abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2013 @ 00:58:28 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_121666297
quote:
Van Geel: onze supporters en sponsors zitten niet te wachten op de BeNeLiga

Martin van Geel laat in de nieuwe uitgave van Voetbal International weten te verwachten dat de BeNeLiga er nooit zal komen. ' Wij zijn geen voorstander van de BeNeLiga omdat we denken dat onze supporters en sponsors er ook niet op zitten te wachten. In onze optiek voldoet de Eredivisie aan alle voorwaarden. Wij spelen graag onze topwedstrijden tegen de grote clubs, maar ook een wedstrijd zoals FC Groningen - Feyenoord is altijd heel aantrekkelijk en heeft historie.'

'Zo’n wedstrijd spelen we liever dan tegen Standaard Luik. Persoonlijk denk ik dat die BeNeLiga er ook nooit zal komen. Niet voor niets hebben de clubs uit de Eredivisie de televisierechten voor de komende jaren verkocht aan FOX. Dat duidt erop dat alle Nederlandse clubs er volgens mij hetzelfde over denken.'
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_121668211
Overmars laat ook in de VI weten dat Ajax er helemaal niet geinteresseerd in is.
pi_121668613
Duchatelet heeft dat ook allemaal verzonnen.
Een grote mongool die ook niks over voetbal weet , hopen dat hij niet te lang voorzitter van Standard Luik blijft.
sd
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:28:53 #154
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_121669551
Jammer dat bestuurders niet aan de lange termijn denken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_121698017
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:28 schreef BlaZ het volgende:
Jammer dat bestuurders niet aan de lange termijn denken.
:') _O-
pi_121703498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:49 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Aldus de man van de onderbouwingen en uiteenzettingen :') .

Zegt toch genoeg dat in totaal 1 eredivisieclub het wel ziet zitten (VVV :') ), 5 het niet weten; en 12 clubs tegen zijn.

Zoals ik al eerder gezegd heb: Er is geen enkele economische indicatie dat NL + België samen een veel sterkere voetbalmarkt + land vormen. Jullie doen alsof 1+1=3 is, terwijl ook 1+1=1,5 kan worden. Dus dan doe je alle moeite voor niks, je breekt de totaliteit van deze 2 competities af.

Ooit het benchmarking rapport van de Uefa gelezen? Waarschijnlijk niet, want je praat er nogal langs. Maar om het in het kort even samen te vatten. NL achtste economie in de Uefa, België 12de. Mochten deze 2 een optimale fusie vormen, dus alles bij elkaar opgeteld en er gaat geen enkel geld verloren. Wat een redelijk utopie is bij een fusie, zou je de zevende voetbal economie in de EU worden.

Wil je daar alle risico's voor nemen?
Alle risico's?
pi_121706923
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Alle risico's?
1. Het kwijtraken van Europese plekken. De coëfficiënten van NL en België zullen niet bij elkaar opgeteld worden, maar het zal aannemelijk zijn dat we zeker in het eerste seizoen meer Europese plaatsen hebben dan de competitie nu. Echter het niveau van de topclubs zal niet direct omhooggaan, in ieder geval niet in het eerste seizoen. Er zullen alleen meer topclubs zijn. Het is dus aannemelijk dat er eventueel weer Europese plekken verloren gaan worden. Gaat de absolute top van de Bene-liga niet beter worden moet je oppassen dat je niet in een vicieuze cirkel komt met het verliezen van coëfficiënten. Op den duur zul je dan dus weer op het niveau NL nu terecht komen. Wat mij op 2 brengt.

2. Mocht het niveau dus niet beter worden zullen er dus geen betere voetballers komen, internationale tv-gelden zullen dalen & eventuele internationale sponsoren zullen afhaken. Nationale sponsoren hebben er minder aan dat hun sponsoring in België ook te zien zal zijn en zullen ondanks het grotere potentieel bereik een minder effectief bereik hebben (minder wedstrijden in NL, minder doelgroep bereik). In het ergste geval zullen dus zowel de Nederlandse als de internationale sponsoren afhaken of minder betalen. Zij het om andere redenen, maar dat kan dus wel het geval zijn.

3. Even de uitleg waarom ik het niet vanzelfsprekend vind dat het niveau van de competitie gaat stijgen. Met het samenvoegen van België en NL maak je de top in eerste instantie kwalitatief niet beter, je verbreed de top alleen. Die verbreding is leuk, maar daarvan is de vraag hoe lang het stand houd. Aangezien ik bij 1 al heb aangegeven dat de kans erin zit dat er in Europa ook minder plekken komen voor de Beneliga zal er dus ook minder geld van Europa de beneliga invloeien. In ieder geval naar minder clubs, dat gaat beteken dat de topclubs van nu, die dan niet meer kunnen aanhaken terug zullen moeten in hun begroting & op den duur dus ook zeer waarschijnlijk kwalitatief slechter zullen worden. Maw: er zal dan een nieuwe minder brede top komen, waarvan de vraag is of deze kwalitatief wel beter zijn dan nu is. Het zou dan zelfs mogelijk zijn dat de totale begroting, van alle clubs bij elkaar dus, dan dus flink gaat zakken. Er zal dan dus minder geld vloeien in de Bene-liga.

4. Totale desinteresse van het publiek. In het eerste jaar zal het publiek nog nieuwschierig zijn en de bezoekersaantallen stijgen (ook niet zeker, maar dat neem ik even aan). De vraag is of over een jaar of 5/6 het publiek nog steeds zit te trappelen voor een NEC - Genk. Terwijl je nu met "derby's" als NEC - Vitesse wel verzekerd bent van een uitverkocht stadion. Zo zijn er wel meer van deze "derby's" te bedenken die dan mogelijkerwijs zullen verdwijnen. Het is maar de vraag of na enkele seizoenen het publiek ziet te trappelen op middenmoter wedstrijden als Fc Groningen - Zulte Waregem. De kans is groot dat het publiek dan net zo lief een FC Groningen - Heracles ziet.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik ben moe en ga slapen. Een bene-liga is mijn inziens zeker niet zaligmakend hoor. Je zet er veel voor op het spel, terwijl het dus allerminst zeker is dat we er ook beter van worden. Dat zijn enkel aannames; die zoals ik nu in enkele berichten al heb uitgelegd dus zeker niet hoeven te kloppen. Je mag het er niet mee eens zijn; maar dan ben ik benieuwd wat de argumenten voor zijn. Want mocht het aantoonbaar een verbetering verzorgen sta ik ervoor open. Maar de argumenten die ik tot nu toe hoor, zijn stuk voor stuk natte vingerwerk en vooral op korte termijn gericht.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:23:17 #158
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_121907919
Er zijn maar een paar Belgische clubs die mij voldoende aanspreken. Dat zijn Standard, Club Brugge, Anderlecht, RC Genk en eventueel KV Mechelen en AA Gent.

In Nederland zijn er misschien 5 clubs die ik eventueel zou willen inruilen, om het maar eens bot te zeggen.

Als je kunt komen tot een competitie met de 14 grootste clubs uit Nederland, aangevuld met bovenstaande 6 Belgische clubs, dan vind ik het interessant worden. Maar ik vermoed dat er dan in België niet zoveel animo meer is.
pi_125404941
Daar gaat mijn kans om de Beerschot Hooligans in actie te zien :{

pi_133206393
Ik heb er ook even over nagedacht aangezien ik het volledig met je eens bent en ben tot dit gekomen. Ik begrijp dat dit ook in VBL kan, maar ik heb toch het gevoel dat het niveau hier aanmerkelijk hoger ligt en de kans op een goede discussie toch een grotere kans van slagen heeft.

De opzet:
20 ploegen, 12 nederlandse en 8 belgische om te starten.

NL: Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Heerenveen, Groningen, Vitesse, NAC, Utrecht, AZ, NEC, Ado Den Haag
BE: Anderlecht, Club Brugge, Standard, KRC Genk, AA Gent, KV Mechelen, Zulte Waregem, KV Kortrijk

Tweede klasses gescheiden houden want bijvoorbeeld Lokeren - RKC, VVV - Lierse of Charleroi - Zwolle is niet aantrekkelijk genoeg.

Degradatieregeling als volgt: 19de en 20ste degraderen rechtstreeks (ongeacht het land). 18de en 17de spelen in een eindronde met tweedeklassers (ongeacht het land). De kampioen van België en de kampioen van Nederland stijgen rechtstreeks en de tweede van beide landen speelt in een eindronde met de 17de en 18de uit eerste klasse waarbij de eerste twee blijven of promoveren!

Voordelen:
- hoger spelniveau
- meer topwedstrijden
- meer tv geld
- meer sponsorgeld
- betere aansluiting in Europa

Nadelen:
- minder europese tickets per land

Stadions:
Ook geven veel mensen als argument dat Belgische stadions minderwaardig zijn maar stadions in België zijn helemaal niet zo slechts als jullie denken. Bovendien speelt AA Gent in een nieuw stadion volgend seizoen en hebben Club Brugge, Anderlecht, Mechelen, Charleroi, Zulte Waregem én Antwerp plannen voor een nieuw stadion. STVV en Gent zijn momenteel bezig en allebei speelklaar volgend seizoen.

Mijn conclusie:
Al met al durf ik met zekerheid te stellen dat de BeneLiga een godengeschenk voor beide landen zou zijn. Willen wij ooit nog wat betekenen in Europa dan is dit de enige oplossing.

Ik heb voor 20 ploegen in het begin gekozen om de overgang toch iets te versimpelen. Aangezien zal het toch confronterend voor een aantal ploegen zijn om onder dwang te worden teruggezet naar een lagere divisie.

Dus, wat denken jullie?

BEERSCHOT HOOLIGAAAAAANS!
pi_133206463
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 01:06 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik heb er ook even over nagedacht aangezien ik het volledig met je eens bent en ben tot dit gekomen. Ik begrijp dat dit ook in VBL kan, maar ik heb toch het gevoel dat het niveau hier aanmerkelijk hoger ligt en de kans op een goede discussie toch een grotere kans van slagen heeft.

De opzet:
20 ploegen, 12 nederlandse en 8 belgische om te starten.

NL: Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Heerenveen, Groningen, Vitesse, NAC, Utrecht, AZ, NEC, Ado Den Haag
BE: Anderlecht, Club Brugge, Standard, KRC Genk, AA Gent, KV Mechelen, Zulte Waregem, KV Kortrijk

Tweede klasses gescheiden houden want bijvoorbeeld Lokeren - RKC, VVV - Lierse of Charleroi - Zwolle is niet aantrekkelijk genoeg.

Degradatieregeling als volgt: 19de en 20ste degraderen rechtstreeks (ongeacht het land). 18de en 17de spelen in een eindronde met tweedeklassers (ongeacht het land). De kampioen van België en de kampioen van Nederland stijgen rechtstreeks en de tweede van beide landen speelt in een eindronde met de 17de en 18de uit eerste klasse waarbij de eerste twee blijven of promoveren!

Voordelen:
- hoger spelniveau
- meer topwedstrijden
- meer tv geld
- meer sponsorgeld
- betere aansluiting in Europa

Nadelen:
- minder europese tickets per land

Stadions:
Ook geven veel mensen als argument dat Belgische stadions minderwaardig zijn maar stadions in België zijn helemaal niet zo slechts als jullie denken. Bovendien speelt AA Gent in een nieuw stadion volgend seizoen en hebben Club Brugge, Anderlecht, Mechelen, Charleroi, Zulte Waregem én Antwerp plannen voor een nieuw stadion. STVV en Gent zijn momenteel bezig en allebei speelklaar volgend seizoen.

Mijn conclusie:
Al met al durf ik met zekerheid te stellen dat de BeneLiga een godengeschenk voor beide landen zou zijn. Willen wij ooit nog wat betekenen in Europa dan is dit de enige oplossing.

Ik heb voor 20 ploegen in het begin gekozen om de overgang toch iets te versimpelen. Aangezien zal het toch confronterend voor een aantal ploegen zijn om onder dwang te worden teruggezet naar een lagere divisie.

Dus, wat denken jullie?

BEERSCHOT HOOLIGAAAAAANS!
Mee eens!

Helaas betekend meer geld een betere voetbalcompetitie, dus we zullen nu mee moeten gaan in de vorm van de beneliga anders missen we de boot. Bedrijven moeten tegenwoordig ook innoveren om hun kop boven water te houden, dat geldt voor voetbal net zo.
pi_133206486
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 01:10 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mee eens!

Helaas betekend meer geld een betere voetbalcompetitie, dus we zullen nu mee moeten gaan in de vorm van de beneliga anders missen we de boot. Bedrijven moeten tegenwoordig ook innoveren om hun kop boven water te houden, dat geldt voor voetbal net zo.
Zeker. Al is de boot al gemist natuurlijk, maar op deze wijze valt er nog wat schade te beperken. Als kleinland kun je je best schikken in het zijn van een middenmoter, maar momenteel zijn beide landen nog geen degradatiekandidaat en gewoon een stel amateurs.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:31:58 #163
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_133232670
Ik zou nog wachten voor een BeNeliga en eerst een gezamelijk beker-tornooi proberen.

De opzet van de BeNe-beker is heel simpel. Maar de vraag is dat die tornooi er bij moet komen naast de huidige cofidis cup (Beker van België) en de KNVB beker.

Jullie gaan wel altijd argumenten vinden om tegen te zijn...

Maar goed. Ik zou de BeNe-Beker zo doen:

Deelnemers:

18 Eredivisie ploegen + eerste 14 Nederlandse Jupiler League ploegen (32 Nederlandse ploegen)(geen B elftallen, dus geen Jong Ajax en Jong PSV)

16 Jupiler PRO league ploegen + 16 eerste Belgische Belgacom League ploegen (32 Belgische ploegen)

Eerste ronde

De 16 Belgische Eerste klassers loten Nederlandse jupiler league ploegen (+2 slechtste eredivisie ploegen

De beste 16 eredivisie ploegen speelen tegen de beste 16 belgische 2de klasse ploegen

voorbeeld wedstrijden:

Eendracht Aalst(be-2) - Ajax
Club Brugge - Telstar(nl-2)

dan knockout-fase tot de Finale

Een voorbeeld kwart finale kan zijn :

Ajax - Club Brugge
RC Genk - PSV
AZ - Standard
Twente - Feyenoord

voordelen

Voor Belgische 2de klassers moet het bijna een gala wedstrijd zijn om een Ajax over vloer te krijgen _O_. Voor Nederlandse jupiler leauge ploegen lijkt dat iets minder. Maar een Telstar - Club Brugge moet ook wel leuk zijn voor Telstar.

Niveau van de beker ligt hoger. 1x op een jaar naar ''den Belgen'' moet het publiek wel smaken.

nadelen:

Voetbalseizoen wordt te druk , of de nationale bekers moeten plaats maken
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 november 2013 @ 21:44:57 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133233372
nog drukker voor een toernooi waar iemand op zit te wachten O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 november 2013 @ 21:56:18 #165
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_133233972
Bekertoernooien kunnen we beter helemaal afschaffen, dan kan een beneliga gewoon met 22 ploegen spelen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:30:19 #166
127999 Mavcovic
2016/2017 & 2018/2019 WOW
pi_133235918
Voor de winterstop:

Eredivisie:
Ajax
PSV
Feyenoord
Twente
Vitesse
AZ
Groningen
Heerenveen
Utrecht
NAC

Eerste Divisie
PEC Zwolle
Roda JC
Go Ahead Eagles
Heracles
Den Haag
Cambuur
RKC
NEC
Dordrecht
Sparta

Tweede Divisie
Eindhoven
De Graafschap
Willem II
Helmond Sport
Excelsior
Volendam
Fortuna Sittard
Emmen
VVV
MVV

Na de Winterstop:

BeNeLeague:
Ajax
Anderlecht
PSV
Standard Liege
Feyenoord
Racing Genk
Twente
Club Brugge
Vitesse
AA Gent

Eredivisie Play-offs Competitie:
AZ
Groningen
Heerenveen
Utrecht
NAC
PEC Zwolle
Roda JC
Go Ahead Eagles
Heracles
Den Haag

Eerste Divisie Play-offs Competitie:
Cambuur
RKC
NEC
Dordrecht
Sparta
Eindhoven
De Graafschap
Willem II
Helmond Sport
Excelsior

Tweede Divisie Play-offs Competitie:
Volendam
Fortuna Sittard
Emmen
VVV
MVV
Telstar
Den Bosch
Almere City
Achilles
FC Oss

- 36 wedstrijden per seizoen is niet teveel. (2x18 wedstrijden).
- We hebben gewoon nog een Nederlands kampioen en eigen plaatsen te verdelen voor de Europese competities.
- De 5 topteams van Nederland en België spelen 18 extra top wedstrijden per jaar.
- Enige nadeel, clubs als Roda, PEC en ADO spelen niet meer tegen Ajax, PSV en Feyenoord en lopen daarom inkomsten mis.

We kunnen het toch gewoon een jaartje proberen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 november 2013 @ 22:36:42 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133236196
In dit geval zou PSV niet in de Beneliga zitten hoor :') PEC wel :P
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 november 2013 @ 22:46:54 #168
127999 Mavcovic
2016/2017 & 2018/2019 WOW
pi_133236608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:36 schreef rubbereend het volgende:
In dit geval zou PSV niet in de Beneliga zitten hoor :') PEC wel :P
We zijn nog niet halverwege het seizoen ;).
pi_133242422
quote:
Ik denk dat als je 2de klasses gescheiden houdt, dat het niveauverschil dan te groot zal zijn met de beneliga.

Beter ook gewoon één gezamenlijke 2de klasse zodat het niveau daar ook behoorlijk is. En 2de klasse lijkt mij persoonlijk nog een leuke competitie te worden met veel Nederlandse en Belgische ex eersteklassers

En ja misschien is Lokeren - RKC niet zo interessant maar is RKC - VVV of Lokeren - Lierse dan zo interessant? Zijn ook maar gewone partijen
pi_133242504
1ste klasse

Ajax
Feyenoord
PSV
Twente
Heerenveen
Groningen
Vitesse
NAC
Utrecht
AZ
NEC
ADO

Anderlecht
Standard
Club Brugge
KRC Genk
AA Gent
KV Mechelen
Zulte Waregem
KV Kortrijk

2de klasse

Roda JC
Go Ahead
Heracles
Cambuur
RKC
Zwolle
Sparta Rotterdam
De Graafschap
Willem 2
VVV
MVV
Fortuna Sittard

Cercle Brugge
Charleroi
Lierse
Lokeren
OH Leuven
Antwerp
STVV
Beveren

Lekkere 2de klasse toch nog
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 09:32:26 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133244304
waarom N.E.C. in de eerste en Roda in de tweede?
DeLuna vindt me dik ;(
  Redactie Sport donderdag 14 november 2013 @ 09:51:43 #172
274204 crew  Mexicanobakker
pi_133244608
interessante post kleinkonijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_133249482
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:32 schreef rubbereend het volgende:
waarom N.E.C. in de eerste en Roda in de tweede?
is maar een voorbeeld
pi_133258233
Oefenwedstrjd:
Anderlecht - NAC 2-4

Nog maar een reden waarom Belgische clubs niets te zoeken hebben in de eredivisie, het niveauverschil is gewoon te groot. Daar waar de Nederlandse competitie niet of nauwelijks meeteld in Europa, is de Belgische competitie niveau Jupiler league.
De grootste clubs van België zoals Anderlecht, Zulte, Club Brugge etc. zouden in de Nederlandse competitie moeten vechten om nacompetitie te ontlopen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_133258335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:59 schreef Shreyas het volgende:
Oefenwedstrjd:
Anderlecht - NAC 2-4

Nog maar een reden waarom Belgische clubs niets te zoeken hebben in de eredivisie, het niveauverschil is gewoon te groot. Daar waar de Nederlandse competitie niet of nauwelijks meeteld in Europa, is de Belgische competitie niveau Jupiler league.
De grootste clubs van België zoals Anderlecht, Zulte, Club Brugge etc. zouden in de Nederlandse competitie moeten vechten om nacompetitie te ontlopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')