abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121278261
Ik deed vandaag bezig met pendlay rows toen er iemand kwam. Hij vertelde mij dat mijn techniek niet correct was, mijn bekken was niet juist gekanteld zei die dacht ik.
Heeft iemand wat goede filmpjes of articels over de pendlay row?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:31:17 #155
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_121278301
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:27 schreef Stereotomy het volgende:
Er zijn goede en slechte fysio's. :)

Diëtisten daarentegen... :+

Nee, het gaat er gewoon om: hoe heb je de feiten in je opleiding geabsorbeerd? Ben je een 6-jes student geweest of een 9? Hoe hou je je up-to-date met de laatste wetenschap nadat je bent afgestudeerd? Ben je bereid een open mind te houden over nieuwe ontwikkelingen? Ben je bereid om je vaardigheden uit te breiden?

Dat is het verschil tussen iemand die goed en slecht in zijn vak is.
Is ook een kut beroep. Je hebt een van de hoogste HBO startsalarissen maar daar moet je het de rest van je carriere mee doen
pi_121278313
quote:
e up-to-date met de laatste wetenschap nadat je bent afgestudeerd? Ben je bereid een open mind te houden over nieuwe ontwikkelingen? Ben je bereid om je vaardigheden uit te breiden?

Agree.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_121278402
Eerste maandag na nieuwjaar.

Iets zegt me dat ik niet voor borst hoef te gaan vanavond...
  maandag 7 januari 2013 @ 19:06:27 #158
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_121279863
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Begin hier niet over fysio's dat werkt als een rode lap op een stier met al die zogenaamde spierwetenschappers hier. :')
Ik ga me binnenkort weer eens laten kraken, bij een fysio.

Haters gonna hate.

Net heerlijk getraind trouwens, maar wel irritant dat het nu zo tyfusdruk is (zelfs om 16:30 uur al, normaal zijn er dan maximaal vier mensen).
  maandag 7 januari 2013 @ 19:16:32 #159
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_121280367
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:06 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik ga me binnenkort weer eens laten kraken, bij een fysio.

Haters gonna hate.

Net heerlijk getraind trouwens, maar wel irritant dat het nu zo tyfusdruk is (zelfs om 16:30 uur al, normaal zijn er dan maximaal vier mensen).
Goede voornemens. :') Over een maand zijn ze allemaal gestopt. Rond april/mei komen de beachboys.

Homegym. _O_
Bedankt Hans.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:17:06 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121280400
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:30 schreef esv7 het volgende:
pendlay row
Hier wat aan?

http://www.weight-lifting-complete.com/pendlay-rows-technique/

hij laat die barbell wel een beetje hard vallen, dat doe ik nooit. Vind ik zo :') smijten met gewichten.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:21:40 #161
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_121280670
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Begin hier niet over fysio's dat werkt als een rode lap op een stier met al die zogenaamde spierwetenschappers hier. :')
Awww, voel je je zielig? (ex fysio student hier).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_121280800
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:21 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Awww, voel je je zielig? (ex fysio student hier).
Ik vind het zielig hoe sommigen hier het werk van een fysio vergelijken met dat van Jan heftruck chauffeur.
..
..
  maandag 7 januari 2013 @ 19:26:42 #163
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_121280943
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:24 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Ik vind het zielig hoe sommigen hier het werk van een fysio vergelijken met dat van Jan heftruck chauffeur.
Heftruckchaffeurs hebben een pittigere opleiding, dat weet iedereen. (Ik las je post overigens verkeerd, mea culpa).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_121281008
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:26 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Heftruckchaffeurs hebben een pittigere opleiding, dat weet iedereen. (Ik las je post overigens verkeerd, mea culpa).
Dat vermoeden had ik al ;)
..
..
pi_121282888
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hier wat aan?

http://www.weight-lifting-complete.com/pendlay-rows-technique/

hij laat die barbell wel een beetje hard vallen, dat doe ik nooit. Vind ik zo :') smijten met gewichten.
Merci!

... ik deed hem dus bijna correct, hield hem alleen niet vast bovenaan de beweging. Die gozer legde me dus gewoon een barbell bend over row uit terwijl ik pendlay rows deed...
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_121283837
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef ChesterPerry het volgende:

[..]

waar the fuck heb je het over
Ik nam aan dat iedereen hier Chris Jones wel kende. ;(

If not now, then when.
pi_121283895
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:22 schreef Bendoe het volgende:
Als ik mijn rechterarm op een bepaalde manier beweeg, voelt het alsof er iets klem komt te zitten rond de grens van mijn front en side delt. Kijk het even aan, neem wat gas terug met schouders en daarna kan ik nog altijd naar de fysio.
Zoiets heb ik ook. Alleen voelt het bij mij alsof iets over iets heen schuurt, heel apart. Ik moet nog steeds een afspraak bij een fysio maken.
If not now, then when.
pi_121284590
quote:
Er zijn goede en slechte fysio's. :)

Diëtisten daarentegen... :+

Nee, het gaat er gewoon om: hoe heb je de feiten in je opleiding geabsorbeerd? Ben je een 6-jes student geweest of een 9? Hoe hou je je up-to-date met de laatste wetenschap nadat je bent afgestudeerd? Ben je bereid een open mind te houden over nieuwe ontwikkelingen? Ben je bereid om je vaardigheden uit te breiden?

Agree met jiuw mening over fysio's, ik zepf heb een top fysio (komt ook uit belgië, verklaart het misschien deels), vroeg een tijd geleden naar mn schema, zei dat ik stronglifts deed, hij zei dat ik heel goed bezig was en lekker zwaar en kort moest liften.

Ging ik naar een andere fysio die hing een verhaal op dat je altijd op 10RM moest trainen en nog wat beachboii gelul
  maandag 7 januari 2013 @ 20:33:48 #169
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_121284774
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:25 schreef ChesterPerry het volgende:
Zit aspartaam in
Ah heeft aspartaamvrije en suikervrije siroop.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_121286526
mirers gonna mire, was net in de gym en mn pa was er ook waren er 2 dudes over me aant praten en mn pa hoorde dat ( wisten niet dat dat mn pa was) ze hadden het erover dat ik wel enorm gegroeid was

goed om te horen, soort buurvrouw denk dat je aan de roids zit verhaal. zelf vind ik niet echt dat ik vooruit ga, soort bigorexia
pi_121286553
Body dysmorphia crew, kunnen de meesten van ons* zich wel mee conformeren denk ik.

* 'ons' als in, mensen die serieus bezig zijn met BB.
Of toch du vader?
pi_121286727
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:05 schreef Luchtkoker het volgende:
Body dysmorphia crew, kunnen de meesten van ons* zich wel mee conformeren denk ik.

ik heb er serieus last van, was toen ik jong was eerst enorm mager en daarna dik geworden, in gym was ik echt ruum slecht, t was zo erg dat ik altijd zenuwachtig was voor gym omdat ik bang was dat ik weer voor paal stond als we weer gingen turnen ed. nu zie ik die dudes in de gym die mij toen grappig vonden, en dat is een machtig gevoel als jij hun bench gewicht met een goede form curlt.

heb er geen 'last' van maar weet wel dat ik nooit 100% tevreden zal zijn met mijn lichaam, maar dat is voor mij meer een goede drive dan een last er zal altijd ruimte zijn voor verbetering
pi_121287051
Hoorde vorige week een verhaal van iemand dat hij 3x p/d rijst eet en geen brood meer want van de koolhydraten wordt je dik. Dit is toch niet zo, want kcal in vs kcal out? Eet zelf gewoon brood en merk echt niet dat ik er dik van wordt, want ik tel namelijk de kcal.
pi_121287247
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:05 schreef Luchtkoker het volgende:

Ik weet dat ik bovengemiddeld ben van mensen van mijn leeftijd, maar ik ben nog laange niet tevreden.
Je blijft altijd wel ergens vet zien/een onderontwikkelde spier etc. Maar heb nog alle tijd om overal aan te werken! :D
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_121287309
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:16 schreef FootieB het volgende:
Hoorde vorige week een verhaal van iemand dat hij 3x p/d rijst eet en geen brood meer want van de koolhydraten wordt je dik. Dit is toch niet zo, want kcal in vs kcal out? Eet zelf gewoon brood en merk echt niet dat ik er dik van wordt, want ik tel namelijk de kcal.
inderdaad, kcal in kcal out gebeuren, alleen is een zak chips zon 1000kcal kun je meer als 10 eieren voor eten, zo heb je ook volwaardige koolhydraten en gewoon suikers etc. kcal in kcal out nummer 1, met wat je ze invult is 2 (macro/micronutrienten)
pi_121287415
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:16 schreef FootieB het volgende:
Waar denkt hij dat rijst voornamelijk uit bestaat dan?
Zijn namelijk ook koolhydraten :').
Soukidan op je oogbal.
pi_121287978
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:22 schreef Yamcha het volgende:

[..]

rijst? das 68 gram eiwit per 100 gram tgg wel die rijstwafels dan
pi_121288343
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:33 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Rijst is de meest koolhydraatrijke bron van aarde zo ongeveer. 80% carbs per 100 gram.
pi_121288354
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:09 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

dat is een machtig gevoel als jij hun bench gewicht met een goede form curlt.

ik vind 60kg curlen toch wat overdreven hoor :)
pi_121288397
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:41 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

ik vind 60kg curlen toch wat overdreven hoor :)
bij wijze van he, alhoewel :P you get the point
pi_121288552
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:22 schreef Yamcha het volgende:

[..]

Precies, dat had ik ook gezegd.
pi_121288718
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:33 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Waar haal je die magische rijstwafels dan?
Soukidan op je oogbal.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:49:00 #183
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_121288757
Je hebt koolhydraten en koolhydraten he.
BEASTMODE
pi_121289190
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef Yamcha het volgende:

[..]

Waar haal je die magische rijstwafels dan?
mt olympus, zyzz verkoopt ze onder de toonbank!
nee srs, rijst en brood allebij carbs idd, zal wel wat verschillen wat voor soort carbs heb ik geen idee van, ik eet eigenlijk beide amper
pi_121289557
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef Awesome_ het volgende:
Je hebt koolhydraten en koolhydraten he.
dit bedoel ik dus
pi_121289628
Tip: rijstwafels met pindakaas.
pi_121289973
Iemand ervaring met Perfect Whey Protein van XXL Nutrition? Prijs ziet er goed uit en reviews ook.
pi_121290205
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:09 schreef esv7 het volgende:
Iemand ervaring met Perfect Whey Protein van XXL Nutrition? Prijs ziet er goed uit en reviews ook.
Edit: klopte niet.
pi_121290235
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:09 schreef esv7 het volgende:
whey is over het algemeen hetzelfde, XXL is een goeie webshop en levert goede kwaliteit, zelf geen ervaring mee maar you cant go wrong with that
pi_121290265
inb4 'Whey Perfection van B&F is cheaper'
pi_121290337
Verkeerd gelezen, dacht dat het over Perfect protein van B&F ging :')
pi_121290366
En druk in de gym!

Weer een nieuw record aan bad form pull ups, curls etc gezien vanavond...
pi_121290582
Oke dank, ga hem bestellen dan maar.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:29:48 #194
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121291130
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:22 schreef FootieB het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar ik volg dit topic eigenlijk al best wel lang, denk nu bijna 1.5 jaar en ik dacht dat ik toch maar eens een account moest aanmaken! (ik ben dus geen persoon die snel even voor de zomer een beachboy look wil hebben ;)) Ik ben zelf bijna 2 jaar aan het trainen. Eerste jaar bij Healthcity (ja ja, ik weet het :)) Vervolgens ben ik sinds begin vorig jaar lid geworden van een sportschool die veel meer op 'bodybuilding' is gericht.

Vanaf dat moment heb ik dus ook een nieuw schema gevolgd waarin in elk geval de 'grote vijf' was te vinden en vanaf dat moment begin ik ook wel de gains te zien, wat dus heel positief is!

Ik hoop met dit forum nog meer informatie te kunnen krijgen over bodybuilding en alles wat daar bij hoort.
Hoi welkom. Wat zijn je stats? :P
  maandag 7 januari 2013 @ 23:03:17 #195
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121292711
Als 'koolhydraten dik maken', dan zouden zaken zoals een low-kcal aardappeldieet niet werken.

http://wholehealthsource.blogspot.nl/2012/12/the-potato-diet.html

Denk dat Taubes behoorlijk wordt misquote als er wordt gezegd dat 'zolang insuline hoog is kan er geen vet ontsnappen uit de vetcellen'. Ik denk dat postprandiale insulinepieken ten eerste worden verward met verhoogde baseline insuline bij insulineresistentie, en ten tweede horen bij postprandiale insulinepieken ook dalen (zeker als je slaapt bijvoorbeeld).

Zie het als een fles cola: wanneer je er cola uitgiet kun je het idd niet bijvullen met ander cola. Maar als puntje bij paaltje komt bepaald cola in vs. cola uit hoeveel cola je uiteindelijk je in de fles hebt. In het menselijk lichaam zitten hier een boel fysiologische, actieve transportprocessen in. Hierdoor wordt het vet bijvoorbeeld niet evenredig verdeeld als bijvoorbeeld door diffusie, maar wordt het hormonaal gecompartimenteerd etc.

Is een kcal voedsel altijd netto een kcal aan energie voor opslag of verbruik? Nee, afhankelijk van je bron en hoe efficient het verwerkt wordt gaat er vast wel wat verloren, maar als compleet systeem geldt de tweede wet van thermodynamica natuurlijk wel. En kcal tellen is nog altijd beter dan met een blinddoek 140 razen over de snelweg.
Confidence through competence
  maandag 7 januari 2013 @ 23:04:44 #196
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121292777
Zo!

Gisteren mijn rustweek beëindigd met een lekkere sessie rug / biceps. Heerlijk getrained dankzij de volle glycogeenvoorraden. Ik kan het iedereen aanraden, zo'n rustweekje af en toe.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 7 januari 2013 @ 23:05:34 #197
55709 Stereotomy
pi_121292818
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:04 schreef star_gazer het volgende:
Zo!

Gisteren mijn rustweek beëindigd met een lekkere sessie rug / biceps. Heerlijk getrained dankzij de volle glycogeenvoorraden. Ik kan het iedereen aanraden, zo'n rustweekje af en toe.
Vandaag of morgen spierpijn? :)
pi_121293284
Is SS nog aan te raden voor beginners met bodybuilding aspiraties die in de eerste instantie voornamelijk vetverlies willen boeken? Ik snap dat met Starting Strength een sterke fundering/basis is aangelegd voor 't bodybuilden, maar als ik het goed begrijp is het om SS succesvol te laten verlopen i.v.m. de zware workouts noodzakelijk een ruime caloric surplus te hebben.

Vetverlies is toch niet te combineren met zo een ruime caloric surplus? Komt het er dan op neer dat vetverlies niet echt met SS te combineren is? GOMAD en shit... :P
Misschien ga ik met mijn beredenering de mist in, maar dat hoor ik dan graag Ik ben ongeveer een maand met SS bezig overigens.
  maandag 7 januari 2013 @ 23:16:37 #199
69994 seto
-|||--------|||-
pi_121293365
Waarom denkt iedereen dat je GOMAD met SS moet combineren? En je kan best cutten met SS in het begin, door je noob gains zullen je spieren alsnog groeien.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 7 januari 2013 @ 23:17:06 #200
55709 Stereotomy
pi_121293384
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:14 schreef rumiii het volgende:
Is SS nog aan te raden voor beginners met bodybuilding aspiraties die in de eerste instantie voornamelijk vetverlies willen boeken? Ik snap dat met Starting Strength een sterke fundering/basis is aangelegd voor 't bodybuilden, maar als ik het goed begrijp is het om SS succesvol te laten verlopen i.v.m. de zware workouts noodzakelijk een ruime caloric surplus te hebben.
Nee, SS is prima en je hoeft geen kcal surplus te hebben per se. Bij een deficit zul je misschien wat eerder tegen een plateau oplopen, maar iedereen loopt bij lineaire beginnersprogressie vroeg of laat tegen een plateau aan, dus dat maakt niet uit.

Ik had ooit ook zwaar overgewicht, en als ik nu mezelf van vroeger zou kunnen coachen zou ik zeggen: verstandig krachttrainen, bijvoorbeeld SS + kcal deficit en cardio optioneel zeggen.

quote:
Vetverlies is toch niet te combineren met zo een ruime caloric surplus?
kcal surplus: energietoename
kcal deficit: energieafname.

Per definitie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 07-01-2013 23:24:03 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 23:29:15 #201
55709 Stereotomy
pi_121293893
Ik ga nog ff door :@

Heb deze nu eindelijk uit:

Dikke pil, maar wel goed geschreven als je van (auto)biografieën houdt. Anders dan Education of a Bodybuilder dat in de jaren '70 is geschreven, komen veel meer levensfases van Arnold aan bod. Het boek vertelt zijn leven in vier fases:

1. Opgroeien in Oostenrijk
2. Bodybuilden in de VS
3. Filmcarrière in Hollywood
4. Gouverneursschap van Californië

Het is een autobiografie, dus allemaal wat opgeklopt, maar laten we wel wezen: Arnold heeft alles wat hij behaald heeft behaald omdat hij een enorme drive had, echt een winnaarsmentaliteit. Inspirerend om over te lezen, ongeacht of je van zijn films of het republikeinse gedachtengoed houdt. :) Of dat je hem moreel verwerpelijk vindt omdat hij een buitenechtelijk kind had verwekt doordat hij met z'n huidhoudster heeft liggen krakken.

Maarja, als je vrouw er zo uitziet:

:o

Dus: aanrader.
pi_121294577
Kom ik in de gym, hebben ze alles veranderd. Er is nu een "crossfit area" in het midden. Vroeger was het ongeveer 1/3e cardio, 1/3e machines en 1/3e free weight.

Nu is het ongeveer 1/3e cardio, 1/3e crossfit en de machines en free weights zijn allemaal in de overige derde van de oppervlakte gepropt, waardoor er nauwelijks ruimte is. Was vandaag aan het benchen en constant mensen die om je heen lopen omdat er zo weinig ruimte is.
pi_121294578
Gem. circa 100 unieke bezoekers per dag op MASS met een vrij laag bounce percentage, redelijke gem. bezoektijd en circa 500 pageviews per dag. Niet slecht voor 'n eerste week. Ikke blij. :)

(en 91 likes op facebook)
pi_121295518
quote:
Die vrouw. :') Goddomme man, wat bezielde hem.

Tevens een mooie post. Fitte wellicht goed in het andere topic.
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')