Ongeveer. De bode zit volgens mij buiten de rechtszaal en roept simpelweg vanaf zijn centrale positie om welke zaak er aan de beurt is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef NotGuilty het volgende:
" Het onderzoek in een strafzaak begint op het moment dat de voorzitter de bode de zaak buiten de rechtszaal (op de gang) laat “uitroepen” "
De bode opent de deuren van de zitting en noemt de naam van de verdachte en begeleidt iedereen naar hun plaats. Wat moet ik me bij het gedeelte "op de gang" voorstellen? Opent de bode de deur en zegt hij dan expliciet wat de naam van de verdachte is en heeft hij daarmee dan de zaak uitgeroepen?
ik heb hier een oude druk liggen. Maar ik krijg gister een mooie joho samenvatting in mijn handen gedrukt. Verder is het boekje kernbegrippen volgens docenten eigenlijk het belangrijkste dit blok.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:49 schreef Tchock het volgende:
Trouwens Y, heb jij de boeken voor Bestuursrecht al? Blackboard zegt dat de stof van deze week ''Te bestuderen voor week 1: Kernbegrippen Awb derde druk 2012, hoofdstuk 2 (Bestuursorgaan)'' is, maar dat slaat nergens op.
Denk dat de cijfers van RGS morgen worden ingevoerd, maar ik fiets zo even langs Harmonie, dus als je je studentnummer geeft kan ik wel even voor je kijken!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:50 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand wanneer hoe lang het duurt voordat ze de cijfers dan invoeren op progress? Ik hoor net van iemand dat je kunt zien of je een voldoende hebt, door te kijken of je automatisch bent ingeschreven in progress voor de herkansing.
Volgens mij heb ik die helemaal nietquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb hier een oude druk liggen. Maar ik krijg gister een mooie joho samenvatting in mijn handen gedrukt. Verder is het boekje kernbegrippen volgens docenten eigenlijk het belangrijkste dit blok.
Tof boekje trouwens, erg fijn geschreven.
Progress refreshed elke dag om kwart voor 5 in de morgen. Dus als ze vandaag de cijfers hebben ingevoerd kun je het morgenvroeg om kwart voor 5 zien. Ik neem aan dat dit ook voor de automatische inschrijving geldt maar dit weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:50 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand wanneer hoe lang het duurt voordat ze de cijfers dan invoeren op progress? Ik hoor net van iemand dat je kunt zien of je een voldoende hebt, door te kijken of je automatisch bent ingeschreven in progress voor de herkansing.
troll hem even, zeg dat ie een 5 heeftquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:51 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Denk dat de cijfers van RGS morgen worden ingevoerd, maar ik fiets zo even langs Harmonie, dus als je je studentnummer geeft kan ik wel even voor je kijken!
Super, ik DM je even.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:51 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Denk dat de cijfers van RGS morgen worden ingevoerd, maar ik fiets zo even langs Harmonie, dus als je je studentnummer geeft kan ik wel even voor je kijken!
Haha straks heeft ie dat echtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:52 schreef Ties02 het volgende:
[..]
troll hem even, zeg dat ie een 5 heeft
Merciquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:52 schreef Actaeon het volgende:
Gefeliciteerd nog als ik dat nog niet gedaan had!
Nee. Pax. Wordt. Niet. Getrolld.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:52 schreef Ties02 het volgende:
[..]
troll hem even, zeg dat ie een 5 heeft
Nou denk het niet, want bij mensen die het niet gehaald hebben staat wel de automatische inschrijving op progress, maar nog niet het cijfer.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:52 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Progress refreshed elke dag om kwart voor 5 in de morgen. Dus als ze vandaag de cijfers hebben ingevoerd kun je het morgenvroeg om kwart voor 5 zien. Ik neem aan dat dit ook voor de automatische inschrijving geldt maar dit weet ik niet zeker.
Chil boekjequote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die helemaal nietKut JFAS
Nee, maar gezien. Dankquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Chil boekje![]()
had ik nou al gezegd dat de reader in pdf formaat op bb staat?
Aha, dankjewelquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:48 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Ongeveer. De bode zit volgens mij buiten de rechtszaal en roept simpelweg vanaf zijn centrale positie om welke zaak er aan de beurt is.
Ging niet zozeer over MER; meer over de hoeveelheid economie tijdens een hbo-opleiding rechten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:55 schreef Yreal het volgende:
waar is die chick nou gebleven die over de MER wat wilde weten?
Oh dan sla ik over. Thanks for the heads upquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En het was nog een hoog niveau ook.
Allemaal lastige bestuursrechtelijke dingen
Ah oke, nog nooit gehad dus dat wist ik niet ./flexquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nou denk het niet, want bij mensen die het niet gehaald hebben staat wel de automatische inschrijving op progress, maar nog niet het cijfer.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh dan sla ik over. Thanks for the heads up
oh nouwja, tijdens de MER was het echt minimaal. Zal bij rechten nog wel minder zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ging niet zozeer over MER; meer over de hoeveelheid economie tijdens een hbo-opleiding rechten.
he A, hoe ist met u?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh dan sla ik over. Thanks for the heads up
Oh ja je tentamen. Wel goed gegaan? Balanslezen toch?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Moe. En tentamen was behooooorlijk lastig. Met u?
Cirkelredeneringquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Daarvoor is hij novietenhoeder
alleen behoedt hij mij nooitergo ik ben geen noviet
waardeloos ... maar heb je je tentamen wel gehaald?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Moe. En tentamen was behooooorlijk lastig. Met u?
Idd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Oh ja je tentamen. Wel goed gegaan? Balanslezen toch?
Zie hierbovenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
waardeloos ... maar heb je je tentamen wel gehaald?
Ik behoed jou ook hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Daarvoor is hij novietenhoeder
alleen behoedt hij mij nooitergo ik ben geen noviet
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vrees het ergstemisschien net een 6. Hoop ik. Maar het zou goed een 5 ofzo kunnen zijn.
Vraag het Erik.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:10 schreef Yreal het volgende:
Oke, ik snap nu waar europees belastingrecht over gaat.. maar nu moet ik zo maar even kijken waar internationaal belastingrecht dan over gaat
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:10 schreef Yreal het volgende:
Oke, ik snap nu waar europees belastingrecht over gaat.. maar nu moet ik zo maar even kijken waar internationaal belastingrecht dan over gaat
Oja, je TR he boefje.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ctrl+f even Erik in het vorige topic
zal wel met boxen enzo te maken hebben, en rekenenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
2 verschillende vakken, lijkt mij toch sterk dat ze beide over hetzelfde gaan?
Inderdaad,want de hele wereld bestaat uit Europa. En Europa heeft ook heel veel te zeggen op het gebied van directe belastingen. Oh wacht. Nee dus. En waar gaat internationaal belastingrecht over: juist, directe belastingen en heffingsbevoegdheid.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het verschil tussen Europees en Internationaal recht moet je onderhand toch wel begrijpen. Ongeacht welk rechtsgebiedquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Does es liefquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad,want de hele wereld bestaat uit Europa. En Europa heeft ook heel veel te zeggen op het gebied van directe belastingen. Oh wacht. Nee dus. En waar gaat internationaal belastingrecht over: juist, directe belastingen en heffingsbevoegdheid.
Zucht.
Daarom doe ik dat toch ook op een online forumquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef eriksd het volgende:
Ik raad je toch echt aan dit soort dingen niet al te hardop te zeggen Yreal.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef Yreal het volgende:
wat heeft de wereld nou te vertellen over onze belastingen
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef eriksd het volgende:
Ik raad je toch echt aan dit soort dingen niet al te hardop te zeggen Yreal.
Geen drol, maar we kunnen nog altijd wel met een ander land afspreken wat en hoe we heffen om dubbele belasting te voorkomen. Er is niet zoiets als een Europees belastingverdrag. Het enige wat Europees recht feitelijk zegt is dat als ik Henk belast tegen tarief bla, Jacques uit Frankrijk niet zwaarder belast mag worden hier. Hoe ik als Nederland met Frankrijk zelf afspreek te heffen, dat is geen zaak van de EU.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Does es lief![]()
Ik dacht meer van, wat heeft de wereld nou te vertellen over onze belastingen
ja dat ging ik net zeggenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, het Forum Romanum. Daar werd indertijd recht gesproken.
Ik zei alleen maar dat ik nou wat benieuwd was waar ze het bij internationaal belastingrecht over gingen hebbenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geen drol, maar we kunnen nog altijd wel met een ander land afspreken wat en hoe we heffen om dubbele belasting te voorkomen. Er is niet zoiets als een Europees belastingverdrag. Het enige wat Europees recht feitelijk zegt is dat als ik Henk belast tegen tarief bla, Jacques uit Frankrijk niet zwaarder belast mag worden hier. Hoe ik als Nederland met Frankrijk zelf afspreek te heffen, dat is geen zaak van de EU.
Die goede oude tijd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, het Forum Romanum. Daar werd indertijd recht gesproken.
Op zichzelf is je vraag niet zo heel gek hoor, massa's fiscalisten hebben niet helemaal voor ogen wat internationaal belastingrecht inhoudt. Het creert geen heffing: het knoopt aan bij nationale wetgeving en voorkomt dubbele economische en juridische heffing.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zei alleen maar dat ik nou wat benieuwd was waar ze het bij internationaal belastingrecht over gingen hebben
quote:
quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:51 schreef vandermar het volgende:
[..]
Fiscaal recht!!!!!!!! Dat kunnen ze beter domme irritante kutreken opleiding noemen.
Dat denk ik over mijn vakgebied ook altijd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:27 schreef eriksd het volgende:
Ik koester de gedachte altijd dat gewoon recht voor elke fiscalist te volgen is, maar andersom niet. Toch net wat moeilijker allemaal.
Ja dat snap ik. Maar tot nu toe zag ik dat altijd al terug in de andere vakken. Kwam niet bij mij op dat ze er nog een apart vak over dat onderwerp zou gaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Op zichzelf is je vraag niet zo heel gek hoor, massa's fiscalisten hebben niet helemaal voor ogen wat internationaal belastingrecht inhoudt. Het creert geen heffing: het knoopt aan bij nationale wetgeving en voorkomt dubbele economische en juridische heffing.
Ik vind het ook fantastisch inderdaad.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:27 schreef eriksd het volgende:
Ik koester de gedachte altijd dat gewoon recht voor elke fiscalist te volgen is, maar andersom niet. Toch net wat moeilijker allemaal.
Je weet dat die master ook zo heet hè?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar tot nu toe zag ik dat altijd al terug in de andere vakken. Kwam niet bij mij op dat ze er nog een apart vak over dat onderwerp zou gaan.
Na de bachelor vertrek ik uit Amsterdamquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:28 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je weet dat die master ook zo heet hè?
Zelfs bij dingen als arbeidsrecht en sociaalzekerheidsrecht enzo?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik vind het ook fantastisch inderdaad.
Ik kan bij elke advocaat hier binnenlopen en tot op een zeker niveau meepraten met zijn of haar vakgebied. Andersom worden ze al duizelig als ik het woord 'belasting' gebruik en kijken ze me aan alsof ik chinees spreek.
Ik kan mij niet herinneren dat de objectvrijstelling voor een VI terugkwam bij, pak hem beet, belastingheffing van concerns ofzo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar tot nu toe zag ik dat altijd al terug in de andere vakken. Kwam niet bij mij op dat ze er nog een apart vak over dat onderwerp zou gaan.
Waarom?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Na de bachelor vertrek ik uit Amsterdam
Ik heb ook alleen belastingrecht 1 en loonheffing gevolgdquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat de objectvrijstelling voor een VI terugkwam bij, pak hem beet, belastingheffing van concerns ofzo.
Uiteindelijk zijn dat gebieden waar alles nu toch wel een beetje helder is, kom nou. Paniek in de tent bij ondernemingsrecht want flex-bv. Eerste majeure wijziging in tijden. Men moest de parlementaire geschiedenis gaan lezen, wat is deze?! Vooral papierschuiverij uiteindelijkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zelfs bij dingen als arbeidsrecht en sociaalzekerheidsrecht enzo?
Is belastingrecht I IB?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb ook alleen belastingrecht 1 en loonheffing gevolgd
Nee, en daar heb ik ook totaal geen zin in.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Pax gaat voor cum laudezit je ookal in een honors traject?
ja. In 2 zat vpb en ob, maar ik moest aansprakelijkheidsrecht nog herkansen en dat tentamen was op hetzelfde moment.quote:
Ja misschien wel. Maar je moet ook niet tè bagatelliserend doen over die andere rechtsgebieden denk ik.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn dat gebieden waar alles nu toch wel een beetje helder is, kom nou. Paniek in de tent bij ondernemingsrecht want flex-bv. Eerste majeure wijziging in tijden. Men moest de parlementaire geschiedenis gaan lezen, wat is deze?! Vooral papierschuiverij uiteindelijk
Voor de zoveelste keer de statuten opstellen en beschermingsconstructies enzo: dat moet toch met macro's te doen zijn zo langzamerhand.
Hier ook dan dus? :Squote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:33 schreef Ties02 het volgende:
[..]
en Vpb en LB en OB en Succesie en Ovb en Formeel
hier dan
Ga je uberhaupt nog een (fiscale) master ergens doen dan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:35 schreef Yreal het volgende:
MER Voluit schrijven is wel lekker om je sollicitatiebrieven wat langer te maken
Ja hoor, maar dat komt omdat ik me ook wel enigszins heb verdiept in het arbeidsrecht.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zelfs bij dingen als arbeidsrecht en sociaalzekerheidsrecht enzo?
Oh dat scheelt dan inderdaad. Want je vond het gewoon leuk of..?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja hoor, maar dat komt omdat ik me ook wel enigszins heb verdiept in het arbeidsrecht.
Dat werd toen nog op papyrus rollen geschrevenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:37 schreef Actaeon het volgende:
Hé Maharbal, was er in jouw tijd ook al een 'gespot in de UB' eigenlijk?
In zijn tijd waren er geeneens computers man.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:37 schreef Actaeon het volgende:
Lijkt me wel toch? Anders is alles vrij waardeloosquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:36 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ga je uberhaupt nog een (fiscale) master ergens doen dan?
Werkelijk waar geen idee.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:37 schreef Actaeon het volgende:
Yup, en handig. Net als huurrecht bijvoorbeeld, ook handig.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh dat scheelt dan inderdaad. Want je vond het gewoon leuk of..?
Ja zeker. En als je het leuk vindt. Why not.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yup, en handig. Net als huurrecht bijvoorbeeld, ook handig.
Dat ga je toch niet meer in het openbaar zeggen manquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:38 schreef Paxcon het volgende:
Een jaar geleden had ik nog eenHyves
account
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:36 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ga je uberhaupt nog een (fiscale) master ergens doen dan?
Na IB twijfelde ik zwaar, maar inmiddels ben ik er weer van overtuigd dat ik het wel weer leuk vindquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lijkt me wel toch? Anders is alles vrij waardeloos
Ik heb nog steeds!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:38 schreef Paxcon het volgende:
Een jaar geleden had ik nog eenHyves
account
Oh, je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat ga je toch niet meer in het openbaar zeggen man
Ja. Alleen kneusjes doen strafrecht. De rest blijft er ver van uit de buurt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:39 schreef Mignon het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds!![]()
Is strafrecht (ofzo) voor domme mensen?
Kom er zojuist achter dat er hier in Nijmegen ook één isquote:
IB is zo verschrikkelijkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Na IB twijfelde ik zwaar, maar inmiddels ben ik er weer van overtuigd dat ik het wel weer leuk vind
IB is dan ook niet veel aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Na IB twijfelde ik zwaar, maar inmiddels ben ik er weer van overtuigd dat ik het wel weer leuk vind
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:40 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nog steeds hyveszit een communitie voor schakelbrommers die nog wel leuk is
neequote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:41 schreef Valid het volgende:
[..]![]()
Heb je ook een account op brommerforum.nl?
Ik had wel een account op het sparta brommer forumquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:41 schreef Valid het volgende:
[..]![]()
Heb je ook een account op brommerforum.nl?
Denk je nu dat je sowieso dan een fiscale master wil doen dan? Of misschien geen master / een andere master?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Bij communitie moet ik denken aan een of ander vreemd soort munitiequote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:40 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nog steeds hyveszit een communitie voor schakelbrommers die nog wel leuk is
Als je IB kut vond door de antimisbruikbepalingen, dan staat je nog wat te wachtenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Mijn eerste keus is nu Ondernemingsrecht in leiden. Moet even kijken of ik er binnen kom, maar ik wil ook een master finance doen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:42 schreef Valid het volgende:
[..]
Denk je nu dat je sowieso dan een fiscale master wil doen dan? Of misschien geen master / een andere master?
Misschien moet je het op z'n Engels uitspreken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij communitie moet ik denken aan een of ander vreemd soort munitie
Munitie voor communistenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij communitie moet ik denken aan een of ander vreemd soort munitie
Ah ok. Finance master zou ik ook graag als tweede master doen naast privaat-, financieel of ondernemingsrecht. Ik moet dan alleen sowieso een schakeljaar doen (dus drie jaar masteren) en ik denk dat het voor m'n plannen in de advocatuur minder toevoegd dan evt. een tweede (specialistische) juridische master bovenop een brede juridische master. Keuzes.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn eerste keus is nu Ondernemingsrecht in leiden. Moet even kijken of ik er binnen kom, maar ik wil ook een master finance doen.
Had ik gedaan als er community stond of communities.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Misschien moet je het op z'n Engels uitspreken.
Zou je denken?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:50 schreef Actaeon het volgende:
Master finance klinkt ook wel tof trouwens Yreal. Sluit zeker ook goed op je MER aan enzo denk ik?
Punt is wel dat finance een behoorlijk stevige, kwantitatieve en wiskundige specialisatie binnen bedrijfseconomie is en dat de studenten die goed presteren in die master vaak uit een economics of zelfs econometrics bsc komen (ook al zullen die misschien sneller kiezen voor quantitative finance). Die kwantitatieve basis mis je natuurlijk behoorlijk/totaal (zowel vanuit WO rechten als vanuit MER) waardoor je flink achter staat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:50 schreef Actaeon het volgende:
Master finance klinkt ook wel tof trouwens Yreal. Sluit zeker ook goed op je MER aan enzo denk ik?
HBO brede opleiding naar toch tamelijk zware master?quote:
Dat is mijn idee ook. Wat algemene brede management- en boekhoudvakken vormen nou niet gelijk de ideale stevige voorbereiding. Al kan er natuurlijk wel wat ingehaald worden in een schakeljaar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
HBO brede opleiding naar toch tamelijk zware master?
Bowie al geluisterd?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:08 schreef eriksd het volgende:
Paul Carrack heeft toch ook wel een goddelijke stem hoor.
bij een uitwerking van een tentamen lolquote:Twee opmerkingen bij vraag 1b.:
- de meeste studeeten hebben gewoon art. 3:50 toegepast, die hebben een 1/2 punt gekregen.
Veruit de meest voorkomende score bij deze vraag. Zeg maar tegen ze, als ze klagen, dat ze
ondanks dat ze een verkeerde bepaling toepassen toch nog een half puntje hebben gekregen. :-)
Neenee. Staat 'ie op youtube?quote:
Behoorlijk. vrijwel directe instroomquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:50 schreef Actaeon het volgende:
Mwa. Wel redelijk.quote:
Oh, de slechte fasequote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwa. Wel redelijk.
Maarja, ik zit nu meer in deze fase:
Luister nou naar de tekst man.quote:
quote:
Shakespeare leeft!quote:If you judge a book by the cover,
Then you'd judge the look by the lover
I hope you'll soon recover,
Me I go from one extreme to another
Wat luister jij dan opa?quote:
quote:Luther croons.
Sly's the original - originator.
James screams.
Marvin was the only innovator.
But nothing can compare.
Nothing can compare.
When Smokey sings.
Niet slechtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:51 schreef Ties02 het volgende:
Vanavond op het menu, 2 kipschnitzels en tomatencreme soep
Zelfs nieuwe boeken zijn soms meteen verouderd. Ik heb al drie gloednieuwe boeken gehad waar verouderde informatie in stond en ik volg deze studie pas sinds september 2012. Doe mij maar gewoon de nieuwste druk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:20 schreef _Rooos_ het volgende:
Zijn je studieboeken nog goed bruikbaar als ze een jaar oud zijn? Of verandert er zoveel dat je echt beter elk jaar de nieuwste druk van de boeken kan kopen?
Oh ja op die manier. Nee dan heb je wel gelijk. Ik doelde meer op de lijn qua werkveld e.d. Dat het niet een hele rare specialisatie is vanuit MER. Dat het vanuit MER zelfs logischer klinkt misschien dan vanuit rechten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
HBO brede opleiding naar toch tamelijk zware master?
Je doelt zeker o.a op de veranderingen bij de kantonrechter?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:22 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Zelfs nieuwe boeken zijn soms meteen verouderd. Ik heb al drie gloednieuwe boeken gehad waar verouderde informatie in stond en ik volg deze studie pas sinds september 2012. Doe mij maar gewoon de nieuwste druk.
Daar heb ik een nieuwe Kluwer voor gekochtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je doelt zeker o.a op de veranderingen bij de kantonrechter?
HEE! TCHOCK! Hoe is het met jou?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar heb ik een nieuwe Kluwer voor gekochtWilde het risico niet nemen dat ik daardoor de fout in zou gaan.
Ehm. Vanwaar dit enthousiasme? Maar verder: vermoeid. Zo nog werken en morgen vroeg op om naar het station te lopenquote:
Ehmm...interesse?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ehm. Vanwaar dit enthousiasme? Maar verder: vermoeid. Zo nog werken en morgen vroeg op om naar het station te lopen
Fiets gejat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ehmm...interesse?Er zit niet altijd iets achter hoor.
Dat je geen noviet meer bent betekent niet meteen dat ik geen aandacht meer voor je heb
Hmm waarom moet je lopen?
Beide wel, maar verzekerd gelukkig. Komt alleen slecht uit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is zoToch geen hele nieuwe/dure hoop ik?
Dat scheelt dan weer wel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beide wel, maar verzekerd gelukkig. Komt alleen slecht uit.
Die inderdaad, en zo waren er nog wel meer dingen in zwaartepunten van het vermogensrecht en in staatsrecht en in het boek van Van ballegooij. Als je de stof nog niet kent, herken je de fouten veranderingen ook niet (meteen) en zit je dus eerst verkeerde stof te leren. Ik hou het wel gewoon bij de nieuwste druk van alles.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je doelt zeker o.a op de veranderingen bij de kantonrechter?
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:54 schreef Speedy_T het volgende:
Een 7,5 voor Belasting recht II (OB, VPB). Uiteindelijk hoger dan ik had verwacht.
Congrats! Altijd lekker om een hoger cijfer te hebben dan je verwacht had, als je op een 9 had gerekend had je weinig aan de felicitaties gehad.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:54 schreef Speedy_T het volgende:
Een 7,5 voor Belasting recht II (OB, VPB). Uiteindelijk hoger dan ik had verwacht.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:54 schreef Speedy_T het volgende:
Heb jij eigenlijk al een keer iets fiscaals gehad ofniet?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:58 schreef Keyos het volgende:
[..]
Congrats! Altijd lekker om een hoger cijfer te hebben dan je verwacht had, als je op een 9 had gerekend had je weinig aan de felicitaties gehad.
Zozo gefeliquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:54 schreef Speedy_T het volgende:
Jammer genoeg nog niet, heb pas fiscaal recht aan het einde van dit jaar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk al een keer iets fiscaals gehad ofniet?
Niet? Ik vind het tot nu juist lekker weglezen en best interessant, met welk boek ben je gestart?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:59 schreef Keyos het volgende:
Ben nu trouwens bezig met strafrecht, wordt er op dit moment nog niet warm of koud van, maar vakken moeten bij mij altijd groeien, ga het vaak pas na wat uren investeren waarderen.
Ah oke. En dan in de vorm van...?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:00 schreef Keyos het volgende:
[..]
Jammer genoeg nog niet, heb pas fiscaal recht aan het einde van dit jaar.
Capita strafrecht, is volgens mij het 'basisboek' van dit blok.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Niet? Ik vind het tot nu juist lekker weglezen en best interessant, met welk boek ben je gestart?
Ja klopt, ik vind het wel een fijn boek en tot nu toe boeiende stof. Maarja jij vond staatsrecht zo leuk, ik niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef Keyos het volgende:
[..]
Capita strafrecht, is volgens mij het 'basisboek' van dit blok.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, binnenkort maar even in de boeken kijken van het vak. Het is maar een blok van 5 weken dus het zal voornamelijk uit basics bestaan om je een indicatie te geven of je er verder mee gaat in jaar twee of niet. Fiscaal Recht heeft hetzelfde programma als rechtsgeleerdheid in jaar 1, zal dus nog niet zo diep zijn.quote:
Allen&Overy doet ook veel in het buitenland geloof ik toch?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, binnenkort maar even in de boeken kijken van het vak. Het is maar een blok van 5 weken dus het zal voornamelijk uit basics bestaan om je een indicatie te geven of je er verder mee gaat in jaar twee of niet. Fiscaal Recht heeft hetzelfde programma als rechtsgeleerdheid in jaar 1, zal dus nog niet zo diep zijn.
Gezien het internationale aspect en internationale masters van fiscaal recht zie ik het wel zitten, het is nog steeds een droom om een tijd in het buitenland te studeren of misschien zelfs te werken (New York City heeft mijn voorkeur). Ik weet dat Loyens & Loeff een kantoor heeft in Manhattan, ondanks dat je daar niet zomaar binnenkomt ga ik dat wel meewegen.
Yes, zo zijn er nog best veel kantoren om internationaal te gaan met een Nederlands fiscaal recht papiertje. Dat is lastiger met andere vakgebieden dan tax , maar dan moet het mij wel interesseren. Daar kom ik in mei ongeveer achter.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Allen&Overy doet ook veel in het buitenland geloof ik toch?
Leuk plan om eens lekker naar het buitenland te gaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:08 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yes, zo zijn er nog best veel kantoren om internationaal te gaan met een Nederlands fiscaal recht papiertje. Dat is lastiger met andere vakgebieden dan tax , maar dan moet het mij wel interesseren. Daar kom ik in mei ongeveer achter.
Ik ga misschien over anderhalf jaar vakantiewerk doen bij Disney in Florida om eens wat te proeven van het buitenland, als het bevalt is het een optie, krijg in heimwee doe ik het niet meer.
Hij kent Mickey Mouse persoonlijkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuk plan om eens lekker naar het buitenland te gaan.Heb je ook wat connecties bij Disney ofzo of dat niet?
Ik ken wel wat mensen op een ander forum die daar vakantiewerk hebben gedaan, er is een kantoor in Londen die mensen uit Europa recruit en als Nederlander maak je een goede kans. Het is natuurlijk een geweldige ervaring (iets dat ik ook op de CV zou zetten) om 2 maanden in Orlando Florida te zitten, ondanks dat het een hongerloon baantje is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuk plan om eens lekker naar het buitenland te gaan.Heb je ook wat connecties bij Disney ofzo of dat niet?
Misschien is recht in context een leuk boekje voor je. Die heeft het over alle rechtsgebieden en behandelt ook een aantal arresten. Wij hadden dat boek voor inleiding rechtswetenschappen, waar je dus over alle rechtsgebieden een beetje basiskennis op doet. Zo geef je niet veel geld uit aan heel veel boeken en kan je toch over alles een beetje inlezen. Hij is ook online digitaal boek/ebook te koop, dan bespaar je zelfs nog wat geld, 27 euro moet te doen zijn toch? Als normaal hardcopy boek kost hij 40 euro.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:39 schreef _Rooos_ het volgende:
Weten jullie dan ook welke (eerstejaars) vakken/onderwerpen het minst snel veranderen? (rechtsgeschiedenis ofzo?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hardcopySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ben ik wel jaloers op hoor. Ties.quote:
Sowieso. Leuke ervaring.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:12 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik ken wel wat mensen op een ander forum die daar vakantiewerk hebben gedaan, er is een kantoor in Londen die mensen uit Europa recruit en als Nederlander maak je een goede kans. Het is natuurlijk een geweldige ervaring (iets dat ik ook op de CV zou zetten) om 2 maanden in Orlando Florida te zitten, ondanks dat het een hongerloon baantje is.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:12 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Misschien is recht in context een leuk boekje voor je. Die heeft het over alle rechtsgebieden en behandelt ook een aantal arresten. Wij hadden dat boek voor inleiding rechtswetenschappen, waar je dus over alle rechtsgebieden een beetje basiskennis op doet. Zo geef je niet veel geld uit aan heel veel boeken en kan je toch over alles een beetje inlezen. Hij is ook online digitaal boek/ebook te koop, dan bespaar je zelfs nog wat geld, 27 euro moet te doen zijn toch? Als normaal hardcopy boek kost hij 40 euro.
Zie spoiler voor linkje:
ebookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hardcopyAh super, bedankt voor de tip!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die ga ik kopen.![]()
Daar werken 9 mensen ofzo. Die Dutch Desks moet je je niet teveel van voorstellen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, binnenkort maar even in de boeken kijken van het vak. Het is maar een blok van 5 weken dus het zal voornamelijk uit basics bestaan om je een indicatie te geven of je er verder mee gaat in jaar twee of niet. Fiscaal Recht heeft hetzelfde programma als rechtsgeleerdheid in jaar 1, zal dus nog niet zo diep zijn.
Gezien het internationale aspect en internationale masters van fiscaal recht zie ik het wel zitten, het is nog steeds een droom om een tijd in het buitenland te studeren of misschien zelfs te werken (New York City heeft mijn voorkeur). Ik weet dat Loyens & Loeff een kantoor heeft in Manhattan, ondanks dat je daar niet zomaar binnenkomt ga ik dat wel meewegen.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:54 schreef Speedy_T het volgende:
Hoe zit het dan precies met banen voor Nederlandse fiscaal recht geleerden in het buitenland, stelt dat ook als geheel niets voor?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar werken 9 mensen ofzo. Die Dutch Desks moet je je niet teveel van voorstellen.
Bieden ze bij jou geen Int. en Europees belastingrecht master aan>?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:21 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hoe zit het dan precies met banen voor Nederlandse fiscaal recht geleerden in het buitenland, stelt dat ook als geheel niets voor?
Wat zou je unique selling point dan zijn?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:21 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hoe zit het dan precies met banen voor Nederlandse fiscaal recht geleerden in het buitenland, stelt dat ook als geheel niets voor?
Veel succes/plezier ermeequote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Ah super, bedankt voor de tip!![]()
Die ga ik kopen.
Dat zou dan waarschijnlijk kennis van Nederlands/Europese belastingstelsel zijn. Ik zou het verder ook niet weten hoor, had wat research gedaan naar kantoren met vestigingen in de USA en kwam met name op belastingen uit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat zou je unique selling point dan zijn?
Je zit daar gewoon je coop-structuur te verkopen aan Amerikanen, that's all. Als hier de boel minder aantrekkelijk wordt, gaat daar er ook de stekker uit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:27 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat zou dan waarschijnlijk kennis van Nederlands/Europese belastingstelsel zijn. Ik zou het verder ook niet weten hoor, had wat research gedaan naar kantoren met vestigingen in de USA en kwam met name op belastingen uit.
Bijna iedereen die ik erover hoor prijst de werkgelegenheid (en de salarissen) in de fiscaliteit de hemel in, maar jij nuanceert dat vrij vaak. Zou je willen stellen dat dit soort dingen alleen voor de echte top is weggelegd? En zoja, hoe verhoudt het standaard-fiscalistenvolk zich dan tot de standaard-jurist volgens jou?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je zit daar gewoon je coop-structuur te verkopen aan Amerikanen, that's all. Als hier de boel minder aantrekkelijk wordt, gaat daar er ook de stekker uit.
Misschien inmiddels te laat, maar ik heb die van de Joho gekocht. Weet niet wat voor samenvattingen je gewend bent, maar ik vind het een verademing ten opzichte van de gratis meuk die er rondzwerftquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:41 schreef Mastur het volgende:
Iemand nog een samenvatting van Staatsrecht 1a ter beschikking? Zou het echt super op prijs stellen!
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe de faculteit er mee omgaat. Bij ons willen ze nog wel eens een erratum beschikbaar stellen. Voor de Basiscursus Recht was zelfs het boek van twee drukken terug nog bruikbaar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:20 schreef _Rooos_ het volgende:
Zijn je studieboeken nog goed bruikbaar als ze een jaar oud zijn? Of verandert er zoveel dat je echt beter elk jaar de nieuwste druk van de boeken kan kopen?
Waar woon je ongeveer?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:28 schreef _Rooos_ het volgende:
Bedankt.![]()
Ik zat eraan te denken om alvast wat boeken nu te kopen ipv september omdat ik nu nog wat meer tijd over heb, dus dan kon ik alvast wat dingen doorlezen.Maar zit er ook niet op te wachten om al die boeken straks nog een keer te moeten kopen.
Haha zou echt heel nice zijn! Zie PM!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:42 schreef Argelos het volgende:
[..]
Misschien inmiddels te laat, maar ik heb die van de Joho gekocht. Weet niet wat voor samenvattingen je gewend bent, maar ik vind het een verademing ten opzichte van de gratis meuk die er rondzwerft
Ja ben hier ook wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:41 schreef Argelos het volgende:
[..]
Bijna iedereen die ik erover hoor prijst de werkgelegenheid (en de salarissen) in de fiscaliteit de hemel in, maar jij nuanceert dat vrij vaak. Zou je willen stellen dat dit soort dingen alleen voor de echte top is weggelegd? En zoja, hoe verhoudt het standaard-fiscalistenvolk zich dan tot de standaard-jurist volgens jou?
Ik denk dat je iets preciezer moet zijn over wat je wilt weten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:45 schreef Duderd het volgende:
Waar zou ik achter de ontwikkelingen in de rechtswetenschap tussen 35 en 37 n. Chr. kunnen vinden?
Dat is leuk en aardig: het is nu recessie, al jarenlang. Dat heeft zijn weerslag op de topkantoren. Dat de gemiddelde student graag zijn feestverhaal doorvertelt aan andere studenten, en de PR-praatjes van de Uni dit ook doen, wil niet zo zeggen dat het meteen hosanna is op de arbeidsmarkt: men kan veel kritischer zijn nu. Zo simpel is het allemaal niet, zeker niet als je naar een advocatenkantoor wil gaan waar de secties klein zijn. Uitzonderingen voor bijv. lolo en de big 4, maar voor de rest is het gewoon hopen op een baan hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:41 schreef Argelos het volgende:
[..]
Bijna iedereen die ik erover hoor prijst de werkgelegenheid (en de salarissen) in de fiscaliteit de hemel in, maar jij nuanceert dat vrij vaak. Zou je willen stellen dat dit soort dingen alleen voor de echte top is weggelegd? En zoja, hoe verhoudt het standaard-fiscalistenvolk zich dan tot de standaard-jurist volgens jou?
Geen ideequote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier is niet eens een JoHo geloof ik. Of kan dat niet en is er overal een Joho?
De vraag in mijn taak: Bespreek de ontwikkelingen in de rechtswetenschap in 35-37 n. Chr. Bespreek hierbij vooral de aandacht aan de ontwikkelingen van de rechtsscholen en aan het ius publice respondendi.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets preciezer moet zijn over wat je wilt weten.
Beetje verquote:
Ik waardeer jouw kritische noten altijd zeer. Ik heb sowieso wel eens het gevoel dat er mensen zijn die denken dat ze gaan starten op 4200 euro bruto straks. Misschien proef ik dat verkeerd maar zo komt het op mij wel eens over.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig: het is nu recessie, al jarenlang. Dat heeft zijn weerslag op de topkantoren. Dat de gemiddelde student graag zijn feestverhaal doorvertelt aan andere studenten, en de PR-praatjes van de Uni dit ook doen, wil niet zo zeggen dat het meteen hosanna is op de arbeidsmarkt: men kan veel kritischer zijn nu. Zo simpel is het allemaal niet, zeker niet als je naar een advocatenkantoor wil gaan waar de secties klein zijn. Uitzonderingen voor bijv. lolo en de big 4, maar voor de rest is het gewoon hopen op een baan hoor.
Zou wel tof zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Beetje verIk heb wat materiaal dat je best mag lenen als je interesse hebt. Moeten we alleen kijken hoe we dat in het vat gaan gieten. Eventueel zou je tegen een vriendelijk prijsje ook wat over kunnen nemen.
Ik hoor altijd onweersgeluiden bij dit soort tekstenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig: het is nu recessie, al jarenlang. Dat heeft zijn weerslag op de topkantoren. Dat de gemiddelde student graag zijn feestverhaal doorvertelt aan andere studenten, en de PR-praatjes van de Uni dit ook doen, wil niet zo zeggen dat het meteen hosanna is op de arbeidsmarkt: men kan veel kritischer zijn nu. Zo simpel is het allemaal niet, zeker niet als je naar een advocatenkantoor wil gaan waar de secties klein zijn. Uitzonderingen voor bijv. lolo en de big 4, maar voor de rest is het gewoon hopen op een baan hoor.
2013 en wellicht 2014 zijn karige jaren. Daarnaast is er een enorm overaanbod aan juristen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik hoor altijd onweersgeluiden bij dit soort teksten
hoe zit het met andere vakgebieden dan, of weet je dat niet
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:54 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Maar geen overaanbod van excellente juristen zoals Ties02.
Oh het is je huiswerk? Staat het niet in je boek dan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:48 schreef Duderd het volgende:
[..]
De vraag in mijn taak: Bespreek de ontwikkelingen in de rechtswetenschap in 35-37 n. Chr. Bespreek hierbij vooral de aandacht aan de ontwikkelingen van de rechtsscholen en aan het ius publice respondendi.
Makkelijk zal het allemaal absoluut niet zijn inderdaad. Nevenactiviteiten en hoge cijfers zijn een must voor ambitieuze studenten en dat is ook niet raar of anders dan bij veel andere studies. Ik heb zeker (nog steeds) wel het idee dat fiscaal recht van de mogelijke juridische specialisaties het meest gunstig is gelet op arbeidskansen. Het feit dat je misschien geen werkgevers voor het uitkiezen hebt zal zo zijn, maar geldt voor vrijwel elke studie. Vergeleken met de shit-positie van andere studies doet fiscaal het misschien nog wel aardig prima wat dat betreft. Het is gewoon niet meer zoals een aantal jaar geleden dat je al met iPads werd gelokt als je bij de open dag kwam kijken (terwijl er nog niet eens iPads te koop waren in de winkels).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
2013 en wellicht 2014 zijn karige jaren. Daarnaast is er een enorm overaanbod aan juristen.
Weber foyer.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:59 schreef omelette het volgende:
Waar hangen die cijfers in de harmonie?
Weberfoyer: langs de portiers richting de juridische bibliotheek lopen en dan op een gegeven moment aan je linker kant.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:59 schreef omelette het volgende:
Waar hangen die cijfers in de harmonie?
Er was een tijd dat de Big 4 gewoon alle afgestudeerde fiscalisten opslokten en er voor de overige kantoren niks meer over was.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Makkelijk zal het allemaal absoluut niet zijn inderdaad. Nevenactiviteiten en hoge cijfers zijn een must voor ambitieuze studenten en dat is ook niet raar of anders dan bij veel andere studies. Ik heb zeker (nog steeds) wel het idee dat fiscaal recht van de mogelijke juridische specialisaties het meest gunstig is gelet op arbeidskansen. Het feit dat je misschien geen werkgevers voor het uitkiezen hebt zal zo zijn, maar geldt voor vrijwel elke studie. Vergeleken met de shit-positie van andere studies doet fiscaal het misschien nog wel aardig prima wat dat betreft. Het is gewoon niet meer zoals een aantal jaar geleden dat je al met iPads werd gelokt als je bij de open dag kwam kijken (terwijl er nog niet eens iPads te koop waren in de winkels).
Rustig maar Ties. Het komt vanzelf goed.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:00 schreef Ties02 het volgende:
Hoge cijfers, hoge cijfers
ik krijg er nog nachtmerries van
Nou ik ben al zover gekomen dat ik weet dat er sprake was van 2 verschillende rechtsscholen, Sabiniani en Proculiani maar verder.. geen flauw ideequote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh het is je huiswerk? Staat het niet in je boek dan?Ik weet dat Spruit een heel mooi boek geschreven heeft dat Cunabula Iuris heet waarin mogelijk daar wat aandacht aan wordt besteed in het begin. Weet ik niet uit mijn hoofd en het is ook meer een handboek voor Romeins privaatrecht.
Verder was Max Kaser echt één van dè gezaghebbende auteurs op het gebied van Romeins (privaat)recht en zijn werk geld nog steeds als gezaghebbend. Ongetwijfeld heeft hij er ook wel iets over geschreven, titels heb ik even niet voor je maar als je op zijn naam zoekt kom je ongetwijfeld wel iets tegen.
Ah wat attent van jequote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Rustig maar Ties. Het komt vanzelf goed.
Zie je wel dat ik jou ook hoed!!
Kijk dit helptquote:
Allememachies adriaantje.quote:
Nou check dan onder andere eens de literatuur waar ik het over had. En misschien staan er ook wel handige verwijzingen in de literatuur die je al hebt?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:01 schreef Duderd het volgende:
[..]
Nou ik ben al zover gekomen dat ik weet dat er sprake was van 2 verschillende rechtsscholen, Sabiniani en Proculiani maar verder.. geen flauw idee
Inleiding tot de Europese Rechtsgeschiedenis van Randall Lesafferquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou check dan onder andere eens de literatuur waar ik het over had. En misschien staan er ook wel handige verwijzingen in de literatuur die je al hebt?
Welk boek heb je?
Sta er nog van te kijken dat er geen kots meekomt.quote:
Dat is juist de trucquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:06 schreef Keyos het volgende:
[..]
Sta er nog van te kijken dat er geen kots meekomt.
Het heeft iets vrij onsmakelijks inderdaad.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:06 schreef Keyos het volgende:
[..]
Sta er nog van te kijken dat er geen kots meekomt.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef omelette het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties. Heb een 7 voor rechtsgeschiedenisWas best tevreden tot ik de twee tienen onder me zag
Dat tezamen met wat van die boeken die ik noemde moet dat je toch wel verder helpen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:05 schreef Duderd het volgende:
[..]
Inleiding tot de Europese Rechtsgeschiedenis van Randall Lesaffer
Ach je hebt altijd baas boven baasquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef omelette het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties. Heb een 7 voor rechtsgeschiedenisWas best tevreden tot ik de twee tienen onder me zag
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ach je hebt altijd baas boven baas
Ik had vorig jaar ook een 7![]()
je hebt dan nog van die uitslovers zoals Paxcon maar daar moet je maar niet op letten
Maarrrr... ik heb nou maar 1 boek. Net mijn eerste college gehad en morgen de eerste onderwijsgroep die ik dus niet echt succesvol aan het voorbereiden benquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat tezamen met wat van die boeken die ik noemde moet je toch wel verder helpen.
Ah. Ben je eerstejaars? En heb je de info uit het HC? Dan moet je toch wel een eind komen. Je zal vast niet een ontzettend diepgaande verhandeling moeten schrijven dan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:10 schreef Duderd het volgende:
[..]
Maarrrr... ik heb nou maar 1 boek. Net mijn eerste college gehad en morgen de eerste onderwijsgroep die ik dus niet echt succesvol aan het voorbereiden ben
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:09 schreef Keyos het volgende:
Waarom staat Wet Ro in godsnaam niet onder Publiekrecht, kan ik straks elke keer met 2 wettenbundels op pad.
Omdat omdat omdat....some things are just the way they are.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:09 schreef Keyos het volgende:
Waarom staat Wet Ro in godsnaam niet onder Publiekrecht, kan ik straks elke keer met 2 wettenbundels op pad.
Dat doen ze om studenten met van die zware bundels te pestenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd.
Om novieten met zware bundels te pesten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat doen ze om studenten met van die zware bundels te pesten
Dat moet hem zijn, kan niet anders.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat doen ze om studenten met van die zware bundels te pesten
Haha ja, jammer genoeg wel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij bent ook eerstejaars toch?I just realised.
Ja ben eerste jaars... de moed is een beetje in mijn kleine teen gezakt op het momentquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah. Ben je eerstejaars? En heb je de info uit het HC? Dan moet je toch wel een eind komen. Je zal vast niet een ontzettend diepgaande verhandeling moeten schrijven dan.
Dat is dus een noviet actajonquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij bent ook eerstejaars toch?I just realised.
Dan moet ik jou dus ook hoeden! Ik dacht altijd dat jij ouderejaars was for some reasonquote:
Ooh niet doen johquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:16 schreef Duderd het volgende:
[..]
Ja ben eerste jaars... de moed is een beetje in mijn kleine teen gezakt op het moment
quote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan moet ik jou dus ook hoeden! Ik dacht altijd dat jij ouderejaars was for some reason..vanaf nu zal ik mijzelf ook wat jou betreft niet meer aan mijn verantwoordelijkheden onttrekken.
Oke thanks!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan moet ik jou dus ook hoeden! Ik dacht altijd dat jij ouderejaars was for some reason..vanaf nu zal ik mijzelf ook wat jou betreft niet meer aan mijn verantwoordelijkheden onttrekken.
[..]
Ooh niet doen joh. Zoals ik zei zullen ze vast niet een enorme diepgaande rechtshistorische verhandeling van je vragen. Die boeken die ik noemde hoef je dan misschien niet eens te gebruiken. Zeker Kaser niet. Is way too much.
Probeer gewoon zo goed mogelijk met je tekstboek en je HC aantekeningen nog wat op te schrijven en ga daarmee gewoon je werkgroep in. Daar zal je echt niet hard op afgerekend worden vermoed ik.
Dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:20 schreef Duderd het volgende:
[..]
Oke thanks!Ik vind dat ik gezocht moet hebben en iig iets wijzer geworden moet zijn over het onderwerp, de nodige aanvulling kan ik dan wel halen uit het onderwijs denk ik
Tegen de grote boze buitenwereld. En ze welkom laten voelen hier enzulks.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:21 schreef eriksd het volgende:
Tegen wie bescherm jij novieten eigenlijk, Actaeon?
Ja ik ben wat wijzer geworden. Ik weet welke soorten rechtsscholen er zijn en wat de Ius publice respondendi inhoudt.. wie aan de macht was in de periode etcquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat vind ik ook.Zeker in de beginfase van je studie is dat al best moeilijk soms. En dat heb je nu ook gedaan denk ik?
Rechtsgeschiedenis is een beetje mijn ding vandaar dat ik misschien wat hard van stapel liep. Vergeef mij.
Tegen enge modsquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:21 schreef eriksd het volgende:
Tegen wie bescherm jij novieten eigenlijk, Actaeon?
En dat doe ik natuurlijk ook. Novieten motiveren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:22 schreef Keyos het volgende:
Je geeft mij in ieder geval wel de motivatie om mijn best te doen zodat ik jouw van de troon kan stoten over een tijdje. Ben wat ouder dan de gemiddelde eerstejaars, maar dat krijg je ervan als je paar keer een verkeerde studiekeuze maakt.
Tijd voor bier dus.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:24 schreef Duderd het volgende:
[..]
Ja ik ben wat wijzer geworden. Ik weet welke soorten rechtsscholen er zijn en wat de Ius publice respondendi inhoudt.. wie aan de macht was in de periode etc
Hehe, wat heb je eerst nog geprobeerd dan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:22 schreef Keyos het volgende:
Je geeft mij in ieder geval wel de motivatie om mijn best te doen zodat ik jouw van de troon kan stoten over een tijdje. Ben wat ouder dan de gemiddelde eerstejaars, maar dat krijg je ervan als je paar keer een verkeerde studiekeuze maakt.
Ja dat laatste dusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:29 schreef Valid het volgende:
[..]
Ben jij nog lekker aan het studeren? Ik ben m'n laatste uren behoorlijk aan het verprutsen.
Vooral arresten moet ik nog wel echt even goed naar kijken en wil eigenlijk ook nog een paar oefententamens maken...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja dat laatste dus![]()
ook al 2 keer boodschappen gedaan vandaag wtf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |