abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2013 @ 00:58:28 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_121666297
quote:
Van Geel: onze supporters en sponsors zitten niet te wachten op de BeNeLiga

Martin van Geel laat in de nieuwe uitgave van Voetbal International weten te verwachten dat de BeNeLiga er nooit zal komen. ' Wij zijn geen voorstander van de BeNeLiga omdat we denken dat onze supporters en sponsors er ook niet op zitten te wachten. In onze optiek voldoet de Eredivisie aan alle voorwaarden. Wij spelen graag onze topwedstrijden tegen de grote clubs, maar ook een wedstrijd zoals FC Groningen - Feyenoord is altijd heel aantrekkelijk en heeft historie.'

'Zo’n wedstrijd spelen we liever dan tegen Standaard Luik. Persoonlijk denk ik dat die BeNeLiga er ook nooit zal komen. Niet voor niets hebben de clubs uit de Eredivisie de televisierechten voor de komende jaren verkocht aan FOX. Dat duidt erop dat alle Nederlandse clubs er volgens mij hetzelfde over denken.'
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_121668211
Overmars laat ook in de VI weten dat Ajax er helemaal niet geinteresseerd in is.
pi_121668613
Duchatelet heeft dat ook allemaal verzonnen.
Een grote mongool die ook niks over voetbal weet , hopen dat hij niet te lang voorzitter van Standard Luik blijft.
sd
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:28:53 #154
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_121669551
Jammer dat bestuurders niet aan de lange termijn denken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_121698017
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:28 schreef BlaZ het volgende:
Jammer dat bestuurders niet aan de lange termijn denken.
:') _O-
pi_121703498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:49 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Aldus de man van de onderbouwingen en uiteenzettingen :') .

Zegt toch genoeg dat in totaal 1 eredivisieclub het wel ziet zitten (VVV :') ), 5 het niet weten; en 12 clubs tegen zijn.

Zoals ik al eerder gezegd heb: Er is geen enkele economische indicatie dat NL + België samen een veel sterkere voetbalmarkt + land vormen. Jullie doen alsof 1+1=3 is, terwijl ook 1+1=1,5 kan worden. Dus dan doe je alle moeite voor niks, je breekt de totaliteit van deze 2 competities af.

Ooit het benchmarking rapport van de Uefa gelezen? Waarschijnlijk niet, want je praat er nogal langs. Maar om het in het kort even samen te vatten. NL achtste economie in de Uefa, België 12de. Mochten deze 2 een optimale fusie vormen, dus alles bij elkaar opgeteld en er gaat geen enkel geld verloren. Wat een redelijk utopie is bij een fusie, zou je de zevende voetbal economie in de EU worden.

Wil je daar alle risico's voor nemen?
Alle risico's?
pi_121706923
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Alle risico's?
1. Het kwijtraken van Europese plekken. De coëfficiënten van NL en België zullen niet bij elkaar opgeteld worden, maar het zal aannemelijk zijn dat we zeker in het eerste seizoen meer Europese plaatsen hebben dan de competitie nu. Echter het niveau van de topclubs zal niet direct omhooggaan, in ieder geval niet in het eerste seizoen. Er zullen alleen meer topclubs zijn. Het is dus aannemelijk dat er eventueel weer Europese plekken verloren gaan worden. Gaat de absolute top van de Bene-liga niet beter worden moet je oppassen dat je niet in een vicieuze cirkel komt met het verliezen van coëfficiënten. Op den duur zul je dan dus weer op het niveau NL nu terecht komen. Wat mij op 2 brengt.

2. Mocht het niveau dus niet beter worden zullen er dus geen betere voetballers komen, internationale tv-gelden zullen dalen & eventuele internationale sponsoren zullen afhaken. Nationale sponsoren hebben er minder aan dat hun sponsoring in België ook te zien zal zijn en zullen ondanks het grotere potentieel bereik een minder effectief bereik hebben (minder wedstrijden in NL, minder doelgroep bereik). In het ergste geval zullen dus zowel de Nederlandse als de internationale sponsoren afhaken of minder betalen. Zij het om andere redenen, maar dat kan dus wel het geval zijn.

3. Even de uitleg waarom ik het niet vanzelfsprekend vind dat het niveau van de competitie gaat stijgen. Met het samenvoegen van België en NL maak je de top in eerste instantie kwalitatief niet beter, je verbreed de top alleen. Die verbreding is leuk, maar daarvan is de vraag hoe lang het stand houd. Aangezien ik bij 1 al heb aangegeven dat de kans erin zit dat er in Europa ook minder plekken komen voor de Beneliga zal er dus ook minder geld van Europa de beneliga invloeien. In ieder geval naar minder clubs, dat gaat beteken dat de topclubs van nu, die dan niet meer kunnen aanhaken terug zullen moeten in hun begroting & op den duur dus ook zeer waarschijnlijk kwalitatief slechter zullen worden. Maw: er zal dan een nieuwe minder brede top komen, waarvan de vraag is of deze kwalitatief wel beter zijn dan nu is. Het zou dan zelfs mogelijk zijn dat de totale begroting, van alle clubs bij elkaar dus, dan dus flink gaat zakken. Er zal dan dus minder geld vloeien in de Bene-liga.

4. Totale desinteresse van het publiek. In het eerste jaar zal het publiek nog nieuwschierig zijn en de bezoekersaantallen stijgen (ook niet zeker, maar dat neem ik even aan). De vraag is of over een jaar of 5/6 het publiek nog steeds zit te trappelen voor een NEC - Genk. Terwijl je nu met "derby's" als NEC - Vitesse wel verzekerd bent van een uitverkocht stadion. Zo zijn er wel meer van deze "derby's" te bedenken die dan mogelijkerwijs zullen verdwijnen. Het is maar de vraag of na enkele seizoenen het publiek ziet te trappelen op middenmoter wedstrijden als Fc Groningen - Zulte Waregem. De kans is groot dat het publiek dan net zo lief een FC Groningen - Heracles ziet.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik ben moe en ga slapen. Een bene-liga is mijn inziens zeker niet zaligmakend hoor. Je zet er veel voor op het spel, terwijl het dus allerminst zeker is dat we er ook beter van worden. Dat zijn enkel aannames; die zoals ik nu in enkele berichten al heb uitgelegd dus zeker niet hoeven te kloppen. Je mag het er niet mee eens zijn; maar dan ben ik benieuwd wat de argumenten voor zijn. Want mocht het aantoonbaar een verbetering verzorgen sta ik ervoor open. Maar de argumenten die ik tot nu toe hoor, zijn stuk voor stuk natte vingerwerk en vooral op korte termijn gericht.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:23:17 #158
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_121907919
Er zijn maar een paar Belgische clubs die mij voldoende aanspreken. Dat zijn Standard, Club Brugge, Anderlecht, RC Genk en eventueel KV Mechelen en AA Gent.

In Nederland zijn er misschien 5 clubs die ik eventueel zou willen inruilen, om het maar eens bot te zeggen.

Als je kunt komen tot een competitie met de 14 grootste clubs uit Nederland, aangevuld met bovenstaande 6 Belgische clubs, dan vind ik het interessant worden. Maar ik vermoed dat er dan in België niet zoveel animo meer is.
pi_125404941
Daar gaat mijn kans om de Beerschot Hooligans in actie te zien :{

pi_133206393
Ik heb er ook even over nagedacht aangezien ik het volledig met je eens bent en ben tot dit gekomen. Ik begrijp dat dit ook in VBL kan, maar ik heb toch het gevoel dat het niveau hier aanmerkelijk hoger ligt en de kans op een goede discussie toch een grotere kans van slagen heeft.

De opzet:
20 ploegen, 12 nederlandse en 8 belgische om te starten.

NL: Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Heerenveen, Groningen, Vitesse, NAC, Utrecht, AZ, NEC, Ado Den Haag
BE: Anderlecht, Club Brugge, Standard, KRC Genk, AA Gent, KV Mechelen, Zulte Waregem, KV Kortrijk

Tweede klasses gescheiden houden want bijvoorbeeld Lokeren - RKC, VVV - Lierse of Charleroi - Zwolle is niet aantrekkelijk genoeg.

Degradatieregeling als volgt: 19de en 20ste degraderen rechtstreeks (ongeacht het land). 18de en 17de spelen in een eindronde met tweedeklassers (ongeacht het land). De kampioen van België en de kampioen van Nederland stijgen rechtstreeks en de tweede van beide landen speelt in een eindronde met de 17de en 18de uit eerste klasse waarbij de eerste twee blijven of promoveren!

Voordelen:
- hoger spelniveau
- meer topwedstrijden
- meer tv geld
- meer sponsorgeld
- betere aansluiting in Europa

Nadelen:
- minder europese tickets per land

Stadions:
Ook geven veel mensen als argument dat Belgische stadions minderwaardig zijn maar stadions in België zijn helemaal niet zo slechts als jullie denken. Bovendien speelt AA Gent in een nieuw stadion volgend seizoen en hebben Club Brugge, Anderlecht, Mechelen, Charleroi, Zulte Waregem én Antwerp plannen voor een nieuw stadion. STVV en Gent zijn momenteel bezig en allebei speelklaar volgend seizoen.

Mijn conclusie:
Al met al durf ik met zekerheid te stellen dat de BeneLiga een godengeschenk voor beide landen zou zijn. Willen wij ooit nog wat betekenen in Europa dan is dit de enige oplossing.

Ik heb voor 20 ploegen in het begin gekozen om de overgang toch iets te versimpelen. Aangezien zal het toch confronterend voor een aantal ploegen zijn om onder dwang te worden teruggezet naar een lagere divisie.

Dus, wat denken jullie?

BEERSCHOT HOOLIGAAAAAANS!
pi_133206463
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 01:06 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik heb er ook even over nagedacht aangezien ik het volledig met je eens bent en ben tot dit gekomen. Ik begrijp dat dit ook in VBL kan, maar ik heb toch het gevoel dat het niveau hier aanmerkelijk hoger ligt en de kans op een goede discussie toch een grotere kans van slagen heeft.

De opzet:
20 ploegen, 12 nederlandse en 8 belgische om te starten.

NL: Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Heerenveen, Groningen, Vitesse, NAC, Utrecht, AZ, NEC, Ado Den Haag
BE: Anderlecht, Club Brugge, Standard, KRC Genk, AA Gent, KV Mechelen, Zulte Waregem, KV Kortrijk

Tweede klasses gescheiden houden want bijvoorbeeld Lokeren - RKC, VVV - Lierse of Charleroi - Zwolle is niet aantrekkelijk genoeg.

Degradatieregeling als volgt: 19de en 20ste degraderen rechtstreeks (ongeacht het land). 18de en 17de spelen in een eindronde met tweedeklassers (ongeacht het land). De kampioen van België en de kampioen van Nederland stijgen rechtstreeks en de tweede van beide landen speelt in een eindronde met de 17de en 18de uit eerste klasse waarbij de eerste twee blijven of promoveren!

Voordelen:
- hoger spelniveau
- meer topwedstrijden
- meer tv geld
- meer sponsorgeld
- betere aansluiting in Europa

Nadelen:
- minder europese tickets per land

Stadions:
Ook geven veel mensen als argument dat Belgische stadions minderwaardig zijn maar stadions in België zijn helemaal niet zo slechts als jullie denken. Bovendien speelt AA Gent in een nieuw stadion volgend seizoen en hebben Club Brugge, Anderlecht, Mechelen, Charleroi, Zulte Waregem én Antwerp plannen voor een nieuw stadion. STVV en Gent zijn momenteel bezig en allebei speelklaar volgend seizoen.

Mijn conclusie:
Al met al durf ik met zekerheid te stellen dat de BeneLiga een godengeschenk voor beide landen zou zijn. Willen wij ooit nog wat betekenen in Europa dan is dit de enige oplossing.

Ik heb voor 20 ploegen in het begin gekozen om de overgang toch iets te versimpelen. Aangezien zal het toch confronterend voor een aantal ploegen zijn om onder dwang te worden teruggezet naar een lagere divisie.

Dus, wat denken jullie?

BEERSCHOT HOOLIGAAAAAANS!
Mee eens!

Helaas betekend meer geld een betere voetbalcompetitie, dus we zullen nu mee moeten gaan in de vorm van de beneliga anders missen we de boot. Bedrijven moeten tegenwoordig ook innoveren om hun kop boven water te houden, dat geldt voor voetbal net zo.
pi_133206486
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 01:10 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mee eens!

Helaas betekend meer geld een betere voetbalcompetitie, dus we zullen nu mee moeten gaan in de vorm van de beneliga anders missen we de boot. Bedrijven moeten tegenwoordig ook innoveren om hun kop boven water te houden, dat geldt voor voetbal net zo.
Zeker. Al is de boot al gemist natuurlijk, maar op deze wijze valt er nog wat schade te beperken. Als kleinland kun je je best schikken in het zijn van een middenmoter, maar momenteel zijn beide landen nog geen degradatiekandidaat en gewoon een stel amateurs.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:31:58 #163
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_133232670
Ik zou nog wachten voor een BeNeliga en eerst een gezamelijk beker-tornooi proberen.

De opzet van de BeNe-beker is heel simpel. Maar de vraag is dat die tornooi er bij moet komen naast de huidige cofidis cup (Beker van België) en de KNVB beker.

Jullie gaan wel altijd argumenten vinden om tegen te zijn...

Maar goed. Ik zou de BeNe-Beker zo doen:

Deelnemers:

18 Eredivisie ploegen + eerste 14 Nederlandse Jupiler League ploegen (32 Nederlandse ploegen)(geen B elftallen, dus geen Jong Ajax en Jong PSV)

16 Jupiler PRO league ploegen + 16 eerste Belgische Belgacom League ploegen (32 Belgische ploegen)

Eerste ronde

De 16 Belgische Eerste klassers loten Nederlandse jupiler league ploegen (+2 slechtste eredivisie ploegen

De beste 16 eredivisie ploegen speelen tegen de beste 16 belgische 2de klasse ploegen

voorbeeld wedstrijden:

Eendracht Aalst(be-2) - Ajax
Club Brugge - Telstar(nl-2)

dan knockout-fase tot de Finale

Een voorbeeld kwart finale kan zijn :

Ajax - Club Brugge
RC Genk - PSV
AZ - Standard
Twente - Feyenoord

voordelen

Voor Belgische 2de klassers moet het bijna een gala wedstrijd zijn om een Ajax over vloer te krijgen _O_. Voor Nederlandse jupiler leauge ploegen lijkt dat iets minder. Maar een Telstar - Club Brugge moet ook wel leuk zijn voor Telstar.

Niveau van de beker ligt hoger. 1x op een jaar naar ''den Belgen'' moet het publiek wel smaken.

nadelen:

Voetbalseizoen wordt te druk , of de nationale bekers moeten plaats maken
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 november 2013 @ 21:44:57 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133233372
nog drukker voor een toernooi waar iemand op zit te wachten O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 november 2013 @ 21:56:18 #165
56749 BlaZ
pi_133233972
Bekertoernooien kunnen we beter helemaal afschaffen, dan kan een beneliga gewoon met 22 ploegen spelen.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:30:19 #166
127999 Mavcovic
2016/2017 & 2018/2019 WOW
pi_133235918
Voor de winterstop:

Eredivisie:
Ajax
PSV
Feyenoord
Twente
Vitesse
AZ
Groningen
Heerenveen
Utrecht
NAC

Eerste Divisie
PEC Zwolle
Roda JC
Go Ahead Eagles
Heracles
Den Haag
Cambuur
RKC
NEC
Dordrecht
Sparta

Tweede Divisie
Eindhoven
De Graafschap
Willem II
Helmond Sport
Excelsior
Volendam
Fortuna Sittard
Emmen
VVV
MVV

Na de Winterstop:

BeNeLeague:
Ajax
Anderlecht
PSV
Standard Liege
Feyenoord
Racing Genk
Twente
Club Brugge
Vitesse
AA Gent

Eredivisie Play-offs Competitie:
AZ
Groningen
Heerenveen
Utrecht
NAC
PEC Zwolle
Roda JC
Go Ahead Eagles
Heracles
Den Haag

Eerste Divisie Play-offs Competitie:
Cambuur
RKC
NEC
Dordrecht
Sparta
Eindhoven
De Graafschap
Willem II
Helmond Sport
Excelsior

Tweede Divisie Play-offs Competitie:
Volendam
Fortuna Sittard
Emmen
VVV
MVV
Telstar
Den Bosch
Almere City
Achilles
FC Oss

- 36 wedstrijden per seizoen is niet teveel. (2x18 wedstrijden).
- We hebben gewoon nog een Nederlands kampioen en eigen plaatsen te verdelen voor de Europese competities.
- De 5 topteams van Nederland en België spelen 18 extra top wedstrijden per jaar.
- Enige nadeel, clubs als Roda, PEC en ADO spelen niet meer tegen Ajax, PSV en Feyenoord en lopen daarom inkomsten mis.

We kunnen het toch gewoon een jaartje proberen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 november 2013 @ 22:36:42 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133236196
In dit geval zou PSV niet in de Beneliga zitten hoor :') PEC wel :P
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 november 2013 @ 22:46:54 #168
127999 Mavcovic
2016/2017 & 2018/2019 WOW
pi_133236608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:36 schreef rubbereend het volgende:
In dit geval zou PSV niet in de Beneliga zitten hoor :') PEC wel :P
We zijn nog niet halverwege het seizoen ;).
pi_133242422
quote:
Ik denk dat als je 2de klasses gescheiden houdt, dat het niveauverschil dan te groot zal zijn met de beneliga.

Beter ook gewoon één gezamenlijke 2de klasse zodat het niveau daar ook behoorlijk is. En 2de klasse lijkt mij persoonlijk nog een leuke competitie te worden met veel Nederlandse en Belgische ex eersteklassers

En ja misschien is Lokeren - RKC niet zo interessant maar is RKC - VVV of Lokeren - Lierse dan zo interessant? Zijn ook maar gewone partijen
pi_133242504
1ste klasse

Ajax
Feyenoord
PSV
Twente
Heerenveen
Groningen
Vitesse
NAC
Utrecht
AZ
NEC
ADO

Anderlecht
Standard
Club Brugge
KRC Genk
AA Gent
KV Mechelen
Zulte Waregem
KV Kortrijk

2de klasse

Roda JC
Go Ahead
Heracles
Cambuur
RKC
Zwolle
Sparta Rotterdam
De Graafschap
Willem 2
VVV
MVV
Fortuna Sittard

Cercle Brugge
Charleroi
Lierse
Lokeren
OH Leuven
Antwerp
STVV
Beveren

Lekkere 2de klasse toch nog
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 09:32:26 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133244304
waarom N.E.C. in de eerste en Roda in de tweede?
DeLuna vindt me dik ;(
  Redactie Sport donderdag 14 november 2013 @ 09:51:43 #172
274204 crew  Mexicanobakker
pi_133244608
interessante post kleinkonijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_133249482
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:32 schreef rubbereend het volgende:
waarom N.E.C. in de eerste en Roda in de tweede?
is maar een voorbeeld
pi_133258233
Oefenwedstrjd:
Anderlecht - NAC 2-4

Nog maar een reden waarom Belgische clubs niets te zoeken hebben in de eredivisie, het niveauverschil is gewoon te groot. Daar waar de Nederlandse competitie niet of nauwelijks meeteld in Europa, is de Belgische competitie niveau Jupiler league.
De grootste clubs van België zoals Anderlecht, Zulte, Club Brugge etc. zouden in de Nederlandse competitie moeten vechten om nacompetitie te ontlopen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_133258335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:59 schreef Shreyas het volgende:
Oefenwedstrjd:
Anderlecht - NAC 2-4

Nog maar een reden waarom Belgische clubs niets te zoeken hebben in de eredivisie, het niveauverschil is gewoon te groot. Daar waar de Nederlandse competitie niet of nauwelijks meeteld in Europa, is de Belgische competitie niveau Jupiler league.
De grootste clubs van België zoals Anderlecht, Zulte, Club Brugge etc. zouden in de Nederlandse competitie moeten vechten om nacompetitie te ontlopen.
pi_133258390
Even op het niveau van deze troll voortgaan

Lierse zou op dit moment eerste staan in de eredivisie: http://www.lierse.com/nl/(...)se-galamatch-met-2-1
pi_133258393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:03 schreef zwaaien het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je Belgisch bent en dat de waarheid ontnuchterend hard voor je is. Maar ik was zeer serieus, de feiten liegen er niet om. Zulte werd tot twee keer toe kansloos afgedroogd door PSV, Anderlecht verliest thuis van NAC. Op basis van wat ben je het niet eens met mijn stelling?
pi_133258422
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:05 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je Belgisch bent en dat de waarheid ontnuchterend hard voor je is. Maar ik was zeer serieus, de feiten liegen er niet om. Zulte werd tot twee keer toe kansloos afgedroogd door PSV, Anderlecht verliest thuis van NAC. Op basis van wat ben je het niet eens met mijn stelling?
Ik ga niet in discussies met trolls. Doe ik niet meer.
pi_133258434
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:05 schreef zwaaien het volgende:
Even op het niveau van deze troll voortgaan

Lierse zou op dit moment eerste staan in de eredivisie: http://www.lierse.com/nl/(...)se-galamatch-met-2-1
Dat was juli vriend, laten we wel bij het heden blijven. Ooit domineerde de Nederlandse clubs in Europa en hadden clubs als Ajax en Feyenoord niet misstaan in de Premier League of Primera Division.
pi_133258450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:06 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ik ga niet in discussies met trolls. Doe ik niet meer.
Reageer dan helemaal niet, want inhoudelijk voegt het niets toe.
pi_133258521
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat was juli vriend, laten we wel bij het heden blijven. Ooit domineerde de Nederlandse clubs in Europa en hadden clubs als Ajax en Feyenoord niet misstaan in de Premier League of Primera Division.
Ooit, dat is nu voorbij
pi_133258541
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:09 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ooit, dat is nu voorbij
Datzelfde geldt voor Belgische clubs, die kunnen qua niveau gewoon niet mee met de Eredivisie.
pi_133258557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Datzelfde geldt voor Belgische clubs, die kunnen qua niveau gewoon niet mee met de Eredivisie.
Kenner.
pi_133258566
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:11 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Kenner.
Ja, dank je, maar hier hoef je geen kenner voor te zijn. Dit is overduidelijk.
pi_133258868
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, dank je, maar hier hoef je geen kenner voor te zijn. Dit is overduidelijk.
Score: 2-4
Doelpunten: 15' Poepon (0-1), 56' Vargas (1-1), 73' Schalk (1-2), 75' Mbemba (2-2), 79' Hadouir (2-3), 86' Lurling (2-4)

Anderlecht: Proto, de Zeeuw (46' Vargas), Cyriac (77' Leya Iseka), Acheampong (77' Bourard), Mbemba, Vico (46' Jaadi), Vanden Borre, D'alberto, Lukovic (77' Bastien), Matthys, Sissoko
Bank: Roef, Bourard, Leya Iseka, Vargas, Jaadi, Bastien

Mag ik er even op wijzen dat, op het moment van de 2-3 en 2-4, er 8 spelers op het veld stonden die dit seizoen nog geen minuut gespeeld hebben in de jupiler pro league?

Baseer je mening over een beneliga beter op basis van begroting, europese coëfficiënt etc in plaats van deze match
pi_133258977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:21 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Score: 2-4
Doelpunten: 15' Poepon (0-1), 56' Vargas (1-1), 73' Schalk (1-2), 75' Mbemba (2-2), 79' Hadouir (2-3), 86' Lurling (2-4)

Anderlecht: Proto, de Zeeuw (46' Vargas), Cyriac (77' Leya Iseka), Acheampong (77' Bourard), Mbemba, Vico (46' Jaadi), Vanden Borre, D'alberto, Lukovic (77' Bastien), Matthys, Sissoko
Bank: Roef, Bourard, Leya Iseka, Vargas, Jaadi, Bastien

Mag ik er even op wijzen dat, op het moment van de 2-3 en 2-4, er 8 spelers op het veld stonden die dit seizoen nog geen minuut gespeeld hebben in de jupiler pro league?

Baseer je mening over een beneliga beter op basis van begroting, europese coëfficiënt etc in plaats van deze match
We praten hier over NAC :')
Europese Coëfficiënt is gemeten over de afgelopen 5 jaar, er is echt veel veranderd in die tijd.
Begroting zegt niets, dat blijkt wel vaker. Bayern Müchen won de CL (Dortmund tweede) met een veel kleinere begroting dat de topclubs uit Engeland en Spanje.
pi_133259367
In de beneliga zijn er 7 grote ploegen als je op facebook afgaat (volgers)

Ajax 861.790
Feyenoord 185.079
PSV 159.213
Twente 114.811

Anderlecht 239.070
Standard 116.624
Club Brugge 112.470

Daaronder is in beide landen geen enkele club die meer haalt dan 40.000 volgers. (Genk de 8ste met 39.694)

We kunnen met andere woorden spreken over de 7 Grote

Dat is toch mooi al deze traditieclubs in 1 competitie
pi_133259990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:40 schreef zwaaien het volgende:

Ajax 861.790
Feyenoord 185.079
PSV 159.213
Twente 114.811

Anderlecht 239.070
Standard 116.624
Club Brugge 112.470

Daaronder is in beide landen geen enkele club die meer haalt dan 40.000 volgers. (Genk de 8ste met 39.694)

Genk en AZ zou er bij moeten, en dan nog kijken voor een 10de club, dan heb je een perfecte competitie .

PSV
Ajax
Feyenoord
FC Twente

Club Brugge
Anderlecht
Standard

AZ
RC Genk

Misschien Vittese erbij nemen volgens budget
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 14 november 2013 @ 18:59:46 #189
56749 BlaZ
pi_133260039
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]

We praten hier over NAC :')
Europese Coëfficiënt is gemeten over de afgelopen 5 jaar, er is echt veel veranderd in die tijd.
Begroting zegt niets, dat blijkt wel vaker. Bayern Müchen won de CL (Dortmund tweede) met een veel kleinere begroting dat de topclubs uit Engeland en Spanje.
Onzin, Bayern is kwa begroting gewoon de 4e club. De ploeg die er echt bovenuit stak vergeleken met de begroting van de club was Borussia (11 Borussia Dortmund 189.1)

1 Real Madrid 512.6 Spain 1 Disc Plain yellow dark.svg —
2 Barcelona 483.0 Spain 2 Disc Plain yellow dark.svg —
3 Manchester United 395.9 England 3 Disc Plain yellow dark.svg —
4 Bayern Munich 368.4 Germany 4 Disc Plain yellow dark.svg —
5 Chelsea 322.6 England 6 Green-Up-Arrow.svg +1
6 Arsenal 290.3 England 5 RedDownArrow.svg −1
7 Manchester City 285.6 England 12 Green-Up-Arrow.svg +5
pi_133260071
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Onzin, Bayern is kwa begroting gewoon de 4e club. De ploeg die er echt bovenuit stak vergeleken met de begroting van de club was Borussia (11 Borussia Dortmund 189.1)

1 Real Madrid 512.6 Spain 1 Disc Plain yellow dark.svg —
2 Barcelona 483.0 Spain 2 Disc Plain yellow dark.svg —
3 Manchester United 395.9 England 3 Disc Plain yellow dark.svg —
4 Bayern Munich 368.4 Germany 4 Disc Plain yellow dark.svg —
5 Chelsea 322.6 England 6 Green-Up-Arrow.svg +1
6 Arsenal 290.3 England 5 RedDownArrow.svg −1
7 Manchester City 285.6 England 12 Green-Up-Arrow.svg +5
Kortom, begroting zegt niet alles :)
pi_133260099
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:40 schreef zwaaien het volgende:

Ajax 861.790
Feyenoord 185.079
PSV 159.213
Twente 114.811

Anderlecht 239.070
Standard 116.624
Club Brugge 112.470

De populariteit van een club zegt niets over de kwaliteiten en de sportieve prestaties van de club, doe niet zo dom.
  donderdag 14 november 2013 @ 19:09:20 #192
56749 BlaZ
pi_133260450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Kortom, begroting zegt niet alles :)
Op korte termijn niet, op lange termijn wel.
  donderdag 14 november 2013 @ 19:11:00 #193
56749 BlaZ
pi_133260513
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:01 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De populariteit van een club zegt niets over de kwaliteiten en de sportieve prestaties van de club, doe niet zo dom.
Populaire ploegen zijn interessant voor sponsoren, kunnen makkelijker een stadium vullen etc.
Daarom hebben ze vrijwel altijd een hogere begroting en komen ze op den duur altijd wel bovendrijven.
pi_133261000
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Populaire ploegen zijn interessant voor sponsoren, kunnen makkelijker een stadium vullen etc.
Daarom hebben ze vrijwel altijd een hogere begroting en komen ze op den duur altijd wel bovendrijven.
Kijk maar naar Glasgow Rangers ja :')
pi_133261093
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:58 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Genk en AZ zou er bij moeten, en dan nog kijken voor een 10de club, dan heb je een perfecte competitie .

PSV
Ajax
Feyenoord
FC Twente

Club Brugge
Anderlecht
Standard

AZ
RC Genk

Misschien Vittese erbij nemen volgens budget
Dat zou een competitie zijn :')
  donderdag 14 november 2013 @ 19:26:13 #196
56749 BlaZ
pi_133261132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Kijk maar naar Glasgow Rangers ja :')
Die zijn failliet gegaan en dat is dus een uitzondering, hoewel ze na de herstart over een jaar of 5 wel weer boven komen drijven.
pi_133261217
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Die zijn failliet gegaan en dat is dus een uitzondering, hoewel ze na de herstart over een jaar of 5 wel weer boven komen drijven.
Dat neemt niet weg dat een Beneliga zou alleen zinvol, interessant zal zijn en sportieve meerwaarde zal hebben als de clubs in sportief opzicht van hetzelfde kaliber zijn. Begroting biedt geen garanties, kijken naar aantal ''Facebook volgers'' ( :') hoe kom je er op :') ) slaat al helemaal nergens op.
  donderdag 14 november 2013 @ 19:33:21 #198
56749 BlaZ
pi_133261433
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:28 schreef Shreyas het volgende:
Dat neemt niet weg dat een Beneliga zou alleen zinvol, interessant zal zijn en sportieve meerwaarde zal hebben als de clubs in sportief opzicht van hetzelfde kaliber zijn. Begroting biedt geen garanties, kijken naar aantal ''Facebook volgers'' ( hoe kom je er op ) slaat al helemaal nergens op.
Als clubs in een andere competitie gaan spelen groeien de speelstijlen en het niveau vanzelf naar elkaar toe verwacht ik. Een overgangsfase zal nooit gemakkelijk zijn.
Aantal facebookvolgers kun je inderdaad weinig mee. Het aantal bezoekers bij thuiswedstrijden lijkt me een betere vergelijking.
pi_133261474
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Als clubs in een andere competitie gaan spelen groeien de speelstijlen en het niveau vanzelf naar elkaar toe verwacht ik. Een overgangsfase zal nooit gemakkelijk zijn.
Aantal facebookvolgers kun je inderdaad weinig mee. Het aantal bezoekers bij thuiswedstrijden lijkt me een betere vergelijking.
Die facebook volgers zegt iets over hoe sterk een merk is

In de beneliga zijn er duidelijk 7 sterke merken namelijk Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Anderlecht, Brugge en Standard. Rond hen zal het draaien
pi_133261625
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:34 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Die facebook volgers zegt iets over hoe sterk een merk is
België heeft 11 miljoen inwoners, er is 1 club die echt bekend is namelijk Anderlecht.
Het zegt iets over de populariteit in België. Ga eens naar India, China, Zuid-Amerika of Noord-Amerika, iedereen kent Ajax en Feyenoord vanwege Cruijff, Van Basten, Van Hanegem en Gullit. Niemand kent Anderlecht, over die andere Belgische flutclubs nog maar niet te spreken.

quote:
In de beneliga zijn er duidelijk 7 sterke merken namelijk Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Anderlecht, Brugge en Standard. Rond hen zal het draaien
Er zijn 3 clubs die mondiaal gezien een sterk merk zijn: Ajax, PSV, Feyenoord.
De overige clubs die jij noemt zijn in Nederland en België bekend, daarbuiten niet.
pi_133262019
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:37 schreef Shreyas het volgende:
Er zijn 3 clubs die mondiaal gezien een sterk merk zijn: Ajax, PSV, Feyenoord.
De overige clubs die jij noemt zijn in Nederland en België bekend, daarbuiten niet.
Mondiaal zullen Ajax en Feyenoord veruit de bekendste zijn, ja

maar ik heb het gewoon over het binnenland. Die 7 clubs zijn in het binnenland de sterkste merken
  Forum Admin donderdag 14 november 2013 @ 19:49:28 #202
35723 crew  GGMM
pi_133262094
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Lijkt me de beste oplossing voor de grotere clubs in Nederland. Profvoetbal draait toch echt om geld, en met de Belgen erbij maak je competie en de belangen groter, waardoor de uitzendrechten commercieel interessanter en dus duurder worden, wat weer voor meer poen zorgt, waarmee clubs zich kunnen wapenen tegen buitenlandse competities.
Is dit jouw uitspraak?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_133262122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:49 schreef GGMM het volgende:

[..]

Is dit jouw uitspraak?
:')
pi_133266491
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:47 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Mondiaal zullen Ajax en Feyenoord veruit de bekendste zijn, ja

maar ik heb het gewoon over het binnenland. Die 7 clubs zijn in het binnenland de sterkste merken
Als je het over het binnenland hebt dan gaat het sportieve boven de kracht van het merk, begroting of populariteit.
pi_133267167
Moet inderdaad nageven ondanks dat ik voor de beneliga ben dat Belgische clubs gezien historie geen fuck voorstellen. Alleen op uefa cup niveau is er ooit wat behaald binnen Belgie, om te janken.
pi_133272464
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als je het over het binnenland hebt dan gaat het sportieve boven de kracht van het merk, begroting of populariteit.
Over het algemeen zal de top uit de beneliga gewoon uit die 7 clubs bestaan
pi_133272682
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:39 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Over het algemeen zal de top uit de beneliga gewoon uit die 7 clubs bestaan
Ik neem aan dat die 7 clubs bestaan uit 4 Nederlandse en 3 Belgische. De Beneliga komt er niet, want de 3 topclubs uit België kunnen zich niet meten met de clubs op plaats 5-7 uit de Nederlandse competitie: AZ, Vitesse en FC Groningen/Heerenveen. Het is ook duidelijk dat vooral Belgen zo een Beneliga willen.
pi_133273448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die 7 clubs bestaan uit 4 Nederlandse en 3 Belgische. De Beneliga komt er niet, want de 3 topclubs uit België kunnen zich niet meten met de clubs op plaats 5-7 uit de Nederlandse competitie: AZ, Vitesse en FC Groningen/Heerenveen. Het is ook duidelijk dat vooral Belgen zo een Beneliga willen.
Jij bent ofwel onwetend of een troll

Anderlecht is gewoon beter dan Feyenoord hoor. Waarom huurt Feyenoord een bankzitter van hen denk je... omdat ze zo goed zijn zeker.

Anderlecht heeft trouwens de best betaalde speler in zijn rangen, Suarez verdient 1,4 miljoen euro per jaar... Dat betaalt geen enkele Nederlandse club

En als er op dit moment een beneliga was, zou Genk op dit moment aan de leiding staan...

CSKA Moskou had een bod van 16 miljoen klaar op Suarez maar ging niet omdat hij medisch afgekeurd werd, Kouyaté moet minstens 7 miljoen opbrengen, Mitrovic kostte 5 miljoen euro, Praet en Tielemans zullen niet lager dan 5 miljoen euro worden doorverkocht (veel meer zelfs)

Die 5 zijn al meer waard dan de kernen van AZ, Vitesse en Groningen samen (apart samen)
pi_133273567
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:08 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Anderlecht is gewoon beter dan Feyenoord hoor. Waarom huurt Feyenoord een bankzitter van hen denk je... omdat ze zo goed zijn zeker.

Anderlecht heeft trouwens de best betaalde speler in zijn rangen, Suarez verdient 1,4 miljoen euro per jaar... Dat betaalt geen enkele Nederlandse club

En als er op dit moment een beneliga was, zou Genk op dit moment aan de leiding staan...

CSKA Moskou had een bod van 16 miljoen klaar op Suarez maar ging niet omdat hij medisch afgekeurd werd, Kouyaté moet minstens 7 miljoen opbrengen, Mitrovic kostte 5 miljoen euro, Praet en Tielemans zullen niet lager dan 5 miljoen euro worden doorverkocht (veel meer zelfs)

Die 5 zijn al meer waard dan de kernen van AZ, Vitesse en Groningen samen
Ik ga het niet opnemen voor Feyenoord dus je eerste opmerking negeer ik even.
Maar serieus, wanneer haal je nou eens die eurotekens uit je ogen, jij blijft maar denken dat geld bepalend is voor sportief succes. De enige argumenten die ik van je hoor hebben te maken met de begroting (geld) of het aantal Facebookfans :')
pi_133273625
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:12 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik ga het niet opnemen voor Feyenoord dus je eerste opmerking negeer ik even.
Maar serieus, wanneer haal je nou eens die eurotekens uit je ogen, jij blijft maar denken dat geld bepalend is voor sportief succes. De enige argumenten die ik van je hoor hebben te maken met de bergroting (geld) of het aantal Facebookfans :')
Geld is niet bepalend voor sportief succes, maar het helpt wel
pi_133273727
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:14 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Geld is niet bepalend voor sportief succes, maar het helpt wel
Laat een ploeg als Anderlecht dan eerst even de vloer aanvegen met degradatiekandidaat NAC en Zulte Waregem een wedstrijd gelijk kunnen spelen tegen PSV voordat iemand roept om een Beneliga.

Of misschien een beter plan: Laat de top 2 van België meedoen in de Jupiler League in plaats van Jong PSV en Jong Ajax, vervolgens eens kijken hoeveel seizoenen ze nodig hebben om te promoveren. Als het een succes is kunnen er nog 1-2 Belgische clubs volgen.
pi_133273824
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Laat een ploeg als Anderlecht dan eerst even de vloer aanvegen met degradatiekandidaat NAC en Zulte Waregem een wedstrijd gelijk kunnen spelen tegen PSV voordat iemand roept om een Beneliga.

Of misschien een beter plan: Laat de top 2 van België meedoen in de Jupiler League in plaats van Jong PSV en Jong Ajax, vervolgens eens kijken hoeveel seizoenen ze nodig hebben om te promoveren. Als het een succes is kunnen er nog 1-2 Belgische clubs volgen.
Bij de 2-3 en 2-4 van NAC stonden er 8 van de 11 spelers op het veld die dit seizoen nog geen minuut in actie zijn geweest in de jupiler pro league

Trek daar jouw conclusies uit.

Je bent er nogal veel mee met PSV als clubs als Feyenoord, Vitesse en Utrecht het Nederlands voetbal belachelijk maken. De Belgische clubs presteren Europees al 2 jaar beter
pi_133273970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:21 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Bij de 2-3 en 2-4 van NAC stonden er 8 van de 11 spelers op het veld die dit seizoen nog geen minuut in actie zijn geweest in de jupiler pro league

Trek daar jouw conclusies uit.

Je bent er nogal veel mee met PSV als clubs als Feyenoord, Vitesse en Utrecht het Nederlands voetbal belachelijk maken. De Belgische clubs presteren Europees al 2 jaar beter
Ja en? Dus daarvoor stond het 2-2, gelijk tegen NAC in een thuiswedstrijd? Nou dat is een wereldprestatie dan.
Europese prestaties hangen sterk af van de loting. Als Ajax steeds Real of Barcelona loot en een Belgische ploeg krijgt Schalke 04 ofzoiets dan zijn de Europese prestaties niet veelzeggend, dat snap jij zelfs.

Maar nogmaals, als je zo een hoge pet op hebt van Anderlecht en Zulte/Club Brugge, laat dan twee van die Belgische topclubs bij wijze van proef een seizoen meedraaien in de Jupiler League en kijken of ze op plaats 1 en 2 eindigen?
pi_133274183
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja en? Dus daarvoor stond het 2-2, gelijk tegen NAC in een thuiswedstrijd? Nou dat is een wereldprestatie dan.
Europese prestaties hangen sterk af van de loting. Als Ajax steeds Real of Barcelona loot en een Belgische ploeg krijgt Schalke 04 ofzoiets dan zijn de Europese prestaties niet veelzeggend, dat snap jij zelfs.

Maar nogmaals, als je zo een hoge pet op hebt van Anderlecht en Zulte/Club Brugge, laat dan twee van die Belgische topclubs bij wijze van proef een seizoen meedraaien in de Jupiler League en kijken of ze op plaats 1 en 2 eindigen?
2-2 met een mix van A kern spelers (geen sterkhouders), Beloften en testers tegen het de A kern van NAC, dat is toch bevredigend? In de eerste helft waren er nog steeds 5 jongens bij die dit seizoen geen enkele minuut speelden in de jupiler pro league.
Of bestaat NAC misschien uit bakkers en slagers?

Anderlecht heeft dit seizoen al met zijn A kern verloren van Lokeren (2-3) en Kortrijk (0-1) en dat voor eigen publiek en met zijn A kern. Dat is erger.

Ja, laten we dat doen, ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 november 2013 @ 21:45:40 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133299687
het experiment bij de vrouwen was vorig jaar ook een succes :') welgeteld één Belgische club kon meekomen :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_133301401
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:45 schreef rubbereend het volgende:
het experiment bij de vrouwen was vorig jaar ook een succes :') welgeteld één Belgische club kon meekomen :')
Die club deed wel mee tot de laatste speeldag voor het kampioenschap

En dit jaar is de kloof al wat kleiner geworden met 3 Belgische clubs in de top 7 op dit ogenblik

en alweer Standard bovenaan (gedeeld eerste met Twente)

[ Bericht 2% gewijzigd door zwaaien op 15-11-2013 22:20:08 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 november 2013 @ 23:22:07 #217
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133304887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:14 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Die club deed wel mee tot de laatste speeldag voor het kampioenschap

En dit jaar is de kloof al wat kleiner geworden met 3 Belgische clubs in de top 7 op dit ogenblik

en alweer Standard bovenaan (gedeeld eerste met Twente)
volgens mij deed standard mee tot het einde. En de rest was bedroevend

En dit jaar gaat het wat beter maar de Belgische teams staan nog naar verhouding lager
DeLuna vindt me dik ;(
pi_133305557
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgens mij deed standard mee tot het einde. En de rest was bedroevend

En dit jaar gaat het wat beter maar de Belgische teams staan nog naar verhouding lager
Ja, Standard werd 2de maar deed tot de laatste speeldag mee voor kampioenschap. Gaat dit jaar weer tussen Standard en Twente

1. Twente 10 23
2. Standard 10 23
3. PSV 11 20
4. Heerenveen 10 19
5. OH Leuven 10 18
6. Telstar 11 18
7. Ajax 10 17
8. Lierse 11 17
9. ADO 11 16
10. Anderlecht 10 11

Dit zijn de eerste 10. Dus valt al bij al nog mee naar verhouding

maar hoe dan ook dit staat eigenlijk los van het mannenvoetbal. Al waren de eerste 10 vrouwenploegen uit Nederland zegt dat niets over de mannen
  zondag 17 november 2013 @ 12:28:24 #219
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_133339007
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:08 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Die 5 zijn al meer waard dan de kernen van AZ, Vitesse en Groningen samen (apart samen)
Als het allemaal zo geweldig in Belgenland is, waarom dan een beneliga organiseren? De Belgen vinden de Belgische competitie beter, de Nederlanders de Nederlandse competitie. Dan kunnen we het beter laten zoals het is.
pi_133339366
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:45 schreef Apekoek het volgende:
Moet inderdaad nageven ondanks dat ik voor de beneliga ben dat Belgische clubs gezien historie geen fuck voorstellen. Alleen op uefa cup niveau is er ooit wat behaald binnen Belgie, om te janken.
Anderlecht is toch echt wel een naam in de voetbalhistorie hoor.
pi_133339514
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:28 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Als het allemaal zo geweldig in Belgenland is, waarom dan een beneliga organiseren? De Belgen vinden de Belgische competitie beter, de Nederlanders de Nederlandse competitie. Dan kunnen we het beter laten zoals het is.
Ik vind de Belgische competitie niet beter, zeker dit seizoen niet. Maar ik erger me wel aan de Nederlanders die denken dat hun competitie nog altijd zo superieur is ten opzichte van de Belgische. Ze is nog iets beter, maar het scheelt heus niet veel meer hoor. Zo scoren spitsen als Vleminckx, Malki, Bulykin, ... Vrij vlot in Nederland terwijl ze in belgie niet aan vijf goals in een seizoen raken.
  zondag 17 november 2013 @ 12:58:09 #222
311468 Van_Poppel
pi_133339768
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 12:49 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Ik vind de Belgische competitie niet beter, zeker dit seizoen niet. Maar ik erger me wel aan de Nederlanders die denken dat hun competitie nog altijd zo superieur is ten opzichte van de Belgische. Ze is nog iets beter, maar het scheelt heus niet veel meer hoor. Zo scoren spitsen als Vleminckx, Malki, Bulykin, ... Vrij vlot in Nederland terwijl ze in belgie niet aan vijf goals in een seizoen raken.
Nederlandse competitie is ook matig, maar nog steeds 3 niveaus hoger dan de Belgische competitie. De ultranationalistische Belgische journalisten (o.a. Joos, Wuyts, Vannieuwkerke) kunnen nog zo euforisch over de Belgische competitie doen, maar de onderlinge duels zeggen veel.

Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3

Iedere keer waren jullie zo zeker van jullie zaak. Bij Anderlecht keek men zelfs al vooruit naar de volgende ronde. Schitterend dat die misselijkmakende Belgische arrogantie steeds werd afgestraft.

Ik moet er niet aan denken dat we wekelijks dat negatieve Belgische betonvoetbal op de Nederlandse velden te zien krijgen. Houd het maar gewoon zoals het nu is.
pi_133339809
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:58 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Nederlandse competitie is ook matig, maar nog steeds 3 niveaus hoger dan de Belgische competitie. De ultranationalistische Belgische journalisten (o.a. Joos, Wuyts, Vannieuwkerke) kunnen nog zo euforisch over de Belgische competitie doen, maar de onderlinge duels zeggen veel.

Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3

Iedere keer waren jullie zo zeker van jullie zaak. Bij Anderlecht keek men zelfs al vooruit naar de volgende ronde. Schitterend dat die misselijkmakende Belgische arrogantie steeds werd afgestraft.

Ik moet er niet aan denken dat we wekelijks dat negatieve Belgische betonvoetbal op de Nederlandse velden te zien krijgen. Houd het maar gewoon zoals het nu is.
quote:

[..]

Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3

quote:

[..]

Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3

Schattig dat je vergeet dat Gent Feyenoord uitschakelde, dat Standard boven AZ eindigde in de champions leage poule en dat Anderlecht na de eerste helft 0-3 voor stond in Amsterdam
pi_133339859
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 12:49 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Je vergeet Finbogason, die nu een fenomeen is in Nederland

maar er zijn ook omgekeerde gevallen zoals Pedersen die niet slaagde bij Groningen en vorig seizoen bij Mechelen de sterkhouder was. Al vindt hij nu bij AA Gent zijn draai niet maar dat is eigenlijk de hele ploeg
  zondag 17 november 2013 @ 13:06:51 #225
311468 Van_Poppel
pi_133339949
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:00 schreef zwaaien het volgende:

[..]

[..]

[..]

Schattig dat je vergeet dat Gent Feyenoord uitschakelde, dat Standard boven AZ eindigde in de champions leage poule en dat Anderlecht na de eerste helft 0-3 voor stond in Amsterdam
Dat is allemaal jaren geleden. Dit zijn de 6 laatste wedstrijden. Laat de arrogante Belgen maar lekker in België voetballen. De enige reden waarom ze een beneliga willen, is om zich ten koste van het Nederlandse voetbal te verrijken. Niemand zit hier te wachten op dat negatieve betonvoetbal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')