abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 02:05:57 #251
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122626292
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het heeft geen zin dat ik met jou discussiëer dus ik stop er mee.
Dan wil ik je ook niet meer horen. Een stelling afdoen met een simpelweg "Dat klopt niet" b.v. is beneden alle peil. Argumenteren moet je, luiwammes! Zal de stelling uit de doeken doen..Hij gaat over je gehele argumentatie.
Als het altijd fout gaat met zwakzinnigen zijn er redenen voor een verbod. Maar het gaat niet altijd fout.Geen 100%
Het argument dat het ook niet altijd goed gaat met normale Mensen(geen 100%) is geldig omdat dat ook zo is. Dat is echter geen reden voor een verbod. Maar wel 100% recht op voortplanting. Derhalve is er voor zwakzinnigen ook geen reden voor een verbod anders discrimineer je. Je hele redenatie berust op discriminatie en dominantie. Zero tolerantie voor mijn arrogantie. Jouw garantie voor mijn irrelevantie is een discrepantie van weinig importantie. Je argumentatie ontdaan van fundatie bezorgt je schijnbaar een akelige sensatie want je staat voor schut voor de ganse natie. En mocht ik nou mijzelf voor schut zetten, vertel me dan maar waarom. Waarom zo oliedom?
Zoniet dan :W
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  vrijdag 8 februari 2013 @ 07:58:29 #252
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_122627655
Salmannasar, ik begrijp wel dat hij niet verder met je in discussie gaat. Het lijkt alsof je niet leest wat hij zegt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:08:39 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122631536
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:52 schreef lievefleur het volgende:

[..]

Mensen met een IQ onder de 80.
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:53 schreef lievefleur het volgende:

[..]

Sorry, een IQ onder de 70
mooi de essentie binnen 2 posts neergezet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 11:30:27 #254
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122632210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het heeft geen zin dat ik met jou discussiëer dus ik stop er mee.
Jammer, we waren net zo lekker bezig. We komen er heus wel uit hoor, luiwammes!
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt niet.
Waarom klopt het niet.? Ik stel m.a.w. dat een verbod juist zou zijn als het met zwakzinnigen altijd mis ging en dat er sprake is van rechtsongelijkheid omdat normale Mensen het ook niet altijd goed doen maar zich wel naar hartelust mogen voortplanten en dus behandeld worden alsof het wel altijd goed gaat. Het zijn dus niet mijn criteria maar de enige juiste voor de wetgever om een verbod te kunnen instellen Dat criterium heeft IDD niets met de werkelijkheid te maken en is dus niet rechtsgeldig. Maar wel het enigste mogelijke om een verbod te rechtvaardigen. Een verbod is derhalve niet terecht want onrechtvaardig. Als normale Mensen zich mogen voortplanten mogen zwakzinnigen dat ook. Hier met kansberekeningen over redeneren is onzin want op jullie manier krijgen de zwakzinnigen helemaal geen kans omdat hun kans kleiner is dan die van normale Mensen. Maar dat is arbitrair en niet objectief. Zolang er een kans is dat het goed gaat mag iedereen die vruchtbaar is zich voortplanten. Zoniet dan is er sprake van rechtsongelijkheid vanwege discriminatie.
[..]

Ik betwijfel dat er stond dat het goed komt, volgens mij stond er dat het dan goed kan komen. Nogal een dure grap. Belangrijker misschien, nogal een riskante keuze, niemand kan garanderen dat die begeleiding er over 10 jaar nog is. Je weet wel, vergrijzing, crisis, Geld mag geen rol spelen als het om Mensen gaat. Dan stel je economie boven ecologie.
En dat is rechts om. En als we zo gaan denken is het IDD maar de vraag of die voorzieningen er nog zijn. Maar kan me niet voorstellen dat we in 10jr. zover van onze huidige idealen afdwalen dat dat aan de orde zou kunnen zijn en wij die Mensen in de kou laten staan. Jij blijkbaar wel....

[..]

:? Ik hoor niet wat er gezegd wordt en er is geen ondertiteling, snappie het nou?

[..]

Net als dat de potentiële kinderen het recht hebben om niet bij voorbaat al een zeer grote kans te hebben op een ongelukkig leven. Dat is een kans vergelijken met zekerheid. Het kan wel goed, maar een verbod maakt kansloos, en dat gaat te ver..Het is maar wiens belang zwaarder weegt. Het belang van een kind dat niet geboren mag worden is niet bestaande. Geen kind, geen belangen. Hierbij speelt ook de vraag of dat die zwakbegaafde wel een kind wil, in dat filmpje kan je zien dat de persoon in kwestie net zo gelukkig is met een pop als met een kind. We hebben het in deze discussie over zwakzinnigen met een kinderwens. Wel het huisje bij het schuurtje laten.

Ik ben politiek gezien links, ik ben zelfs lid van een linkse politieke partij. Welke, of is dat geheim?Ik vind het dus belangrijk dat er goed wordt gezorgd voor de zwakkeren, toch, of misschien wel juist daarom, vind ik het belangrijk dat er eens een goed debat wordt gehouden over deze kwestie. Goed zorgen is ze alle kansen bieden op levensgeluk en als je het debat belangrijk vind gaan we dus vrolijk verder met debatteren en argumenteren. Of ben je bang voor RSI?

Het spreekt voor zich dat je altijd naar de persoon moet kijken maar als iemand heel erg dom is dan kan je gewoon vaststellen dat die persoon ongeschikt is voor het opvoeden van kinderen. Waar de grens ligt, dat moeten de deskundigen bepalen. En dat zullen ze voor ieder geval apart moeten doen want anders kijken ze niet "altijd naar de persoon". Hanteren van statistiek in deze kwestie is dus uit den boze.Dat is zo onpersoonlijk..
En mocht je nou echt de handoek blijvend in de ring geworpen hebben dan rest mij niets dan je te bedanken voor je bijdrage en :W
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 11:52:41 #255
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122632904
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 07:58 schreef Vivi het volgende:
Salmannasar, ik begrijp wel dat hij niet verder met je in discussie gaat. Het lijkt alsof je niet leest wat hij zegt.
Misschien lijkt dat wel zo, maar ik vind de argumenten die hij hanteert gewoon niet doorslaggevend. Ik geef ook aan waarom niet. Dat is debateren. Het debat bestaat ook bij de gratie van verschil van inzichten. Maar daar komen we wel uit als we verder gaan. Zodra Bram mij in doet zien, beargumenteerd met steekhoudende argumenten, dat ik overstag moet, zal ik dat ook doen. Je moet je gelijk niet willen halen, je moet afwachten tot je het krijgt. En met goede argumenten kan je dat afdwingen. Hij heeft het dus zelf in de hand. Het is een kwestie van geduld en wederzijds respect. Weglopen is een zwaktebod.
Maar iig bedankt voor je bemiddelingspoging.
pi_122638057
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:08 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

mooi de essentie binnen 2 posts neergezet
Over grenzen valt te discussiëren, die vind ik niet zo belangrijk. Daar moeten politici (met uitzondering van politici die toevallig wel hiervoor zijn opgeleid) zich niet mee bemoeien, die moeten worden bepaald door deskundigen die over voldoende relevante ervaring beschikken: ervaren kinderpsyhologen, kinderpsychiaters, pedagogen, maatschappelijke werkers en misschien ook huisartsen. De politieke vraag moet zijn om de relevante data te leveren, zelf (die deskundigen) met een goede grens te komen en te schetsen wat de gevolgen zijn van de ene en de andere keuze. Vervolgens kunnen de politici op basis hiervan een beslissing nemen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_122638099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 00:14 schreef thabit het volgende:
Zwakbegaafden mogen kinderen krijgen, maar dan moeten ze wel eerst slimmer worden.
Wie weet, misschien in de toekomst. Als we in kaart kunnen brengen wat de oorzaken zijn van die zwakbegaafdheid dan valt er misschien wel iets aan te doen. Vanzelfsprekend zou in dat geval op jonge leeftijd worden onderzocht of dat dat nodig is aangezien als het mogelijk is om hier iets aan te doen het ingrijpen des te effectiever is naarmate je jonger bent. ;)
#NoDAPL
pi_122641814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben politiek gezien links, ik ben zelfs lid van een linkse politieke partij. Ik vind het dus belangrijk dat er goed wordt gezorgd voor de zwakkeren, toch, of misschien wel juist daarom, vind ik het belangrijk dat er eens een goed debat wordt gehouden over deze kwestie.
Precies, juist daarom. Ik ben ook zo'n linkse rakker en ben het volledig met je eens. Het lijkt mij niet per se 'rechts' om het belang van het kind het zwaarst te laten wegen.

In 2/3 van de gevallen gaat het vreselijk mis, en waar het niet vreselijk mis gaat is dat omdat iemand anders feitelijk de zorg voor zowel ouders als kind(eren) op zich neemt.
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 19:29:24 #259
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122649664
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 00:14 schreef thabit het volgende:
Zwakbegaafden mogen kinderen krijgen, maar dan moeten ze wel eerst slimmer worden.
Onzin. Als zwakbegaafden slimmer gemaakt zouden kunnen worden( hoogst onwaarschijnlijk btw) dan zouden het geen zwakbegaafden meer zijn. Het lijkt dus alsof je ja zegt maar je bedoelt nee want je stelling is een contradictie. Of ben je soms aan het trollen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 19:45:55 #260
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122650389
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:54 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Precies, juist daarom. Ik ben ook zo'n linkse rakker en ben het volledig met je eens. Het lijkt mij niet per se 'rechts' om het belang van het kind het zwaarst te laten wegen.
Het zwaarstwegende belang van een kind is het recht geboren te worden, te leven.
Daaruit vloeien alle andere belangen en de daarmee samenhangende problematiek voort.
Je laat dus het belang van het kind het zwaarst wegen als je maximaal inzet op hulp NA de geboorte, niet door de geboorte te verhinderen, 'linkse' rakker ...

In 2/3 van de gevallen gaat het vreselijk mis, en waar het niet vreselijk mis gaat is dat omdat iemand anders feitelijk de zorg voor zowel ouders als kind(eren) op zich neemt.
En om dat om te buigen zal er dus een herevaluatie van politieke prioriteiten moeten plaatsvinden. Het recht van de zwakste, niet dat van de sterkste want die dienen de zwaarste lasten te dragen in een rechtvaardig systeem.
pi_122650561
In reactie op: "Je laat dus het belang van het kind het zwaarst wegen als je maximaal inzet op hulp NA de geboorte, niet door de geboorte te verhinderen,"

Ik heb het over het stadium VOOR de verwekking, niet erna.

[ Bericht 6% gewijzigd door ShadyLane op 08-02-2013 20:01:38 ]
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 20:24:29 #262
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122652155
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 19:49 schreef ShadyLane het volgende:
In reactie op: "Je laat dus het belang van het kind het zwaarst wegen als je maximaal inzet op hulp NA de geboorte, niet door de geboorte te verhinderen,"

Ik heb het over het stadium VOOR de verwekking, niet erna.
Here we go again..Wat begrijp je hier niet aan? Het zwaarstwegende belang van een kind is het recht geboren te worden, te leven.
pi_122652599
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:24 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Here we go again..Wat begrijp je hier niet aan? Het zwaarstwegende belang van een kind is het recht geboren te worden, te leven.
Nu ben je zelf in tegenspraken aan het lullen. Op het moment dat het nog niet geboren is, is het nog geen kind.
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 20:43:39 #264
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122653080
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:33 schreef thabit het volgende:

[..]

Nu ben je zelf in tegenspraken aan het lullen. Op het moment dat het nog niet geboren is, is het nog geen kind.
ROFL. Dat is ook de 'discussie' met abortus. Wanneer is er sprake van een kind? Zodra de celdeling, voortvloeiend uit de conceptie, begint. We noemen het dan het vruchtbeginsel, de zygote, embryo,later foetus etc. Maar dat zijn slechts benamingen voor ontwikkelingsstadia van een kind..Nee, kerel, jij loopt te miereneuken. Geen touché maar mispoes! Dat kan jij toch veel beter :?
pi_122653697
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:43 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

ROFL. Dat is ook de 'discussie' met abortus. Wanneer is er sprake van een kind? Zodra de celdeling, voortvloeiend uit de conceptie, begint. We noemen het dan het vruchtbeginsel, de zygote, embryo,later foetus etc. Maar dat zijn slechts benamingen voor ontwikkelingsstadia van een kind..Nee, kerel, jij loopt te miereneuken. Geen touché maar mispoes! Dat kan jij toch veel beter :?
Het is een kind, wanneer het geboren is.

Daarvoor is het een zygote, embryo en foetus, zoals je zelf al zegt.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:17:23 #266
224960 highender
Travellin' Light
pi_122654837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwah, dat zijn slechts namen die verzonnen zijn voor fases van een leven (en om abortus te verantwoorden). En de maatschappij moet er maar mee leren leven (dus voor zorgen), grenzen trekken is onmogelijk. Het verbaasd me overigens dat linkse rakkers vóór dit soort maatregelen lijken te zijn, beetje eng en hypocriet. Buiten dat, de Gauss-verdeling is denk ik een natuurverschijnsel en bij voorbaat kansloos om dat proberen te veranderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door highender op 08-02-2013 21:20:17 (ninja) ]
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:18:20 #267
224960 highender
Travellin' Light
pi_122655052
Iedereen heeft het recht een kind te krijgen.

Ik vind het wel de taak van een begeleider van zo'n zwakbegaafde, dat als diegene zegt kinderen te willen hebben, dat er dan gewaarschuwd wordt voor de consequenties et cetera.

Eigenlijk heb ik dan liever dat de begeleider ze daarvan weerhoudt, maar ik vind niet dat je dat expliciet als maatschappij kan verbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2013 21:22:35 ]
pi_122655106
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:17 schreef highender het volgende:

[..]

Mwah, dat zijn slechts namen die verzonnen zijn voor fases van een leven (en om abortus te verantwoorden). En de maatschappij moet er maar mee leren leven (dus voor zorgen), grenzen trekken is onmogelijk. Het verbaasd me overigens dat linkse rakkers vóór dit soort maatregelen lijken te zijn, beetje eng en hypocriet. Buiten dat, de Gauss-verdeling is denk ik een natuurverschijnsel en bij voorbaat kansloos om dat proberen te veranderen.
Uiteraard zijn het namen, maar het zijn niet de namen die abortus verantwoorden.

Vooral de mate van bewustzijn is dat.
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 21:34:11 #270
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122655636
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

We hebben het hier over een Mens, een (piep)jong mens welliswaar. Een jonge Mensen noemen we kind, tot ze 18 zijn. Van een bevrucht ei zeggen we toch ook dat er een kuiken inzit, een jonge kip. Een zwangere Vrouw bevat een kind, is in verwachting van een kind en alle namen zoals embryo etc. zijn ontwikkelingsstadia van een kind. Geven impliciet aan in welke prenatale fase het kind zich bevindt. Het pas een kind noemen na de geboorte is zuiver subjectief, jouw opinie. Waarom denk je dat in het merendeel van de Wereld abortus illegaal is? Omdat het kindermoord is. Waar het toegestaan is is sprake van een zuiver arbitraire grens. En arbitrair is imaginair, denkbeeldig. 2cellen smelten samen en het kind is daarmee ontstaan en na de geboorte noemen het een baby, een kind. Maar ik ben bang dat mijn herhaalde betoog zinloos is als zaad zaaien in de Sahara.
En Underdog, er nou bewustzijn bijhalen is de discussie traineren want dat criterium wordt nergens gehanteerd omdat je je pas relatief lang na de geboorte, veel langer dan bij de meeste dieren, pas bewust wordt. Maar dat is weer een andere zinloze discussie waar ik niet aan ga beginnen. Ook voor jouw: Mispoes! :6 Lekker puh! :+
pi_122655712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:34 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

We hebben het hier over een Mens, een (piep)jong mens welliswaar. Een jonge Mensen noemen we kind, tot ze 18 zijn. Van een bevrucht ei zeggen we toch ook dat er een kuiken inzit, een jonge kip. Een zwangere Vrouw bevat een kind, is in verwachting van een kind en alle namen zoals embryo etc. zijn ontwikkelingsstadia van een kind. Geven impliciet aan in welke prenatale fase het kind zich bevindt. Het pas een kind noemen na de geboorte is zuiver subjectief, jouw opinie. Waarom denk je dat in het merendeel van de Wereld abortus illegaal is? Omdat het kindermoord is. Waar het toegestaan is is sprake van een zuiver arbitraire grens. En arbitrair is imaginair, denkbeeldig. 2cellen smelten samen en het kind is daarmee ontstaan en na de geboorte noemen het een baby, een kind. Maar ik ben bang dat mijn herhaalde betoog zinloos is als zaad zaaien in de Sahara.
En Underdog, er nou bewustzijn bijhalen is de discussie traineren want dat criterium wordt nergens gehanteerd omdat je je pas relatief lang na de geboorte, veel langer dan bij de meeste dieren, pas bewust wordt. Maar dat is weer een andere zinloze discussie waar ik niet aan ga beginnen. Ook voor jouw: Mispoes! :6 Lekker puh! :+
Mispoes, lekker puh?

Mijn god, jij hebt serieus issues.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:45:20 #272
224960 highender
Travellin' Light
pi_122656180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteraard zijn het namen, maar het zijn niet de namen die abortus verantwoorden.

Vooral de mate van bewustzijn is dat.
Men weet nog veel te weinig over bewustzijn om op basis daarvan wetgeving te maken waarbij het lijdend voorwerp volstrekt weerloos is, en de gevolgen onherstelbaar.
pi_122656896
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:45 schreef highender het volgende:

[..]

Men weet nog veel te weinig over bewustzijn om op basis daarvan wetgeving te maken waarbij het lijdend voorwerp volstrekt weerloos is, en de gevolgen onherstelbaar.
Wij hebben zeker nog veel te leren over bewustzijn. Toch, weten wij wel genoeg, dat wij kunnen concluderen dat een foetus/embryo niet heel veel bewustzijn heeft.

Maar goed, wij dwalen nogal af.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:08:24 #274
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_122657557
Je kan vertellen dat het heel moeilijk is om te bepalen of iemand zwakbegaafd is en je kan vertellen dat het een vorm van eugenetica is.

Verder staan hier vast nog wel wat argumenten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica
Jesus hates you.
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 22:15:13 #275
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122657974
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:22 schreef robin007bond het volgende:
Iedereen heeft het recht een kind te krijgen.

Ik vind het wel de taak van een begeleider van zo'n zwakbegaafde, dat als diegene zegt kinderen te willen hebben, dat er dan gewaarschuwd wordt voor de consequenties et cetera.

Eigenlijk heb ik dan liever dat de begeleider ze daarvan weerhoudt, maar ik vind niet dat je dat expliciet als maatschappij kan verbieden.
Heb je het hele topic doorgelezen? Want ons standpunt is zeer controversieel, al kan niemand verantwoorden waarom. Er wordt zelfs zuiver op grond van financieële overwegingen bezwaar gemaakt, maar als het hem persoonlijk niets kost mag het wel.
Kapitalisme en solidariteit gaan blijkbaar niet samen. Maar kapitalisme beloont egoïsme en degradeert op die manier de samenleving tot een hypocrisie. Belangenbehartiging van het kind resulterend in een geboorteverbod. Leven maar niet laten leven. Het nieuwe Links.
Maar drie keer linksom is ook rechtsaf, nietwaar? Waarom dit gezanik? Wou het FF kwijt, da's al. En je voorbereiden op de verbijsterende mentaliteitscrisis.die hier heerst. "Hebt Uw naaste lief gelijk Uzelf". "Wat U niet wil dat U geschied, doe dat ook een ander niet." Allemaal weggespoeld door een tsunami van morele dementie en zelfverheerlijking.
En ga maar niet in discussie want ze zijn niet voor rede vatbaar en zonodig negeren ze je gewoon. Intellectuele luiheid. Maar ik hou op. Heb issues om aan te werken lees ik net. Door wat infantiele uitspraken ben je weer meteen gestoord. Dat kan jij toch beter, Underdog :? En btw je hebt het foetus/embryo stadium toch zelf meegemaakt, so there you have it !

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 09-02-2013 03:10:48 (crapremoval) ]
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 22:22:56 #276
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122658415
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:08 schreef Hondenbrokken het volgende:
Je kan vertellen dat het heel moeilijk is om te bepalen of iemand zwakbegaafd is en je kan vertellen dat het een vorm van eugenetica is.

Verder staan hier vast nog wel wat argumenten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica
Volgens velen hier is het een kwestie van FF een tessie maken. En van eugenetica zijn ze niet vies hier. Integendeel.
pi_122659530
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:17 schreef highender het volgende:

[..]

Mwah, dat zijn slechts namen die verzonnen zijn voor fases van een leven (en om abortus te verantwoorden). En de maatschappij moet er maar mee leren leven (dus voor zorgen), grenzen trekken is onmogelijk. Het verbaasd me overigens dat linkse rakkers vóór dit soort maatregelen lijken te zijn, beetje eng en hypocriet.
Ik vind het eng dat kinderen in een onveilige omgeving opgroeien en dat de ouders die niet in staat zijn om het kind op te voeden (2/3de van de zwakbegaafden voor zo ver geregistreerd is) overspannen geraken.
quote:
Buiten dat, de Gauss-verdeling is denk ik een natuurverschijnsel en bij voorbaat kansloos om dat proberen te veranderen.
De gaussverdeling heeft hier niets mee te maken behalve het feit dat intelligentie 'toevallig' dusdanig is verdeeld over mensen dat de gauss-curve van toepassing is. Het gaat er niet om dat die X% van de mensen relatief dom is en ik staar me niet blind op 2 keer de standaarddeviatie. Het gaat er om dat een groot deel van die mensen die te dom is blijkbaar niet in staat is om kinderen op te voeden. Stel dat we alle mensen hun IQ relatief even sterk (in functie van de Gauss-curve dus een verschillende absolute stijging) zouden kunnen laten stijgen door op jonge leeftijd in te grijpen dan zou de gauss-curve nog steeds gelden, niemand zou dan mee de handicap hebben niet in staat te zijn om kinderen op te voeden.
#NoDAPL
pi_122662200
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:24 schreef Salmannassar het volgende:
VOOR de verwekking, zei ik. Dus niet als er een embryo is, niet als er een zaadcel een eicel is binnengedrongen, maar daarvoor. Op het moment dat het pasgetrouwde stel nog op de bank zit en besluit die avond niet te gaan vrijen. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat er op DAT moment geen rechten van een potentieel toekomstig kind worden geschonden.

Maar goed, ik heb inderdaad waardeloos geformuleerd in m'n eerste bericht en weet zo gauw ook niet hoe het wel te formuleren.

[ Bericht 6% gewijzigd door ShadyLane op 09-02-2013 00:11:27 ]
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 00:22:15 #279
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122664181
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:35 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

VOOR de verwekking, zei ik. Dus niet als er een embryo is, niet als er een zaadcel een eicel is binnengedrongen, maar daarvoor. Op het moment dat het pasgetrouwde stel nog op de bank zit en besluit die avond niet te gaan vrijen. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat er op DAT moment geen rechten van een potentieel toekomstig kind worden geschonden.

Maar goed, ik heb inderdaad waardeloos geformuleerd in m'n eerste bericht en weet zo gauw ook niet hoe het wel te formuleren.
Maar er is hier toch juist geen sprake van verwekking, dus ook niet van voor en na de verwekking.
En als een stel geen kind wenst te verwekken is er geen sprake van rechtsschending maar van rechthebben zelf te bepalen of je zwanger wordt of niet. Ook hier geldt dat een onverwekt kind geen belangen en dus rechten heeft. Ik ben het met je eens dus. Praten over die rechten VOOR een conceptie (die nooit plaats mag/zal vinden) is zuiver hypothetisch en blijft dat ook. Met de conceptie komt de praktijk in beeld, en wordt relevant wat er met zo'n kind moet gebeuren en waarom. We kunnen alleen achteraf ingrijpen, niet preventief want dan schendt je de rechten van ouders en kind. En ik vind je formulering helemaal niet waardeloos. Begrijp wat je wil zeggen. Niet jezelf onnodig door het slijk halen, hoor. :N .
pi_122666793
Moah, ik heb gewoon geen zin om veel tijd te besteden aan zorgvuldige formuleringen over 'potentieel ooit te verwekken 'kinderen' en 'nog geen ouders zijnde maar dat wel wensende personen'. Ik meld me nog weleens in een discussie over "zwakbegaafde mensen mogen geen kinderen grootbrengen". Dan ben je van een hoop moelijk gedoe af, dan heb je het gewoon alleen over de situatie na de geboorte.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 03:01:40 #281
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122667402
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 01:54 schreef ShadyLane het volgende:
Moah, ik heb gewoon geen zin om veel tijd te besteden aan zorgvuldige formuleringen over 'potentieel ooit te verwekken 'kinderen' en 'nog geen ouders zijnde maar dat wel wensende personen'. Ik meld me nog weleens in een discussie over "zwakbegaafde mensen mogen geen kinderen grootbrengen". Dan ben je van een hoop moelijk gedoe af, dan heb je het gewoon alleen over de situatie na de geboorte.
Als ik jou was zou ik die tijd toch maar nemen want of je begrepen wordt staat of valt met zorgvuldig formuleren. Je kan het heus wel. En in de door jou voorgestelde discussie zal je ook zorgvuldig moeten formuleren en redeneren want daar ontkom je niet aan. Maar er zijn genoeg fora waar het een stuk minder ingewikkeld aan toe gaat maar dat biedt nauwelijks intellectuele bevrediging, Neem aan dat je toch wel behoefte hebt aan een zeker niveau.
Je bent tenslotte een linkse rakker en dat zijn doorgaans geen doorsnee mensen met doorsnee gesprekken/discussies. Maar jij kent jezelf beter dus zal ophouden met speculeren en op invoeren drukken.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 03:09:11 #282
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122667434

[ Bericht 100% gewijzigd door Salmannassar op 09-02-2013 03:11:55 (vaud) ]
pi_122667448
2 zwakbegaafden krijgen vaak ook een zwakbegaafd kind.
Wil je een kind dat lot ook toewensen?
Is het kind wel goed moet het accepteren, tzt dat de ouders niet helemaal normaal zijn.
Is dat ok?
Vreemde opvoeding 2 kinderen die een kind opvoeden?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_122667461
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 03:12 schreef zhe-devilll het volgende:
2 zwakbegaafden krijgen vaak ook een zwakbegaafd kind.
Wil je een kind dat lot ook toewensen?
Is het kind wel goed moet het accepteren, tzt dat de ouders niet helemaal normaal zijn.
Is dat ok?
Vreemde opvoeding 2 kinderen die een kind opvoeden?
Hoezo er zijn ook kinderen opgevoed door dieren. Moet gewoon kunnen. Alsof zwakbegaafden niet gelukkig kunnen zijn, wat een bocht. Ze zijn eerder gelukkig dan van die verzuurde gifratten die je hier vaak treft. Lekker sterren dansen op het ijs kijken, gieren gieren en nog eens gieren.
pi_122667477
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 03:16 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Hoezo er zijn ook kinderen opgevoed door dieren. Moet gewoon kunnen. Alsof zwakbegaafden niet gelukkig kunnen zijn, wat een bocht. Ze zijn eerder gelukkig dan van die verzuurde gifratten die je hier vaak treft. Lekker sterren dansen op het ijs kijken, gieren gieren en nog eens gieren.
Hoezo is standaard nederlander dan al zo imbeciel dat ze dat leuk vinden?
Dan mis je toch wel een gen ergens...dacht ik zo!
Maar goed als jij voor bent...dan lacht dat volk nog harder tzt om helemaal niets!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_122667483
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 03:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hoezo is standaard nederlander dan al zo imbeciel dat ze dat leuk vinden?
Dan mis je toch wel een gen ergens...dacht ik zo!
Maar goed als jij voor bent...dan lacht dat volk nog harder tzt om helemaal niets!
Lachen toch. Lekker gieren met z'n allen. Héérlijk. De een nog harder dan de ander. En serieuze zaken worden niet begrepen, dus echt lastig wordt het leven ook nooit. Prachtig toch.
  zondag 10 februari 2013 @ 15:25:02 #287
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_122714194
Ik zeg nee.

Puur om het feit dat de ouders niet de zekerheid en de toekomst van het kind kunnen waarborgen, en ook niet de capaciteiten hebben om het kind te bieden wat het nodig heeft.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  zondag 10 februari 2013 @ 15:33:04 #288
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_122714503
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:15 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat maakt het voor die kinderen vaak zwaarder, want die realiseren zich dondersgoed dat hun ouders niet "normaal" zijn en dat ze veel slimmer zijn dan hun eigen ouders. Zwakbegaafden zijn niet instaat om een kind naar behoren op te voeden omdat je daarvoor net ff wat meer moet kunnen dan je eigen veters strikken, naarmate de kinderen ouder worden worden ze de ouders voor hun eigen ouders. Dat moet je zo'n kind niet aan willen doen. Het is misschien hard, maar als je dit toestaat zijn er uiteindelijk alleen maar verliezers.
Nog een keer zijde, is de sfeer in huis.
Omdat het kind een niveua heeft wat een paar stapjes hoger ligt dan de ouders krijg je een intellectuele kloof, en dus kind/ouder conflicten, omdat de ouders het kind niet meer begrijpen.
Het kind ontzettend veel moeite moet doen om zichzelf duidelijk te maken tegenover pa en moe.
En dus kan resulteren dat er een enorme scheur in de relatie komt.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_122720439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:05 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Salmannassar, kan jij in godsnaam een beetje tot bezinning komen. Bram van Loon heeft hier, zoals wel vaker, gelijk. Dit is een simpele belangenafweging, waar nu precies de grens ligt vind ik niet zo interessant, dat zal vanzelf uitkristalliseren, maar dat er een grens moet worden getrokken is vanzelfsprekend. Het belang van het kind sla ik hier hoger aan dan het geluk van de ouder dat door het kind wordt gecreeerd. Wat mij betreft mag je alleen een kind hebben als je daar goed voor kunt zorgen. Het staat buiten kijf dat iemand die simpelweg niet in staat is om op de juiste tijden voeding toe te dienen, of gesprekken kan voeren die het niveau van een twaalfjarige overstijgen, ongeschikt is om kinderen te krijgen. Het kind en de maatschappij leiden daaronder. Dus ja, de maatschappij moet dan ingrijpen en dat heeft in principe iets weg van eugenetica. En ga nu niet opeens gechoqueerd allerlei hellend-vlak argumenten uit je mouw schudden, en verwijzingen naar de Nazi's , want daarmee maak je hier geen indruk.
pi_122721359
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 03:21 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Lachen toch. Lekker gieren met z'n allen. Héérlijk. De een nog harder dan de ander. En serieuze zaken worden niet begrepen, dus echt lastig wordt het leven ook nooit. Prachtig toch.
Ben jij nu daadwerkelijk zo,n debiel, of doe je alsof?
pi_122725215
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 18:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ben jij nu daadwerkelijk zo,n debiel, of doe je alsof?
Gefrustreerde autist. Terug in je mand, R&P is een paar deuren verder.
pi_122725276
quote:
4s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:56 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Gefrustreerde autist. Terug in je mand, R&P is een paar deuren verder.
_O-

Wat een kneus ben jij, even serieus.
pi_122725796
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 17:52 schreef AmaninFull het volgende:
Het staat buiten kijf dat iemand die simpelweg niet in staat is om op de juiste tijden voeding toe te dienen, of gesprekken kan voeren die het niveau van een twaalfjarige overstijgen, ongeschikt is om kinderen te krijgen.
Dat zijn twee goede voorbeelden maar het gaat natuurlijk om veel meer dan dat.
Wat is gezonde voeding?
Hoe zorg je ervoor dat het gebit van het kind goed blijft of wordt?
Hoe zorg je ervoor dat het kind zich goed ontwikkelt?
Zie je in dat het kind hobbies en spelen nodig heeft om zich goed te ontwikkelen?
Wat voor levenslessen geef je het kind mee? Bijv. niet na een paar maanden het kind laten stoppen met een sport omdat hij in eerste instantie op de bank zit maar een tijdlang volhouden.
Zie je als ouder het belang van de peuterschool in?
...
Zomaar wat voorbeelden van afwegingen die een zwakbegaafde nooit autonoom kan maken.
#NoDAPL
pi_122725938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:05 schreef Salmannassar het volgende:
Jij stelde dat als iedereen die dat wil ( en laten we voor het (en ons) gemak stellen dat iedereen(100%) dat dan ook wil er maar 1% zal slagen.
Dat heb ik niet gesteld. Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken aangezien iedereen kan teruglezen wat er wel staat.
#NoDAPL
pi_122727217
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zijn twee goede voorbeelden maar het gaat natuurlijk om veel meer dan dat.
Wat is gezonde voeding?
Hoe zorg je ervoor dat het gebit van het kind goed blijft of wordt?
Hoe zorg je ervoor dat het kind zich goed ontwikkelt?
Zie je in dat het kind hobbies en spelen nodig heeft om zich goed te ontwikkelen?
Wat voor levenslessen geef je het kind mee? Bijv. niet na een paar maanden het kind laten stoppen met een sport omdat hij in eerste instantie op de bank zit maar een tijdlang volhouden.
Zie je als ouder het belang van de peuterschool in?
...
Zomaar wat voorbeelden van afwegingen die een zwakbegaafde nooit autonoom kan maken.
Waarom zou een zwakbegaafd iemand dat soort dingen niet inzien?
pi_122727312
Je kan net zo goed vragen waarom een kleuter dat soort dingen niet inziet. Dat hoeft toch hopelijk niet toegelicht te worden? ;)
#NoDAPL
pi_122727363
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je kan net zo goed vragen waarom een kleuter dat soort dingen niet inziet. Dat hoeft toch hopelijk niet toegelicht te worden? ;)
Dat klopt, maar er is nogal een verschil tussen iemand die zwakbegaafd is en een kleuter.
pi_122727393
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er is nogal een verschil tussen iemand die zwakbegaafd is en een kleuter.
Verstandelijk gezien is er weinig verschil.
#NoDAPL
pi_122727577
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Verstandelijk gezien is er weinig verschil.
Er is wel degelijk veel verschil.

Als iemand tussen de 70 en 79 scoort op een IQ test, kan men iemand als zwakbegaafd bestempelen. Dat is zeker niet hoog, maar ook niet dramatisch laag.
pi_122727697
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is wel degelijk veel verschil.

Als iemand tussen de 70 en 79 scoort op een IQ test, kan men iemand als zwakbegaafd bestempelen. Dat is zeker niet hoog, maar ook niet dramatisch laag.
Ik hanteer als bovengrens een IQ van 70, dat is twee keer de standaarddeviatie. Dat heb ik meerdere keren hierboven aangegeven, mogelijk had jij dat nog niet gelezen. Dat de oveheid om politieke redenen ook minder domme mensen zwakbegaafd is gaan noemen omdat ze dan geld krijgen uit een of ander potje, daar ben ik ongevoelig voor.
Deze mensen hebben het vestandelijke niveau van een normaal intelligente 4-jarige kleuter. Het moge duidelijk zijn dat zij niet in staat zijn om kinderen op te voeden. Met een IQ van 79 wordt het volgens mij ook nog lastig maar uiteraard is het aan deskundigen om hierover te oordelen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')