Mondiaal zullen Ajax en Feyenoord veruit de bekendste zijn, jaquote:Op donderdag 14 november 2013 19:37 schreef Shreyas het volgende:
Er zijn 3 clubs die mondiaal gezien een sterk merk zijn: Ajax, PSV, Feyenoord.
De overige clubs die jij noemt zijn in Nederland en België bekend, daarbuiten niet.
Is dit jouw uitspraak?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Lijkt me de beste oplossing voor de grotere clubs in Nederland. Profvoetbal draait toch echt om geld, en met de Belgen erbij maak je competie en de belangen groter, waardoor de uitzendrechten commercieel interessanter en dus duurder worden, wat weer voor meer poen zorgt, waarmee clubs zich kunnen wapenen tegen buitenlandse competities.
Als je het over het binnenland hebt dan gaat het sportieve boven de kracht van het merk, begroting of populariteit.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:47 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Mondiaal zullen Ajax en Feyenoord veruit de bekendste zijn, ja
maar ik heb het gewoon over het binnenland. Die 7 clubs zijn in het binnenland de sterkste merken
Over het algemeen zal de top uit de beneliga gewoon uit die 7 clubs bestaanquote:Op donderdag 14 november 2013 21:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je het over het binnenland hebt dan gaat het sportieve boven de kracht van het merk, begroting of populariteit.
Ik neem aan dat die 7 clubs bestaan uit 4 Nederlandse en 3 Belgische. De Beneliga komt er niet, want de 3 topclubs uit België kunnen zich niet meten met de clubs op plaats 5-7 uit de Nederlandse competitie: AZ, Vitesse en FC Groningen/Heerenveen. Het is ook duidelijk dat vooral Belgen zo een Beneliga willen.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:39 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Over het algemeen zal de top uit de beneliga gewoon uit die 7 clubs bestaan
Jij bent ofwel onwetend of een trollquote:Op donderdag 14 november 2013 23:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die 7 clubs bestaan uit 4 Nederlandse en 3 Belgische. De Beneliga komt er niet, want de 3 topclubs uit België kunnen zich niet meten met de clubs op plaats 5-7 uit de Nederlandse competitie: AZ, Vitesse en FC Groningen/Heerenveen. Het is ook duidelijk dat vooral Belgen zo een Beneliga willen.
Ik ga het niet opnemen voor Feyenoord dus je eerste opmerking negeer ik even.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:08 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Jij bent ofwel onwetend of een troll
Anderlecht is gewoon beter dan Feyenoord hoor. Waarom huurt Feyenoord een bankzitter van hen denk je... omdat ze zo goed zijn zeker.
Anderlecht heeft trouwens de best betaalde speler in zijn rangen, Suarez verdient 1,4 miljoen euro per jaar... Dat betaalt geen enkele Nederlandse club
En als er op dit moment een beneliga was, zou Genk op dit moment aan de leiding staan...
CSKA Moskou had een bod van 16 miljoen klaar op Suarez maar ging niet omdat hij medisch afgekeurd werd, Kouyaté moet minstens 7 miljoen opbrengen, Mitrovic kostte 5 miljoen euro, Praet en Tielemans zullen niet lager dan 5 miljoen euro worden doorverkocht (veel meer zelfs)
Die 5 zijn al meer waard dan de kernen van AZ, Vitesse en Groningen samen
Geld is niet bepalend voor sportief succes, maar het helpt welquote:Op vrijdag 15 november 2013 00:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ga het niet opnemen voor Feyenoord dus je eerste opmerking negeer ik even.
Maar serieus, wanneer haal je nou eens die eurotekens uit je ogen, jij blijft maar denken dat geld bepalend is voor sportief succes. De enige argumenten die ik van je hoor hebben te maken met de bergroting (geld) of het aantal Facebookfans
Laat een ploeg als Anderlecht dan eerst even de vloer aanvegen met degradatiekandidaat NAC en Zulte Waregem een wedstrijd gelijk kunnen spelen tegen PSV voordat iemand roept om een Beneliga.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:14 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Geld is niet bepalend voor sportief succes, maar het helpt wel
Bij de 2-3 en 2-4 van NAC stonden er 8 van de 11 spelers op het veld die dit seizoen nog geen minuut in actie zijn geweest in de jupiler pro leaguequote:Op vrijdag 15 november 2013 00:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Laat een ploeg als Anderlecht dan eerst even de vloer aanvegen met degradatiekandidaat NAC en Zulte Waregem een wedstrijd gelijk kunnen spelen tegen PSV voordat iemand roept om een Beneliga.
Of misschien een beter plan: Laat de top 2 van België meedoen in de Jupiler League in plaats van Jong PSV en Jong Ajax, vervolgens eens kijken hoeveel seizoenen ze nodig hebben om te promoveren. Als het een succes is kunnen er nog 1-2 Belgische clubs volgen.
Ja en? Dus daarvoor stond het 2-2, gelijk tegen NAC in een thuiswedstrijd? Nou dat is een wereldprestatie dan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:21 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Bij de 2-3 en 2-4 van NAC stonden er 8 van de 11 spelers op het veld die dit seizoen nog geen minuut in actie zijn geweest in de jupiler pro league
Trek daar jouw conclusies uit.
Je bent er nogal veel mee met PSV als clubs als Feyenoord, Vitesse en Utrecht het Nederlands voetbal belachelijk maken. De Belgische clubs presteren Europees al 2 jaar beter
2-2 met een mix van A kern spelers (geen sterkhouders), Beloften en testers tegen het de A kern van NAC, dat is toch bevredigend? In de eerste helft waren er nog steeds 5 jongens bij die dit seizoen geen enkele minuut speelden in de jupiler pro league.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja en? Dus daarvoor stond het 2-2, gelijk tegen NAC in een thuiswedstrijd? Nou dat is een wereldprestatie dan.
Europese prestaties hangen sterk af van de loting. Als Ajax steeds Real of Barcelona loot en een Belgische ploeg krijgt Schalke 04 ofzoiets dan zijn de Europese prestaties niet veelzeggend, dat snap jij zelfs.
Maar nogmaals, als je zo een hoge pet op hebt van Anderlecht en Zulte/Club Brugge, laat dan twee van die Belgische topclubs bij wijze van proef een seizoen meedraaien in de Jupiler League en kijken of ze op plaats 1 en 2 eindigen?
Die club deed wel mee tot de laatste speeldag voor het kampioenschapquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:45 schreef rubbereend het volgende:
het experiment bij de vrouwen was vorig jaar ook een succeswelgeteld één Belgische club kon meekomen
volgens mij deed standard mee tot het einde. En de rest was bedroevendquote:Op vrijdag 15 november 2013 22:14 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Die club deed wel mee tot de laatste speeldag voor het kampioenschap
En dit jaar is de kloof al wat kleiner geworden met 3 Belgische clubs in de top 7 op dit ogenblik
en alweer Standard bovenaan (gedeeld eerste met Twente)
Ja, Standard werd 2de maar deed tot de laatste speeldag mee voor kampioenschap. Gaat dit jaar weer tussen Standard en Twentequote:Op vrijdag 15 november 2013 23:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij deed standard mee tot het einde. En de rest was bedroevend
En dit jaar gaat het wat beter maar de Belgische teams staan nog naar verhouding lager
Als het allemaal zo geweldig in Belgenland is, waarom dan een beneliga organiseren? De Belgen vinden de Belgische competitie beter, de Nederlanders de Nederlandse competitie. Dan kunnen we het beter laten zoals het is.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:08 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Jij bent ofwel onwetend of een troll
Anderlecht is gewoon beter dan Feyenoord hoor. Waarom huurt Feyenoord een bankzitter van hen denk je... omdat ze zo goed zijn zeker.
Anderlecht heeft trouwens de best betaalde speler in zijn rangen, Suarez verdient 1,4 miljoen euro per jaar... Dat betaalt geen enkele Nederlandse club
En als er op dit moment een beneliga was, zou Genk op dit moment aan de leiding staan...
CSKA Moskou had een bod van 16 miljoen klaar op Suarez maar ging niet omdat hij medisch afgekeurd werd, Kouyaté moet minstens 7 miljoen opbrengen, Mitrovic kostte 5 miljoen euro, Praet en Tielemans zullen niet lager dan 5 miljoen euro worden doorverkocht (veel meer zelfs)
Die 5 zijn al meer waard dan de kernen van AZ, Vitesse en Groningen samen (apart samen)
Anderlecht is toch echt wel een naam in de voetbalhistorie hoor.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:45 schreef Apekoek het volgende:
Moet inderdaad nageven ondanks dat ik voor de beneliga ben dat Belgische clubs gezien historie geen fuck voorstellen. Alleen op uefa cup niveau is er ooit wat behaald binnen Belgie, om te janken.
Ik vind de Belgische competitie niet beter, zeker dit seizoen niet. Maar ik erger me wel aan de Nederlanders die denken dat hun competitie nog altijd zo superieur is ten opzichte van de Belgische. Ze is nog iets beter, maar het scheelt heus niet veel meer hoor. Zo scoren spitsen als Vleminckx, Malki, Bulykin, ... Vrij vlot in Nederland terwijl ze in belgie niet aan vijf goals in een seizoen raken.quote:Op zondag 17 november 2013 12:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als het allemaal zo geweldig in Belgenland is, waarom dan een beneliga organiseren? De Belgen vinden de Belgische competitie beter, de Nederlanders de Nederlandse competitie. Dan kunnen we het beter laten zoals het is.
Nederlandse competitie is ook matig, maar nog steeds 3 niveaus hoger dan de Belgische competitie. De ultranationalistische Belgische journalisten (o.a. Joos, Wuyts, Vannieuwkerke) kunnen nog zo euforisch over de Belgische competitie doen, maar de onderlinge duels zeggen veel.quote:Op zondag 17 november 2013 12:49 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ik vind de Belgische competitie niet beter, zeker dit seizoen niet. Maar ik erger me wel aan de Nederlanders die denken dat hun competitie nog altijd zo superieur is ten opzichte van de Belgische. Ze is nog iets beter, maar het scheelt heus niet veel meer hoor. Zo scoren spitsen als Vleminckx, Malki, Bulykin, ... Vrij vlot in Nederland terwijl ze in belgie niet aan vijf goals in een seizoen raken.
quote:Op zondag 17 november 2013 12:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nederlandse competitie is ook matig, maar nog steeds 3 niveaus hoger dan de Belgische competitie. De ultranationalistische Belgische journalisten (o.a. Joos, Wuyts, Vannieuwkerke) kunnen nog zo euforisch over de Belgische competitie doen, maar de onderlinge duels zeggen veel.
Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3
Iedere keer waren jullie zo zeker van jullie zaak. Bij Anderlecht keek men zelfs al vooruit naar de volgende ronde. Schitterend dat die misselijkmakende Belgische arrogantie steeds werd afgestraft.
Ik moet er niet aan denken dat we wekelijks dat negatieve Belgische betonvoetbal op de Nederlandse velden te zien krijgen. Houd het maar gewoon zoals het nu is.
quote:Op zondag 17 november 2013 12:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nederlandse competitie is ook matig, maar nog steeds 3 niveaus hoger dan de Belgische competitie. De ultranationalistische Belgische journalisten (o.a. Joos, Wuyts, Vannieuwkerke) kunnen nog zo euforisch over de Belgische competitie doen, maar de onderlinge duels zeggen veel.
Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3
Iedere keer waren jullie zo zeker van jullie zaak. Bij Anderlecht keek men zelfs al vooruit naar de volgende ronde. Schitterend dat die misselijkmakende Belgische arrogantie steeds werd afgestraft.
Ik moet er niet aan denken dat we wekelijks dat negatieve Belgische betonvoetbal op de Nederlandse velden te zien krijgen. Houd het maar gewoon zoals het nu is.
Schattig dat je vergeet dat Gent Feyenoord uitschakelde, dat Standard boven AZ eindigde in de champions leage poule en dat Anderlecht na de eerste helft 0-3 voor stond in Amsterdamquote:Op zondag 17 november 2013 12:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Anderlecht-Ajax 0-3
Ajax-Anderlecht 2-0
AZ-Anderlecht 1-0
Anderlecht-AZ 0-1
PSV-Zulte 2-0
Zulte-PSV 0-3
Je vergeet Finbogason, die nu een fenomeen is in Nederlandquote:Op zondag 17 november 2013 12:49 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ik vind de Belgische competitie niet beter, zeker dit seizoen niet. Maar ik erger me wel aan de Nederlanders die denken dat hun competitie nog altijd zo superieur is ten opzichte van de Belgische. Ze is nog iets beter, maar het scheelt heus niet veel meer hoor. Zo scoren spitsen als Vleminckx, Malki, Bulykin, ... Vrij vlot in Nederland terwijl ze in belgie niet aan vijf goals in een seizoen raken.
Dat is allemaal jaren geleden. Dit zijn de 6 laatste wedstrijden. Laat de arrogante Belgen maar lekker in België voetballen. De enige reden waarom ze een beneliga willen, is om zich ten koste van het Nederlandse voetbal te verrijken. Niemand zit hier te wachten op dat negatieve betonvoetbal.quote:Op zondag 17 november 2013 13:00 schreef zwaaien het volgende:
[..]
[..]
[..]
Schattig dat je vergeet dat Gent Feyenoord uitschakelde, dat Standard boven AZ eindigde in de champions leage poule en dat Anderlecht na de eerste helft 0-3 voor stond in Amsterdam
Bij een beneliga heb je een rijkdom aan traditiequote:Op zondag 17 november 2013 13:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is allemaal jaren geleden. Dit zijn de 6 laatste wedstrijden. Laat de arrogante Belgen maar lekker in België voetballen. De enige reden waarom ze een beneliga willen, is om zich ten koste van het Nederlandse voetbal te verrijken. Niemand zit hier te wachten op dat negatieve betonvoetbal.
Het is ofwel een mickey mouse competitie en een nog grotere mickey mouse competitie ofwel een gezamelijke competitie die kan mikken naar het niveau van landen als Italië, Rusland of Frankrijk. Europese subtoplandenquote:Op zondag 17 november 2013 13:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Alsof FOX daar over gaat. De Nederlandse clubs hebben al laten weten niks voor een beneliga te voelen. Zowel op sportief als economisch vlak levert het niets op. Bovendien is het idioot om 70 jaar voetbaltraditie te grabbel te gooien omdat een stel onbetrouwbare Belgen (o.a. Duchatelet) met hun glibberige worstenvingers hun zakken willen vullen.
Denk je echt dat Ajax en Feyenoord aansluiting met de Europese top gaan vinden omdat ze tegen Zulte en Lokeren mogen spelen? Dat is wel heel erg naïef gedacht. We hebben in augustus gezien welk niveau een Zulte Waregem haalt...quote:Op zondag 17 november 2013 13:44 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Het is ofwel een mickey mouse competitie en een nog grotere mickey mouse competitie ofwel een gezamelijke competitie die kan mikken naar het niveau van landen als Italië, Rusland of Frankrijk. Europese subtoplanden
Gaan Ajax en Feyenoord liever spelen in Cambuur, in Waalwijk en in Almelo dan voor 30.000+ man in Brugge, Anderlecht en Luik? en voor 20.000+ in Genk en Gent
Nee, niet omdat ze tegen Zulte en Lokeren mogen spelen. Die by the way geen vaste beneliga deelnemers worden. We hebben in augustus ook het niveau mogen aanschouwen van Utrecht en Vitesse...quote:Op zondag 17 november 2013 13:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk je echt dat Ajax en Feyenoord aansluiting met de Europese top gaan vinden omdat ze tegen Zulte en Lokeren mogen spelen? Dat is wel heel erg naïef gedacht. We hebben in augustus gezien welk niveau een Zulte Waregem haalt...
Ook duizend keer liever NEC - Cambuur en RKC - Zwolle dan Brugge - Ajax en Anderlecht - Feyenoord?quote:Door een beneliga wordt gewoon 70 jaar voetbaltraditie de nek omgedraaid. Duizend keer liever derby's als Cambuur-Heerenveen, NEC-Vitesse en Sparta-Feyenoord dan niks zeggende wedstrijden als Gent-Groningen en Feyenoord-Lokeren.
Je kan ook zeggen dat er een nieuwe voetbaltraditie zal ontstaan, ja het leven is eenmaal onderhevig aan veranderingen en dat betekend ook nieuwe geschiedenis en nieuwe tradities. De traditie die we dan weer er voor terug krijgen is het NL vs BE gevoel.quote:Op zondag 17 november 2013 13:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk je echt dat Ajax en Feyenoord aansluiting met de Europese top gaan vinden omdat ze tegen Zulte en Lokeren mogen spelen? Dat is wel heel erg naïef gedacht. We hebben in augustus gezien welk niveau een Zulte Waregem haalt...
Door een beneliga wordt gewoon 70 jaar voetbaltraditie de nek omgedraaid. Duizend keer liever derby's als Cambuur-Heerenveen, NEC-Vitesse en Sparta-Feyenoord dan niks zeggende wedstrijden als Gent-Groningen en Feyenoord-Lokeren.
De gemiddelde Nederlandse voetbalfan heeft meer met GAE, Cambuur en ADO dan met een Gent of Club Brugge.
Deze man!quote:Op zondag 17 november 2013 13:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Door een beneliga wordt gewoon 70 jaar voetbaltraditie de nek omgedraaid. Duizend keer liever derby's als Cambuur-Heerenveen, NEC-Vitesse en Sparta-Feyenoord dan niks zeggende wedstrijden als Gent-Groningen en Feyenoord-Lokeren.
De gemiddelde Nederlandse voetbalfan heeft meer met GAE, Cambuur en ADO dan met een Gent of Club Brugge.
Inderdaad, een korte overgangsfase en daarna zullen we de eredivisie niet meer missen. Hetzelfde met de gulden die nu vrijwel niemand meer mist.quote:Op zondag 17 november 2013 14:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat er een nieuwe voetbaltraditie zal ontstaan, ja het leven is eenmaal onderhevig aan veranderingen en dat betekend ook nieuwe geschiedenis en nieuwe tradities. De traditie die we dan weer er voor terug krijgen is het NL vs BE gevoel.
te groot verschilquote:Op maandag 18 november 2013 10:49 schreef opperkleurder het volgende:
Waarom hoor je niemand over een competitie met Duitsland? Daar worden onze clubs veel sterker van en is commercieel ook veel aantrekkelijker. Enige nadeel is dat de kans dat er nog eens een Nederlandse ploeg kampioen wordt nihil is.
Ik heb het eerder geopperd, maar de reacties waren weinig positief. Het grote probleem is met name dat er amper Nederlandse ploegen op bundesliga niveau mee kunnen doen terwijl er bij het vormen van een beneliga toch wel zeker 10/12 Nederlandse ploegen mee kunnen blijven doen.quote:Op maandag 18 november 2013 10:49 schreef opperkleurder het volgende:
Waarom hoor je niemand over een competitie met Duitsland? Daar worden onze clubs veel sterker van en is commercieel ook veel aantrekkelijker. Enige nadeel is dat de kans dat er nog eens een Nederlandse ploeg kampioen wordt nihil is.
Dat niveau komt vanzelf als de Nederlandse clubs ook meer sponsorinkomsten krijgen. Denk dat onze topclubs best regelmatig in het linkerrijtje kunnen komen.quote:Op maandag 18 november 2013 12:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb het eerder geopperd, maar de reacties waren weinig positief. Het grote probleem is met name dat er amper Nederlandse ploegen op bundesliga niveau mee kunnen doen terwijl er bij het vormen van een beneliga toch wel zeker 10/12 Nederlandse ploegen mee kunnen blijven doen.
Gezien de verhouding kwa aantal inwoners zouden er hooguit 4 Nederlandse clubs mee kunnen doen in de bundesliga.quote:Op maandag 18 november 2013 13:07 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat niveau komt vanzelf als de Nederlandse clubs ook meer sponsorinkomsten krijgen. Denk dat onze topclubs best regelmatig in het linkerrijtje kunnen komen.
Inderdaad we moeten terug naar 25 (betaald) voetbalclubs maximaal. 15 clubs die spelen in een open nationale competitie en 10 clubs die over de grens spelen met Duitsland.quote:Op maandag 18 november 2013 13:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien de verhouding kwa aantal inwoners zouden er hooguit 4 Nederlandse clubs mee kunnen doen in de bundesliga.
Misschien is dat ook wel een goede ontwikkeling, uiteindelijk zijn er gewoon teveel betaald voetbalverenigingen in Nederland.
15 clubs is te weinig voor een nationale competitie.quote:Op maandag 18 november 2013 13:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Inderdaad we moeten terug naar 25 (betaald) voetbalclubs maximaal. 15 clubs die spelen in een open nationale competitie en 10 clubs die over de grens spelen met Duitsland.
Sommige vinden de lange afstanden naar België al te ver.quote:Op maandag 18 november 2013 13:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Inderdaad we moeten terug naar 25 (betaald) voetbalclubs maximaal. 15 clubs die spelen in een open nationale competitie en 10 clubs die over de grens spelen met Duitsland.
Sowieso uitsupporters verbieden. Zou een hoop schelen in de kosten voor de samenleving.quote:Op maandag 18 november 2013 13:35 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Sommige vinden de lange afstanden naar België al te ver.
Trollquote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Sowieso uitsupporters verbieden. Zou een hoop schelen in de kosten voor de samenleving.
Naja dan maak je er 16 van met natuurlijk een aantrekkelijk promotie-degradatie systeem aan de boven- en onderkant.quote:Op maandag 18 november 2013 13:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
15 clubs is te weinig voor een nationale competitie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |