Janine bedoel jequote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Precies. Iedereen neemt dus aan dat Tim weg is, hij is niet meer bij de groep geweest sinds Tania weg is.
quote:
Sorry, maar jij snapt echt weinig he...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:51 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik snap er niks van! Ik geloof hem niet hoor
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Sorry, maar jij snapt echt weinig he...
Haatdragend figuur die jij bentquote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Sorry, maar jij snapt echt weinig he...
Wat zit er in die kokers? In (als het goed is) seizoen 4 is er een soortgelijk iets gedaan. Daar werd er een koker gegeven met een onontwikkelde foto van de Mol. Als je de foto wil bekijken in het zonlicht wordt de foto vernield, er was ergens in de aflevering wel een kans om deze foto te laten ontwikkelen in een red room... Wie weet is dat ook nu het geval, maar omdat het om zoveel kokers gaat zit er waarschijnlijk onontwikkeld geld in.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Over de kokers:
Ze worden toch geen 24 uur gefilmd? Open die kokers dan als de camera weg is.
Over Tim:
Hij heeft geen scherm gezien, dus ik verwacht hem volgende week weer terug. Er is elk seizoen 1 aflevering dat er niemand uitgaat, anders kom je niet uit. Daarvan uitgaande zou je dit seizoen nu dus twee van dat soort afleveringen moeten hebben. Lijkt me niet.
Karel!quote:Op maandag 21 januari 2013 18:45 schreef Zorroo het volgende:
En dan naar 31:00
Ik denk ook dat dit dus met Tim gebeurt.
Karel niet maar zie je dat Richard dus terugkomt omdat iemand het hem gunt? Ik denk dat het dit jaar weer iets soortgelijks gebeurt maar dan met Tim.quote:
Ik bedoel Karel de presentator. Insert hartjesmile, maar geen idee hoe je dat doetquote:Op maandag 21 januari 2013 18:59 schreef Zorroo het volgende:
[..]
Karel niet maar zie je dat Richard dus terugkomt omdat iemand het hem gunt? Ik denk dat het dit jaar weer iets soortgelijks gebeurt maar dan met Tim.
.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:03 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik bedoel Karel de presentator. Insert hartjesmile, maar geen idee hoe je dat doet
Jawel, dat was Gijs Staverman, die is een dag of zelfs 2 weggeweest om weer terug te komen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:23 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog niet eerder voorgekomen.
Karelquote:Op maandag 21 januari 2013 19:03 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik bedoel Karel de presentator. Insert hartjesmile, maar geen idee hoe je dat doet
Are you Brad Pittquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:27 schreef Annelies1980 het volgende:
[..]
Jawel, dat was Gijs Staverman, die is een dag of zelfs 2 weggeweest om weer terug te komen.
Toch nog toe niet, maareh: niets is wat het lijktquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:37 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
De mensen die weg waren en weer terug kwamen, waren die uiteindelijk de mol?
Nee, maar wel vaak de winnaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:37 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
De mensen die weg waren en weer terug kwamen, waren die uiteindelijk de mol?
Paul wel, maar Richard en Gijs niet, toch? Bij welke seizoenen was het verder?quote:
Zou die aap die overduidelijk in beeld wordt gebracht op het einde v/d 1 min preview een hint zijn naar Tim?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:11 schreef jcdragon het volgende:
Wie is de Mol? : Exclusieve beelden bootopdracht
Kandidaten die elkaar wantrouwen![]()
Wie is de Mol? : 1 minuut aflevering 4, seizoen 13
Leuk speelgoed gebruiken ze.![]()
[ afbeelding ]
Haha ik dacht precies hetzelfde!quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:50 schreef AntiHero het volgende:
[..]
Zou die aap die overduidelijk in beeld wordt gebracht op het einde v/d 1 min preview een hint zijn naar Tim?
Zeg dat af danquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan het morgenavond helaas niet (live) zien, borrel van het werk
Ik ook niet gvd, feestje om 9 uurquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan het morgenavond helaas niet (live) zien, borrel van het werk
Of samen op het feestje naar WIDM kijkenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:40 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ik ook niet gvd, feestje om 9 uurNaja ik kom wel gewoon lekker 3 kwartier te laat, dat zal der leren feestjes te geven tijdens WIDM
Het spel verlaten of naar huis gaan, maakt niets uit. Want je kan ook zeggen dat hij nu nog gewoon in het spel zit, alleen niet bij de rest van de groep.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:43 schreef Injetta het volgende:
Tim heeft toch doe extra foto's gemaakt? Je hoorde heel duidelijk doe camera twee keer klikken terwijl hij bezig was om hem goed te zetten.
Ik weet niet of Tim de mol is, maar hij komt geheid weer terug in het spel. In de promo werd altijd gezegd, de mol verlaat nooit het spel. Nu wordt gezegd: de mol gaat nooit naar huis.
Die aflevering is nog mooier dan ik me herinner.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:18 schreef themole het volgende:
Ik hoop vanavond op zo'n aflevering
Vanaf 19:00......
6000 euro voor een paar jokers
hoebedoelje?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:35 schreef Rockfire het volgende:
Stom, ik deed mee met het tweede scherm en wist daardoor na de groene kaart van Zarayda al dat er niemand zou afvallen...
Na die kaart kwam de vraag of er iemand af zou vallen, ik zei ja, waarna ik meteen kreeg te zien hoeveel vragen ik goed had. Daardoor wist ik dat ik die laatste vraag fout had.quote:
Er bestaan toch ook vast wel van die pakken die reageren op laserstralen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geen idee of het al gezegd is, maar je moet niet te precies kijken naar die laserstralen-opdracht en wie er nou wel en niet geraakt werd zonder af te gaan. De zichtbare lichtstralen bij lasergamen zijn namelijk maar voor de show. De detectors op je pak reageren alleen op infrarood licht, dat die pistolen ook uitzenden. Die bundel is trouwens een stuk breder, en met spiegels aan de gang gaan heeft dan weinig zin.
Het lijkt me dat er iemand van de productie met een lasergame-pistool in zijn hand keek naar de kandidaten en beoordeelde of ze geraakt werden, om ze dan handmatig af te knallen.
Ze maakte toch het geluid van een uil? Dat is wel wat anders dan een duif...quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat mij opviel waren al die beelden van vogels. En Carolien die het geluid van een duif maakt. maar dat zal wel toeval zijn. (Kees zag zichzelf als duif toch?)
Een uil idd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:27 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ze maakte toch het geluid van een uil? Dat is wel wat anders dan een duif...
oh, wij noemen dat duif, zo op je duimen blazen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:27 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ze maakte toch het geluid van een uil? Dat is wel wat anders dan een duif...
Dat ze zei: ''Voor dat het donker wordt'' vind ik ook een hele sterke aanwijzing!quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:05 schreef ace_eleven het volgende:
Zarayda wordt toch ook wel weer verdachter hoor, was niet zo heel erg succesvol met haar woordkeuzes, koos "vacht, zoals mijn haar", en wilde wel heel graag kokers openen "voor het donker wordt"...
Niet per se mijn mol, maar haalt wel de nodige verdenkingen op zich
Ruimte voor vrije interpretatie? Ze zei zelf dat ze een uil na deedquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:29 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh, wij noemen dat duif, zo op je duimen blazen.maar daar is ruimte voor vrije interpretatie.
een uil klinkt anders als ik het doe iig.
oh, dat heb ik gemist.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:38 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ruimte voor vrije interpretatie? Ze zei zelf dat ze een uil na deed
En ik weet wie de mol is na alle afleveringen...quote:Normaal gesproken wordt het per aflevering wat makkelijker om de verdachten er uit te pikken, doordat er minder mensen overblijven
Omdat het nog te ontwikkelen geld verkloot is door het licht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:25 schreef JochemP het volgende:
Waarom is er geen geld gewonnen bij de kooienopdracht?
Wie zegt dat het geld is? En wat als niemand de kokers had opgemerkt?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:51 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Omdat het nog te ontwikkelen geld verkloot is door het licht.
Nouja, ik denk dus dat ze helemaal geen foto's hoefde te maken, dit werd hun niet verteld. Denk dat er hints voor geld op de camera hadden gestaan. Of wel ook de echte beesten vastleggen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:55 schreef JochemP het volgende:
[..]
Wie zegt dat het geld is? En wat als niemand de kokers had opgemerkt?
Blijkbaar was er een manier om deze opdracht af te sluiten met winst. Dat zei Art ook ( iets van, jullie hebben onderweg iets gemist). Hadden ze juist wel foto's moeten maken van de echte dieren? Lag er geld verstopt? Het nut van de foto's van de deelnemers in hun kooitjes is me ook niet duidelijk. Iedereen was toch bevrijd binnen de tijd en op de foto gezet?
Ik ben daar ook wel benieuwd naar (zoals ik ook toevallig net in het andere topic van de aflevering plaatste). Mogelijk dat El.Wulfo in de goede richting zit. Maar mijzelf is in ieder geval volkomen onduidelijk hoe er geld te verdienen was met deze opdracht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:55 schreef JochemP het volgende:
[..]
Wie zegt dat het geld is? En wat als niemand de kokers had opgemerkt?
Blijkbaar was er een manier om deze opdracht af te sluiten met winst. Dat zei Art ook ( iets van, jullie hebben onderweg iets gemist). Hadden ze juist wel foto's moeten maken van de echte dieren? Lag er geld verstopt? Het nut van de foto's van de deelnemers in hun kooitjes is me ook niet duidelijk. Iedereen was toch bevrijd binnen de tijd en op de foto gezet? Die foto's zijn nooit meer teruggekomen in het spel toch?
Omdat Paulien de mol is en Zarayda ook niet oplet als Art wat zegt, zo refereerde Art later in de uitzending nog even naar een boek van de Mol, iets over taal.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:25 schreef JochemP het volgende:
Kees was inderdaad erg verdacht bij de waterval-opdracht. Koos alleen maar lange en/of moeilijk verstaanbare woorden. Knap van Paulien dat ze erachter kwam dat zijn woorden dan ook maar 75 euro opleverden voor de pot.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:35 schreef wolferl het volgende:
Zoals Daniel al terecht zei, dit is zo mindfucking...
Kees wist dat hij bij een waterval zat, de adrenaline ploeg had al veel woorden te onthouden als ze bij Kees aankwamen, en dan kwam hij nog eens met hele moeilijke woorden.
Carolien deed trouwens een uil na, een uil is de grootste bedreiging voor de mol (in de natuur).
Carolien wist namelijk ook (in het hok zittende) dat rond zonsondergang daar alle dieren voorbij zouden lopen. Dat kan toch alleen maar de mol weten. Niet-mollen weten deze informatie niet, dat op die specifieke plek rond zonsondergang kudde's dieren voorbij lopen.
De opdracht was spot de big-5, en ze kregen een camera mee. Ik denk dat die camera wel als bewijslast moet dienen. Ik denk alleen dat ze de big-5 (in de vorm van mensen) niet moesten bevrijden. Dat had de keuze van Tim bevrijden ook nog wel wat meer vermoeilijkt. Zo hadden ze bijvoorbeeld 1000E verdienen voor iemand opgesloten te laten zitten, laat je Tim opgesloten zitten moet hij naar huis, maar hij heeft wel 3 kokers om zijn vrijheid te onderhandelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:25 schreef JochemP het volgende:
Ik betwijfel het ten zeerste, ik heb dat stuk nog eens nagekeken en er wordt met geen woord over de camera gerept. Ook naderhand zegt Art al dat ze geld hebben gemist (ofzoiets) zonder ook maar een blik op de camera te werpen. Hoe kan hij dan weten dat ze niet ook foto's van dieren gemaakt hadden?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:33 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
De opdracht was spot de big-5, en ze kregen een camera mee. Ik denk dat die camera wel als bewijslast moet dienen. Ik denk alleen dat ze de big-5 (in de vorm van mensen) niet moesten bevrijden. Dat had de keuze van Tim bevrijden ook nog wel wat meer vermoeilijkt. Zo hadden ze bijvoorbeeld 1000E verdienen voor iemand opgesloten te laten zitten, laat je Tim opgesloten zitten moet hij naar huis, maar hij heeft wel 3 kokers om zijn vrijheid te onderhandelen.
Die gaat mee in de specialquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:05 schreef ace_eleven het volgende:
Zarayda wordt toch ook wel weer verdachter hoor, was niet zo heel erg succesvol met haar woordkeuzes, koos "vacht, zoals mijn haar", en wilde wel heel graag kokers openen "voor het donker wordt"...
Niet per se mijn mol, maar haalt wel de nodige verdenkingen op zich
Deze ookquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:35 schreef wolferl het volgende:
Zoals Daniel al terecht zei, dit is zo mindfucking...
Kees wist dat hij bij een waterval zat, de adrenaline ploeg had al veel woorden te onthouden als ze bij Kees aankwamen, en dan kwam hij nog eens met hele moeilijke woorden.
Carolien deed trouwens een uil na, een uil is de grootste bedreiging voor de mol (in de natuur).
Carolien wist namelijk ook (in het hok zittende) dat rond zonsondergang daar alle dieren voorbij zouden lopen. Dat kan toch alleen maar de mol weten. Niet-mollen weten deze informatie niet, dat op die specifieke plek rond zonsondergang kudde's dieren voorbij lopen.
De dikste aanwijzing naar Paulien was wel dat Art bij de opdracht zei "ga je in die groep zitten als taal zegmaar echt je ding is".quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:05 schreef ace_eleven het volgende:
Er zijn best wel wat aanwijzingen die naar Paulien wijzen:
- C is the mole
- De klinker-tweets
- Veel taalopdrachten (nu met woorden, hiervoor het Afrikaans, de 'C is the mole'-hint)
- niet alle opdrachten even goed gedaan
Maar ik heb het idee dat dit voornamelijk een redactie-spelletje is, zoals alle cijfer-hints die naar Maarten van der Weijden leken te leiden...
Die was behoorlijk 'in your face' inderdaadquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De dikste aanwijzing naar Paulien was wel dat Art bij de opdracht zei "ga je in die groep zitten als taal zegmaar echt je ding is".
"Taal is zegmaar echt mijn ding" is de naam van het boek wat ze geschreven heeft.
Maar die vind ik echt TE obvious.
Och er liep een gids mee met een wapen, maar ik denk dat iedereen wel argwanend zou worden daarquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Die laatste twijfel ik aan hoor.volgens mij laten ze je echt niet zonder wat voor informatie dan ook "los" door een gebied waar potentieel wilde dieren zitten lopen.
Ik vind de opmerking van Zarayda en Carolien eigenlijk wel bij elkaar passen. Als de schemer invalt komen de wilde dieren, dan moet je weg wezen. (kan natuurlijk een strategie zijn van een mol, om de tijdsdruk wat op te voeren)
dan vind ik de opmerking van Paulien (wij praten wel wat zacht, want wij hebben niet zo'n kooi om ons te beschermen) opmerkelijker. De angst voor wilde dieren aanjakkeren? of zijn ze zo voorbereid, zat de schrik er nog in na de val van Janine en is de productie extra voorzichtig geworden?
Ja, daarom denk ik dat ie wat te voor de hand liggend is eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:22 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Die was behoorlijk 'in your face' inderdaad
ja, dat denk ik ook. Daarom vind ik die mededelingen over de schemer, voordat het donker wordt en dat soort dingen niet per se als molpraat maar meer als: zorgen dat je niet opgevroten wordt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:22 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Och er liep een gids mee met een wapen, maar ik denk dat iedereen wel argwanend zou worden daar
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:29 schreef StephanL het volgende:
Ik lag vanochtend in mij bed en dacht na over dat T-shirt van Paulien. Zoals eerder staat in dit Topic staat er op The Moth. Moth is ook een nachtdier. Als je nu gaat kijken naar de letters T en H in het alfabet dan staan die op de 20ste en 8e positie. Doe dat min elkaar en je komt uit bij de letter L.
A = 1
B = 2
C = 3
D = 4
E = 5
F = 6
G = 7
H = 8
I = 9
J = 10
K = 11
L = 12
M = 13
N = 14
O = 15
P = 16
Q = 17
R = 18
S = 19
T = 20
enz....
T is 20
H is 8
20 -8 is 12
12e letter in het alfabet is L
Dus vervang TH in Moth met de L en je hebt Mol. Geen idee of ik de ver nadenk of het niks is, maar het kan.
Doe ook normaal nooit iets met de mol, zie tegen het eind wel wie heeft lopen mollen. Maar het zal maar net die aanwijzing wezen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, of 20 +8= 28, is de tweede letter van het alfabet en dan staat er de mob!
Of 20 X 8= 160 :26=6,2 dat keer 2 is bíjna 13!
(ja, ik vind dat te gezocht)
Dit had te maken met de groep die de kokers binnen had gesleept in aflevering 3quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit shot was trouwens ook nog te zien deze aflevering, als flashback naar de aflevering van vorige week:
[ afbeelding ]
Wat is de significantie van de grijze en gekleurde personen? Of is het gewoon een stijl-dingetje?
De drie in zwartwit halen de finale.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit shot was trouwens ook nog te zien deze aflevering, als flashback naar de aflevering van vorige week:
[ afbeelding ]
Wat is de significantie van de grijze en gekleurde personen? Of is het gewoon een stijl-dingetje?
Die gaat ZEKER weten in de specialquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:29 schreef StephanL het volgende:
Ik lag vanochtend in mij bed en dacht na over dat T-shirt van Paulien. Zoals eerder staat in dit Topic staat er op The Moth. Moth is ook een nachtdier. Als je nu gaat kijken naar de letters T en H in het alfabet dan staan die op de 20ste en 8e positie. Doe dat min elkaar en je komt uit bij de letter L.
A = 1
B = 2
C = 3
D = 4
E = 5
F = 6
G = 7
H = 8
I = 9
J = 10
K = 11
L = 12
M = 13
N = 14
O = 15
P = 16
Q = 17
R = 18
S = 19
T = 20
enz....
T is 20
H is 8
20 -8 is 12
12e letter in het alfabet is L
Dus vervang TH in Moth met de L en je hebt Mol. Geen idee of ik de ver nadenk of het niks is, maar het kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |