toch echt een stap te ver.
Aanpakken die man.
Ze had (bewust) ook geen geldig vervoersbewijs en waarschijnlijk sla je in de laatste alinea de spijker op de kop. Ze was in het interview trouwens wel boos over het feit dat de trein niet wilde wachten totdat ze een kaartje had gekocht. Nee he he natuurlijk wacht die trein niet op je, mevrouw die denkt dat alles om jou draait.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:13 schreef Cherna het volgende:
Apart verhaal en dat dit het nieuws haalt. Wonderbaarlijk.
Daarbij ik wist niet dat station Den Haag Moerwijk zover verwijderd is van station Rijswijk.
Vreemd dat een zestien jarige totaal onbekend is in die omgeving en wel in Rijswijk bekend is. Hoeveel km liggen deze twee stations van elkaar af? Vreemd verhaal.
Je zou bijna denken dat deze dame geen geldig vervoersbewijs had en de conducteur haar zonder boete de kans gaf in Moerwijk alsnog een geldig kaartje te nemen uit de automaat en een trein later te nemen die er nog wel degelijk reden.
Ik weet natuurlijk niet wat er precies is gebeurd. Daarnaast vind ik het te saai om uit te zoeken wat er precies is gebeurd. Maar dit was mijn reactie op het verhaal wat zij vertelde (eenzijdig dus).quote:Op zondag 13 januari 2013 20:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze kreeg de kans een boete te kiezen maar toch ging ze de trein uit. Eigen keuze volgens mij. Na afloop was moeder waarschijnlijk erg boos op haar en heeft ze er een lulverhaaltje van gemaakt. Tjsa, moet je maar niet bewust zwartrijden.
Welke man?
quote:Op zondag 13 januari 2013 18:44 schreef iFok. het volgende:
[..]
Of vrouw. Diegene die haar eruit heeft gezet.
Als een 16 jarige dan toch nog zo laat op straat mag rondhangen dan loop je dat normaal gesproken. Bespaar je nog geld uit ook.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze had (bewust) ook geen geldig vervoersbewijs en waarschijnlijk sla je in de laatste alinea de spijker op de kop. Ze was in het interview trouwens wel boos over het feit dat de trein niet wilde wachten totdat ze een kaartje had gekocht. Nee he he natuurlijk wacht die trein niet op je, mevrouw die denkt dat alles om jou draait.
Stations liggen trouwens 2 kilometer van elkaar.
quote:Op zondag 13 januari 2013 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Stations liggen trouwens 2 kilometer van elkaar.
Waarom kwam die koe niet gewoon op de fiets haar dochter halen?, minder dan 10 minuutjes fietsen dus.(en ja, ik snap dat ze niet op station rijswijk woont, maar kan nooit erg ver uit de buurt zijn aangezien ze in het interview zei dat ze PERSE 11 uur thuis moest zijn. ... En er om 11 uur uit werdt gezetquote:Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt.
Misschien had ze een taxi moeten bellen, in plaats van de politiequote:Op zondag 13 januari 2013 20:55 schreef CrashO het volgende:
[..]
[..]
Waarom kwam die koe niet gewoon op de fiets haar dochter halen?, minder dan 10 minuutjes fietsen dus.(en ja, ik snap dat ze niet op station rijswijk woont, maar kan nooit erg ver uit de buurt zijn aangezien ze in het interview zei dat ze PERSE 11 uur thuis moest zijn. ... En er om 11 uur uit werdt gezet
Ze kreeg het nummer van de taxi toch van de politie, maar dat was ze vergeten, zei ze ?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien had ze een taxi moeten bellen, in plaats van de politie
Mwa, 11 uur vind ik niet echt laat voor een 16 jarige. Draaide zelf ook vanaf me 16e nacht en avonddiensten in de weekenden in het Havengebied van Amsterdam.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:43 schreef Cherna het volgende:
Als een 16 jarige dan toch nog zo laat op straat mag rondhangen
Scherp, ze dacht zeker dat de trein wel op haar zou wachten.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:38 schreef beantherio het volgende:
Er wordt in dit topic vaak gezegd dat die griet "de trein is uitgezet" maar als ik haar verhaal goed begrijp is dat niet het geval. Blijkbaar mocht ze een kaartje kopen op het station maar vertrok de trein. Dat is niet "uit de trein gezet zijn".
Tot en met 00:36 reden er om het half uur treinen, er reden bussen, trams, taxi's en ze had kunnen lopen. Ook had ze haar moeder kunnen bellen. Het is onvoorstelbaar dat dit nieuws is.
Prima juist, niet ver van de eindbestemming en leert ze er misschien wat van...prima opvoeding van de NS. Mensen van 16 zijn niet achterlijk en weten heus wel hoe al die shit werktquote:Op zondag 13 januari 2013 19:33 schreef niels0 het volgende:
Er is niet veel meer over van het ooit zo tolerante Nederland. Dat is me inmiddels wel duidelijk.
Een meisje van 16 om 23.00 uit een trein zetten op Moerwijk terwijl Rijswijk 1 halte verder is. Waar gaat het over?
Als ze omgeving Julianalaantje woont dan is het helemaal raar dat ze zegt dat ze niet wist waar ze was. Kwestie van spoorwijk door er je bent er. Mijn oudtante van 85 loopt daar nog wel later over straat en Rijswijk station is op dat tijdstip echt niet veel veiliger.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Een 16jarige die naar Las Vegas en Nee York is geweest, om de 2 jaar naar Bandung (Indonesië) gaat en nu bang is op een station in Den haag waar ze op nog geen 1,7 km vandaan woont (omg julianalaantje, precieze adres weet ik ook). S'nachts op de fiets met vriendinnen op fiets naar Den Haag gaan om te stappen (vriendinnen die ook in omgeving van het station wonen)
Verder is je troll poging treurig
Dat zei ze ook in het interview, dat ze het raar vond dat de trein niet op haar wilde wachten.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Scherp, ze dacht zeker dat de trein wel op haar zou wachten.
Het is een compleet onzinverhaal.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:10 schreef Uccie het volgende:
[..]
Als ze omgeving Julianalaantje woont dan is het helemaal raar dat ze zegt dat ze niet wist waar ze was. Kwestie van spoorwijk door er je bent er. Mijn oudtante van 85 loopt daar nog wel later over straat en Rijswijk station is op dat tijdstip echt niet veel veiliger.
Er rijdt in de omgeving Moerwijk/Spoorwijk ook zat aan patrouillewagens. Die hadden haar best kunnen ophalen en ff thuis kunnen zetten of wachten tot de volgende trein of bus kwam als ze zich zo'n zorgen over haar maakten. En trouwens je hoort dan niet elk kwartier tram 17 onder je door rijden....quote:Op zondag 13 januari 2013 22:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is een compleet onzinverhaal.
Ze zegt ook dat ze een ander kaartje had, een duurder kaartje waarmee ze ook naar huis kon komen, maar een enkeltje R'dam-Rijswijk is echt niet geldig bij Moerwijk.
En ze had de politie en haar moeder continu aan de lijn, had ze 2 telefoons dan ? Dan kan iemand toch wat regelen ?
Meisjes van 16 kunnen tegenwoordig niet meer lezen?quote:
Dan nog geef je een boete en zet je haar niet midden in de nacht de trein uit.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:29 schreef Grouch het volgende:
[..]
Het meisje liet een kaartje zien van het traject Rotterdam- Rijswijk, wat ze dagelijks reed.
Ze reed nu op het traject Den Haag-Rijswijk - precies de andere kant op.
Dat riekt wel degelijk naar het met opzet geen kaartje hebben gekocht en hopen er met bluf uit te komen.
Midden in de nachtquote:Op zondag 13 januari 2013 23:46 schreef -Strawberry- het volgende:
en zet je haar niet midden in de nacht de trein uit.
Nog eerder he, ze had de trein van 22.28 genomen zei ze in dat interview, dus het was 22.38 ofzo.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Midden in de nacht
11 uur. En het was dus blijkbaar < 2km van haar huis. Kom op
Moeten ze eens doen bij een agressieve zwartrijder.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Midden in de nacht
11 uur. En het was dus blijkbaar < 2km van haar huis. Kom op
Dochter van een vergeten, ruim een jaar geleden overleden (wat op zich natuurlijk wel erg is), ouwe pindarocker.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind het vreemd dat dit akkefietje in de media komt.. Om 23.00 uur rijden er nog treinen dus ik snap sowieso het probleem niet..
Jaren terug is er zelfs een album naar haar vernoemd, haar vader zal niet geweten hebben dat het zo'n aansteller zou worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dochter van een vergeten, ruim een jaar geleden overleden (wat op zich natuurlijk wel erg is), ouwe pindarocker.
Nou gaan we, en masse, cd's van zijn band kopen, om dit NS-meisje financieel te ondersteunen.
Zoals al eerder aangegeven lijkt het verhaal van het meisje vol met onwaarheden te zitten. Dus waarom ben je zo zeker dat dat deel wel echt gebeurd isquote:Op zondag 13 januari 2013 23:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog geef je een boete en zet je haar niet midden in de nacht de trein uit.
't meisje weet het heel goed én het meisje weet ook wel dat haar verhaal heel 'boehoe' overkomt op een ieder uit haar omgeving.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:13 schreef macca728 het volgende:
Haha vandaag een groot stuk in het AD.
Nu weet het meisje niet meer of ze een verkeerd kaartje uit de automaat heeft gehaald, ze het goede kaartje kwijt was of het was misschen een oud kaartje.
Blijft de vraag waar het andere kaartje is, van Rijswijk naar Den Haag HS uiteraard.
Volgens de conductrice was ze in elk geval zelf uitgestapt
Echt dat er geen enkele "journalist" een kritische vraag stelt, een jong meisje dat hoe dan ook zwart rijft, zelf de trein uitgaat, dan wacht op de volgende trein (ongetwijfeld zonder nieuw kaartje) en die had vertraging van 10 min en dan de politie belt.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:18 schreef Chahna het volgende:
[..]
't meisje weet het heel goed én het meisje weet ook wel dat haar verhaal heel 'boehoe' overkomt op een ieder uit haar omgeving.
Iedereen in haar omgeving weet namelijk hoe de situatie hier (Moerwijk/Spoorwijk/Rijswijk) is en dat ze in een poep en een zucht thuis zou zijn geweest, al was ze gaan kruipen.
Ja vond het al zo vreemd dat die het oppikten en zo kritiekloos waren.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aha er gaat nu rond dat mama Tielman goed bevriend is met Juliette (iemand met invloed op tvwest ofzo) dat verklaart het nieuwsitem denk ik
Waar lees je dat?quote:Op maandag 14 januari 2013 09:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aha er gaat nu rond dat mama Tielman goed bevriend is met Juliette (iemand met invloed op tvwest ofzo) dat verklaart het nieuwsitem denk ik
Facebookdiscussie bij vrienden van vrienden waar ik mee kan lezen.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Waar lees je dat?Ik wil ook meesmullen met die roddels!!!
Moeder had ook op de fiets kunnen stappen en 5 minuutjes kunnen fietsen. Het is echt een afstandje van niks. De meeste mensen wonen uberhaupt verder van een station dan de afstand tussen dit "verkeerde" station en haar huis.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef Uccie het volgende:
[..]
Er rijdt in de omgeving Moerwijk/Spoorwijk ook zat aan patrouillewagens. Die hadden haar best kunnen ophalen en ff thuis kunnen zetten of wachten tot de volgende trein of bus kwam als ze zich zo'n zorgen over haar maakten. En trouwens je hoort dan niet elk kwartier tram 17 onder je door rijden....
Nee dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Maar het was k-k-k-k-k-k-k-k-k-koud!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:20 schreef Fides het volgende:
[..]
Moeder had ook op de fiets kunnen stappen en 5 minuutjes kunnen fietsen. Het is echt een afstandje van niks. De meeste mensen wonen uberhaupt verder van een station dan de afstand tussen dit "verkeerde" station en haar huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh zie geen facebook van Loraine helaas haha.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Facebookdiscussie bij vrienden van vrienden waar ik mee kan lezen.
Ja, er reden wel trams maar die reden niet!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:52 schreef whY... het volgende:
Dit is het station overigens met de tram en bushalte op struikel afstand.
http://goo.gl/maps/ccn7Q
Nee niet naar haar huisjequote:Op maandag 14 januari 2013 11:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ja, er reden wel trams maar die reden niet!
Wordt een collectors item, nuquote:Op maandag 14 januari 2013 06:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Jaren terug is er zelfs een album naar haar vernoemd, haar vader zal niet geweten hebben dat het zo'n aansteller zou worden.
[ afbeelding ]
En natuurlijk waren die tramchauffeurs ook verkrachters, daar ga je niet zo maar de weg aan vragen als 16 jarig meisje.quote:
Loraine Jane Tielmanquote:Op maandag 14 januari 2013 11:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh zie geen facebook van Loraine helaas haha.
Doe vriendschapsverzoekquote:Op maandag 14 januari 2013 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Loraine Jane Tielman
Ik zie die wel, maar ik weet niet via welke vrienden, in die ene reactie, de admiraal meer kan lezen.
quote:Op maandag 14 januari 2013 11:18 schreef macca728 het volgende:
Of anders iedereen onder de 18 de toegang ontzegt tot de trein.
Ja toch de enige oplossing ? Stel je voor je kind van 16 staat ergens een uur te wachten in het donker en in de kou.quote:
Valt nog mee, de gemiddelde 16 jarige heeft hele andere omslagfoto's.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh die zag ik wel, wat een rare omslagfoto
Leer lezen, dat had ze ook. Ze had alleen het verkeerde kaartje gekocht. Zoiets kan iedereen overkomenquote:
Ik zal zelf maar leren lezen, ze had een kaartje Rotterdam-Rijswijk, waar ze elke dag naar toe gaat.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:33 schreef DjinN het volgende:
[..]
Leer lezen, dat had ze ook. Ze had alleen het verkeerde kaartje gekocht. Zoiets kan iedereen overkomen
Vaak moet je daar dan alsnog wel een boete over betalen.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:18 schreef macca728 het volgende:
oh ik zal eens kijken
Nou ik hoop dat NS haar beleid aanpast en voortaan elke zwartrijder er gewoon uitzet met een boete en niet meer de mogelijk geeft alsnog een kaartje op het perron te kopen, wat sowieso oneerlijk is tegenover de mensen die wel gewoon een kaartje kopen.
Allemaal verkrachters daar in Moerwijk!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:00 schreef -supergirl- het volgende:
eerst is het station verlaten en dan lopen er oppeens allemaal rare mensen.
wat zijn volgens haar en haar moeder 'rare' mensen?maar er waren dus wel mensen..
wat een zeikwijf om zo in paniek te raken. met geld een een telefoon bij je hoef je je nergens zorgen om te maken hoor.
Ik denk dat ze een retourtje Rijswijk - Rotterdam had, voor school of zo, maar met vriendinnen, of een vriendje, naar Den Haag is gegaan. Vermoedelijk dacht ze dat dat niks uitmaakt, omdat de prijs ongeveer overeenkomt.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:33 schreef DjinN het volgende:
[..]
Leer lezen, dat had ze ook. Ze had alleen het verkeerde kaartje gekocht. Zoiets kan iedereen overkomen
Die komt, maar die zullen de kranten (TV West die blijkbaar vrienden zijn van mevr Tielman) wel niet publiceren of heel klein ergens.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:07 schreef n00b13 het volgende:
Jammer dat de NS geen verklaring geeft.
Ze heeft gewoon het risico genomen ws en op de heenweg ook zwart gereden.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een retourtje Rijswijk - Rotterdam had, voor school of zo, maar met vriendinnen, of een vriendje, naar Den Haag is gegaan. Vermoedelijk dacht ze dat dat niks uitmaakt, omdat de prijs ongeveer overeenkomt.
En hoe kan dit iedereen overkomen? In Den Haag een kaartje kopen van Rotterdam - Rijswijk?
Dan ben je flink onder invloed van het een of ander.
Nou het fijnste station is het niet.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef Eenskijken het volgende:
ik zie geen probleem hier. NS heeft gewoon gehandeld zoals altijd, en 23.00 is een redelijke tijd. Tot 1.00 rijden er nog treinen. en moerwijk gevaarlijk?ja zo kan ik elk station wel gevaarlijk noemen..
ik kom dagelijks op holland spoor, en soms ook om 23.00 of nog later. je kan er prima rondlopenquote:Op maandag 14 januari 2013 17:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nou het fijnste station is het niet.
Eeen station / verder terug wordt je zomaar ineens neergeschoten door de pliesie
Zomaar?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Eeen station / verder terug wordt je zomaar ineens neergeschoten door de pliesie
Op de fiets vast wel. Als je van Rijswijk naar Den Haag fietst om uit te gaan is de kans dat je langs Moerwijk gaat niet geringquote:Op maandag 14 januari 2013 14:17 schreef HaywoodJablome het volgende:
Dus ze weet wel de media te vinden maar ze kan niet vanaf een station haar weg naar huis vinden?
Niet zomaar.....alleen als je niet luistertquote:Op maandag 14 januari 2013 17:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
ik zou der gevenquote:Op maandag 14 januari 2013 18:52 schreef beantherio het volgende:
Die in het midden weet niet hoe ze met een trein moet reizen:
[ afbeelding ]
idd!quote:
Op maandag 14
januari 2013 19:02 schreef
beantherio het
volgende:
[..]
Al vanaf de eerste posting uit het 1e topic heb ik me afgevraagd waar
deze reactie bleef.
Ben er al 3 keer in mijn schouder en 5 keer in mijn knie geschoten idd!quote:
Op maandag 14
januari 2013 17:10 schreef
desiredbard het
volgende:
[..]
Eeen station / verder terug wordt je zomaar ineens neergeschoten door de
pliesie
Zo mooi vind ik haar anders niet. Het zoveelste standaard 16 jarige snolletje die denkt dat de hele wereld om haar draait en iedereen niet zo vervelend moet doen omdat ze op een eng station gestaan heeft midden in de nachtquote:Op maandag 14 januari 2013 17:36 schreef Gia het volgende:
Maar ja, 16 jaar oud en van jezelf weten dat je bloedmooi bent, is wel reden tot paniek op een (on)verlaten station met verlate onverlaten.
Zoals al meerdere malen gezegd in het topic: het verhaal van het meisje hangt van onwaarheden aan elkaar. Misschien zou je je dus ook af kunnen vragen of ook dit deel wel helemaal is gegaan zoals ze claimtquote:Op dinsdag 15 januari 2013 04:19 schreef ouyevoli het volgende:
Dit is heel, heel dom van 'de NS'. Natuurlijk, dit zal wel weer zo'n dom kind zijn dat 'perongelijk' het verkeerde kaartje heeft, dat iets goedkoper is. Echter, dit is het moment dat een conducteur toch even zijn hersens moet gebruiken voor hij een 16 kind op straat dondert. Deze kon gelukkig nog nadenken als ik de krant moet geloven en belt iemand (al is het de politie). Maar wat als? Wat áls dat kind hardhandig was aangerand en daarna in de goot geflikkerd? Ik zie de koppen al voor me hoor.. "NS verantwoordelijk voor aanranden 16 jarige meisje". En dat allemaal afgezien van kamervragen die gaan komen, rechtzaakje hier en daar.
Met andere woorden, overdag lekker de trein uit flikkeren. Maar dan wel consequent, en niet de wat dreigende man laten zitten. Maar geef dat kind laat op de avond, al is het maar om jezelf in te dekken, een boete.
Ai, ik heb niet alle twee de delen helemaal door gelezenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 07:09 schreef Grouch het volgende:
[..]
Zoals al meerdere malen gezegd in het topic: het verhaal van het meisje hangt van onwaarheden aan elkaar. Misschien zou je je dus ook af kunnen vragen of ook dit deel wel helemaal is gegaan zoals ze claimt?
Het is beleid dat de NS mensen een keuze geeft om of een boete te accepteren of bij het volgende station uit te stappen om een geldig kaartje te kopen. Aangezien het meisje in het interview zei dat de conductrice het wel over een boete had gehad en dat ze het maar stom vond dat de trein niet op haar wilde wachten om een kaartje te kopen is de kans groot dat het meisje ook deze keuze heeft gekregen en voor het kaartje kopen is gegaan. Ze had waarschijnlijk echter gedacht dat de trein op haar zou wachten, maar dat was dus niet zo.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 04:19 schreef ouyevoli het volgende:
Dit is heel, heel dom van 'de NS'. Natuurlijk, dit zal wel weer zo'n dom kind zijn dat 'perongelijk' het verkeerde kaartje heeft, dat iets goedkoper is. Echter, dit is het moment dat een conducteur toch even zijn hersens moet gebruiken voor hij een 16 kind op straat dondert. Deze kon gelukkig nog nadenken als ik de krant moet geloven en belt iemand (al is het de politie). Maar wat als? Wat áls dat kind hardhandig was aangerand en daarna in de goot geflikkerd? Ik zie de koppen al voor me hoor.. "NS verantwoordelijk voor aanranden 16 jarige meisje". En dat allemaal afgezien van kamervragen die gaan komen, rechtzaakje hier en daar.
Met andere woorden, overdag lekker de trein uit flikkeren. Maar dan wel consequent, en niet de wat dreigende man laten zitten. Maar geef dat kind laat op de avond, al is het maar om jezelf in te dekken, een boete.
Ik heb het gedaan met het artikel van TS. Als ze echt zo lomp is moet ze misschien maar per direct een andere trein pakken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 07:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is beleid dat de NS mensen een keuze geeft om of een boete te accepteren of bij het volgende station uit te stappen om een geldig kaartje te kopen. Aangezien het meisje in het interview zei dat de conductrice het wel over een boete had gehad en dat ze het maar stom vond dat de trein niet op haar wilde wachten om een kaartje te kopen is de kans groot dat het meisje ook deze keuze heeft gekregen en voor het kaartje kopen is gegaan. Ze had waarschijnlijk echter gedacht dat de trein op haar zou wachten, maar dat was dus niet zo.
het kind heeft naar alle waarschijnlijkheid zelf gekozen voor geen boete maar nieuw, geldig kaartje kopenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:04 schreef simmu het volgende:
geef dat kind dan gewoon een boete en klaar ermee.
dat kan. als volwassene heb je dan de verantwoordelijkheid om te zeggen "dan bellen we de politie", of haal je de spoorwegpolitie of wat dan erbij en regel je het zo.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
het kind heeft naar alle waarschijnlijkheid zelf gekozen voor geen boete maar nieuw, geldig kaartje kopen
Misschien moet moeders dat kind maar gewoon thuis laten, want ze is blijkbaar niet in staat zelfstandig over straat te gaan. Ze kan geen goed kaartje kopen, ze kan geen bord lezen waarop de volgende trein staat vermeld en ze kan niet kijken naar de bus of tram die voor de deur stopt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:04 schreef simmu het volgende:
nou heb ik jaren in den haag zuid west gewoond, maar als ik om 11 uur 's avonds op station moerwijk strand, zou ik toch ook niet echt lekker op mijn gemak zijn hoor. en het is (iig de laatste keer dat ik er was) niet bepaald een vriendelijk aandoend station.
geef dat kind dan gewoon een boete en klaar ermee.
huh wat?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:19 schreef simmu het volgende:
dat kan. als volwassene heb je dan de verantwoordelijkheid om te zeggen "dan bellen we de politie", of haal je de spoorwegpolitie of wat dan erbij en regel je het zo.
En toen zou ze te laat thuis komen (23.00) dus heeft ze de politie maar gebeld ongetwijfeld in de verwachting dat die haar wel zou thuisbrengen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 07:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is beleid dat de NS mensen een keuze geeft om of een boete te accepteren of bij het volgende station uit te stappen om een geldig kaartje te kopen. Aangezien het meisje in het interview zei dat de conductrice het wel over een boete had gehad en dat ze het maar stom vond dat de trein niet op haar wilde wachten om een kaartje te kopen is de kans groot dat het meisje ook deze keuze heeft gekregen en voor het kaartje kopen is gegaan. Ze had waarschijnlijk echter gedacht dat de trein op haar zou wachten, maar dat was dus niet zo.
juist, en dat in de veronderstelling dat de trein wel even op haar zou wachten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
het kind heeft naar alle waarschijnlijkheid zelf gekozen voor geen boete maar nieuw, geldig kaartje kopen
nja, ik zou het idd niet goed vinden als mijn 16jarige dochter alleen rond 11 uur 's avonds in die contrijen rondhangt. noem me raar en/of overbeschermend, maar nee. ofwel met een groepje, ofwel halen en brengen door een ouder, ofwel gewoon nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien moet moeders dat kind maar gewoon thuis laten, want ze is blijkbaar niet in staat zelfstandig over straat te gaan. Ze kan geen goed kaartje kopen, ze kan geen bord lezen waarop de volgende trein staat vermeld en ze kan niet kijken naar de bus of tram die voor de deur stopt.
En blijkbaar is ze zelf de trein had gegaan, anders had ze idd een boete gekregen.
Je vraagt je af wat 16-jarige kindjes uberhaupt te zoeken hebben op straat 's avonds laat als ik je post begrijp. Wat heeft de NS daar mee te maken?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 04:19 schreef ouyevoli het volgende:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:32 schreef Nielsch het volgende:
ik begreep gisteren trouwens pas dat het om een indorocker ging als in een rocker uit Indonesië. Ik dacht eerst dat het gewoon een rare manier was om indyrocker te spellen.
De NS is nogal onregelmatig in haar beleid wat dat betreft. Ik heb eigenlijk alle drie de onderstaande situaties zelf meegemaakt tijdens de keren dat ik heb zwart gereden:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:32 schreef simmu het volgende:
maar ik kom er even op terug, want het is voor mij wel erg interressant om te weten of je nou wel of niet gewoon zwart kan rijden (op straffe van enkel eruit gezet worden)![]()
Meerdere keren meegemaakt dat ik met een verkeerd kaartje reisde / in de verkeerde trein terecht kwam en zonder boete wegkwam. Een open, berouwvolle houding doet wonderen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:32 schreef simmu het volgende:
maar ik kom er even op terug, want het is voor mij wel erg interressant om te weten of je nou wel of niet gewoon zwart kan rijden (op straffe van enkel eruit gezet worden)![]()
Zal wel liggen aan hoe druk de conducteur het heeft en hoe veel zin ze er in hebben.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De NS is nogal onregelmatig in haar beleid wat dat betreft. Ik heb eigenlijk alle drie de onderstaande situaties zelf meegemaakt tijdens de keren dat ik heb zwart gereden:
1) Boete
2) Keuze: Boete of uitstappen
3) Geen enkele straf (nadat hij eerst een boete wilde uitschrijven maar later zei: "eh, laat maar zitten")
Dit lijkt mij vooral het verhaal van een goedgelovige moeder die in de afgelopen paar dagen heeft geleerd dat haar dochter ook wel eens kan liegen. Deze combinatie (pubers, goedgelovige ouders, journalisten) heeft vaker voor "opvallende" nieuwsberichten gezorgd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het was niet in me opgekomen op hoge poten de media in te schakelen.
Neen, dat interpreteer je dan verkeerd. Ik zeg dat het dom van de conducteur is om een 16 jarig meisje uit de trein te zetten. Mocht het mis gaan, maakt het niet uit of dat ze kinderlijk is ja of nee. Ze was 16.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat 16-jarige kindjes uberhaupt te zoeken hebben op straat 's avonds laat als ik je post begrijp. Wat heeft de NS daar mee te maken?
Om 3.00 s nachts stikt het nog van de zestienjarigen in het uitgaansleven en vaak genoeg worden ze zat een café uitgeflikkerd midden in de nacht.
Als we zo moeten denken ligt er verantwoording bij de ouders.
Trouwens, even haar facebook gecheckt, en deze madame komt echt niet zo kinderlijk over hoor. Foto's van haar in New York paraderend over straat en op het strand een shoot. Echt niet bepaald een kindje.
Ja een blijkbaar was moeders bevriend met een medewerker van TV West en zo krijgt de NS de schuld terwijl de medewerker van TV West ook gewoon de feiten kon checken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:29 schreef Shodan het volgende:
Dit is toch overduidelijk een verhaal van een uit de hand gelopen leugentje wat door een journalist opgepikt is? Dergelijke verhalen hoor je wel een paar keer per jaar. Meestal is er dan een grote instantie (de politie, de NS) de gebeten hond, terwijl achteraf de zaken heel anders blijken te liggen.
Nee als een zwartrijder weigert een boete te betalen of geen ID kaart heeft, moet de NS iemand er uit zetten, of ze nou 16 is of niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:47 schreef ouyevoli het volgende:
[..]
Neen, dat interpreteer je dan verkeerd. Ik zeg dat het dom van de conducteur is om een 16 jarig meisje uit de trein te zetten. Mocht het mis gaan, maakt het niet uit of dat ze kinderlijk is ja of nee. Ze was 16.
Maar ik heb reeds opgevangen dat er scheve woorden in dat artikel staan. Dat veranderd het verhaal natuurlijk als dat zo is.
Dat het kunnen weigeren van een boete kan, is opzich al een Alberto Stegemannetje.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee als een zwartrijder weigert een boete te betalen of geen ID kaart heeft, moet de NS iemand er uit zetten, of ze nou 16 is of niet.
En nogmaals het was zeker geen verlaten station, er kwamen nog andere treinen, waar vast mensen hebben ingezeten en er reden bussen en trams. En blijkbaar was er nog een pizzereia ook.
Dat sowieso, misschien heeft dit meisje dit al eerder meegemaakt, zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat zwartrijders in de trein gewoon een kaartje konden kopen zonder boete.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:55 schreef ouyevoli het volgende:
[..]
Dat het kunnen weigeren van een boete kan, is opzich al een Alberto Stegemannetje.
Ja wat moeten ze zeggen, dat meisje liegt keihard ?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:59 schreef n00b13 het volgende:
Ik vind het vooral stom dat de NS geen verklaring geeft.
Het kunnen kopen van een kaartje is niet zo'n ramp opzich. Bij de NMBS kan (kon?) dat ook, maar in België is het al een hele prestatie om niet gecontrolleerd van A naar B te komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat sowieso, misschien heeft dit meisje dit al eerder meegemaakt, zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat zwartrijders in de trein gewoon een kaartje konden kopen zonder boete.
De NS heeft gereageerd door te zeggen dat ze graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. Wel zo netjes om dit gewoon direct met de betrokkenen uit te zoeken in plaats van via de media te spelen. Jammer voor ons.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:59 schreef n00b13 het volgende:
Ik vind het vooral stom dat de NS geen verklaring geeft.
Ik vind het wel leuker als e.e.a. opgeblazen wordt natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja wat moeten ze zeggen, dat meisje liegt keihard ?
Ze zullen het nog onderzoeken OF het meisje moet nog op gesprek komen.
Dat had dat meisje, en vooral haar moeder, ook moeten doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De NS heeft gereageerd door te zeggen dat ze graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. Wel zo netjes om dit gewoon direct met de betrokkenen uit te zoeken in plaats van via de media te spelen. Jammer voor ons.
dat natuurlijk idd welquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:07 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat had dat meisje, en vooral haar moeder, ook moeten doen natuurlijk.
gewoon iedereen die zwartrijdt een boete. punt uit. als je gewoon een helder beleid hebt op dat vlak heb je dit soort gelazer ook nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:12 schreef koffiegast het volgende:
Dat het laat is en vrouwlief nog 16 is en dan beetje bang wordt valt te begrijpen. Wat niet valt te begrijpen is dat er een hele persbericht moet komen omdat ze eerst naar de politie belt ipv haar moeder, of bussen trams en treinen checkt. Als je een traject rotterdam - rijswijk kan afleggen dan kun je ook lezen waar je heen moet vanaf moerwijk.
Dat sommigen het onverantwoord vinden oké, maar moeten we dan elke persoon onder de 18 maar laten blijven zitten in de trein zodra het donker is of na etenstijd gebeurt?
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:25 schreef simmu het volgende:
[..]
gewoon iedereen die zwartrijdt een boete. punt uit. als je gewoon een helder beleid hebt op dat vlak heb je dit soort gelazer ook niet
edit: je onderschrift![]()
En als ze geen ID kaart hebben en niet willen/kunnen betalen ?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:25 schreef simmu het volgende:
[..]
gewoon iedereen die zwartrijdt een boete. punt uit. als je gewoon een helder beleid hebt op dat vlak heb je dit soort gelazer ook niet
edit: je onderschrift![]()
tsja. sorrie, maar daar mag je de overheid voor aankijken. id is verplicht. er worden mensen om wel minder opgepakt wanneer ze geen id kunnen tonen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
[..]
En als ze geen ID kaart hebben en niet willen/kunnen betalen ?
Dan moet de spoorwegpolitie komen en kunnen we elke keer een half uur wachten.
Er zou sowieso veel meer controle moeten komen, pakkans is veels te klein.
Nee maar de spoorwegpolitie moet het toch doen. Anders vasthouden op een station zodat de trein gewoon verder kan. Als mensen er maar elke keer mee wegkomen blijven ze het doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zal wel te veel oponthoud geven iedereen dan aan te houden. Mensen willen dan niet zeggen wie ze zijn, en dan moet de politie iedere keer gebeld worden die ook niet staan te springen steeds langs te komen.
er zijn regels en die zijn opgevolgd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan om een vervangend kaartje uit te schrijven en af te rekenen dan wel na te sturen.
Dit gaat ook nergens over, behalve dan dat die man waarschijnlijk zijn persoonlijke strubbels in zijn werkt legt, en deze overtreding nu zachtjes aan bijna als een doodzonde ziet...
Jammer.
nou nee. want dan had het kind gewoon een boete gekregen. eventueel afgeleverd bij spoorwegpolitie en dan had moeders der aldaar op kunnen halenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:19 schreef Chahna het volgende:
[..]
er zijn regels en die zijn opgevolgd.
daar zijn regels voor.
Ga jij eerst maar eens lezen wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Verschuil je maar achter de regels....., misschien een baan ik de politiek iets voor jou ?
het kost tijd, vooral lastig als station snel op elkaar volgen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan om een vervangend kaartje uit te schrijven en af te rekenen dan wel na te sturen.
ja regels, eng he.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Verschuil je maar achter de regels....., misschien een baan ik de politiek iets voor jou ?
ze had een kaartje moeten kopen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:22 schreef simmu het volgende:
[..]
nou nee. want dan had het kind gewoon een boete gekregen. eventueel afgeleverd bij spoorwegpolitie en dan had moeders der aldaar op kunnen halen
nee meneer, 'laten lopen'... dat willen ze juist.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Lastig mag geen excuus zijn, die dingen gebeuren nu eenmaal. En anders laat je er eens één lopen, dan is er ook niets aan de hand, zelfs in winkels houden ze daar rekening mee in de derving...
Adblocker uitzetten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik kan niet quoten vandaar de losse racties.
.
dat het meisje er ws zelf voor heeft gekozen om uit te stappen om een wel geldig kaartje te kopen, maar tot haar verbazing de trein niet op haar wachtte. Nou het moet toch niet gekker worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar hoef ik niets voor te lezen.
Maar waar doel jij persoonlijk op ?
daarom ook niet zomaar reageren maar eerst lezen. Diverse mensen hebben al aangegeven dat ze loog en de situatie hier op het station uitgelegd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Als ze gelogen heeft en het verhaal niet klopt dan is dat een andere zaak. Dan is het haar eigen schuld, maar dat zie ik in de OP niet staan.
Maar dan nog in zo'n geval gewoon laten reizen en alsnog laten achterafbetalen.
En als dat dus teveel tijd kost op een bepaald moment ( want dat is niet altijd natuurlijk ) dan maar even niet.
Wat een onzin, als iemand nu weigert zijn ID te tonen of het niet bij zich heeft ? Als jij je ID toont, krijg je de boete ook gewoon thuis.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb er geen medelijden mee hoor, helemaal niet, maar dit soort dingen hadden allemaal voorkomen kunnen worden als je een ander systeem hanteert waarbij je gescand ( ID of paspoort etc.) wordt bv en de rekening thuis krijgt, het merendeel werkt hier gelijk prima aan mee, de rest wordt bij controle alsnog verplicht door de scan en krijgt de rekening thuis. Als voorbeeld he.
Er is heel veel te verzinnen als het moet, maar we maken het expres nooit failsafe, kijk maar naar de parkeerboete inkomsten, het is helemaal niet de bedoeling dat het allemaal feilloos gaat !
Dan niet zeuren als er iemand over de schreef gaat, zoveel kost het niet als je die zaken meeneemt in je begroting.
ja dat heet OV chipkaart en dat gaat niet werken want je kan niet alle stations afsluiten met poortjes.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het was maar een voorbeeld, even een paar uur echt brainstormen en er komt vast iets uit wat failsafe is of dermate afgedicht dat het geen issue hoeft te wezen.
Even je id scannen aan de poort en dan pas doorgang krijgen, id vergeten ? naar het loket toe. Rekening krijg je achteraf thuis. Dus zonder registratie kom je niet in de trein, wel zonder geld.
Dan kun je niet zwartrijden met het excuus dat je het verkeerde kaartje hebt gekocht.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:54 schreef macca728 het volgende:
waarbij ik me hier afvraag waarom het meisje nog geen OV chipkaart heeft.
Ja dat waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dan kun je niet zwartrijden met het excuus dat je het verkeerde kaartje hebt gekocht.
de politie is toch niet 9292OV? Kind had een telefoon bij zich....quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:55 schreef Lovechild het volgende:
Ze had trouwens wel gelijk dat ze zei dat er daar geen tram haar kant uitging. Tram 16 komt daar alleen, die gaat niet naar Rijswijk. Maar zoals gezegd: twee haltes verder kun je op 17 stappen. Ook typisch dat de politie haar dat blijkbaar niet vertellen kon.
Kan ze daar ook geen boete voor krijgen? Voor onterecht 112 bellen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ha, ha, ha, ik lees zelfs dat die muts 112 heeft gebeld.
Jawel, dat is wel zo maar ik denk dat de politie dát heus wel weet. En inderdaad; ze had een telefoon bij zich. Maar ze deden toch moeite om haar daar weg te krijgen? Sterker nog, als ze na een half uur niks meer van haar hoorden zouden ze een auto sturen omdat het daar zo gevaarlijk isquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
de politie is toch niet 9292OV? Kind had een telefoon bij zich....
Nee ze hielden haar aan de lijn (wat raar is omdat ze ook haar moeder belde) en als ze niet meer hoorden aan de andere kant van delijn, zouden ze een wagen sturen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:20 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Jawel, dat is wel zo maar ik denk dat de politie dát heus wel weet. En inderdaad; ze had een telefoon bij zich. Maar ze deden toch moeite om haar daar weg te krijgen? Sterker nog, als ze na een half uur niks meer van haar hoorden zouden ze een auto sturen omdat het daar zo gevaarlijk isKunnen ze haar ook vertellen dat ze er met het ov dat daar ook komt heus wel thuiskomt.
Ze stond op een station. Ze zou haar moeder kunnen bellen of een taxi kunnen nemen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:22 schreef simmu het volgende:
grappig wel trouwens hoe dezelfde mensen die nogal eens emmeren over van die wijken waar je zonder politiebegeleiding als fatsoenlijke blanke niet durft te komen zonder poltiebescherming het heel acceptabel vinden als een 16 jarig meisje in zo'n wijk zichzelf maar moet zien te redden om 11 uur 's avonds.....
maar da's natuurlijk *anders*
Ja want Moerwijk is niet zo'n gebied en ze staat bij een station. Waar treinen komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:22 schreef simmu het volgende:
grappig wel trouwens hoe dezelfde mensen die nogal eens emmeren over van die wijken waar je zonder politiebegeleiding als fatsoenlijke blanke niet durft te komen zonder poltiebescherming het heel acceptabel vinden als een 16 jarig meisje in zo'n wijk zichzelf maar moet zien te redden om 11 uur 's avonds.....
maar da's natuurlijk *anders*
je weet waar moerwijk ligt? volgens sommige bekende ik-ben-heus-niet-xenofoob-figuren is dat klein marokko ofzo.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja want Moerwijk is niet zo'n gebied en ze staat bij een station. Waar treinen komen.
En anders moet ze worden binnengehouden maar dat is niet de schuld van NS he
Ja ik ken het, ken jij Den Haag HS of CS waar het meisje ook alleen is ? Daar lopen wel ergere figuren rond.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:28 schreef simmu het volgende:
[..]
je weet waar moerwijk ligt? volgens sommige bekende ik-ben-heus-niet-xenofoob-figuren is dat klein marokko ofzo.
even voor de duidelijkheid trouwens: die meid komt mij nogal verwend over en als ik der moeder was geweest had ze toch echt stevig op der falie gehad. dat sluit echter niet uit dat ik ook vind dat je een minderjarige niet zo uit de trein kan zetten. het een sluit het ander niet uit hewat ik al eerder zei: als ze zich zo misdraagt in het ov is ze niet geschikt voor het ov en blijft ze dus maar leuk thuis ofzo
maar goed. ze zat in die trein en er was ellende. dat had anders opgelost moeten worden. want 16jarigen zijn geen verantwoordelijke minivolwassenen (zo wordt hier ook prachtig gedemonstreerd)
Wat doet ze op zo'n laat tijdstip dan in de trein, immers als ze op de eindbestemming was geweest was ze ook alleen over straat gegaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:28 schreef simmu het volgende:
[..]
je weet waar moerwijk ligt? volgens sommige bekende ik-ben-heus-niet-xenofoob-figuren is dat klein marokko ofzo.
even voor de duidelijkheid trouwens: die meid komt mij nogal verwend over en als ik der moeder was geweest had ze toch echt stevig op der falie gehad. dat sluit echter niet uit dat ik ook vind dat je een minderjarige niet zo uit de trein kan zetten. het een sluit het ander niet uit hewat ik al eerder zei: als ze zich zo misdraagt in het ov is ze niet geschikt voor het ov en blijft ze dus maar leuk thuis ofzo
maar goed. ze zat in die trein en er was ellende. dat had anders opgelost moeten worden. want 16jarigen zijn geen verantwoordelijke minivolwassenen (zo wordt hier ook prachtig gedemonstreerd)
wat stel jij voor dan ? Alle minderjarigen te weigeren voortaan na etenstijd ? Moeder bellen, je kind staat hier zonder geld en zonder kaartje ?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:28 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, ik ken den haag wel, heb er jaren gewoond. daarom zeg ik ook al dat mijn 16jarige dus echt nooit niet zo laat 's avonds alleen per trein op stap zou mogenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ik ken het, ken jij Den Haag HS of CS waar het meisje ook alleen is ? Daar lopen wel ergere figuren rond.
En ze had haar moeder gebeld, die wist ook niet wat ze moest doen (nou taxi bellen bv) en toen belde ze gelijk de politie.
Terwijl nogmaals er reden nog 8 treinen, er reden bussen en trams (naar HS bv) dus die moeder moet maar gaan nadenken en dit meisje gewoon lekker thuis laten voortaan.
Terwijl ze ook n NY liep en Indonesie maar dat terzijde.
welnee. die moeder had dat kind gewoon ff af moeten halen. of iemand sturen ofzo. wmb mogen ze echt wel dokken voor de mediaheisa. oh; en niet te vergeten; een boete achteraf wegens zwartrijden. egwel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat stel jij voor dan ? Alle minderjarigen te weigeren voortaan na etenstijd ? Moeder bellen, je kind staat hier zonder geld en zonder kaartje ?
Moeder had sowieso gelijk er naar toe kunnen fietsen natuurlijk of zelf met een taxi er naar toe gaan.
Ja erg he, je ziet de bus stoppen in dat filmpje op het station, die stopt er vlak voor, wat jij ook weet als je daar bekend bent en anders had ze naar HS kunnen gaan met de tram.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:38 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, ik ken den haag wel, heb er jaren gewoond. daarom zeg ik ook al dat mijn 16jarige dus echt nooit niet zo laat 's avonds alleen per trein op stap zou mogen
en zoals ook al eerder gezegd: van een volwassene kan je idd verwachten dat die zich bedenkt dan om een andere trein te nemen. of een bus (zoek waar de bus stopt en welke dan) of tram (er stopt er daar maar eentje en dan moet je dus overstappen). maar van een 16jarige is dat imho een brugje te ver. enneh; ze liep toch rond in ny en indonesie? uhuh, daar was ze natuurlijk helemaal alleen. bladiebla. alles om maar iemand af te zeiken he.......
als je op iemand wil zeiken, moet je dat op haar moeder doen, die het goed vindt dat haar dchter 's avonds dit soort shit uithaalt
Je moet eens met de trein gaan van Den Haag naar Rotterdam op vrijdagavond, moet je kijken wat je daar allemal ziet zitten aan geteisem, ook minderjarig. En die spoorwegpolitie komt niet, de echte was gebeld en die kwamen ook niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:40 schreef simmu het volgende:
[..]
welnee. die moeder had dat kind gewoon ff af moeten halen. of iemand sturen ofzo. wmb mogen ze echt wel dokken voor de mediaheisa. oh; en niet te vergeten; een boete achteraf wegens zwartrijden. egwel.
desondanks: als conducteur heb je het dan gewoon maar anders op te lossen. 's avonds laat, minderjarige zwartrijder die een muil opzet? alstublieft spoorwegpolitie: hier is ze, succes ermee.
zou me niets verbazen, ik vind het nog netjes van de conductrice.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:55 schreef Lovechild het volgende:
Wat ik hoorde (viavia, iemand die ook in de trein zat): de conductrice wilde haar matsen met haar verkeerde kaartje maar mevrouw schopte zo'n stennis dat conductrice dacht "Bekijk jij het maar" en dat ze toen inderdaad de trein uitmoest.
Ze had trouwens wel gelijk dat ze zei dat er daar geen tram haar kant uitging. Tram 16 komt daar alleen, die gaat niet naar Rijswijk. Maar zoals gezegd: twee haltes verder kun je op 17 stappen. Ook typisch dat de politie haar dat blijkbaar niet vertellen kon.
Sorry, maar toen ik 16 was, was ik echt wel zo snugger genoeg om een taxi te nemen als ik niet makkelijk openbaar vervoer vanaf het station naar huis kon krijgen. Dan ging ik niet de politie bellen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:40 schreef simmu het volgende:
[..]
welnee. die moeder had dat kind gewoon ff af moeten halen. of iemand sturen ofzo. wmb mogen ze echt wel dokken voor de mediaheisa. oh; en niet te vergeten; een boete achteraf wegens zwartrijden. egwel.
desondanks: als conducteur heb je het dan gewoon maar anders op te lossen. 's avonds laat, minderjarige zwartrijder die een muil opzet? alstublieft spoorwegpolitie: hier is ze, succes ermee.
Ik denk eigenlijk dat ze daar heel bang voor was en daarom maar wat leugens heeft verzonnen om alle schuld bij de NS te leggen. En die moeder (en de media) trappen er met ogen open in.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:28 schreef simmu het volgende:
even voor de duidelijkheid trouwens: die meid komt mij nogal verwend over en als ik der moeder was geweest had ze toch echt stevig op der falie gehad.
Inderdaad, staan die nummers van de taxi niet aangegeven buiten het station ? Je hebt daar vaak van die taxistandplaatsen waar het nummer ook bijstaat.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Sorry, maar toen ik 16 was, was ik echt wel zo snugger genoeg om een taxi te nemen als ik niet makkelijk openbaar vervoer vanaf het station naar huis kon krijgen. Dan ging ik niet de politie bellen.
of iedereen onder de 18 moet verplicht begeleiding bij zich van volwassene hebben van zonsondergang tot zonsopgang, simmu is vrijwilligerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat doet ze op zo'n laat tijdstip dan in de trein, immers als ze op de eindbestemming was geweest was ze ook alleen over straat gegaan.
Verder geef je minderjarigen hiermee een vrijbrief zwart te gaan rijden, ze worden toch niet uit de trein gezet en als ze ook zeggen geen id te hebben of een vals adres opgeven heeft het helemaal geen consequentie.
Ja, ze kan wel helemaal naar Rotterdam gaan, maar als ze dan dichtbij huis uit de trein wordt gezet is het ineens allemaal teveel?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:38 schreef simmu het volgende:
[..]
en zoals ook al eerder gezegd: van een volwassene kan je idd verwachten dat die zich bedenkt dan om een andere trein te nemen. of een bus (zoek waar de bus stopt en welke dan) of tram (er stopt er daar maar eentje en dan moet je dus overstappen). maar van een 16jarige is dat imho een brugje te ver.
jou zullen we beter ook maar niet meer per trein laten gaan, aangezien begrijpend lezen niet zo luktquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
of iedereen onder de 18 moet verplicht begeleiding bij zich van volwassene hebben van zonsondergang tot zonsopgang, simmu is vrijwilliger
nou nee. andersom; blijkbaar is het kind niet bekwaam genoeg om alleen per trein te reizen he. dus dan moet ze dat dan maar niet doenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, ze kan wel helemaal naar Rotterdam gaan, maar als ze dan dichtbij huis uit de trein wordt gezet is het ineens allemaal teveel?
Wat begrijpt die conductrice niet ? Het beleid van de NS is niet altijd boete maar de reiziger de kans geven alsnog een kaartje te kopen. Dat de trein daar niet op wacht is logisch, dan had ze gewoon de volgende trein kunnen pakken, maar toen was ze te laat thuis.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:35 schreef simmu het volgende:
[..]
nou nee. andersom; blijkbaar is het kind niet bekwaam genoeg om alleen per trein te reizen he. dus dan moet ze dat dan maar niet doenlijkt me simpel.
maar goed. hoop heisa om een domme verwende tiener met een goedgelovige/ook domme moeder en een conductrice die de eigen regels van de ns (zwartrijden = boete) en de staat (id = verplicht) niet begrijpen. en dan hier gedoe. right.
Heb het filmpje gezien van haar en ze is komt helemaal niet dom op me over. Ook een type wat niet bepaald op haar mondje is gevallen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:35 schreef simmu het volgende:
[..]
nou nee. andersom; blijkbaar is het kind niet bekwaam genoeg om alleen per trein te reizen he. dus dan moet ze dat dan maar niet doenlijkt me simpel.
maar goed. hoop heisa om een domme verwende tiener met een goedgelovige/ook domme moeder en een conductrice die de eigen regels van de ns (zwartrijden = boete) en de staat (id = verplicht) niet begrijpen. en dan hier gedoe. right.
dan snijdt het wurm zich nu zelf in der poten he, want *klaarblijkelijk* is ze niet in staat om zelfstandig met een trein te reizen 's avonds. anders had ze het zelf wel geregeld. of gewoon der grote bek gehouden, of de boete betaald of op een andere manier thuisgekomen. daartoe was ze blijkbaar niet in staat.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb het filmpje gezien van haar en ze is komt helemaal niet dom op me over. Ook een type wat niet bepaald op haar mondje is gevallen.
Je kan moeilijk iemand in deze kou uit de laatste trein zetten en aan zijn lot overlaten.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom ? NS moet iedere dakloze ook gaan opvangen in stations en niemand hoeft meer te betalen ofzo ?
Was niet de laatste trein hequote:Op woensdag 16 januari 2013 07:41 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Je kan moeilijk iemand in deze kou uit de laatste trein zetten en aan zijn lot overlaten.
Maar aan de andere kant ze had ook een regiotaxi of een gewone taxi kunnen nemen.
Er kwamen nog 4 treinen naar haar station en er reden bussen/trams.quote:Op woensdag 16 januari 2013 07:41 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Je kan moeilijk iemand in deze kou uit de laatste trein zetten en aan zijn lot overlaten.
Maar aan de andere kant ze had ook een regiotaxi of een gewone taxi kunnen nemen.
link?quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:41 schreef macca728 het volgende:
Er staan overigens steeds meer reacties op internet dat mevrouw vreselijk onbeschoft is geweest en ws uit wraak de politie maar heeft gebeld.
De kou heeft er weinig mee te maken wat mij betreft. Daarnaast kwamen er nog 4 treinen richting haar station en desnoods 4 treinen naar de bewoonde wereld (Den Haag). Verder nog trams, bussen en inderdaad taxi's.quote:Op woensdag 16 januari 2013 07:41 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
heb ik niet meer, zag wel een paar reacties via google ns meisje.quote:
Nogmaals, de NS heeft al gereageerd. Ze hebben het meisje en haar moeder uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat de NS dit verder niet via de pers gaat spelen en al helemaal niets gaat zeggen voordat het gesprek is geweest. Wel zo netjes; jammer voor ons.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
heb ik niet meer, zag wel een paar reacties via google ns meisje.
RTV West heeft alle reacties weggehaald.
Jammer dat de reactie van NS weer zo lang op zich laat wachten.
Jammer voor ons, ik hoop wel dat ze alsnog daarna een reactie geven. Onze journalistiek zal er wel niet meer achteraan gaan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nogmaals, de NS heeft al gereageerd. Ze hebben het meisje en haar moeder uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat de NS dit verder niet via de pers gaat spelen en al helemaal niets gaat zeggen voordat het gesprek is geweest. Wel zo netjes; jammer voor ons.
De media moet eens wat meer aan hoor en wederhoor doen ipv klakkeloos alle opmerkingen van tokkies zomaar voor waar aan te nemen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat ze daar heel bang voor was en daarom maar wat leugens heeft verzonnen om alle schuld bij de NS te leggen. En die moeder (en de media) trappen er met ogen open in.
Iedereen onder de 50 zonder geldig vervoersbewijs en gezond van lijf en leden zonder pardon de trein uit. Het liefst tussen twee haltes in.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat stel jij voor dan ? Alle minderjarigen te weigeren voortaan na etenstijd ? Moeder bellen, je kind staat hier zonder geld en zonder kaartje ?
Precies.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:28 schreef Patroon het volgende:
Gejank om verkeerd kaartje. Ik heb in mijn leven nog nooit een verkeerd kaartje voor de trein gekocht. Heeft te maken met discipline en verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.
Mevrouw heeft geen verkeerd kaartje gekocht, ze heeft gewoon bewust zwart gereden. Ze had een kaartje Rotterdam - Moerwijk en ze moest van Den Haag Centraal naar Moerwijk. Dat is een compleet ander stuk; er is niet eens overlap of iets dergelijks.. Je gaat mij niet wijsmaken dat je op Den Haag Centraal "per ongeluk" een kaartje Rotterdam - Moerwijk koopt. Dan moet je in de kaartautomaat namelijk heel bewust het automatische beginstation veranderen van Den Haag CS in Rotterdam CS en dat doe je niet zomaar "per ongeluk"quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:28 schreef Patroon het volgende:
Gejank om verkeerd kaartje. Ik heb in mijn leven nog nooit een verkeerd kaartje voor de trein gekocht. Heeft te maken met discipline en verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.
Ik hoop inderdaad dat onze journalistiek zich niet tot dit soort onzin gaat verlagen, dat lijkt me meer iets voor Hart van Nederland.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jammer voor ons, ik hoop wel dat ze alsnog daarna een reactie geven. Onze journalistiek zal er wel niet meer achteraan gaan.
Het zal ze wel sieren als ze de afloop van dit verhaal alsnog publiceren en evt excuses aanbieden voor de gekleurde berichtgeving. Als NS zijnde zou ik het gewoon een rechtszaak beginnen, mocht dit meisje gelogen hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat onze journalistiek zich niet tot dit soort onzin gaat verlagen, dat lijkt me meer iets voor Hart van Nederland.
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen. Je koopt niet "perongeluk" een verkeerd kaartje als je verantwoordelijkheidsgevoel voor je eigen gedrag hebt. Dan denk je na over zulke dingen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mevrouw heeft geen verkeerd kaartje gekocht, ze heeft gewoon bewust zwart gereden. Ze had een kaartje Rotterdam - Moerwijk en ze moest van Den Haag Centraal naar Moerwijk. Dat is een compleet ander stuk; er is niet eens overlap of iets dergelijks.. Je gaat mij niet wijsmaken dat je op Den Haag Centraal "per ongeluk" een kaartje Rotterdam - Moerwijk koopt. Dan moet je in de kaartautomaat namelijk heel bewust het automatische beginstation veranderen van Den Haag CS in Rotterdam CS en dat doe je niet zomaar "per ongeluk"
En dan nog, ik heb diverse malen zwart gereden, zowel bewust (wilde de trein halen, had geen tijd meer om een kaartje te kopen) als onbewust (OV-kaart zat nog in andere broek). Alle keren heb ik de boete gewoon netjes in ontvangst genomen; eigen schuld. Niks geen gezeik met de media of wat dan ook.
Boven de 50 mag je gratis reizen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:42 schreef lezzer het volgende:
Iedereen onder de 50 zonder geldig vervoersbewijs en gezond van lijf en leden zonder pardon de trein uit.
Nee, die krijgen een boete. Een "pardon" zogezegdquote:Op woensdag 16 januari 2013 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Boven de 50 mag je gratis reizen?
Interessant!
wtf.... Op 10 minuten van huis? Wtf dudequote:Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Toen ik nog weinig verantwoordelijkheden had heb ik wel eens een hotel genomen na het uitgaan omdat ik geen zin had om 10 minuten naar huis te fietsen (het regende namelijk). Was niet eens een chick bij ofzo. Achteraf gezien had ik beter een taxi kunnen nemen, was een stuk goedkoper geweest. Maarja, soms denk je niet altijd meer na. Zat wel weer een goed anti-kater ontbijt bij, met versgeperste smoothies, pannenkoeken, versgemaakte omelet, bacon, witte bonen in tomatensaus, tomaten en croissants.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Toen ik nog weinig verantwoordelijkheden had heb ik wel eens een hotel genomen na het uitgaan omdat ik geen zin had om 10 minuten naar huis te fietsen (het regende namelijk). Was niet eens een chick bij ofzo. Achteraf gezien had ik beter een taxi kunnen nemen, was een stuk goedkoper geweest. Maarja, soms denk je niet altijd meer na. Zat wel weer een goed anti-kater ontbijt bij, met versgeperste smoothies, pannenkoeken, versgemaakte omelet, bacon, witte bonen in tomatensaus, tomaten en croissants.
dat is de jeugd van tegenwoordig , als ze om de hoek wonen gaan ze al gebracht worden met de M5 van ma lief .. want stel je voor dat ze moe worden of natquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wtf.... Op 10 minuten van huis? Wtf dude
Dat is bij de dame waar dit topic over gaat toch ook zoquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Ik ben geen jeugd van tegenwoordig (27) maar ik ga ook gewoon uit met de auto. Fietsen is kut.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat is de jeugd van tegenwoordig , als ze om de hoek wonen gaan ze al gebracht worden met de M5 van ma lief .. want stel je voor dat ze moe worden of nat
27 is voor mijn hoor ja ben al grijsquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ben geen jeugd van tegenwoordig (27) maar ik ga ook gewoon uit met de auto. Fietsen is kut.
Ja achteraf had ik er ook wel spijt van aangezien het me wel iets van 120 euro had gekost ofzo. Niet echt waard.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Gezien het aantal items dat ze besteed hebben aan dit (non)verhaal vraag ik me af of moeder daar connecties heeft of zo. Hoeveel zwartrijders krijgen zoveel publiciteit? Niet veel denk ik.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
heb ik niet meer, zag wel een paar reacties via google ns meisje.
RTV West heeft alle reacties weggehaald.
Moeder had een vriendin bij RTV West schijnt het, de andere kranten hebben het lukraak overgenomen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Gezien het aantal items dat ze besteed hebben aan dit (non)verhaal vraag ik me af of moeder daar connecties heeft of zo. Hoeveel zwartrijders krijgen zoveel publiciteit? Niet veel denk ik.
120 euro voor 1 nacht hotel?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja achteraf had ik er ook wel spijt van aangezien het me wel iets van 120 euro had gekost ofzo. Niet echt waard.
Gewoon na het uitgaan in het Krasnapolsky slapen, niets mis meequote:Op woensdag 16 januari 2013 19:21 schreef CrashO het volgende:
[..]
120 euro voor 1 nacht hotel?
Amsterdam ofzo?
Zeg je dat ook als het meisje was verkracht op dat station. Natuurlijk zat dat meisje fout. Maar redelijk harteloos om dat kind vervolgens in de middle of no where uit de trein te zetten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:28 schreef Patroon het volgende:
Ja, dat is de verantwoordelijkheid van NS toch niet ? Ja de veiligheid op het station.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Na zeg je dat ook als het meisje was verkracht op dat station.
jij vind Den Haag the middle of nowhere ?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als het meisje was verkracht op dat station. Natuurlijk zat dat meisje fout. Maar redelijk harteloos om dat kind vervolgens in de middle of no where uit de trein te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |