quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Land Positie 1 Boschker, Sander (NED) Keeper 2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger 3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger 4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger 5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder 6 Brama, Wout (NED) Middenvelder 7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder 8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder 9 Bulykin, Dmitry (RUS) Aanvaller 10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller 11 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller 12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger 13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper 14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder 15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger 16 Breukers, Tim (NED) Verdediger 17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger 18 Boyata, Dedryck (BEL) Verdediger 19 Douglas (NED) Verdediger 20 Braafheid, Edson (NED) Verdediger 21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder 22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller 25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper 30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller 34 Rendla, Andrej (SLW) Aanvaller
Al mijn posts zijn oude posts!quote:Op maandag 7 januari 2013 13:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dit is het vorige topic! Je kan hier alleen oude posts neerzetten!
Jep. iemand enig idee wat de opstellingen zijn?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef Momo... het volgende:
Zo om 6 uur oefenduel tegen Helsinki op EL1.
Ik denk gewoon met de mensen waar ze tegen AZ ook mee speelde.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jep. iemand enig idee wat de opstellingen zijn?
Is dat ding van chocolade gemaakt ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:39 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ik denk gewoon met de mensen waar ze tegen AZ ook mee speelde.
Wel een prachtige beker die twente kan winnen![]()
[ afbeelding ]
Danku. Ik kijk nu, hoe doen ze het?quote:Op maandag 7 januari 2013 18:01 schreef Piet90 het volgende:
Opstelling FC Twente: Mihaylov, Rosales, Douglas, Bengtsson, Schilder, Brama, Tadic, Fer, Chadli, Castaignos, Gyasi.
Opstelling HJK Helsinki: Wallén, Kansikas, Lindström, Lahti, Sumusalo, Mannström, Tainio, Zeneli, Perovuo, Schüller, Forssell.
Aan die kerel heb je toch niks. Kon vorig jaar naar hier komen maar wilde niet. Blijf dan ook maar wegquote:Op maandag 7 januari 2013 15:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Jaja Coelho schijnt een halfjarig contract te hebben getekend bij Kayserispor. Schrijf die dus maar af.
http://www.fctwente.nu/fo(...)aar-kayserispor.html
niet zo gek ook als je tegen geweldenaar Tainio moet spelenquote:Op maandag 7 januari 2013 18:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Danku. Ik kijk nu, hoe doen ze het?
Edit: Slecht.
Hoeft ook niet. We hebben geen versterkingen nodig.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:37 schreef ReMcOrE het volgende:
volgens Ome Joop geen Coelho en geen Djuricic in de winterstop
quote:Fer verlaat training van Twente met weer kniekwetsuur
Leroy Fer heeft de training van FC Twente op Maspalomas (Gran Canaria) verlaten met opnieuw een pijnlijke knie. De middenvelder is uit voorzorg nog voor het einde van de oefensessie naar de kant gehaald.
De rechterknie werd direct met ijs gekoeld. Fer voelde een pijnscheut in het gewricht. Woensdag wordt er meer duidelijk over de aard van de kwetsuur.
Dit seizoen is al niet het gemakkelijkste gebleken voor de voormalige middenvelder van Feyenoord. Een aanzienlijk deel van de eerste seizoenshelft was hij uit de running met een meniscusblessure aan zijn linkerknie. Fer kwam dusver tot tien Eredivisieduels waarin hij drie keer scoorde.
quote:De blessure die Leroy Fer dinsdag opliep tijdens het trainingskamp van FC Twente op Gran Canaria blijkt mee te vallen. De middenvelder leek aanvankelijk last te hebben van een knieblessure, maar uit onderzoek bleek dat het ging om een spierblessure in het bovenbeen. Dat meldt Sport-Promotion.
Fer verwacht binnen enkele dagen weer fit te zijn, zo liet hij woensdag via zijn management weten. Hij moet donderdag wel de finale van de strijd om de Maspalomas Cup aan zich voorbij laten gaan.
De international stond in de eerste seizoenshelft twee maanden aan de kant vanwege een knieblessure. Na 18 wedstrijden in de eredivisie heeft FC Twente evenveel punten als koploper PSV, dat over een beter doelsaldo beschikt.
quote:Anderlecht gaat na Samuel Armenteros mogelijk nog een speler uit de Nederlandse competitie halen. De club uit Brussel heeft interesse in middenvelder Wout Brama van FC Twente, meldt Het Nieuwsblad. Brama wijst de interesse van de Belgische topclub zeker niet op voorhand af, zegt zijn zaakwaarnemer Rob Groener.
"Ik heb ook gehoord dat Anderlecht-directeur Herman Van Holsbeeck naar Twente is gekomen, maar het is aan de clubs om daarover te communiceren", zegt Groener in de Belgische krant. "John van den Brom kent Wout Brama natuurlijk goed. Het is voor hem misschien het goeie moment om te vertrekken met nog 1,5 jaar contract voor de boeg. En het is ook niet meer dan normaal dat er interesse is. Wout is 26 jaar, heeft meer dan 60 Europese wedstrijden op de teller en was drie keer international."
Veel te aanvallend. Dan speel je net zoals onder Adriaanse en dat werkt simpelweg niet. Ook doe je Brama hiermee te kort. Die speelt op dit moment namelijk gewoon goed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:31 schreef Ascendancy het volgende:
Prima! Als we daardoor djuricic kunnen halen, strik erom en weg. Middenveld van fer tadic en djuricic, heerlijk.
Fer kan de plek van Brama wel innemen, maar dan loop je idd wel met Djuricic op links en Tadic op 10? Dan moet Tadic weer naar rechtsquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Veel te aanvallend. Dan speel je net zoals onder Adriaanse en dat werkt simpelweg niet. Ook doe je Brama hiermee te kort. Die speelt op dit moment namelijk gewoon goed.
Eens aan het begin van het seizoen was ik hem weer redelijk zat. Meneer tikkie-breed maar hij heeft zich weer hersteld nuttige speler.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Veel te aanvallend. Dan speel je net zoals onder Adriaanse en dat werkt simpelweg niet. Ook doe je Brama hiermee te kort. Die speelt op dit moment namelijk gewoon goed.
Eens. Komt ook wel omdat Fer weer terug was natuurlijk. Toen had Woutje ineens weer een fatsoenlijk aanspeelpunt bij zich in de buurt staanquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:49 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Eens aan het begin van het seizoen was ik hem weer redelijk zat. Meneer tikkie-breed maar hij heeft zich weer hersteld nuttige speler.
Fer als controlerende middenvelder. Daarnaast ben ik van mening dat Tadic op het middenveld met zijn balvastheid ook voor veel meer controle zorgt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Fer kan de plek van Brama wel innemen, maar dan loop je idd wel met Djuricic op links en Tadic op 10? Dan moet Tadic weer naar rechts
Fer is juist gevaarlijk omdat hij naast brama een veel vrijere rol inneemt. Fer kan daardoor vaak voor het doel opduiken want Brama blijft achter. Als je Fer als verdedigende middenvelder kan je juist geen gebruik meer maken van zijn aanvallende acties.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Fer als controlerende middenvelder. Daarnaast ben ik van mening dat Tadic op het middenveld met zijn balvastheid ook voor veel meer controle zorgt.
quote:Jansson: Alleen Twente kan me betalen
Pontus Jansson maakt mogelijk deze winter de overstap naar FC Twente. De 21-jarige Zweedse verdediger wordt al enige tijd begeerd door FC Twente, dat ook aan de vraagprijs van zo'n twee miljoen euro wil voldoen.
Jansson sluit een vertrek bij Malmö FF in januari niet uit. "Ik ben bereid om te wachten tot de zomer, maar het is interessant en het vleit me dat er clubs zijn die bereid zijn om nu een hogere prijs te betalen", aldus Jansson tegenover de Zweedse krant Sydsvenskan. Komende zomer zal het prijskaartje lager zijn, omdat de contractduur dan korter is.
"Ik weet dat er serieuze interesse is, maar niet precies van welke clubs", vervolgt de Zweed. "Er is belangstelling vanuit Nederland en Italië. Mijn zaakwaarnemer zegt dat ik het punt heb bereikt om de stap naar Nederland over te slaan. Maar de Italiaanse clubs hebben een tekort aan geld en FC Twente is de enige die kan betalen wat Malmö vraagt." Zelf twijfelt Jansson, die wordt gelinkt aan de Italiaanse clubs Parma, Torino en Cagliari, of een tussenstap naar Nederland niet beter is.
Komend weekend heeft Jansson enkele belangrijke gesprekken op de agenda staan. Daarna wordt er waarschijnlijk meer duidelijk over zijn toekomst.
Ga maar weer terug naar Amsterdam. Daar zijn ze er helemaal dol op om naar kleine minderjarige jongetjes in korte broekjes te kijken.quote:
Gast heb je het nou tegen mij?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ga maar weer terug naar Amsterdam. Daar zijn ze er helemaal dol op om naar kleine minderjarige jongetjes in korte broekjes te kijken.
quote:"Jansson mogelijk snel naar Twente"
Vrijdag 11-1-2013 - Mastho
De Zweedse krant Sydsvenskan komt met een opmerkelijk nieuwsfeitje vandaag. De centrale verdediger Pontus Jansson Malmö FF staat in de belangstelling van diverse clubs uit de Serie A, maar Twente zou op dit moment de beste papieren hebben om de 1.90m lange Zweed binnen te hengelen.
Sterker nog, volgens Jansson zelf is Twente de enige club die op dit moment aan de transfersom van rond de ¤ 2 miljoen zou kunnen voldoen. Twente haalde in het verleden al eerder een centrale verdediger van Malmö, Daniël Majstorovic. Dit weekend staan er een aantal belangrijke afspraken in de agenda van Jansson's zaakwaarnemer, aldus de speler zelf. De tweevoudig Zweeds international twijfelt echter of hij via Nederland naar Italië moet gaan, of meteen de stap richting een topcompetitie moet maken.
Inkoppertje? Of toch niet?
Jaren geleden werd bij ons weggekocht nu kopen wij wat spelers her en der, zie het probleem nietquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:46 schreef huffderobot het volgende:
Ruzie in het Twentetopic!![]()
De jeugdopleiding staat wel degelijk hoog op de agenda sinds een jaar of twee. Het aantrekken van Patrick Kluivert illustreert deze ambitie, maar voordat de resultaten zichtbaar worden zijn we 3-5 jaar verder.
En we willen liever niet de gehele jeugdopleiding bij elkaar kopen voor 1,5 miljoen per stuk zoals in Amsterdam.
Liever opleiden dan kopen en verder opleiden; da's goedkoper.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jaren geleden werd bij ons weggekocht nu kopen wij wat spelers her en der, zie het probleem niet
Daar heb jij gelijk in, maar over 3-5 jaar zit er een andere trainer. McClaren is puur gericht op nu presteren en als hij het kunstje nog een keer flikt dit jaar... tsja... standbeeld?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:45 schreef Ties02 het volgende:
Met Steve zie ik het talent er niet echt doorkomen
Naast Blaisequote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:53 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Daar heb jij gelijk in, maar over 3-5 jaar zit er een andere trainer. McClaren is puur gericht op nu presteren en als hij het kunstje nog een keer flikt dit jaar... tsja... standbeeld?
Die zullen niet snel spelers willen verkopen op dit moment,quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:08 schreef d1ce het volgende:
Ik las dat Twente al direct een eventuele opvolger op het oog heeft indien Brama vertrekt, een of andere talentvolle VM uit België (Zulte-Wagerem oid).
Ach, Brama gaat niet gratis de deur uit en voor een zak geld is iedereen te koop.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Die zullen niet snel spelers willen verkopen op dit moment,
Onzin. Dat is zo'n label wat de media hem ooit heeft opgeplakt. Net als dat Adriaanse de jeugd bijvoorbeeld wel een kans geeft, wat dus ook bullshit is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:45 schreef Ties02 het volgende:
Met Steve zie ik het talent er niet echt doorkomen
Er zijn nog een stuk of 15 wedstrijden te gaan. Daarin is geen plaats voor experimenten, B-spelers of jeugd. Volgend seizoen is het op dat vlak hopelijk weer feest, als het even kan met een extra schaaltje.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Onzin. Dat is zo'n label wat de media hem ooit heeft opgeplakt. Net als dat Adriaanse de jeugd bijvoorbeeld wel een kans geeft, wat dus ook bullshit is.
McClaren heeft al een hele grote rij met jeugdspelers laten debuteren dit seizoen waaronder Born, David, Pelupessy, Holscher en zschusschen. Veel mochten er meedoen in de voorbereiding en ook in de winterstop. Daarnaast krijgen de jeugdspelers steeds meer speeltijd.
Ja klopt. Al vind ik wel dat hij moet ophouden Wisgerhof en Landzaat in te brengen bij een 2 of 3-0. Dat zijn dan juist de perfecte momenten om een jongeling kansen te geven. Landzaat heeft geen restwaarde en een jeugdspeler die een kans krijgt is veel fanatieker.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:08 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Er zijn nog een stuk of 15 wedstrijden te gaan. Daarin is geen plaats voor experimenten, B-spelers of jeugd. Volgend seizoen is het op dat vlak hopelijk weer feest, als het even kan met een extra schaaltje.
Ik denk niet dat hij daarmee zal stoppen. Als het nodig is gooit Steve de boel dicht met 2-1 op het bord thuis tegen RKC. Dat is onderdeel van de filosofie van de beste man.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja klopt. Al vind ik wel dat hij moet ophouden Wisgerhof en Landzaat in te brengen bij een 2 of 3-0. Dat zijn dan juist de perfecte momenten om een jongeling kansen te geven. Landzaat heeft geen restwaarde en een jeugdspeler die een kans krijgt is veel fanatieker.
Waarom heb je het steeds over 15 wedstrijden, denk je dat het dan al gelopen is?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:34 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij daarmee zal stoppen. Als het nodig is gooit Steve de boel dicht met 2-1 op het bord thuis tegen RKC. Dat is onderdeel van de filosofie van de beste man.
Het doet me wel deugd dat Chadli zegt te blijven. Hij wil graag een prijs winnen met Twente en dan pas zijn transfer maken. Prachtige speler. Ga ik (hopelijk, afkloppen) nog 15 wedstrijd volop van genieten.
Het mooiste scenario zou zijn: kampioen, Steve krijgt een laatste kans bij een topclub in het "buitenland", Chadli weg voor 12 miljoen naar Valencia - waar hij mede-aankoop Ruiz tegenkomt, Douglas voelt zich inmiddels teveel Tukker, wil CL spelen en tekent bij, Brama naar een mooie club, Verbeek of Pastoor hoofdtrainer en binnen 3 jaar een bak jeugd in het eerste.
O, ja: Chris David terugkopen voor 5 miljoen en hem "een kans geven in het eerste".
Beetje een Calimero-kop, maar vooruit. Twente is toch beter dan Feyenoord, gelijk aan Ajax en héél ietsje minder dan PSV?quote:"Niet minder dan PSV, Ajax en Feyenoord"
Dusan Tadic heeft dit seizoen maar één doel. De Servische aanvaller wil kampioen worden met FC Twente. Tadic ontwikkelde zich zelf tot een vaste waarde in de eerste seizoenshelft. Met acht competitiedoelpunten en elf assists is hij de meest waardevolle speler.
Tadic speelde in een half jaar 38 officiële wedstrijden. "Dat is wel een aanslag geweest op mijn gestel", bekent hij tegenover Voetbal International. "In oktober en november had ik voor mijn gevoel ook een kleine dip. Vanuit het niets kreeg ik ineens vermoeide benen of was het mentaal lastig om me te focussen op twee wedstrijden in drie dagen. Ik heb het wel altijd positief benaderd en mezelf gepusht. Ik wil uiteindelijk naar een topcompetitie in Europa en dan moet je wel met een zwaar programma kunnen dealen."
Tadic verhuisde in de laatste wedstrijden van de rechterflank naar de nummer 10-positie. "In het centrum is mijn spelaandeel wel groter, ik kom veel aan de bal en heb meer afspeelmogelijkheden", zegt Tadic. "En dan is het lekker dat je met Castaignos, Chadli en Gyasi drie snelle jongens voor je hebt. Tegen AZ hadden we voorin veel beweging en kozen we op het juiste moment de diepte. Ik vond dat we toen heel modern voetbal speelden en dat moeten we na de winterstop doortrekken."
Ondanks de vele blessures is FC Twente na de eerste seizoenshelft gedeeld koploper. "We hebben laten zien dat er karakter en mentaliteit in de groep zit. We zijn een hecht team, waarin iedereen erg hongerig is. Spelers als Chadli, Fer en ik zijn nog nooit kampioen geworden. Jongens als Brama, Boschker en Douglas willen bewijzen dat ze drie jaar geleden geen eendagsvlieg waren. We hebben het gevoel dat we samen iets moois kunnen bereiken, als team zijn we niet minder dan PSV, Ajax en Feyenoord. Dat willen we de komende maanden showen", aldus Tadic.
http://www.twentefans.nl/(...)x-en-feyenoord-.html
Los ervan dat David dan waarschijnlijk bij Telstar speelt, ben ik het wel met je eens.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:34 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij daarmee zal stoppen. Als het nodig is gooit Steve de boel dicht met 2-1 op het bord thuis tegen RKC. Dat is onderdeel van de filosofie van de beste man.
Het doet me wel deugd dat Chadli zegt te blijven. Hij wil graag een prijs winnen met Twente en dan pas zijn transfer maken. Prachtige speler. Ga ik (hopelijk, afkloppen) nog 15 wedstrijd volop van genieten.
Het mooiste scenario zou zijn: kampioen, Steve krijgt een laatste kans bij een topclub in het "buitenland", Chadli weg voor 12 miljoen naar Valencia - waar hij mede-aankoop Ruiz tegenkomt, Douglas voelt zich inmiddels teveel Tukker, wil CL spelen en tekent bij, Brama naar een mooie club, Verbeek of Pastoor hoofdtrainer en binnen 3 jaar een bak jeugd in het eerste.
O, ja: Chris David terugkopen voor 5 miljoen en hem "een kans geven in het eerste".
16 nog dan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom heb je het steeds over 15 wedstrijden, denk je dat het dan al gelopen is?
Daar willen ze vanaf, dus sowieso vanaf volgend seizoen valt die optie weg. Hölscher, Pelupessy, Röseler, Bouma, Born en Promes sluiten waarschijnlijk ondertussen wel aan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja klopt. Al vind ik wel dat hij moet ophouden Wisgerhof en Landzaat in te brengen bij een 2 of 3-0. Dat zijn dan juist de perfecte momenten om een jongeling kansen te geven. Landzaat heeft geen restwaarde en een jeugdspeler die een kans krijgt is veel fanatieker.
Brama stond al basis voordat Stief kwam.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:51 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Daar willen ze vanaf, dus sowieso vanaf volgend seizoen valt die optie weg. Hölscher, Pelupessy, Röseler, Bouma, Born en Promes sluiten waarschijnlijk ondertussen wel aan.
Arnautovic en Brama hebben trouwens als "eigen" jeugd wel de kans in de basis gekregen van McClaren. Dat jongens als Vogelsang, Vujicevic etc. dat niet kregen heeft vooral met de kwaliteit van die jongens te maken.
En ene Javadovquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:33 schreef d1ce het volgende:
Ik herinner mij ook nog een ene Nashat AkramDe Beckham van de Azie.
Het beste voetbal speelde Twente met Preud'homme. Eeuwig zonde dat hij zich heeft laten wegpesten door Johan D.quote:Op zondag 13 januari 2013 02:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ja hij heeft wat miskopen gedaan, maar daar is tot nu toe geen sprake van. ik snap daarom ook niet dat er nog zoveel kritiek op hem is. Twente kiest ervoor om jeugdspelers te verhuren om ervaring om te doen.
Vooral de mensen die huilen dat het onder adriaanse beter was moeten echt verstand van voetbal krijgen
Onder die man zakt elk team conditioneel in aan het eind van het seizoen. Dat was vorig seizoen ook duidelijk.
Amen!quote:Op zondag 13 januari 2013 03:48 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Het beste voetbal speelde Twente met Preud'homme. Eeuwig zonde dat hij zich heeft laten wegpesten door Johan D.
Adriaanse is gewoon een seniele oude man geworden. Dat was gewoon puur kamikaze voetbal.
Stief z'n spelopvatting is On-Nederlands. Defense is the best attack ofzoiets. Altijd maar behoudend willen spelen en willen controleren terwijl je in Nederland gewoon moet aanvallen aangezien de gemiddelde Nederlandse verdediging een kaartenhuis is.
Hoevaak is het bij Twente wel niet mis gegaan dit seizoen dat ze 1-0 voor komen en behoudend gaan spelen om vervolgens de deksel op de neus te krijgen. Of andersom behoudend aan een wedstrijd beginnen om vervolgens op 1-0 achter te komen.
Ja Stief heeft pech gehad met blessures dit seizoen maar ik denk dat Twente zonder McClaren en met bijvoorbeeld Preud'Homme gewoon winterkampioen was geworden.
quote:Op zondag 13 januari 2013 03:48 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Het beste voetbal speelde Twente met Preud'homme. Eeuwig zonde dat hij zich heeft laten wegpesten door Johan D.
Adriaanse is gewoon een seniele oude man geworden. Dat was gewoon puur kamikaze voetbal.
Stief z'n spelopvatting is On-Nederlands. Defense is the best attack ofzoiets. Altijd maar behoudend willen spelen en willen controleren terwijl je in Nederland gewoon moet aanvallen aangezien de gemiddelde Nederlandse verdediging een kaartenhuis is.
Hoevaak is het bij Twente wel niet mis gegaan dit seizoen dat ze 1-0 voor komen en behoudend gaan spelen om vervolgens de deksel op de neus te krijgen. Of andersom behoudend aan een wedstrijd beginnen om vervolgens op 1-0 achter te komen.
Ja Stief heeft pech gehad met blessures dit seizoen maar ik denk dat Twente zonder McClaren en met bijvoorbeeld Preud'Homme gewoon winterkampioen was geworden.
quote:Twente heeft jonge Zweed op proef
FC Twente heeft deze week een proefspeler op het trainingsveld rondlopen. Hosam Aiesh, die momenteel onder contract staat bij BC Häcken, mag zijn kwaliteiten gaan tonen bij de Tukkers. Dat meldt het Algemeen Dagblad maandagochtend.
De zeventienjarige Zweedse speler staat niet alleen in de belangstelling van FC Twente. Volgens het eerdergenoemde medium zou ook de Duitse club Werder Bremen zijn oog hebben laten vallen op de jonge middenvelder. Tevens het Franse Olympique Lyon zou de verrichtingen van de jongeling in de gaten houden.
Het is niet de eerste keer dat de Zweedse speler een stage afwerkt bij FC Twente. In december mocht de rechtsbuiten al eens zijn kwaliteiten tonen bij de club uit Enschede en toentertijd liet hij een goede indruk achter.
Zeker, Preud'homme liet Twente echt goed voetballen, McLaren vertrouwt alleen op zijn routiniers.quote:Op zondag 13 januari 2013 03:48 schreef The_Groove het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 januari 2013 11:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, Preud'homme liet Twente echt goed voetballen, McLaren vertrouwt alleen op zijn routiniers.
Preud'homme haalde 71 punten in 34 wedstrijden. Twente verloor dat seizoen vijf wedstrijden en speelde acht keer gelijk. McClaren haalde het seizoen daarvoor 85 punten. Dat Twente onder Preud'homme als tweede eindigde kwam voornamelijk omdat de andere topploegen het ook voortdurend lieten liggen. Ajax was kampioen van de armoede dat jaar.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, Preud'homme liet Twente echt goed voetballen, McLaren vertrouwt alleen op zijn routiniers.
nou McLaren werd kampioen dankzij Ruiz.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:34 schreef Shivo het volgende:
[..]
Preud'homme haalde 71 punten in 34 wedstrijden. Twente verloor dat seizoen vijf wedstrijden en speelde acht keer gelijk. McClaren haalde het seizoen daarvoor 85 punten. Dat Twente onder Preud'homme als tweede eindigde kwam voornamelijk omdat de andere topploegen het ook voortdurend lieten liggen. Ajax was kampioen van de armoede dat jaar.
quote:Op maandag 14 januari 2013 17:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou McLaren werd kampioen dankzij Ruiz.
Tja, sommige leu moet je blijven corrigerenquote:
Manks wa joa!quote:Op maandag 14 januari 2013 18:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Tja, sommige leu moet je blijven corrigeren
quote:Op maandag 14 januari 2013 17:34 schreef Shivo het volgende:
[..]
Preud'homme haalde 71 punten in 34 wedstrijden. Twente verloor dat seizoen vijf wedstrijden en speelde acht keer gelijk. McClaren haalde het seizoen daarvoor 85 punten. Dat Twente onder Preud'homme als tweede eindigde kwam voornamelijk omdat de andere topploegen het ook voortdurend lieten liggen. Ajax was kampioen van de armoede dat jaar.
quote:
Justin Kluivert?quote:
Voordat McClaren d'r was stonden El Ahmadi en Engelaar op het middenveld. Brama is pas onder McClaren in de basis gekomen. Net als Arnautovic. Verder waren er ook geen jeugdspelers die beter of getalenteerder waren dan de jongens die in de basis stonden. Rendla misschien, maar die was steeds geblesseerd. Wat lijkt je trouwens beter voor Röseler, een heel seizoen basis bij VVV of de kruimels opvangen van Bjelland(die dan toevallig geblesseerd raakte), Douglas en Bengtsson.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:01 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Brama stond al basis voordat Stief kwam.
In zijn eerste periode heeft hij talenten nooit de kans gegeven en heel wat miskopen (Javadov, anyone?) gedaan. Hij heeft als opdracht bij het tekenen van zijn contract vorig jaar moeten beloven dat de jeugd een kans krijgt....dus kwam de jeugd in nutteloze wedstrijden opdraven.
Ik snap dan ook niet hoe je een Roseler kan wegsturen om vervolgens Boyatate halen.
Dat waren 24 goals, er is nog nooit een ploeg kampioen geworden met alleen maar 24 goals. Preud'homme had Ruiz trouwens ook tot zijn beschikking, was onder Preud'homme wel een stuk minder effectief.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou McLaren werd kampioen dankzij Ruiz.
Zijn 2e seizoen was Ruiz een hele tijd geblesseerd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat waren 24 goals, er is nog nooit een ploeg kampioen geworden met alleen maar 24 goals. Preud'homme had Ruiz trouwens ook tot zijn beschikking, was onder Preud'homme wel een stuk minder effectief.
Toen tegen NECquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Zijn 2e seizoen was Ruiz een hele tijd geblesseerd.
Daarvoor en daarna ook minder effectief. Verdedigend was het trouwens ook een stuk minder dan de twee seizoenen onder McClaren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Zijn 2e seizoen was Ruiz een hele tijd geblesseerd.
Zijn invalbeurt tegen Feyenoord.quote:
waarvan hoeveel in de laatste 5 min ? En hoeveel assists erbij ?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat waren 24 goals, er is nog nooit een ploeg kampioen geworden met alleen maar 24 goals. Preud'homme had Ruiz trouwens ook tot zijn beschikking, was onder Preud'homme wel een stuk minder effectief.
Het kan dooien het kan vriezen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:20 schreef HarryVonZwichell het volgende:
Ha, Steve ingesneeuwd in Engeland. ''That's life''.
Kippenvelquote:
Hij is juist op de goede weg maar raakte geblesseerd.quote:
krijg nog steeds een harde plasser als ik aan dat moment denk, stadion werd helemaal gekquote:
1 tegenover de dug-out dan. Als je een sfeeractie bedoeld, jammer dan, die mist Steve altijd namelijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:24 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
dat moet op een spandoek in het stadion![]()
Ok, bedankt voor de info.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:48 schreef HarryVonZwichell het volgende:
Twente heeft geen sfeer. Alleen gekopieerd.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:48 schreef HarryVonZwichell het volgende:
Meid, wat jammer allemaal.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:48 schreef HarryVonZwichell het volgende:
Eckte Hoolies!quote:
helemaal primaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
1 tegenover de dug-out dan.
voor mij begon het met de open dag, meen in 1997quote:
Een bankstel van "van Gils" uit Oldenzaal heeft mijn balletje begonnen, daar zat toentertijd een gratis jaarkaart op de familie-tribune in het Diekman bij. Wat een tijden daar achter het doel.quote:
Heel netjes van Twente, hopelijk gebeurt dit ook in andere stadions.quote:Twente haalt scheidingswand weg
ENSCHEDE - FC Twente heeft de wand verwijderd die bezoekers van de tegenstander met fans van de thuisclub scheidt. De club uit Enschede heeft dat gedaan in de aanloop van het duel zaterdag met RKC Waalwijk.
De maatregel past in het beleid van de KNVB, dat het betaalde voetbal steeds publieksvriendelijker wil maken. FC Twente verwijdert niet alle hekken in de Veste. De club kijkt in de aanloop naar iedere thuiswedstrijd of de wand rond het bezoekersvak niet moet terugkeren.
De ontmoeting tussen FC Twente en RKC Waalwijk geldt niet als risicoduel.
maar zodra ze iets als een risicowedstrijd zien, om wat voor reden dan ook, gaat de wand er dus gewoon weer tussen...quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:01 schreef Stienn het volgende:
[..]
Heel netjes van Twente, hopelijk gebeurt dit ook in andere stadions.
Alsof er ook maar enige echte haat en nijd tussen Heracles en Twente heerst... Vind dat altijd wel meevallen. Gewoon wat leuke gezonde streekrivaliteit. Geen NEC - Vitesse taferelen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:12 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik was tegen heracles maar wat blij met die wand. Ik zat er pal tegen aan
Ja dat is gewoon frustratie van verliezen van een concurrent. Geen haat en nijd zoals die heerst bij Utrecht - Ajax of Nec - Vitesse of iets dergelijks.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
ER werd toch behoorlijk wat bier tegen die wand aan geflikkerd en ze liepen behoorlijk boos te kijken
Toen Kasta nog een heel klein kastaatje (rond 1989 volgens mij) was ging hij vanuit de voetbalclub mee naar een presentatie van Frans Hartman waar hij alle Twente spelers tegen kwam.quote:
Mweh... Ik heb tijdens de derby 2009 in Almelo drie keer staan juichen voor FC Twente terwijl ik in het thuisvak zat (kaartjes van de werkgever) en velen met mij; nog nooit gezeik gehad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
ER werd toch behoorlijk wat bier tegen die wand aan geflikkerd en ze liepen behoorlijk boos te kijken
quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:01 schreef Stienn het volgende:
[..]
Heel netjes van Twente, hopelijk gebeurt dit ook in andere stadions.
Logisch toch ook? Mocht er wat gebeuren worden ze er keihard op afgerekend dat er 'te weinig veiligheidsmaatregelen' zou zijn getroffen. Altijd hetzelfde.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:02 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
maar zodra ze iets als een risicowedstrijd zien, om wat voor reden dan ook, gaat de wand er dus gewoon weer tussen...
Volgens mij zit je in het verkeerde topicquote:
Dat kloptquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Volgens mij zit je in het verkeerde topic
Succes supporter dus net als gans de twente Fans. Vroeger waren ze voor Ajax of Feyenoord en nu opeens voor Twente.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:34 schreef Daywalk3r het volgende:
Vroeger was ik van huis uit voor ajax ondanks dat het me helemaal niet boeide.
Een jaar of 5 terug ging ik met mijn kameraad (ajacied) mee naar een wedstrijd van Twente en ik was verkocht. Vanaf dat jaar volg ik voetbal en vooral Twente meer en meer en dit jaar vond ik de winterstop ook gewoon te lang duren. Ik moet voetbal kijken, en dan sowieso Twente.![]()
![]()
FcTwente
quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:34 schreef Daywalk3r het volgende:
Een jaar of 5 terug ging ik met mijn kameraad (ajacied) mee naar een wedstrijd van Twente en ik was verkocht. Vanaf dat jaar volg ik voetbal en vooral Twente meer en meer en dit jaar vond ik de winterstop ook gewoon te lang duren. Ik moet voetbal kijken, en dan sowieso Twente.![]()
![]()
FcTwente
That's just the way it goes.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:34 schreef Daywalk3r het volgende:
![]()
FcTwente
Hij geeft het tenminste toe, nu de rest nogquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:37 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Succes supporter dus net als gans de twente Fans. Vroeger waren ze voor Ajax of Feyenoord en nu opeens voor Twente.
En daartussen nog even voor AZ!quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:34 schreef Daywalk3r het volgende:
![]()
FcTwente
Ik ben nooit voor een andere club dan Twente geweest.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:37 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Succes supporter dus net als gans de twente Fans. Vroeger waren ze voor Ajax of Feyenoord en nu opeens voor Twente.
Tuurlijk, en ook PSV natuurlijk. Tatoo's staan nog op m'n benen!quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:06 schreef Godtje het volgende:
[..]
En daartussen nog even voor AZ!![]()
Je was fantastisch!
Wtfquote:
Klopt wel ongeveer. Niet gewacht op die derde ster maar gelijk richting de achterhoek gecrosst op de tractor.!quote:
80 op m'n Massey Fergusonquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klopt wel ongeveer. Niet gewacht op die derde ster maar gelijk richting de achterhoek gecrosst op de tractor.!
Topografie was z'n beste vak op school.quote:
Ku'j nagoan...quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Topografie was z'n beste vak op school.
Lelijk dat ie dan ook nog zo'n trampstamp heeft onder op zijn rug.quote:
Het is vooral een belediging aan alle artiesten die tatoeëren als een vak beschouwen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lelijk dat ie dan ook nog zo'n trampstamp heeft onder op zijn rug.
Mag toch hopen dat dat met stift ofzo is gedaan voor de grap.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vooral een belediging aan alle artiesten die tatoeëren als een vak beschouwen.
Absoluut niet. Het is ook nog eens een Brabander. Om het plaatje compleet te maken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:42 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat dat met stift ofzo is gedaan voor de grap.
Dan verdient het gros wat in jullie stadion zit die stempel ook niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:55 schreef Ties02 het volgende:
Die man verdient de stempel van Twente-supporter ook niet
en is het ook niet zie ik:
http://www.bndestem.nl/re(...)-heb-ik-ook-1.494341
"Ik ben supporter van Ajax – altijd geweest en dat zal ik ook altijd blijven."
nou gelukkig maar
Zegt de Ajaciedquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan verdient het gros wat in jullie stadion zit die stempel ook niet.
Mwoa niet zo erg als deze meneer, maar er zitten wat successupporters bij jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan verdient het gros wat in jullie stadion zit die stempel ook niet.
Het is een en dezelfde persoon maar met 2 accountsquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zegt de Ajacied
edit: of was jij nou die Feyenoorder? Ik haal jou en Smoofie altijd door mekaar
En er gaan er nu, wat, 28.000 in ofzo? Dan is het gros feitelijk niet eens onjuist.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:59 schreef Ties02 het volgende:
13.250 van voor de uitbreiding is allemaal goed volk in ieder geval
Wat jij wil man!quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:03 schreef Caland het volgende:
[..]
En er gaan er nu, wat, 28.000 in ofzo? Dan is het gros feitelijk niet eens onjuist.
Precies, nog een paar van die seizoenen en de tomtom kan weer ouderwets op de arena ingesteld worden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat jij wil man!
We zullen zien hoeveel mensen er overblijven als we een keer 6e worden ofzo
oh wacht
quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat jij wil man!
We zullen zien hoeveel mensen er overblijven als we een keer 6e worden ofzo
oh wacht
Mwoa, Gelsenkirchen is wat makkelijker rijdenquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, nog een paar van die seizoenen en de tomtom kan weer ouderwets op de arena ingesteld worden.
Maar die winnen toch ook nooit iets?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mwoa, Gelsenkirchen is wat makkelijker rijden
Autobahn
Moet dat dan?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar die winnen toch ook nooit iets?
Mij indirect een feyenoorder noemenquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zegt de Ajacied
edit: of was jij nou die Feyenoorder? Ik haal jou en Smoofie altijd door mekaar
Meer aanvallend. Dat zal mij benieuwen.quote:FC Twente hervat zaterdagavond de Eredivisie met een thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk. De ploeg uit Enschede kreeg tijdens de eerste competitiehelft de nodige kritiek op het spel te verwerken en maakte tot dusver slechts 35 Eredivisietreffers.
Steve McClaren is van mening dat zijn ploeg vooral in offensieve zin moet verbeteren en heeft een meer Engelse speelwijze voor ogen. "Ons voetbal zal de tweede competitiehelft beter van kwaliteit en aanvallender van karakter moeten worden", laat de Engelsman weten aan Voetbal International.
"Voor de winterstop was ons spel te statisch en te langzaam in de opbouw. Het was teveel gericht op lang balbezit, op nice play, wij wilden als het ware de perfecte goal maken", blikt Steve McClaren terug op het spel van zijn ploeg.
McClaren vervolgt: "Ik ben een Engelsman. Bij ons is het één, twee, en dat vooruit met die bal. Ik vind dat het tempo omhoog moet, we moeten sneller voor een aanvallende oplossing gaan kiezen en we moeten voor het doel meedogenlozer worden."
Steve McClaren hoopt een ware aanvalsmachine te creëren tegen RKC Waalwijk. Achter Luc Castaignos zullen waarschijnlijk Nacer Chadli, Dusan Tadic en Felipe Gutiérrez gepositioneerd worden. Leroy Fer zal als box-to-box-speler voor de aansluiting moeten zorgen.
Hij kan het lekker uitleggen, 1, 2 vooruit zoals in Engelandquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:26 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Meer aanvallend. Dat zal mij benieuwen.
Ik wil het ook wel direct doen hoor.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Mij indirect een feyenoorder noemen
Of Steve gelijk na de eerste wedstrijd op kan rotten of dat er nog wat langer kut voetbal blijft?quote:
Wensvol denken veel?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Of Steve gelijk na de eerste wedstrijd op kan rotten of dat er nog wat langer kut voetbal blijft?
Gutierrez is er in elk geval nog niet bij.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:26 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Meer aanvallend. Dat zal mij benieuwen.
Dat gaat het verschil maken.quote:RKC mist topschutter Chevalier tegen FC Twente
Trainer Erwin Koeman van RKC Waalwijk kan zaterdag in de uitwedstrijd tegen FC Twente niet in zijn sterkste opstelling spelen. De coach mist verschillende spelers tegen de Tukkers.
Zijn topscorer Teddy Chevalier is er vanwege een schorsing niet bij, terwijl verdediger Guy Ramos (foto) met Kaapverdië actief is op de Afrika Cup. Daarnaast mist Koeman in Enschede middenvelders Peter Jungschläger en Imad Najah en aanvaller Mark Janssen vanwege blessures.
RKC Waalwijk sloot de eerste seizoenshelft af op een keurige negende plek in de Eredivisie. Tegenstander FC Twente is gedeeld koploper. Net als PSV behaalden de Tukkers uit de eerste achttien wedstrijden veertig punten.
Michael Lamey is aangesloten bij de selectie van RKC, hij moet zich nog wel bewijzen. "Maar hij heeft lang niet gespeeld. Hij moet nog laten zien dat hij bepalend kan zijn", zegt Koeman tegenover het Brabants Dagblad.
http://www.voetbalprimeur(...)lier-tegen-fc-twente
in de stentor van afgelopen maandag (dacht ik weet niet meer precies welke dag) stond dat de technische staf Guiterrez klaar vond voor de basis deze 2de seizoens helft en dat hij meer zou gaan spelen, dus er is hoop.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gutierrez is er in elk geval nog niet bij.
quote:
Heerlijk dit. Nu maar hopen dat Twente gaat rollen.quote:
zelfde aantal punten, maar PSV heeft 1 wedstrijd meer gespeeld; lijkt me duidelijk...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:39 schreef Tarado het volgende:
Vreemd dat Twente nu bovenaan staat, gaat dat altijd zo? PSV heeft toch een beter doelgemiddelde
raar dat FCT nu wel 1e staat? als je hetzelfde aantal punten haalt, maar daar 1 wedstrijd minder voor nodig hebt, dan doe je het beter dan het andere team; dus sta je logischerwijs boven hun...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:42 schreef Dos37 het volgende:
Ik moest zeggen dat ik het ook raar vond.
Hoezo die moet je dan toch eerst maar spelen, ik vind het vreemd, maar als het altijd zo gaat zal het wel goed zijnquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:40 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
zelfde aantal punten, maar PSV heeft 1 wedstrijd meer gespeeld; lijkt me duidelijk...
de stand is ook van dit moment, ze wachten niet met aanpassen van de hele stand totdat iedereen gespeeld heeft gedurende een weekendquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoezo die moet je dan toch eerst maar spelen, ik vind het vreemd, maar als het altijd zo gaat zal het wel goed zijn
was wel rood jaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:55 schreef ReMcOrE het volgende:
whehehe, goede woordgrap
en je zag op EL inderdaad al dat bloed op de ruit zitten, dat was al een hint dat Pieters een flinke wond had; maar dat is een beste jaap
was het trouwens een rode kaart vinden jullie?
Waar haal je die laatste foto vandaan dan? Wat een enorme mongool zeg.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:53 schreef slangpie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziek
waarom moet dit in het twente topic?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:53 schreef slangpie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziek
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:55 schreef ReMcOrE het volgende:
whehehe, goede woordgrap
en je zag op EL inderdaad al dat bloed op de ruit zitten, dat was al een hint dat Pieters een flinke wond had; maar dat is een beste jaap
was het trouwens een rode kaart vinden jullie?
Wat wil je hiermee insinueren?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
waarom moet dit in het twente topic?
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:03 schreef blistah het volgende:
[..]
Waar haal je die laatste foto vandaan dan? Wat een enorme mongool zeg.
Want hier wordt nooit over andere clubs gepraatquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
waarom moet dit in het twente topic?
Stijn zit in een moeilijke fase van z'n leven. Geef hem wat ruimtequote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:45 schreef ReMcOrE het volgende:
een Ajacied die klaagt over een PSV-post in het FCT-topic? juist ja
Z'n eerste schaamhaarquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:46 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Stijn zit in een moeilijke fase van z'n leven. Geef hem wat ruimte
En hij krijgt ook baard in zijn keel.quote:
twitter:RikElfrink twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 01:01:55Dat op twitter valse foto's van Erik Pieters' arm circuleren is misschien nog meer bizar dan zijn actie zelf. #wateenwereld reageer retweet
Ik zeg 2-0, Brama en Chadliquote:
Is helemaal niet logischquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:45 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
raar dat FCT nu wel 1e staat? als je hetzelfde aantal punten haalt, maar daar 1 wedstrijd minder voor nodig hebt, dan doe je het beter dan het andere team; dus sta je logischerwijs boven hun...
maar uiteraard moeten we morgen minimaal 1 punt halen om bovenaan te blijven
In de sport wel... als jij met minder wedstrijden hetzelfde aantal punten haalt sta je boven die andere clubquote:
Zo'n lullig intikkertje, maar maakt niet uit, lelijke goals tellen ookquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Castaignos er ook nog wel eentje in trapt.
Nee vanaf nu gaat Casta shinen! Casta 1-0, Chadli de tweede en Tadic nummer 3.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zo'n lullig intikkertje, maar maakt niet uit, lelijke goals tellen ook
Dan kijk je dus naar aantal verliespunten, iets wat nooit wordt gedaan. Dan zou PEC namelijk op gelijke hoogte met Roda moeten staan.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
In de sport wel... als jij met minder wedstrijden hetzelfde aantal punten haalt sta je boven die andere club
als je de eerste helft zo ziet, lijkt het erop dat Ajax (en PSV) straks beide op 1 punt staanquote:Op zondag 20 januari 2013 14:50 schreef ReMcOrE het volgende:
hopen op een gelijkspel in de Klassieker, dan valt het allemaal nog mee...
Denk dat die wissel meer was om een tegen doelpunt te voorkomen zodat we niet alsnog onderuit gingen.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:28 schreef Opaas het volgende:
Het had zo mooi kunnen zijn maar helaas.
Meest frustrerende is dat de goalie van RKC echt helemaal niets heeft moeten doen en dat steve weer kansloze wissels toe heeft gepast. Cabral snap ik nog wel omdat het totaal niet liep aan de rechterkant maar om in de laatste 5 minuten braafheid nog voor Schilder in te brengen gaf alweer aan dat Steve alweer tevreden was met een punt.
Er had makkelijk een verdediger doorgeschoven kunnen worden om zo een man meer op het middenveld te creëren maar dat werd ook niet gedaan.
Het kan zóveel beter. Ben benieuwd wanneer het daadwerkelijk beter gaat lopen.
We hoeven helemaal geen nieuwe spelmaker te halen. Gutierrez is hier voor gehaald alleen komt hij net terug van een langdurige blessure. Volgend jaar is Promes er ook weer bij, hij doet het ook goed op 10 bij GAE. Verder beschouwen ze Djuricic als een linksvoor, niet als een middenvelder. Hij speelt momenteel ook bij Heerenveen als linksvoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:07 schreef bambino het volgende:
[..]
Denk dat die wissel meer was om een tegen doelpunt te voorkomen zodat we niet alsnog onderuit gingen.
Het was gewoon een bar slechte wedstrijd. Paar kansjes maar nog niet eens grote kansen.
Moeten een nieuwe spelmaker erbij hebben op de plek van Luc. Djuricic zou mooi zijn om er bij te hebben. En die speler van Helsingborgs IF (Djudjic ofzo) vond ik ook wel wat voor FCT
dat denk ik ookquote:Op maandag 21 januari 2013 20:00 schreef Erosjuhhh het volgende:
en waarom niet bollekin? is prima speler, als hij 90 min speelde hadden we er minimaal 1 in gehad
Zoveel problemen had Schilder niet op het eind van de wedstrijd. Hij heeft weliswaar last van zn knie maar hij hield zich goed op de been.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:07 schreef bambino het volgende:
[..]
Denk dat die wissel meer was om een tegen doelpunt te voorkomen zodat we niet alsnog onderuit gingen.
Het was gewoon een bar slechte wedstrijd. Paar kansjes maar nog niet eens grote kansen.
Moeten een nieuwe spelmaker erbij hebben op de plek van Luc. Djuricic zou mooi zijn om er bij te hebben. En die speler van Helsingborgs IF (Djudjic ofzo) vond ik ook wel wat voor FCT
Juist wel. Alles kwam ineens over de kant van Schilder. Weet niet meer hoe dat negertje heet, maar hij liep hem aan alle kanten voorbij.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:34 schreef Opaas het volgende:
[..]
Zoveel problemen had Schilder niet op het eind van de wedstrijd. Hij heeft weliswaar last van zn knie maar hij hield zich goed op de been.
Het was idd een slechte wedstrijd. Kan niet wachten tot het gaat lopen.
Dan heb ik niet goed opgelet de laatste minuten. Als schilder welvoorbij werd gelopen, waar kwam dat dan door? Door het middenveld in mijn optiek. Extra middenvelder of het doorschuiven van schilder had de slag kunnen winnen op het middenveld. Achterin kom je niet gelijk 1 op 1 te staan.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Juist wel. Alles kwam ineens over de kant van Schilder. Weet niet meer hoe dat negertje heet, maar hij liep hem aan alle kanten voorbij.
Het probleem is dat Tadic op 10 feitelijk betekend dat Tadic constant linksbuiten staat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:37 schreef huffderobot het volgende:
Jozefzoon en Martina speelden gewoon erg goed. Chadli was matig op links en Schilder speelt met pijn.
Patellapees. Klinkt eetbaar.
12 tegen 11quote:
Heeft Schilder juist niet aangegeven dat ie na de winsterstop vrijer kon spelen en geen pijn meer had?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:37 schreef huffderobot het volgende:
Jozefzoon en Martina speelden gewoon erg goed. Chadli was matig op links en Schilder speelt met pijn.
Patellapees. Klinkt eetbaar.
Minder pijn; hij kon spelen zonder pijnstillers - dat begreep ik ervan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:32 schreef Buster91 het volgende:
[..]
Heeft Schilder juist niet aangegeven dat ie na de winsterstop vrijer kon spelen en geen pijn meer had?
En bovenal... Joris Mathijsenquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Minder pijn; hij kon spelen zonder pijnstillers - dat begreep ik ervan.
En Louis van Gaal doet er alles aan om Douglas niet te laten debuteren in het NL-elftal.![]()
Khalid Boulahrouz oproepen..
En Janmaat.
En Blind.
![]()
Blind speelt gewoon goed hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Minder pijn; hij kon spelen zonder pijnstillers - dat begreep ik ervan.
En Louis van Gaal doet er alles aan om Douglas niet te laten debuteren in het NL-elftal.![]()
Khalid Boulahrouz oproepen..
En Janmaat.
En Blind.
![]()
O, poep, die had ik nog niet eens zien staan.quote:
Denk het wel. Schaken, Mathijsen, Boulahrouz, Janmaat en van Wolfswinkel kan je toch niet laten opdraven. Hier zou je nog Clasie en De Vrij aan toe kunnen voegen die in elke grote wedstrijd door de mand vallen, zoals tegen Praag, België, Ajax, Twente en Dynamo Kiev. Daarentegen roept hij niet Emanuelson, Douglas, Van der Wiel en Sneijder op, die allemaal beter zijn ook al spelen ze 10 jaar niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:50 schreef huffderobot het volgende:
[..]
O, poep, die had ik nog niet eens zien staan.
Zou van Gaal soms een beetje dement aan het worden zijn?
Aan de andere kant is het een voordeel, want Douglas kan fijn uitrusten nu. Maar het blijft verdacht natuurlijk.
Lauwie's wegen zijn undurchgrundlich, auwkee?quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Denk het wel. Schaken, Mathijsen, Boulahrouz, Janmaat en van Wolfswinkel kan je toch niet laten opdraven. Hier zou je nog Clasie en De Vrij aan toe kunnen voegen die in elke grote wedstrijd door de mand vallen, zoals tegen Praag, België, Ajax, Twente en Dynamo Kiev. Daarentegen roept hij niet Emanuelson, Douglas, Van der Wiel en Sneijder op, die allemaal beter zijn ook al spelen ze 10 jaar niet.
Ansich niet. Vink is een thuisfluiter. Maar het is sowieso een rare fluiter die ook zo in het voordeel van Twente kan fluiten met z'n rare beslissingen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:49 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nu al indekken? Wat een laf gedoe.
Het probleem met Vink is dat hij vaak de ster in zijn eigen show is. Ijdel ventje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:39 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ansich niet. Vink is een thuisfluiter. Maar het is sowieso een rare fluiter die ook zo in het voordeel van Twente kan fluiten met z'n rare beslissingen.
True.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:41 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Het probleem met Vink is dat hij vaak de ster in zijn eigen show is. Ijdel ventje.
En Gozubuyuk begint er nu ook al mee.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:13 schreef ReMcOrE het volgende:
Vink is de nieuwe Luinge, die zorgde ook vaak dat alle aandacht op hem gericht was tijdens een wedstrijd
Waarom dan dat 12 tegen 11 gelul? Ik zie jullie elk jaar huilen over de scheids bij Feyenoord-Twente, niet altijd ten onrechte, maar van tevoren al zeiken is zwak.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:39 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ansich niet. Vink is een thuisfluiter. Maar het is sowieso een rare fluiter die ook zo in het voordeel van Twente kan fluiten met z'n rare beslissingen.
'Strange things happen when we play at de Kuip'quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waarom dan dat 12 tegen 11 gelul? Ik zie jullie elk jaar huilen over de scheids bij Feyenoord-Twente, niet altijd ten onrechte, maar van tevoren al zeiken is zwak.
In the Koep the ball isn't round. The match is already played, but we don't know the score.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:16 schreef Caland het volgende:
[..]
'Strange things happen when we play at de Kuip'
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In the Koep the ball isn't round. The match is already played, but we don't know the score.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Positieve comments ook onder dit filmpje.
Feyenoord al een tijd geen topper meer gewonnenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:12 schreef ReMcOrE het volgende:
ondanks Vink heb ik er wel vertrouwen in zondag
http://www.tubantia.nl/sp(...)-willem-ii-1.3626387quote:Tim Cornelisse per direct naar Willem II
Tim Cornelisse vertrekt per direct bij FC Twente. De 34-jarige verdediger stapt over naar Willem II. Cornelisse kwam vorig seizoen transfervrij over van FC Utrecht. In Enschede werd hij nooit een vaste waarde.
Zijn nieuwe club Willem II staat laatste in de eredivisie.
Cornelisse speelde donderdag nog mee in een ingelast oefenduel met Cambuur Leeuwarden (1-1). Een mix van eerste-selectiespelers en beloften van FC Twente maakten op het trainingscomplex in Hengelo speelminuten. Bij dat duel waren Willem II-coach Jurgen Streppel en technisch directeur Marc van Hintum aanwezig. Na afloop werd de transfer beklonken.
quote:24 januari 2013, 19:17
FC Twente fors gedupeerd door handel valse munten
Twee mannen uit Enschede zijn opgepakt voor het verhandelen van duizenden valse munten van FC Twente en vermoedelijk ook discotheek Lucky in Rijssen en Bruins in Saasveld.
Voor FC Twente zijn de valse munten een flinke strop, niet alleen worden er inkomsten gemist door ingeleverde valse munten, ook moet het muntensysteem worden vernieuwd. Dat kost volgens de club een investering van enkele honderdduizenden euro's, omdat de club over wil op een betaalsysteem dat moeilijker te kraken is. FC Twente wil de schade gaan verhalen op de daders.
Verdachten verzonnen supportersvereniging
De politie kwam de mannen op het spoor doordat in september bleek dat er tijdens thuiswedstrijden van FC Twente met valse munten werd betaald door supporters. De twee verdachten bleken volgens FC Twente zich voor te doen als leden van een verzonnen supportersvereniging en boden supporters de munten met flinke kortingen aan. Volgens woordvoerder Eugenio Porcu van FC Twente wist de club al vanaf mei vorig jaar dat er valse munten in omloop waren, maar moest de zaak eerst volledig worden uitgezocht.
60.000 valse munten
De muntverkoop werd via email onder de aandacht gebracht. Na maanden onderzoek heeft de politie de twee vorige week aangehouden. Bij huiszoekingen werden zo'n 60.000 munten van de drie bedrijven gevonden. Het onderzoek van de politie loopt nog.
Mooi, daar zijn we van af. Haalt de gemiddelde leeftijd van de selectie meteen 20 jaar naar beneden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:03 schreef Momo... het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/sp(...)-willem-ii-1.3626387
Hmm dat is niet zo mooi, hoop dat ze veel schade kunnen verhalen op de daders. Nog nooit in aanraking met die munten geweest overigens.quote:
Droomtransfer: van de koploper naar de hekkensluiter van de Eredivisie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:03 schreef Momo... het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/sp(...)-willem-ii-1.3626387
quote:Tadic: 'Feyenoord verzilvert bijna elke kans'
De topper van dit weekend is het treffen tussen Feyenoord en koploper FC Twente. Aanvaller Dusan Tadic denkt dat de wedstrijd van cruciaal belang is in de strijd om de titel.
"Het gaat lastig worden tegen Feyenoord", zegt hij tegen Voetbal International. "Het is een goed team, met een prachtig stadion. Daarnaast staan de supporters er ook. Ronald Koeman is een geschikte coach en Feyenoord weet bijna elke kans te verzilveren."
Een verliespartij kan betekenen dat FC Twente naar de derde plaats zakt. Tadic: "We moeten er dus voor zorgen dat ze niet scoren en daar gaan wij alles aan doen. Elke wedstrijd is belangrijk, het maakt niet uit welke. Maar wij denken niet aan verliezen."
FC Twente heeft een voorsprong van één punt op PSV en Ajax. Vorig weekend speelden de Tukkers in eigen huis gelijk tegen RKC Waalwijk (0-0).
http://www.voetbalprimeur(...)vert-bijna-elke-kans
quote:FC Twente wacht op vergunning Ghanees talent
FC Twente dacht Eghan Shadrach al maanden geleden op de training te kunnen begroeten, maar de achttienjarige Ghanese speler heeft nog geen werkvergunning gekregen.
Vorig jaar tekende Shadrach een vierjarig contract bij de club uit Enschede. Binnenkort meldt hij zich bij de club, maar hij verblijft dan op een toeristenvisum, meldt TC/Tubantia. FC Twente gaat er vanuit dat hij binnen afzienbare tijd definitief in Nederland kan blijven.
Goed nieuws was er ook voor de Tukkers. Felipe Gutierrez is volgens De Telegraaf hersteld van zijn knieklachten. Donderdag deed hij ritme op in een oefenwedstrijd van Jong FC Twente tegen SC Cambuur. Op het trainingskamp in Maspalomas werd Gutierrez getest als rechteraanvaller.
http://www.voetbalprimeur(...)nning-ghanees-talent
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:01 schreef Scorpie het volgende:
Welke wedstrijd van Feyenoord heeft Tadic gezien dan?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:33 schreef Dos37 het volgende:
Die wedstrijd is op 2 maart je laat me schrikken man
(Belangrijke) wedstrijden op zondag.
Om je vraag te beantwoorden laten we eerst maar kijken of er wel vrije verkoop komt voor die wedstrijd. Ajax neemt denk ik we een vol uitvak af. 1500 kaarten
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Mooi, daar zijn we van af. Haalt de gemiddelde leeftijd van de selectie meteen 20 jaar naar beneden.
of gewoon munten die iets minder makkelijk na te maken zijnquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:22 schreef Daywalk3r het volgende:
Benieuwd wat voor systeem ze willen introduceren. Wellicht net zoiets als in de ArenA?
quote:Chadli: 'Hoop op kampioenschap'
NUsport legt wekelijks drie stellingen voor aan iemand uit de voetbalwereld. In de aanloop naar Feyenoord - FC Twente is het de beurt aan Twente-aanvaller en Belgisch international Nacer Chadli (23).
1. FC Twente is veel verder dan Feyenoord
"Nee, want we staan maar een paar punten voor. Dat is niet veel verder. In de vorige wedstrijd tegen Feyenoord speelden we het goed uit en hadden zij een beetje een off-day. Zondag verwacht ik een andere wedstrijd. In De Kuip, een mooi stadion met een mooie sfeer, gaan zij sowieso voor de winst."
"Wel is het zo dat wij de laatste jaren altijd bovenin meedraaien, we spelen voor de eerste of tweede plek. Op dat gebied zijn we misschien wel iets verder en dat moeten we als ploeg laten zien, al werd Feyenoord vorig jaar tweede. Voor de wedstrijd van zondag zegt het niks, dat is een wedstrijd op zich."
2. Ik ben het niveau van de eredivisie eigenlijk al ontstegen
"Deze seizoenshelft heb ik goed gepresteerd, hoewel het natuurlijk altijd beter kan. Ik had een kleine blessure, waarvan ik gelukkig goed ben teruggekomen."
"De eredivisie is van een goed niveau en in de eerste seizoenshelft heb ik veel bijgeleerd. Ik hoop dat ik dit seizoen nog veel mooie dingen kan laten zien aan de supporters en de liefhebbers. Voor mij is het een plezier om bij Twente te spelen. Ik ben zeker nog niet uitgeleerd in deze competitie."
"Natuurlijk wil iedere voetballer hogerop, maar dat moet wel op het goede moment zijn. Ik wist dat het dit seizoen nog niet het goede moment was, daarom ben ik gebleven. Ik hoop mijn medespelers te helpen om iets te winnen."
3. Ik sta aan het einde van het seizoen met de schaal in mijn handen
"Dat hoop ik wel. Het zou een mooie afsluiting zijn voor mij en voor de club; het is mijn absolute wens voor dit seizoen. Ik wil het seizoen gewoon goed eindigen met Twente en dan zien we verder wel wat er deze zomer met mijzelf gaat gebeuren. Ik heb nog een contract tot 2014 en misschien dien ik dat wel gewoon uit."
"We zullen zien. De vijf ploegen bovenin zijn de ploegen die het meeste kans hebben op de schaal, voor de rest denk ik niet dat daar nog een club bij komt. Wie ik als de grootste concurrent zie voor ons? Dan ga ik toch voor Ajax en PSV. Feyenoord en Vitesse vind ik gevaarlijke outsiders."
Door: NUsport/Jeroen van der Zanden
quote:Op zondag 27 januari 2013 12:20 schreef Helpmefok het volgende:
Hand in hand, ze ver-ra-den,
Hand in hand, ja Feijenoord 1
Geen woorden maar daden,
'tLijkt wel Feyenoord 2.
De eerste 70 minuten mogen de naam "voetbal" niet hebben.quote:
Schaam je voor je eigen ploeg, een 0-2 voorsprong uit handen geven en verliezenquote:
[FC TWENTE] #146: Gedeeld eerstequote:Op zondag 27 januari 2013 17:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Schaam je voor je eigen ploeg, een 0-2 voorsprong uit handen geven en verliezen
Die zit voor vandaagquote:Op zondag 27 januari 2013 17:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Schaam je voor je eigen ploeg, een 0-2 voorsprong uit handen geven en verliezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |