Van die genetisch gemanipuleerde rommel?quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:36 schreef Revolution-NL het volgende:
In Amerika is er anders wel een veel groter aanbod van biologische producten als je het vergelijkt met Nederland.
Leuk dat ze dik zijn, en dat praat ik niet goed, maar dat verklaart het verschil in levensverwachting nog niet. In NL worden we ook al decennia dikker, maar ook al decennia ouder door betere zorg mogelijkheden. Ok, er zit een afremmend effect op de stijging van de levensverwachting, maar de lagere levensverwachting van amerikanen komen toch echt doordat niet de hele bevolking optimaal gebruik kan maken van gezondheidszorg, niet door die 10% extra dikte tov Nederlanders.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Van niet naar de dokter gaan wordt je niet dik. Van veel eten wel.
[..]
Het eten is niet anders, alleen zijn de porties veel groter en relatief veel goedkoper dan een gewone gezonde maaltijd.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 03:20 schreef Trebo het volgende:
Het houdt je wel bezig, heh? Die Amerikaantjes..
KLB / Amerikanen die denken dat ze beter zijn dan negers
GC / De Amerikaan is een schaamteloze mens
KLB / aapachtige Amerikaan in de sportschool
KLB / Somige ghetto buurten van de Verenigde Staten
NWS / Amerikaan pleegt zelfmoord door zichzelf in brand te steken
GC / Vage Amerikanen verhuizen naar Rusland en keren na maand terug
NWS / VS houden beperkte kernproef
NWS / Amerikaans parlement kan geen overeenkomst bereiken over 'fiscal cliff
NWS / Dag zonder gewelddadige criminaliteit in New York (claimt politie NY)
KLB / Bush kan niet meer herkozen worden
GC / Amerikanen steken hun kop in het zand
Nee gewoon net zo "bio" als hier. Het probleem is dat het verschil in prijs van troep (supermarkt of fastfoodketen) en gezond eten uit de supermarkt enorm is. In Nederland is het nog altijd goedkoper om dure bio meuk te eten dan naar de Mac te gaan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Van die genetisch gemanipuleerde rommel?
Hoe weet je dat zeker?quote:
Klopt, een bezoek naar de in&out burger kost je hooguit $4,- . Als je een maaltijd bereid met ingredienten uit de supermarkt ben je minstens het dubbele kwijt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:40 schreef Fides het volgende:
[..]
Nee gewoon net zo "bio" als hier. Het probleem is dat het verschil in prijs van troep (supermarkt of fastfoodketen) en gezond eten uit de supermarkt enorm is. In Nederland is het nog altijd goedkoper om dure bio meuk te eten dan naar de Mac te gaan.
Daarom gaan mensen hier ook niet vaak uit eten denk ik.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klopt, een bezoek naar de in&out burger kost je hooguit $4,- . Als je een maaltijd bereid met ingredienten uit de supermarkt ben je minstens het dubbele kwijt.
Veel mensen beseffen niet dat dagelijkse levensmiddelen in Nederland echt niet duur zijn invergelijking met het buitenland.
Ligt eraan met welk buitenland je het vergelijkt. De ons omringende landen zijn over het algemeen een stuk goedkoper in de supermarkt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:43 schreef Revolution-NL het volgende:
Veel mensen beseffen niet dat dagelijkse levensmiddelen in Nederland echt niet duur zijn invergelijking met het buitenland.
Tja. Dat is ook maar een marketing-term natuurlijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:36 schreef Revolution-NL het volgende:
In Amerika is er anders wel een veel groter aanbod van biologische producten als je het vergelijkt met Nederland.
Amerikanen zijn dikker, en obesitas heeft toch een behoorlijke invloed op levensverwachting. Eens? En nee, iemand met obesitas heeft niet dezelfde levensverwachting dan een gemiddeld persoon omdat er een goeie gezondheidszorg is. Ook eens?quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:39 schreef Grumpey het volgende:
Leuk dat ze dik zijn, en dat praat ik niet goed, maar dat verklaart het verschil in levensverwachting nog niet. In NL worden we ook al decennia dikker, maar ook al decennia ouder door betere zorg mogelijkheden. Ok, er zit een afremmend effect op de stijging van de levensverwachting, maar de lagere levensverwachting van amerikanen komen toch echt doordat niet de hele bevolking optimaal gebruik kan maken van gezondheidszorg, niet door die 10% extra dikte tov Nederlanders.
Wat heeft dat met gezondheid of levensverwachting te maken? Er zijn zat onderzoeken die aantonen dat biologisch voedsel niet of nauwelijks gezonder is.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:36 schreef Revolution-NL het volgende:
De gezondheidszorg is belachelijk duur vanwege de verzekering; iedereen blijft maar rechtszaken aanspannen tegen dokters als er ook maar een pietsie mis gaat om er zelf rijker van te worden en als zorgverleners zich daartegen moeten indekken, gaan de kosten voor de zorg zelf enorm omhoog.quote:(CNN) - Despite spending more per person on health care than any other country, Americans are getting sicker and dying younger than our international peers -- a problem persisting across all ages and both genders, according to a new report.
Je onderschat overgewicht in de VS een beetje. Er zijn in de VS bijvoorbeeld bijna 3 keer zo veel mensen met ernstig overgewicht. Niks 10%. Obesitas heeft een enorm effect.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Leuk dat ze dik zijn, en dat praat ik niet goed, maar dat verklaart het verschil in levensverwachting nog niet. In NL worden we ook al decennia dikker, maar ook al decennia ouder door betere zorg mogelijkheden. Ok, er zit een afremmend effect op de stijging van de levensverwachting, maar de lagere levensverwachting van amerikanen komen toch echt doordat niet de hele bevolking optimaal gebruik kan maken van gezondheidszorg, niet door die 10% extra dikte tov Nederlanders.
Natuurlijk, met het is wel de belangrijkste oorzaak van het verschil in levensverwachting tussen Amerikanen en Nederlanders. In de discussie in dit topic wordt net gedaan alsof het verschil wordt verklaart door het verschil in obesitas tussen beide landen, maar dat is gewoonweg een minor-factor die teveel eer doet aan obesitas-invloeden (en indirect natuurlijk wel psychologisch erg fijn ligt: zij zijn dik en dom, en wij lekker niet).quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Amerikanen zijn dikker, en obesitas heeft toch een behoorlijke invloed op levensverwachting. Eens? En nee, iemand met obesitas heeft niet dezelfde levensverwachting dan een gemiddeld persoon omdat er een goeie gezondheidszorg is. Ook eens?
Ik zeg niet dat de gezondheidszorg er niks mee te maken heeft. Sterker nog, ik ben het met je eens dat dat zo is. Het is alleen niet de oorzaak.
Je gaat niet dood omdat je een dotterbehandeling niet kan betalen, je gaat dood omdat je jarenlang te veel en te vet gegeten hebt en daardoor morbide obesitas hebt.
Een "minor factor"? Echt?quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:53 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Natuurlijk, met het is wel de belangrijkste oorzaak van het verschil in levensverwachting tussen Amerikanen en Nederlanders. In de discussie in dit topic wordt net gedaan alsof het verschil wordt verklaart door het verschil in obesitas tussen beide landen, maar dat is gewoonweg een minor-factor die teveel eer doet aan obesitas-invloeden (en indirect natuurlijk wel psychologisch erg fijn ligt: zij zijn dik en dom, en wij lekker niet).
zie bovenstaande post van me. Het verschil in obesitas is niet de belangrijkste voorspeller van het verschil in levensverwachting. Natuurlijk is het erg, en natuurlijk heeft het impact. Het is echter van ondergeschikt belang om het verschil in leeftijdsverwachting te verklaren. De rede: levensverwachting wordt door zoveel meer dingen beinvloed dan alleen obesitas, en alleen al daarom speelt toegang tot zorg de overheersende rol.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je onderschat overgewicht in de VS een beetje. Er zijn in de VS bijvoorbeeld bijna 3 keer zo veel mensen met ernstig overgewicht. Niks 10%. Obesitas heeft een enorm effect.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)011/2011-3514-wm.htm
Ja. Je kan ook doodgaan aan kanker. Doen behoorlijk veel mensen, en staat enigzins los van obesitas (sommige soorten wel, andere niet, weet ik). Kanker behandeling is duur. In Nederland krijgen mensen dat vergoed, in Amerika niet. Zo kan ik nog wel 20 ziekten opnoemen als ik even opzoek.quote:
Over het algemeen krijgen mensen kanker op wat latere leeftijd. Dat kan het verschil niet verklaren.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:57 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ja. Je kan ook doodgaan aan kanker. Doen behoorlijk veel mensen, en staat enigzins los van obesitas (sommige soorten wel, andere niet, weet ik). Kanker behandeling is duur. In Nederland krijgen mensen dat vergoed, in Amerika niet. Zo kan ik nog wel 20 ziekten opnoemen als ik even opzoek.
Anders ga je even compleet langs het punt dat dit niet alleen het geval is voor kanker, maar nog wel vele tientallen andere aandoeningen die bijelkaar het verschil maken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Over het algemeen krijgen mensen kanker op wat latere leeftijd. Dat kan het verschil niet verklaren.
Jij gaat volledig voorbij hoeveel kwalen obesitas veroorzaakt en hoeveel Amerikanen dat wel niet hebben.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:58 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Anders ga je even compleet langs het punt dat dit niet alleen het geval is voor kanker, maar nog wel vele tientallen andere aandoeningen die bijelkaar het verschil maken.
Ga jij maar hetzelfde zorgstelsel invoeren in heel de EU. Succes.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:05 schreef Trebo het volgende:
Waarom is het niet mogelijk om in de VS hetzelfde zorgstelsel in toe voeren als in Nederland?
Werkt perfect hier.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:05 schreef Trebo het volgende:
Waarom is het niet mogelijk om in de VS hetzelfde zorgstelsel in toe voeren als in Nederland?
Werkt perfect hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |