quote:Van Geel: onze supporters en sponsors zitten niet te wachten op de BeNeLiga
Martin van Geel laat in de nieuwe uitgave van Voetbal International weten te verwachten dat de BeNeLiga er nooit zal komen. ' Wij zijn geen voorstander van de BeNeLiga omdat we denken dat onze supporters en sponsors er ook niet op zitten te wachten. In onze optiek voldoet de Eredivisie aan alle voorwaarden. Wij spelen graag onze topwedstrijden tegen de grote clubs, maar ook een wedstrijd zoals FC Groningen - Feyenoord is altijd heel aantrekkelijk en heeft historie.'
'Zo’n wedstrijd spelen we liever dan tegen Standaard Luik. Persoonlijk denk ik dat die BeNeLiga er ook nooit zal komen. Niet voor niets hebben de clubs uit de Eredivisie de televisierechten voor de komende jaren verkocht aan FOX. Dat duidt erop dat alle Nederlandse clubs er volgens mij hetzelfde over denken.'
quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:28 schreef BlaZ het volgende:
Jammer dat bestuurders niet aan de lange termijn denken.
Alle risico's?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:49 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Aldus de man van de onderbouwingen en uiteenzettingen.
Zegt toch genoeg dat in totaal 1 eredivisieclub het wel ziet zitten (VVV), 5 het niet weten; en 12 clubs tegen zijn.
Zoals ik al eerder gezegd heb: Er is geen enkele economische indicatie dat NL + België samen een veel sterkere voetbalmarkt + land vormen. Jullie doen alsof 1+1=3 is, terwijl ook 1+1=1,5 kan worden. Dus dan doe je alle moeite voor niks, je breekt de totaliteit van deze 2 competities af.
Ooit het benchmarking rapport van de Uefa gelezen? Waarschijnlijk niet, want je praat er nogal langs. Maar om het in het kort even samen te vatten. NL achtste economie in de Uefa, België 12de. Mochten deze 2 een optimale fusie vormen, dus alles bij elkaar opgeteld en er gaat geen enkel geld verloren. Wat een redelijk utopie is bij een fusie, zou je de zevende voetbal economie in de EU worden.
Wil je daar alle risico's voor nemen?
1. Het kwijtraken van Europese plekken. De coëfficiënten van NL en België zullen niet bij elkaar opgeteld worden, maar het zal aannemelijk zijn dat we zeker in het eerste seizoen meer Europese plaatsen hebben dan de competitie nu. Echter het niveau van de topclubs zal niet direct omhooggaan, in ieder geval niet in het eerste seizoen. Er zullen alleen meer topclubs zijn. Het is dus aannemelijk dat er eventueel weer Europese plekken verloren gaan worden. Gaat de absolute top van de Bene-liga niet beter worden moet je oppassen dat je niet in een vicieuze cirkel komt met het verliezen van coëfficiënten. Op den duur zul je dan dus weer op het niveau NL nu terecht komen. Wat mij op 2 brengt.quote:
Mee eens!quote:Op woensdag 13 november 2013 01:06 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik heb er ook even over nagedacht aangezien ik het volledig met je eens bent en ben tot dit gekomen. Ik begrijp dat dit ook in VBL kan, maar ik heb toch het gevoel dat het niveau hier aanmerkelijk hoger ligt en de kans op een goede discussie toch een grotere kans van slagen heeft.
De opzet:
20 ploegen, 12 nederlandse en 8 belgische om te starten.
NL: Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Heerenveen, Groningen, Vitesse, NAC, Utrecht, AZ, NEC, Ado Den Haag
BE: Anderlecht, Club Brugge, Standard, KRC Genk, AA Gent, KV Mechelen, Zulte Waregem, KV Kortrijk
Tweede klasses gescheiden houden want bijvoorbeeld Lokeren - RKC, VVV - Lierse of Charleroi - Zwolle is niet aantrekkelijk genoeg.
Degradatieregeling als volgt: 19de en 20ste degraderen rechtstreeks (ongeacht het land). 18de en 17de spelen in een eindronde met tweedeklassers (ongeacht het land). De kampioen van België en de kampioen van Nederland stijgen rechtstreeks en de tweede van beide landen speelt in een eindronde met de 17de en 18de uit eerste klasse waarbij de eerste twee blijven of promoveren!
Voordelen:
- hoger spelniveau
- meer topwedstrijden
- meer tv geld
- meer sponsorgeld
- betere aansluiting in Europa
Nadelen:
- minder europese tickets per land
Stadions:
Ook geven veel mensen als argument dat Belgische stadions minderwaardig zijn maar stadions in België zijn helemaal niet zo slechts als jullie denken. Bovendien speelt AA Gent in een nieuw stadion volgend seizoen en hebben Club Brugge, Anderlecht, Mechelen, Charleroi, Zulte Waregem én Antwerp plannen voor een nieuw stadion. STVV en Gent zijn momenteel bezig en allebei speelklaar volgend seizoen.
Mijn conclusie:
Al met al durf ik met zekerheid te stellen dat de BeneLiga een godengeschenk voor beide landen zou zijn. Willen wij ooit nog wat betekenen in Europa dan is dit de enige oplossing.
Ik heb voor 20 ploegen in het begin gekozen om de overgang toch iets te versimpelen. Aangezien zal het toch confronterend voor een aantal ploegen zijn om onder dwang te worden teruggezet naar een lagere divisie.
Dus, wat denken jullie?
BEERSCHOT HOOLIGAAAAAANS!
Zeker. Al is de boot al gemist natuurlijk, maar op deze wijze valt er nog wat schade te beperken. Als kleinland kun je je best schikken in het zijn van een middenmoter, maar momenteel zijn beide landen nog geen degradatiekandidaat en gewoon een stel amateurs.quote:Op woensdag 13 november 2013 01:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Mee eens!
Helaas betekend meer geld een betere voetbalcompetitie, dus we zullen nu mee moeten gaan in de vorm van de beneliga anders missen we de boot. Bedrijven moeten tegenwoordig ook innoveren om hun kop boven water te houden, dat geldt voor voetbal net zo.
We zijn nog niet halverwege het seizoenquote:Op woensdag 13 november 2013 22:36 schreef rubbereend het volgende:
In dit geval zou PSV niet in de Beneliga zitten hoorPEC wel
Ik denk dat als je 2de klasses gescheiden houdt, dat het niveauverschil dan te groot zal zijn met de beneliga.quote:Tweede klasses gescheiden houden want bijvoorbeeld Lokeren - RKC, VVV - Lierse of Charleroi - Zwolle is niet aantrekkelijk genoeg.
is maar een voorbeeldquote:Op donderdag 14 november 2013 09:32 schreef rubbereend het volgende:
waarom N.E.C. in de eerste en Roda in de tweede?
quote:Op donderdag 14 november 2013 17:59 schreef Shreyas het volgende:
Oefenwedstrjd:
Anderlecht - NAC 2-4
Nog maar een reden waarom Belgische clubs niets te zoeken hebben in de eredivisie, het niveauverschil is gewoon te groot. Daar waar de Nederlandse competitie niet of nauwelijks meeteld in Europa, is de Belgische competitie niveau Jupiler league.
De grootste clubs van België zoals Anderlecht, Zulte, Club Brugge etc. zouden in de Nederlandse competitie moeten vechten om nacompetitie te ontlopen.
Ik neem aan dat je Belgisch bent en dat de waarheid ontnuchterend hard voor je is. Maar ik was zeer serieus, de feiten liegen er niet om. Zulte werd tot twee keer toe kansloos afgedroogd door PSV, Anderlecht verliest thuis van NAC. Op basis van wat ben je het niet eens met mijn stelling?quote:
Ik ga niet in discussies met trolls. Doe ik niet meer.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:05 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Belgisch bent en dat de waarheid ontnuchterend hard voor je is. Maar ik was zeer serieus, de feiten liegen er niet om. Zulte werd tot twee keer toe kansloos afgedroogd door PSV, Anderlecht verliest thuis van NAC. Op basis van wat ben je het niet eens met mijn stelling?
Dat was juli vriend, laten we wel bij het heden blijven. Ooit domineerde de Nederlandse clubs in Europa en hadden clubs als Ajax en Feyenoord niet misstaan in de Premier League of Primera Division.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:05 schreef zwaaien het volgende:
Even op het niveau van deze troll voortgaan
Lierse zou op dit moment eerste staan in de eredivisie: http://www.lierse.com/nl/(...)se-galamatch-met-2-1
Reageer dan helemaal niet, want inhoudelijk voegt het niets toe.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:06 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussies met trolls. Doe ik niet meer.
Ooit, dat is nu voorbijquote:Op donderdag 14 november 2013 18:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat was juli vriend, laten we wel bij het heden blijven. Ooit domineerde de Nederlandse clubs in Europa en hadden clubs als Ajax en Feyenoord niet misstaan in de Premier League of Primera Division.
Datzelfde geldt voor Belgische clubs, die kunnen qua niveau gewoon niet mee met de Eredivisie.quote:
Kenner.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Belgische clubs, die kunnen qua niveau gewoon niet mee met de Eredivisie.
Ja, dank je, maar hier hoef je geen kenner voor te zijn. Dit is overduidelijk.quote:
Score: 2-4quote:Op donderdag 14 november 2013 18:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, dank je, maar hier hoef je geen kenner voor te zijn. Dit is overduidelijk.
We praten hier over NACquote:Op donderdag 14 november 2013 18:21 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Score: 2-4
Doelpunten: 15' Poepon (0-1), 56' Vargas (1-1), 73' Schalk (1-2), 75' Mbemba (2-2), 79' Hadouir (2-3), 86' Lurling (2-4)
Anderlecht: Proto, de Zeeuw (46' Vargas), Cyriac (77' Leya Iseka), Acheampong (77' Bourard), Mbemba, Vico (46' Jaadi), Vanden Borre, D'alberto, Lukovic (77' Bastien), Matthys, Sissoko
Bank: Roef, Bourard, Leya Iseka, Vargas, Jaadi, Bastien
Mag ik er even op wijzen dat, op het moment van de 2-3 en 2-4, er 8 spelers op het veld stonden die dit seizoen nog geen minuut gespeeld hebben in de jupiler pro league?
Baseer je mening over een beneliga beter op basis van begroting, europese coëfficiënt etc in plaats van deze match
Genk en AZ zou er bij moeten, en dan nog kijken voor een 10de club, dan heb je een perfecte competitie .quote:Op donderdag 14 november 2013 18:40 schreef zwaaien het volgende:
In de beneliga zijn er 7 grote ploegen als je op facebook afgaat (volgers)
Ajax 861.790
Feyenoord 185.079
PSV 159.213
Twente 114.811
Anderlecht 239.070
Standard 116.624
Club Brugge 112.470
Daaronder is in beide landen geen enkele club die meer haalt dan 40.000 volgers. (Genk de 8ste met 39.694)
We kunnen met andere woorden spreken over de 7 Grote
Dat is toch mooi al deze traditieclubs in 1 competitie
Onzin, Bayern is kwa begroting gewoon de 4e club. De ploeg die er echt bovenuit stak vergeleken met de begroting van de club was Borussia (11 Borussia Dortmund 189.1)quote:Op donderdag 14 november 2013 18:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We praten hier over NAC![]()
Europese Coëfficiënt is gemeten over de afgelopen 5 jaar, er is echt veel veranderd in die tijd.
Begroting zegt niets, dat blijkt wel vaker. Bayern Müchen won de CL (Dortmund tweede) met een veel kleinere begroting dat de topclubs uit Engeland en Spanje.
Kortom, begroting zegt niet allesquote:Op donderdag 14 november 2013 18:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, Bayern is kwa begroting gewoon de 4e club. De ploeg die er echt bovenuit stak vergeleken met de begroting van de club was Borussia (11 Borussia Dortmund 189.1)
1 Real Madrid 512.6 Spain 1 Disc Plain yellow dark.svg —
2 Barcelona 483.0 Spain 2 Disc Plain yellow dark.svg —
3 Manchester United 395.9 England 3 Disc Plain yellow dark.svg —
4 Bayern Munich 368.4 Germany 4 Disc Plain yellow dark.svg —
5 Chelsea 322.6 England 6 Green-Up-Arrow.svg +1
6 Arsenal 290.3 England 5 RedDownArrow.svg −1
7 Manchester City 285.6 England 12 Green-Up-Arrow.svg +5
De populariteit van een club zegt niets over de kwaliteiten en de sportieve prestaties van de club, doe niet zo dom.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:40 schreef zwaaien het volgende:
In de beneliga zijn er 7 grote ploegen als je op facebook afgaat (volgers)
Ajax 861.790
Feyenoord 185.079
PSV 159.213
Twente 114.811
Anderlecht 239.070
Standard 116.624
Club Brugge 112.470
Daaronder is in beide landen geen enkele club die meer haalt dan 40.000 volgers. (Genk de 8ste met 39.694)
We kunnen met andere woorden spreken over de 7 Grote
Dat is toch mooi al deze traditieclubs in 1 competitie
Op korte termijn niet, op lange termijn wel.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kortom, begroting zegt niet alles
Populaire ploegen zijn interessant voor sponsoren, kunnen makkelijker een stadium vullen etc.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De populariteit van een club zegt niets over de kwaliteiten en de sportieve prestaties van de club, doe niet zo dom.
Kijk maar naar Glasgow Rangers jaquote:Op donderdag 14 november 2013 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Populaire ploegen zijn interessant voor sponsoren, kunnen makkelijker een stadium vullen etc.
Daarom hebben ze vrijwel altijd een hogere begroting en komen ze op den duur altijd wel bovendrijven.
Dat zou een competitie zijnquote:Op donderdag 14 november 2013 18:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Genk en AZ zou er bij moeten, en dan nog kijken voor een 10de club, dan heb je een perfecte competitie .
PSV
Ajax
Feyenoord
FC Twente
Club Brugge
Anderlecht
Standard
AZ
RC Genk
Misschien Vittese erbij nemen volgens budget
Die zijn failliet gegaan en dat is dus een uitzondering, hoewel ze na de herstart over een jaar of 5 wel weer boven komen drijven.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk maar naar Glasgow Rangers ja
Dat neemt niet weg dat een Beneliga zou alleen zinvol, interessant zal zijn en sportieve meerwaarde zal hebben als de clubs in sportief opzicht van hetzelfde kaliber zijn. Begroting biedt geen garanties, kijken naar aantal ''Facebook volgers'' (quote:Op donderdag 14 november 2013 19:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die zijn failliet gegaan en dat is dus een uitzondering, hoewel ze na de herstart over een jaar of 5 wel weer boven komen drijven.
Als clubs in een andere competitie gaan spelen groeien de speelstijlen en het niveau vanzelf naar elkaar toe verwacht ik. Een overgangsfase zal nooit gemakkelijk zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:28 schreef Shreyas het volgende:
Dat neemt niet weg dat een Beneliga zou alleen zinvol, interessant zal zijn en sportieve meerwaarde zal hebben als de clubs in sportief opzicht van hetzelfde kaliber zijn. Begroting biedt geen garanties, kijken naar aantal ''Facebook volgers'' ( hoe kom je er op ) slaat al helemaal nergens op.
Die facebook volgers zegt iets over hoe sterk een merk isquote:Op donderdag 14 november 2013 19:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als clubs in een andere competitie gaan spelen groeien de speelstijlen en het niveau vanzelf naar elkaar toe verwacht ik. Een overgangsfase zal nooit gemakkelijk zijn.
Aantal facebookvolgers kun je inderdaad weinig mee. Het aantal bezoekers bij thuiswedstrijden lijkt me een betere vergelijking.
België heeft 11 miljoen inwoners, er is 1 club die echt bekend is namelijk Anderlecht.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:34 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Die facebook volgers zegt iets over hoe sterk een merk is
Er zijn 3 clubs die mondiaal gezien een sterk merk zijn: Ajax, PSV, Feyenoord.quote:In de beneliga zijn er duidelijk 7 sterke merken namelijk Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Anderlecht, Brugge en Standard. Rond hen zal het draaien
Mondiaal zullen Ajax en Feyenoord veruit de bekendste zijn, jaquote:Op donderdag 14 november 2013 19:37 schreef Shreyas het volgende:
Er zijn 3 clubs die mondiaal gezien een sterk merk zijn: Ajax, PSV, Feyenoord.
De overige clubs die jij noemt zijn in Nederland en België bekend, daarbuiten niet.
Is dit jouw uitspraak?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Lijkt me de beste oplossing voor de grotere clubs in Nederland. Profvoetbal draait toch echt om geld, en met de Belgen erbij maak je competie en de belangen groter, waardoor de uitzendrechten commercieel interessanter en dus duurder worden, wat weer voor meer poen zorgt, waarmee clubs zich kunnen wapenen tegen buitenlandse competities.
Als je het over het binnenland hebt dan gaat het sportieve boven de kracht van het merk, begroting of populariteit.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:47 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Mondiaal zullen Ajax en Feyenoord veruit de bekendste zijn, ja
maar ik heb het gewoon over het binnenland. Die 7 clubs zijn in het binnenland de sterkste merken
Over het algemeen zal de top uit de beneliga gewoon uit die 7 clubs bestaanquote:Op donderdag 14 november 2013 21:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je het over het binnenland hebt dan gaat het sportieve boven de kracht van het merk, begroting of populariteit.
Ik neem aan dat die 7 clubs bestaan uit 4 Nederlandse en 3 Belgische. De Beneliga komt er niet, want de 3 topclubs uit België kunnen zich niet meten met de clubs op plaats 5-7 uit de Nederlandse competitie: AZ, Vitesse en FC Groningen/Heerenveen. Het is ook duidelijk dat vooral Belgen zo een Beneliga willen.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:39 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Over het algemeen zal de top uit de beneliga gewoon uit die 7 clubs bestaan
Jij bent ofwel onwetend of een trollquote:Op donderdag 14 november 2013 23:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die 7 clubs bestaan uit 4 Nederlandse en 3 Belgische. De Beneliga komt er niet, want de 3 topclubs uit België kunnen zich niet meten met de clubs op plaats 5-7 uit de Nederlandse competitie: AZ, Vitesse en FC Groningen/Heerenveen. Het is ook duidelijk dat vooral Belgen zo een Beneliga willen.
Ik ga het niet opnemen voor Feyenoord dus je eerste opmerking negeer ik even.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:08 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Jij bent ofwel onwetend of een troll
Anderlecht is gewoon beter dan Feyenoord hoor. Waarom huurt Feyenoord een bankzitter van hen denk je... omdat ze zo goed zijn zeker.
Anderlecht heeft trouwens de best betaalde speler in zijn rangen, Suarez verdient 1,4 miljoen euro per jaar... Dat betaalt geen enkele Nederlandse club
En als er op dit moment een beneliga was, zou Genk op dit moment aan de leiding staan...
CSKA Moskou had een bod van 16 miljoen klaar op Suarez maar ging niet omdat hij medisch afgekeurd werd, Kouyaté moet minstens 7 miljoen opbrengen, Mitrovic kostte 5 miljoen euro, Praet en Tielemans zullen niet lager dan 5 miljoen euro worden doorverkocht (veel meer zelfs)
Die 5 zijn al meer waard dan de kernen van AZ, Vitesse en Groningen samen
Geld is niet bepalend voor sportief succes, maar het helpt welquote:Op vrijdag 15 november 2013 00:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ga het niet opnemen voor Feyenoord dus je eerste opmerking negeer ik even.
Maar serieus, wanneer haal je nou eens die eurotekens uit je ogen, jij blijft maar denken dat geld bepalend is voor sportief succes. De enige argumenten die ik van je hoor hebben te maken met de bergroting (geld) of het aantal Facebookfans
Laat een ploeg als Anderlecht dan eerst even de vloer aanvegen met degradatiekandidaat NAC en Zulte Waregem een wedstrijd gelijk kunnen spelen tegen PSV voordat iemand roept om een Beneliga.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:14 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Geld is niet bepalend voor sportief succes, maar het helpt wel
Bij de 2-3 en 2-4 van NAC stonden er 8 van de 11 spelers op het veld die dit seizoen nog geen minuut in actie zijn geweest in de jupiler pro leaguequote:Op vrijdag 15 november 2013 00:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Laat een ploeg als Anderlecht dan eerst even de vloer aanvegen met degradatiekandidaat NAC en Zulte Waregem een wedstrijd gelijk kunnen spelen tegen PSV voordat iemand roept om een Beneliga.
Of misschien een beter plan: Laat de top 2 van België meedoen in de Jupiler League in plaats van Jong PSV en Jong Ajax, vervolgens eens kijken hoeveel seizoenen ze nodig hebben om te promoveren. Als het een succes is kunnen er nog 1-2 Belgische clubs volgen.
Ja en? Dus daarvoor stond het 2-2, gelijk tegen NAC in een thuiswedstrijd? Nou dat is een wereldprestatie dan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:21 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Bij de 2-3 en 2-4 van NAC stonden er 8 van de 11 spelers op het veld die dit seizoen nog geen minuut in actie zijn geweest in de jupiler pro league
Trek daar jouw conclusies uit.
Je bent er nogal veel mee met PSV als clubs als Feyenoord, Vitesse en Utrecht het Nederlands voetbal belachelijk maken. De Belgische clubs presteren Europees al 2 jaar beter
2-2 met een mix van A kern spelers (geen sterkhouders), Beloften en testers tegen het de A kern van NAC, dat is toch bevredigend? In de eerste helft waren er nog steeds 5 jongens bij die dit seizoen geen enkele minuut speelden in de jupiler pro league.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja en? Dus daarvoor stond het 2-2, gelijk tegen NAC in een thuiswedstrijd? Nou dat is een wereldprestatie dan.
Europese prestaties hangen sterk af van de loting. Als Ajax steeds Real of Barcelona loot en een Belgische ploeg krijgt Schalke 04 ofzoiets dan zijn de Europese prestaties niet veelzeggend, dat snap jij zelfs.
Maar nogmaals, als je zo een hoge pet op hebt van Anderlecht en Zulte/Club Brugge, laat dan twee van die Belgische topclubs bij wijze van proef een seizoen meedraaien in de Jupiler League en kijken of ze op plaats 1 en 2 eindigen?
Die club deed wel mee tot de laatste speeldag voor het kampioenschapquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:45 schreef rubbereend het volgende:
het experiment bij de vrouwen was vorig jaar ook een succeswelgeteld één Belgische club kon meekomen
volgens mij deed standard mee tot het einde. En de rest was bedroevendquote:Op vrijdag 15 november 2013 22:14 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Die club deed wel mee tot de laatste speeldag voor het kampioenschap
En dit jaar is de kloof al wat kleiner geworden met 3 Belgische clubs in de top 7 op dit ogenblik
en alweer Standard bovenaan (gedeeld eerste met Twente)
Ja, Standard werd 2de maar deed tot de laatste speeldag mee voor kampioenschap. Gaat dit jaar weer tussen Standard en Twentequote:Op vrijdag 15 november 2013 23:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij deed standard mee tot het einde. En de rest was bedroevend
En dit jaar gaat het wat beter maar de Belgische teams staan nog naar verhouding lager
Als het allemaal zo geweldig in Belgenland is, waarom dan een beneliga organiseren? De Belgen vinden de Belgische competitie beter, de Nederlanders de Nederlandse competitie. Dan kunnen we het beter laten zoals het is.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:08 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Jij bent ofwel onwetend of een troll
Anderlecht is gewoon beter dan Feyenoord hoor. Waarom huurt Feyenoord een bankzitter van hen denk je... omdat ze zo goed zijn zeker.
Anderlecht heeft trouwens de best betaalde speler in zijn rangen, Suarez verdient 1,4 miljoen euro per jaar... Dat betaalt geen enkele Nederlandse club
En als er op dit moment een beneliga was, zou Genk op dit moment aan de leiding staan...
CSKA Moskou had een bod van 16 miljoen klaar op Suarez maar ging niet omdat hij medisch afgekeurd werd, Kouyaté moet minstens 7 miljoen opbrengen, Mitrovic kostte 5 miljoen euro, Praet en Tielemans zullen niet lager dan 5 miljoen euro worden doorverkocht (veel meer zelfs)
Die 5 zijn al meer waard dan de kernen van AZ, Vitesse en Groningen samen (apart samen)
Anderlecht is toch echt wel een naam in de voetbalhistorie hoor.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:45 schreef Apekoek het volgende:
Moet inderdaad nageven ondanks dat ik voor de beneliga ben dat Belgische clubs gezien historie geen fuck voorstellen. Alleen op uefa cup niveau is er ooit wat behaald binnen Belgie, om te janken.
Ik vind de Belgische competitie niet beter, zeker dit seizoen niet. Maar ik erger me wel aan de Nederlanders die denken dat hun competitie nog altijd zo superieur is ten opzichte van de Belgische. Ze is nog iets beter, maar het scheelt heus niet veel meer hoor. Zo scoren spitsen als Vleminckx, Malki, Bulykin, ... Vrij vlot in Nederland terwijl ze in belgie niet aan vijf goals in een seizoen raken.quote:Op zondag 17 november 2013 12:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als het allemaal zo geweldig in Belgenland is, waarom dan een beneliga organiseren? De Belgen vinden de Belgische competitie beter, de Nederlanders de Nederlandse competitie. Dan kunnen we het beter laten zoals het is.
Nederlandse competitie is ook matig, maar nog steeds 3 niveaus hoger dan de Belgische competitie. De ultranationalistische Belgische journalisten (o.a. Joos, Wuyts, Vannieuwkerke) kunnen nog zo euforisch over de Belgische competitie doen, maar de onderlinge duels zeggen veel.quote:Op zondag 17 november 2013 12:49 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ik vind de Belgische competitie niet beter, zeker dit seizoen niet. Maar ik erger me wel aan de Nederlanders die denken dat hun competitie nog altijd zo superieur is ten opzichte van de Belgische. Ze is nog iets beter, maar het scheelt heus niet veel meer hoor. Zo scoren spitsen als Vleminckx, Malki, Bulykin, ... Vrij vlot in Nederland terwijl ze in belgie niet aan vijf goals in een seizoen raken.
quote:Op zondag 17 november 2013 12:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nederlandse competitie is ook matig, maar nog steeds 3 niveaus hoger dan de Belgische competitie. De ultranationalistische Belgische journalisten (o.a. Joos, Wuyts, Vannieuwkerke) kunnen nog zo euforisch over de Belgische competitie doen, maar de onderlinge duels zeggen veel.
Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3
Iedere keer waren jullie zo zeker van jullie zaak. Bij Anderlecht keek men zelfs al vooruit naar de volgende ronde. Schitterend dat die misselijkmakende Belgische arrogantie steeds werd afgestraft.
Ik moet er niet aan denken dat we wekelijks dat negatieve Belgische betonvoetbal op de Nederlandse velden te zien krijgen. Houd het maar gewoon zoals het nu is.
quote:Op zondag 17 november 2013 12:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nederlandse competitie is ook matig, maar nog steeds 3 niveaus hoger dan de Belgische competitie. De ultranationalistische Belgische journalisten (o.a. Joos, Wuyts, Vannieuwkerke) kunnen nog zo euforisch over de Belgische competitie doen, maar de onderlinge duels zeggen veel.
Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3
Iedere keer waren jullie zo zeker van jullie zaak. Bij Anderlecht keek men zelfs al vooruit naar de volgende ronde. Schitterend dat die misselijkmakende Belgische arrogantie steeds werd afgestraft.
Ik moet er niet aan denken dat we wekelijks dat negatieve Belgische betonvoetbal op de Nederlandse velden te zien krijgen. Houd het maar gewoon zoals het nu is.
Schattig dat je vergeet dat Gent Feyenoord uitschakelde, dat Standard boven AZ eindigde in de champions leage poule en dat Anderlecht na de eerste helft 0-3 voor stond in Amsterdamquote:Op zondag 17 november 2013 12:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3
Je vergeet Finbogason, die nu een fenomeen is in Nederlandquote:Op zondag 17 november 2013 12:49 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ik vind de Belgische competitie niet beter, zeker dit seizoen niet. Maar ik erger me wel aan de Nederlanders die denken dat hun competitie nog altijd zo superieur is ten opzichte van de Belgische. Ze is nog iets beter, maar het scheelt heus niet veel meer hoor. Zo scoren spitsen als Vleminckx, Malki, Bulykin, ... Vrij vlot in Nederland terwijl ze in belgie niet aan vijf goals in een seizoen raken.
Dat is allemaal jaren geleden. Dit zijn de 6 laatste wedstrijden. Laat de arrogante Belgen maar lekker in België voetballen. De enige reden waarom ze een beneliga willen, is om zich ten koste van het Nederlandse voetbal te verrijken. Niemand zit hier te wachten op dat negatieve betonvoetbal.quote:Op zondag 17 november 2013 13:00 schreef zwaaien het volgende:
[..]
[..]
[..]
Schattig dat je vergeet dat Gent Feyenoord uitschakelde, dat Standard boven AZ eindigde in de champions leage poule en dat Anderlecht na de eerste helft 0-3 voor stond in Amsterdam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |