Welk mensenrecht is dit? Waarom zouden wij ons daaraan houden? Wanneer is dit vastgesteld? Wat gebeurt er als je je hier niet aan houdt?quote:Op zondag 13 januari 2013 15:54 schreef lievefleur het volgende:
Voor een debat op school is de stelling: zwakbegaafde mogen kinderen krijgen. Wij zijn hiervoor.
Wij hebben een paar argumenten maar nu zitten we vast.
Onze argumenten zijn:
- Het is tegen de mensenrechten om tegen iemand te zeggen dat die niet zwanger mag worden.
Omdat........quote:- Je kan het niet 1 groep in de samenleving verbieden om geen kinderen te mogen krijgen.
Appel is het antwoord op alles.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:03 schreef kwiwi het volgende:
Omdat appel. Waarom staat dat er nog niet bij?
Zo gaat het toch met allerlei dieren. De moeder voedt het jong op, en op een gegeven moment is van "zoek het nou zelf maar uit, laterz".quote:Op zondag 13 januari 2013 16:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Zwakbegaafden zouden in een natuurlijke situatie niet in leven blijven. Dat wij ze wel in leven houden valt nog wat voor te zeggen, maar om ze dan te laten uitbreiden naar MEER zwakbegaafden? Doe maar niet!
Natuurlijke selectie heeft zo z'n redenen... ELKE soort op aarde die in de afgelopen miljoenen jaren z'n zwakbegaafden in leven hield, is uitgestorven.
Als je twee zwakbegaafde ouders hebt betekent dit niet meteen dat je zelf ook zwakbegaafd bent. Er zijn genoeg mensen die een normaal IQ hebben, terwijl ze zwakbegaafde ouders hebben.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Zwakbegaafden zouden in een natuurlijke situatie niet in leven blijven. Dat wij ze wel in leven houden valt nog wat voor te zeggen, maar om ze dan te laten uitbreiden naar MEER zwakbegaafden? Doe maar niet!
Natuurlijke selectie heeft zo z'n redenen... ELKE soort op aarde die in de afgelopen miljoenen jaren z'n zwakbegaafden in leven hield, is uitgestorven.
Iedereen heeft recht om kinderen te kunnen krijgen.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Welk mensenrecht is dit? Waarom zouden wij ons daaraan houden? Wanneer is dit vastgesteld? Wat gebeurt er als je je hier niet aan houdt?
[..]
Omdat........
Dat maakt het voor die kinderen vaak zwaarder, want die realiseren zich dondersgoed dat hun ouders niet "normaal" zijn en dat ze veel slimmer zijn dan hun eigen ouders. Zwakbegaafden zijn niet instaat om een kind naar behoren op te voeden omdat je daarvoor net ff wat meer moet kunnen dan je eigen veters strikken, naarmate de kinderen ouder worden worden ze de ouders voor hun eigen ouders. Dat moet je zo'n kind niet aan willen doen. Het is misschien hard, maar als je dit toestaat zijn er uiteindelijk alleen maar verliezers.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:09 schreef lievefleur het volgende:
[..]
Als je twee zwakbegaafde ouders hebt betekent dit niet meteen dat je zelf ook zwakbegaafd bent. Er zijn genoeg mensen die een normaal IQ hebben, terwijl ze zwakbegaafde ouders hebben.
Mee eens, maar het is tegen 'de mensenrechten' blijkbaar, wat dat ook moge zijnquote:Op zondag 13 januari 2013 16:15 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat maakt het voor die kinderen vaak zwaarder, want die realiseren zich dondersgoed dat hun ouders niet "normaal" zijn en dat ze veel slimmer zijn dan hun eigen ouders. Zwakbegaafden zijn niet instaat om een kind naar behoren op te voeden omdat je daarvoor net ff wat meer moet kunnen dan je eigen veters strikken, naarmate de kinderen ouder worden worden ze de ouders voor hun eigen ouders. Dat moet je zo'n kind niet aan willen doen. Het is misschien hard, maar als je dit toestaat zijn er uiteindelijk alleen maar verliezers.
Nummer 16, maar dat weet jij ook wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Welk mensenrecht is dit?
Ik speel de rol van docent, en ik hou niet van halve argumentenquote:Op zondag 13 januari 2013 16:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nummer 16, maar dat weet jij ook wel.
eerlijk gezegd zijn het extrem zwakke argumenten...quote:Op zondag 13 januari 2013 15:54 schreef lievefleur het volgende:
Voor een debat op school is de stelling: zwakbegaafde mogen kinderen krijgen. Wij zijn hiervoor.
Wij hebben een paar argumenten maar nu zitten we vast.
Onze argumenten zijn:
- Het is tegen de mensenrechten om tegen iemand te zeggen dat die niet zwanger mag worden.
- Je kan het niet 1 groep in de samenleving verbieden om geen kinderen te mogen krijgen.
Weten jullie nog meer argumenten en/of eventuele verdere uitleg (onderzoeken) op deze argumenten?
Jazeker, alleen daarom hoef je het risico nog niet te nemen.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:09 schreef lievefleur het volgende:
[..]
Als je twee zwakbegaafde ouders hebt betekent dit niet meteen dat je zelf ook zwakbegaafd bent. Er zijn genoeg mensen die een normaal IQ hebben, terwijl ze zwakbegaafde ouders hebben.
Het lijkt mij erg goed, als mensen met een erfelijke ziekte geen kinderen mogen krijgen, inderdaad.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:14 schreef lievefleur het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht om kinderen te kunnen krijgen.
Je kan niet 1 groep verbieden om geen kinderen te mogen krijgen. Als je dit doet wat komt dan hierna? Mogen mensen met een erfelijke ziekte dan ook geen kinderen meer krijgen, omdat deze mensen dan misschien ook wel goed voor hun kinderen kunnen zorgen.
En terecht.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik speel de rol van docent, en ik hou niet van halve argumenten
Hebben jullie het nu over mensen met down? Of met een IQ van rond de zeventig? Laatste categorie werkt (bijna altijd) hard voor een wajong. Bespaart dus alleen de werkgever kosten en worden overal ingezet waar normaal iemand een volwaardig loon voor zou krijgen. Zie vervoer, TPG, drogisterijen etcquote:Op zondag 13 januari 2013 15:57 schreef datismijnmening het volgende:
Nee, wij, de hardwerkende mensen, kunnen die zwakke exemplaren weer in leven houden en bekostigen.
lieve NotYou, sorry als je weinig aan ons, maar wij waren benieuwd of iemand hier ons kon helpen aangezien wij weinig op het internet konden vinden.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:28 schreef NotYou het volgende:
Lieve lievefleur,wij kunnen met bezoekers als jij () weinig. Als je van school een huiswerkopdracht krijgt doe je die maar lekker zelf of kopieer je het van scholieren.com.
Groetjens!
Ah, daar is toestemming voor nodig toch?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:28 schreef NotYou het volgende:
Lieve lievefleur,wij kunnen met bezoekers als jij (http://forum.fok.nl/user/history/393730) weinig. Als je van school een huiswerkopdracht krijgt doe je die maar lekker zelf of kopieer je het van scholieren.com.
Groetjens!
Wat heb je al gebruikt om je in te lezen?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:26 schreef lievefleur het volgende:
Heeft iemand ook nog voorargumenten?
Hier kunnen wij namelijk weinig mee.
Wel bedankt voor de tegenargumenten en de tips.
Volgens mij liepen er wel wat topics overquote:Op zondag 13 januari 2013 16:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat heb je al gebruikt om je in te lezen?
Veel kranten berichten, debatten van andere mensen en voorbeelden van mensen met zelf zwakbegaafde ouders. Helaas zijn deze berichten meestal negatief.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat heb je al gebruikt om je in te lezen?
Wetenschappelijke stukken? Het internet ligt voor je open met daarin de gezamenlijke kennis van nagenoeg de complete menselijke geschiedenis.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:33 schreef lievefleur het volgende:
[..]
Veel kranten berichten, debatten van andere mensen en voorbeelden van mensen met zelf zwakbegaafde ouders. Helaas zijn deze berichten meestal negatief.
(:
Joh! Hoe zou dat nou komen?!quote:Op zondag 13 januari 2013 16:33 schreef lievefleur het volgende:
[..]
Veel kranten berichten, debatten van andere mensen en voorbeelden van mensen met zelf zwakbegaafde ouders. Helaas zijn deze berichten meestal negatief.
Beide, die wajong wordt neem ik aan ook door de overheid betaalt?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Hebben jullie het nu over mensen met down? Of met een IQ van rond de zeventig? Laatste categorie werkt (bijna altijd) hard voor een wajong. Bespaart dus alleen de werkgever kosten en worden overal ingezet waar normaal iemand een volwaardig loon voor zou krijgen. Zie vervoer, TPG, drogisterijen etc
Het is gewoon heel lastig voor-argumenten te bedenken voor zo'n twijfelachtige stellingname...quote:Op zondag 13 januari 2013 16:26 schreef lievefleur het volgende:
Heeft iemand ook nog voorargumenten?
Hier kunnen wij namelijk weinig mee.
Wel bedankt voor de tegenargumenten en de tips.
Maar welke groep doel je nu zelf op dan? Ik vind er namelijk nogal een verschil in zitten. Zwakbegaafd of mensen met down. Dus mijn vraag aan jou is; welke groep doel je op?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:33 schreef lievefleur het volgende:
[..]
(:
Ja, daar moet nog een constructie voor gevonden worden door de regering. Werkgevers maken er in ieder geval goed gebruik van want ik weet dat juist de meeste van deze mensen aan het werk zijn waar eerst studenten en gewone werknemers werkten. Werk een klein beetje aanpassen en veel werkplekken kunnen vervangen worden zodat een werkgever meer winst kan maken.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Beide, die wajong wordt neem ik aan ook door de overheid betaalt?
Had dezelfde vraagquote:Op zondag 13 januari 2013 16:46 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Eerst eens duidelijk krijgen wat je precies bedoelt met zwakbegaafden. Dit is namelijk voor zover ik weet wat anders dan mensen met down oid. Voor zover ik weet zijn zwakbegaafden namelijk geen gehandicapten, en kunnen zwakbegaafden nog behoorlijk functioneren in onze samenleving (itt verstandelijk gehandicapten).
Mensen met een IQ onder de 80.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar welke groep doel je nu zelf op dan? Ik vind er namelijk nogal een verschil in zitten. Zwakbegaafd of mensen met down. Dus mijn vraag aan jou is; welke groep doel je op?
Onder de tachtig? Tot hoeveel?quote:
Jaa sorry het was een typefout we bedoelden onder de 70quote:Op zondag 13 januari 2013 16:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Onder de tachtig? Tot hoeveel?
Je moet echt in gradaties gaan denken, anders kom je nergens.
Volgens mij kan iemand met een IQ tussen de zeventig en tachtig helemaal normaal functioneren wanneer het EQ aanwezig is. Persoonlijk kijk ik liever naar EQ dan naar IQ wat kinderen betreft, maar dat was je vraag niet
Jaa, dankjewel!quote:Op zondag 13 januari 2013 16:56 schreef paddy het volgende:
Grrr
Maar dan nog. Je kan niet alle mensen met een iq lager dan zeventig op 1 hoop gooien. Leg het EQ ernaast en bekijk per geval dus
Ik heb iets aan mijn post gewijzigdquote:Op zondag 13 januari 2013 16:57 schreef lievefleur het volgende:
[..]
Jaa sorry het was een typefout we bedoelden onder de 70
Het rare is dat het concept van een IQ nu juist ontwikkeld is aan het begin van de 20e euw door eugentische denkers die dat als 'meetmiddel' wilden gebruiken om bepaalde mensen gedwongen te laten steriliseren..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |