ADquote:Woede om grap Theo Maassen over slachtoffers cafébrand
7-1-13 - 16:17 bron: ANP
’Cabaretier moet show in Volendam overdoen’
Theo Maassen © ANP.
update Cabaretier Theo Maassen moet zijn laatste voorstelling 'Met alle respect' nog eenmaal geven. In Volendam. In de zaal zitten dan in elk geval de circa 240 slachtoffers van de nieuwjaarsbrand, belooft manager Johan Bond van verenigingsgebouw 'De Jozef' in Volendam, die de cabaretier maandag uitnodigde. Theo Maassen heeft nog niet gereageerd.
Bond is met name woedend over een kort onderdeel in de voorstelling van Maassen over de slachtoffers van de nieuwjaarsbrand. Dat gebeurt in een passage waar het gaat om Volendam en het grote aantal inwoners dat bij de vorige verkiezingen PVV stemde. Maassen zegt daarover: 'PVV! In Volendam! Dat hele dorp is 100 procent blank. De enige variatie die ze daar hebben in huidskleur zijn die slachtoffers van die cafébrand.'
quote:Op maandag 7 januari 2013 17:23 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind Theo Maassen eigenlijk erg slecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
quote:Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
Theo Maassen![]()
Gewoon een schreeuwend kind dat teveel aandacht kreeg. Meneer de acteurt!
Dat geeft toch wel te denken op welk niveau Theo speelt tegenwoordig.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik niet, was een van de betere uit de show.
Zou ik mogen weten welke cabaretiers jij wel leuk vind? Gewoon zomaar. Zelf deelt hij de 1e plek met Herman Finkers in mijn beleving, en dan heb je ook nog Eric Sauers.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
Theo Maasen![]()
Gewoon een schreeuwend kind dat teveel aandacht kreeg. Meneer de acteurt!
Idd de gemeente raad die een theo verbod maakt.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:46 schreef Spouwerranger het volgende:
Ik snap deze logica niet. Ze zijn boos op Theo en ter compensatie willen ze dat hij nóg een show geeft? Als ze echt zo principieel waren geweest, hadden ze hem vanaf nu de toegang geweigerd.
Ronald Goedemondt, Jandino zelfs Guido Weijers waren beter dan Theo.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:42 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Zou ik mogen weten welke cabaretiers jij wel leuk vind? Gewoon zomaar. Zelf deelt hij de 1e plek met Herman Finkers in mijn beleving, en dan heb je ook nog Eric Sauers.
Het is als kijken naar een oudere spits. Je hoopt altijd dat hij nog een wedstrijd kan spelen zoals vroeger. Tevergeefs bij Theo.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:57 schreef skater93 het volgende:
nou zeg. als je de humor niet leuk vindt kijk je toch niet naar hem. hij heeft genoeg grappen die erger zijn waar niks over wordt gezegd.
Je kon zijn grappen over de christenhonden niet waarderen, zie ik wel weer.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is als kijken naar een oudere spits. Je hoopt altijd dat hij nog een wedstrijd kan spelen zoals vroeger. Tevergeefs bij Theo.
Ik speel voor de concurrent.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je kon zijn grappen over de christenhonden niet waarderen, zie ik wel weer.
Bond, Johan Bond in For Your Flames Only.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:28 schreef Adfundum het volgende:
Ook een manier om Theo Maassen in je zaaltje te krijgen.
Meneer Bond is vast en zeker de officiële woordvoerder van de slachtoffers.
En hij kan ook al beslissen dat ze straks allen 240 in de zaal zitten.
quote:Op maandag 7 januari 2013 17:12 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zo, die mensen zijn ook snel aangebrand...
en nog vlammetjes en vuurvreters er bij geserveerd?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:30 schreef venomsnake het volgende:
[..].
Toevallig gisteravond zijn show zitten kijken, #genot
Ik kijk inderdaad nooit naar zijn achterlijke shows.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:57 schreef skater93 het volgende:
nou zeg. als je de humor niet leuk vindt kijk je toch niet naar hem.
Ik vond hem tot en met de show 'functioneel naakt' een van de beteren, daarna is het alleen maar minder geworden.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:52 schreef ems. het volgende:
Toevallig laatst nog gezien (en gehoord) in Hoofddorp. Theo was wel ok. Had nog nooit wat van hem gezien maar gezien z'n populariteit had ik er eigenlijk meer van verwacht.
Voor de rest had heel volendam gewoon moeten afbranden die avond.
klopt! Nou nee, een humorloze politiek correcte sukkel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:14 schreef KreKkeR het volgende:
Wat een ongelofelijk trieste grap. Het verbaast me dat er hier zo lollig om gereageerd wordt.
Maar goed, ik zal wel weer een politiek correcte sukkel zijn
Een beetje wel, sorry.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:14 schreef KreKkeR het volgende:
Wat een ongelofelijk trieste grap. Het verbaast me dat er hier zo lollig om gereageerd wordt.
Dat mag. Zal zelf ook niet zeggen dat het helemaal mijn soort (t)(h)umor is. Maar dat is het risico van cabaret. En helemaal bij hem weet je dat hij altijd extra grof uit de hoek komt. Kan je er niet tegen moet je zijn show overslaan.quote:
Probeert er nog een leuk te ziijn over de rug van een ander....goeie poging manquote:Op maandag 7 januari 2013 18:37 schreef Hierro het volgende:
Tja, wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Gelukkig maar dat jij voor iedereen bepaalt wat humor is en wat nietquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:32 schreef Harlon het volgende:
[..]
klopt! Nou nee, een humorloze politiek correcte sukkel.
Yep. Aangebrand zelf.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:14 schreef KreKkeR het volgende:
Heeft die toch al gedaan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:39 schreef Buitendam het volgende:
Denk dat Theo zich daar niet aan gaat branden.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:15 schreef bijdehand het volgende:
Pffff als je geen humor hebt moet je geen cabaret kijken maken.
Inderdaad, artiesten die er vandaan komen zijn 1 grote grapquote:Op maandag 7 januari 2013 17:28 schreef Lubbert het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Volendammers dit niet begrijpen. Daar zit volgen mij genoeg gevoel voor humor.
Zei Teeuwen niet over de jostiband "Ik ben een mongool, alles wat ik doe is toch wel leuk" met uiteraard een consumptiesprekend accent er bij? En zijn uitbeelding van hoe hij koninging Beatrix zou vingeren? Hij is echt niks beter hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:12 schreef Vasilevski het volgende:
Nederland heeft haar onschuld verloren. Het is allemaal zo grof en plat geworden. Ik heb nog mooie jeugdherinneringen aan de goede oude tijd dat Hans Teeuwen het politieke establishment te kijk zette met zijn subtiele plaagstootjes en zijn lieflijke liedjes. Denk bijvoorbeeld aan zijn ironische verhandelingen over het koningshuis en de jostiband. Wat Maassen doet is daarentegen helemaal niet leuk. Hij beledigt gewoon hele bevolkingsgroepen. Driewerf bah!
Daarbij heeft Teeuwen veel grappen over pedofilie, een onderwerp wat m.i. veel gevoeliger is dan het hebben van brandwonden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:31 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Zei Teeuwen niet over de jostiband "Ik ben een mongool, alles wat ik doe is toch wel leuk" met uiteraard een consumptiesprekend accent er bij? En zijn uitbeelding van hoe hij koninging Beatrix zou vingeren? Hij is echt niks beter hoor.
was wel een beetje flauw jaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:18 schreef Stefan het volgende:
Ik had t idee dat Maassen was uitgenodigd om te praten over Volendam maar hij werd op een domme manier aangevallen over geen grappen over moslims
Je hebt in de edit gelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:31 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Zei Teeuwen niet over de jostiband "Ik ben een mongool, alles wat ik doe is toch wel leuk" met uiteraard een consumptiesprekend accent er bij? En zijn uitbeelding van hoe hij koninging Beatrix zou vingeren? Hij is echt niks beter hoor.
Edit: bedenk me niet dat dit niet anders dan sarcastisch kan zijn![]()
Het aspect van de PVV van vrijheid van meningsuiting voor iedereen, en verlicht verzet tegen religies, is ook wel mooi, al wordt het nogal eens overtrokken. Het electoraat stemt alleen niet echt overeen met de partij. Je hoeft maar op de kaart te kijken waar de PVV de meeste stemmen haalt om te begrijpen dat dat waarschijnlijk toch best veel mensen zullen zijn die je gewoon een klap voor je bek geven als je hun achtergrond of geloofsovertuiging belachelijk maakt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:08 schreef Boldface het volgende:
Het is eigenlijk niet eens een grap, meer een soort constatering. De opmerking is smakeloos, maar Theo Maassen mag dit gewoon zeggen en vinden. Dat zouden ze uitgerekend in Volendam, waar zo massaal PVV wordt gestemd, toch moeten beamen.
Bijzonder stukje tv.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:42 schreef Farenji het volgende:
Theo zat gisteravond ook bij P&W. Het ging daar over andere grappen maar het werd wel weer duidelijk dat die twee oude mannetjes ook niet zo veel van cabaret begrijpen.
quote:De 3JS 'raden het cabaretier Theo Maassen af' om in Volendam zijn show 'Met Alle Respect' te spelen.
De 3JS's raden Maassen ten zeerste af om af te reizen naar het Palingdorp. "TheoMaassen wil best in Volendam spelen. Ik raad het 'm af. Veel vd jongens die vrienden verloren zijn uitstekende kickboksers geworden. JD", zo twitteren de muziekjongetjes. Wat ze daarmee precies willen zeggen, is niet geheel duidelijk. Of de 3JS's vinden dat je geslagen moet worden als je grappen maakt, is ook onbekend. Later werd de tweet gevolgd door: "Ik moet zelf even denken wat mijn vorige tweet met politiek te maken had. De mensen die die link gelijk leggen block ik ondertussen. JD."
In 'Met Alle Respect' maakt Maassen onder meer een grap over Volendam. "PVV! In Volendam! Dat hele dorp is honderd procent blank. De enige variatie die ze daar hebben in huidskleur, zijn die slachtoffers van die cafébrand", zo grapte de cabaretier. In Volendam konden ze er niet om lachen en noemden ze de grap 'walgelijk en onacceptabel'. Ook werd Maassen uitgenodigd om in Volendam op te komen treden. Dat wilde de grappenmaker best. "Ik wil wel komen, als ze betalen."
update 15.15 De 3JS hebben de tweet inmiddels verwijderd. "Sorry mensen+nieuws-sites. Het was een grapje hoor. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Heb tweets verwijderd en doen jullie dat ook aub. JD", twitteren de muziekjongetjes nu. Volgens de 3JS had het wel duidelijk moeten zijn dat het 'een grapje' was. Oh ironie.
http://www.powned.tv/nieuws/media/2013/01/3js_1.html
Het zou wel eens mooi zijn wanneer de correlatie tussen PVV-stemmen en incest eens onderzocht wordt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:30 schreef nikk het volgende:
Dreigen met kickboksers omdat je geen respect krijgt. Dat kennen we ook van andere groepen. Begin te snappen waarom de PVV daar de grootste is.
euhquote:Op woensdag 9 januari 2013 02:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het zou wel eens mooi zijn wanneer de correlatie tussen PVV-stemmen en incest eens onderzocht wordt.
Is het echt te moeilijk? Voornamelijk de domste mensen met een psychisch en sociale achterstand stemmen op de PVV. Een combinatie die voornamelijk gelijkmatig voorkomt bij families waarbij de opbouw dateert uit incest. Laat nu net Volendam ruim voorzien zijn van allebei. Ergo--> correlatie tussen PVV-stemmen en incest.quote:
het is vooral wat vergezocht en ik zie niet helemaal wat het met dit topic te maken heeftquote:Op woensdag 9 januari 2013 02:47 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Is het echt te moeilijk? Voornamelijk de domste mensen met een psychisch en sociale achterstand stemmen op de PVV. Een combinatie die voornamelijk gelijkmatig voorkomt bij families waarbij de opbouw dateert uit incest. Laat nu net Volendam ruim voorzien zijn van allebei. Ergo--> correlatie tussen PVV-stemmen en incest.
Het is totaal niet vergezocht en het heeft alles met dit topic te maken. Allebei zijn feiten. 99% van de inwoners van Volendam zijn familie van elkaar. Sommige indirect, de meesten direct. Het grootste deel van Volendam stemt op de PVV, veruit een extreem hoger % dan in de rest van het land. Daarnaast roepen ze snel op tot geweld, zie de reacties naar aanleiding van dit stukje Cabaret. Iets dat alweer een vrij stukje standaard is voor PVV stemmers in het algemeen. Maar snel opgefokt zijn is dus weer iets dat snel terug te vinden is tot incest. Dus interessant om te onderzoeken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 02:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is vooral wat vergezocht en ik zie niet helemaal wat het met dit topic te maken heeft
mwoah, aangezien theo daar ook nog wat grappen over maakte is het niet helemaal offtopic.quote:Op woensdag 9 januari 2013 03:09 schreef sp3c het volgende:
de correlatie tussen pvv stemmen en incest lijkt idd me steeds nogal offtopic (dat betekend niet hetzelfde als moeilijk btw) en als je over pvv stemmers wilt zeuren dan zijn er echt wel voor de hand liggendere opties en topiscs dan die correlatie van je want er gebeurt genoeg
zoveel moeite hoef je daar echt niet voor te doen
ik vind het wat vergezocht
Ik ken nog een bevolkingsgroep waar veel binnen de familie getrouwd wordt. Neef en nicht. Zij voldoen ook aan bovenstaande omschrijving, maar stemmen echt geen PVV.quote:Op woensdag 9 januari 2013 02:47 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Is het echt te moeilijk? Voornamelijk de domste mensen met een psychisch en sociale achterstand stemmen op de PVV. Een combinatie die voornamelijk gelijkmatig voorkomt bij families waarbij de opbouw dateert uit incest. Laat nu net Volendam ruim voorzien zijn van allebei. Ergo--> correlatie tussen PVV-stemmen en incest.
Het zal wel weer plaatsvervangende verontwaardiging zijn.quote:Op woensdag 9 januari 2013 05:42 schreef Asphias het volgende:
[..]
mwoah, aangezien theo daar ook nog wat grappen over maakte is het niet helemaal offtopic.
vind het sowieso maar raar dat ze in volendam alleen vallen over deze "grap" en niet over de 10 andere uit hetzelfde stuk...
Wat is het nou met dat Volendam ?quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:57 schreef Gia het volgende:
Het zal wel weer plaatsvervangende verontwaardiging zijn.
Vaak kan de aangesproken groep er wel om lachen, of vinden het niet erg, maar spelen de linkse omstanders de zieligheidskaart.
Volendammers zijn net moslims.. Hebben geen humor.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:12 schreef Silenus het volgende:
[..]
AD
Zo, die mensen zijn ook snel aangebrand...
Moeten ze wel op tijd de versiering weghalen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:21 schreef roos85 het volgende:
Verwachten ze meer vuurwerk als Theo weer komt optreden?
Er hoeft maar 1 linkspoot op de barricades te klimmen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wat is het nou met dat Volendam ?
Is het nu een PVV-bolwerk of een links bolwerk
Is "links" verworden tot scheldwoord ofzo tegenwoordig?quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zal wel weer plaatsvervangende verontwaardiging zijn.
Vaak kan de aangesproken groep er wel om lachen, of vinden het niet erg, maar spelen de linkse omstanders de zieligheidskaart.
Hij heeft zeer zeker grappen gemaakt over de islam. Of hij dat deed in deze show weet ik niet, maar wel in andere shows van hem.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind Theo Maassen laf als hij wel grappen maakt over brandwondenslachtoffers, maar niet over de islam. Ik weet alleen niet of hij grappen heeft gemaakt over de islam. Kijk zelden naar cabaret en vind het een tamelijk nutteloos tijdverdrijf.
Ja, alles is de schuld van links. Als het eigenlijk rechts is, maar het heeft ergens schuld aan, dan is het links.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is "links" verworden tot scheldwoord ofzo tegenwoordig?
Deze show ook! Maar hij was matig over Joden/Moslims en elk ander geloof.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hij heeft zeer zeker grappen gemaakt over de islam. Of hij dat deed in deze show weet ik niet, maar wel in andere shows van hem.
Dom-rechts in een notendopquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, alles is de schuld van links. Als het eigenlijk rechts is, maar het heeft ergens schuld aan, dan is het links.
Gesponsored door Replay?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:28 schreef Adfundum het volgende:
Ook een manier om Theo Maassen in je zaaltje te krijgen.
Meneer Bond is vast en zeker de officiële woordvoerder van de slachtoffers.
En hij kan ook al beslissen dat ze straks allen 240 in de zaal zitten.
Op een gegeven moment is de grap er wel af. Of ze moeten echt origineel zijn. Zelfde als negers die negergrappen gaan maken, dat is echt zelden grappig omdat het al zo vaak gedaan is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Deze show ook! Maar hij was matig over Joden/Moslims en elk ander geloof.
grap die in enschede nog geen dag naar de vuurwerk ram de ronde ging ( vaak verteld door de gene die er dichtst bij betrokken waren)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:33 schreef speknek het volgende:
Kan me wel voorstellen dat die grap zo hard aankwam dat ze er sterretjes van gingen zien.
Ten Hemel schreiend.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:33 schreef speknek het volgende:
Kan me wel voorstellen dat die grap zo hard aankwam dat ze er sterretjes van gingen zien.
Grolsch was toch overgenomen door Brand bier?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
grap die in enschede nog geen dag naar de vuurwerk ram de ronde ging ( vaak verteld door de gene die er dichtst bij betrokken waren)
dat er iets mis ging met het plaatsten van een niewe kruitvat!.
mja misschien zijn wij tukkers gewoon wat nuchterder.
jup die leide tot een explosieve situatie.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Grolsch was toch overgenomen door Brand bier?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |