quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Land Positie 1 Boschker, Sander (NED) Keeper 2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger 3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger 4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger 5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder 6 Brama, Wout (NED) Middenvelder 7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder 8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder 9 Bulykin, Dmitry (RUS) Aanvaller 10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller 11 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller 12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger 13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper 14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder 15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger 16 Breukers, Tim (NED) Verdediger 17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger 18 Boyata, Dedryck (BEL) Verdediger 19 Douglas (NED) Verdediger 20 Braafheid, Edson (NED) Verdediger 21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder 22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller 25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper 30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller 34 Rendla, Andrej (SLW) Aanvaller
Al mijn posts zijn oude posts!quote:Op maandag 7 januari 2013 13:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dit is het vorige topic! Je kan hier alleen oude posts neerzetten!
Jep. iemand enig idee wat de opstellingen zijn?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef Momo... het volgende:
Zo om 6 uur oefenduel tegen Helsinki op EL1.
Ik denk gewoon met de mensen waar ze tegen AZ ook mee speelde.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jep. iemand enig idee wat de opstellingen zijn?
Is dat ding van chocolade gemaakt ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:39 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ik denk gewoon met de mensen waar ze tegen AZ ook mee speelde.
Wel een prachtige beker die twente kan winnen![]()
[ afbeelding ]
Danku. Ik kijk nu, hoe doen ze het?quote:Op maandag 7 januari 2013 18:01 schreef Piet90 het volgende:
Opstelling FC Twente: Mihaylov, Rosales, Douglas, Bengtsson, Schilder, Brama, Tadic, Fer, Chadli, Castaignos, Gyasi.
Opstelling HJK Helsinki: Wallén, Kansikas, Lindström, Lahti, Sumusalo, Mannström, Tainio, Zeneli, Perovuo, Schüller, Forssell.
Aan die kerel heb je toch niks. Kon vorig jaar naar hier komen maar wilde niet. Blijf dan ook maar wegquote:Op maandag 7 januari 2013 15:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Jaja Coelho schijnt een halfjarig contract te hebben getekend bij Kayserispor. Schrijf die dus maar af.
http://www.fctwente.nu/fo(...)aar-kayserispor.html
niet zo gek ook als je tegen geweldenaar Tainio moet spelenquote:Op maandag 7 januari 2013 18:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Danku. Ik kijk nu, hoe doen ze het?
Edit: Slecht.
Hoeft ook niet. We hebben geen versterkingen nodig.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:37 schreef ReMcOrE het volgende:
volgens Ome Joop geen Coelho en geen Djuricic in de winterstop
quote:Fer verlaat training van Twente met weer kniekwetsuur
Leroy Fer heeft de training van FC Twente op Maspalomas (Gran Canaria) verlaten met opnieuw een pijnlijke knie. De middenvelder is uit voorzorg nog voor het einde van de oefensessie naar de kant gehaald.
De rechterknie werd direct met ijs gekoeld. Fer voelde een pijnscheut in het gewricht. Woensdag wordt er meer duidelijk over de aard van de kwetsuur.
Dit seizoen is al niet het gemakkelijkste gebleken voor de voormalige middenvelder van Feyenoord. Een aanzienlijk deel van de eerste seizoenshelft was hij uit de running met een meniscusblessure aan zijn linkerknie. Fer kwam dusver tot tien Eredivisieduels waarin hij drie keer scoorde.
quote:De blessure die Leroy Fer dinsdag opliep tijdens het trainingskamp van FC Twente op Gran Canaria blijkt mee te vallen. De middenvelder leek aanvankelijk last te hebben van een knieblessure, maar uit onderzoek bleek dat het ging om een spierblessure in het bovenbeen. Dat meldt Sport-Promotion.
Fer verwacht binnen enkele dagen weer fit te zijn, zo liet hij woensdag via zijn management weten. Hij moet donderdag wel de finale van de strijd om de Maspalomas Cup aan zich voorbij laten gaan.
De international stond in de eerste seizoenshelft twee maanden aan de kant vanwege een knieblessure. Na 18 wedstrijden in de eredivisie heeft FC Twente evenveel punten als koploper PSV, dat over een beter doelsaldo beschikt.
quote:Anderlecht gaat na Samuel Armenteros mogelijk nog een speler uit de Nederlandse competitie halen. De club uit Brussel heeft interesse in middenvelder Wout Brama van FC Twente, meldt Het Nieuwsblad. Brama wijst de interesse van de Belgische topclub zeker niet op voorhand af, zegt zijn zaakwaarnemer Rob Groener.
"Ik heb ook gehoord dat Anderlecht-directeur Herman Van Holsbeeck naar Twente is gekomen, maar het is aan de clubs om daarover te communiceren", zegt Groener in de Belgische krant. "John van den Brom kent Wout Brama natuurlijk goed. Het is voor hem misschien het goeie moment om te vertrekken met nog 1,5 jaar contract voor de boeg. En het is ook niet meer dan normaal dat er interesse is. Wout is 26 jaar, heeft meer dan 60 Europese wedstrijden op de teller en was drie keer international."
Veel te aanvallend. Dan speel je net zoals onder Adriaanse en dat werkt simpelweg niet. Ook doe je Brama hiermee te kort. Die speelt op dit moment namelijk gewoon goed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:31 schreef Ascendancy het volgende:
Prima! Als we daardoor djuricic kunnen halen, strik erom en weg. Middenveld van fer tadic en djuricic, heerlijk.
Fer kan de plek van Brama wel innemen, maar dan loop je idd wel met Djuricic op links en Tadic op 10? Dan moet Tadic weer naar rechtsquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Veel te aanvallend. Dan speel je net zoals onder Adriaanse en dat werkt simpelweg niet. Ook doe je Brama hiermee te kort. Die speelt op dit moment namelijk gewoon goed.
Eens aan het begin van het seizoen was ik hem weer redelijk zat. Meneer tikkie-breed maar hij heeft zich weer hersteld nuttige speler.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Veel te aanvallend. Dan speel je net zoals onder Adriaanse en dat werkt simpelweg niet. Ook doe je Brama hiermee te kort. Die speelt op dit moment namelijk gewoon goed.
Eens. Komt ook wel omdat Fer weer terug was natuurlijk. Toen had Woutje ineens weer een fatsoenlijk aanspeelpunt bij zich in de buurt staanquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:49 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Eens aan het begin van het seizoen was ik hem weer redelijk zat. Meneer tikkie-breed maar hij heeft zich weer hersteld nuttige speler.
Fer als controlerende middenvelder. Daarnaast ben ik van mening dat Tadic op het middenveld met zijn balvastheid ook voor veel meer controle zorgt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Fer kan de plek van Brama wel innemen, maar dan loop je idd wel met Djuricic op links en Tadic op 10? Dan moet Tadic weer naar rechts
Fer is juist gevaarlijk omdat hij naast brama een veel vrijere rol inneemt. Fer kan daardoor vaak voor het doel opduiken want Brama blijft achter. Als je Fer als verdedigende middenvelder kan je juist geen gebruik meer maken van zijn aanvallende acties.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Fer als controlerende middenvelder. Daarnaast ben ik van mening dat Tadic op het middenveld met zijn balvastheid ook voor veel meer controle zorgt.
quote:Jansson: Alleen Twente kan me betalen
Pontus Jansson maakt mogelijk deze winter de overstap naar FC Twente. De 21-jarige Zweedse verdediger wordt al enige tijd begeerd door FC Twente, dat ook aan de vraagprijs van zo'n twee miljoen euro wil voldoen.
Jansson sluit een vertrek bij Malmö FF in januari niet uit. "Ik ben bereid om te wachten tot de zomer, maar het is interessant en het vleit me dat er clubs zijn die bereid zijn om nu een hogere prijs te betalen", aldus Jansson tegenover de Zweedse krant Sydsvenskan. Komende zomer zal het prijskaartje lager zijn, omdat de contractduur dan korter is.
"Ik weet dat er serieuze interesse is, maar niet precies van welke clubs", vervolgt de Zweed. "Er is belangstelling vanuit Nederland en Italië. Mijn zaakwaarnemer zegt dat ik het punt heb bereikt om de stap naar Nederland over te slaan. Maar de Italiaanse clubs hebben een tekort aan geld en FC Twente is de enige die kan betalen wat Malmö vraagt." Zelf twijfelt Jansson, die wordt gelinkt aan de Italiaanse clubs Parma, Torino en Cagliari, of een tussenstap naar Nederland niet beter is.
Komend weekend heeft Jansson enkele belangrijke gesprekken op de agenda staan. Daarna wordt er waarschijnlijk meer duidelijk over zijn toekomst.
Ga maar weer terug naar Amsterdam. Daar zijn ze er helemaal dol op om naar kleine minderjarige jongetjes in korte broekjes te kijken.quote:
Gast heb je het nou tegen mij?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ga maar weer terug naar Amsterdam. Daar zijn ze er helemaal dol op om naar kleine minderjarige jongetjes in korte broekjes te kijken.
quote:"Jansson mogelijk snel naar Twente"
Vrijdag 11-1-2013 - Mastho
De Zweedse krant Sydsvenskan komt met een opmerkelijk nieuwsfeitje vandaag. De centrale verdediger Pontus Jansson Malmö FF staat in de belangstelling van diverse clubs uit de Serie A, maar Twente zou op dit moment de beste papieren hebben om de 1.90m lange Zweed binnen te hengelen.
Sterker nog, volgens Jansson zelf is Twente de enige club die op dit moment aan de transfersom van rond de ¤ 2 miljoen zou kunnen voldoen. Twente haalde in het verleden al eerder een centrale verdediger van Malmö, Daniël Majstorovic. Dit weekend staan er een aantal belangrijke afspraken in de agenda van Jansson's zaakwaarnemer, aldus de speler zelf. De tweevoudig Zweeds international twijfelt echter of hij via Nederland naar Italië moet gaan, of meteen de stap richting een topcompetitie moet maken.
Inkoppertje? Of toch niet?
Jaren geleden werd bij ons weggekocht nu kopen wij wat spelers her en der, zie het probleem nietquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:46 schreef huffderobot het volgende:
Ruzie in het Twentetopic!![]()
De jeugdopleiding staat wel degelijk hoog op de agenda sinds een jaar of twee. Het aantrekken van Patrick Kluivert illustreert deze ambitie, maar voordat de resultaten zichtbaar worden zijn we 3-5 jaar verder.
En we willen liever niet de gehele jeugdopleiding bij elkaar kopen voor 1,5 miljoen per stuk zoals in Amsterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |