abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121425054
Gewoon tuig dus.

Kom eens met goede kwaliteit tifo acties
  vrijdag 11 januari 2013 @ 09:37:26 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_121425107
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:17 schreef DorperTed het volgende:
Waar ik op voorhand een groot voorstander van een BeNeliga was is na een paar wedstrijden te hebben gevolgd bij Standard mijn mening veranderd. Ik vond het erg leuk om de 'cultuur'verschillen tussen de Nederlandse en Belgische competitie te ervaren. Het verschil in supporteren en natuurlijk het verschil in taal. Waar ik in directe omgeving van de Kuip beboet word voor het drinken van een pilsje word je het bij Sclessin aangeboden. Die verschillen moet je koesteren en niet omwille van het grote geld kapot laten gaan. Zo zijn er meer grote verschillen, de stadions in België zijn beduidend minder dan de Nederlandse. Nou vind ik dat persoonlijk wel charme hebben maar de gemiddelde gezinssupporter zit daar niet op te wachten.
Kortom hoe leuk het idee ook klinkt laten Nederland en België gescheiden maar weer een weg naar de top vinden. Dat maakt confrontaties in europese competities bovendien leuker.
Er is niet bepaald geboren rivaliteit tussen Nederlanders en Belgen. Ik denk dat het voor veel supporters een uitkomst is dat ze een mooi ritje naar Belgie hebben en rustig een goed biertje kunnen drinken. Verder doen de stadions er in Belgie niet bepaald toe. In Belgie zijn ze het gewend en de uitsupporters in Nederland zijn alles behalve gemiddelde gezinssupporters. Daarbij gaan er in de komende jaren heel wat stadions op de schop in Belgie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 11 januari 2013 @ 14:07:55 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121433150
lol whut :') zit Filip Dewinter op FOK!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_121435117
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:07 schreef rubbereend het volgende:
lol whut :') zit Filip Dewinter op FOK!
Ik vond de H_G altijd al een vreemde snuiter.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 14:58:45 #130
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_121435191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:26 schreef bojan het volgende:

[..]

crap
Wat heeft dit sowieso met een Beneliga te maken?

[ Bericht 46% gewijzigd door DonRaja op 11-01-2013 15:05:07 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 15:02:35 #131
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_121435329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:26 schreef bojan het volgende:

[..]

crap
Jij bent gek.

[ Bericht 48% gewijzigd door DonRaja op 11-01-2013 15:05:30 ]
pi_121435564
John van den Brom is in ieder geval wel voor en mocht hij het standpunt van Anderlecht vertegenwoordigen dan is dat al een stap de goede richting op.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 15:14:24 #133
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_121435817
bojan is geband *O*

terecht...die beneliga is te debiel voor woorden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 11 januari 2013 @ 15:15:21 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121435862
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vond de H_G altijd al een vreemde snuiter.
was een reactie op een verwijderde post van bojan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_121435925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:14 schreef Van_Poppel het volgende:
bojan is geband *O*

terecht...die beneliga is te debiel voor woorden.
Nonsens. Ik snap ook niet dat je het wilt tegenhouden, op die manier dwarsboom je gewoon je eigen competitie, er zit geen enkele toekomst meer in, of wil je wachten tot andere competities instorten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

was een reactie op een verwijderde post van bojan
Dat zag ik later pas inderdaad maar ach.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 20:59:48 #136
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_121448264
De Beneliga moet er gewoon komen. al die kutclubs als VVV, RKC en PEC wil ik niet meer zien in de Kuip. Welkom Anderlecht, Standard en Brugge. c_/
pi_121448664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:59 schreef Oldie57 het volgende:
De Beneliga moet er gewoon komen. al die kutclubs als VVV, RKC en PEC wil ik niet meer zien in de Kuip. Welkom Anderlecht, Standard en Brugge. c_/
Ik wil die kutbelgen niet hebben
  vrijdag 11 januari 2013 @ 21:12:36 #138
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_121448952
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:07 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik wil die kutbelgen niet hebben
Liever een kutbelg dan een Kutlimburger. ;)
pi_121449023
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nonsens. Ik snap ook niet dat je het wilt tegenhouden, op die manier dwarsboom je gewoon je eigen competitie, er zit geen enkele toekomst meer in, of wil je wachten tot andere competities instorten.

Bron? Of is dat je voorgevoel?

Vergeet niet dat er op den duur minder Europese plekken komen voor deze competitie. Het gevolg daarvan is natuurlijk dat er ook minder geld van de Uefa binnenkomt, en dus ook dat potentiële winst door het spelen van Europese wedstrijden minder zal worden. In ieder geval door minder clubs verdeeld. Uiteindelijk breek je de dus mogelijk nationale topclubs af. En voor deze zal het dus ook moeilijker worden om topspelers aan te trekken.

Tv-gelden? Het is maar de vraag of je meer tv-gelden gaat krijgen. Je moet nu ook de Nederlandse en Belgische tv-gelden bij elkaar op tellen wil je het totaal krijgen. In het eerste seizoen zal er misschien uit nieuwschierigheid wel een aantal landen rechten in kopen, maar goed als deze 2 competities worden samengevoegd worden zijn de elftallen niet meteen beter. Het is maar de vraag of na meerdere seizoenen het niveau zoveel verbeterd zal zijn dat er een significante verbetering (en dus interesse van het buitenland) van de tv-gelden zal zijn. 1 Voordeel zit er wel aan voor de Nederlanders. De Belgen (in ieder geval voor de deal met die Amerikaan) verdienen meer TV-gelden dan de Nederlanders. In België valt er per seizoen 55,2 miljoen euro tv-geld te verdelen onder de ploegen uit eerste klasse. In Nederland bedroeg in het seizoen 2011-2012 het tv-geld maar 35 miljoen euro. Later ff niet gekeken. Maar goed, in de premier league verdient de minst geklasseerde club zelf al 40 miljoen euro. Daar zit je bij lange na niet in de buurt.

Daarbij, hoe wil je de verdelingen maken van de clubs? Qua oppervlakte land, Qua budget? In feite gaan de Nederlandse clubs er alleen maar op achteruit. Het gemiddeld budget van een club uit de Eredivisie ligt wel hoger dan in België (¤ 23 miljoen tegenover ¤ 15 miljoen). Natuurlijk hebben de topclubs in België een hoger budget. Maar goed, wat ik net al vertelde is het maar de vraag of dit zo blijft als ze minder mochten presteren.

Sponsoring is ook iets, de meeste sponsors zijn van nationale statuur; deze hebben er minder aan dat er wedstrijden tegen de belgen worden gespeeld. Natuurlijk kun je het andersom draaien dat er meer internationale bedrijven interesse hebben; maar ook dat is maar de vraag. De competitie kan ook afzakken en daardoor juist minder interesse van beide soorten sponsoren krijgen.

Iedereen roept allemaal wel dat er grote economische verbeteringen zullen zijn, en ik denk dat in de eerste jaren dat misschien ook wel het geval kan zijn. Maar het aantal topclubs wat je dan bij elkaar krijgt, in totaal een stuk op 7/8/9, blijft natuurlijk niet zo. Daar zullen de topspelers ook vertrekken. De vraag is dus maar of het niveau van deze clubs gelijk blijft, en het absolute topniveau van de competitie beter zal worden. Indien deze niet beter worden krijg je dus op termijn een Bene-liga van het niveau van de NL'se competitie nu.

Ik wil dus niet zeggen dat het geen verbetering kan opleveren, maar iedereen roept wel heel makkelijk: meer inwoners --> groter oppervlak --> meer geld. Terwijl dat lang niet altijd hoeft te kloppen.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheWhitePrinceOfBel-Air op 11-01-2013 21:41:31 ]
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:18:25 #140
311468 Van_Poppel
pi_121452343
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:14 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Bron? Of is dat je voorgevoel?

Vergeet niet dat er op den duur minder Europese plekken komen voor deze competitie. Het gevolg daarvan is natuurlijk dat er ook minder geld van de Uefa binnenkomt, en dus ook dat potentiële winst door het spelen van Europese wedstrijden minder zal worden. In ieder geval door minder clubs verdeeld. Uiteindelijk breek je de dus mogelijk nationale topclubs af. En voor deze zal het dus ook moeilijker worden om topspelers aan te trekken.

Tv-gelden? Het is maar de vraag of je meer tv-gelden gaat krijgen. Je moet nu ook de Nederlandse en Belgische tv-gelden bij elkaar op tellen wil je het totaal krijgen. In het eerste seizoen zal er misschien uit nieuwschierigheid wel een aantal landen rechten in kopen, maar goed als deze 2 competities worden samengevoegd worden zijn de elftallen niet meteen beter. Het is maar de vraag of na meerdere seizoenen het niveau zoveel verbeterd zal zijn dat er een significante verbetering (en dus interesse van het buitenland) van de tv-gelden zal zijn. 1 Voordeel zit er wel aan voor de Nederlanders. De Belgen (in ieder geval voor de deal met die Amerikaan) verdienen meer TV-gelden dan de Nederlanders. In België valt er per seizoen 55,2 miljoen euro tv-geld te verdelen onder de ploegen uit eerste klasse. In Nederland bedroeg in het seizoen 2011-2012 het tv-geld maar 35 miljoen euro. Later ff niet gekeken. Maar goed, in de premier league verdient de minst geklasseerde club zelf al 40 miljoen euro. Daar zit je bij lange na niet in de buurt.

Daarbij, hoe wil je de verdelingen maken van de clubs? Qua oppervlakte land, Qua budget? In feite gaan de Nederlandse clubs er alleen maar op achteruit. Het gemiddeld budget van een club uit de Eredivisie ligt wel hoger dan in België (¤ 23 miljoen tegenover ¤ 15 miljoen). Natuurlijk hebben de topclubs in België een hoger budget. Maar goed, wat ik net al vertelde is het maar de vraag of dit zo blijft als ze minder mochten presteren.

Sponsoring is ook iets, de meeste sponsors zijn van nationale statuur; deze hebben er minder aan dat er wedstrijden tegen de belgen worden gespeeld. Natuurlijk kun je het andersom draaien dat er meer internationale bedrijven interesse hebben; maar ook dat is maar de vraag. De competitie kan ook afzakken en daardoor juist minder interesse van beide soorten sponsoren krijgen.

Iedereen roept allemaal wel dat er grote economische verbeteringen zullen zijn, en ik denk dat in de eerste jaren dat misschien ook wel het geval kan zijn. Maar het aantal topclubs wat je dan bij elkaar krijgt, in totaal een stuk op 7/8/9, blijft natuurlijk niet zo. Daar zullen de topspelers ook vertrekken. De vraag is dus maar of het niveau van deze clubs gelijk blijft, en het absolute topniveau van de competitie beter zal worden. Indien deze niet beter worden krijg je dus op termijn een Bene-liga van het niveau van de NL'se competitie nu.

Ik wil dus niet zeggen dat het geen verbetering kan opleveren, maar iedereen roept wel heel makkelijk: meer inwoners --> groter oppervlak --> meer geld. Terwijl dat lang niet altijd hoeft te kloppen.
Helemaal met jou eens. Prima verwoord ^O^
pi_121453449
We moeten het verzorgingsgebied ook niet overdrijven..
Je gaat in aantallen over Roemenië heen maar je blijft ver achter bij de top 5 competities en Rusland, Oekraïne en Turkije..
Ook een Beneliga gaat in Europa gewoon tweede viool spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Haringkop op 12-01-2013 09:55:33 ]
#12 is not for sale!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:51:12 #142
392184 HarryVonZwichell
Van alle markten thuis
pi_121601771
quote:
In de nieuwe VI ook aandacht voor de Bundesliga. De Duitse competitie is succesvoller dan ooit en begint langzaam een ware goudmijn te worden. Daarnaast een verhaal over een competitie die er misschien wel nooit gaat komen: de BeNeLiga. Willen de Nederlandse clubs samen met die uit België gaan spelen? De VI-redactie peilde de stemming in de Eredivisie.
pi_121627899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:41 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Nee, gewoon optyfen met die beneliga. Onze eredivisie is leuk en spannend genoeg.
Simpele beredenering:
Grotere afzetmarkt-meer klanten-meer geld-hoger niveau
Laat maar komen dus ^O^
pi_121628774
Niet alleen dat, echte talenten blijven dan ook relatief langer in zo'n competitie spelen en zullen niet zoals nu al op hun 18e of zelfs jonger vertrekken naar het buitenland.
pi_121630143
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Simpele beredenering:
Grotere afzetmarkt-meer klanten-meer geld-hoger niveau
Laat maar komen dus ^O^
Zoals ik eerder heb geschreven hoeft dat helemaal niet. Maar als je het vaak genoeg blijft roepen geloof je het zelf ook.

Jammer dat er dan juist weer niet op word ingegaan.
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:27:06 #147
311468 Van_Poppel
pi_121648074
quote:
En Duchâtelet brulde dat Ajax en PSV akkoord waren. Wat een onbetrouwbare charlatan. :')
pi_121656245
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:20 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Zoals ik eerder heb geschreven hoeft dat helemaal niet. Maar als je het vaak genoeg blijft roepen geloof je het zelf ook.

Jammer dat er dan juist weer niet op word ingegaan.
Is hoogst waarschijnlijk dat het wel gebeurt.
pi_121656644
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Aldus de man van de onderbouwingen en uiteenzettingen :') .

Zegt toch genoeg dat in totaal 1 eredivisieclub het wel ziet zitten (VVV :') ), 5 het niet weten; en 12 clubs tegen zijn.

Zoals ik al eerder gezegd heb: Er is geen enkele economische indicatie dat NL + België samen een veel sterkere voetbalmarkt + land vormen. Jullie doen alsof 1+1=3 is, terwijl ook 1+1=1,5 kan worden. Dus dan doe je alle moeite voor niks, je breekt de totaliteit van deze 2 competities af.

Ooit het benchmarking rapport van de Uefa gelezen? Waarschijnlijk niet, want je praat er nogal langs. Maar om het in het kort even samen te vatten. NL achtste economie in de Uefa, België 12de. Mochten deze 2 een optimale fusie vormen, dus alles bij elkaar opgeteld en er gaat geen enkel geld verloren. Wat een redelijk utopie is bij een fusie, zou je de zevende voetbal economie in de EU worden.

Wil je daar alle risico's voor nemen?

[ Bericht 10% gewijzigd door TheWhitePrinceOfBel-Air op 16-01-2013 21:59:33 ]
pi_121657842
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Als aanvulling op het verhaal wat ik hierboven heb getypt. Wat nou concurreren met de Europese top competities?

Zelfs bij een optimale fusie schiet NL er nog niet veel mee op, ervan uitgaande dat het niveau van die competitie niet gaat zakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')